abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 december 2014 @ 21:59:25 #1
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_148070174
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 28 december 2014 @ 22:00:50 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148070267
Niet gezien dat ik 'm sloot, sorry.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 28 december 2014 @ 22:04:13 #3
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_148070492
Ja daar zit nogal verschil in tussen maatschappijen. Emirates b.v. Gooit die check in pas 2 uur vóór vertrek open dacht ik. Etihad weet ik dus niet. Maar met een vertrektijd van 21:45 uur is het niet zo handig om om 19:00 op Schilhol te zijn, te gaan eten aan landside en dan in een ellelange check-in rij verzeild te raken. Het is geen KLM waar ik altijd binnen 5 minuten ingechecked en door de paspoort controle ben. Maar wel lekker goedkoop.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 28 december 2014 @ 22:18:51 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148071500
Bij carhey pacafic in hong kong kon ik 6 uur van te voren al droppen. Denk dat het eerder dat het luchthaven afhankelijk is. Ik zou ze effe bellen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 28 december 2014 @ 22:34:10 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_148072471
in Düsseldorf werken ze met airberlin en kun je 24h droppen. Ik weet niet of ze in AMS eigen balies hebben. Die zullen ze alleen rond vluchten bemannen. Als ze bijv met AirItalia samenwerken zullen balies veel langer open zijn omdat die meer vluchten hebben.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_148075759
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:18 schreef kanovinnie het volgende:
Bij carhey pacafic in hong kong kon ik 6 uur van te voren al droppen. Denk dat het eerder dat het luchthaven afhankelijk is. Ik zou ze effe bellen.
Droppen??
  maandag 29 december 2014 @ 07:44:54 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148083695
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:30 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

Droppen??
Droppen/afgeven bij de balie/inchecken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 29 december 2014 @ 11:42:21 #8
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_148088063
Ik zou voor het gemak 3 uur aanhouden, zeker omdat Etihad zelf maar 1 vlucht per dag uitvoert vanuit Amsterdam. De balie is dan logischerwijs alleen bemand in de paar uur voor de 21:45 vlucht. Als je 3 uur van tevoren incheckt heb je genoeg tijd om ergens op Schiphol te eten. Het alternatief is uiteraard in de buurt van Schiphol wat te gaan eten en dan zo pas rond 20 uur in te checken.

Zelf heb ik wel eens 6 uur van tevoren bij een Delta/KLM vlucht ingecheckt . Dat was dan wel op Washington Dulles waar de balie de hele dag open is. Gaf mij in ieder geval genoeg tijd om nog naar het Smithsonian Air en Space museum af te reizen :)
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_148100748
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 22:04 schreef buzz1291 het volgende:
Ja daar zit nogal verschil in tussen maatschappijen. Emirates b.v. Gooit die check in pas 2 uur vóór vertrek open dacht ik. Etihad weet ik dus niet. Maar met een vertrektijd van 21:45 uur is het niet zo handig om om 19:00 op Schilhol te zijn, te gaan eten aan landside en dan in een ellelange check-in rij verzeild te raken. Het is geen KLM waar ik altijd binnen 5 minuten ingechecked en door de paspoort controle ben. Maar wel lekker goedkoop.
3 Uur voor vertrek gaat de Etihad balie open. Etihad is geen 'Pegasus' en men heeft ongeveer 5 a 6 balies beschikbaar en gezien het aantal passagiers welke in de A330-200 passen is de kans op een hele lange rij niet heel groot. (En je voelt je toch een beetje vertrouwd met de KLM check in dames).
Enige nadeel van Etihad is dat je wel online kunt inchecken, maar niet bij een machine, online is prima natuurlijk, maar juist bij een machine kan je kort voor vertrek nog wel kijken hoe druk het is en eventueel de stoelkeuze aanpassen.

Overigens, als je circa 1 uur voor vertrek bij de balie staat is er bijna niemand, ik kom persoonlijk altijd laat op Schiphol aan en kan zo doorlopen. Daarnaast is op dat tijdstip het niet druk bij de paspoortcontrole, zoveel vluchten gaan er ook weer niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_148107394
Wat moet ik in een uitnodigingsbrief schrijven voor een braziliaanse die naar NL komt op vakantie?
  maandag 29 december 2014 @ 22:05:54 #11
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_148115327
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 16:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

3 Uur voor vertrek gaat de Etihad balie open. Etihad is geen 'Pegasus' en men heeft ongeveer 5 a 6 balies beschikbaar en gezien het aantal passagiers welke in de A330-200 passen is de kans op een hele lange rij niet heel groot. (En je voelt je toch een beetje vertrouwd met de KLM check in dames).
Enige nadeel van Etihad is dat je wel online kunt inchecken, maar niet bij een machine, online is prima natuurlijk, maar juist bij een machine kan je kort voor vertrek nog wel kijken hoe druk het is en eventueel de stoelkeuze aanpassen.

Overigens, als je circa 1 uur voor vertrek bij de balie staat is er bijna niemand, ik kom persoonlijk altijd laat op Schiphol aan en kan zo doorlopen. Daarnaast is op dat tijdstip het niet druk bij de paspoortcontrole, zoveel vluchten gaan er ook weer niet.
Bedankt Ozzie. Drie uur geeft nog een fatsoenlijke tijd om achter de paspoortcontrole op het gemak te dineren en bij take-off gelijk oogjes toe. Want mijn ervaring op die dagvluchten vanuit het Midden-Oosten naar Bangkok is dat het nogal erg rumoerig kan zijn en er dan van slapen weinig terecht komt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 30 december 2014 @ 04:04:42 #12
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_148126955
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 19:36 schreef kurk_droog het volgende:
Wat moet ik in een uitnodigingsbrief schrijven voor een braziliaanse die naar NL komt op vakantie?
bedoel je dat ding dat je bij je gemeente moet laten tekenen?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 30 december 2014 @ 17:16:23 #13
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148147169
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 22:05 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bedankt Ozzie. Drie uur geeft nog een fatsoenlijke tijd om achter de paspoortcontrole op het gemak te dineren en bij take-off gelijk oogjes toe. Want mijn ervaring op die dagvluchten vanuit het Midden-Oosten naar Bangkok is dat het nogal erg rumoerig kan zijn en er dan van slapen weinig terecht komt.
Ik heb nog nimmer met Emirates gevlogen, op één of andere manier komt het daar niet van, maar met Etihad valt het opzich wel mee qua rumoer, nu helpt het wel dat de 2x dat ik verder naar Bangkok met ze vloog het toestel voor minder dan 50% gevuld zat, dat scheelt een hoop, alleen al qua zitplaats.
Vanaf Amsterdam naar Abu Dhabi, inmiddels al 7x is er weinig op aan te merken, zijn over het algemeen de nieuwere A330-200 welke worden ingezet, het enige wat ik vervelend vind is de pepsi die men als cola durft te serveren...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_148231290
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 04:04 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

bedoel je dat ding dat je bij je gemeente moet laten tekenen?
Ja, ik heb nu een uitnodigingsbrief op de post gedaan en dat formulier doe ik niet. Ik ben toch op Schiphol dus mochten ze haar eruit pikken dan zou ik het ter plekke nog kunnen toelichten...of doen ze daar niet aan?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 03:25:21 #15
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_148235643
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 22:56 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ja, ik heb nu een uitnodigingsbrief op de post gedaan en dat formulier doe ik niet. Ik ben toch op Schiphol dus mochten ze haar eruit pikken dan zou ik het ter plekke nog kunnen toelichten...of doen ze daar niet aan?
Jawel. Vorige week vriendin opgehaald...die was er uit gepakt door douane. Uiteindelijk hebben ze me opgebeld met allerlei vragen om alles nogmaals te checken |:(
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 2 januari 2015 @ 09:34:29 #16
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_148237123
Ik zit zo eens op Flightstats te kijken of die Etihad vluchten vanaf Amsterdam nog een beetje op tijd vertrekken, maar man man, wat een ellende. Heb nu al spijt bij Etihad geboekt te hebben. Gisterenavond 110 minuten vertraging bij vertrek terwijl die kist 's middags al geland was. Enige voordeel is dat de aansluitende vlucht naar BKK ook met vertraging vertrokken is. Maar je koopt er allemaal niets voor natuurlijk. En dit niet alleen vandaag hé, al dagen enorme vertragingen met EY vluchten vanaf AUH. Hopen maar dat het de komende week alengs verbetert.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_148237296
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 09:34 schreef buzz1291 het volgende:
Ik zit zo eens op Flightstats te kijken of die Etihad vluchten vanaf Amsterdam nog een beetje op tijd vertrekken, maar man man, wat een ellende. Heb nu al spijt bij Etihad geboekt te hebben. Gisterenavond 110 minuten vertraging bij vertrek terwijl die kist 's middags al geland was. Enige voordeel is dat de aansluitende vlucht naar BKK ook met vertraging vertrokken is. Maar je koopt er allemaal niets voor natuurlijk. En dit niet alleen vandaag hé, al dagen enorme vertragingen met EY vluchten vanaf AUH. Hopen maar dat het de komende week alengs verbetert.
Etihad heeft helaas heel vaak vertraging. Op tijd vliegen is Emirates een stuk beter in dan Etihad.
pi_148251308
Hoi, weer een vraagje vanuit mijn kant :)

Op de heenweg naar Honolulu vloog ik business en mocht ik 32 kg meenemen aan bagage, maar op terugweg (morgen) vlieg ik eerst economy naar Minneapolis en daar moet ik overstappen en vlieg dan weer business naar Amsterdam.

Voor economy mag ik bij KLM 23 kg meenemen, maar waar moet je aan houden als je business bent gevlogen en terug economy en business vliegt? :?

Ik heb namelijk een superzwaar beeldje gekocht, en dat wil ik in de koffer meenemen maar kom ik waarschijnlijk over 23 kg heen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2015 18:32:13 ]
  vrijdag 2 januari 2015 @ 19:04:10 #19
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148252521
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 09:34 schreef buzz1291 het volgende:
Ik zit zo eens op Flightstats te kijken of die Etihad vluchten vanaf Amsterdam nog een beetje op tijd vertrekken, maar man man, wat een ellende. Heb nu al spijt bij Etihad geboekt te hebben. Gisterenavond 110 minuten vertraging bij vertrek terwijl die kist 's middags al geland was. Enige voordeel is dat de aansluitende vlucht naar BKK ook met vertraging vertrokken is. Maar je koopt er allemaal niets voor natuurlijk. En dit niet alleen vandaag hé, al dagen enorme vertragingen met EY vluchten vanaf AUH. Hopen maar dat het de komende week alengs verbetert.
De binnenkomende vlucht in Abu Dhabi uit Amsterdam heeft standaard 30-60 minuten vertraging, zelfs als ze al op Schiphol op tijd beginnen met boarden en de deur op tijd zouden kunnen sluiten of zelfs doen, probleem is niet het vertrek op Amsterdam, want om die tijd is het (normaliter) niet druk op Schiphol maar heeft het echt te maken dat Abu Dhabi het niet aan kan en om die reden de Amsterdam vlucht vertraagd zodat men niet hoeft te cirkelen rond Abu Dhabi. Er komt wel wat verbetering in de toekomst als de speciale Etihad terminal welke ze aan het maken zijn klaar is, maar dat duurt nog wel even. Tot die tijd kan je 'lekker' met de bus naar de terminal na de landing.

Voordeel voor Etihad is dat de Amsterdam vlucht wel iets vertraagd kan worden omdat de meeste connecties alsnog gehaald kunnen worden, of wanneer er echt veel passagiers een bepaalde connectie dreigen te missen die vlucht ook iets te vertragen.

Grote groei op bestaande infrastructuur kan natuurlijk niet goed blijven gaan, wat dat aangaande heeft men zich wat verkeken op de impact.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_148256809
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:31 schreef Etsu het volgende:
Hoi, weer een vraagje vanuit mijn kant :)

Op de heenweg naar Honolulu vloog ik business en mocht ik 32 kg meenemen aan bagage, maar op terugweg (morgen) vlieg ik eerst economy naar Minneapolis en daar moet ik overstappen en vlieg dan weer business naar Amsterdam.

Voor economy mag ik bij KLM 23 kg meenemen, maar waar moet je aan houden als je business bent gevlogen en terug economy en business vliegt? :?

Ik heb namelijk een superzwaar beeldje gekocht, en dat wil ik in de koffer meenemen maar kom ik waarschijnlijk over 23 kg heen. :')
Ik denk dat je voor je economy vlucht gewicht bij zult moeten kopen. Kan dat niet online?
pi_148258745
Via welke site kan ik het best een ticket Amsterdam-Londen-Singapore/Hong Kong- Sydney boeken?
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:34:22 #22
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_148262333
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:32 schreef Aiciu het volgende:
Via welke site kan ik het best een ticket Amsterdam-Londen-Singapore/Hong Kong- Sydney boeken?
Wanneer het persé via Londen moet, geen idee. Anders zouden Malaysian en Emirates wel eens de goedkoopste oplossing kunnen bieden wanneer je op hun site met een multi city
optie kiest.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_148263316
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:34 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wanneer het persé via Londen moet, geen idee. Anders zouden Malaysian en Emirates wel eens de goedkoopste oplossing kunnen bieden wanneer je op hun site met een multi city
optie kiest.
Ja, ik denk Malaysian op dit moment
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_148272456
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:53 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Ik denk dat je voor je economy vlucht gewicht bij zult moeten kopen. Kan dat niet online?
Zie nergens de optie op de website. :{ Ik heb nu zoveel mogelijk kleding in m'n handbagage gestopt, dan maar hopen dat het zo meekan.

Ook lekker lullig als je bij moet betalen als je daarna toch weer met business kan. :{w
pi_148272675
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 05:26 schreef Etsu het volgende:

[..]

Zie nergens de optie op de website. :{ Ik heb nu zoveel mogelijk kleding in m'n handbagage gestopt, dan maar hopen dat het zo meekan.

Ook lekker lullig als je bij moet betalen als je daarna toch weer met business kan. :{w
He vliegt economy, dan lijkt het me duidelijk dat de economy regels gelden. Dat je daarna business vliegt maakt geen meuk uit.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')