abonnement Unibet Coolblue
pi_426249
De actie van Ed heeft duidelijk laten zien hoe een(deze) bewoners groep in elkaar steekt.

Welke mensen doen er nu eigenlijk mee aan de BB bewonersgroep.

Dat zijn nu juist niet die mensen die dit zuiver als een project zien, en de uitdaging aan gaan om te zien hoe ver je kan gaan, of (en ik walg daar van), je zelf ontdekken. Nee, het zijn simpel allemaal mensen die op deze mannier via de hoofdprijs, of door de verkregen bekendheid zich zelf rijk rekenen.

De beschrijving van Moor is hierover zeer duidelijk, ook de beschouwing van ik meen Spider sluit hier goed bij aan.

Een groep die op basis van uitdaging zou zijn geselecteerd levert een totaal ander TV programma. Zo’n groep zou wel degelijk in opstand komen, wanneer er iets gebeurd zoals de aan deze groep meegedeelde prijsverhogingen van afgelopen vrijdag.

Dit is een groep die geselecteerd is op basis van het willen winnen van de hoofdprijs. Niet zo moeilijk, want de totale groep die zich als kandidaat heeft opgegeven, bestaat voor 99 Procent uit mensen met die reden.

Dit is duidelijk te zien. De meeste, zo niet alle geven onder elkaar als reden steeds maar op dat ze het niet doen voor het geld. Vanzelfsprekend doen ze dat wel. Wanneer ze laten blijken voor het geld te gaan, zijn ze gelijk potentieel kandidaat om genomineerd te worden door de rest.

Nee, niet opvallen en geen gevaar voor de rest is het belang wat continu speelt. Jongens we zijn toch een groep, en in een groep ben je lief voor elkaar, dus ik ben ook lief voor jouw en dan kan het niet zo zijn dat je mij nomineert. De verbazing van Annete, die door D werd genomineerd, en de dagelijkse gesprekken sindsdien tussen die twee daar over, zijn daar een goed voorbeeld van.

Tegelijkertijd is het natuurlijk erg belangrijk dat je bij de kijker zo vaak als mogelijk en zo leuk mogelijk in de dagelijkse uitzendingen komt. Denk maar eens terug aan het plant schuiven van Bart in BB1. Voor die gene die ook de Bus wel eens zien, het op de camera praten van Sandra en de wijze waarop Koen zich continu in het beeld weet te zetten, met de meest idiote acties.

De nominaties van aanstaande donderdag zijn dan ook erg interessant. De groep heeft geen kapstok meer om iemand aan te wijzen(hij of zij is en het laatste bijgekomen). In de laatste paar weken zijn er paartjes gevormd, die nu veel hechter zijn als een paar weken geleden.

Ook dit paarvorming is een poging om verschoond te blijven van nominatie. Interessant wordt het, en zeker niet onmogelijk, als er in totaal b.v. 5 genomineerde uit de stemming te voorschijn komen. De buitenbeentjes zijn nu het haas, Robin zal door zijn opstelling bij de actie Ed zeker door de meeste worden genomineerd. Of dat ook zijn vertrek zal inhouden betwijfel ik. Hij is redelijk smaakmakend en zal dus bij kijker en productie wel goed in de markt liggen.

Heike zie ik binnenkort vrijblijvend vertrekken, Zij heeft waarschijnlijk als een van de weinige de gedachte gehad dat het wel een groepsgebeuren zou worden. Haar teleurstelling(was te zien in de nacht van donderdag op vrijdag) dat de groep niet tot een eenheid was te krijgen, was erg groot. Deze ontdekking zal voor haar alleen maar groter worden.

Er wacht ons dus voorlopig saaie TV, maar voor de goede kijker toch interessante ontwikkelingen.

pi_426279
Hooked again, Tanjalies?
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_426315
Hallo Hunter,

Je kijkt dus nog wel mee. Nee ik dat ben ik zeker niet. Maar de actie van Ed gaf toch wat reden om wat te plaatsen.

De BB1 tijd was veel leuker, maar komt nooit meer terug.

P.s. Ik mis jouw inbreng hier.

pi_426333
Wat het gevoel van Hieke betreft, over het groepsgevoel: ik kan me dat zo goed voorstellen. Ik ben erachter dat ikzelf ook zo naar BB zat te kijken: met elkaar zien vol te houden op een zo gezellig mogelijke manier. Vorig jaar voelde ik het precies zo; wat dat betreft had ik beter moeten weten.
Want het is gewoon een keihard spel; ieder voor zich. Toch kan ik nog moeilijk van me afzetten dat ze stuk voor stuk dat kwart miljoen in hun achterhoofd hebben.
Desillusie.
  zondag 29 oktober 2000 @ 11:48:24 #5
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_426366
quote:
Op 29 oktober 2000 09:26 schreef tanjalies het volgende:
(knip)
De actie van Ed heeft duidelijk laten zien hoe een(deze) bewoners groep in elkaar steekt.


De nominaties van aanstaande donderdag zijn dan ook erg interessant. De groep heeft geen kapstok meer om iemand aan te wijzen(hij of zij is en het laatste bijgekomen). In de laatste paar weken zijn er paartjes gevormd, die nu veel hechter zijn als een paar weken geleden.

Ook dit paarvorming is een poging om verschoond te blijven van nominatie. Interessant wordt het, en zeker niet onmogelijk, als er in totaal b.v. 5 genomineerde uit de stemming te voorschijn komen. De buitenbeentjes zijn nu het haas, Robin zal door zijn opstelling bij de actie Ed zeker door de meeste worden genomineerd. Of dat ook zijn vertrek zal inhouden betwijfel ik. Hij is redelijk smaakmakend en zal dus bij kijker en productie wel goed in de markt liggen.

Er wacht ons dus voorlopig saaie TV, maar voor de goede kijker toch interessante ontwikkelingen.


En Koos heeft een nieuw strijdplan ontwikkeld, hij gaat anders nomineren dan dat hij tot nu toe gedaan heeft, hij wil graag bij de laatste 5 overblijven, zie streamverslagen van 29-10-2000.

Inderdaad Tanjalies, interessante ontwikkelingen.

.

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  zondag 29 oktober 2000 @ 11:59:26 #6
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_426385
Natuurlijk gaan ze allemaal voor de 250.000. Bart gaf dat in de uitzending van gisterenavond duidelijk aan.

Heel begrijpelijk ook. Je laat je als bewoner ontnemen van al je privacy alles wat je doet wordt gefilmd. Je leven na BB staat op zijn kop. Het risico van blijvend psychische schaden is ook nog aanwezig. Voor al dat soort zaken wil je een vergoeding. En die ligt aan het eind op je te wachten.

Ik neem het ze niet kwalijk. Maar het beïnvloed wel het spel.
Ook geloof ik dat naar mate de afzondring langer duurt ook de prestatie opzich belangrijker wordt.

pi_426699
quote:
Op 29 oktober 2000 11:48 schreef Dark het volgende:
En Koos heeft een nieuw strijdplan ontwikkeld, hij gaat anders nomineren dan dat hij tot nu toe gedaan heeft, hij wil graag bij de laatste 5 overblijven, zie streamverslagen van 29-10-2000.

Inderdaad Tanjalies, interessante ontwikkelingen.


Die Koos roept maar wat hoor. Dat hoor ik hem al een paar weken zeggen, dattie zichzelf nu bij de overblijvers rekent. Durft nog net niet te zeggen dat ie ook al natte dromen heeft van de gedachte aan 250.000 gulden. Hij vertelt dit verhaal bij elke ronde
Sometimes, to be silent is to be most eloquent
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')