Nee, degene die invoegt moet dat op een dusdanige manier doen dat het overige verkeer zo weinig mogelijk gehinderd wordt. Hij mocht gewoon op die baan blijven rijden en als hij niet uitgeweken was en er was een botsing geweest dan had hij gelijk gekregen van de verzekering. De invoeger moet anticiperen en zorgen dat hij veilig in kan voegen.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:28 schreef Ridocar het volgende:
Dan is het aan jou om daarop te reageren.
Hij had niet eens harder of zachter hoeven rijden, hij had ook 50m later kunnen invoegen, dan was er ook niks aan de hand geweest.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:29 schreef Geralt het volgende:
Maar ik ben het met je eens, de invoeger moet anticiperen door harder of langzamer te gaan rijden.
Aan de andere kant, voor jou was het een kleine moeite om even een baan op te schijven zodat hij gewoon in kon voegen.
Dankje, dat bedoelde ik.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee, degene die invoegt moet dat op een dusdanige manier doen dat het overige verkeer zo weinig mogelijk gehinderd wordt. Hij mocht gewoon op die baan blijven rijden en als hij niet uitgeweken was en er was een botsing geweest dan had hij gelijk gekregen van de verzekering. De invoeger moet anticiperen en zorgen dat hij veilig in kan voegen.
Dat is het probleem. Je doet niets. Heel youtube staat vol met die gasten met voorrangsziekte en die lachen we hier allemaal uit. En wat jij doet is precies hetzelfde. Met je voorrangsziekte.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Lol ja ik laat me liever niet aanrijden maar denk dat ik echt wel gelijk had gekregen van de verzekering met deze opname. Hij doet tenslotte de bijzondere manoeuvre, ik doe eigenlijk niks.
Dat zie ik ook wel. Ik geef je gewoon gelijk. Echter als ik zelf zo een situatie zie en links rijdt niks dan schuif ik gewoon al van te voren even op naar links. Dat kost mij geen moeite en dan kan die knakker gewoon invoegen zonder te kijken, wat ze gezien je filmpje ook gewoon doen.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:31 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hij had niet eens harder of zachter hoeven rijden, hij had ook 50m later kunnen invoegen, dan was er ook niks aan de hand geweest.
Nee, je ziet het echt verkeerd. De gene die voorrang NEEMT hier is de invoeger. Ik hoef me niet aan te passen aan de domme beslissingen van een ander.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is het probleem. Je doet niets. Heel youtube staat vol met die gasten met voorrangsziekte en die lachen we hier allemaal uit. En wat jij doet is precies hetzelfde. Met je coorrangsziekte.
Ja, je hebt gelijk, en ja, je zou voorrang moeten krijgen. Maar het probleem is dat je voorrang neemt.
Ik zie het verschil niet tussen gas bijgeven en helemaal niets doen. Wmb ben je net zo aso bezig.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, je ziet het echt verkeerd. De gene die voorrang NEEMT hier is de invoeger. Ik hoef me niet aan te passen aan de domme beslissingen van een ander.
De mensen van FS die we uitlachen doen heel wat anders, die geven gas bij zodat de invoeger er bijvoorbeeld achter MOET, ik deed helemaal niks.
Volgens mij snap jij niet hoe het verkeer werkt. Ik week toch uit? Ik zorgde dat er geen aanrijding kwam. Maar het was niet mijn fout, de invoeger is aso bezig, zo leer je het niet bij rijlessen, de anderen gewoon wegdrukken.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zie het verschil niet tussen gas bijgeven en helemaal niets doen. Wmb ben je net zo aso bezig.
Maar als jij denkt dat he recht hebt op een aanrijding moet je vooral je gang gaan. Het zou wel eens raar uit kunnen pakken.
Stel dat je die andere automobilist in de kreukels had gereden, dan zou ik je een hele stoere jongen vinden als je tegen 'm zou zeggen: "ja, ik zag u wel aankomen, maar jij komt zomaar naar links. Ik had kunnen remmen maarja, dat is mijn probleem niet. Ik zat immers niet fout, weetje"
Je week niet uit, je stuurde lafjes naar de belijning, want je was geenszins van plan je cc uit te zetten of uit te wijken. Het heet evengoed voorrangsziekte. Een normale oplossing was gewoon remmen of naar links uitwijken (als het goed is heb je allang in kunnen schatten welke van de twee methoden de gevaarzetting zou verminderen) maarja, dan 'verlies' je en krijgt je ego een deuk.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet hoe het verkeer werkt. Ik week toch uit? Ik zorgde dat er geen aanrijding kwam. Maar het was niet mijn fout, de invoeger is aso bezig, zo leer je het niet bij rijlessen, de anderen gewoon wegdrukken.
Dan vind ik deze nog erg meevallen. Je wilde sociaal doen voor het achteropkomende verkeer en de belijning is verwarrend. (de onderbroken kantlijn/vluchtstrook suggereert een doorgaande rijstrook ernaast)quote:Op maandag 5 januari 2015 22:10 schreef delano.888 het volgende:
Als ik dan toch bezig ben mezelf in slecht dachlicht te zetten:
Ik was op onbekend terrein, en had het gele bordje (werkverkeer) gemist. En aangezien ik geen haast had, en de gene achter me wel, dacht ik, hey is dit nou ineens 2 baans? (je hoort het me zeggen ook), maar dat was het helaas niet. Toen ik er achter kwam was het al niet meer veilig om terug naar links te gaan omdat er 2 auto's langs gingen, dus dan blijft er alleen nog remmen over..
Wie heeft deze weg ooit ingericht?quote:Op maandag 5 januari 2015 22:10 schreef delano.888 het volgende:
Als ik dan toch bezig ben mezelf in slecht dachlicht te zetten:
Ik was op onbekend terrein, en had het gele bordje (werkverkeer) gemist. En aangezien ik geen haast had, en de gene achter me wel, dacht ik, hey is dit nou ineens 2 baans? (je hoort het me zeggen ook), maar dat was het helaas niet. Toen ik er achter kwam was het al niet meer veilig om terug naar links te gaan omdat er 2 auto's langs gingen, dus dan blijft er alleen nog remmen over..
De letter van de wet stelt dat je niet eens naar links mag voor een invoeger. De invoeger is degene die die zijn plek moet zoeken en daar op in moet stellen. Invoeger kon in dit geval nog een flink stuk doorrijden en rustig achter delano invoegen.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, omdat je niet kunt anticiperen.
Nou nee, de invoeger gaat naar links terwijl hij/zij dat niet kan en dus voorrang probeert af te dwingen...quote:Op maandag 5 januari 2015 21:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is het probleem. Je doet niets. Heel youtube staat vol met die gasten met voorrangsziekte en die lachen we hier allemaal uit. En wat jij doet is precies hetzelfde. Met je voorrangsziekte.
Ja, je hebt gelijk, en ja, je zou voorrang moeten krijgen. Maar het probleem is dat je voorrang neemt.
Hoe het hoort? Verplicht is het niet, maar het is wel een goed voorbeeld van inspelen op wat een ander in het verkeer doet.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, zo hoort het niet. Hij moet zelf anticiperen en deze actie sloeg nergens op, de invoegstrook was echt nog heel lang, ik reed een constante snelheid (want cc), dus hij deed maar gewoon lekker waar hij zin in had, en ik moet het oplossen. Zo werkt het verkeer dus niet.
Dat was de letter van de wet. Die is bijgesteld omdat bijvoorbeeld onze oosterburen wettelijk verplicht zijn om invoegend verkeer de ruimte te geven.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
De letter van de wet stelt dat je niet eens naar links mag voor een invoeger. De invoeger is degene die die zijn plek moet zoeken en daar op in moet stellen. Invoeger kon in dit geval nog een flink stuk doorrijden en rustig achter delano invoegen.
Mijn punt was juist, zowel achter als voor mij was HEEL VEEL RUIMTE. Maar nee, hij moest exact NAAST mij invoegen.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:38 schreef JaapB het volgende:
En is er hier niet een motto "Geef ritsers de ruimte" ?
En jij denkt dus recht te hebben op een ongeluk?quote:Op maandag 5 januari 2015 22:29 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nou nee, de invoeger gaat naar links terwijl hij/zij dat niet kan en dus voorrang probeert af te dwingen...
Ik snap niet wat je lult over een ongeluk. Er was geen ongeluk, ik week noodzakelijk uit om dat te voorkomen. MAAR dat had niet gehoeven. Heb jij zelf een rijbewijs of niet?quote:Op maandag 5 januari 2015 22:55 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En jij denkt dus recht te hebben op een ongeluk?
CC zo rond de 104?quote:Op maandag 5 januari 2015 20:34 schreef delano.888 het volgende:
Zijn er uberhaubt nog mensen hier die filmpjes van hunzelf posten? Deze is van mij een paar dagen geleden, wat een eikel:
En nee, invoeghulp van mijn kant was hier compleet onnodig, zowel voor als achter me was er alle ruimte, ik stond op cc dus hij had alle kans om in te voegen maar koos ervoor mij aan de kant te douwen. Nogal aso.
Laat maar. Dat bord voor je kop is wel ongelooflijk dik...quote:Op maandag 5 januari 2015 22:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je lult over een ongeluk. Er was geen ongeluk, ik week noodzakelijk uit om dat te voorkomen. MAAR dat had niet gehoeven. Heb jij zelf een rijbewijs of niet?
Zou maar zo kunnen.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:58 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
CC zo rond de 104?
die vw voegt wel erg traag in, daarnaast mensen die naar links gaan bij een invoegstrook zo mega irritant is dat met hun "sociale gedrag"
Buiten dit alles, heb jij een rijbewijs? Ja of nee?quote:Op maandag 5 januari 2015 23:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Laat maar. Dat bord voor je kop is wel ongelooflijk dik...
Nee, ik lul maar een eind raak.quote:Op maandag 5 januari 2015 23:01 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Buiten dit alles, heb jij een rijbewijs? Ja of nee?
Dat merkte ik ja.quote:
Hoe lang had jij je rijbewijs ook alweer?quote:
Tja. Ik vind het wel treurig dat zo'n invoeger die echt álle tijd heeft om zelf even te remmen of gas bij te geven die verantwoordelijkheid niet neemt. Dus iemand anders moet die maar nemen voor hem.quote:Op maandag 5 januari 2015 23:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Laat maar. Dat bord voor je kop is wel ongelooflijk dik...
Wat is het fucking probleem op 1 baantje op te schuiven, je had ruimte zat. Als je een beetje kunt rijden weet je wat er voor je/ achter je/naast je rijdt en kun je bijna zonder kijken even een baan opschuiven, kun je je cc gewoon aan laten.quote:Op maandag 5 januari 2015 23:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Zou maar zo kunnen.
Dankje, fijn dat er toch nog mensen zijn die mijn punt begrijpen.
Wat ze vaak flikken is om als je naar links bent gegaan pas te accelereren zodat je toch van de cc af moet. En ja, ik schuif wel eens op, maar krijg dan dus daarmee te maken. Uiteindelijk krijg jij dus een hoop last van de luiheid van een ander. (en tja.. ik schuif toch regelmatig maar een baantje op als het gaat)quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:32 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Wat is het fucking probleem op 1 baantje op te schuiven, je had ruimte zat. Als je een beetje kunt rijden weet je wat er voor je/ achter je/naast je rijdt en kun je bijna zonder kijken even een baan opschuiven, kun je je cc gewoon aan laten.
Al had die kerel in dit specifieke geval wel even kunnen wachten.
Ja. Tenzij je expres een aanrijding wilt veroorzaken. Wees dan ook een vent en zet op het aanrijdingsformulier dat je tegenpartij wel zag maar geenszins van plan was aan de kant te gaan of af te remmen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:30 schreef Dromer het volgende:
[..]
Tja. Ik vind het wel treurig dat zo'n invoeger die echt álle tijd heeft om zelf even te remmen of gas bij te geven die verantwoordelijkheid niet neemt. Dus iemand anders moet die maar nemen voor hem.
Dit slaat als een slappe lul op een drumstel. Belasting betalen moet gewoon, wat dat betreft heb ik niet veel te kiezen. En in een rij voor de kassa kun je nog terugpraten. Dat scheelt als je een misverstand recht wilt zetten.quote:Jij bent ook voor het helpen van mensen die te lui en stom zijn om te werken en je betaalt ook graag voor hun uitkering? Je stemt SP? Als iemand jou aan de kant ramt in de supermarkt spring je ook zonder klachten opzij? (wie is er dan de aso)
Eens. Je bent de eerste die het begrijpt. Natuurlijk vind ook ik de invoeger een incompetente aso, maar veiligheid staat gewoon bovenaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:01 schreef Dromer het volgende:
Oh, ik rem heus wel bij als het niet anders uitkomt, maar de grootste imcompetente aso blijft mijns inziens de invoeger. Uiteraard dien je een aanrijding te voorkomen wanneer mogelijk.
Helaas... Als het voor jou mogelijk is om naar links te gaan om de invoeger ruimte te geven dan dien je dat te doen omdat je ten alle tijden een gevaarlijke situatie moet voorkomen.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, zo hoort het niet. Hij moet zelf anticiperen en deze actie sloeg nergens op, de invoegstrook was echt nog heel lang, ik reed een constante snelheid (want cc), dus hij deed maar gewoon lekker waar hij zin in had, en ik moet het oplossen. Zo werkt het verkeer dus niet.
Een invoeger de gelegenheid te geven om in te voegen doe je door gas te lossen of evt. zelfs iets bij te geven niet door op de linkerbaan rond te gaan hangen wat niet eens mag. Gas los of bij hangt natuurlijk wel af van de klojo die invoegt, normaliter zou je helemaal niets hoeven te doen omdat de invoeger zelf zijn plekje al heeft uitgezocht.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Helaas... Als het voor jou mogelijk is om naar links te gaan om de invoeger ruimte te geven dan dien je dat te doen omdat je ten alle tijden een gevaarlijke situatie moet voorkomen.
wtf, filmpjes gelderland is voornamelijk in en rondom apeldoorn en die gast rijd dus echt te vaak letterlijk langs mijn huis in het filmpje. dorpsidioot nominatie voor 2015 hebben we binnen denk ik...quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:00 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Heb je deze sneue gast al gezien:
Die filmpjes zijn echt verschrikkelijk, hij kwakt werkelijkwaar iedere fout op zijn youtube kanaal.
http://www.youtube.com/channel/UC2HD-3MiZrYxWUAbCYnvzQQ al 40 filmpjes met nietszeggende meuk
Het fucking probleem is dat de rest van het verkeer wat achterop komt in de ankers moet omdat iemand met een slakkengang links gaat rijden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:32 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Wat is het fucking probleem op 1 baantje op te schuiven, je had ruimte zat. Als je een beetje kunt rijden weet je wat er voor je/ achter je/naast je rijdt en kun je bijna zonder kijken even een baan opschuiven, kun je je cc gewoon aan laten.
Al had die kerel in dit specifieke geval wel even kunnen wachten.
Die doorgetrokken strepen zijn alleen doorgetrokken zodat je niet van links naar rechts kan.. van rechts naar links om iemand in te laten voegen mag wel, daar ligt namelijk een onderbroken lijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:16 schreef eP2e het volgende:
[..]
Een invoeger de gelegenheid te geven om in te voegen doe je door gas te lossen of evt. zelfs iets bij te geven niet door op de linkerbaan rond te gaan hangen wat niet eens mag. Gas los of bij hangt natuurlijk wel af van de klojo die invoegt, normaliter zou je helemaal niets hoeven te doen omdat de invoeger zelf zijn plekje al heeft uitgezocht.
Uitwijken voor invoegers is inmiddels bijna een irritante gewoonte geworden, het erge ervan is dat onzekere miepen die gaan invoegen op die hulp gaan rekenen totdat ze er een tegenkomen die niet op KAN schuiven en dan is het boem.
Het is dan ook niet voor niets dat je steeds meer doorgetrokken strepen ziet verschijnen bij invoegstroken.
Vrachtwagenchauffeurs zijn niet zo heel flexibel qua remmen / optrekken. Zo'n chauffeur ziet dat ie hard in de remmen moet of snel een baantje opschuiven. Vaak doen ze dit alleen als ze zien dat jij ook kan doorschuiven. Het reed behoorlijk langzaam voor die vrachtwagen... Dus gevalletje semi lompe remactie voor hem was ook sub-optimaal. Ik zie niet veel geks.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:10 schreef delano.888 het volgende:
Nou jongens, ik ben heel benieuwd of jullie hier ook van vinden dat het mijn schuld is:
Ik schrok echt behoorlijk toen hij na het knipperen gelijk van baan verplaatste. GELUKKIG zat er niks links van me.
Ik betwijfel toch echt of hij daadwerkelijk heeft gekeken of IK kon opschuiven..quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:35 schreef caspervc het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs zijn niet zo heel flexibel qua remmen / optrekken. Zo'n chauffeur ziet dat ie hard in de remmen moet of snel een baantje opschuiven. Vaak doen ze dit alleen als ze zien dat jij ook kan doorschuiven. Het reed behoorlijk langzaam voor die vrachtwagen... Dus gevalletje semi lompe remactie voor hem was ook sub-optimaal. Ik zie niet veel geks.
Wanneer het tweebaans zou zijn zou je achterop geknald zijn, en niet tegen de zijkant, wanneer je niet zou remmen. Dus dan zou de schuld alsnog bij jou liggen omdat je nog de mogelijkheid had om te remmen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:10 schreef delano.888 het volgende:
Nou jongens, ik ben heel benieuwd of jullie hier ook van vinden dat het mijn schuld is:
Ik schrok echt behoorlijk toen hij na het knipperen gelijk van baan verplaatste. GELUKKIG zat er niks links van me.
Dus je maakt wel onderscheid. Je was mijn held geweest als je gewoon door was gereden (okee, een beetje lafjes naar links sturend) en al toeterend ernaast was blijven hangen. Maar remmen zit nog steeds niet bij jouw mogelijkheden...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:10 schreef delano.888 het volgende:
Nou jongens, ik ben heel benieuwd of jullie hier ook van vinden dat het mijn schuld is:
Ik schrok echt behoorlijk toen hij na het knipperen gelijk van baan verplaatste. GELUKKIG zat er niks links van me.
Pareltje!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:47 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik heb weer een pareltje gevonden. De fietsautist op een scooter
https://www.youtube.com/user/Ghostbikerteam/videos
Zijn doel is om de weg veiliger te maken. Hij heeft niet echt door dat hij wat gefrustreerd rijdt.
Constant in de dode hoek rijden. Lekker veilig.
Achter een smart vandaan schieten. Altijd slim.
Een opstappende bejaarde fietser. Vooral veel toeteren en vooral niet wat ruimte maken
1.32: Volgens mij hebben de fietsers gewoon voorrang. Ik heb geen haaientanden of voorrangsborden kunnen ontdekken. (tip: kijk hele compilatie, kun je zien hoe gefrustreerd zijn leventje wel niet is).
Nee lamlul, die fietser verliest het evenwicht bij het opstappen en jij bent diegene die juist op diegene afrijdt. En vooral de grens opzoeken en NIET remmen.quote:Na het opengaan van de brug blijft een fietser - ondanks veelvuldig toereren door de Ghostbiker - frontaal op haar afrijden!
Een botsing kan nét voorkomen worden......
Toch is hij nogal gefrustreerd met zijn leventjequote:Op woensdag 7 januari 2015 12:45 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Pareltje!
Al is dat laatste filmpje grotendeels terechte kritiek..
Wat een sneu figuur….quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:57 schreef TwisterNederland het volgende:
Iets fout gegaan gisteren met onderstaande video.
Beschrijving bij de video.
[..]
Nee lamlul, die fietser verliest het evenwicht bij het opstappen en jij bent diegene die juist op diegene afrijdt. En vooral de grens opzoeken en NIET remmen.
Verkeer wordt omgeleid over het fietspad. Gewoon gas blijven geven!!
Ojee, een tractor met brede aanhanger komt me tegemoet. Laat ik vooral geen ruimte maken. En ghostridertje. Flikker es op naar het fietspad waar je thuishoort. Maarja, als je je eens aan de regels ging houden had je nu geen video.
Ojee, volgens ghostridertje heeft iedereen infrarood in zijn ogen hangen
Een tegenligger. Links aanhouden (betekent niet dat tegenligger goed zit maar ghostrider doet er niks aan om een ongeluk te voorkomen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |