abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:49:56 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_148403483
Ja, prima! Is wel even lastig om m goed strak te krijgen, maar dan zit het heerlijk!
disclaimer
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:52:51 #252
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_148403629
Mooi SQ! Staat jullie super :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_148404428
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, prima! Is wel even lastig om m goed strak te krijgen, maar dan zit het heerlijk!
Top! Stuk sterker dan geweven :) En dat strak knopen komt goed, veel oefenen :Y
pi_148404885
Sq, wat een lieve foto. Volgens mij had ze mama gemist O+
  woensdag 7 januari 2015 @ 14:07:35 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148426357
Waren er nog omgeving Amersfoort mama's die vragen hebben over dragen? Komende vrijdagochtend is er in het mama café in Hoogland een draagconsulente aanwezig voor al uw vragen :)
KuikenGuppy
pi_148428924
ik lunch ook altijd om 12 uur, maar sommige mensen vinden dat bizar vroeg, hence my asking :')

en cool, een draag kleuter. Ik had van de week nog Sjaak geruckt. Hij vroeg er zelf om O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:19:24 #257
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_148431890
Mooie doek SQ O+
En vlindur je grote nog in de doek _O_
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_148441513
Hoi :W

Ik ben momenteel 23 weken zwanger van ons eerste kindje O+ en een draagdoek lijkt me wel wat! :Y
Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer, met alle soorten doeken en alle afkortingen ;)

In het kort: we hebben straks ook een kinderwagen, dus het is niet ter vervanging daarvan. Ik ben uitgerekend in mei en zou het liefst al vanaf de geboorte gebruik maken van een doek (weet niet hoe belangrijk temperatuur is?).
Ik zie het nog niet helemaal voor me dat ik echt zwaar verslaafd raak (sprak zij in al haar naïviteit, I know :') ), dus in eerste instantie lijkt één doek me wel voldoende. Omdat ik nog geen ervaring heb en het vooral wil proberen om te kijken of het wat voor mij/ons* is, ben ik op zoek naar een beetje makkelijk te knopen en betaalbare doek.

Iemand tips/ideeën? :)

*Tegen al mijn verwachtingen in gaf m'n vriend net aan ook best gebruik te willen maken van een draagdoek als onze mini er is. Ik smelt al bij het idee! O+

Edit: ohja, ik zie net het plaatje over heupdysplasie in de OP! Dat heb ik zelf gehad als baby (gelukkig volledig hersteld en nooit meer last van gehad); is dat nog van invloed? Des te belangrijker om goed op de houding te letten lijkt me, maar kan dat eventueel een bezwaar zijn tegen dragen?

[ Bericht 8% gewijzigd door twist02 op 07-01-2015 20:29:04 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_148456885
Twist, ik ben nog geen expert met mijn baby van acht weken, maar ik ben begonnen met een geweven draagdoek in maat 6 van Little Frog, en onlangs heb ik er nog een Yaro (in maat 5, omdat er geen 6 meer was en ik het dessin mooi vond :+) bij gekocht. Dat zijn merken die goed betaalbare doeken verkopen (beide doeken waren zo'n 50 euro per stuk). Persoonlijk vind ik de Yaro gemakkelijker en fijner knopen. Er zijn ook mensen die het heel fijn vinden om te beginnen met een rekbare doek bij hun baby, maar daarmee heb ik geen ervaring.

Met heupdysplasie heb ik geen ervaring, maar ik las net in een informatiefolder van het LUMC dat dragen zelfs aangeraden wordt in dat geval, en dat het minder voorkomt bij kindjes die in een ergonomische drager gedragen worden.

En draagpapa's zijn O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_148456902
Whii, ik heb net advies gegeven over draagdoeken! Nu maar hopen dat ik geen complete onzin heb verkondigd. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_148456989
Wat vond jij het verschil tussen de Yaro en de LF DaD? Ben nieuwsgierig, aangezien ik een LF op het oog heb :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_148457650
Ik vind de Yaro wat soepeler en dunner, waardoor ik hem beter gespannen krijg.

Je kan bij Musjes LF's voelen, eventueel?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:26:25 #263
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148457730
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Whii, ik heb net advies gegeven over draagdoeken! Nu maar hopen dat ik geen complete onzin heb verkondigd. :D.
:D O+

Twist, een van de users hier heeft een spreidbroekje voorkomen door haar zoontje héél veel in een doek te dragen. Het is in ieder geval juist heel goed voor de heupen van je kindje!! ^O^
pi_148458151
Ik heb ook een LF gehad en heb nu een Yaro. Mijn LF was harder, stugger zeg maar. Wel soepel, niet stijf, maar het voelde zeg maar als een jeans/dikke linnen broek. Het knopen was even lastig maar als hij zat dan zat hij zeg maar. :D
Mijn Yaro is echt veel zachter en soepeler, erg fluffy!! Daar had ik in het begin wat moeite mee want het voelde ook alsof er een beetje bounce in zat. Daar moest (nou eigenlijk moet) ik vaker even opnieuw aanspannen omdat het dan een beetje uitzakt.
pi_148458283
DaD jij hebt bij musjes draaginstructie gehad tijdens de zwangerschap toch? Is dat een aanrader of is YouTube kijken en nadoen net zo nuttig?
pi_148458364
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:55 schreef Cholula het volgende:
DaD jij hebt bij musjes draaginstructie gehad tijdens de zwangerschap toch? Is dat een aanrader of is YouTube kijken en nadoen net zo nuttig?
Dat klopt! Ik vond het toen al heel fijn om eens te ervaren hoe dat voelt, een baby van 3,5 kilo op je buik (ze hebben een oefenpop). Toen de baby er eenmaal was, heb ik bij de eerste keer knopen nog wel een YT-filmpje aangezet, maar meer even ter opfrissing en voor het 'oh ja, zo moest dat inderdaad'. Toch fijn om de handelingen al eens ervaren te hebben vóór je daadwerkelijk met een baby in handen staat, vond ik.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_148459724
Oh wat ben ik op zulke momenten toch blij met Fok! O+ ^O^

Dankjulliewel voor alle reacties en heel goed om te horen dat het dus zeker geen kwaad kan en zelfs goed is voor de heupjes (al hoop ik uiteraard dat onze mini er helemaal geen last van heeft ;) )

Ik zat gisteren even te zoeken en kwam inderdaad ook al op Little Frog uit, omdat ze betaalbaar zijn maar ook heel positief beoordeeld worden. Zal ook nog eens kijken naar Yaro dan :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_148462286
Draagmeet in Groningen, maandag 19 januari, 11 uur, Oberland Of gewoon gezellig koffie drinken met leuke mama's en dito kindjes :+

Wie?
DaD
LB?
JufMariska?

Hilmo, Vlindur, Morretje, pessie, iedereen die ik nu vergeet?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_148462443
Ja, tof! Staat genoteerd. En tnx voor de LF/Yaro-ervaringen DaD en Mabawa!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:33:36 #270
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_148463186
Mijn jongste heeft psz dan. Dus ik kan niet :N
Maar ik heb ook nog gen baby ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_148464620
Iemand hier een Boba? Ik krijg de jongste niet lekker op mijn rug, hij hangt echt te veel naar achter, maar ook het aansnoeren van alle riempjes heeft geen effect. Tips?
pi_148464796
Ja hoi weer :)

Hen gereserveerd bij pex. Vind het wel lastig, want ze vroeg hoeveel baby's er kwamen. "Eehh zeker 15? Ofzo?" Hoeveel kinderstoelen. "Eh..?" Dus dan worden het 30 mensen? "Eh ja. Maar baby's eten niet allemaal mee." Hoeveel wel etenden dan? "Eh, weet ik niet."

:')
Zaaltje achterin wilden ze niet reserveren nog want dan kwam er in principe zaalhuur bij. Wordt dat zaaltje alsbog niet door betalende dersen gehuurd, dan kan het zijn dat we alsbog daar geplaatst worden. Anders wordt het gewoon het café.

De eventmanager zou me nog terugbellen :D

Dus. Geen idee wat we krijgen, haha. Deze reservering laat ik sowieso staan, maar als iemand nog iets zinnigs weet dat ik tegen die manager kan zeggen dan hoor ik het wel :P
pi_148464869
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Draagmeet in Groningen, maandag 19 januari, 11 uur, Oberland Of gewoon gezellig koffie drinken met leuke mama's en dito kindjes :+

Wie?
DaD
LB?
JufMariska?

Hilmo, Vlindur, Morretje, pessie, iedereen die ik nu vergeet?
Ff kieke of ik dat geregeld krijg. (Oudste overblijven, auto confisqueren of busrit uitzoeken) :+

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:15 schreef L-E het volgende:
Iemand hier een Boba? Ik krijg de jongste niet lekker op mijn rug, hij hangt echt te veel naar achter, maar ook het aansnoeren van alle riempjes heeft geen effect. Tips?
Zit ie wel diep genoeg? Tot hoe hoog komt het rugpand? Hejje een foto?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_148464919
:D Dat is idd wel lastiger. Niet alle kinderen kunnen al in een kinderstoel en niet alle kinderen eten idd mee :+. Die van mij iig wel. Pannenkoeken :9
pi_148464935
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:13 schreef JufMariska het volgende:
Ja, tof! Staat genoteerd. En tnx voor de LF/Yaro-ervaringen DaD en Mabawa!
D'r schijnt wel verschil te zitten tussen de verschillende printjes van yaro qua bounce en dikte.
Ik heb een butterflies en dutch tiles, die lijken wel op elkaar. Turtles was anders las ik, en la vita is ook anders volgens mij.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')