A12/A50 bij Waterberg is ook zo'n goeiequote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:25 schreef Sounddragon het volgende:
Gisteren weer eens op knooppunt Ewijk; A50 de A73 op irichting Nijmegen, dat is zoooo'n vette bocht heah, geven ze advies 80 op, maar je kunt hem eigenlijk gewoon makkelijk fullspeed nemen als het gewoon droog is. Kom je daar dus aan'vliegen' met 120 lekker hangend in de bocht, rijdt er weer zo'n #@$#$%@$%-kloterige duitse toerist josti met 70 op de linkerbaan terwijl rechts gewoon helemaal vrij is Ik gaf hem 75 meter van te voren nog netjes een knippertje zoals in .de gebruikelijk is, maar nee hoor, dan wacht 'ie tot je al afgeremd bent en achter hem zit en dáárna pas gaan we heeel rustig eens naar rechts.. oeh, dan word ik echt pislink, smerige kloothommel
Mjah, maar die is vrij vlak, die bocht die ik bedoel loopt echt heel mooi omhoog bij het ingaan, dan weer omlaag onder een viaduct door en dan loopt ie weer naar rechts omhoog in een kom. Dat vráágt gewoon om gas eropquote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:43 schreef Amoeba het volgende:
[..]
A12/A50 bij Waterberg is ook zo'n goeie
Deze, en dan vanuit het noorden richting het oosten?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, maar die is vrij vlak, die bocht die ik bedoel loopt echt heel mooi omhoog bij het ingaan, dan weer omlaag onder een viaduct door en dan loopt ie weer naar rechts omhoog in een kom. Dat vráágt gewoon om gas erop
Op de motor istie nóg een factor 5 gheyler
Zal er eens keer heen knallen met d'n Duc.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, maar die is vrij vlak, die bocht die ik bedoel loopt echt heel mooi omhoog bij het ingaan, dan weer omlaag onder een viaduct door en dan loopt ie weer naar rechts omhoog in een kom. Dat vráágt gewoon om gas erop
Op de motor istie nóg een factor 5 gheyler
That's the onequote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:15 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Deze, en dan vanuit het noorden richting het oosten?
[ afbeelding ]
Ziet er lekker uit ja
Wel effe wachten op zoutloos weer heahquote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:21 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Zal er eens keer heen knallen met d'n Duc.
Gisteren wel 20km gereden. Bij thuiskomst wel 2 emmers water door het blok geknikkerd voordat ik 'm binnenroldequote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
That's the one
[..]
Wel effe wachten op zoutloos weer heah
Is dat toch niet zonde? Er blijft altijd wel ergens van dat zout en pekeltroep zitten in hoekjes en richels.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:30 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Gisteren wel 20km gereden. Bij thuiskomst wel 2 emmers water door het blok geknikkerd voordat ik 'm binnenrolde
Er lag niet veel zout meer denk ik. Maar hij blijft nu ook ff binnenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:32 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Is dat toch niet zonde? Er blijft altijd wel ergens van dat zout en pekeltroep zitten in hoekjes en richels.
Nah, op oudjaarsavond kwam ik nog strooiwagens tegen, dus maak je maar geen illusies..quote:Op vrijdag 2 januari 2015 13:33 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Er lag niet veel zout meer denk ik. Maar hij blijft nu ook ff binnen
Met CC moet je meer anticiperen ja... alleen doen een heleboel dat vaak niet hè.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gas bijgeven zonder enige reden.... ja ok, dan snap ik je irritatie en geef ik je gelijk.
Echter, mensen die op cc rijden kunnen ook zeer irritant zijn en je klemrijden. Dit is mij bijv. al paar keer gebeurd:
Ik rijd op rechterbaan, iets onder de vmax. Vervolgens zie ik in mijn spiegel op de linkerbaan een auto (op cc hoogstwaarschijnlijk) tergend langzaam dichterbij komen. Maar zie daar, ik zie een vrachtwagen voor mij en die nader ik. Vervolgens heb ik twee opties.
1: rechts blijven en wachten, wat als gevolg heeft dat ik klem gereden wordt door de cc'ert en flink in de rem moet voor de vrachtwagen en daarná pas moeilijk naar links zien te gaan om in te halen.
2: snel mijn kans pakken, gas bij geven, voor de cc'er gaan zodat ik de vrachtwagen kan inhalen, om vervolgens weer naar rechts te gaan en terug te zakken naar mijn originele snelheid.
De cc'er komt me een minuutje later dan alsnog wel inhalen. Ik zal dus altijd wanneer mogelijk voor optie 2 kiezen
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 01:39 schreef twiFight het volgende:
[..]
Tsja, wat is "maximum snelheid"? Wijzer net onder de snelheid (voor de zekerheid), of 'gecorrigeerd' naar het maximum in echte km/u? Dat scheelt al snel 10+ km/u. Ik rij zelf altijd +/- 8 km/u hoger op de teller, om de marge te compenseren. Maar ik vind mensen die iets onder de snelheid zitten niet erg. Niet elke auto rijdt nog lekker bij 130 km/u en sommigen moeten het gewoon wat zuiniger aan doen en dan kan die 10 km/u best wat schelen (1 liter op de 100 km zuiniger).
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 01:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zit in je eigen hoofd. Er is niks mis met het rijden van de maximaal toegestane snelheid.
Ik rijd altijd gewoon precies 100/ 120/130 met of zonder ccquote:Op vrijdag 2 januari 2015 02:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
En op de snelweg is er ook niets mis met onder de maximale snelheid rijden. Zolang je dan maar rechts blijft en bij inhalen op 2 strooks stukken even gas bij geeft. Ik rijd de eerste kilometers, vanaf huis gezien, op de snelweg (ik zit binnen 1 a 1,5 kilometer op de snelweg) ook ergens rond de 100, gewoon om de motor rustiger op temperatuur te laten komen dan meteen vol te trappen. Natuurlijk, als er echt de noodzaak toe is, trap ik wel door naar 3000+, maar als het niet hoeft, liever niet.
Nogal wiedes inderdaad dan, dat je niet harder dan de vmax rijdt.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, is ook wel zo en ik rijd op stukken waar het sowieso niet echt aan te raden is om harder te rijden dan de toegestane snelheid (trajectcontrole).
Het valt mij, de enkele keer dat ik de A2 neem, op dat 's avonds ook iedereen 100 rijdt, terwijl je in 2 van de 3 secties 's avonds 130 mag. Dan vlieg ik inderdaad ook iedereen voorbij met 130.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
En ik snap dan nooit waarom mensen dan volgas voorbij schieten op zulke stukken _
Waarom zou je 'flink in de rem' moeten voor die vrachtwagen? Je ziet de inhaler en de vrachtwagen toch aankomen?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:35 schreef dick_laurent het volgende:
Echter, mensen die op cc rijden kunnen ook zeer irritant zijn en je klemrijden. Dit is mij bijv. al paar keer gebeurd:
Ik rijd op rechterbaan, iets onder de vmax. Vervolgens zie ik in mijn spiegel op de linkerbaan een auto (op cc hoogstwaarschijnlijk) tergend langzaam dichterbij komen. Maar zie daar, ik zie een vrachtwagen voor mij en die nader ik. Vervolgens heb ik twee opties.
1: rechts blijven en wachten, wat als gevolg heeft dat ik klem gereden wordt door de cc'ert en flink in de rem moet voor de vrachtwagen en daarná pas moeilijk naar links zien te gaan om in te halen.
Hier heb ik ook geen problemen mee, zolang ik niet 30km harder dan jij ga. Maar het komt vaak genoeg voor dat ik los en dan diegene nog niet naar links komt, dus kom gerust naar links en dan zal ik de cc even uitzetten.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:35 schreef dick_laurent het volgende:
2: snel mijn kans pakken, gas bij geven, voor de cc'er gaan zodat ik de vrachtwagen kan inhalen, om vervolgens weer naar rechts te gaan en terug te zakken naar mijn originele snelheid.
De cc'er komt me een minuutje later dan alsnog wel inhalen. Ik zal dus altijd wanneer mogelijk voor optie 2 kiezen
Valt me dus op dat merendeel gewoon rustig met 110/120 voorbij gastquote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nogal wiedes inderdaad dan, dat je niet harder dan de vmax rijdt.
[..]
Het valt mij, de enkele keer dat ik de A2 neem, op dat 's avonds ook iedereen 100 rijdt, terwijl je in 2 van de 3 secties 's avonds 130 mag. Dan vlieg ik inderdaad ook iedereen voorbij met 130.
Incl. boetes op sommige trajecten.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:18 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik tuf altijd met 120 over de snelweg, want als ik 130 ga rijden moet je zoveel mensen voorbij
Opnieuw, iets waar jullie geen verstand van hebben. Net zoals die bergen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 08:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar jij gelukkig niet...
[..]
Over niet kunnen gedragen gesproken...
Heel veel mensen snappen het volgens mij nog steeds niet dat als er niets aangegeven staat je er dus gewoon 130 mag (maar meestal staan er natuurlijk borden met tijden, maar zelfs met die tijden snappen ze het dan vaak nog niet...)quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:18 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik tuf altijd met 120 over de snelweg, want als ik 130 ga rijden moet je zoveel mensen voorbij
Als je maar defensief rijdtquote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:53 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Opnieuw, iets waar jullie geen verstand van hebben. Net zoals die bergen.
Er zijn vaak korte stukjes straßenschade. Het is zonde van de brandstof daarvoor te remmen.
Hetzelfde geld voor van die buitenwegen waar eigenlijk 100 zou mogen maar er een ongeluk is gebeurd ofzo en de gemeente niet schuldig wil zijn.
Wat de Duitsers zelf doen doe ik ook. Dus hard rijden waar het kan, langzaam waar dat nodig is.
Ook op een rustige zonnige zondagmiddag moet je zoveel mogelijk rechts houden.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:28 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff zélfs op een rustige zonnige zondagmiddag vinden mensen het alsnog nodig om je rechts in te halen en levensgevaarlijk af te snijden terwijl je bezig bent een vrachtwagen in te halen (en nee ik reed niet belachelijk langzaam, ongeveer 115 waar je 120 mocht)
Echt, wat een ongeloofelijke k*tmongolen heb je in dit land. Gewoon compleet onnodige idiote aso acties uithalen puur omdat je het iq van een pakje boter hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |