abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 januari 2015 @ 16:22:59 #101
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148359660
Niet de beloofde foto van de Yoshi's.

Vandaag weer eens aan de Escher gewerkt!



Ik zit nu op 1,9 procent....
  maandag 5 januari 2015 @ 16:25:03 #102
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_148359721
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:21 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb het in zo'n dossier map van de HEMA. Zal die ook wel eens op de foto zetten.

Overigens maken jullie opmerkingen me nu wel nog nieuwsgierigernaar jullie achterkanten...
Zonder context leest dit echt heel grappig. _O-

En zie ik een stuk van het papier bij de Escher? :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 5 januari 2015 @ 16:25:29 #103
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148359742
Mijn projectjes zitten in snelhechters...Eerst zo'n insteekhoes daar bewaar ik pen, schaar, naalden en draadkaart in, als de stof uit de ring is doe ik de stof daar ook in en daarachter het patroon.

De Escher zit in een klein mandje.
  maandag 5 januari 2015 @ 16:26:55 #104
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148359792
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:25 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Zonder context leest dit echt heel grappig. _O-

En zie ik een stuk van het papier bij de Escher? :9
Ja! Eindelijk wat anders dan confetti. *O*
pi_148360025
*O* Jeuj Escher-papiertje ipv confetti! Toch schiet je ook al lekker op hoor! Nog maar 50 keer dit :P
Ik zal vanavond alsnog mijn achterkant (:P pun intended) ook effe op de foto zetten en laten zien!
  maandag 5 januari 2015 @ 16:42:27 #106
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148360250
Gelukkig komt er straks heel veel wit! (oh en natuurlijk metallic wit wat dan weer minder fijn is)
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 17:39:53 #107
382129 crew  Donna
pi_148361794
Wordt al mooi Patapon.

Heb de ontbrekende kleur gekocht! *O*
pi_148362626
Hele dag bezig geweest met netjes afwerken van de rand van de groeimeter. Die ga ik niet inlijsten, dus die moet echt netjes, maar jeeeemig ik ben nog niet eens op de helft gekomen. Ben wel erg tevreden so far. Heb ook een soort van lus aan de bovenkant gemaakt zodat ik er straks een lint of iets door kan rijgen (zit nu een stuk oud borduurdraad door zodat ik het makkelijk kan doortrekken)

Ik hoop dat ik morgen het afwerken af krijg, dan kan ik eens wat borduren. Het afwerken wil ik wel eerst afmaken, anders gaat het nu al rafelen. Dat zou zonde zijn.
pi_148362708
@blob87: wat een schattige dingen maak je!
@Donnarush; mooie tulpen! en je prinsessen gaat ook lekker!
@Ceviche; leuk die schildpad! jammer dat er te weinig garen bij zat
@lijnloos; mooie doos :P ik heb zelf ook zo'n soort doos waar ik veel hobby spullen in heb zitten, en leuk ijzerblikje! ik heb er ook een paar van de zeeman :D
@JSJT: Wow wat een groot project :D
@Shandaly; vind dat werk zoo mooi! en je achterkant valt mee toch? heb wel eens erger gezien hoor op internet :P
@patapon; word mooi :D
@Risu succes met het afwerken!

Pff heb zelf al dagen niets gedaan... druk met niets :S
Wou met het randje per week 2015 mee gaan doen, maar ik moet eerst ergens stof vandaan zien te halen, (wil graag aida band breed) maar vandaag niet toegekomen om te gaan shoppen ervoor. Moest de halve dag iets voor een ander doen..
  maandag 5 januari 2015 @ 18:50:09 #110
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148363772
Ohja het randje per week! Ik ben volgens mij bij randje 19 blijven steken. :@

Ik heb wel alle patronen netjes opgeslagen. :Y
pi_148364020
Shandaly, die achterkant is toch erg netjes? Bij mijn kleine stukje Train of Dreams is het al een ware chaos. Wel veel confetti maar toch.

Patapon, ziet er al leuk uit. Jij borduurt de Escher op aida 20 count he? En als ik het goed zie met 1 draadje? Is dat dekkend genoeg? Ik heb een grote lap 20 count besteld en dacht daarop te borduren met 2 draadjes omdat ik dubbeldraads bij 18 count soms net niet dekkend genoeg vind. Of zou dat een te groot gepriegel worden?
  maandag 5 januari 2015 @ 18:59:31 #112
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148364124
Yup 20 count met 1 draadje. Ik denk dat 2 draadjes te dik zal zijn. Het dekt wel goed, bij donkere kleuren wat minder.
  maandag 5 januari 2015 @ 19:00:55 #113
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148364181
En het is zeker gepriegel! Ik heb vandaag met mijn nieuwe loeplamp gewerkt en dat was een stuk beter.
pi_148364833
Ja af! Fijn paar vrije dagen, dan schiet het op :)


Het uithalen:




En op speciaal verzoek ook nog ff m'n achterkant ;)


Ik denk wel dat dit ongeveer het maximale formaat is om nog uit te kunnen halen, was een takkenwerk. Op het hoofste punt was deze 35 vakjes. Mocht iemand het ook willen proberen ;)

Morgen aan collega geven. Ga er bij zeggen dat als ze het niet mooi vind ik het liever terug krijg :') t was idd ruim 45 uur werk.

@patapon: ben heel benieuwd welke Escher je maakt, ben fan van zijn werk. Ben ook erg onder de indruk van jouw werk trouwens!
  maandag 5 januari 2015 @ 19:17:01 #115
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_148364875
Hij is echt ontzettend leuk blob!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_148365087
Echt heel erg leuk Blob!! Ik kan me niet voorstellen dat jouw collega het shirtje niet mooi zal vinden. Zelf zou ik het graag als cadeau krijgen. Uber cute O+
pi_148365398
Wat leuk zo op dat shirt! Dat.Moet.Ik.Ook.Eens.Proberen!!!

Hier geen achterkant foto maar wel een nieuwe voorkant foto! Ben alweer bijna waar ik was...
  maandag 5 januari 2015 @ 19:40:07 #118
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148365836
@blob87 ik maak drawing hands.
pi_148366873
Wauw Blob! Dat is echt prachtig geworden! Zelfs de achterkant ;) (Maar scheelt natuurlijk dat het niet heel veel verschillende kleuren zijn) Kan me niet voorstellen dat iemand dat niet mooi vindt...

En ik heb nu eigenlijk heel veel zin om ook zo'n mooi shirt voor (een van) mijn kind(eren) te maken O+

Wauw.. die Escher... O+

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:25 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Zonder context leest dit echt heel grappig. _O-
Daar was ik me van bewust :@ maar jullie kennen allemaal de context, toch? Valt nog mee dat ik niet naar onderkantjes vraag... O-) (de dames uit OUD snappen 'm vast)
  maandag 5 januari 2015 @ 20:11:16 #120
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_148367018
Dat borduren op kleding is zķ awesome O+ ik ga het proberen op mijn schoenen (nep-allstars) zodra ik een stukje stof overheb :P

Iemand in dit topic postte een keer dat haar handwerklerares vroeger zei dat de achterkant net zo netjes moest zijn als de voorkant... Ik ben daar best fanatiek in :') alleen is alles wit en zie je dus niets, maar ik zal (in de verre toekomst) er nog wel een foto van posten als er kleur in mijn project is gekomen.
pi_148367423
We gaan hier geen onderkantjes plaatsen!!! :+

Wauw Blob, heel gaaf! Heb je nou gewoon stof of is het van dat speciale waste canvas of zo?
pi_148367640
Ik kwam toevallig afgelopen weekend bij de bieb een boek tegen over kruissteektechnieken, en was wel nieuwsgierig naar de inhoud. Ik las een heel stuk over speciale steken waarbij zowel de voor- als achterkant mooi zouden moeten worden.


  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 20:29:08 #123
382129 crew  Donna
pi_148367799
Bleh confetti met groen en grijs. Straks snel weer naar een roze rij! O+
  maandag 5 januari 2015 @ 21:10:57 #124
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_148369543
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:25 schreef Shandaly het volgende:
Ik kwam toevallig afgelopen weekend bij de bieb een boek tegen over kruissteektechnieken, en was wel nieuwsgierig naar de inhoud. Ik las een heel stuk over speciale steken waarbij zowel de voor- als achterkant mooi zouden moeten worden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:o dit is nice :o weet je de titel van het boek?
  maandag 5 januari 2015 @ 21:14:48 #125
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_148369682
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:07 schreef Shandaly het volgende:
Daar was ik me van bewust maar jullie kennen allemaal de context, toch? Valt nog mee dat ik niet naar onderkantjes vraag... (de dames uit OUD snappen 'm vast)
Ik negeer af en toe context als het er grappig van wordt. :@ :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_148370978
Thanks dames :) ben zelf ook erg tevreden.

@aapieannie wat ben je al weer ver! Echt knap van je dat je de moed niet opgegeven hebt.

Op stof borduren: gewoon doen!
In t begin is t ff wennen met stof eronder. Ik gebruik meestal gewoon botte punt naalden, alleen met hele stevige stof met scherpe punt. (Ook een keer op zo'n sporthandoek - je weet wel, van die snel drogende - wat geborduurd. Dat is echt onmogelijk met botte naald)

@lijnloos, ik gebruik gewoon Aida stof op de stof die ik wil borduren. Dit was een stretchshirtje van de Hema.

@ceviche, lijkt me erg leuk op Allstars-look-a-like ook ja! Wel gepruts aan de binnenkant.

@patapon, geweldig werk. Vind het echt stoer dat je aan zo'n groot project durft te beginnen.

@shandaly, wat leuk dat boek. Idd wat is de titel? Heb ook eens zo'n soort boek van oma gekregen. Erg leuk om te lezen. Die had alleen niet deze gave info over achterzijde.
pi_148372729
Het boek heet Kruissteektechnieken, en is geschreven door Betty Barnden. Het doet wat ouderwets aan, maar ik vind het best een leuke. Denk dat ik maar wat meer pagina's ga scannen. Er zitten ook leuke alfabetpatronen in.
pi_148382179
Achterkantjes alert!


en


Ik heb besloten dat als ik Zelda af heb, ik een mini van Randal van HAED mag gaan beginnen... dus nu wil ik als een malle Zelda afmaken :+ Gisteren wel weer wat gedaan maar niet update-waardig. Vanavond weer het rijk alleen (en mini gaat nu voor half 9 naar bed heb ik besloten) dus lekker verder!
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 10:10:52 #129
382129 crew  Donna
pi_148382331
Ziet er goed uit Lijnloos! Mijn achterkantjes zijn wat rommeliger omdat ik de draadjes wat langer heb. Vanavond maar eens korter afknippen, zal er vast mooier uitzien :P

Veel plezier vanavond! ;)
pi_148382597
Is nog wel netjes Lijnloos!
Ik knip mijn draadjes wel een stuk korter af. Niet zo'n goed idee nu ik erover nadenk. Ze zullen misschien makkelijker los komen tijdens het wassen :?
pi_148382651
Ik durf ze echt niet korter af te knippen. Het zit echt wel vast, maar toch. Zal wel psychologisch zijn :')
pi_148382703
o.O Ik heb van vrienden een kaart door de brievenbus gekregen (jarig vandaag) dat ik op hun kosten een borduurpakket mag uitzoeken :@ *) O+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148382759
Nu word ik bang... Zal maar zorgen dat hij niet in de wasmachine hoeft. Hij is wel nog niet onmiddellijk af dus of dat gaat lukken :')

CotS gefeliciteerd met je verjaardag *O* En wat een leuk cadeau O+ Heb je al iets in gedachten?
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 10:36:16 #134
382129 crew  Donna
pi_148382846
Handwasje JSJT, dan heb je het (letterlijk) zelf in de hand.

Wat een gaaf cadeau CotS :o
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2015 @ 10:49:31 #135
43556 miss_dynastie
pi_148383093
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:23 schreef JSJT het volgende:
Is nog wel netjes Lijnloos!
Ik knip mijn draadjes wel een stuk korter af. Niet zo'n goed idee nu ik erover nadenk. Ze zullen misschien makkelijker los komen tijdens het wassen :?
Ik knip heel kort af en heb dat nog nooit gehad. Kwestie van goed verankeren...
pi_148383101
Wat gaaf CotS! Ben benieuwd naar je keuze...
JSJT, ik zou het uberhaupt niet in een wasmachine doen maar altijd op de hand.
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2015 @ 10:56:44 #137
43556 miss_dynastie
pi_148383222
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:49 schreef Lijnloos het volgende:
Wat gaaf CotS! Ben benieuwd naar je keuze...
JSJT, ik zou het uberhaupt niet in een wasmachine doen maar altijd op de hand.
Ook niet als je wasmachine een handwasstand heeft? Ik doe het werkje alleen altijd in een kussensloop, zal me anders net gebeuren dat er een haakje in de wasmachine zit...
pi_148383257
Hoe verankeren jullie dan precies? Gewoon onder enkele steekjes zonder meer? Ik draai mijn draadje rond 2 ā 3 andere steekjes (1 kruisje tegelijk) en knip dan vrij kort af.
Ik zou het ook niet op een gewoon wasprogramma doen. Mijn machine heeft een handwasprogramma. Of raden jullie dat ook af?
pi_148383261
Ik durf het niet aan... veel te bang dat ik een berg geknoopte garen terug vind ik de machine ipv mijn harde werk ;)
pi_148383308
Dan nog... ik vertrouw wasmachines gewoon niet ;)

Ik zie nu wel wat jullie bedoelden over de 'netheid' van mijn achterkant ;) Ik knip de draadjes wel echt kort af na het afhechten, dus het is wel een compact geheel. Ik bedoelde de rommeligheid van het overspringen naar een nieuw stuk enzo. Ik tel vaak ver vooruit, om zoveel mogelijk van één kleur op te maken.
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2015 @ 11:02:15 #141
43556 miss_dynastie
pi_148383324
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:58 schreef JSJT het volgende:
Hoe verankeren jullie dan precies? Gewoon onder enkele steekjes zonder meer? Ik draai mijn draadje rond 2 ā 3 andere steekjes (1 kruisje tegelijk) en knip dan vrij kort af.
Ik zou het ook niet op een gewoon wasprogramma doen. Mijn machine heeft een handwasprogramma. Of raden jullie dat ook af?
Bij mij is het nog nooit misgegaan, dus ik heb er geen moeite mee. Ik krijg het ook veel schoner dan wanneer ik zelf op de hand was, want dan ben ik al gauw te voorzichtig... bovendien is het ook wel fijn tegen de kattenharen, die komen makkelijker los zo.
pi_148383405
btw... mijn opbergsysteempje:


En wederom, gelukkig zijn mijn borduurskills beter dan mijn fotografeerskills ;)
't is dus zo'n map met tabjes, met achter het eerste tabje het borduurwerk zelf, daarachter het patroon, en daarachter de kaartjes met garen enzo. Voorop in het vakje voor een cd past ook prima een markeerstift en een schaartje, en in het visitekaartjesvakje passen naalden ;) De voorkant is ook een insteekhoes, daar heb ik de plaat wat het moet gaan worden ingestopt:

  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2015 @ 11:12:42 #143
43556 miss_dynastie
pi_148383500
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:07 schreef Shandaly het volgende:
btw... mijn opbergsysteempje:
[ afbeelding ]

En wederom, gelukkig zijn mijn borduurskills beter dan mijn fotografeerskills ;)
't is dus zo'n map met tabjes, met achter het eerste tabje het borduurwerk zelf, daarachter het patroon, en daarachter de kaartjes met garen enzo. Voorop in het vakje voor een cd past ook prima een markeerstift en een schaartje, en in het visitekaartjesvakje passen naalden ;) De voorkant is ook een insteekhoes, daar heb ik de plaat wat het moet gaan worden ingestopt:

[ afbeelding ]
Oh, dat is super zo!

Ik heb gewoon een koffertje bij Xenos gekocht, ziet er ook mooi uit dus kan ook dienst doen als decoratie, zo hoef ik niet elke keer alles weg te bergen in de kast.
pi_148383754
Ziet er handig uit hoor Shandaly! ^O^
pi_148385331
Mijn achterkantje tot nu toe!


En ik heb niet echt een opbergsysteem. Tussen onze banken in staat een klein tafeltje waar mijn spullen opliggen.. misschien toch ook maar eens een map oid gaan gebruiken
pi_148386295
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:24 schreef aapieannie het volgende:
En ik heb niet echt een opbergsysteem. Tussen onze banken in staat een klein tafeltje waar mijn spullen opliggen.. misschien toch ook maar eens een map oid gaan gebruiken
Zo los op een tafeltje laten liggen is met een kleuter, dreumes en kat in huis geen optie ;)

Grappig trouwens, jij maakt je steken duidelijk anders dan ik... jij hebt verticale lijnen op de achterkant, en ik horizontale...

Overigens werkt mijn opbergsysteempje alleen omdat ik geen ring of frame of whatever gebruik. Anders zou het niet passen...
pi_148386328
Mwah hier ook dreumes en kat. Maar dreumes kan er niet bijkomen. En de kat komt er ook nooit in de buurt:)

En ja dat verschil zag ik ook! Grappig!!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:23:32 #148
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_148392537
Komt dat niet door het verschil van in rijen of kolommen borduren?

Ik borduur in rijen (links naar rechts en weer terug) en heb dan verticale lijnen.
Toen ik tussen de rijen een keer kolommen maakte zag je het verschil ook aan de voorkant (aan de achterkant had ik toen horizontale lijnen).

Volgens mij kun je dat op de achterkant van mijn yoshi's nog zien, als ik thuis ben zal ik een foto maken.
pi_148392924
Ik borduur in kolommen idd... van onder naar boven, van rechts naar links
pi_148404705
Ik ben met de randjes per week begonnen!!!
Kostte een berg geld bij de hobbywinkel maar mijn mooie afgewerkte perfecte maat aidaband is wel mooi haha.

Zal morgen een foto posten, ben nu met de helft van het medaillon klaar en ik ben zoo trots op mezelf, het lukt heel goed nu!
Ook morgen een foto van mijn boeddha boekenlegger en mijn opbergzooi!

En ik zal ook achterkantjes posten :p ik werk trouwens in kolommen van boven naar beneden en van links naar rechts :S


@shandaly: handige opbergmap zo!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')