abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:10:46 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_148245901
Forbry postte: Ik ben op dit moment Battlestar Gallactica (de remake) aan het "volgen" (op Netflix). Hoewel ik deze serie in bepaalde opzichten vind tegenvallen, doet deze serie mij wel weer beseffen dat ik op zich toch wel erg van SF/syfy/sci-fi (?) hou. Ik zou na BSG dan ook wel weer een andere serie binnen dit genre willen proberen.

Welke serie(s) raden jullie mij in dat geval aan? (Qua films al wel redelijk wat gezien denk ik, qua series nog maar heel weinig... het gaat mij nu dan ook echt alleen om series). :)

quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:40 schreef Mirel het volgende:
Ik lees net over Ballistic City. Klinkt tof. Even een rijtje van toffe scifi:

In ontwikkeling:
Foundation op HBO
Westworld op HBO
The Expanse op SyFy
Childhood's End op SyFy
Ballistic City op AMC
Old Man's War op SyFy
Letter 44 op SyFy

Bijna uit:
12 Monkeys op SyFy (15 januari)
TV / Ascension #1 - The exploration of space will go ahead (morgen!!!)

Er worden nog wat dingen genoemd, SyFy heeft schijnbaar duizend nieuwe shows, maar deze vielen mij het meest op. Killjoys bijv. lijkt me niet hoge kwaliteit maar gewoon 'redelijk' :P En Pax Romana klinkt ook belachelijk, netzoals dat ene Reddit verhaal.

[..]

Nu je het zo kijkt, is het goed te doen of voelt het verouderd aan?


[ Bericht 72% gewijzigd door jogy op 09-01-2015 12:41:51 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:11:34 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_148245936
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:40 schreef Mirel het volgende:
Ik lees net over Ballistic City. Klinkt tof. Even een rijtje van toffe scifi:

In ontwikkeling:
Foundation op HBO
Westworld op HBO
The Expanse op SyFy
Childhood's End op SyFy
Ballistic City op AMC
Old Man's War op SyFy
Letter 44 op SyFy
Oooohhh, vooral die Expanse, foundation en old man's war lijken me erg geil :9. Nu maar hopen dat het aanslaat en de space opera's echt aan slaan. :9.

Als ze ooit een serie maken over de polity dan denk ik dat ik traantjes ga laten van geluk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:14:13 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_148246039
Syfy moet je (helaas) niet al te veel van verwachten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:21:35 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_148246281
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:14 schreef Fir3fly het volgende:
Syfy moet je (helaas) niet al te veel van verwachten.
Is niet helemaal waar, die ascension mini serie was goed te versmaden hoor. :9 en als ze willen dan kunnen ze iets moois neerzetten. Maar ze hebben inderdaad ook wel een paar afzichtelijke gedrochten neergezet, true.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:27:38 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_148246448
En trouwens, ik kan erover heen gekeken hebben maar ik vond destijds de Terminator: The Sarah Connor Chronicles (TV Series 2008–2009) - IMDb ook wel erg oké.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_148246496
Mooi om te zien dat dit (zojuist) een reeks is geworden ^O^

Ik was dus aan Dr. Who begonnen en hoewel ik het wel vermakelijk vind, pakt die serie me (nog) niet écht... dan zoek ik toch nog steeds iets wat meer op BSG lijkt.

Wellicht binnenkort eens een andere tip uit dit topic proberen. :)
Tails tell tales
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:34:19 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_148246637
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:29 schreef Forbry het volgende:
Mooi om te zien dat dit (zojuist) een reeks is geworden ^O^

Ik was dus aan Dr. Who begonnen en hoewel ik het wel vermakelijk vind, pakt die serie me (nog) niet écht... dan zoek ik toch nog steeds iets wat meer op BSG lijkt.

Wellicht binnenkort eens een andere tip uit dit topic proberen. :)
de gritty/soap/space/post apocalyptica combi van BSG is niet heel makkelijk terug te vinden eerlijk gezegd.

Je zou stargate universe kunnen kijken maar dan moet je wel voorbereid zijn op een niet afgemaakt verhaal.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_148246728
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:34 schreef jogy het volgende:

[..]

de gritty/soap/space/post apocalyptica combi van BSG is niet heel makkelijk terug te vinden eerlijk gezegd.

Je zou stargate universe kunnen kijken maar dan moet je wel voorbereid zijn op een niet afgemaakt verhaal.
Oh, dat vind ik bijna altijd een gigantische domper. :{
Tails tell tales
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:38:53 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_148246751
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:37 schreef Forbry het volgende:

[..]

Oh, dat vind ik bijna altijd een gigantische domper. :{
Het zit niet helemaal midden in een orgie van geweld en cliffhangers hoor maar het blijft spijtig :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_148247562
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:38 schreef jogy het volgende:

[..]

Het zit niet helemaal midden in een orgie van geweld en cliffhangers hoor maar het blijft spijtig :P.
Nou ja, dank voor de waarschuwing iig ;)
Tails tell tales
pi_148273907
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Min of meer. Van Atlantis zou eigenlijk ook nog een afsluitende film komen, maar die is net als de serie gecanceld.
Vond het wel jammer dat Universe gecanceld werd. Na een matig begin werd dat steeds beter.
Ben ik met je eens, het mysterieuze van Universe vond ik erg sterk. Bovendien voelt het rauwer en echter dan de overige Stargate's. Bij Atlantis voelt het bij mij wel als een open einde aan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148284877
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:29 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, het mysterieuze van Universe vond ik erg sterk. Bovendien voelt het rauwer en echter dan de overige Stargate's. Bij Atlantis voelt het bij mij wel als een open einde aan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was natuurlijk een risico om een wat serieuzere, drama-achtige serie binnen het stargate universum te maken. SG-1 en Atlantis zijn toch voornamelijk lekker wegkijkende series met wat actie en tongue-in-cheek humor. Universe gooide het over een andere boeg, maar was ook gewoon niet goed genoeg in het begin.

Atlantis werd inderdaad niet helemaal volledig afgesloten, maar de laatste verhaallijn werd goed afgesloten, hoewel er natuurlijk potentie lag voor een nieuw seizoen of in ieder geval een film.

Zit nu trouwens Caprica te kijken. De 'prequel' van BSG. Vind het ook wel een prima serie, alleen is er helaas maar één seizoen van.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_148495647
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:29 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, het mysterieuze van Universe vond ik erg sterk. Bovendien voelt het rauwer en echter dan de overige Stargate's. Bij Atlantis voelt het bij mij wel als een open einde aan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij werd er ook een nieuw seizoen of film van verwacht die het zou afmaken.
Weet iemand waarom die er nooit gekomen is?

Overigens ik word oud zelfs sga is nu alweer 5 jaar geleden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_148495829
Wat kunnen we trouwens het komende half jaar verwachten?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_148496140
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:14 schreef Fir3fly het volgende:
Syfy moet je (helaas) niet al te veel van verwachten.
Zijn ze nog steeds bezig met "amerikaans worstelen" enzo?
pi_148498418
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Oooohhh, vooral die Expanse, foundation en old man's war lijken me erg geil :9. Nu maar hopen dat het aanslaat en de space opera's echt aan slaan. :9.
Dat ze Hyperion maar in een serie proppen. Bij HBO. :9
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  vrijdag 9 januari 2015 @ 11:49:31 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_148499830
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:18 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dat ze Hyperion maar in een serie proppen. Bij HBO. :9
O+. Dat soort boeken lenen zich er volgens mij geweldig voor, of alles van Peter F hamilton, Alastair Reynolds of Iain Banks. c_/.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 9 januari 2015 @ 12:30:32 #19
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_148501560
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat kunnen we trouwens het komende half jaar verwachten?
Westworld, HBO.
Of is dat pas 2016...? :{
  vrijdag 9 januari 2015 @ 12:40:37 #20
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_148501961
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Oooohhh, vooral die Expanse, foundation en old man's war lijken me erg geil :9. Nu maar hopen dat het aanslaat en de space opera's echt aan slaan. :9.

Als ze ooit een serie maken over de polity dan denk ik dat ik traantjes ga laten van geluk.
Kan je even de hele post quoten en in je OP zetten? 12 Monkeys begint binnenkort ook weer en die staat ook in het lijstje.

Overigens, kijken jullie Outlander, de nieuwe serie van Ron Moore? Won van de week nog een award als beste sci-fi/fantasy :)
When all else fails, you always have delusion.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 12:42:40 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_148502053
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:40 schreef Mirel het volgende:

[..]

Kan je even de hele post quoten en in je OP zetten? 12 Monkeys begint binnenkort ook weer en die staat ook in het lijstje.

Overigens, kijken jullie Outlander, de nieuwe serie van Ron Moore? Won van de week nog een award als beste sci-fi/fantasy :)
[ afbeelding ]
Done en outlander heeft me niet echt kunnen grijpen eerlijk gezegd. Eerste aflevering vond ik wel een beetje te gezapig en langdradig. Wordt het beter dus?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 9 januari 2015 @ 12:45:46 #22
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_148502178
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Done en outlander heeft me niet echt kunnen grijpen eerlijk gezegd. Eerste aflevering vond ik wel een beetje te gezapig en langdradig. Wordt het beter dus?
Vind dat de karakters best goed uitgewerkt zijn nu na zo'n 8 eps ofzo. De spanning met de Engelsen wordt heel echt en op momenten is het vrij donker. Ook veel aandacht voor de Schotse cultuur van toen, en een beetje van het tijdreis aspect wordt al gehint.
When all else fails, you always have delusion.
pi_148502621
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:45 schreef Mirel het volgende:

[..]

Vind dat de karakters best goed uitgewerkt zijn nu na zo'n 8 eps ofzo. De spanning met de Engelsen wordt heel echt en op momenten is het vrij donker. Ook veel aandacht voor de Schotse cultuur van toen, en een beetje van het tijdreis aspect wordt al gehint.
Mja, ik vond het toch te veel een wijvenserie om het maar eens politiek correct te formuleren. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:26:27 #24
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_148503653
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, ik vond het toch te veel een wijvenserie om het maar eens politiek correct te formuleren. :P
:D begrijpelijk, maar dat valt opzich mee. Claire is toch sexy :9~

The Ultimate Guide To 2015's Science Fiction And Fantasy TV edit: < lame lijstje eigenlijk edit2: oh shit, veel scrollen, in de lente komt het goeie :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_148504125
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 13:26 schreef Mirel het volgende:

[..]

:D begrijpelijk, maar dat valt opzich mee. Claire is toch sexy :9~

The Ultimate Guide To 2015's Science Fiction And Fantasy TV edit: < lame lijstje eigenlijk
Mja, maar enkel een mooie dame is ook niet genoeg om een serie een heel seizoen vol te houden. :P
Heb het nog iets van 6 afleveringen volgehouden, maar het kon me toch echt niet boeien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')