abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 30 december 2014 @ 12:06:22 #1
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148133166
Joshua Livestro is een nieuwe opiniesite begonnen, genaamd Jalta. Dit is echter een betaalde site. 7 euro moet je per maand betalen om artikelen van allerlei usual suspects uit de conservatieve scene te kunnen lezen.

http://www.jalta.nl/

Even los van de inhoud. Ik denk dat zoiets helemaal niets gaat worden. Ik zie weinig mensen betalen voor digitale schrijfsels. Bovendien wordt het zo nog meer een zelfbestuivend geheel. Ik zou bjvoorbeeld niet snel gaan betalen voor rechtsconservatieve praatjes. En bij het grotere publiek moet je al lang blij zijn dat ze uberhaupt iets lezen.

Wat denken jullie, goed idee of kansloos?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 30 december 2014 @ 12:08:14 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148133260
In het vorige topic is er een klein uitstapje gemaakt naar de winstgevendheid van weblogs zoals Jalta in het algemeen en de winstgevendheid van Geenstijl in het bijzonder en is de vraag opgeworpen wat dergelijke blogs nou eigenlijk toevoegen aan de democratie.

Laatste echte post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja en nee, praktisch is het beter en overzichtelijker, maar dan zou je dus niet op iemand kunnen stemmen die je erg aanspreekt, maar niet in jouw district woont.

Zelf zou ik best politiek actief willen worden, maar partijpolitiek trekt me niet dus bemoei ik maar passief met politiek door mijn ideeen te beleggen bij lokale politici, overigens als paar leuke succesjes geboekt :)
Ja, dat is ook politiek natuurlijk. Je hoeft niet perse gebruik te maken van het passief kiesrecht om politiek actief te zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_148133501
Als libertarier kan ik natuurlijk ook lastig laten verkiezen, staatsgreep van mijn kant ligt meer in de lijn der verwachtingen :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_148258464
Nou, ik moet toch eerlijk zeggen dat ik wel nieuwsgierig word op die site. Ze weten wel perfect hoeveel ze moeten laten lezen en hoeveel juist niet.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 juli 2016 @ 09:57:24 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_164060987
Hmmm 572 dagen niet gepost. Toch maar eens een trap omhoog.

Opvallend genoeg stoppen Bart Schut en Esther Voet er respectievelijk gisteren en vandaag mee. Wat is er aan de hand?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_164061092
De boel zal wel in elkaar donderen.
Wel wat gek want zo'n conservatief rechts blogje zou met de huidige ellende juist de wind in de rug moeten hebben.
pi_164061199
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:02 schreef 99.999 het volgende:
De boel zal wel in elkaar donderen.
Wel wat gek want zo'n conservatief rechts blogje zou met de huidige ellende juist de wind in de rug moeten hebben.
Ja, maar de boze mensch vindt dat alles voor hen betaald moet worden, want ze willen, net als de mysterieuze elite, ook wel eens een voordeeltje. Die gaan zelf echt geen cent uitgeven dus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 28 juli 2016 @ 10:56:56 #8
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164061984
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:02 schreef 99.999 het volgende:
De boel zal wel in elkaar donderen.
Wel wat gek want zo'n conservatief rechts blogje zou met de huidige ellende juist de wind in de rug moeten hebben.
Maar Livestro, Spruyt enzo belichamen juist een soort 'old tory' establishment. Zo zetten ze zichzelf ook neer, als een stel classicisten.

Hun functie is ook helemaal niet om zoveel mogelijk leden te werven. Ze houden als ze het goed doen de tent draaiend door donaties van Goldman Sachs, Microsoft en Pfizer. Moeten ze wel meer mensen bereiken en dat lukt ze amper.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_164062032
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:02 schreef 99.999 het volgende:
De boel zal wel in elkaar donderen.
Wel wat gek want zo'n conservatief rechts blogje zou met de huidige ellende juist de wind in de rug moeten hebben.
Dat type 'klassiek conservatisme' is helemaal niet populair in Nederland. Zeker niet met zo'n pseudo-intellectueel sausje. De PVV-achterban geeft de voorkeur aan het geschreeuw van GeenStijl boven dit soort blogjes.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 28 juli 2016 @ 11:06:20 #10
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164062155
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat type 'klassiek conservatisme' is helemaal niet populair in Nederland.
Het wordt al ruimschoots bediend door o.a. FD, Telegraaf, Elsevier, HP de Tijd, RTL Z. Enzovoorts.

Maar dat is dan wel een type dat zich spiegelt aan de 19e eeuw (bij wijze van spreken), op zijn best, niet de aristocratische en classicistische 17e eeuw.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 28 juli 2016 @ 11:08:11 #11
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164062186
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat type 'klassiek conservatisme' is helemaal niet populair in Nederland. Zeker niet met zo'n pseudo-intellectueel sausje. De PVV-achterban geeft de voorkeur aan het geschreeuw van GeenStijl boven dit soort blogjes.
Het is een niche binnen een niche. Volledig gevuld door de Elsevier en het politieke hoekje van Businessclass.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_164062217
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het wordt al ruimschoots bediend door o.a. FD, Telegraaf, Elsevier, HP de Tijd, RTL Z. Enzovoorts.

Maar dat is dan wel een type dat zich spiegelt aan de 19e eeuw (bij wijze van spreken), op zijn best, niet de aristocratische en classicistische 17e eeuw.
Ook dat is allemaal niet het type conservatisme van Jalta. Dat zijn wellicht media die op het economische vlak 'naar rechts leunen', maar zeker niet het soort sociaalconservatieve media dat Jalta wil zijn. Hooguit Elsevier nog enigszins.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 28 juli 2016 @ 11:11:29 #13
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164062251
https://jalta.nl/geschiedenis/tien-helden-voor-de-vrijheid/

Zie bijvoorbeeld dit artikel. Tien helden voor de vrijheid. Eerder de tien clichés van de vrijheid. Geschreven als een blog van een gesjeesde student politieke filosofie die de universiteit waar hij studeerde waarschijnlijk te links vond. Ook een wandelend cliché.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 28 juli 2016 @ 11:18:00 #14
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164062377
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ook dat is allemaal niet het type conservatisme van Jalta. Dat zijn wellicht media die op het economische vlak 'naar rechts leunen', maar zeker niet het soort sociaalconservatieve media dat Jalta wil zijn. Hooguit Elsevier nog enigszins.
Elsevier ja. Heeft met Jalta het onvoorwaardelijk steunen van gouverneur/landheer Jos van Rey gemeen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_164063069
te verwachten, net zo'n "succes" als de zuur linkse tegenhanger Joop alleen die heeft een wat trouwere geldschieter en veel gratis exposure op Radio 1.
pi_164063195
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:59 schreef Chewie het volgende:
te verwachten, net zo'n "succes" als de zuur linkse tegenhanger Joop alleen die heeft een wat trouwere geldschieter en veel gratis exposure op Radio 1.
Ik zou het toch niet direct willen vergelijken. Het probleem met het "intellectueel conservatisme" is vooral dat er weinig markt voor is, zie ondertitel. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_164063231
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zou het toch niet direct willen vergelijken. Het probleem met het "intellectueel conservatisme" is vooral dat er weinig markt voor is, zie ondertitel. :P
Dat is er gewoon ook, conservatisme zoals ik het zie is tegenwoordig ook over genomen door gekken en die krijgen wel voldoende aandacht.
  donderdag 28 juli 2016 @ 12:15:06 #18
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164063375
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:59 schreef Chewie het volgende:
te verwachten, net zo'n "succes" als de zuur linkse tegenhanger Joop alleen die heeft een wat trouwere geldschieter en veel gratis exposure op Radio 1.
Valt wel mee met hoe zuur het is. Staan ook wat positieve, optimistische en luchtige verhalen tussen
http://www.joop.nl/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 28 juli 2016 @ 12:16:26 #19
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164063399
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is er gewoon ook, conservatisme zoals ik het zie
Je bent conservatief geworden?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 28 juli 2016 @ 12:27:54 #20
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164063589
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ook dat is allemaal niet het type conservatisme van Jalta. Dat zijn wellicht media die op het economische vlak 'naar rechts leunen', maar zeker niet het soort sociaalconservatieve media dat Jalta wil zijn. Hooguit Elsevier nog enigszins.
Dat geef ik zelf al een beetje aan :p Het is teveel 17e eeuw ipv 19e eeuw. Conservatisme dat in de traditie staat van Roger Scruton en Plato doet het niet zo best.

Je ziet ook dat de meeste sympathie voor Trump (door Rtl gezichten als Bouwman, Veelo e.d.) vooral tot het economische programma beperkt blijft, en niet het sociaal culturele. De homohaat enz. gaat ook de Telegraaf veel te ver.

Komt ook nog bij dat Jalta in politiek-bestuurlijk opzicht af wijkt, terwijl de andere media daar opportunistischer in staan. Telegraaf heeft altijd gelaveerd tussen populisme (jaren 70 al) en de representatieve democratie c.q. monarchie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 juli 2016 @ 12:57:18 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_164064125
We hebben een stukje van het Parool. http://www.parool.nl/kuns(...)na-geschil~a4347729/

Manier van leidinggeven van Livestro is de oorzaak.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 28 juli 2016 @ 13:20:04 #22
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164064543
quote:
Voet: "Ik vraag me af in hoeverre Joshua nog echt met Jalta.nl bezig is. Het leuke van Jalta.nl is dat er ruimte is voor verschillende meningen, rechts van D66: iets wat onmisbaar is in het politieke spectrum. Daarbij is veel geoorloofd, het mag prikkelend zijn, het mag scherp, maar dit was beneden alle peil."
Rechts van D66.. Heftig. Zo extreem en radicaal had ik Jalta ook niet ingeschat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_164065589
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Valt wel mee met hoe zuur het is. Staan ook wat positieve, optimistische en luchtige verhalen tussen
http://www.joop.nl/
Het meeste zuur is van rechtse of behoudende snit op de joop-site. Van de lezers zelf.
Op FOK nws en pol is dat nog erger.
pi_164065763
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je bent conservatief geworden?
:')
pi_164155041
Volgens mij zijn ze uit de lucht

http://jalta.nl/

Site bestaat nog, content is weg.
pi_164155703
Ze haten niet genoeg op de EU en de NAVO en dergelijke en zijn niet pro-Poetin, boosmaakblogjes als Geenstijl die dit wel doen doen het dan ook beter.
pi_164162502
quote:
Veranderingen bij Jalta | Jalta

Select Page

Geplaatst door Jalta | Aug 1, 2016 | Kunst & cultuur | 0

Het begin van deze nieuwe maand brengt meerdere veranderingen tegelijk: een nieuw design en een nieuwe manier van financieren. Jalta beweegt dus met zijn tijd mee. Ook inhoudelijk gaat er het een en ander aan accentverschuivingen plaatsvinden. Nog steeds herkenbaar Jalta, maar wel meer gericht op de nieuwe grote uitdagingen die het revolutiejaar 2016 heeft opgeworpen. Daarbij onverminderd pal staand voor onze liberaal-democratische verworvenheden.

Allereerst de veranderde layout. We hebben hem wat gebruiksvriendelijker gemaakt, vooral als het gaat om het delen van artikelen op social media door lezers. Dit is een verzoek dat ons veelvuldig bereikte, we hopen dus dat u tevreden bent over onze aanpassing. De belangrijkste verandering daarbij is dat alle artikelen voortaan door iedereen kunnen worden gedeeld – dus ook door toevallige bezoekers van de site. Het andere verzoek dat ons van veel abonnees bereikte, was namelijk dat we moesten nadenken over het neerhalen van de betaalmuur. Na rijp beraad hebben we aan dat verzoek voldoen. Het betekent uiteraard wel dat het financieringsmodel van Jalta gaat veranderen.

Van abonnees naar donateurs

In het oude systeem waren we afhankelijk van abonnementsgelden. Vanaf nu is dat niet meer het geval. In plaats daarvan worden alle abonnementen omgezet in donaties. Die worden geïnd namens de Stichting Jalta, een met Anbi-status gegiftigde stichting die zich inzet voor democratie en media, pluriformiteit en vrijheid van meningsuiting. Omdat de stichting is vrijgesteld van omzetbelasting, betekent dit dat het richtbedrag dat we u meegeven als suggestie voor een jaarlijkse donatie (75 euro) wat lager uitvalt dan de oude jaarabonnementsprijs (88 euro). Bijkomend voordeel van zo’n donatie is dat u het bedrag ook mag opvoeren als aftrekpost voor de inkomstenbelasting. Zo gaat u er als supporter van Jalta dus in meer dan een opzicht financieel op vooruit met deze switch!

De bestaande abonnementen zullen allemaal worden omgezet in donaties. U hoeft daar in principe niets voor te doen. Vergeet echter niet om voortaan al uw bijdragen aan Jalta op te voeren als aftrekpost bij het invullen van uw belastingformulier!

Evenementen en projecten

De stichting zal overigens niet alleen het werk van deze website steunen. Via eigen evenementen en projecten zal het op termijn uitgroeien tot iets dat het midden houdt tussen een publicatie en een denktank: via deze site zal het invloed proberen uit te oefenen op het dagelijks debat, via evenementen en projecten zal het proberen de maatschappelijke en politieke agenda op langere termijn te beïnvloeden.

Nieuwe inhoudelijke uitdagingen

Het revolutiejaar 2016 heeft de zaak grondig door elkaar geschud. In het nieuwe debat hebben wij van Jalta twee nieuwe uitdagingen: 1. weerwerk bieden aan de extremisten die onder het mom van bescherming van de vrijheid de weg bereiden voor autocratie en ondermijning van de grondwet en 2. het weer op het juiste spoor brengen van de paniekzaaiers die zo overtuigd zijn van het feit dat binnenkort het licht uitgaat dat ze het zelf preventief willen doven door delen van de grondwet of de Nederlandse en/of Europese moreelpolitieke consensus te ontmantelen.

Jalta blijft pal staan voor rust en rede, respect voor de feiten (en experts), grondrechten, Europese integratie, vrijhandel en internationale samenwerking — ook en vooral op defensiegebied. Kortom: de internationale liberaaldemocratische orde waarvan wij met zijn allen al 70 jaar de vruchten plukken. De meest gevaarlijke ontwikkeling van het afgelopen half jaar is het overwaaien van argumenten van extreemlinks (antiglobalisering, anti-vrijhandel, anti-NAVO, anti-EU) naar het rechterkamp. Jalta zal voorop gaan in de strijd tegen dit wandenken. Dat zal zeker strijdbaar zijn, al zullen onze argumenten bij voorkeur wel rustig en feitelijk worden gebracht.

Nieuwe (video)columnisten en experts

Bij een nieuwe missie en aanpak hoort ook een nieuwe redactionele aanpak. Inmiddels hebben redacteuren Bart Schut en Esther Voet moeten besluiten te stoppen met schrijven voor Jalta. Verder nemen ook de columnisten Sietske Bergsma en Rutger vd Noort afscheid. We betreuren dat uiteraard, maar ook in dit geval geldt dat het debat altijd doorgaat. Met een nieuwe adjunct-hoofdredacteur in de persoon van Ewout Klei. En met nieuwe columnisten en experts, die we u in de komende weken zullen presenteren.

De eerste naam kunnen we vandaag al onthullen. Het is Ibrahim Wijbenga, lokaal politicus, jeugdwerker en kenner (en vooral ook: bestrijder) van misstanden en radicaliseringsprocessen in de islamitische gemeenschap.

Uw steun blijft onmisbaar

Nieuwe uitdagingen dus, die we samen met u willen aangaan. Want wellicht nog meer dan voorgeen geldt dat uw steun onmisbaar is. Het zijn uw donaties die Jalta mogelijk maken, uw betrokkenheid die de basis vormt voor al onze activiteiten en publicaties. Niet voor niets besluiten we daarom dit artikel met een oproep om te geven. Hierboven noemden we ¤75 als richtbedrag, maar is wezen is elk bedrag even gewaardeerd. Overigens zullen we later deze maand nog met twee aanvullingen komen: een bijzondere club van donateurs die met een groter bedrag Jalta mede helpen mogelijk maken, en speciale auteurspagina’s die het mogelijk maken om individuele auteurs te steunen (in theorie kan u er dus zelfs voor kiezen om niet Jalta in zijn geheel te steunen maar alleen de auteur van uw voorkeur).

Geven kan via het IBAN-nummer van Stichting Jalta: NL39FVLB0226300218

Voor degenen die van makkelijk houden, is er ook de vertrouwde Paypal button:

Bij voorbaat dank voor uw bijdrage!

Bron: jalta.nl
  maandag 1 augustus 2016 @ 20:46:58 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_164163211
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:57 schreef borisz het volgende:
We hebben een stukje van het Parool. http://www.parool.nl/kuns(...)na-geschil~a4347729/

Manier van leidinggeven van Livestro is de oorzaak.
Ik denk eigenlijk een gebrek aan inkomsten.
pi_164180925
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 20:25 citeerde Braindead2000 het volgende:
Bijkomend voordeel van zo’n donatie is dat u het bedrag ook mag opvoeren als aftrekpost voor de inkomstenbelasting. Zo gaat u er als supporter van Jalta dus in meer dan een opzicht financieel op vooruit met deze switch!

Donaties fiscaal aftrekken kan pas als de totaal gedoneerde som een bepaald percentage van het belastbaar inkomen is, en dan ook nog boven een bepaald absoluut bedrag moet liggen. Dus een minimumloner die zijn dorpsfanfare wil bedenken grijpt al snel mis. Een meervermogende die een stichting opzet om zo zelf te bepalen waaraan zijn belastingcenten worden uitgegeven ligt dan meer voor de hand.
Farts are jazz to assholes
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:41:58 #30
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164182285
Vreemd dat zoiets aftrekbaar is hoor.

Belachelijk die Anbi status. Heeft niets met algemeen nut te maken.

[ Bericht 51% gewijzigd door Klopkoek op 02-08-2016 18:49:07 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:45:33 #31
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164182377
quote:
De meest gevaarlijke ontwikkeling van het afgelopen half jaar is het overwaaien van argumenten van extreemlinks (antiglobalisering, anti-vrijhandel, anti-NAVO, anti-EU) naar het rechterkamp.
Dat zal inderdaad wel wat donateurs trekken, even kijkend naar de VS.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:54:14 #32
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164182565
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 17:30 schreef trabant het volgende:

[..]

Donaties fiscaal aftrekken kan pas als de totaal gedoneerde som een bepaald percentage van het belastbaar inkomen is, en dan ook nog boven een bepaald absoluut bedrag moet liggen. Dus een minimumloner die zijn dorpsfanfare wil bedenken grijpt al snel mis. Een meervermogende die een stichting opzet om zo zelf te bepalen waaraan zijn belastingcenten worden uitgegeven ligt dan meer voor de hand.
Niet helemaal. De Geeftwet waar Jalta op doelt maakt het juist voor particulieren die relatief kleine bedragen willen doneren (paar honderd euro op jaarbasis) interessant :P Het drempelinkomen is maar 1% van het inkomen! Iemand met een minimumloon die een paar euro wil doneren aan een dorpsfanfare betaalt sowieso al nauwelijks tot geen inkomensbelasting en zal die 5 euro die hij geeft ook niet hoeven af te trekken. De 75 euro die Jalta suggereert als "donatie" past hierbij.

De ironie is dat de Geefwet omstreden is binnen de conservatief-liberale hoek waar Jalta zich op richt. Het was als doekje voor het bloeden bedoeld om de bezuinigingen op de goede doelensector te verzachten maar de conservatief-liberalen zien het als een vorm van subsidiëring en hebben meermaals geprobeerd de Geefwet weer om zeep te helpen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 18:56:11 #33
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_164182612
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 18:41 schreef Klopkoek het volgende:
Vreemd dat zoiets aftrekbaar is hoor.

Belachelijk die Anbi status. Heeft niets met algemeen nut te maken.
http://www.amnesty.nl/voordelig-schenken

Dat is Amnesty International ook. Als alleen linkse cubjes een ANBI status zouden mogen krijgen maken wij het wel heel ingewikkeld.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:19:27 #34
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164183096
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 18:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

http://www.amnesty.nl/voordelig-schenken

Dat is Amnesty International ook. Als alleen linkse cubjes een ANBI status zouden mogen krijgen maken wij het wel heel ingewikkeld.
Ik zie niet in wat er ingewikkeld aan is.

Amnesty International (mensenrechten=links) of kunst heeft dan ook daadwerkelijk met algemeen nut te maken.

Het wordt juist heel ingewikkeld wanneer je a la de VS mag schenken aan de private school, en dat dit in de media wordt verkocht als "rijken schenken aan goede doelen en charitas, vervangt de overheid".
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:24:27 #35
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164183187
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 18:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

http://www.amnesty.nl/voordelig-schenken

Dat is Amnesty International ook. Als alleen linkse cubjes een ANBI status zouden mogen krijgen maken wij het wel heel ingewikkeld.
Een betere vergelijking is als je een voorbeeld van extreem linkse media kunt vinden, waar dit voor geldt.

Dat kun je niet.

Men probeert al een tijdje de cultuur van leugenachtige denktanks te importeren. Waar je voordeliger kan aftrekken naarmate je inkomen hoger is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:26:09 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_164183222
Ach alsof daar iemand aan gaat doneren :D
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 19:39:30 #37
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164183469
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:26 schreef Hexagon het volgende:
Ach alsof daar iemand aan gaat doneren :D
Denk je? Ik hoop dat je gelijk hebt, maar is het geen gratis propagandist voor je belangen dan?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:11:00 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_164184093
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Denk je? Ik hoop dat je gelijk hebt, maar is het geen gratis propagandist voor je belangen dan?
Dan moet het bereik van zo'n site ook daadwerkelijk zoden aan de dijk zetten. Anders wordt geen geldschieter er wijzer van.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:30:30 #39
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164184591
Ik vind het sws geen 'algemeen nut'.

Dat is Joop ook niet trouwens.

Maar goed, ministeries bevolken scheelt een hoop. Zie artikelen van NRC
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:37:45 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_164184820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 20:30 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind het sws geen 'algemeen nut'.

Dat is Joop ook niet trouwens.

Maar goed, ministeries bevolken scheelt een hoop. Zie artikelen van NRC
Ach ik vind het wel oke dat de overheid op die manier die mogelijkheid tot steun geeft aan organisaties die het debat in leven willen houden. Zeker nu kranten en tijdschriften moeilijke tijden hebben en het internetalternatief ook nog niet echt overtuigend van de grond komt.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 20:54:33 #41
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164185355
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 20:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach ik vind het wel oke dat de overheid op die manier die mogelijkheid tot steun geeft aan organisaties die het debat in leven willen houden. Zeker nu kranten en tijdschriften moeilijke tijden hebben en het internetalternatief ook nog niet echt overtuigend van de grond komt.
Tsja, dat zie ik een tikkeltje anders;

Het verkondigen van meningen is de moeilijkheid niet. Daar zit niet de moeilijkheid van journalistiek en internet.

Een kwalitatief/feitelijk debat in leven houden kan beter gedaan worden dmv uitgebalanceerde subsidies en waarborgfondsen (die zijn afgeschaft) in plaats van een onevenwichtige geefwet, welke bepaalde groepen bevoordelen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 3 augustus 2016 @ 08:50:58 #42
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164192903
Toch wel merkwaardig dat de overheid zo heeft lopen hakken in dat soort arrangementen, maar dan een deur voor vermogenden open laat.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')