abonnement Unibet Coolblue
pi_148169766
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:51 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ik geloof niks
Het leuke van deze vondst is dat het het christelijke geloof behoorlijk op de proef stelt, de christenen kunnen het natuurlijk gewoon negeren: "Als ik niet over nadenk dan bestaat het niet."
Volgens de christelijke leer wend je je dan af van god, en dat is jouw vrije keuze.
Make my day!
pi_148170606
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:19 schreef agter het volgende:

[..]

Volgens de christelijke leer wend je je dan af van god, en dat is jouw vrije keuze.
Volgens de christelijke leer branden zelfdenkende mensen eeuwig in de hel, de meeste christenen zijn doodsbang voor de eeuwige wraak van god. (ik ken jouw gedachten) :P
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_148170668
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Zondeval is het moment dat adam en eva van de vrucht van de verboden boom aten.

Erfzonde is het gevolg daarvan, dus iedereen die na adam en eva wordt geboren wordt geboren in zonde dus niemand wordt geboren als zondeloos persoon.
De enigste die ooit zonder zonde geboren is is Jezus.
Omdat Maria bezwangerd werd Door de Geest van God.
Dus niet door toedoen van een aards man persoon.
Nee, dat is niet waar: Maria was immaculata: niet belast door de erfzonde. Dat is namelijk de onbevlekte ontvangenis. Omdat zij niet bevlekt was, kon zij Jezus ontvangen.
Waarom ze immaculata was, ben ik vergeten en ik ben te lui om het op te zoeken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148170861
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:19 schreef agter het volgende:

[..]

Volgens de christelijke leer wend je je dan af van god, en dat is jouw vrije keuze.
Welnee!
Als je niks gelooft, neem je gewoon niks op voorhand aan. En dat is volkomen terecht: je wordt belazerd waar je bijstaat, zowel door andere mensen als door je eigen zintuigen. God, als hij al bestaat, heeft ons verstand gegeven, toch?
Als de christelijke leer dat godslasterlijk vindt, dan klopt de christelijke leer niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148171034
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:43 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Volgens de christelijke leer branden zelfdenkende mensen eeuwig in de hel, de meeste christenen zijn doodsbang voor de eeuwige wraak van god. (ik ken jouw gedachten) :P
Jij kent mijn gedachten helemaal niet. Ik ken het christendom, maar meer ook niet.
Ze gaan juist uit van zelfdenkende mensen. Jij bent vrij in je keuze: voor of tegen god.
Make my day!
pi_148171074
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Welnee!
Als je niks gelooft, neem je gewoon niks op voorhand aan. En dat is volkomen terecht: je wordt belazerd waar je bijstaat, zowel door andere mensen als door je eigen zintuigen. God, als hij al bestaat, heeft ons verstand gegeven, toch?
Als de christelijke leer dat godslasterlijk vindt, dan klopt de christelijke leer niet.
Nee hoor. Je verstand is dan door god gegeven. En jij bent in vrijheid geschapen als mens om er mee te doen wat je wil. Maar je wordt wel verantwoordelijk gehouden voor je eigen keuzen.
Make my day!
  woensdag 31 december 2014 @ 01:03:44 #207
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148171129
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 01:01 schreef agter het volgende:

[..]

Nee hoor. Je verstand is dan door god gegeven. En jij bent in vrijheid geschapen als mens om er mee te doen wat je wil. Maar je wordt wel verantwoordelijk gehouden voor je eigen keuzen.
"Hier is je verstand. Doe ermee wat je wilt, maar als je met de beste intenties besluit niet precies te doen wat ik wil, zal ik je voor de eeuwigheid martelen."

Fijne vent, die God.
pi_148171291
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 01:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

"Hier is je verstand. Doe ermee wat je wilt, maar als je met de beste intenties besluit niet precies te doen wat ik wil, zal ik je voor de eeuwigheid martelen."

Fijne vent, die God.
Het ligt iets genuanceerder dan 'precies doen wat hij wil', maar daar komt het bottom line wel op neer. Uiteindelijk blijft het jouw eigen keuze...voor of tegen god.
En dat is ook mijn uiteindelijke vraag aan al die gelovigen ( ongeacht welke stroming): waarom zijn we dan niet meteen in het paradijs geschapen?
(Geen antwoord terug)
Make my day!
pi_148171641
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 19:31 schreef Szikha het volgende:

[..]

Ja je raakt precies het (de?) punt
Al doe ik er ook net zo goed aan mee :@
het punt = het doorslaggevende argument
de punt = het scherpste deel van een staaf

Daarom vereerd ik ook Octopus Paul, Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten, Vuvuzela zij Zijn naam.

Oh nee, oh nee: dat zijn typefouten!

[ Bericht 4% gewijzigd door Kees22 op 31-12-2014 01:37:26 (Correctie) ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148171705
Ben je nou nog steeds oranje Kees...
pi_148171779
quote:
11s.gif Op woensdag 31 december 2014 01:35 schreef anonymoussie het volgende:
Ben je nou nog steeds oranje Kees...
Ach, je kunt je niet voortdurend schamen. Dus je gaat accepteren of blokkeren. Of je wordt trots op je gebrek, dat kan ook nog.
Wat mij betreft: ik zie het niet eens meer!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148171848
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 01:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, je kunt je niet voortdurend schamen. Dus je gaat accepteren of blokkeren. Of je wordt trots op je gebrek, dat kan ook nog.
Wat mij betreft: ik zie het niet eens meer!
Als jij het niet meer ziet, heeft het wel lang genoeg geduurd. :D
pi_148173540
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:57 schreef Jigzoz het volgende:
Dit stelt het christelijk geloof niet op de proef.
_O- Geen opstanding of verrijzenis. :W - christelijk geloof.

quote:
zelfs de Bijbel bleek geen onoverkomelijke hindernis.
Als je maar blind geloofd. :D
Oogjes toe, banaan in ieder oor en hard BLABLABLA roepen.

O ja, ik heb respect voor gelovigen hoor, veel respect en vooral ......mededogen. :')
  woensdag 31 december 2014 @ 11:04:58 #214
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148177843
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:17 schreef agter het volgende:

[..]

Die boom staat voor de vrije keus van de mens: hij kan god eerbiedigen en volgen, of kiezen om dat niet te doen. Vrije keuzé...
Ja maar die vrije keus...... ach laat ook maar.
pi_148179191
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 04:47 schreef ATON het volgende:

[..]

_O- Geen opstanding of verrijzenis. :W - christelijk geloof.

[..]

Als je maar blind geloofd. :D
Oogjes toe, banaan in ieder oor en hard BLABLABLA roepen.

O ja, ik heb respect voor gelovigen hoor, veel respect en vooral ......mededogen. :')
Doe eens niet zo hysterisch man. Ik maak er helemaal geen probleem van dat jij gelooft wat je gelooft. Doe dat dan zelf ook niet.
pi_148179762
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 04:47 schreef ATON het volgende:

[..]

_O- Geen opstanding of verrijzenis. :W - christelijk geloof.
De wederopstanding der doden waren de leerstellingen van de perushim ( farizeeen) die tijdens het begin van de Hasmoneese revolutie ontstond als groepering (en ook het rabbijnse Jodendom gelooft hierin)

Peruzim betekent afscheiden. Zij waren separatisten.
Zij geloofden in Goddelijke voorzinigheid en dat God in een leven na de dood beloning en straf gaf.
Zij waren heel gedreven. En hadden allerlei regels bedacht en ook een Joods kalender die niet overeenkomt met de Tora.

En de farizeers gingen door het hele land bijeenkomsten organiseren en zo ontstond de leermeester - discipelen verhouding.

Het Sanhedrin van de Joden bespraken buitenbijbelse kwesties . Een wet hoe en wat de Joden moesten doen. Dus rechtzaken en ze kondigde dus ook de tijd van de nieuwe maan af en regelde op die manier de data voor de feesten en ze kondigde ook het schrikkeljaar af (dat de Joodse maankalender in overeenstemming bracht met de seizoenen en de zon)
Hun religieuze gezag werd aanvaard door vrijwel alle Joden in het hele Romeinse rijk.
Dit alles is buiten bijbels.
Oh en de farizeeen waren veelal ook zeloten. Ze staken ook iedereen neer. Maarja iedereen in die tijd gebruikte het zwaard.

Het is eigenlijk onmogelijk om in die tijd een groep als norm te stellen. Zo divers was het.
pi_148179857
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Doe eens niet zo hysterisch man. Ik maak er helemaal geen probleem van dat jij gelooft wat je gelooft. Doe dat dan zelf ook niet.
Dat geloof je het toch niet, ook goed

niet geloven is ook een geloof toch?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_148179898
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:56 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Dat geloof je het toch niet, ook goed

niet geloven is ook een geloof toch?
Niet geloven is geen geloof. Niet sporten is ook geen sport.
pi_148181015
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:53 schreef Szikha het volgende:
De wederopstanding der doden waren de leerstellingen van de perushim ( farizeeen) die tijdens het begin van de Hasmoneese revolutie ontstond als groepering (en ook het rabbijnse Jodendom gelooft hierin)
Ik had het wel over de opstanding en verrijzenis van Jezus. Heeft niks met jouw joodse gelovigen te maken. Bij de les blijven a u b !!
pi_148181077
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:41 schreef Jigzoz het volgende:
Doe eens niet zo hysterisch man. Ik maak er helemaal geen probleem van dat jij gelooft wat je gelooft. Doe dat dan zelf ook niet.
Lul eens wat minder uit je nek.
pi_148181401
Goede voornemens voor 2015: liever zijn voor elkaar :Y *O* :*
-
pi_148182449
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:32 schreef ATON het volgende:

[..]

Lul eens wat minder uit je nek.
Nou ja, dit bedoel ik dus. Ik weet niet waar dit geloofsextremisme ineens vandaan komt, maar ga er maar iemand anders mee lastigvallen. Ik heb er geen interesse in.
  woensdag 31 december 2014 @ 13:28:52 #223
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148183217
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niet geloven is geen geloof. Niet sporten is ook geen sport.
Kwam deze gisteren tegen in een Discworld boek :)

“Indeed, A True Atheist Thinks Of The Gods Constantly, Albeit In Terms Of Denial. Therefore, Atheism Is A Form Of Belief. If The Atheist Truly Did Not Believe, He Or She Would Not Bother To Deny.”
pi_148183555
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:28 schreef Manke het volgende:

[..]

Kwam deze gisteren tegen in een Discworld boek :)

“Indeed, A True Atheist Thinks Of The Gods Constantly, Albeit In Terms Of Denial. Therefore, Atheism Is A Form Of Belief. If The Atheist Truly Did Not Believe, He Or She Would Not Bother To Deny.”
Wat een onzin.

Ik geloof niet in homeopathie en ik kan me niet voorstellen dat mensen wel in die flauwekul geloven. Ben ik nu een alternatief genezer?
  woensdag 31 december 2014 @ 13:39:00 #225
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148183645
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 13:28 schreef Manke het volgende:

[..]

Kwam deze gisteren tegen in een Discworld boek :)

“Indeed, A True Atheist Thinks Of The Gods Constantly, Albeit In Terms Of Denial. Therefore, Atheism Is A Form Of Belief. If The Atheist Truly Did Not Believe, He Or She Would Not Bother To Deny.”
Huh? Dus omdat ik zeg dat er waarschijnlijk geen God bestaat, geloof ik in het bestaan van een God? Dat is religieuze logica op z'n best.

Overigens denk ik dat je wat meer context moet leveren, want Terry Pratchett lijkt me niet de persoon om zoiets te zeggen. Hij is namelijk zelf ook een atheïst.
pi_148185207
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niet geloven is geen geloof. Niet sporten is ook geen sport.
Jij hebt het door, nu de gelovigen nog.

Die bottenkistjes heeft niks met geloof te maken maar met overtuigend wetenschappelijk bewijs. Jezus ben Jozef is een zeer zeldzame combinatie en en het bewijs van vervalsing is niet gegeven. De combinatie van nieuw-testamentische namen in de grafkelder is al helemaal bijzonder.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  woensdag 31 december 2014 @ 14:22:34 #227
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148185607
Jezus is geen joodse naam, net zoals maria, deze namen staan toch zo op de kistjes?
pi_148186151
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:15 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Jij hebt het door, nu de gelovigen nog.

Die bottenkistjes heeft niks met geloof te maken maar met overtuigend wetenschappelijk bewijs. Jezus ben Jozef is een zeer zeldzame combinatie en en het bewijs van vervalsing is niet gegeven. De combinatie van nieuw-testamentische namen in de grafkelder is al helemaal bijzonder.
Zeker weten. Je kan het zélf narekenen dat deze cluster namen, statistisch maar één keer voorkomen op 80.000 inwoners, waarbij zelfs het 10e ossuarium van Jakobus nog niet is meegerekend. Het geschatte aantal inwoners aan het begin van onze jaartelling ligt tussen 80.000 en 100.000 inwoners in Jeruzalem.
Pech voor de gelovigen die denken dat Jezus met haar en pluimen is verrezen.
pi_148186502
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:15 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Jij hebt het door, nu de gelovigen nog.

Die bottenkistjes heeft niks met geloof te maken maar met overtuigend wetenschappelijk bewijs. Jezus ben Jozef is een zeer zeldzame combinatie en en het bewijs van vervalsing is niet gegeven. De combinatie van nieuw-testamentische namen in de grafkelder is al helemaal bijzonder.
Als het allemaal zo overtuigend is, dan zijn er ongetwijfeld allerlei deskundigen die hier fantastische artikelen over gaan schrijven waarna alle grote nieuwsmedia het zullen hebben over de grootste archeologische ontdekking op het gebied van religie ooit.

Tot die tijd geloof ik er vrij weinig van. Ook niet als mensen daar heel boos om worden.
pi_148186641
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:22 schreef Manke het volgende:
Jezus is geen joodse naam, net zoals maria, deze namen staan toch zo op de kistjes?
Niet dus. Hier het lijstje zoals ze op de ossuaria staan met bergingsnummer:

1- IAA 80/506 : onleesbaar
2- IAA 80/503 : Yeshua bar Jehosef
3- IAA 80/500 : Mariamne e mara
4- IAA 80/501 : Jehuda bar Yeshua
5- IAA 80/504 : Jehosef
6- IAA 80/505 : Maria ( in Hebreeuwse tekens, Latijn voor Mirjam )
7- IAA 80/509 : Ja'acov bar Jehosef achi Yeshua
8- IAA 80/502 : Mattheüs ( in Hebreeuwse tekens )
9- IAA 80/507 : onleesbaar
10- IAA 80/808 : onleesbaar
  woensdag 31 december 2014 @ 14:50:32 #231
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148186910
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:44 schreef ATON het volgende:

[..]

Niet dus. Hier het lijstje zoals ze op de ossuaria staan met bergingsnummer:

1- IAA 80/506 : onleesbaar
2- IAA 80/503 : Yeshua bar Jehosef
3- IAA 80/500 : Mariamne e mara
4- IAA 80/501 : Jehuda bar Yeshua
5- IAA 80/504 : Jehosef
6- IAA 80/505 : Maria ( in Hebreeuwse tekens, Latijn voor Mirjam )
7- IAA 80/509 : Ja'acov bar Jehosef achi Yeshua
8- IAA 80/502 : Mattheüs ( in Hebreeuwse tekens )
9- IAA 80/507 : onleesbaar
10- IAA 80/808 : onleesbaar
ah ok, bedankt voor het opzoeken. Dit is wel bizar ja. Gezien de tombe waren het belangrijke personen, vraag me af waarom er dan niet over hen geschreven is op de bijbel na.

Als dit echt de botten van Jezus zijn, hebben zowel de christenen als de moslims het fout.
pi_148187060
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als het allemaal zo overtuigend is, dan zijn er ongetwijfeld allerlei deskundigen die hier fantastische artikelen over gaan schrijven waarna alle grote nieuwsmedia het zullen hebben over de grootste archeologische ontdekking op het gebied van religie ooit.

Tot die tijd geloof ik er vrij weinig van. Ook niet als mensen daar heel boos om worden.
Heeft toen wel in de kranten gestaan hoor, maar misschien speelde je dan nog met de knikkers.
Laatste krantenbericht :
http://www.jpost.com/Opin(...)s-demands-punishment
En verder is op het net voldoende info hieromtrent. Te lui om eens te surfen, dan kan je hier al eens mee beginnen:
http://www.bib-arch.org/travel-study/james-tabor.asp
pi_148187129
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:50 schreef Manke het volgende:

[..]

ah ok, bedankt voor het opzoeken. Dit is wel bizar ja. Gezien de tombe waren het belangrijke personen, vraag me af waarom er dan niet over hen geschreven is op de bijbel na.

Als dit echt de botten van Jezus zijn, hebben zowel de christenen als de moslims het fout.
Yep. Er is een groot verschil tussen de historische figuur en de mythische versie uit het N.T.
pi_148187138
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:54 schreef ATON het volgende:

[..]

Heeft toen wel in de kranten gestaan hoor, maar misschien speelde je dan nog met de knikkers.
Laatste krantenbericht :
http://www.jpost.com/Opin(...)s-demands-punishment
En verder is op het net voldoende info hieromtrent. Te lui om eens te surfen, dan kan je hier al eens mee beginnen:
http://www.bib-arch.org/travel-study/james-tabor.asp
Ik heb geen interesse in je pseudowetenschappelijke gedrein. Probeer het eens in TRU.
pi_148187434
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:54 schreef ATON het volgende:

[..]

Heeft toen wel in de kranten gestaan hoor, maar misschien speelde je dan nog met de knikkers.
Laatste krantenbericht :
http://www.jpost.com/Opin(...)s-demands-punishment
En verder is op het net voldoende info hieromtrent. Te lui om eens te surfen, dan kan je hier al eens mee beginnen:
http://www.bib-arch.org/travel-study/james-tabor.asp
Mwaoch, kennelijk was het allemaal niet overtuigend en neemt het gros het niet serieus. Zou dat wel zo zijn, dan hadden we er wel meer over gehoord. Aangezien dat niet het geval is, sluit ik me aan bij Jigzoz.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_148190934
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb geen interesse in je pseudowetenschappelijke gedrein. Probeer het eens in TRU.
Je bent een gelovige zeker ? :)
pi_148190974
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:04 schreef Natalie het volgende:

[..]

Mwaoch, kennelijk was het allemaal niet overtuigend en neemt het gros het niet serieus. Zou dat wel zo zijn, dan hadden we er wel meer over gehoord. Aangezien dat niet het geval is, sluit ik me aan bij Jigzoz.
Nog een gelovige. :)
pi_148191161
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:32 schreef ATON het volgende:

[..]

Je bent een gelovige zeker ? :)
En voor de zoveelste keer: iets niet geloven is geen geloof.
pi_148192939
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:32 schreef ATON het volgende:

[..]

Nog een gelovige. :)
In wat precies?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_148229266
quote:
14s.gif Op woensdag 31 december 2014 01:44 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Als jij het niet meer ziet, heeft het wel lang genoeg geduurd. :D
Ach, als het de bedoeling was om mij te pesten wel ja. Maar ik heb me er vanaf het begin al weinig van aangetrokken. :7 :6 Krijg er hoogstens af en toe een vraag over.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148286881
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Maar met die mensen heb je best ook geen contact meer? En is dat zo'n kleine minderheid, dat het slechts 1 op 100 is?
Naar wat je merkt wel idd zo'n kleine groep. De groep die van zich laat horen doet dat echt niet omdat ze niet anti ons zijn. Degenen die geen problemen met ons hebben die gaan niets rondspuwen of iets dergelijks.

Als ze gewoon inactief zijn dan heb je best wel eens contact met ze.

Waar zie je dan bijvoorbeeld dat de tempel in 507 v.C. vernietigd is? En waar zie je dat het verbod op bloed wel nog steeds letterlijk geldig is, maar het verbod op schaaldieren niet?
[/quote]

607*
Het precieze jaartal is niet 100% zeker (in archeologie is niets dat eigenlijk qua data).
Maar er zijn wel tekenen waaraan ze zien dat in die periode ergens zoiets gebeurde.

Omdat iets ook in het NT dan zou moeten staan. In principe is de oude wet (vooral uit OT) niet meer geldig. Het verbod op het bloed eten en bloed in algemeen tot je eten staat ook in het NT.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 20:26 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

En? Onlangs nog slangen vastgepakt? :P

'Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.'
Nou moet je geen teksten uit de Bijbel compleet uit het verband gaan rukken.
Want de Bijbel zegt ook dat dat soort tekenen weggedaan zouden worden. Maar buiten dat hou ik wel eens slangen vast eigenlijk.

quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:14 schreef sjoemie1985 het volgende:

want na Jezus op standing en Hemelvaart en zo zijn de dicipelen op pad gegaan om de goede boodschap (evangelie) te gaan verkondigen over de wereld.
Grappig dat er maar 1 groepering is die bekend staat om dat verkondigen van de Bijbel en God.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 11:09 schreef sjoemie1985 het volgende:

En dat was Jezus niet, want zelfs demonen waren bang voor Jezus, omdat ze wisten dat hij de zoon van de allerhoogste God is.
Jezus is de enigste geweest die zonder zonde en een perfect leven hier op aarde leefde.
De zoon van God? :O :O Hij is toch God zelf volgens jou? En volgens 90% van alle christenen.
pi_148287057
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 12:27 schreef falling_away het volgende:

Juist.. en als je die Christenen vraagt waarom de almachtige en goede god mensen niet gewoon kon vergeven zonder deze vreselijke barbaarse handeling komen ze atijd met een vaag antwoord als 'wie zijn wij om god's kennis en macht in twijfel te trekken' (of ze reageren helemaal niet erop zoals Sjoemie eerder).

Als je de Bijbel wel eens gelezen hebt en de geschiedenis daarin over het volk Israel dan weet je dat God dat volk gigantisch vaak vergeven heeft.... God en wij zullen altijd mensen vergeven, alleen iemand die constant tegen Gods wil ingaat, tja dan is dat ook eens klaar lijkt mij he.
pi_148287527
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 11:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Een Belgische ex-Jehovah gaat de JG's aanklagen vanwege de uitsluitpraktijken (filmpje)

http://deredactie.be/cm/v(...)6984?video=1.2194030
Mahahahahaha. Buiten de beschrijving heb ik het niet bekeken. Maar toch te hilarisch voor woorden? Hoe kansloos wil je in een rechtzaak zijn?
Wij volgen gewoon de Bijbel na. Die vent weet heel goed dat als hij zich van God afkeert en vreselijke dingen doet en geen spijt heeft uitgesloten gaat worden, hij kent dat stukje uit de Bijbel heust wel.

En aanzetten tot haat? Hilarisch.... We volgen alleen het gebod uit de Bijbel op om geen contact met ze te hebben. Nou booeehooeee moet je God maar niet de rug toe keren. En wat erg zeg om geen contact met bepaalde mensen te hebben. Alsof je met alle mensen ter wereld sws al contact zou moeten hebben.

quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 14:41 schreef Jigzoz het volgende:

Dat is niet uniek voor de jehova's hoor. Ook veel andere christenextremistische bewegingen beweren van dat soort dingen.
Wij zijn verre van extremistisch.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:57 schreef Jigzoz het volgende:

Niet geloven is geen geloof. Niet sporten is ook geen sport.
Niet geloven is wel een geloof. Je gelooft dat God niet bestaat bv.

Sporten is iets actiefs (geloof bij de goeden ook) daar moet je echt iets voor doen. Geloof is gewoon een bepaalde gedachte die je in je hersenen hebt. Eigenlijk is alles een geloof, geloof in God, geloof dat God niet bestaat, geloof in evolutie, geloof in buitenaards leven, geloof in de mens. etc etc

quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:32 schreef ATON het volgende:

Lul eens wat minder uit je nek.
Iedereen weet toch dat Jigzoz uit zijn nek kletst..... Oud nieuws.
pi_148287679
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:32 schreef bianconeri het volgende:
(christenextremistische hysterie)
Ik ben niet geïnteresseerd in je sektarische psychoses.
pi_148288317
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 19:46 schreef sjoemie1985 het volgende:

Ik vraag mij dan toch echt af waar in de bijbel jij leest dat God zijn volk Israël zou verwerpen. En de christenen als nieuw volk gaan zien.
Want dat wat jij beweerd is echt je reinste onzin. Dus jij zult niet bij die 144000 zitten zoals de jg's dat zeggen want je hebt nu al een leugen in je mond gehad.
Dus eigenlijk zijn wij allemaal als christenen al verdoemd? Puur omdat wij niet geboren worden als een jood kunnen wij geen deel van Gods volk zijn. Wow jij hebt echt een afgrijselijke God zeg.

Laten we eens kijken wat de Bijbel zegt:

Het begint al bij Exodus 19:5 waar een voorwaarde gegeven wordt om Gods volk te zijn, waarop de Israelieten Gods volk kunnen blijven. Namelijk dat ze Gods stem moesten gehoorzamen en zijn verbond navolgen.
Duidelijke voorwaarde toch? Hmmm wel vreemd dat God Jezus stuurde om de mensheid te helpen, te redden van de zonde. Welk volk ging volledig tegen die voorziening van God in? Juist, Israel... De joden in het algemeen.
Dus hmmm duidelijk de voorwaarde gebroken. Maar daar houdt het niet op, nog meer teksten:

Gal 6:15,16 maakt Paulus duidelijk dat je niet besnijden/onbesneden hoeft te zijn, is niet belangrijk om bij het geestelijke israel te horen.

Rom 11:17-24 bijzondere vergelijking over de takken aan een boom. Enkele „natuurlijke takken” (de joden, Israel) van de figuurlijke olijfboom werden weggebroken en daarvoor in de plaats werden „wilde”, niet-Israëlitische takken geënt, en aldus bestaat er geen rassen- of klassenonderscheid onder degenen die „werkelijk Abrahams zaad [zijn], erfgenamen met betrekking tot een belofte”.
Israel/de joden werden dus duidelijk afgebroken en er kwamen nieuwe takken aan, heidenen die christen werden en joden die Jezus aanvaarden en dus christelijk werden.

Joden werden dus verworpen.

Gal 3:28,29 maakt ook duidelijk dat je afkomst er niet toe doet, afhankelijk van je daden en geloof ben je deel van Gods volk. Heidense oorsprong, joods of wat dan ook.

Rom 9:6 zegt ook dat niet iedereen die uit Israel uitspruit werkelijk israel is. Oftewel je geboorte als jood/Israeliet boeit totaal niet. Het gaat er om wat je doet om bij dat werkelijke israel te horen, het geestelijke Israel.

1 Petr 2:10 laat ook zien dat ze ooit geen volk waren (christenen) maar nu Gods volk zijn.
Heel duidelijk dus dat er een nieuw volk is.

En natuurlijk de opsomming uit Openbaring 7 die niet klopt met het vleselijke Israel en daar dus geen betrekking op kan hebben.

Wil je nog meer bewijzen? Meer Bijbelteksten die de waarheid tonen?
Roep gerust, er zijn nog veel meer.

Hopelijk stop je met het geloven in een walgelijke God die alleen mensen tot Zijn volk laat als ze toevallig geboren worden als jood. Heidenen en christenen zijn dus al op voorhand verdoemd.
Dat is niet de God uit de Bijbel.

quote:
mag ik je er dan op wijzen dat die 13 stammen erzijn doordat de stam jozef v
gesplitst is en deze 2 vernoemd zijn naar de zoons efraïm en manasse van jozef.
Het blijven 13 stammen, worden maar 12 genoemd. Niet zo logisch dus.
pi_148288344
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:35 schreef Jigzoz het volgende:

Ik ben niet geïnteresseerd in je sektarische psychoses.
Iedereen weet dat jij niets serieus neemt. Je eigen vooroordeeltjes klaar hebt. Je anti JG haat klaar hebt staan (zoals je sekte onzin). Alle feiten verwerp je gewoon, inhoudelijk praten? Ho maar.
pi_148288364
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:51 schreef bianconeri het volgende:

blaat
Nog steeds niet.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 18:58:56 #248
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148288645
Voor hen die zich wijs vinden :P
www.bijbel.net/wb/?p=page&i=69215,69233
pi_148294431
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:58 schreef Manke het volgende:
Voor hen die zich wijs vinden :P
www.bijbel.net/wb/?p=page&i=69215,69233
maar waarom laat god kinderen verdrinken? Met jezus is toch alles uitgewist, alle lijden, weet je hoeveel ouders lijden die hun eigen kind moeten begraven, daar zijn die 15 uur van jezus niks bij.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:29:33 #250
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148295290
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:11 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

maar waarom laat god kinderen verdrinken? Met jezus is toch alles uitgewist, alle lijden, weet je hoeveel ouders lijden die hun eigen kind moeten begraven, daar zijn die 15 uur van jezus niks bij.
Zo werkt de natuurlijke wereld, Jezus' hart scheurt bij het overlijden van kinderen, hier gaat ook een eind aankomen volgens de bijbel.
pi_148298103
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:29 schreef Manke het volgende:

[..]

Zo werkt de natuurlijke wereld, Jezus' hart scheurt bij het overlijden van kinderen, hier gaat ook een eind aankomen volgens de bijbel.
al tweeduizend jaar gaan onschuldige kinderen dood.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zaterdag 3 januari 2015 @ 22:35:43 #252
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148298798
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:22 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

al tweeduizend jaar gaan onschuldige kinderen dood.
niet langer?
Meestal was het de schuld van andere mensen.
Hopelijk klopt de bijbel en komt hier allemaal een eind aan.

Edit
Nou moet ik toegeven dat er in het ot ook kinderen werden vermoord in opdracht van God (jozua) :')
pi_148300325
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:35 schreef Manke het volgende:

[..]

niet langer?
Meestal was het de schuld van andere mensen.
Hopelijk klopt de bijbel en komt hier allemaal een eind aan.

Edit
Nou moet ik toegeven dat er in het ot ook kinderen werden vermoord in opdracht van God (jozua) :')
lievv *;
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_148308908
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:15 schreef bianconeri het volgende:

In principe is de oude wet (vooral uit OT) niet meer geldig.
Volgens Jezus wel en volgens Paulus niet.
quote:
Het verbod op het bloed eten en bloed in algemeen tot je eten staat ook in het NT.
Niet waar.
quote:
Nou moet je geen teksten uit de Bijbel compleet uit het verband gaan rukken.
En dat is nu net wat jij steeds doet.
pi_148308915
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:19 schreef bianconeri het volgende:

Als je de Bijbel wel eens gelezen hebt en de geschiedenis daarin over het volk Israel dan weet je dat God dat volk gigantisch vaak vergeven heeft....
Duidelijk dat de joden goed met zichzelf kunnen opschieten. :Y
pi_148310153
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:15 schreef bianconeri het volgende:
Het verbod op het bloed eten en bloed in algemeen tot je eten staat ook in het NT.

[...
Bloedtransfusie om levens te redden is geen eten hè?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zondag 4 januari 2015 @ 10:38:21 #257
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148310256
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Naar wat je merkt wel idd zo'n kleine groep. De groep die van zich laat horen doet dat echt niet omdat ze niet anti ons zijn. Degenen die geen problemen met ons hebben die gaan niets rondspuwen of iets dergelijks.

Als ze gewoon inactief zijn dan heb je best wel eens contact met ze.
Er zijn ook ex-JG's die van het geloof afgevallen zijn, maar zich nooit uitspreken tegen jouw clubje. Die mensen worden ook genegeerd door jou en de jouwe. Hoe is dat te rijmen, moet je die mensen dan ook niet redden?
quote:
[..]

607*
Het precieze jaartal is niet 100% zeker (in archeologie is niets dat eigenlijk qua data).
Maar er zijn wel tekenen waaraan ze zien dat in die periode ergens zoiets gebeurde.
Het jaartal dat door archeologen over het algemeen wordt aangenomen is 587. Daar zit wat speling op, maar geen 20 jaar.
quote:
Omdat iets ook in het NT dan zou moeten staan. In principe is de oude wet (vooral uit OT) niet meer geldig. Het verbod op het bloed eten en bloed in algemeen tot je eten staat ook in het NT.
Waar dan?
  zondag 4 januari 2015 @ 10:41:01 #258
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148310288
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mahahahahaha. Buiten de beschrijving heb ik het niet bekeken. Maar toch te hilarisch voor woorden? Hoe kansloos wil je in een rechtzaak zijn?
Wij volgen gewoon de Bijbel na. Die vent weet heel goed dat als hij zich van God afkeert en vreselijke dingen doet en geen spijt heeft uitgesloten gaat worden, hij kent dat stukje uit de Bijbel heust wel.

En aanzetten tot haat? Hilarisch.... We volgen alleen het gebod uit de Bijbel op om geen contact met ze te hebben. Nou booeehooeee moet je God maar niet de rug toe keren. En wat erg zeg om geen contact met bepaalde mensen te hebben. Alsof je met alle mensen ter wereld sws al contact zou moeten hebben.
Grappig dat je zelf niet inziet hoe vreselijk asociaal je bent. Eerst mensen zo ver krijgen dat ze alle contact met niet-JG's opzeggen, en ze vervolgens afsnijden van al hun sociale contacten met JG's als ze niet precies luisteren naar wat de Watchtower zegt. Dat is om te kotsen. Ik hoop dat het jou eens overkomt, zodat je ziet wat voor een lul je bent geweest door daaraan mee te doen.
pi_148310803
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waar dan?
Handelingen 15:
28 De heilige Geest en wij hebben besloten u geen enkele last op te leggen dan alleen wat strikt noodzakelijk is: 29 u moet zich onthouden van afgodenvlees, bloed, verstikt vlees en ontucht. Als u daarvan afblijft, is het in orde. Het ga u goed.’
Context hè, daar hameren JG altijd op. :P
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zondag 4 januari 2015 @ 11:27:41 #260
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148311040
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:14 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Handelingen 15:
28 De heilige Geest en wij hebben besloten u geen enkele last op te leggen dan alleen wat strikt noodzakelijk is: 29 u moet zich onthouden van afgodenvlees, bloed, verstikt vlees en ontucht. Als u daarvan afblijft, is het in orde. Het ga u goed.’
Context hè, daar hameren JG altijd op. :P
Die context zullen we hier maar negeren, anders staat bianconeri er zo slecht op.

Blijft wel de vraag: waarom wel dat gebod volgen, maar niet een van de vele andere geboden die in het NT staan.
pi_148311224
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die context zullen we hier maar negeren, anders staat bianconeri er zo slecht op.

Blijft wel de vraag: waarom wel dat gebod volgen, maar niet een van de vele andere geboden die in het NT staan.
Daar zijn gelovigen erg goed in, alles interpreteren zodat het ze het beste uitkomt.
pi_148342939
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zijn wij allemaal als christenen al verdoemd? Puur omdat wij niet geboren worden als een jood kunnen wij geen deel van Gods volk zijn. Wow jij hebt echt een afgrijselijke God zeg.

Laten we eens kijken wat de Bijbel zegt:

Het begint al bij Exodus 19:5 waar een voorwaarde gegeven wordt om Gods volk te zijn, waarop de Israelieten Gods volk kunnen blijven. Namelijk dat ze Gods stem moesten gehoorzamen en zijn verbond navolgen.
Duidelijke voorwaarde toch? Hmmm wel vreemd dat God Jezus stuurde om de mensheid te helpen, te redden van de zonde. Welk volk ging volledig tegen die voorziening van God in? Juist, Israel... De joden in het algemeen.
Dus hmmm duidelijk de voorwaarde gebroken. Maar daar houdt het niet op, nog meer teksten:

Gal 6:15,16 maakt Paulus duidelijk dat je niet besnijden/onbesneden hoeft te zijn, is niet belangrijk om bij het geestelijke israel te horen.

Rom 11:17-24 bijzondere vergelijking over de takken aan een boom. Enkele „natuurlijke takken” (de joden, Israel) van de figuurlijke olijfboom werden weggebroken en daarvoor in de plaats werden „wilde”, niet-Israëlitische takken geënt, en aldus bestaat er geen rassen- of klassenonderscheid onder degenen die „werkelijk Abrahams zaad [zijn], erfgenamen met betrekking tot een belofte”.
Israel/de joden werden dus duidelijk afgebroken en er kwamen nieuwe takken aan, heidenen die christen werden en joden die Jezus aanvaarden en dus christelijk werden.

Joden werden dus verworpen.

Gal 3:28,29 maakt ook duidelijk dat je afkomst er niet toe doet, afhankelijk van je daden en geloof ben je deel van Gods volk. Heidense oorsprong, joods of wat dan ook.

Rom 9:6 zegt ook dat niet iedereen die uit Israel uitspruit werkelijk israel is. Oftewel je geboorte als jood/Israeliet boeit totaal niet. Het gaat er om wat je doet om bij dat werkelijke israel te horen, het geestelijke Israel.

1 Petr 2:10 laat ook zien dat ze ooit geen volk waren (christenen) maar nu Gods volk zijn.
Heel duidelijk dus dat er een nieuw volk is.

En natuurlijk de opsomming uit Openbaring 7 die niet klopt met het vleselijke Israel en daar dus geen betrekking op kan hebben.

Wil je nog meer bewijzen? Meer Bijbelteksten die de waarheid tonen?
Roep gerust, er zijn nog veel meer.

Hopelijk stop je met het geloven in een walgelijke God die alleen mensen tot Zijn volk laat als ze toevallig geboren worden als jood. Heidenen en christenen zijn dus al op voorhand verdoemd.
Dat is niet de God uit de Bijbel.

[..]

Het blijven 13 stammen, worden maar 12 genoemd. Niet zo logisch dus.
He, dit is leuk!
De term joods-christelijk is volgens deze argumenten echt onzin. Dat is al eens eerder uitgediscussieerd, maar ik kan me deze argumenten niet herinneren. Ze hebben wel veel implicaties!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148343027
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:35 schreef Manke het volgende:

[..]

niet langer?
Meestal was het de schuld van andere mensen.
Hopelijk klopt de bijbel en komt hier allemaal een eind aan.

Edit
Nou moet ik toegeven dat er in het ot ook kinderen werden vermoord in opdracht van God (jozua) :')
Sterker nog: moord dat volk uit en vergeet vooral de vrouwen en kinderen niet, want anders krijg je daar later nog last mee.
Oh ja, en een van de Tien Geboden: Gij zult niet doden!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148343120
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 05:40 schreef ATON het volgende:

[..]

Volgens Jezus wel en volgens Paulus niet.
Ik snap niet wat je bedoelt.
Is volgens Jezus de oude wet nou wel of niet geldig?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148343147
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:14 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Handelingen 15:
28 De heilige Geest en wij hebben besloten u geen enkele last op te leggen dan alleen wat strikt noodzakelijk is: 29 u moet zich onthouden van afgodenvlees, bloed, verstikt vlees en ontucht. Als u daarvan afblijft, is het in orde. Het ga u goed.’
Context hè, daar hameren JG altijd op. :P
Afgodenvlees? :?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148344334
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Afgodenvlees? :?
Jaaaa, halal is God een gruwel. :P
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_148345959
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:19 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap niet wat je bedoelt.
Is volgens Jezus de oude wet nou wel of niet geldig?
Voor Jezus was de oude wet nog tot de laatste jota geldig ( zie bv.Matt.5:17 ), maar niet meer volgens Paulus. Het is niet Jezus die het christendom heeft gesticht, maar wel Paulus. Hij heeft de historische figuur een andere invulling gegeven.
pi_148346618
Was het niet petrus die het visioen kreeg omtrent (on)rein voedsel in Handelingen? Waar komt dat dan vandaan?
-
pi_148346731
Typische sekte: in Amerika dachten een paar Christen dat de wereld onder ging. Vele hadden alles verkocht totdat de dag kwam en er niets gebeurde. Toen splitste de hele boel in 3 stromingen, 1 daarvan is de sekte van de Jehovah die nog steeds de ondergang preken. Lees maar even over 22 oktober 1844.

Opbokken met Jehovah's getuigen, enge sekte.

Ook leuk:
The Millerite Movement Splits into Factions

Others rejected this concept, believing that Jesus Christ had returned to earth on October 22, 1844, and that he is invisible. This division believed the world did come to an end; however, the end happened differently than they expected. There were many theories as to when Christ's kingdom would be ushered in. One maintained it would take an additional three and one-half years after Christ's invisible return before his kingdom would be thoroughly established, which led to setting another date in 1848.

:')

Ook in 1975 nog immer dezelfde bangmakerij. :X
  maandag 5 januari 2015 @ 09:55:28 #270
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148347779
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je bedoelt.
Is volgens Jezus de oude wet nou wel of niet geldig?
Volgens Jezus wel. Volgens Paulus, de eigenlijke stichter van het christendom niet. Ja wie is nu de baas he?
  maandag 5 januari 2015 @ 09:56:14 #271
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148347794
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Afgodenvlees? :?
van geslachte goden :Y
pi_148348574
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Als je de Bijbel wel eens gelezen hebt en de geschiedenis daarin over het volk Israel dan weet je dat God dat volk gigantisch vaak vergeven heeft.... God en wij zullen altijd mensen vergeven, alleen iemand die constant tegen Gods wil ingaat, tja dan is dat ook eens klaar lijkt mij he.
Juist en dat vergeven met mogelijkheid tot een opstanding had god ook kunnen doen zonder de barbaarse daad van Jezus' dood. Alleen als je ver geindoctrineerd bent (meestal omdat mensen deze verhalen al mee krijgen vanaf geboorte) klinkt het logisch dat een almachtige en alwetende god perse op aarde bloed moet zien vloeien voordat hij mensen een opstanding kan geven.
Alpha kenny one
  maandag 5 januari 2015 @ 11:18:05 #273
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148349488
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:41 schreef falling_away het volgende:

[..]

Juist en dat vergeven met mogelijkheid tot een opstanding had god ook kunnen doen zonder de barbaarse daad van Jezus' dood. Alleen als je ver geindoctrineerd bent (meestal omdat mensen deze verhalen al mee krijgen vanaf geboorte) klinkt het logisch dat een almachtige en alwetende god perse op aarde bloed moet zien vloeien voordat hij mensen een opstanding kan geven.
en de psalmen (ps 106 bijvoorbeeld) maar bazelen over heidenen met hun gruwelijke afgoden die bloedoffers eisen...van zonen of dochteren nog wel. Onvoorstelbaar toch? ;(
  maandag 5 januari 2015 @ 11:21:15 #274
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148349555
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:18 schreef hoatzin het volgende:

[..]

en de psalmen maar bazelen over heidenen met hun gruwelijke afgoden die bloedoffers eisen.... ;(
Het begint bijna te lijken alsof de Bijbel geen absolute waarheid is, maar een product van z'n tijd... :X
  maandag 5 januari 2015 @ 11:22:30 #275
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148349594
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het begint bijna te lijken alsof de Bijbel geen absolute waarheid is, maar een product van z'n tijd... :X
Het verhaal van de balk en de splinter....misschien hadden ze toen nog geen spiegels.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:24:00 #276
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148349639
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:22 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het verhaal van de balk en de splinter....misschien hadden ze toen nog geen spiegels.
Welnee. "Gij zult hypocriet zijn" is zo'n beetje het elfde gebod. De balk en de splinter zijn daar gewoon een meta-voorbeeld van: zelfs wat betreft hypocriet zijn, zijn ze hypocriet.
pi_148349860
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Afgodenvlees? :?
Geen koosjer?
Volgens de spijswetten van het Jodendom dan.
Als voedsel niet aan de spijswetten voldoet wordt het voedsel als 'onrein' beschouwd.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:40:23 #278
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148350086
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:31 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Geen koosjer?
Volgens de spijswetten van het Jodendom dan.
Als voedsel niet aan de spijswetten voldoet wordt het voedsel als 'onrein' beschouwd.
Volgens mij is dat het vlees dat aan goden geofferd wordt. Met andere woorden: ze mogen niet het heiligdom van Zeus gebruiken als lopend buffet.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:44:47 #279
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148350200
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens mij is dat het vlees dat aan goden geofferd wordt. Met andere woorden: ze mogen niet het heiligdom van Zeus gebruiken als lopend buffet.
Het is dus niet het vlees van de dooie afgod zelf.
  maandag 5 januari 2015 @ 11:46:42 #280
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148350249
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:44 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het is dus niet het vlees van de dooie afgod zelf.
Dat zou wel extreem metal zijn, maar ik denk het ook niet.
pi_148352758
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens mij is dat het vlees dat aan goden geofferd wordt. Met andere woorden: ze mogen niet het heiligdom van Zeus gebruiken als lopend buffet.
Dat weet ik niet precies.
Volgens mij moet het op een bepaalde wijze geslacht worden, mag het dier geen bloed bevatten enz.
Ritueel slachten dacht ik.
pi_148352864
Het ontbrekende gebod:
Gij zult geen slaven houden want ik uw god heb u uit de slavernij van egypte geleid.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  maandag 5 januari 2015 @ 13:11:45 #283
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148352971
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:32 schreef bianconeri het volgende:
Wij volgen gewoon de Bijbel na. Die vent weet heel goed dat als hij zich van God afkeert en vreselijke dingen doet en geen spijt heeft uitgesloten gaat worden, hij kent dat stukje uit de Bijbel heust wel.

En aanzetten tot haat? Hilarisch.... We volgen alleen het gebod uit de Bijbel op om geen contact met ze te hebben. Nou booeehooeee moet je God maar niet de rug toe keren. En wat erg zeg om geen contact met bepaalde mensen te hebben. Alsof je met alle mensen ter wereld sws al contact zou moeten hebben.
Uit deze reactie blijkt maar weer eens dat je, en ik vermoedde het al, een ongelofelijke eikel bent.
  maandag 5 januari 2015 @ 13:14:44 #284
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148353054
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:08 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Het ontbrekende gebod:
Gij zult geen slaven houden want ik uw god heb u uit de slavernij van egypte geleid.
We beginnen nu wel héél erg off-topic te raken, maar laatst is er een verkiezing geweest voor de 10 seculiere geboden. Het resultaat:

quote:
1. Be open minded and be willing to alter your beliefs with new evidence.

2. Strive to understand what is most likely to be true, not to believe what you wish to be true.

3. The scientific method is the most reliable way of understanding the natural world.

4. Every person has the right to control over their body.

5. God is not necessary to be a good person or to live a full and meaningful life.

6. Be mindful of the consequences of all your actions and recognise that you must take responsibility for them.

7. Treat others as you would want them to treat you and can reasonably expect them to want to be treated. Think about their perspective.

8. We have the responsibility to consider others including future generations.

9. There is no one right way to live.

10. Leave the world a better place than you found it.

Bron.
pi_148354225
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:15 schreef bianconeri het volgende:

[quote]

De zoon van God? :O :O Hij is toch God zelf volgens jou? En volgens 90% van alle christenen.
misschien moet je eens johannes 1 vers 1 t/m 18 Lezen ;) http://herzienestatenvertaling.nl/teksten/johannes/1/

Daar kun je lezen dat Jezus God's zoon is maar ook zelf God is.
Hij heeft de kracht en zo van God gekregen om onder andere wonderen te doen.

Daarom klopt jullie wereldvertaling ook niet, want daar staat dat het Woord een god was en dus niet God zelf zou zijn.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 5 januari 2015 @ 14:00:32 #286
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148354482
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

misschien moet je eens johannes 1 vers 1 t/m 18 Lezen ;) http://herzienestatenvertaling.nl/teksten/johannes/1/

Daar kun je lezen dat Jezus God's zoon is maar ook zelf God is.
Hij heeft de kracht en zo van God gekregen om onder andere wonderen te doen.

Daarom klopt jullie wereldvertaling ook niet, want daar staat dat het Woord een god was en dus niet God zelf zou zijn.
En Jezus zelf zegt dat niemand, ook hijzelf niet, goed is behalve God. Hijzelf vindt zichzelf dus geen God.
pi_148355031
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:00 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En Jezus zelf zegt dat niemand, ook hijzelf niet, goed is behalve God. Hijzelf vindt zichzelf dus geen God.
Jezus is niet zoals de mensen waar hij over spreekt.
Jezus was God in menselijke gedaante.
Hij zei niet voor niets: wie mij gezien heeft, heeft De Vader gezien.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 5 januari 2015 @ 14:18:31 #288
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148355112
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:16 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Jezus is niet zoals de mensen waar hij over spreekt.
Jezus was God in menselijke gedaante.
Hij zei niet voor niets: wie mij gezien heeft, heeft De Vader gezien.
Heeft God de mens niet naar zijn evenbeeld geschapen? Dan heeft iedereen die een ander gezien heeft, de Vader gezien...
  maandag 5 januari 2015 @ 14:19:26 #289
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148355152
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:16 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Jezus is niet zoals de mensen waar hij over spreekt.
Jezus was God in menselijke gedaante.
Hij zei niet voor niets: wie mij gezien heeft, heeft De Vader gezien.
Jij gelooft Jezus dus niet? Ketter!

quote:
En Hij zei tegen hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u allen: Van nu af zult u de hemel geopend zien en de engelen van God opklimmen en neerdalen op de Zoon des mensen.
Nooit gezien. Jij Sjoemie?

[ Bericht 18% gewijzigd door hoatzin op 05-01-2015 14:38:14 ]
pi_148355757
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Heeft God de mens niet naar zijn evenbeeld geschapen? Dan heeft iedereen die een ander gezien heeft, de Vader gezien...
Maar de mens heeft gezondigd en toen is er dus een breuk ontstaan tussen de mens en God en is er als het ware een barst in die spiegel ontstaan.
Jezus was de enige die zonder zonde heeft geleefd en de Zoon van God is dus hij was en is de afspiegeling van God.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 5 januari 2015 @ 14:49:28 #291
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148356091
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:38 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar de mens heeft gezondigd en toen is er dus een breuk ontstaan tussen de mens en God en is er als het ware een barst in die spiegel ontstaan.
Jezus was de enige die zonder zonde heeft geleefd en de Zoon van God is dus hij was en is de afspiegeling van God.
Niemand heeft ooit God gezien; (uit hetzelfde bijbelgedeelte). Mensen die Jezus zagen bewezen daarmee dat Jezus geen god was.
  maandag 5 januari 2015 @ 15:12:38 #292
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148356931
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:38 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar de mens heeft gezondigd en toen is er dus een breuk ontstaan tussen de mens en God en is er als het ware een barst in die spiegel ontstaan.
Jezus was de enige die zonder zonde heeft geleefd en de Zoon van God is dus hij was en is de afspiegeling van God.
Iedere baby wordt zonder zonde geboren, sinds Jezus' dood tenminste.
pi_148357310
God Zelf niet nee, maar doordat Jezus geleefd heeft kun je wel weten hoe God is.

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Iedere baby wordt zonder zonde geboren, sinds Jezus' dood tenminste.
waar lees jij dat?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_148357366
Niet te geloven!

Staan er afgelopen zondagochtend 2 vrouwen voor de deur.
Ik doe open hebben ze een stofzuiger bij zich?

Dus ik vraag wat kan ik voor jullie betekenen dames.
Zegt het blondje van de 2 tegen mij we doen wat voor u.

Ze waren namelijk van de Jehova's die Zuigen!
Heel me huis is weer opgeruimd, lekkere meiden hoor!

Gosseyn 👍
  maandag 5 januari 2015 @ 15:30:15 #295
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148357550
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:23 schreef sjoemie1985 het volgende:
God Zelf niet nee, maar doordat Jezus geleefd heeft kun je wel weten hoe God is.

[..]

waar lees jij dat?
Jezus zei dit:


'Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar zieke wel. [32] Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen tot bekering op te roepen, maar zondaars.’
  maandag 5 januari 2015 @ 16:08:42 #296
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148359154
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:23 schreef sjoemie1985 het volgende:
God Zelf niet nee, maar doordat Jezus geleefd heeft kun je wel weten hoe God is.

[..]

waar lees jij dat?
Zijn baby's wel zondig dan?
  maandag 5 januari 2015 @ 16:19:13 #297
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148359549
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zijn baby's wel zondig dan?
Tuurlijk. Je denkt toch niet dat de Heere der Heerscharen opdracht zou geven om onschuldige kindertjes te vermoorden? Nee, dat gold alleen de zondige babietjes.
  maandag 5 januari 2015 @ 16:22:21 #298
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148359640
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:19 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Tuurlijk. Je denkt toch niet dat de Heere der Heerscharen opdracht zou geven om onschuldige kindertjes te vermoorden? Nee, dat gold alleen de zondige babietjes.
Welke zonde hebben ze dan begaan? De erfzonde kan het niet zijn, daarvoor is Jezus toch gestorven? Wat kunnen ze dan nog fout hebben gedaan?
  maandag 5 januari 2015 @ 16:29:49 #299
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_148359889
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welke zonde hebben ze dan begaan? De erfzonde kan het niet zijn, daarvoor is Jezus toch gestorven? Wat kunnen ze dan nog fout hebben gedaan?
Geen. Maakt niet uit. De erfzonde geldt nog immer, daar heeft Jezus niets aan veranderd.

Staat niet in de bijbel maart de hele erfzonde is onbijbels.

Een gruwelijke doctrine overigens maar dat terzijde.
  maandag 5 januari 2015 @ 16:39:23 #300
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148360157
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:29 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Geen. Maakt niet uit. De erfzonde geldt nog immer, daar heeft Jezus niets aan veranderd.

Staat niet in de bijbel maart de hele erfzonde is onbijbels.

Een gruwelijke doctrine overigens maar dat terzijde.
Waarom is Jezus dan gestorven voor onze zonden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')