Nee klopt, niet heel netjes. Ik kan ook nergens terugvinden hoelang die tussenstop duurt, maar neem aan dat die 'wachttijd' gewoon in de 16 uur 'vluchttijd' zit?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:27 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je moet er in Kuala Lumpur zelfs uit, want ondanks dat het een uurtje vliegen is wordt het vliegtuig gewisseld en komt er nieuwe bemanning in, naast dat deze wordt schoongemaakt.
Bij het van boord gaan is het verstandig, wordt ook omgeroepen, om je bagage aan boord te laten, met uitzondering van je waardevolle spullen, maar dus wel de eventuele tax free aankopen, want bij het aan boord gaan moet je bij de gate weer door een veiligheidscontrole heen. Ook je aan boord eventueel gekregen flesjes water mogen dan niet meer naar binnen.
Ik snap trouwens wel dat je door KLM op het verkeerde been bent gezet, want als je de vlucht boekt staat er rechtstreeks, als je echter bij details kijkt dan zie je dat de vlucht 1 tussenstop maakt in Kuala Lumpur, maar echt heel specifiek geeft men dat niet aan...
Je komt aan op 15.40 lokale tijd en je gaat 17.05 weer verder.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:22 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nee klopt, niet heel netjes. Ik kan ook nergens terugvinden hoelang die tussenstop duurt, maar neem aan dat die 'wachttijd' gewoon in de 16 uur 'vluchttijd' zit?
Jakarta - Kuala Lumpur is een uur vliegen? Dat we later uit Kuala weggaan boeit me niet, dan maar iets later in Amsterdam.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je komt aan op 15.40 lokale tijd en je gaat 17.05 weer verder.
Dat is de theorie, want hoewel je normaliter redelijk rond de tijd van 15.40 op Kuala Lumpur aankomt moet ik de eerste dag nog meemaken dat de vlucht uit Kuala Lumpur daadwerkelijk op tijd vertrekt, maar dat hoeft ook niet, want het is echt maar een uurtje echt vliegen (30 minuten totaal met een 777 rondrijden in Kuala Lumpur en Jakarta dat de aankomsttijd welke op je ticket staat redelijk gehaald wordt, tussen Kuala Lumpur en Jakarta zit trouwens wel een uur tijdsverschil ondanks dat ze nagenoeg gelijk liggen, dus 17.05 KL vertrektijd is 16.05 Jakarta vertrektijd.
Jep. Vlucht amsterdam-jakarta en jakarta-jogjakarta gehad en terug. Ik vond het een chille maatschapij, aardig personeel enz! Ze hebben zelf uit zichzelf gevraagd toen ik in het vliegtuig instapte of ik een stoel wilde meer beenruimte omdat ze zagen dat ik lang was. En op de terugweg met business clas gevlogen en 2 dagen extra bali door een overboeking of iets. Dus ik heb er geen slecht woord over.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Mensen ervaring met Garuda Indonesian? Lees op verschillende sites wel positieve verhalen. Heb al geboekt maar misschien zijn hier ook ervaringen?
Ik kan begrijpen als je op vakantie bent en niet direct bij thuiskomst aan de slag moet voor werk of school dat 2 extra dagen Bali, betaald door Garuda, prima is.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:43 schreef Travel. het volgende:
[..]
Jep. Vlucht amsterdam-jakarta en jakarta-jogjakarta gehad en terug. Ik vond het een chille maatschapij, aardig personeel enz! Ze hebben zelf uit zichzelf gevraagd toen ik in het vliegtuig instapte of ik een stoel wilde meer beenruimte omdat ze zagen dat ik lang was. En op de terugweg met business clas gevlogen en 2 dagen extra bali door een overboeking of iets. Dus ik heb er geen slecht woord over.
We werden gevraagd, als we nee hadden gezegd dan werden anderen gevraagd . Ik moest toen nog wel naar school maar we waren helaas overboekt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen als je op vakantie bent en niet direct bij thuiskomst aan de slag moet voor werk of school dat 2 extra dagen Bali, betaald door Garuda, prima is.
Maar voor mij is een vertraging van 2 dagen wel iets waar ik niet gelukkig mee ga worden, dan gaat het grondpersoneel toch echt wel figuurlijk gesproken over de balie heen dat er een betere oplossing wordt gezocht.
Volgens mij niet, 777-200 worden volgens mij als eerst aangepakt. Daarna komt de 300.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:23 schreef static het volgende:
Weet iemand of de AF vluchten tussen HK en CDG (777-300) al de nieuwe BC heeft?
Neu. Neem geen al te grote/zware mee ivm veiligheidscontrole.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:18 schreef electronique het volgende:
Is het raar om een strijkijzer(tje) of een handstoomapparaatje mee te nemen in je handbagage?
Dus het mag wel gewoon? Lees gemengde reacties op internet. Neem denk ik gewoon mijn handstoomapparaatje mee, ziet wat minder stom uitquote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Neu. Neem geen al te grote/zware mee ivm veiligheidscontrole.
Het is niet zo zwart wit. De ene beambte haalt hem eruit, de andere niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:22 schreef electronique het volgende:
[..]
Dus het mag wel gewoon? Lees gemengde reacties op internet. Neem denk ik gewoon mijn handstoomapparaatje mee, ziet wat minder stom uit
Waarschijnlijk hebben ze in het hotel ook wel een strijkijzer, maar om nu om 1 uur snachts of heel vroeg ochtends in het hotel een strijkijzer te gaan zoeken
Dan vraag je er bij aankomst direct om . Maar als je je er prettig bij voelt neem je er zelf eentje mee, hou er alleen rekening mee dat je hem wellicht kwijt bent.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:31 schreef electronique het volgende:
Ik zit in een (heel) goed hotel dus ongetwijfeld. Maar kom pas laat in de avond/nacht aan in het hotel en moet de volgende ochtend weer vroeg weg, dus bespaar me de moeite om een strijkijzer te zoeken
Oh zeer zeker! Daar heb je helemaal gelijk in, ik zorg dan ook dat mijn koffertje altijd past. Toevallig ooit eens een korte discussie gehad op een AMS-OSL vlucht van Norwegian, als laatste passagier geboard en de bakken zaten propvol. Ik zou echter mijn trein missen(de laatste) als ik lang moest wachten op de bagage, uiteindelijk is een ander (veel te groot ) stuk bagage in het ruim verdwenen en mocht mijn koffertje gewoon in de bak boven mijn hoofd. De eigenaar van het te grote stuk bagage dacht daar in eerste instantie anders over, maar gelukkig was de stewardess het met mij eens.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op zich klopt je theorie en met mijn handbagage durf ik altijd wel de gok te nemen om als laatste aan boord te gaan.
Als ik echter in het bezit zou zijn van een wat grotere rolkoffer als handbagage dan kan het, zeker bij drukke vluchten, verstandig zijn om wel snel in te stappen zodat je de handbagage ook daadwerkelijk in de buurt van jouw plek of uberhaupt kan opbergen. Niets is vervelender dan dat jouw handbagage alsnog ingechecked moet worden en je kan wachten op plek van bestemming.
Wel heb ik één motto, mijn handbagage is dan wel klein, maar gaat wel in de bakken bovenin, wanneer iemand deze eruit wil halen om plaats te maken voor een grote rolkoffer en aangeeft dat deze dan wel onder de stoel voor mij kan kijk ik vriendelijk doch dringend dat ik mijn comfort niet ga opgeven voor iemand anders (te grote) handbagage. En ja KLM personeel wil mij daar vaak toe dwingen, maar de kans dat dit succesvol gaat zijn is nihil, gelukkig snapt in alle gevallen de purser of cabin manager dat ik niet het slachtoffer ga zijn van het nieuwe beleid dat men moet betalen voor ingecheckte bagage als je geen minimale 'silver' status hebt waardoor de hoeveelheid handbagage bij KLM erg is toegenomen.
Easyjet en Ryanair doen dat beter, bij volle vluchten worden een X aantal rolkoffers toegelaten, de rest moet je, als je als laatste aan boord gaat afgeven om (gratis) alsnog in te checken. Je kan dit voorkomen door zelf op tijd en vooraan in de rij te gaan staan.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Zo'n stempel in je paspoort is 3 maanden geldig ofzo, en dat moet je dan weer krijgen..quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:17 schreef Max-Westerman het volgende:
Klopt het dat als je vaker op dezelfde ESTA naar de VS vliegt dat je in de VS een groot stuk van de rij voor de douane kan skippen?
Je lijkt mij de gezelligste reisgenoot die er is.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op zich klopt je theorie en met mijn handbagage durf ik altijd wel de gok te nemen om als laatste aan boord te gaan.
Als ik echter in het bezit zou zijn van een wat grotere rolkoffer als handbagage dan kan het, zeker bij drukke vluchten, verstandig zijn om wel snel in te stappen zodat je de handbagage ook daadwerkelijk in de buurt van jouw plek of uberhaupt kan opbergen. Niets is vervelender dan dat jouw handbagage alsnog ingechecked moet worden en je kan wachten op plek van bestemming.
Wel heb ik één motto, mijn handbagage is dan wel klein, maar gaat wel in de bakken bovenin, wanneer iemand deze eruit wil halen om plaats te maken voor een grote rolkoffer en aangeeft dat deze dan wel onder de stoel voor mij kan kijk ik vriendelijk doch dringend dat ik mijn comfort niet ga opgeven voor iemand anders (te grote) handbagage. En ja KLM personeel wil mij daar vaak toe dwingen, maar de kans dat dit succesvol gaat zijn is nihil, gelukkig snapt in alle gevallen de purser of cabin manager dat ik niet het slachtoffer ga zijn van het nieuwe beleid dat men moet betalen voor ingecheckte bagage als je geen minimale 'silver' status hebt waardoor de hoeveelheid handbagage bij KLM erg is toegenomen.
Easyjet en Ryanair doen dat beter, bij volle vluchten worden een X aantal rolkoffers toegelaten, de rest moet je, als je als laatste aan boord gaat afgeven om (gratis) alsnog in te checken. Je kan dit voorkomen door zelf op tijd en vooraan in de rij te gaan staan.
Op vluchten EU-sub sahara(vooral terug weg) soms makkelijk meer dan een uur vertraging omdat er weer teveel de cabine in wordt genomen. Te grote handbagage Ze kunnen er niet streng genoeg op zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:20 schreef Travel. het volgende:
lukkig snapt in alle gevallen de purser of cabin manager dat ik niet het slachtoffer ga zijn van het nieuwe belei
Nee. Kans dat het langer duurt omdat je moet gaan uitleggen wat je (weer) komt doen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:17 schreef Max-Westerman het volgende:
Klopt het dat als je vaker op dezelfde ESTA naar de VS vliegt dat je in de VS een groot stuk van de rij voor de douane kan skippen?
ik heb best wel veel gevlogen, naar ik heb in die tijd nog nooit dat probleem gehad. Dat er vertraging is vanwege teveel / te grote handbagage.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:43 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Op vluchten EU-sub sahara(vooral terug weg) soms makkelijk meer dan een uur vertraging omdat er weer teveel de cabine in wordt genomen. Te grote handbagage Ze kunnen er niet streng genoeg op zijn.
dit inderdaad... een keer gehad dat we ons slot mistten omdat er allemaal lui grote stukken handbagage in de overhead lockers probeerden te douwen wat dus niet ging. captain was echt pissig...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:43 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Op vluchten EU-sub sahara(vooral terug weg) soms makkelijk meer dan een uur vertraging omdat er weer teveel de cabine in wordt genomen. Te grote handbagage Ze kunnen er niet streng genoeg op zijn.
Ik wel, verschillende keren. Dat was op vluchten naar/van Kinshasa en Accra. Naar ik begreep schijnt dat vrijwel standaard te zijn. De vertraging komt vooral door die Afrikanen die denken dat ze koningin zijn en dus niet willen luisteren.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:05 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik heb best wel veel gevlogen, naar ik heb in die tijd nog nooit dat probleem gehad. Dat er vertraging is vanwege teveel / te grote handbagage.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |