abonnement Unibet Coolblue
pi_147975296
Ik wil graag 1 van de wanden in mijn hal volhangen met allerlei leuke dingen. Eigenlijk wil ik er een irl Facebook muur van maken. Dus dat kunnen gewoon leuke kaarten zijn, maar ook kaartjes voor de bios, concerten en/of festivals, posters van evenementen, maar eigenlijk gewoon van alles waar een leuke herinnering aan kleeft.

Het moet echt work in progress worden dus. Ik denk ook dat ik begin aan 1 kant en dan zo langzaam steeds verder de hele muur vol wil plakken, zodat je ook echt een beetje een tijdlijn idee krijgt.

De dingen die ik op wil hangen, moeten dus ook echt wel even vast blijven zitten. De muur is in de gang, dus alles moet ook niet bij het minste of geringste beweging van de muur afwaaien. Het zal wel boven een rijtje lage boekenkastjes komen, dus echt heel direct zal er niet langsgelopen worden, maar bij voorkeur komt het er pas weer af als ik dat wil. Ook al is dat pas over 5 jaar.

Ik ben nogal van het inlijsten en netjes ophangen en zorgen dat alles strak hangt of staat, dus ik vind het nogal een mentale uitdaging om hier aan te beginnen :D Ik zoek dus wel iets waarmee ik het echt netjes op kan hangen en dat dan ook zo blijft zitten zeg maar.

Mijn vraag is dus: wat daarvoor te gebruiken? Ik ken alleen de



van vroegah. Ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoe ze werkten, omdat ik op mijn meisjeskamer nou eenmaal nooit langer dan 3 weken iets op dezelfde plek liet hangen. Kan me alleen herinneren dat het niet altijd even goed van de muur af kwam, waardoor er een vervuelende gummy plek achterbleef op de muur. Wat ik ook weer liever niet heb. Maar goed dat is ook wel weer zo'n 15 jaar geleden, dus misschien zijn ze inmiddels ook wel verbeterd.

Wat zouden jullie aanraden?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  PR en moderator vrijdag 26 december 2014 @ 19:26:04 #2
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147981469
Dubbelzijdig plakband? Hoewel ik ook geen idee heb of dat naderhand op de muur blijft zitten.. :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_147986560
Koorden op de muur spannen?
Een groot prikbord?
dag
pi_147996558
Van die gekleurde tape die in knutsel en frobel land nu helemaal hip is? Weet de naam niet..
pi_148001252
Ligt er ook aan hoe zwaar iets is wat je met buddies aan de muur wilt hangen
Ik heb wat LP-hoezen aan de muur met buddies en soms laat het los terwijl vrogger met posters aan de muur het niet los liet
Voor gewoon posters werkt het goed
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_148001937
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2014 19:26 schreef Moira. het volgende:
Dubbelzijdig plakband? Hoewel ik ook geen idee heb of dat naderhand op de muur blijft zitten.. :@
Ik denk dat daarmee is dat hoe beter het werkt, hoe onmogelijker het weer van de muur af gaat na gedane zaken :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 02:54 schreef Pannenkoeken het volgende:
Van die gekleurde tape die in knutsel en frobel land nu helemaal hip is? Weet de naam niet..
Oooh, dat je dat ZIET zitten gewoon. Over de posters en plaatjes heen zeg maar...? Dat zou zo maar heel leuk kunnen zijn!

* DancingPhoebe is intrigued..!

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 11:11 schreef maryen65 het volgende:
Ligt er ook aan hoe zwaar iets is wat je met buddies aan de muur wilt hangen
Ik heb wat LP-hoezen aan de muur met buddies en soms laat het los terwijl vrogger met posters aan de muur het niet los liet
Voor gewoon posters werkt het goed
Hmm, ik heb er denk ik wel formaat posters bijzitten, die net zo zwaar of zwaarder zijn dan LP-hoezen... lastig lastig...

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 22:05 schreef Peter het volgende:
Koorden op de muur spannen?
Een groot prikbord?
Hmmmnee, dat lijkt me niks. Ik wil het echt op de muur hebben. Zo zit het in m'n hoofd en zo MOET het dan ook worden!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_148002790
Ik zou ook gewoon dubbelzijdig plakband gebruiken. Dan kun je het er ook weer relatief gemakkelijk afhalen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_148002796
Leuk idee trouwens!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_148010080
Ik gebruik schilderstape om kaarten etc op de muur te plakken. Over de hoekjes heen gewoon. Alleen dan lekker schots en scheef :).
pi_148233385
Ik zou eerst de muur behangen. (Mocht je verhuizen hoef je geen hele muur af te krabben maar enkel het behang er af te halen)
Het behang eventueel verven. (Er bestaat magneetverf zodat je magneetjes kunt gebruiken om alles op te hangen)

Er ook een land- of wereldkaart op hangen. Zodat je foto s met een draadje aan de juiste plaats kunt linken. Of met vlaggetjes aan kunt geven waar je geweest bent.




Kurk tegen de muur is ook handig dan kun je alles er op prikken. (Heb je tegenwoordig ook in alle kleuren en maten). Hier een paar voorbeelden http://www.santana.be/nl/product-categorie/wanden-kleef
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_148342264
Ik heb een postermuur in huis, maar die buddy's van action zou ik niet gebruiken. Ze laten een residu achter op de muur en op andere posters wanneer je het een over het ander heen plakt. Helaas. Structuurverf :r

Oude foto. :)


[ Bericht 28% gewijzigd door Crientj op 05-01-2015 00:10:02 ]
pi_148344776
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:16 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zou eerst de muur behangen. (Mocht je verhuizen hoef je geen hele muur af te krabben maar enkel het behang er af te halen)
Het behang eventueel verven. (Er bestaat magneetverf zodat je magneetjes kunt gebruiken om alles op te hangen)

Er ook een land- of wereldkaart op hangen. Zodat je foto s met een draadje aan de juiste plaats kunt linken. Of met vlaggetjes aan kunt geven waar je geweest bent.


[ afbeelding ]

Kurk tegen de muur is ook handig dan kun je alles er op prikken. (Heb je tegenwoordig ook in alle kleuren en maten). Hier een paar voorbeelden http://www.santana.be/nl/product-categorie/wanden-kleef
Behangen is wel een goede tip, maar ik vrees te veel moeite voor me :@, ik vind die magneetverf wel echt een leuk idee, maar is dat nu echt goed magnetisch? Kan me er weinig bij voorstellen dat daar echt veel op blijft plakken...

quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:58 schreef Crientj het volgende:
Ik heb een postermuur in huis, maar die buddy's van action zou ik niet gebruiken. Ze laten een residu achter op de muur en op andere posters wanneer je het een over het ander heen plakt. Helaas. Structuurverf :r

Oude foto. :)
[ afbeelding ]
Zo, dat zijn ook echt finke posters! Waar hangen die mee?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_148348279
Volgens http://www.magneetverf.nl/magneetverf/ kan het best veel hebben. En er bestaat ook magneet folie. Die kan nog meer hebben.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_148361669
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 01:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Behangen is wel een goede tip, maar ik vrees te veel moeite voor me :@, ik vind die magneetverf wel echt een leuk idee, maar is dat nu echt goed magnetisch? Kan me er weinig bij voorstellen dat daar echt veel op blijft plakken...

[..]

Zo, dat zijn ook echt finke posters! Waar hangen die mee?
Met dus dat goedkope spul van de action.

Zo ziet het er nu uit.
pi_148459396
O+ Masking tape O+





Te koop bij bruna, hema ed :)
pi_148474587
Oehhh, dat ziet er goed uit O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_148482171
Ik gebruik voor gladde muren altijd dubbelzijdig plakband voor foto's. Ik heb er ook 12 jaar lang een poster mee op mijn deur gehad: 4 plakbandjes van een centimeter. Van Henzo heb je verschillende soorten en merkloos natuurlijk ook.
Het gaat er ook weer heel erg makkelijk af, dat is het voordeel. Lak of verf beschadigt er niet door en je poster beschadigt ook niet. En toch blijft alles om een of andere reden heel erg goed zitten. :)
  vrijdag 9 januari 2015 @ 20:38:13 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_148521756
Buddies laten ook bij lang kleven nog steeds restjes achter.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_148521859
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:44 schreef Puala het volgende:
O+ Masking tape O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Te koop bij bruna, hema ed :)
Dit is echt leuk! Ik zag dat soort tape bij de hema. Alleen daar heette het iets van washi-tape ofzo? Het zag er alleen niet uit of het heeeel goed zou werken.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')