abonnement bol.com Unibet Coolblue
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2016 @ 13:24:21 #226
230491 Zith
pls tip
pi_159039067
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:14 schreef ntm het volgende:
Ik word een beetje moe van al die negatievelingen hier, dat jij nou zo dom bent dat je het niet kan verklaren en je hersenen het niet aan kunnen. Kijk dan gewoon niet. Ja, ik heb het tegen jou Fylax. Ik weet dat je puberbrein dingen niet aan kan (sowieso apart als je 15 bent ofzo maar er uit ziet als 11) :') :D.
Onderbouw op z'n minst waarom je vind dat het nep is, niet alleen 'acteren' zeggen, zo kan iedereen illusionist worden op tv.
http://www.dumpert.nl/med(...)et_montagetrucs.html

Het zakje verandert na het camera knip werk van locatie en vorm. Zagen de acteurs dit niet? Van plek veranderen Is simpel, maar om de vorm van een papieren zak te veranderen moet je toch aardig zichbaar en luidruchtig te werk gaan.

En op de achtergrond zien we in het begin een man in blauwe trui van een lekkere haring genieten, aan het einde van de video komt hij aanlopen om de lekkere haring te bestellen.

Hadden de acteurs niet door dat ze terug in de tijd gegaan zijn door wetenschapstechnieken? Het vorige filmpje had ook al last van tijdreizen.

Heb ik voldoende onderbouwd om acteurs te mogen zeggen?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_159044802
Heb gisteren toevallig een stukje gezien, maar mensen die het eigen naam niet meer weten...tja dat is natuurlijk makkelijk te 'faken' met acteurs.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_159046479
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_159057297
quote:
DM.
pi_159059483
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:41 schreef ntm het volgende:

[..]

Oke, nu komen we ergens. Deze truc vind ik ook raar, hier is wel duidelijk bewerkt denk ik. Net als met die vallende telefoon in het water, was ook raar. Maar er zijn ook wel degelijk trucs die hij uitvoert die wel echt zijn. Vorig seizoen legde hij sommige trucs nog uit, zoals van te voren dezelfde boodschappen uitkiezen als een willekeurig ander persoon.
Ja, wat betreft wetenschappelijke onderbouwingen kan hij mooie verhalen vertellen, waar ook altijd -los gezien van de truc- wel een kern van waarheid in zit. Het voldoet echter nooit (bij de keren die ik heb gezien) als verklaring of bewijs van zijn truc.

Waarschijnlijk zijn die zogenaamde 'wetenschappelijke onderbouwingen' ook onderdeel van de truc zelf, om de kijker op een verkeerd spoor te zetten. Als je er een leuk verhaal bij vertelt, waardoor de kijker denkt te snappen hoe het zit -zoals bij de boodschappen-, is de kijker in sommige gevallen juist nòg meer verbaasd dan wanneer je er niks bij vertelt.
In het laatste geval is het namelijk erg makkelijk om er dan maar gewoon vanuit te gaan dat het allemaal nep was. Vaak willen mensen ergens juist graag in geloven, want als alles nep blijkt te zijn is het ook zo saai..

Dat lijkt me ook vrij logisch, want als de onderbouwing ècht een bewijs of verklaring was voor de truc, dan zou hij zijn trucs vrijgeven.
Dat doen illusionisten niet.
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2016 @ 12:14:38 #231
230491 Zith
pls tip
pi_159065391

Iemand een idee hoe dit kan?? Dat Victor Mids het met een broodje haring kan, ok, maar met een persoon??
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 18 januari 2016 @ 21:31:01 #232
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_159213606
Niemand kijkt?
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2016 @ 21:53:02 #233
230491 Zith
pls tip
pi_159214552
Helmaal gekeken... Maar als je bij elk truukje 20 cuts ziet en weet dat er in het verleden acteurs mee hebben gespeeld dan wordt het snel minder interessant.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 18 januari 2016 @ 22:02:11 #234
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_159214956
Ik heb dit seizoen ook nog niets gezien. Ik denk namelijk ook dat alles geschript is,en dat vind ik het gewoon geen zak aan om te kijken
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  maandag 18 januari 2016 @ 22:07:36 #235
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_159215166
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:53 schreef Zith het volgende:
Helmaal gekeken... Maar als je bij elk truukje 20 cuts ziet en weet dat er in het verleden acteurs mee hebben gespeeld dan wordt het snel minder interessant.
Is dat bewezen van acteurs?
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2016 @ 22:27:22 #236
230491 Zith
pls tip
pi_159215777
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:07 schreef Piperidine het volgende:

[..]

Is dat bewezen van acteurs?
Een website herkende eens een reclame/achtergrond acteur in een van zn scenes, Victor gaf toe dat het een acteur was maar dat de acteur niets van de truuk af wist.

Verder...

TV / [NPO3] Mindf*ck

TV / [NPO3] Mindf*ck

TV / [NPO3] Mindf*ck

Als je niet denk dat dit in deze filmpjes acteurs zijn dan ben je niet over te halen :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_159216447
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:14 schreef ntm het volgende:
Ik word een beetje moe van al die negatievelingen hier, dat jij nou zo dom bent dat je het niet kan verklaren en je hersenen het niet aan kunnen. Kijk dan gewoon niet. Ja, ik heb het tegen jou Fylax. Ik weet dat je puberbrein dingen niet aan kan (sowieso apart als je 15 bent ofzo maar er uit ziet als 11) :') :D.
Onderbouw op z'n minst waarom je vind dat het nep is, niet alleen 'acteren' zeggen, zo kan iedereen illusionist worden op tv.
Het interessante (en misschien ook wel jammere) is dat Victor vette psychologietrucs en leuke goocheltrucs combineert met neppe shit en camerabewerking. Maar je hebt gelijk, lang niet alles is nep.

Alleen is zo'n bowlingtruc die hij vandaag deed dan weer erg jammer. Acteerwerk bij die 2 meisjes was zo dramatisch, ging nergens over.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2016 22:59:04 ]
pi_159216609
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:31 schreef Piperidine het volgende:
Niemand kijkt?
Ben alles nu even aan het terugkijken, maar ik begrijp de kritieken wel. Het grootste gedeelte is te nep om serieus genomen te kunnen worden. Haalt bij lange na niet het niveau van bijvoorbeeld een Derren Brown. (met vette mindtricks)
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2016 @ 23:21:18 #239
230491 Zith
pls tip
pi_159217134
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:53 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Het interessante (en misschien ook wel jammere) is dat Victor vette psychologietrucs en leuke goocheltrucs combineert met neppe shit en camerabewerking. Maar je hebt gelijk, lang niet alles is nep.

Alleen is zo'n bowlingtruc die hij vandaag deed dan weer erg jammer. Acteerwerk bij die 2 meisjes was zo dramatisch, ging nergens over.
De echte truukjes zijn leuk, de truukjes waarbij ze in het midden van de opnames de camera uit doen, ff pauze gaan nemen in de kantine, daarna terug naar de set lopen -wachtend op een van de acteurs die nog koffie aan het drinken is- de shoot af gaan maken zijn minder leuk.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_159217184
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:21 schreef Zith het volgende:

[..]

De echte truukjes zijn leuk, de truukjes waarbij ze in het midden van de opnames de camera uit doen, ff pauze gaan nemen in de kantine, daarna terug naar de set lopen -wachtend op een van de acteurs die nog koffie aan het drinken is- de shoot af gaan maken zijn minder leuk.
True, ik vond die baksteentruc in de sportschool trouwens ook vrij hard falen :') Net zolang op de arm van die gozer tikken, tot ie zich min of meer verplicht voelt om zijn arm te laten zakken. Dat kan veel beter.

Tweede truc met Frans Bauer sloeg volgens mij ook nergens op.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2016 23:28:12 ]
  † In Memoriam † dinsdag 19 januari 2016 @ 00:01:16 #241
230491 Zith
pls tip
pi_159218052
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:23 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

True, ik vond die baksteentruc in de sportschool trouwens ook vrij hard falen :') Net zolang op de arm van die gozer tikken, tot ie zich min of meer verplicht voelt om zijn arm te laten zakken. Dat kan veel beter.

Tweede truc met Frans Bauer sloeg volgens mij ook nergens op.
Ook zonder tikken zou het niet uitmaken, je kan maar zoveel minuten met arm gestrekt 1 kilo dragen. Desnoods film je alles vanuit 2 hoeken en knip je een kwartier eruit door steeds van camera hoek te veranderen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_159218137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 00:01 schreef Zith het volgende:

[..]

Ook zonder tikken zou het niet uitmaken, je kan maar zoveel minuten met arm gestrekt 1 kilo dragen. Desnoods film je alles vanuit 2 hoeken en knip je een kwartier eruit door steeds van camera hoek te veranderen.
Hmja, opzich zou dat wel heel vergezocht zijn om een kwartier te wachten voor zoiets eenvoudigs. Maar de truc was sowieso niet indrukwekkend. Derren Brown heeft soortgelijke trucs ook weleens gedaan, met nog veel lichter gewicht en dan had je echt het idee dat hij die hand hypnotiseerde ofzo. (los van of het nou fake was of niet)
  zaterdag 1 april 2017 @ 20:33:20 #243
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_169932592
Nu op NPO1.
  zaterdag 1 april 2017 @ 23:20:10 #244
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_169936679
Dat met Wendy van Dijk en haar trouwringen was wel erg bizar, iemand theorieen?
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † zondag 2 april 2017 @ 18:29:56 #245
230491 Zith
pls tip
pi_169952723
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 23:20 schreef Guanabana het volgende:
Dat met Wendy van Dijk en haar trouwringen was wel erg bizar, iemand theorieen?
ACTING
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_169953997
Hoe werkt die truc met die Delftse klompjes die beide in één hand kwamen?
  † In Memoriam † zondag 2 april 2017 @ 21:29:58 #247
230491 Zith
pls tip
pi_169958798
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 19:20 schreef Paxcon het volgende:
Hoe werkt die truc met die Delftse klompjes die beide in één hand kwamen?
Camera stoppen, de handeling uitvoeren, camera weer aan vanuit een andere positie als de vorige zodat lijkt dat er geen cutscene was.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_169958822
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 21:29 schreef Zith het volgende:

[..]

Camera stoppen, de handeling uitvoeren, camera weer aan vanuit een andere positie als de vorige zodat lijkt dat er geen cutscene was.
Ja daar was ik al bang voor... Jammer hoor
  † In Memoriam † zondag 2 april 2017 @ 22:48:56 #249
230491 Zith
pls tip
pi_169961454
Even vorig jaar herhalen


Mensen, dit zijn allemaal acteurs. Om de 5 seconden is er een knip/plak momentje, de wisseltruk is CGI. Bijv. dat klompen gebeuren, als ze het niet in 1 shot durven laten zien dan is het nep. Het is dus niet vergelijkbaar met Hans Kazan oid die echt gochelt.

Vragen als; "hoe deed hij dat trukje met zijn handen?" is dus of a) acteurs, b) acteurs en CGI
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_169966964
Mensen die denken dat er met acteurs gewerkt wordt zitten er helaas naast. Heel logisch om te denken dat het zo werkt en dat is ook het meest voor de hand liggende antwoord. Het is alleen niet de waarheid.

De meeste trucs van hem kan ik redelijk goed verklaren, maar dat komt omdat ik zelf goochelaar ben. Overigens ben ik niet van plan om alle trucs hier te verklaren, want dat vind ik niet gepast.

Dat ze bij de opnames van de telefoontruc geen rekening hebben gehouden met de klok is dom en naïef. Maar er zijn veel meer plausibele redenen waarom deze opname langer duurde dan je zou verwachten.

Natuurlijk, een goochelaar licht je op... natuurlijk gebeurt er niet wat ze zeggen dat er gebeurt... natuurlijk is het wetenschappelijke sausje van Victor vaak complete onzin. Maar er zomaar vanuit gaan dat het allemaal acteurs zijn en je op die manier genaaid wordt is onzinnig.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')