abonnement Unibet Coolblue
pi_148006841
Jag the ripper: Jaguar XKR-S



Het Nieuwe Rijden. Laag in de toeren opschakelen, de auto rustig uit laten rollen en vooral geen plezier maken. We hebben het een halfuurtje gedaan, met de Jaguar XKR-S. Daarna wisten we ons niet langer te beheersen. Reeds in 2006 kwam het Britse merk met de XK op de markt en nu, bijna acht jaar later, is het einde nabij. We kregen de kans om knallend afscheid te nemen: Laurens en ik gaven ons over aan 550 pk én 680 nm aan koppel. Als dat maar goed gaat!

Was het love at first drive? Een auto die zó onbehouwen is en zó inspeelt op het gevoel van verstokte petrolheads, kan het gewoon niet fout doen. Dat is echte liefde. De XKR-S mag dan op leeftijd zijn, het is één grote attractie. Een adrenaline machine pur sang. Juist ook omdat je niet altijd het gevoel hebt in controle te zijn. Nu het doek bijna valt voor de XK reeks, beseffen we ons dat het een auto is waarvan er steeds minder op de alsmaar ‘groener’ wordende markt zullen verschijnen. De laatste der Mohikanen. Maakt dat ‘m niet extra begeerlijk?



We love
• V8!
• Geluid
• Tailhappy

We hate
• Wat ouder
• Erg prijzig
• Automaat heeft wat moeite met de power

Benieuwd naar het geluid? Check gauw de video en de fotogalerij op loveatfirstdrive.nl

Niet alleen zijn we gek op auto’s en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video’s te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera’s van duizenden euro’s, we houden het simpel en toegankelijk.

Wouter & Laurens Honselaar

[ Bericht 8% gewijzigd door Anne op 27-12-2014 14:55:11 ]
pi_148113037
Mooi geluid O+.

Maar toch ben ik bang dat ik niet nog eens om zou kijken als ie voorbij zou rijden zónder dat geluid.
En dan het bedrag wat je er voor neer moet leggen :X ..

Voor mij geen Love at First Drive (ook al heb ik er niet in gereden; ik ga op jullie review af ;) ).
pi_148137503
quote:
3s.gif Op maandag 29 december 2014 21:26 schreef Anne het volgende:
Mooi geluid O+.

Maar toch ben ik bang dat ik niet nog eens om zou kijken als ie voorbij zou rijden zónder dat geluid.
En dan het bedrag wat je er voor neer moet leggen :X ..

Voor mij geen Love at First Drive (ook al heb ik er niet in gereden; ik ga op jullie review af ;) ).
Haha ja vooral door dat geluid keken er veel mensen! Maar als je 'm in het echt ziet is het wel echt een behoorlijke auto, vooral die lange motorkap valt op. Gooi er het bekende smurfenblauwe lakje overheen en hij valt toch wel op! Maar inderdaad, voor dat geld kun je heeeeel veel ander moois kopen..
  dinsdag 30 december 2014 @ 14:37:06 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_148139471
F-Type cabrio kost 1 tot 1,5 ton voor de V8
Kan je er bijna 2 kopen voor hetzelfde geld en zelfde de billigste V6 heeft al een aardige soundtrack.
Wel goeie sound-engineers in India. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 30 december 2014 @ 14:42:17 #5
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_148139746
Wat een beest :9~ })
Leuke review ook weer, goed bezig.
Ik vind het juist wel wat hebben als de rest van de auto ook onder de indruk lijkt van de motor. Misschien niet klinisch en perfect, maar wat een karakterbak.
pi_148140128
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:37 schreef Hyperdude het volgende:
F-Type cabrio kost 1 tot 1,5 ton voor de V8
Kan je er bijna 2 kopen voor hetzelfde geld en zelfde de billigste V6 heeft al een aardige soundtrack.
Wel goeie sound-engineers in India. :P
Juist! Dat is een beetje het punt van de XKR-S. Wij hebben de F-Type V6S (340pk) ook getest en deze auto klinkt ook echt heul goed, is prachtig om te zien (coupé vind ik persoonlijk nog mooier) en kost een stuk minder. De V8 in de coupé heeft 550pk en kost volgens mij inderdaad 1,5 ton, de V8 in de cabrio heeft 495pk en kost wat minder. Dit is dan ook de laatste lichting van de XK.

quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:42 schreef Mano_ het volgende:
Wat een beest :9~ })
Leuke review ook weer, goed bezig.
Ik vind het juist wel wat hebben als de rest van de auto ook onder de indruk lijkt van de motor. Misschien niet klinisch en perfect, maar wat een karakterbak.
Ja dat maakt een auto juist vet! Het is echt een karakterbak, een ongetemd beest wat doet wat 'ie wilt :P
pi_148145290
Bovendien is een V6 F-type over een paar jaar als 2e hands erg betaalbaar. Erg fraai model.
pi_148183157
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:44 schreef announcement het volgende:
Bovendien is een V6 F-type over een paar jaar als 2e hands erg betaalbaar. Erg fraai model.
Jaguar's zijn niet zo waardevast nee, maar denk dat de F-type wel wat minder snel zal dalen in de prijs dan de vorige lichting. Maar hoop dat ik 'm kan betalen over een paar jaar, prachtige wagens!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')