abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf vrijdag 2 januari 2015 @ 00:02:41 #151
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148233113
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 21:57 schreef Fer het volgende:
Op sommige dagen is iedereen een irritatie. Over een 100 6h-19h weg, met 136 op de cc en vinger aan de grootlichttrekker.... OPZIJ!!!
En dan als er een gat is gaspedaal intrappen en door naar de 145... Anders kom je wel erg dicht bij de invorderingsgrens.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 2 januari 2015 @ 00:08:25 #152
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_148233245
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:02 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En dan als er een gat is gaspedaal intrappen en door naar de 145... Anders kom je wel erg dicht bij de invorderingsgrens.
Ik neem aan dat je daar op dat moment 130 mocht (gezien de 136 op de cc), dus dan is de invorderingsgrens toch 180?
  FOK!fotograaf vrijdag 2 januari 2015 @ 00:10:14 #153
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148233286
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je daar op dat moment 130 mocht (gezien de 136 op de cc), dus dan is de invorderingsgrens toch 180?
Ik kom er voornamelijk waar spitsstroken zijn en als die open zijn, rijdt iedereen doodleuk 120 (i.p.v. 100 of 80).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 2 januari 2015 @ 00:12:24 #154
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_148233323
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:10 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik kom er voornamelijk waar spitsstroken zijn en als die open zijn, rijdt iedereen doodleuk 120 (i.p.v. 100 of 80).
Ja, dat heb ik ook regelmatig. Op de A9 rond afslag Osdorp bijvoorbeeld. Daar mag je 100, tenzij de spitsstrook open is, dan is de maximumsnelheid 80. Ik hou me daar gewoon aan, maar ik heb altijd de indruk dat ik de enige ben ;(
  FOK!fotograaf vrijdag 2 januari 2015 @ 00:37:41 #155
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148233779
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 00:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook regelmatig. Op de A9 rond afslag Osdorp bijvoorbeeld. Daar mag je 100, tenzij de spitsstrook open is, dan is de maximumsnelheid 80. Ik hou me daar gewoon aan, maar ik heb altijd de indruk dat ik de enige ben ;(
A9 de andere kant op is net zo erg. Badhoevedorp rijdt niemand 80, verderop naar Alkmaar niemand die 100 doet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_148234295
Ik voel me altijd een oma als ik me aan de maximumsnelheid houd :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 01:39:35 #157
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_148234902
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 01:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik voel me altijd een oma als ik me aan de maximumsnelheid houd :{
Tsja, wat is "maximum snelheid"? Wijzer net onder de snelheid (voor de zekerheid), of 'gecorrigeerd' naar het maximum in echte km/u? Dat scheelt al snel 10+ km/u. Ik rij zelf altijd +/- 8 km/u hoger op de teller, om de marge te compenseren. Maar ik vind mensen die iets onder de snelheid zitten niet erg. Niet elke auto rijdt nog lekker bij 130 km/u en sommigen moeten het gewoon wat zuiniger aan doen en dan kan die 10 km/u best wat schelen (1 liter op de 100 km zuiniger).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 2 januari 2015 @ 01:44:45 #158
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_148234975
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 01:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik voel me altijd een oma als ik me aan de maximumsnelheid houd :{
Dat zit in je eigen hoofd. Er is niks mis met het rijden van de maximaal toegestane snelheid.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 januari 2015 @ 02:12:07 #159
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148235237
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 01:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik voel me altijd een oma als ik me aan de maximumsnelheid houd :{
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 01:44 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat zit in je eigen hoofd. Er is niks mis met het rijden van de maximaal toegestane snelheid.
En op de snelweg is er ook niets mis met onder de maximale snelheid rijden. Zolang je dan maar rechts blijft en bij inhalen op 2 strooks stukken even gas bij geeft. Ik rijd de eerste kilometers, vanaf huis gezien, op de snelweg (ik zit binnen 1 a 1,5 kilometer op de snelweg) ook ergens rond de 100, gewoon om de motor rustiger op temperatuur te laten komen dan meteen vol te trappen. Natuurlijk, als er echt de noodzaak toe is, trap ik wel door naar 3000+, maar als het niet hoeft, liever niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_148236183
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 01:39 schreef twiFight het volgende:

[..]

Tsja, wat is "maximum snelheid"? Wijzer net onder de snelheid (voor de zekerheid), of 'gecorrigeerd' naar het maximum in echte km/u? Dat scheelt al snel 10+ km/u. Ik rij zelf altijd +/- 8 km/u hoger op de teller, om de marge te compenseren. Maar ik vind mensen die iets onder de snelheid zitten niet erg. Niet elke auto rijdt nog lekker bij 130 km/u en sommigen moeten het gewoon wat zuiniger aan doen en dan kan die 10 km/u best wat schelen (1 liter op de 100 km zuiniger).
Ik rij gewoon altijd wat relaxed is om te rijden. Met de vrachtauto is het altijd streep 80, en met de luxe wagen altijd een beetje onder de Vmax. Dan kan ik gewoon rechts blijven rijden en doe ik een beetje gas bij als ik in ga halen.
Maar soms blijf ik wel eens op rechts hangen. Mijn vrouw zeurt zegt dan altijd: "hey, je zit niet op de vrachtwagen hoor..." als ik onbewust achter een trailer aan blijf sukkelen. "Ik rij wel terug", krijg ik meestal daarna te horen. (missie geslaagd, want dan hoef ik niet te rijden. Ik doe al 2240 km/week, en dat vind ik ver zat.)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_148236560
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 20:45 schreef NieuweNier het volgende:
Maar feit is wel dat sommige Nederlanders zich daar niet kunnen gedragen
Maar jij gelukkig niet...
quote:
Hell in Duitsland rij ik eigenlijk altijd te hard omdat de boetes hilarisch laag zijn. _O_
:')

Over niet kunnen gedragen gesproken...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 10:52:03 #162
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_148238191
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 01:39 schreef twiFight het volgende:

[..]

Tsja, wat is "maximum snelheid"? Wijzer net onder de snelheid (voor de zekerheid), of 'gecorrigeerd' naar het maximum in echte km/u? Dat scheelt al snel 10+ km/u. Ik rij zelf altijd +/- 8 km/u hoger op de teller, om de marge te compenseren. Maar ik vind mensen die iets onder de snelheid zitten niet erg. Niet elke auto rijdt nog lekker bij 130 km/u en sommigen moeten het gewoon wat zuiniger aan doen en dan kan die 10 km/u best wat schelen (1 liter op de 100 km zuiniger).
Precies dit. Wat bijv. ook wel gek is, mijn auto rijdt het lekkerst bij 100/110 of 140/150 (al maakt ie dan wel flink toeren omdat ie in de buurt van zn topsnelheid komt :')

Gek genoeg heb ik dat èn mijn stuur een beetje trilt bij 120/130 èn de motor maakt een licht irritante zoem op die snelheden.
Op t moment dat ik daar dus onder blijf of net boven ga (dat laatste doe ik in Nederland eignlijk zelden) verdwijnen beide kwaaltjes als sneeuw voor de zon.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 10:54:46 #163
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_148238236
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 05:26 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Mijn vrouw zeurt zegt dan altijd: "hey, je zit niet op de vrachtwagen hoor..." als ik onbewust achter een trailer aan blijf sukkelen. "Ik rij wel terug", krijg ik meestal daarna te horen. (missie geslaagd, want dan hoef ik niet te rijden. Ik doe al 2240 km/week, en dat vind ik ver zat.)
_O-
pi_148238265
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:52 schreef dick_laurent het volgende:
Gek genoeg heb ik dat èn mijn stuur een beetje trilt bij 120/130 èn de motor maakt een licht irritante zoem op die snelheden.
Degene die je banden heeft gebalanceerd een tik verkopen. Dan denken ze er te makkelijk vanaf te komen, heb ik ook regelmatig gehad met een bepaalde garage. (Ik had geen keuze, want leasebak)

Overigens mijn ervaring op bergwegen is dat er vaak mensen uit dat land rijden, die ook op vakantie zijn en nog minder snappen wat te moeten doen. Helling af op de rem enz.
.
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 11:01:18 #165
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_148238383
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:56 schreef Fer het volgende:

[..]

Degene die je banden heeft gebalanceerd een tik verkopen. Dan denken ze er te makkelijk vanaf te komen, heb ik ook regelmatig gehad met een bepaalde garage. (Ik had geen keuze, want leasebak)

Overigens mijn ervaring op bergwegen is dat er vaak mensen uit dat land rijden, die ook op vakantie zijn en nog minder snappen wat te moeten doen. Helling af op de rem enz.
Nee ik weet de oorzaak denk ik al. Ik heb namelijk twee verschillende banden voor :')

Beide wel radiaalbanden alleen allebei van ander merk. De garage waar ik m apk heb laten keuren merkte dit een aantal maanden geleden al op toen ik 'm voor een beurt daar bracht...maar toen ik vroeg of het echt kwaad kon en of het apk afkeur was zeiden ze 'nee' dus toen dacht ik ok, fuck it :P
  vrijdag 2 januari 2015 @ 11:10:03 #166
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_148238564
Ik vind het altijd zo irritant wanneer je op de cruise control rijdt, langzaam steeds dichter op je voorganger kruipt, een baan opschuift naar links om hem in te halen, en er vervolgens niet voorbij komt omdat zo'n floepert dan gas bij gaat geven.
Ben je er dan langs en rijd je weer voor hem, dan wordt hij heel snel klein in je spiegel omdat hij dan z'n gas weer losgelaten heeft.
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 11:35:09 #167
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_148239058
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 11:10 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind het altijd zo irritant wanneer je op de cruise control rijdt, langzaam steeds dichter op je voorganger kruipt, een baan opschuift naar links om hem in te halen, en er vervolgens niet voorbij komt omdat zo'n floepert dan gas bij gaat geven.
Ben je er dan langs en rijd je weer voor hem, dan wordt hij heel snel klein in je spiegel omdat hij dan z'n gas weer losgelaten heeft.
Gas bijgeven zonder enige reden.... ja ok, dan snap ik je irritatie en geef ik je gelijk.

Echter, mensen die op cc rijden kunnen ook zeer irritant zijn en je klemrijden. Dit is mij bijv. al paar keer gebeurd:

Ik rijd op rechterbaan, iets onder de vmax. Vervolgens zie ik in mijn spiegel op de linkerbaan een auto (op cc hoogstwaarschijnlijk) tergend langzaam dichterbij komen. Maar zie daar, ik zie een vrachtwagen voor mij en die nader ik. Vervolgens heb ik twee opties.

1: rechts blijven en wachten, wat als gevolg heeft dat ik klem gereden wordt door de cc'ert en flink in de rem moet voor de vrachtwagen en daarná pas moeilijk naar links zien te gaan om in te halen.

2: snel mijn kans pakken, gas bij geven, voor de cc'er gaan zodat ik de vrachtwagen kan inhalen, om vervolgens weer naar rechts te gaan en terug te zakken naar mijn originele snelheid.
De cc'er komt me een minuutje later dan alsnog wel inhalen. Ik zal dus altijd wanneer mogelijk voor optie 2 kiezen ;)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 11:35:37 #168
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148239068
Om mensen die in dat geval weer in willen halen geef ik dan altijd ff gas bij om zo kort mogelijk langs de andere persoon te rijden.

Een andere ergernis is is als je langzaam op je voorganger af rijdt en er nog iemand jou in komt halen, maar als je dichter je bij jouw voorligger komt blijft hij ook links achter je rijden waardoor je alsnog moet afremmen (of CC los natuurlijk).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_148239187
Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat wanneer ik iemand snel van achter nader op de linker baan en die persoon vervolgens naar rechts gaat om mij in te laten halen, ze dan zoveel gas bijgeven dat ik me er net zo goed weer achter kan voegen.

Moeilijk he, een constante snelheid aanhouden }:|
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:25:52 #170
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148240082
Gisteren weer eens op knooppunt Ewijk; A50 de A73 op irichting Nijmegen, dat is zoooo'n vette bocht heah, geven ze advies 80 op, maar je kunt hem eigenlijk gewoon makkelijk fullspeed nemen als het gewoon droog is. Kom je daar dus aan'vliegen' met 120 lekker hangend in de bocht, rijdt er weer zo'n #@$#$%@$%-kloterige duitse toerist josti met 70 op de linkerbaan terwijl rechts gewoon helemaal vrij is :( :r }:| Ik gaf hem 75 meter van te voren nog netjes een knippertje zoals in .de gebruikelijk is, maar nee hoor, dan wacht 'ie tot je al afgeremd bent en achter hem zit en dáárna pas gaan we heeel rustig eens naar rechts.. oeh, dan word ik echt pislink, smerige kloothommel }:| :(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:30:16 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148240177
Waarom haal je dan niet gewoon rechts in?
Mensen gaan in een bocht toch niet van baan wisselen, dat is kei eng!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_148240273
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:30 schreef daNpy het volgende:
Waarom haal je dan niet gewoon rechts in?
Mensen gaan in een bocht toch niet van baan wisselen, dat is kei eng!
Met een dermate snelheidsverschil, in een bocht, zou ik die gok ook niet nemen denk ik..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:34:58 #173
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148240287
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:30 schreef daNpy het volgende:
Waarom haal je dan niet gewoon rechts in?
Mensen gaan in een bocht toch niet van baan wisselen, dat is kei eng!
Nah, om dan effe een zwieper naar rechts te geven en hem weer in die bocht te hangen met die snelheid is dan ook weer een beetje on the edge, het blijft een ouwe diesel he. Wegligging is meer dan prima, maar voor dat soort maneuvres heb ik dan liever iets anders onder de bips :+ ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:36:28 #174
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148240322
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Met een dermate snelheidsverschil, in een bocht, zou ik die gok ook niet nemen denk ik..
Juist wel,je bent er veel sneller voorbij. Waarschijnlijk hebben ze je nooit gezien tot je voor ze rijdt :P

@SD: beetje gas minderen (moet je toch) en wat meer insturen..? :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:40:46 #175
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148240422
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Juist wel,je bent er veel sneller voorbij. Waarschijnlijk hebben ze je nooit gezien tot je voor ze rijdt :P

@SD: beetje gas minderen (moet je toch) en wat meer insturen..? :)
Mjah, nee, dat is wel een gok, en als hij me wél had gezien en (wel of niet expres) tijdens die maneuvre een stukkie naar rechts schuift, hang ik in de vangrail. Dan maar de safe way en gewoon ankeren.. Ik vind het helemaal geweldig om die bocht lekker op snelheid te nemen, maar ik heb er niet mijn auto en de gezondheid van mij en Anne voor over.

Volgende keer beter zullen we maar zeggen ;) Het is alleen helaas wel bijna altijd prijs daar; ik kan hem echt bijna nooit helemaal afmaken zoals ik wil; er rijdt er altijd wel eentje in de weg ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')