En dan als er een gat is gaspedaal intrappen en door naar de 145... Anders kom je wel erg dicht bij de invorderingsgrens.quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:57 schreef Fer het volgende:
Op sommige dagen is iedereen een irritatie. Over een 100 6h-19h weg, met 136 op de cc en vinger aan de grootlichttrekker.... OPZIJ!!!
Ik neem aan dat je daar op dat moment 130 mocht (gezien de 136 op de cc), dus dan is de invorderingsgrens toch 180?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En dan als er een gat is gaspedaal intrappen en door naar de 145... Anders kom je wel erg dicht bij de invorderingsgrens.
Ik kom er voornamelijk waar spitsstroken zijn en als die open zijn, rijdt iedereen doodleuk 120 (i.p.v. 100 of 80).quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je daar op dat moment 130 mocht (gezien de 136 op de cc), dus dan is de invorderingsgrens toch 180?
Ja, dat heb ik ook regelmatig. Op de A9 rond afslag Osdorp bijvoorbeeld. Daar mag je 100, tenzij de spitsstrook open is, dan is de maximumsnelheid 80. Ik hou me daar gewoon aan, maar ik heb altijd de indruk dat ik de enige benquote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik kom er voornamelijk waar spitsstroken zijn en als die open zijn, rijdt iedereen doodleuk 120 (i.p.v. 100 of 80).
A9 de andere kant op is net zo erg. Badhoevedorp rijdt niemand 80, verderop naar Alkmaar niemand die 100 doet.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook regelmatig. Op de A9 rond afslag Osdorp bijvoorbeeld. Daar mag je 100, tenzij de spitsstrook open is, dan is de maximumsnelheid 80. Ik hou me daar gewoon aan, maar ik heb altijd de indruk dat ik de enige ben
Tsja, wat is "maximum snelheid"? Wijzer net onder de snelheid (voor de zekerheid), of 'gecorrigeerd' naar het maximum in echte km/u? Dat scheelt al snel 10+ km/u. Ik rij zelf altijd +/- 8 km/u hoger op de teller, om de marge te compenseren. Maar ik vind mensen die iets onder de snelheid zitten niet erg. Niet elke auto rijdt nog lekker bij 130 km/u en sommigen moeten het gewoon wat zuiniger aan doen en dan kan die 10 km/u best wat schelen (1 liter op de 100 km zuiniger).quote:Op vrijdag 2 januari 2015 01:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik voel me altijd een oma als ik me aan de maximumsnelheid houd
Dat zit in je eigen hoofd. Er is niks mis met het rijden van de maximaal toegestane snelheid.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 01:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik voel me altijd een oma als ik me aan de maximumsnelheid houd
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 01:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik voel me altijd een oma als ik me aan de maximumsnelheid houd
En op de snelweg is er ook niets mis met onder de maximale snelheid rijden. Zolang je dan maar rechts blijft en bij inhalen op 2 strooks stukken even gas bij geeft. Ik rijd de eerste kilometers, vanaf huis gezien, op de snelweg (ik zit binnen 1 a 1,5 kilometer op de snelweg) ook ergens rond de 100, gewoon om de motor rustiger op temperatuur te laten komen dan meteen vol te trappen. Natuurlijk, als er echt de noodzaak toe is, trap ik wel door naar 3000+, maar als het niet hoeft, liever niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 01:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zit in je eigen hoofd. Er is niks mis met het rijden van de maximaal toegestane snelheid.
Ik rij gewoon altijd wat relaxed is om te rijden. Met de vrachtauto is het altijd streep 80, en met de luxe wagen altijd een beetje onder de Vmax. Dan kan ik gewoon rechts blijven rijden en doe ik een beetje gas bij als ik in ga halen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 01:39 schreef twiFight het volgende:
[..]
Tsja, wat is "maximum snelheid"? Wijzer net onder de snelheid (voor de zekerheid), of 'gecorrigeerd' naar het maximum in echte km/u? Dat scheelt al snel 10+ km/u. Ik rij zelf altijd +/- 8 km/u hoger op de teller, om de marge te compenseren. Maar ik vind mensen die iets onder de snelheid zitten niet erg. Niet elke auto rijdt nog lekker bij 130 km/u en sommigen moeten het gewoon wat zuiniger aan doen en dan kan die 10 km/u best wat schelen (1 liter op de 100 km zuiniger).
Maar jij gelukkig niet...quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:45 schreef NieuweNier het volgende:
Maar feit is wel dat sommige Nederlanders zich daar niet kunnen gedragen
quote:Hell in Duitsland rij ik eigenlijk altijd te hard omdat de boetes hilarisch laag zijn.
Precies dit. Wat bijv. ook wel gek is, mijn auto rijdt het lekkerst bij 100/110 of 140/150 (al maakt ie dan wel flink toeren omdat ie in de buurt van zn topsnelheid komtquote:Op vrijdag 2 januari 2015 01:39 schreef twiFight het volgende:
[..]
Tsja, wat is "maximum snelheid"? Wijzer net onder de snelheid (voor de zekerheid), of 'gecorrigeerd' naar het maximum in echte km/u? Dat scheelt al snel 10+ km/u. Ik rij zelf altijd +/- 8 km/u hoger op de teller, om de marge te compenseren. Maar ik vind mensen die iets onder de snelheid zitten niet erg. Niet elke auto rijdt nog lekker bij 130 km/u en sommigen moeten het gewoon wat zuiniger aan doen en dan kan die 10 km/u best wat schelen (1 liter op de 100 km zuiniger).
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 05:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mijn vrouw zeurt zegt dan altijd: "hey, je zit niet op de vrachtwagen hoor..." als ik onbewust achter een trailer aan blijf sukkelen. "Ik rij wel terug", krijg ik meestal daarna te horen. (missie geslaagd, want dan hoef ik niet te rijden. Ik doe al 2240 km/week, en dat vind ik ver zat.)
Degene die je banden heeft gebalanceerd een tik verkopen. Dan denken ze er te makkelijk vanaf te komen, heb ik ook regelmatig gehad met een bepaalde garage. (Ik had geen keuze, want leasebak)quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:52 schreef dick_laurent het volgende:
Gek genoeg heb ik dat èn mijn stuur een beetje trilt bij 120/130 èn de motor maakt een licht irritante zoem op die snelheden.
Nee ik weet de oorzaak denk ik al. Ik heb namelijk twee verschillende banden voorquote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Degene die je banden heeft gebalanceerd een tik verkopen. Dan denken ze er te makkelijk vanaf te komen, heb ik ook regelmatig gehad met een bepaalde garage. (Ik had geen keuze, want leasebak)
Overigens mijn ervaring op bergwegen is dat er vaak mensen uit dat land rijden, die ook op vakantie zijn en nog minder snappen wat te moeten doen. Helling af op de rem enz.
Gas bijgeven zonder enige reden.... ja ok, dan snap ik je irritatie en geef ik je gelijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 11:10 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind het altijd zo irritant wanneer je op de cruise control rijdt, langzaam steeds dichter op je voorganger kruipt, een baan opschuift naar links om hem in te halen, en er vervolgens niet voorbij komt omdat zo'n floepert dan gas bij gaat geven.
Ben je er dan langs en rijd je weer voor hem, dan wordt hij heel snel klein in je spiegel omdat hij dan z'n gas weer losgelaten heeft.
Met een dermate snelheidsverschil, in een bocht, zou ik die gok ook niet nemen denk ik..quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:30 schreef daNpy het volgende:
Waarom haal je dan niet gewoon rechts in?
Mensen gaan in een bocht toch niet van baan wisselen, dat is kei eng!
Nah, om dan effe een zwieper naar rechts te geven en hem weer in die bocht te hangen met die snelheid is dan ook weer een beetje on the edge, het blijft een ouwe diesel he. Wegligging is meer dan prima, maar voor dat soort maneuvres heb ik dan liever iets anders onder de bipsquote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:30 schreef daNpy het volgende:
Waarom haal je dan niet gewoon rechts in?
Mensen gaan in een bocht toch niet van baan wisselen, dat is kei eng!
Juist wel,je bent er veel sneller voorbij. Waarschijnlijk hebben ze je nooit gezien tot je voor ze rijdtquote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Met een dermate snelheidsverschil, in een bocht, zou ik die gok ook niet nemen denk ik..
Mjah, nee, dat is wel een gok, en als hij me wél had gezien en (wel of niet expres) tijdens die maneuvre een stukkie naar rechts schuift, hang ik in de vangrail. Dan maar de safe way en gewoon ankeren.. Ik vind het helemaal geweldig om die bocht lekker op snelheid te nemen, maar ik heb er niet mijn auto en de gezondheid van mij en Anne voor over.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Juist wel,je bent er veel sneller voorbij. Waarschijnlijk hebben ze je nooit gezien tot je voor ze rijdt
@SD: beetje gas minderen (moet je toch) en wat meer insturen..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |