abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf maandag 5 januari 2015 @ 10:06:33 #126
364681 over_hedge
pi_148347974
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:05 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Wil ik vroeger, nu ben ik 26 en lijkt het mij niet meer de leukste vorm, denk dat de lenigheid er dan ook minder is :P
Lenigheid komt van zelf terug hoor. Kwestie van een tijdje trainen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_148347980
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ah tof onderwerp. Zelf jaren Kungfu en kickboksen gedaan. Mijn broertje doet nog steeds kickboksen.
Kung fu.. daarbij heb ik altijd gedacht dat het een hype/show sport was en je niks zinnigs aan hebt :P maar dat is mijn vooroordeel.
pi_148348080
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:07 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Kung fu.. daarbij heb ik altijd gedacht dat het een hype/show sport was en je niks zinnigs aan hebt :P maar dat is mijn vooroordeel.
Agh het was een combinatie training. Ene uur dit andere uur dat.


Ik vond het persoonlijk erg leuk om te doen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_148348126
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:59 schreef Ener-G het volgende:
Qua zelfverdediging heb je sowieso weinig aan martial arts, het enige voordeel wat je eraan overhoudt is een goeie conditie zodat je snel weg kan rennen. (wat meestal ook het verstandigste is om te doen).

Kijk alsjeblieft ook wat verder dan alleen Krav Maga, dat is tegenwoordig echt een (duurbetaalde) hype en de echt goeie scholen zijn heel schaars.
Stoppen/Weglopen is altijd beter en dat doe ik eigenlijk altijd, hou niet van confrontaties/vechten. Maar het is wel fijn om te weten dat je wat kunt doen in een bepaalde situatie, mocht je denken het ooit nodig te hebben.

@Kravmaga, oke, bedankt voor jouw mening/inzicht hierover! :)
pi_148348143
Denk dat de laatste keer dat ik 'gevochten' heb rond een jaar of 13/14 was.. als je dat vechten kan noemen. 2 oudere jongens kwamen fysiek vervelend doen, heb een trap uitgedeeld in een van de twee zijn buik en ben toen weggesprint.
pi_148348151
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:03 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ben ik het niet echt mee eens.
Als het om correct toepassen van technieken gaat, nee, laat staan dat mensen compleet anders reageren in een daadwerkelijke gevechtssituatie dan wanneer ze op de mat staan.

Puur de conditie, lichaamsbeweging is altijd goed. En dat je wellicht iets sterker in je schoenen staat zijn goeie redenen om martial arts te willen beoefenen, in ieder geval beter dan de illusie dat je een overvaller op straat wel even in een pretzel kan vouwen, heel kort door de bocht. Dat lukt vaak ook na 20 jaar beoefenen niet.

BJJ vind ik trouwens wel erg tof :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  FOK!fotograaf maandag 5 januari 2015 @ 10:20:07 #132
364681 over_hedge
pi_148348189
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:17 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Als het om correct toepassen van technieken gaat, nee, laat staan dat mensen compleet anders reageren in een daadwerkelijke gevechtssituatie dan wanneer ze op de mat staan.

Puur de conditie, lichaamsbeweging is altijd goed. En dat je wellicht iets sterker in je schoenen staat zijn goeie redenen om martial arts te willen beoefenen, in ieder geval beter dan de illusie dat je een overvaller op straat wel even in een pretzel kan vouwen, heel kort door de bocht. Dat lukt vaak ook na 20 jaar beoefenen niet.

BJJ vind ik trouwens wel erg tof :)
Ik heb op taekwondo sowieso ook echt zelfverdediging les gehad, dus wat doe je als iemand je vast pakt, met een mes op je afkomt etc etc Alleen dat helpt al. En je leert incasseren en blokken + dat je meer zelfverzekerd bent in een gevecht wat ook geen kwaad kan.

Maar nee je zal niet meteen iedereen in elkaar kunnen trappen omdat je een vechtsport doet, maar helpen zal het zeker. Helemaal als je er een beetje goed in bent. :)

je leert trouwens bij taekwondo ook meteen dat je overvallers gewoon je buit moet geven en ze niet moet gaan proberen in elkaar te slaan. :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_148348260
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:17 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Als het om correct toepassen van technieken gaat, nee, laat staan dat mensen compleet anders reageren in een daadwerkelijke gevechtssituatie dan wanneer ze op de mat staan.

Puur de conditie, lichaamsbeweging is altijd goed. En dat je wellicht iets sterker in je schoenen staat zijn goeie redenen om martial arts te willen beoefenen, in ieder geval beter dan de illusie dat je een overvaller op straat wel even in een pretzel kan vouwen, heel kort door de bocht. Dat lukt vaak ook na 20 jaar beoefenen niet.

BJJ vind ik trouwens wel erg tof :)
Jij hebt meer ervaring dan ik maar toch vind ik het raar.. een agent.. een beveiliger.. een militair.. die leren toch ook allerlei dingen om hun tegenstander in bedwang te houden of wat dan ook en jij zegt dat het niet helemaal werkt?

Ik heb het niet over Steven Seagall technieken waarbij je tegenstander eerst zijn hand aan je moet geven he :P
  FOK!fotograaf maandag 5 januari 2015 @ 10:29:10 #134
364681 over_hedge
pi_148348327
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:24 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Jij hebt meer ervaring dan ik maar toch vind ik het raar.. een agent.. een beveiliger.. een militair.. die leren toch ook allerlei dingen om hun tegenstander in bedwang te houden of wat dan ook en jij zegt dat het niet helemaal werkt?

Ik heb het niet over Steven Seagall technieken waarbij je tegenstander eerst zijn hand aan je moet geven he :P
Weet niet, training van een agent of militair is echt 1 op 1 training allemaal getraind voor dit soort dingen. Vechtsporten train je vooral om wedstrijden mee te winnen, en dat is toch heel anders.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_148348518
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:24 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Jij hebt meer ervaring dan ik maar toch vind ik het raar.. een agent.. een beveiliger.. een militair.. die leren toch ook allerlei dingen om hun tegenstander in bedwang te houden of wat dan ook en jij zegt dat het niet helemaal werkt?

Ik heb het niet over Steven Seagall technieken waarbij je tegenstander eerst zijn hand aan je moet geven he :P
Een van de jongens waar ik mee train is medewerker in een EBI, die krijgen vanuit hun werk inderdaad ook Jiu Jitsu en BJJ achtige trainingen om mensen in hun bedwang te houden.

An sich 'werkt' een bepaalde techniek die je toepast wel, mits je hem op het exacte moment op de exacte manier uitvoert, je tegenstander moet fysiek niet jouw meerdere zijn, toevallig ook martial arts doen en de trucjes weten etc. etc. zoveel factoren dat wegrennen het effectiefst is. Dat is de crux.

Maar dat is in een hele andere context, met de militairen/beveiligers/cipiers, het is vaak meer tegen een (vaak onbewapend), en als het niet lukt zijn er nog dingen als tasers, pepperspray, gummiknuppel en evt. vuurwapens.

Mijn persoonlijke ervaring is dat als het er echt toe doet, het er meer vanaf hangt hoe fysiek sterk iemand is en of ie beter heeft getrained dan jou, dan welke vechtsport men beoefent. Met de kanttekening dat de fullcontact beoefenaars (kickboxing, MMA, muay thai, kempo/fullcontact karate) over het algemeen een voorsprong hebben op vechtsporten als kung fu/wing chun/silat. En als er wapens bij komen kijken, barkrukken of kapotte flessen/glazen, is het weer een heel ander verhaal.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 5 januari 2015 @ 13:31:17 #136
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_148353573
Je hebt het topic kapot gebeukt... ;(
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_148353822
Je bent zelf kapot
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 5 januari 2015 @ 13:44:12 #138
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_148353986
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Je bent zelf kapot
;( Erg vriendelijk ben je...
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_148354087
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:44 schreef Merlijn het volgende:

[..]

;( Erg vriendelijk ben je...
Ik ben altijd vriendelijk...
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 5 januari 2015 @ 13:50:30 #140
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_148354176
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ah tof onderwerp. Zelf jaren Kungfu en kickboksen gedaan. Mijn broertje doet nog steeds kickboksen.
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik ben altijd vriendelijk...
Nu durf ik niet meer :(
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_148354428
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:50 schreef Merlijn het volgende:

[..]

[..]

Nu durf ik niet meer :(
Watje
  maandag 5 januari 2015 @ 14:01:59 #142
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_148354531
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:59 schreef Puala het volgende:

[..]

Watje
o|O En ik was nog wel complimenteus naar je! }:|
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_148354773
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:01 schreef Merlijn het volgende:

[..]

o|O En ik was nog wel complimenteus naar je! }:|
Ik was nog subtiel richting jou :*
  maandag 5 januari 2015 @ 14:12:21 #144
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148354876
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:38 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Een van de jongens waar ik mee train is medewerker in een EBI, die krijgen vanuit hun werk inderdaad ook Jiu Jitsu en BJJ achtige trainingen om mensen in hun bedwang te houden.

An sich 'werkt' een bepaalde techniek die je toepast wel, mits je hem op het exacte moment op de exacte manier uitvoert, je tegenstander moet fysiek niet jouw meerdere zijn, toevallig ook martial arts doen en de trucjes weten etc. etc. zoveel factoren dat wegrennen het effectiefst is. Dat is de crux.

Maar dat is in een hele andere context, met de militairen/beveiligers/cipiers, het is vaak meer tegen een (vaak onbewapend), en als het niet lukt zijn er nog dingen als tasers, pepperspray, gummiknuppel en evt. vuurwapens.

Mijn persoonlijke ervaring is dat als het er echt toe doet, het er meer vanaf hangt hoe fysiek sterk iemand is en of ie beter heeft getrained dan jou, dan welke vechtsport men beoefent. Met de kanttekening dat de fullcontact beoefenaars (kickboxing, MMA, muay thai, kempo/fullcontact karate) over het algemeen een voorsprong hebben op vechtsporten als kung fu/wing chun/silat. En als er wapens bij komen kijken, barkrukken of kapotte flessen/glazen, is het weer een heel ander verhaal.
In een kroeg hangt er het vaak nog het meest vanaf wie er als eerst uithaalt en hoeveel drank je ophebt :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 5 januari 2015 @ 14:37:43 #145
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_148355736
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:09 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik was nog subtiel richting jou :*
:6 :s)
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_148356044
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:50 schreef Merlijn het volgende:

[..]


[..]

Nu durf ik niet meer :(
Pussy :P
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 5 januari 2015 @ 15:20:38 #147
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_148357220
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Pussy :P
:Y)

Internet ridder, jeweetzelluf!
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_148357286
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:20 schreef Merlijn het volgende:

[..]

:Y)

Internet ridder, jeweetzelluf!
TP waarschijnlijk ook :P
  maandag 5 januari 2015 @ 15:23:19 #149
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_148357315
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:22 schreef Puala het volgende:

[..]

TP waarschijnlijk ook :P
TP is lief :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_148357367
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:23 schreef Merlijn het volgende:

[..]

TP is lief :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij ook hoor O+

En ik ben een gigantische internet ridder :P mijn kaatste kickboks training is inmiddels ook alweer 8 jaar geleden... God at gaat de tijd hard.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')