En niet te vergeten.. Russische verkeersvliegtuigen (burgerluchtvaart dus) vlogen tot 17 juli ook gewoon over dat gebied. Net zoals de Russische verkeersleiding in Rostov de internationale burgerluchtvaart ook naar dat gebied begeleide. Het gebied werd van alle richtingen overvlogen. Oost-west, West-oost, Noord-zuid en Zuid-Noord. Belavia, de luchtvaartmaatschapij van Wit-Rusland vloog er ook. Evenals Air Astana van Kazachstan.quote:Op woensdag 8 april 2015 01:26 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Nederland weinig te zeggen over het luchtruim aldaar, maar ze zijn zeker nalatig geweest door niets te doen met de informatie die ze gekregen hebben op 14 Juli.
Niet alleen Nederland trouwens, het is te belachelijk voor woorden dat Oekraïne -ondanks dat ze uitgebreide informatie hebben en delen over zwaar luchtafweergeschut van Rusland in Oost Oekraïne- zelf het luchtruim boven dat gebied niet gesloten heeft.
Heb je ook zo genoten van het zoontje van Kristoff Lavenderr?quote:Op woensdag 8 april 2015 13:05 schreef Lavenderr het volgende:
Opnieuw honderden documenten vliegramp MH17 vrijgegeven
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Dick Schoof heeft opnieuw honderden documenten vrijgegeven over de vliegramp met de MH17 in Oost-Oekraïne. De stukken geven voornamelijk inzage in de crisiscommunicatie van de ministeries.
Dat meldt de NOS.
De omroep deed samen met RTL Nieuws en de Volkskrant een beroep op de Wet Openbaarheid en Bestuur (WOB) om de documenten openbaar te maken.
In totaal zijn 575 documenten, waaronder vooral e-mails, vrijgegeven. Hierin staat bijvoorbeeld hoe de Nederlandse ministeries het beste kunnen communiceren over de aankomst van stoffelijke resten van de slachtoffers in Nederland of de organisatie van de nationale herdenking.
Daarnaast wordt in de documenten ingegaan op de uitspraak van toenmalig minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans over het zuurstofmasker, dat bij een van de slachtoffers zou zijn aangetroffen. Ook geven de stukken informatie over de communicatie met nabestaanden.
Op 10 februari gaf Schoof ook al 245 documenten vrij over de vliegramp met de MH17 op 17 juli. 298 inzittenden van het vliegtuig kwamen bij de crash om het leven, onder wie 196 Nederlanders.
Onleesbaar
RTL Nieuws meldt dat 147 documenten die het had gevraagd in te zien, niet worden vrijgegeven en dat een "belangrijk deel" van de teksten onleesbaar is gemaakt. Volgens Schoof zijn er meerdere redenen voor het niet-openbaar maken van de informatie.
Zo zou de privacy van mensen die in de stukken voorkomen zwaar wegen en mogen verslagen van vergaderingen niet worden vrijgegeven, omdat deelnemers anders niet vrij kunnen spreken, aldus Schoof.
http://www.nu.nl/buitenla(...)h17-vrijgegeven.html
Nou, ik heb meer van Kristoff zelf genoten. Wat een geweldenaar is datquote:Op woensdag 8 april 2015 13:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je ook zo genoten van het zoontje van Kristoff Lavenderr?
Moest wel ff verdriet wegslikken hoor met dn terp weer 2 Maar mooie winnaarquote:Op woensdag 8 april 2015 13:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik heb meer van Kristoff zelf genoten. Wat een geweldenaar is dat
Ja ik ook hoor. Had het Terpstra zo graag gegund.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Moest wel ff verdriet wegslikken hoor met dn terp weer 2 Maar mooie winnaar
En dit
http://road.cc/content/ne(...)es-shelter-champagne
Het is natuurlijk wel zo dat het ministerie KLM had kunnen informeren zodat vluchten vanuit Schiphol niet meer over dat gebied zouden vliegen.quote:Op woensdag 8 april 2015 03:19 schreef barthol het volgende:
[..]
En niet te vergeten.. Russische verkeersvliegtuigen (burgerluchtvaart dus) vlogen tot 17 juli ook gewoon over dat gebied. Net zoals de Russische verkeersleiding in Rostov de internationale burgerluchtvaart ook naar dat gebied begeleide. Het gebied werd van alle richtingen overvlogen. Oost-west, West-oost, Noord-zuid en Zuid-Noord. Belavia, de luchtvaartmaatschapij van Wit-Rusland vloog er ook. Evenals Air Astana van Kazachstan.
Nederland heeft inderdaad niets te zeggen over het luchtruim daar, of over de vliegroutes die de luchtvaart maatschappijen kiezen. Nederland heeft alleen verantwoordelijkheid voor het eigen luchtruim.
En nu is er nog steeds druk luchtvaartverkeer over Afghanistan, en sommige luchtvaart maatschappijen vliegen ook over onrustige gebieden in Noord-Pakistan. (Kashmir, Punjab)
Mijn nichtje kwam op 16 juli (de dag ervoor) terug uit Australië, En in het vliegtuig waren er toen wat angstige momenten midden boven Afghanistan en dat door zware turbulentie. Zij werd zich er toen opeens van bewust dat als dat vliegtuig een noodlanding had moeten maken dat zij dan daar in Afghanistan zou staan. Ik denk dat zij toen ook over het Oosten van de Oekraïne is gekomen.
En al helemaal als het een buitenlandse luchtvaartmaatschappij is, heeft Nederland helemaal geen zeggenschap over de keuze van vliegroutes over allerlei andere landen. Dat is een zaak van de internationale burgerluchtvaart organisaties en de vliegmaatschappijen. En of de landen die overvlogen worden, restricties hebben gegeven voor het gebruik van hun luchtruim of niet.
Maar was dat dan ook bij Malaysian Airlines aangekomen? Ook als zij vanaf Kuala Lumpur dat gebied overvlogen op weg naar Amsterdam, maar ook richting Frankfurt en Londen. En bij de piloten van al die andere luchtvaart maatschappijen die daar vlogen? En bij de IATA? En had Merkel die ook op de hoogte was, dan de Lufthansa moeten waarschuwen? En hoe was die informatie dan gekomen bij vliegmaatschappijen die geen Nationale vliegmaatschappijen zijn.quote:Op woensdag 8 april 2015 15:51 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat het ministerie KLM had kunnen informeren zodat vluchten vanuit Schiphol niet meer over dat gebied zouden vliegen.
Dat lijkt me ook, de ontwikkelingen in het conflict waren die dagen ook gewoon in het Nieuws.quote:Anderzijds lijkt het me dat KLM toch ook wel enig info gehad moet hebben aangezien het luchtruim in dat gebied gesloten was tot een hoogte van 10 km nadat op 14 Juli dat toestel op 6,2 km hoogte uit de lucht geschoten werd.
Misschien dachten ze: Wat zegt de IATA?quote:Wat waren ze denkende.. is er nog ander zwaar luchtafweergeschut dan een BUK dat een toestel op meer dan 6 km hoogte uit de lucht kan schieten maar geen toestel kan raken dat 10km hoog of hoger vliegt?
IATAquote:Op woensdag 8 april 2015 16:28 schreef barthol het volgende:
[..]
Maar was dat dan ook bij Malaysian Airlines aangekomen? Ook als zij vanaf Kuala Lumpur dat gebied overvlogen op weg naar Amsterdam, maar ook richting Frankfurt en Londen. En bij de piloten van al die andere luchtvaart maatschappijen die daar vlogen? En bij de IATA? En had Merkel die ook op de hoogte was, dan de Lufthansa moeten waarschuwen? En hoe was die informatie dan gekomen bij vliegmaatschappijen die geen Nationale vliegmaatschappijen zijn.
En wat als er diverse regeringen en daarnaast burgerluchtvaart organisaties (iCAO, IATA) tegengestelde adviezen gaan geven? Er geen eenduidigheid is voor de piloten.
[..]
Dat lijkt me ook, de ontwikkelingen in het conflict waren die dagen ook gewoon in het Nieuws.
[..]
Misschien dachten ze: Wat zegt de IATA?
Met andere woorden, ik denk niet dat ze dat gedacht hebben.quote:I share the shock and sadness expressed by so many around the world on the terrible loss of MH 17. At this time, it is important we are very clear: safety is the top priority. No airline will risk the safety of their passengers, crew and aircraft for the sake of fuel savings. Airlines depend on governments and air traffic control authorities to advise which air space is available for flight, and they plan within those limits.
It is very similar to driving a car. If the road is open, you assume that it is safe. If it’s closed you find an alternate route.
Civil aircraft are not military targets. Governments agreed that in the Chicago Convention. And what happened with MH 17 is a tragedy for 298 souls that should not have happened in any airspace.
Over BNW waardig gesproken, dat is die hele stinkende zaak die MH17 heet.quote:Op maandag 27 april 2015 17:00 schreef Lavenderr het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)actchecken_mh17.html
Dat is één van de vieste zaken ooit.quote:Op maandag 27 april 2015 17:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Over BNW waardig gesproken, dat is die hele stinkende zaak die MH17 heet.
Zo'n beetje voor onze open ogen worden daar zaken verdoezeld en al, en geen haan die er naar kraait behalve geenstijl.
En zo openlijk, en zo weinig aandacht. Hier zouden die hyena's nou eens echt moeten opduiken van dit forumdeel, maar nee, die zijn te druk met pixel neuken op een 10 jaar oud filmpje van twee torens.quote:Op maandag 27 april 2015 17:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is één van de vieste zaken ooit.
Heel openlijk en ook heel goed toneelspel van oa Timmermans, die zich later enorm verlulde, maar toen had hij zich al verzekerd van een mooi baantje bij Europa.quote:Op maandag 27 april 2015 17:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En zo openlijk, en zo weinig aandacht. Hier zouden die hyena's nou eens echt moeten opduiken van dit forumdeel, maar nee, die zijn te druk met pixel neuken op een 10 jaar oud filmpje van twee torens.
Ontzettend slechte toneelspel dacht ik.quote:Op maandag 27 april 2015 17:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heel openlijk en ook heel goed toneelspel van oa Timmermans, die zich later enorm verlulde, maar toen had hij zich al verzekerd van een mooi baantje bij Europa.
Dat denk ik ook wel. Dat is wel gebleken.quote:Op maandag 27 april 2015 18:32 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ontzettend slechte toneelspel dacht ik.
Maar ja - er zijn veel meer MH17 toneelspelers.imo.
En de rare gedrag van Timmermans?quote:Op maandag 27 april 2015 19:54 schreef jogy het volgende:
Zo, klaar. Ik heb hier geen zin in een verhoaxing van MH17, dus laat die even buiten de deur graag. Als nabestaanden nou niet mee zouden kunnen lezen had ik het niet zo erg gevonden maar dat is dus niet het geval. Bedankt.
Mh017 is geen uitzondering waar we zo behandeld worden , we worden voortdurend zo behandeld . Er is geen sprake van dat de ene zaak minder erg is dan de andere zaak . Bij al die zaken moet de waarheid naar boven komen en de beerput open . Misschien dat het jou pas opvalt bij mh017 , misschien dat jij je nu pas verontwaardigt voelt over dat je praktisch een schaap word genoemd omdat je openlijk voor de gek word gehouden en in het duister moet tasten bij een groot nieuwsbericht . Die " hyena's " hadden dat al door en voelden wat jij nu voelt bij andere zaken .quote:Op maandag 27 april 2015 17:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En zo openlijk, en zo weinig aandacht. Hier zouden die hyena's nou eens echt moeten opduiken van dit forumdeel, maar nee, die zijn te druk met pixel neuken op een 10 jaar oud filmpje van twee torens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |