ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Oja, de foto onderaan in de OP is legaal vanuit de sporen gemaakt, tijdens een fotostop van de TSP-afscheidsrit van de rode klassieke motorstellen. Ondanks de hevige sneeuwval en de temperaturen onder de 0 graden was het een prachtige rit met een goede sfeer.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik heb nog eens zitten denken over het al dan niet stoppen op Thialf en die 5000 euro lijkt misschien niet eens zo gek als je bedenkt dat je voor de IC Hanzelijn die tussen Leeuwarden en Zwolle op ieder station stopt mogelijk een extra compositie nodig hebt.
De keertijd in Leeuwarden bedraagt normaal acht minuten. Een stop kost drie minuten en je wilt daarnaast het liefst iets eerder weg uit Leeuwarden om de rest van de dienstregeling niet in de war te schoppen. Dan hou je drie tot vier minuten over en dat kan wel eens te kort zijn om te keren.
Op zondag 28 december 2014 23:04 schreef Peterselieman het volgende: Ik heb nog eens zitten denken over het al dan niet stoppen op Thialf en die 5000 euro lijkt misschien niet eens zo gek als je bedenkt dat je voor de IC Hanzelijn die tussen Leeuwarden en Zwolle op ieder station stopt mogelijk een extra compositie nodig hebt.
De keertijd in Leeuwarden bedraagt normaal acht minuten. Een stop kost drie minuten en je wilt daarnaast het liefst iets eerder weg uit Leeuwarden om de rest van de dienstregeling niet in de war te schoppen. Dan hou je drie tot vier minuten over en dat kan wel eens te kort zijn om te keren.
Dat is onwil. Ik blijf niet aan de gang. 12 minuten in zwolle. Plus dat vertragingen sowieso niet boeien.
Als ik onderweg wil werken: beneden (klaptafeltje), als ik naar buiten wil kijken: boven (dan zit ik niet de hele tijd tegen geluidsschermen etc aan te kijken). Alles heeft zijn pluspunten.
het spoor ter hoogte van station Heiloo richting alkmaar, daar is een probleem gevonden. vandaar dat er heel langzaam werd gereden vandaag. men is nu bezig de rails te vervangen. een vrachtwagen van 42 meter heeft eerder vandaag nieuwe rails gebracht.
intussen gaan de vervangende bussen weer als een speer. het idee is dan om een dienstregeling aan te houden, echter vraag ik me af of de chauffeurs hiervan op de hoogte zijn. zelf krijg ik sterk de indruk dat zodra er minimaal 1 passagier in een bus zit, de buschauffeur gaat rijden
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 28 december 2014 21:38 schreef Straatcommando. het volgende: Verder is het een olderwetse teringbende, sprak er net een die een uur mag wachten omdat de trein vanuit Doetinchem te laat was en hij wilde naar Tiel. Dat je zo'n trein dan niet ff een minuut of 2 (meer was niet nodig) laat wachten.
Los van het feit dat dat natuurlijk erg vervelend is (ik miste vanavond zelf de overstap op de intercity richting Utrecht), is dat ook geen officiële aansluiting. En om nou te spreken van een teringbende als er enkele treinen vertraagd zijn...
Meestal staat er een of ander oranje hesje met een fluitje de boel te coördineren. Volgens de reisplanner proberen ze wel een dienstregeling aan die bussen te hangen maar in de praktijk komt daar vaak weinig van terecht.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik heb nog ergens een foto van een van m'n vrienden zijwaarts in het bagagerek van een ICK .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Welke bak is dit? Ik ga altijd in de uiterste bak zitten die grens aan 1ste klas, alle andere bakken maken echt een teringherrie..
Dit zou een rijtuig moeten zijn van een getrokken stam, dus niet de koploper waar jij je mogelijk mee verwart.
In de spaarzame gevallen dat ik met ICRm rijdt, neem ik altijd het bagagerijtuig. Ik heb mij eens laten vertellen dat ik daar 1 hele centimeter meer beenruimte heb.
ICRm tweedeklas heeft gele bekleding. Ik weet niet hoe de Prio-stammen eruit zien maar als dit geen Prio is, is het denk ik een ICM AB-bak en kijken we hier naar de overgang tussen 1e en 2e klas?
Maar dat over ongeschoren en afgeragd in 1e klas; ik koop vaak een zo'n weekendupgrade voor een tientje want gewoon fijn. En ik zie er op dit moment uit als een kruising tussen Jezus en een ouderwetse Nozem en dan kijken sommige mensen toch even over hun schouder of ze wel echt zelf in de 1e klas zitten. Love it <3
Wat me trouwens opviel in de Thalys naar Lille. Er was geen automatische boordomroep.. Dat had ik afgelopen zomer naar Parijs wel.. Zit Lille nog niet in het systeem ofzo?
Ik heb naar Parijs die automatische omroep in de tweede klas zelf nog niet meegemaakt, maar in de eerste klas weer wel. Weet niet hoe recent dat is ingebouwd, of ik dat juist nooit getroffen heb? Wel is de omroep in de eerste klas heel anders als de tweede klas.
Op zondag 28 december 2014 23:44 schreef DeaDLocK2K het volgende: Maar dat over ongeschoren en afgeragd in 1e klas; ik koop vaak een zo'n weekendupgrade voor een tientje want gewoon fijn. En ik zie er op dit moment uit als een kruising tussen Jezus en een ouderwetse Nozem en dan kijken sommige mensen toch even over hun schouder of ze wel echt zelf in de 1e klas zitten. Love it <3
en er dan op gewezen worden dat je in de eerste klas zit