abonnement Unibet Coolblue
pi_149446017
Volgens mij is de kakariki een mannetje. Vrouwtjes hebben een kleinere snavel.

Heb net de rosella opgehaald, Taantje heet ze. Ik denk dat we haar Bertie gaan noemen. :D
Ze is ontzettend lief en makkelijk, en nog zwaar onder de indruk van haar nieuwe omgeving. Dodo doet zijn best om haar aandacht te trekken maar ze negeert hem. Echt een dame dus. >:)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 14:55:48 #177
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_149446601
FOTOOOOOOOOOOOS!!!
Ja maar toch blijft het lastig bij die kakariki's. Bij Trix zegt echt iedereen iets anders. Kweker van Lucille die haar laatst kwam brengen heeft een uur staan kijken, die kwam er geen wijs uit en die kweekt ze zelf ook al jaren :D Uiteindelijk vermoedde ze toch pop maar meer gebaseerd op gedrag :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_149451168
Heb even overlegt maar mijn vriendin vind ze nog wel vrij laawaaiig (filmpjes youtube) en is ook bang dat het niet samen gaat.

Mocht de vogel nou op een paar km zitten dan had ik het nog misschien gedaan, maar niet als ik heel nederland door moet voor een misschientje :)
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 18:26:55 #179
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_149451201
Oh lawaaiig zijn ze echt echt niet hoor!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_149451279
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:26 schreef oh-oh het volgende:
Oh lawaaiig zijn ze echt echt niet hoor!
Een stuk lawaaieriger dan een Catharina ;)
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 18:34:23 #181
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_149451341
Nee joh :D
Ze bewegen wel drukker maar ze zijn echt stil hoor, ze mekkeren alleen wat. Mijn catharina's maken denk ik meer lawaai.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_149454329
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 18:25 schreef Chr1st1aan het volgende:
Heb even overlegt maar mijn vriendin vind ze nog wel vrij laawaaiig (filmpjes youtube) en is ook bang dat het niet samen gaat.

Mocht de vogel nou op een paar km zitten dan had ik het nog misschien gedaan, maar niet als ik heel nederland door moet voor een misschientje :)
Kakariki's zijn niet luidruchtig. Jaap deed een paar keer per dag zijn geluidje en verder heel veel zachte geluidjes. Mijn grasparkietje maakte meer herrie dan Jaap. Kakariki's staan juist bekend als vogels die wat stiller zijn.

Bertie heeft zo ondertussen ook kennis gemaakt met de poesjes. Een dikke tegenvaller voor de poesjes want Bertie negeerde hen gewoon (ze is een hond gewend).
Dodo en Bertie zitten nu allebei te knikkebollen. O+

Fototje van vanmiddag
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 20:45:20 #183
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_149454820
Oh ze is moooooi O+
Prachtrosella hadden we nog niet hier in het topic, leuk leuk!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 21:49:18 #184
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_149456917
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:25 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Kakariki's zijn niet luidruchtig. Jaap deed een paar keer per dag zijn geluidje en verder heel veel zachte geluidjes. Mijn grasparkietje maakte meer herrie dan Jaap. Kakariki's staan juist bekend als vogels die wat stiller zijn.

Bertie heeft zo ondertussen ook kennis gemaakt met de poesjes. Een dikke tegenvaller voor de poesjes want Bertie negeerde hen gewoon (ze is een hond gewend).
Dodo en Bertie zitten nu allebei te knikkebollen. O+

Fototje van vanmiddag
[ afbeelding ]
Wauw :o
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_149457297
Ze is ook ontzettend lief en kan fantastisch fluiten. :D

Vriendlief heeft een avondje geboord en gezaagd, de speelwand is nu klaar. 1,5 meter breed is hun plekje geworden, binnenkort kunnen ze er lekker samen zitten. *;

Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 22:00:58 #186
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_149457350
Oh my die is echt awesome!!!!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 22:01:44 #187
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_149457368
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:59 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ze is ook ontzettend lief en kan fantastisch fluiten. :D

Vriendlief heeft een avondje geboord en gezaagd, de speelwand is nu klaar. 1,5 meter breed is hun plekje geworden, binnenkort kunnen ze er lekker samen zitten. *;

[ afbeelding ]
Tof ding :D _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 7 februari 2015 @ 22:02:18 #188
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_149457385
Kunnen ze wel alletwee vliegen dat ie zo hoog hangt?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_149457590
Ze kunnen allebei niet vliegen, maar de kooien passen er onder. Dan kunnen ze er makkelijk op klimmen. Ik vind het een geweldig ding. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 22:17:00 #190
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_149457820
Ja het is een superding, en met de kooien eronder natuurlijk prima te doen :D
Ik zag die lompe niet vliegende harries hier al elke keer dat rotend naar beneden _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_149458244
Het is de bedoeling dat ze op hun plekje blijven. :D Zij zullen daar zelf vast anders over denken.
Het plekje hangt ook wel wat hoger zodat als er geen kooi onder staat de katten niet bij hen kunnen.

Bertie kan goed landen, zij moet gekortwiekt blijven worden. Dodo kan een noodlanding maken. Gelukkig probeert hij het niet zo vaak, hij is een gevaar voor zichzelf. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 22:50:08 #192
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_149458958
:D Ik heb hier echt drie van die crash test dummies hahaha. Gelukkig klimmen ze van de kooi naar beneden, die is echt hoog, van de tafel en het aanrecht kunnen ze niet heel hard neerstorten
:')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator zaterdag 7 februari 2015 @ 22:51:18 #193
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_149459002
Ik vind dat toch altijd een beetje vreemd; losvliegende vogels èn katten als huisdieren hebben :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_149460712
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 22:51 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik vind dat toch altijd een beetje vreemd; losvliegende vogels èn katten als huisdieren hebben :P
Het is geen ideale combinatie om katten en vogels te houden. Toen ik Dodo meenam uit de winkel dacht ik dat ik hem zou oplappen en hij daarna weer weg zou kunnen. Dat is allemaal heel anders gelopen.

Tot nu toe zijn alle verwondingen bij de katten geweest en niet bij de vogels.
Heel vroeger mocht Dodo beslist niet zijn kooi uit met de katten in de buurt. Dat was totdat Dodo uit zijn kooi ontsnapte en de katten hem toch met rust lieten. :D

Ik kan natuurlijk mijn katjes in de vogelkooi opsluiten wanneer de vogels uit hun hokje zijn. >:)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 8 februari 2015 @ 09:22:08 #195
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_149464767
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 21:59 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ze is ook ontzettend lief en kan fantastisch fluiten. :D

Vriendlief heeft een avondje geboord en gezaagd, de speelwand is nu klaar. 1,5 meter breed is hun plekje geworden, binnenkort kunnen ze er lekker samen zitten. *;

[ afbeelding ]
Wow, gaaf! _O_
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 22:00 schreef oh-oh het volgende:
Oh my die is echt awesome!!!!
Dat inderdaad, maar dat woord was dus al bezet. :P :s)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 8 februari 2015 @ 11:18:02 #196
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_149466128
Vermoedelijk volgende week dus een Kakariki erbij :@
Ben benieuwd, de Catharina maar verplaatsen naar een andere kast, dan kan de tweede kooi er naast staan. Eerst dan zo maar een beetje laten wennen en dan kijken hoe de Catharina samen gaat met de Kakariki.
Slechter vliegen dan die muppet van mij kan sowieso niet, maar Kakariki's schijnen ook al van die aapjes te zijn. _O-
Het niet wegwerken van bepaalde kabels vind de Catharina geweldig klimmateriaal. Dus dat zal nu wel dubbel druk worden. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  zondag 8 februari 2015 @ 12:42:27 #197
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_149467724
quote:
4s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:18 schreef Rafeiro het volgende:
Vermoedelijk volgende week dus een Kakariki erbij :@
Ben benieuwd, de Catharina maar verplaatsen naar een andere kast, dan kan de tweede kooi er naast staan. Eerst dan zo maar een beetje laten wennen en dan kijken hoe de Catharina samen gaat met de Kakariki.
Slechter vliegen dan die muppet van mij kan sowieso niet, maar Kakariki's schijnen ook al van die aapjes te zijn. _O-
Het niet wegwerken van bepaalde kabels vind de Catharina geweldig klimmateriaal. Dus dat zal nu wel dubbel druk worden. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_149479396
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:25 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Kakariki's zijn niet luidruchtig. Jaap deed een paar keer per dag zijn geluidje en verder heel veel zachte geluidjes. Mijn grasparkietje maakte meer herrie dan Jaap. Kakariki's staan juist bekend als vogels die wat stiller zijn.

Bertie heeft zo ondertussen ook kennis gemaakt met de poesjes. Een dikke tegenvaller voor de poesjes want Bertie negeerde hen gewoon (ze is een hond gewend).
Dodo en Bertie zitten nu allebei te knikkebollen. O+

Fototje van vanmiddag
[ afbeelding ]
Ik begin ze wel steeds leuker te vinden :P

Jammer dat die ene zo ver weg is, misschien dat Oh-Oh de Kakariki op de post kan doen :+
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  zondag 8 februari 2015 @ 18:17:13 #199
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_149479468
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 18:14 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Ik begin ze wel steeds leuker te vinden :P

Jammer dat die ene zo ver weg is, misschien dat Oh-Oh de Kakariki op de post kan doen :+
Ik woon er twee uur vandaan :P
Maar als het goed is heeft ie al een nieuw baasje *)
En de mijnes krijg je niet!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_149487509
Wij hebben nu ongeveer 1 jaar een parkiet die nu redelijk tam is geworden en hebben eergisteren een tweede parkiet genomen om haar te vergezellen. Nu heb ik toch een vraag aan welke signalen je kunt herkennen of de relatie tussen de twee parkieten goed gaat.

Het is toch wennen, voornamelijk voor onze eerste parkiet omdat zij toch gedurende deze periode `alleen´ was. Zij is op het moment behoorlijk gefixeerd op de staartveren van onze nieuwe parkiet, door er (niet hard) aan te knabbelen. Verder zie je dat ze elkaar aan het aftasten zijn door dicht bij elkaar te komen waarna dit leidt tot wat dreigende pikjes naar elkaar. Dit zijn enkele momenten per dag, verder zitten ze rustig in de kooi, overigens redelijk dicht bij elkaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')