Jij rijdt blijkbaar nooit in de randstad tijdens de spitsquote:Op maandag 5 januari 2015 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Te weinig geduld denk ik eerder....
Invoegen in een gat van 2 seconden is geen proppen. In de spits is amper gelegenheid om een volgafstand van 2 seconden aan te houden.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:45 schreef totalvamp het volgende:
Snap ook niet waarom mensen zo dicht op elkaar rijden tegenwoordig. Ik hou zelf altijd nog de 2 seconden regel aan, ook op de snelweg. Meer voor mijn eigen veiligheid dan voor een ander. Wel super irritant als meneer in de BMW of Audi zich er dan tussen wil proppen, maar ik geef ze liever de ruimte dan dat het dalijk verkeerd afloopt.
Ik ben veel te lief in het verkeer.
Ja klopt, zo irritant. Net als dat mensen verwachten dat ik altijd 300 rijd in mijn auto en dan boos worden als ik niet opzij ga (en het liefst mijn auto parkeer in de zijkant van die naast me). Maar diezelfde mensen staan naast me bij het stoplicht en trekken op met de snelheid van een slak.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik hou ook graag ruimte, maar er zijn genoeg snelwegen waar je met je goede wil achteruit zou moeten gaan rijden om voldoende afstand te blijven houden.
Wel op de manier waarop het vaak gaat, zonder knipperlicht, zonder waarschuwing, gewoon ertussen gooien. Zelfs in de spits zorg ik voor voldoende afstand, ik wil niet dat mijn auto een deuk oploopt als die voor me ineens op zijn rem trapt.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:54 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Invoegen in een gat van 2 seconden is geen proppen. In de spits is amper gelegenheid om een volgafstand van 2 seconden aan te houden.
ik ben geen beroepschauffeur, maar kan me hier wel wat bij voorstellen. Een vrachtwagen rijdt bijna altijd op zijn begrenste maximumsnelheid. Als je dan een uurtje lekker vol gas kan rijden zonder je te concentreren op het gaspedaal is dat veel lekkerder rijden dan dat je steeds langzaam naar je voorligger kruipt.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:45 schreef twiFight het volgende:
Dat zou ik ook graag eens van een beroepschauffeur horen. Uiteraard doen de fokkende truckers dit niet, maar wellicht weten ze waarom hun collega's het doen.
Echt verschil maken kan het nooit als je met 2 km/u verschil in gaat halen. Dan ben je na een uur rijden 2 km verder, oftewel omgerekend 1,5 minuut sneller op je bestemming (per vol uur, best case scenario).
het heeft ermee te maken dat ik op cruisecontrol rij en dan op mijn collega in loop, en op de een of andere manier niet de zelde snelheid kan vinden( slipstream of uit de wind zitten) dan haalde ik meestal in. En ik gooide hem er ook voor maar dat komt omdat als je als chauffeur je knipperlicht aan doet om aan te geven dat je gaat inhalen, het gross van de automobilisten ineens gas gaat geven omdat ze anders achter een vrachtwagen komen te zitten.quote:Op maandag 5 januari 2015 10:45 schreef twiFight het volgende:
Dat zou ik ook graag eens van een beroepschauffeur horen. Uiteraard doen de fokkende truckers dit niet, maar wellicht weten ze waarom hun collega's het doen.
Echt verschil maken kan het nooit als je met 2 km/u verschil in gaat halen. Dan ben je na een uur rijden 2 km verder, oftewel omgerekend 1,5 minuut sneller op je bestemming (per vol uur, best case scenario).
Weinig inderdaad. Ik weet heus wel hoe het is... Ik heb ook de périphérique van Parijs gereden en al aantal keer door Berlijn gereden. Ik kan me wel redden in enorm drukke situaties/steden.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jij rijdt blijkbaar nooit in de randstad tijdens de spits
Dan weet je dus dondersgoed dat het geen kont met geduld te maken heeft; er zitten gewoon te veel mensen op een te klein stukkie asfalt.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weinig inderdaad. Ik weet heus wel hoe het is... Ik heb ook de périphérique van Parijs gereden en al aantal keer door Berlijn gereden. Ik kan me wel redden in enorm drukke situaties/steden.
Maar mijn voorkeur heeft het niet
Nee. Niet mee eens. Dat geldt misschien inderdaad voor spits situaties op een doordeweekse maandagochtend. Ja dan heb je gelijk.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan weet je dus dondersgoed dat het geen kont met geduld te maken heeft; er zitten gewoon te veel mensen op een te klein stukkie asfalt.
En anderen zetten hem minutenlang aan terwijl er geen plek is om in te voegen of om van rijstrook te veranderen. Daar trek ik vaak ook een -gezicht bij.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:59 schreef twiFight het volgende:
[..]
Sowieso is het knippergedrag zwaar beroerd. Een groot deel zet 'm ook pas aan als ze al van richting veranderen (vooral bij het inhalen). Joh, als je al naar links aan het sturen bent, laat dat knipperlicht dan lekker. Zin heeft het toch al niet meer.
Ik ga daar altijd naast rijden.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:10 schreef Anne het volgende:
[..]
En anderen zetten hem minutenlang aan terwijl er geen plek is om in te voegen of om van rijstrook te veranderen. Daar trek ik vaak ook een -gezicht bij.
Ik zei toch ook; tijdens de spits.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee. Niet mee eens. Dat geldt misschien inderdaad voor spits situaties op een doordeweekse maandagochtend. Ja dan heb je gelijk.
Maar gister toen ik van maastricht naar utrecht reed was het op het merendeel van de rit niet druk.
Tóch zag ik dan dat mensen vaak op de linkerbaan in treintjes gingen rijden en duwen/remmen moeilijk doen enz enz...
Terwijl er op de rechterbaan plenty ruimte was....
Dat heet in mijn boekje gewoon onnodig stressig en opgefokt gedrag en heeft niks met een gebrek aan asfalt te maken.
Daar is dat ding voor bedoeld om aan te geven dat je van strook wilt wisselenquote:Op maandag 5 januari 2015 12:10 schreef Anne het volgende:
[..]
En anderen zetten hem minutenlang aan terwijl er geen plek is om in te voegen of om van rijstrook te veranderen. Daar trek ik vaak ook een -gezicht bij.
No shit sherlock. Maar dat doe je pas wanneer het daadwerkelijk kan, niet wanneer jij dat wilt.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:21 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Daar is dat ding voor bedoeld om aan te geven dat je van strook wilt wisselen
Ik ga ze niet moedwillig zitten ziekstralen, maar ik ga er ook écht geen ruimte voor maken.. ze zoeken het maar lekker uit.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik ga daar altijd naast rijden.
Veel succes met je knipperlicht, als je zelf geen plekje uit kan zoeken
Of je zet hem aan in de hoop dat er eentje zijn gas loslaat en je er tussen laat, zodat het verkeer doorstroomt ipv er naast te gaan rijden...... Sociaal heet dat.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:28 schreef Anne het volgende:
[..]
No shit sherlock. Maar dat doe je pas wanneer het daadwerkelijk kan, niet wanneer jij dat wilt.
Waarom heb ik daar nou nooit last van?quote:Op maandag 5 januari 2015 12:38 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Of je zet hem aan in de hoop dat er eentje zijn gas loslaat en je er tussen laat, zodat het verkeer doorstroomt ipv er naast te gaan rijden...... Sociaal heet dat.
Soms krijg je geen kans om een strook op te schuiven dan kan je twee dingen doen 1:vragen d.m.v knipperlicht
2: hem er gewoon voorgooien
Welke optie vind jezelf het meest veiligst???
Zelf heb ik met de vrachtwagen de tweede vaak gedaan vonden de andere ook niet goed...
Bij vrachtwagens kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar waarom zou je met een personenwagen niet in staat zijn gewoon een plekje te vinden? Het overige verkeer vragen zich aan te passen omdat jij van strook wil wisselen vind ik niet sociaal, maar incompetent.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:38 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Of je zet hem aan in de hoop dat er eentje zijn gas loslaat en je er tussen laat, zodat het verkeer doorstroomt ipv er naast te gaan rijden...... Sociaal heet dat.
Zou niet weten, misschien omdat je of altijd links rijd of minder kilometers maakt dan ik, en minder in zware spitsen rijd zeg het maar.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:44 schreef Anne het volgende:
[..]
Waarom heb ik daar nou nooit last van?
Uhm, er zijn genoeg situaties waarin van strook wisselen noodzakelijk is omdat je anders de verkeerde kant op rijdt. Knooppunten enzo. Als het druk is zijn er genoeg situaties te bedenken waar jou manier van 'sociaal' zijn en dan maar niet van strook wisselen er dus voor zorgt dat je je reis niet kunt vervolgen zoals je gepland hebt.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bij vrachtwagens kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar waarom zou je met een personenwagen niet in staat zijn gewoon een plekje te vinden? Het overige verkeer vragen zich aan te passen omdat jij van strook wil wisselen vind ik niet sociaal, maar incompetent.
Omdat ze tegenwoordig graag bumper op bumper rijden op de linker strook, en er dus weinig gaten zijn om op een normale manier in te kunnen voegen....quote:Op maandag 5 januari 2015 12:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bij vrachtwagens kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar waarom zou je met een personenwagen niet in staat zijn gewoon een plekje te vinden? Het overige verkeer vragen zich aan te passen omdat jij van strook wil wisselen vind ik niet sociaal, maar incompetent.
Dan nog is het je eigen verantwoordelijkheid dat je een plekje vindt.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uhm, er zijn genoeg situaties waarin van strook wisselen noodzakelijk is omdat je anders de verkeerde kant op rijdt. Knooppunten enzo. Als het druk is zijn er genoeg situaties te bedenken waar jou manier van 'sociaal' zijn en dan maar niet van strook wisselen er dus voor zorgt dat je je reis niet kunt vervolgen zoals je gepland hebt.
iemand die het snapt.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uhm, er zijn genoeg situaties waarin van strook wisselen noodzakelijk is omdat je anders de verkeerde kant op rijdt. Knooppunten enzo. Als het druk is zijn er genoeg situaties te bedenken waar jou manier van 'sociaal' zijn en dan maar niet van strook wisselen er dus voor zorgt dat je je reis niet kunt vervolgen zoals je gepland hebt.
Ook als je van strook moet wisselen, kun je prima gewoon zelf een plekje zoeken zonder anderen tot last te zijn.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uhm, er zijn genoeg situaties waarin van strook wisselen noodzakelijk is omdat je anders de verkeerde kant op rijdt. Knooppunten enzo. Als het druk is zijn er genoeg situaties te bedenken waar jou manier van 'sociaal' zijn en dan maar niet van strook wisselen er dus voor zorgt dat je je reis niet kunt vervolgen zoals je gepland hebt.
Goed gooi ik hem ervoor, moet jij een noodstop uitvoeren is het ook niet goed, je kan elkaar ook eens de ruimte geven in plaats van elkaar af te zeiken...quote:Op maandag 5 januari 2015 12:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan nog is het je eigen verantwoordelijkheid dat je een plekje vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |