abonnement Unibet Coolblue
pi_151473688
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 01:26 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Nederland weinig te zeggen over het luchtruim aldaar, maar ze zijn zeker nalatig geweest door niets te doen met de informatie die ze gekregen hebben op 14 Juli.
Niet alleen Nederland trouwens, het is te belachelijk voor woorden dat Oekraïne -ondanks dat ze uitgebreide informatie hebben en delen over zwaar luchtafweergeschut van Rusland in Oost Oekraïne- zelf het luchtruim boven dat gebied niet gesloten heeft.
En niet te vergeten.. Russische verkeersvliegtuigen (burgerluchtvaart dus) vlogen tot 17 juli ook gewoon over dat gebied. Net zoals de Russische verkeersleiding in Rostov de internationale burgerluchtvaart ook naar dat gebied begeleide. Het gebied werd van alle richtingen overvlogen. Oost-west, West-oost, Noord-zuid en Zuid-Noord. Belavia, de luchtvaartmaatschapij van Wit-Rusland vloog er ook. Evenals Air Astana van Kazachstan.

Nederland heeft inderdaad niets te zeggen over het luchtruim daar, of over de vliegroutes die de luchtvaart maatschappijen kiezen. Nederland heeft alleen verantwoordelijkheid voor het eigen luchtruim.

En nu is er nog steeds druk luchtvaartverkeer over Afghanistan, en sommige luchtvaart maatschappijen vliegen ook over onrustige gebieden in Noord-Pakistan. (Kashmir, Punjab)

Mijn nichtje kwam op 16 juli (de dag ervoor) terug uit Australië, En in het vliegtuig waren er toen wat angstige momenten midden boven Afghanistan en dat door zware turbulentie. Zij werd zich er toen opeens van bewust dat als dat vliegtuig een noodlanding had moeten maken dat zij dan daar in Afghanistan zou staan. Ik denk dat zij toen ook over het Oosten van de Oekraïne is gekomen.

En al helemaal als het een buitenlandse luchtvaartmaatschappij is, heeft Nederland helemaal geen zeggenschap over de keuze van vliegroutes over allerlei andere landen. Dat is een zaak van de internationale burgerluchtvaart organisaties en de vliegmaatschappijen. En of de landen die overvlogen worden, restricties hebben gegeven voor het gebruik van hun luchtruim of niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door barthol op 08-04-2015 04:10:56 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  Moderator woensdag 8 april 2015 @ 13:05:00 #127
249559 crew  Lavenderr
pi_151480724
Opnieuw honderden documenten vliegramp MH17 vrijgegeven

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Dick Schoof heeft opnieuw honderden documenten vrijgegeven over de vliegramp met de MH17 in Oost-Oekraïne. De stukken geven voornamelijk inzage in de crisiscommunicatie van de ministeries.

Dat meldt de NOS.

De omroep deed samen met RTL Nieuws en de Volkskrant een beroep op de Wet Openbaarheid en Bestuur (WOB) om de documenten openbaar te maken.

In totaal zijn 575 documenten, waaronder vooral e-mails, vrijgegeven. Hierin staat bijvoorbeeld hoe de Nederlandse ministeries het beste kunnen communiceren over de aankomst van stoffelijke resten van de slachtoffers in Nederland of de organisatie van de nationale herdenking.

Daarnaast wordt in de documenten ingegaan op de uitspraak van toenmalig minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans over het zuurstofmasker, dat bij een van de slachtoffers zou zijn aangetroffen. Ook geven de stukken informatie over de communicatie met nabestaanden.

Op 10 februari gaf Schoof ook al 245 documenten vrij over de vliegramp met de MH17 op 17 juli. 298 inzittenden van het vliegtuig kwamen bij de crash om het leven, onder wie 196 Nederlanders.

Onleesbaar

RTL Nieuws meldt dat 147 documenten die het had gevraagd in te zien, niet worden vrijgegeven en dat een "belangrijk deel" van de teksten onleesbaar is gemaakt. Volgens Schoof zijn er meerdere redenen voor het niet-openbaar maken van de informatie.

Zo zou de privacy van mensen die in de stukken voorkomen zwaar wegen en mogen verslagen van vergaderingen niet worden vrijgegeven, omdat deelnemers anders niet vrij kunnen spreken, aldus Schoof.

http://www.nu.nl/buitenla(...)h17-vrijgegeven.html
pi_151481286
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:05 schreef Lavenderr het volgende:
Opnieuw honderden documenten vliegramp MH17 vrijgegeven

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Dick Schoof heeft opnieuw honderden documenten vrijgegeven over de vliegramp met de MH17 in Oost-Oekraïne. De stukken geven voornamelijk inzage in de crisiscommunicatie van de ministeries.

Dat meldt de NOS.

De omroep deed samen met RTL Nieuws en de Volkskrant een beroep op de Wet Openbaarheid en Bestuur (WOB) om de documenten openbaar te maken.

In totaal zijn 575 documenten, waaronder vooral e-mails, vrijgegeven. Hierin staat bijvoorbeeld hoe de Nederlandse ministeries het beste kunnen communiceren over de aankomst van stoffelijke resten van de slachtoffers in Nederland of de organisatie van de nationale herdenking.

Daarnaast wordt in de documenten ingegaan op de uitspraak van toenmalig minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans over het zuurstofmasker, dat bij een van de slachtoffers zou zijn aangetroffen. Ook geven de stukken informatie over de communicatie met nabestaanden.

Op 10 februari gaf Schoof ook al 245 documenten vrij over de vliegramp met de MH17 op 17 juli. 298 inzittenden van het vliegtuig kwamen bij de crash om het leven, onder wie 196 Nederlanders.

Onleesbaar

RTL Nieuws meldt dat 147 documenten die het had gevraagd in te zien, niet worden vrijgegeven en dat een "belangrijk deel" van de teksten onleesbaar is gemaakt. Volgens Schoof zijn er meerdere redenen voor het niet-openbaar maken van de informatie.

Zo zou de privacy van mensen die in de stukken voorkomen zwaar wegen en mogen verslagen van vergaderingen niet worden vrijgegeven, omdat deelnemers anders niet vrij kunnen spreken, aldus Schoof.

http://www.nu.nl/buitenla(...)h17-vrijgegeven.html
Heb je ook zo genoten van het zoontje van Kristoff Lavenderr?
  Moderator woensdag 8 april 2015 @ 13:26:59 #129
249559 crew  Lavenderr
pi_151481342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Heb je ook zo genoten van het zoontje van Kristoff Lavenderr?
Nou, ik heb meer van Kristoff zelf genoten. Wat een geweldenaar is dat _O_
pi_151481385
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, ik heb meer van Kristoff zelf genoten. Wat een geweldenaar is dat _O_
Moest wel ff verdriet wegslikken hoor met dn terp weer 2 :'( Maar mooie winnaar

En dit

http://road.cc/content/ne(...)es-shelter-champagne

_O_
  Moderator woensdag 8 april 2015 @ 13:33:58 #131
249559 crew  Lavenderr
pi_151481569
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Moest wel ff verdriet wegslikken hoor met dn terp weer 2 :'( Maar mooie winnaar

En dit

http://road.cc/content/ne(...)es-shelter-champagne

_O_
Ja ik ook hoor. Had het Terpstra zo graag gegund.
En dat mannetje met die champagne, ach gossie :D

En nu moeten we on topic anders worden we op onze vingers getikt .
pi_151485389
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 03:19 schreef barthol het volgende:

[..]

En niet te vergeten.. Russische verkeersvliegtuigen (burgerluchtvaart dus) vlogen tot 17 juli ook gewoon over dat gebied. Net zoals de Russische verkeersleiding in Rostov de internationale burgerluchtvaart ook naar dat gebied begeleide. Het gebied werd van alle richtingen overvlogen. Oost-west, West-oost, Noord-zuid en Zuid-Noord. Belavia, de luchtvaartmaatschapij van Wit-Rusland vloog er ook. Evenals Air Astana van Kazachstan.

Nederland heeft inderdaad niets te zeggen over het luchtruim daar, of over de vliegroutes die de luchtvaart maatschappijen kiezen. Nederland heeft alleen verantwoordelijkheid voor het eigen luchtruim.

En nu is er nog steeds druk luchtvaartverkeer over Afghanistan, en sommige luchtvaart maatschappijen vliegen ook over onrustige gebieden in Noord-Pakistan. (Kashmir, Punjab)

Mijn nichtje kwam op 16 juli (de dag ervoor) terug uit Australië, En in het vliegtuig waren er toen wat angstige momenten midden boven Afghanistan en dat door zware turbulentie. Zij werd zich er toen opeens van bewust dat als dat vliegtuig een noodlanding had moeten maken dat zij dan daar in Afghanistan zou staan. Ik denk dat zij toen ook over het Oosten van de Oekraïne is gekomen.

En al helemaal als het een buitenlandse luchtvaartmaatschappij is, heeft Nederland helemaal geen zeggenschap over de keuze van vliegroutes over allerlei andere landen. Dat is een zaak van de internationale burgerluchtvaart organisaties en de vliegmaatschappijen. En of de landen die overvlogen worden, restricties hebben gegeven voor het gebruik van hun luchtruim of niet.

Het is natuurlijk wel zo dat het ministerie KLM had kunnen informeren zodat vluchten vanuit Schiphol niet meer over dat gebied zouden vliegen.
Anderzijds lijkt het me dat KLM toch ook wel enig info gehad moet hebben aangezien het luchtruim in dat gebied gesloten was tot een hoogte van 10 km nadat op 14 Juli dat toestel op 6,2 km hoogte uit de lucht geschoten werd.
Wat waren ze denkende.. is er nog ander zwaar luchtafweergeschut dan een BUK dat een toestel op meer dan 6 km hoogte uit de lucht kan schieten maar geen toestel kan raken dat 10km hoog of hoger vliegt?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_151486689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:51 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat het ministerie KLM had kunnen informeren zodat vluchten vanuit Schiphol niet meer over dat gebied zouden vliegen.
Maar was dat dan ook bij Malaysian Airlines aangekomen? Ook als zij vanaf Kuala Lumpur dat gebied overvlogen op weg naar Amsterdam, maar ook richting Frankfurt en Londen. En bij de piloten van al die andere luchtvaart maatschappijen die daar vlogen? En bij de IATA? En had Merkel die ook op de hoogte was, dan de Lufthansa moeten waarschuwen? En hoe was die informatie dan gekomen bij vliegmaatschappijen die geen Nationale vliegmaatschappijen zijn.
En wat als er diverse regeringen en daarnaast burgerluchtvaart organisaties (iCAO, IATA) tegengestelde adviezen gaan geven? Er geen eenduidigheid is voor de piloten.

quote:
Anderzijds lijkt het me dat KLM toch ook wel enig info gehad moet hebben aangezien het luchtruim in dat gebied gesloten was tot een hoogte van 10 km nadat op 14 Juli dat toestel op 6,2 km hoogte uit de lucht geschoten werd.
Dat lijkt me ook, de ontwikkelingen in het conflict waren die dagen ook gewoon in het Nieuws.

quote:
Wat waren ze denkende.. is er nog ander zwaar luchtafweergeschut dan een BUK dat een toestel op meer dan 6 km hoogte uit de lucht kan schieten maar geen toestel kan raken dat 10km hoog of hoger vliegt?
Misschien dachten ze: Wat zegt de IATA?
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_151487443
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:28 schreef barthol het volgende:

[..]

Maar was dat dan ook bij Malaysian Airlines aangekomen? Ook als zij vanaf Kuala Lumpur dat gebied overvlogen op weg naar Amsterdam, maar ook richting Frankfurt en Londen. En bij de piloten van al die andere luchtvaart maatschappijen die daar vlogen? En bij de IATA? En had Merkel die ook op de hoogte was, dan de Lufthansa moeten waarschuwen? En hoe was die informatie dan gekomen bij vliegmaatschappijen die geen Nationale vliegmaatschappijen zijn.
En wat als er diverse regeringen en daarnaast burgerluchtvaart organisaties (iCAO, IATA) tegengestelde adviezen gaan geven? Er geen eenduidigheid is voor de piloten.

[..]

Dat lijkt me ook, de ontwikkelingen in het conflict waren die dagen ook gewoon in het Nieuws.

[..]

Misschien dachten ze: Wat zegt de IATA?
IATA
quote:
I share the shock and sadness expressed by so many around the world on the terrible loss of MH 17. At this time, it is important we are very clear: safety is the top priority. No airline will risk the safety of their passengers, crew and aircraft for the sake of fuel savings. Airlines depend on governments and air traffic control authorities to advise which air space is available for flight, and they plan within those limits.

It is very similar to driving a car. If the road is open, you assume that it is safe. If it’s closed you find an alternate route.

Civil aircraft are not military targets. Governments agreed that in the Chicago Convention. And what happened with MH 17 is a tragedy for 298 souls that should not have happened in any airspace.
Met andere woorden, ik denk niet dat ze dat gedacht hebben.

Als er geen ander zwaar afweergeschut is dan een BUK dat een vliegtuig op een hoogte van 6,2 km kan neerhalen dan had het luchtruim daar gewoon volledig gesloten moeten zijn na 14 Juli.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 17:00:11 #135
249559 crew  Lavenderr
pi_152074480
quote:
Over BNW waardig gesproken, dat is die hele stinkende zaak die MH17 heet.
Zo'n beetje voor onze open ogen worden daar zaken verdoezeld en al, en geen haan die er naar kraait behalve geenstijl.
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 17:06:15 #137
249559 crew  Lavenderr
pi_152074528
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 17:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Over BNW waardig gesproken, dat is die hele stinkende zaak die MH17 heet.
Zo'n beetje voor onze open ogen worden daar zaken verdoezeld en al, en geen haan die er naar kraait behalve geenstijl.
Dat is één van de vieste zaken ooit.
pi_152074545
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 17:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is één van de vieste zaken ooit.
En zo openlijk, en zo weinig aandacht. Hier zouden die hyena's nou eens echt moeten opduiken van dit forumdeel, maar nee, die zijn te druk met pixel neuken op een 10 jaar oud filmpje van twee torens.
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 17:10:50 #139
249559 crew  Lavenderr
pi_152074630
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 17:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

En zo openlijk, en zo weinig aandacht. Hier zouden die hyena's nou eens echt moeten opduiken van dit forumdeel, maar nee, die zijn te druk met pixel neuken op een 10 jaar oud filmpje van twee torens.
Heel openlijk en ook heel goed toneelspel van oa Timmermans, die zich later enorm verlulde, maar toen had hij zich al verzekerd van een mooi baantje bij Europa.
pi_152076584
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 17:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heel openlijk en ook heel goed toneelspel van oa Timmermans, die zich later enorm verlulde, maar toen had hij zich al verzekerd van een mooi baantje bij Europa.
Ontzettend slechte toneelspel dacht ik.
Maar ja - er zijn veel meer MH17 toneelspelers.imo.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 18:33:47 #141
249559 crew  Lavenderr
pi_152076600
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 18:32 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ontzettend slechte toneelspel dacht ik.
Maar ja - er zijn veel meer MH17 toneelspelers.imo.
Dat denk ik ook wel. Dat is wel gebleken.
pi_152076669
edit: De verhoaxing van MH17 is een no-go Tingo.

[ Bericht 92% gewijzigd door jogy op 27-04-2015 19:51:21 ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_152076764
reactie op edit

[ Bericht 96% gewijzigd door jogy op 27-04-2015 19:51:36 ]
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 18:50:20 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_152076973
reactie op edit

[ Bericht 52% gewijzigd door jogy op 27-04-2015 19:51:55 ]
pi_152077026
reactie op edit

[ Bericht 98% gewijzigd door jogy op 27-04-2015 19:52:22 ]
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_152078481
reactie op edit

[ Bericht 97% gewijzigd door jogy op 27-04-2015 19:52:45 ]
  maandag 27 april 2015 @ 19:54:29 #147
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_152078700
Zo, klaar. Ik heb hier geen zin in een verhoaxing van MH17, dus laat die even buiten de deur graag. Als nabestaanden nou niet mee zouden kunnen lezen had ik het niet zo erg gevonden maar dat is dus niet het geval. Bedankt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 19:58:40 #148
249559 crew  Lavenderr
pi_152078818
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 18:50 schreef Lavenderr het volgende:
reactie op edit
nvm

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 27-04-2015 20:10:58 ]
pi_152079154
quote:
14s.gif Op maandag 27 april 2015 19:54 schreef jogy het volgende:
Zo, klaar. Ik heb hier geen zin in een verhoaxing van MH17, dus laat die even buiten de deur graag. Als nabestaanden nou niet mee zouden kunnen lezen had ik het niet zo erg gevonden maar dat is dus niet het geval. Bedankt.
En de rare gedrag van Timmermans?
Acteerwerk of niet?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:14:32 #150
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_152089939
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 17:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

En zo openlijk, en zo weinig aandacht. Hier zouden die hyena's nou eens echt moeten opduiken van dit forumdeel, maar nee, die zijn te druk met pixel neuken op een 10 jaar oud filmpje van twee torens.
Mh017 is geen uitzondering waar we zo behandeld worden , we worden voortdurend zo behandeld . Er is geen sprake van dat de ene zaak minder erg is dan de andere zaak . Bij al die zaken moet de waarheid naar boven komen en de beerput open . Misschien dat het jou pas opvalt bij mh017 , misschien dat jij je nu pas verontwaardigt voelt over dat je praktisch een schaap word genoemd omdat je openlijk voor de gek word gehouden en in het duister moet tasten bij een groot nieuwsbericht . Die " hyena's " hadden dat al door en voelden wat jij nu voelt bij andere zaken .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')