Denk dat die ander minstens een porsche of een Audi RS moet hebben gehad, om op dit korte stuk zo te kunnen versnellen. Zeker +400pkquote:Op zondag 4 januari 2015 20:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die auto, die jou rechts inhaalde, die reed toch al lange tijd achter jou op de rechterbaan, toch?
Het is wel zeer apart dat jij zoals jij beweert 8 sec voordat je bij de vrachtwagen bent al naar links gaat en dat deze auto die al de hele tijd achter jou zit, besluit even met minimaal 30 km te versnellen om jou rechts in te halen.
Ik vind het een bijzondere situatie
Maar waar je in Europa bent maakt weer niet uit?quote:Op zondag 4 januari 2015 20:29 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat hangt er ook maar net vanaf waar in Amerika je bent.
Haha je hebt gelijk.quote:Op zondag 4 januari 2015 20:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar waar je in Europa bent maakt weer niet uit?
En die keep your lane regel, dat is geen algemen regel. In de meeste staten geldt de 'houdt rechts' regel
Koppeling intrappen bij het starten had ik ook zo geleerd alleen geen flauw idee wat het nut ervan is. Doe het dus ook niet meer.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:07 schreef Anne het volgende:
Ik irriteer mij bijna nergens meer aan in het verkeer ( ik ben volwassen aan het worden ), maar ik verbaas mij wel elke keer weer dat veel mensen het aangeven van richting niet in hun automatisme hebben zitten.
Ik denk dat op de ritten naar mijn werk zo'n 8 van de 10 auto's gewoon maar van rijstrook wisselen, de snelweg oprijden, de afrit nemen en noem maar op, zonder richting aan te geven.
Zelf denk ik er niet eens meer bij na eigenlijk. Richting aangeven gaat automatisch. Net zoals dat ik automatisch mijn gordel om doe, de koppeling intrap bij het starten, en ik de verlichting standaard aanzet voordat ik wegrijd. En dat heb ik ingestampt gekregen vanaf mijn eerste rijles.
Zolang je 'm niet in de versnelling hebt staan, boeit dat niet veel nee.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:11 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Koppeling intrappen bij het starten had ik ook zo geleerd alleen geen flauw idee wat het nut ervan is. Doe het dus ook niet meer.
Waarom in de versnelling en niet op handrem?quote:Op zondag 4 januari 2015 21:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Zolang je 'm niet in de versnelling hebt staan, boeit dat niet veel nee.
Maar dat heb ik dus wel. Mijn handrem heb ik volgens mij (zelf) nog nooit gebruikt.
je motor draait dan lichter volgens mij + dat het een extra veiligheid is mocht je hem stiekem in de versnelling hebben staan.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:11 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Koppeling intrappen bij het starten had ik ook zo geleerd alleen geen flauw idee wat het nut ervan is. Doe het dus ook niet meer.
Jupquote:Op zondag 4 januari 2015 21:14 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je motor draait dan lichter volgens mij + dat het een extra veiligheid is mocht je hem stiekem in de versnelling hebben staan.
Automaat?quote:Op zondag 4 januari 2015 21:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik trap alleen de rem in als ik start.
Als ik dat niet doe, kan ik de auto niet starten.
Dit heb ik ook. Ik betrap mezelf er soms op dat ik op een totaal verlaten weg nog steeds netjes richting zit aan te gevenquote:Op zondag 4 januari 2015 21:07 schreef Anne het volgende:
Ik irriteer mij bijna nergens meer aan in het verkeer ( ik ben volwassen aan het worden ), maar ik verbaas mij wel elke keer weer dat veel mensen het aangeven van richting niet in hun automatisme hebben zitten.
Ik denk dat op de ritten naar mijn werk zo'n 8 van de 10 auto's gewoon maar van rijstrook wisselen, de snelweg oprijden, de afrit nemen en noem maar op, zonder richting aan te geven.
Zelf denk ik er niet eens meer bij na eigenlijk. Richting aangeven gaat automatisch. Net zoals dat ik automatisch mijn gordel om doe, de koppeling intrap bij het starten, en ik de verlichting standaard aanzet voordat ik wegrijd. En dat heb ik ingestampt gekregen vanaf mijn eerste rijles.
Misschien is het broodje aap, maar ik heb begrepen dat wanneer je de handrem aantrekt en je remschijven nog gloeiend heet zijn, de schijven krom kunnen raken door de druk van die handrem.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:13 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Waarom in de versnelling en niet op handrem?
die eerste kende ik niet de tweede wel. maar om de 1 of andere reden vind ik het eng enkel in de versnelling en volgens mijn rijinstructeur was het onzin (volgens de wegenwacht niet maar die kwam ergens anders voor )quote:Op zondag 4 januari 2015 21:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Misschien is het broodje aap, maar ik heb begrepen dat wanneer je de handrem aantrekt en je remschijven nog gloeiend heet zijn, de schijven krom kunnen raken door de druk van die handrem.
En ik zit ook niet te wachten op een vastgeroeste of vastgevroren handrem als ik in de ochtend moet vertrekken.
Enger is het wanneer je handremkabel knapt .quote:Op zondag 4 januari 2015 21:24 schreef SuperFood het volgende:
[..]
die eerste kende ik niet de tweede wel. maar om de 1 of andere reden vind ik het eng enkel in de versnelling en volgens mijn rijinstructeur was het onzin (volgens de wegenwacht niet maar die kwam ergens anders voor )
Nee ik heb nooit gezegd dat er een enorm snelheidsverschil tussen ons zat.quote:Op zondag 4 januari 2015 20:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die auto, die jou rechts inhaalde, die reed toch al lange tijd achter jou op de rechterbaan, toch?
Het is wel zeer apart dat jij zoals jij beweert 8 sec voordat je bij de vrachtwagen bent al naar links gaat en dat deze auto die al de hele tijd achter jou zit, besluit even met minimaal 30 km te versnellen om jou rechts in te halen.
Ik vind het een bijzondere situatie
Ik heb nog nooit last gehad van een vastgevroren handrem. Ook niet van krom getrokken schijven, maar BMW heeft dan ook een ander systeem voor de handrem.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Misschien is het broodje aap, maar ik heb begrepen dat wanneer je de handrem aantrekt en je remschijven nog gloeiend heet zijn, de schijven krom kunnen raken door de druk van die handrem.
En ik zit ook niet te wachten op een vastgeroeste of vastgevroren handrem als ik in de ochtend moet vertrekken.
nee ik zet hem zelf altijd in zijn vrij en op de handrem. indien op berg dan in een versnelling maar ik weet nooit zeker of je dan altijd in zijn 1 moet of in zijn achteruit als je andersom staat.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:25 schreef Anne het volgende:
[..]
Enger is het wanneer je handremkabel knapt .
Of heb je hem zowel in de versnelling als op de handrem?
Op berg in versnelling en niet op handrem?quote:Op zondag 4 januari 2015 21:27 schreef SuperFood het volgende:
[..]
nee ik zet hem zelf altijd in zijn vrij en op de handrem. indien op berg dan in een versnelling maar ik weet nooit zeker of je dan altijd in zijn 1 moet of in zijn achteruit als je andersom staat.
dit ja.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:31 schreef daNpy het volgende:
Ik denk dat hij bedoelt "ook in de versnelling".
Doe ik ook overigens
Juist niet. Dan kun je namelijk je versnellingsbak vernaggelen.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:33 schreef SuperFood het volgende:
om het nog gecompliceerder te maken ik heb gehoord dat de regel in parijs is dat je je auto alleen in de versnelling zet zodat je schade beperkt blijft als een andere auto je een stukje weg probeert te duwen om in te parkeren (ja echt ).
Volgende keer een klein beetje gas erbij, dat hij NET niet naar links kan. Of vol gas zodra hij naar links komt, icm toeteren en groot licht, als toetje een middelvinger. Gewoon een beetje ballen kweken.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee ik heb nooit gezegd dat er een enorm snelheidsverschil tussen ons zat.
Ik ging naar links om vrachtwagen in te halen. Auto achter me komt me vanaf dat moment vrij langzaam rechts voorbij en begint zonder knipperlicht of niks langzaam naar links te sturen half mijn motorkap in. Ik moet vervolgens wel remmen om een aanrijding te voorkomen, toeter, vloek, en dat was het
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |