abonnement Unibet Coolblue
pi_147797442
quote:
Het kerstpakket van de gemeente Amsterdam is veel ambtenaren in het verkeerde keelgat geschoten, meldt Het Parool. Ze zijn niet tevreden met de sleutelhanger en de door de gemeente in eigen beheer gemaakte scheurkalender met weetjes over de stad.

Voor het eerst kregen alle 13.000 medewerkers van de gemeente hetzelfde kerstpakket. Voorheen kregen de ambtenaren een kerstgeschenk van hun eigen dienst. Daar waren pakketten bij met een waarde van 100 euro, schrijft de krant.

De centralisatie heeft voor een deel van de ambtenaren tot een versobering geleid. Dit kerstpakket kost de gemeente 6 euro per stuk. Het Parool citeert een intern bericht aan de ambtenaren waar het pakket wordt aangekondigd als "een geschenk waarbij de waarde vooral tot uiting komt in de manier waarop het is gemaakt".
http://nos.nl/artikel/200(...)met-kerstpakket.html

Beter een scheurkalender dan niks zou ik zeggen, ik persoonlijk waardeer zoiets meer dan een groot kerstpakket.
pi_147797513
Wat een gezeik zeg....wees blij dat je IETS krijgt, stel ondankbare honden. Ik heb 3 jaar lang überhaupt geen kerstpakket ontvangen, ga ik toch ook niet over lopen janken ?
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_147797549
Nja, kan me wel voorstellen dat je een beetje op je neus kijkt als je jarenlang pakketten van 100 euro hebt gekregen en nu ineens een scheurkalender :')
compact en kleverig.
  zondag 21 december 2014 @ 12:43:46 #4
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_147797590
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
Nja, kan me wel voorstellen dat je een beetje op je neus kijkt als je jarenlang pakketten van 100 euro hebt gekregen en nu ineens een scheurkalender :')
Mensen die menen recht te hebben op iets als een kerstpakket en gaan pitchen als het te goedkoop is :')

En maar zeiken over stijgende lasten. Gemeente bespaart dus in sommige gevallen 94 eu per pakket. Hoeveel ambtenaren werken er in Amsterdam? Tel uit je winst.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_147797664
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 12:38 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/200(...)met-kerstpakket.html

Beter een scheurkalender dan niks zou ik zeggen, ik persoonlijk waardeer zoiets meer dan een groot kerstpakket.
Ik zou liever iets fatsoenlijks hebben. Of niks. Niet van die zooi iig. :N

Ik heb zelf iets van 100E ofzo gekregen, en een kerstfeest. Niets te zeuren, maar een kalender zouden ze mogen houden. Ik heb al een huis vol met rotzooi.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_147797675
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:43 schreef Bugno het volgende:

[..]

Mensen die menen recht te hebben op iets als een kerstpakket en gaan pitchen als het te goedkoop is :')

En maar zeiken over stijgende lasten. Gemeente bespaart dus in sommige gevallen 94 eu per pakket. Hoeveel ambtenaren werken er in Amsterdam? Tel uit je winst.
Ik ben ook een partij gaan pitchen toen ik mijn kerstpakket kreeg

pi_147797680
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:43 schreef Bugno het volgende:

[..]

Mensen die menen recht te hebben op iets als een kerstpakket en gaan pitchen als het te goedkoop is :')

En maar zeiken over stijgende lasten. Gemeente bespaart dus in sommige gevallen 94 eu per pakket. Hoeveel ambtenaren werken er in Amsterdam? Tel uit je winst.
Ik zeg er verder niets van, bezuinigen op iets onnodigs als een kerstpakket kan ik alleen maar toejuichen, maar mensen moeten niet net gaan doen of zij helemaal geen teleurstelling zouden voelen als ze na jarenlang een groot, uitgebreid, duur pakket te hebben gehad nu ineens een scheurkalender zouden krijgen. Dat is gewoon onzin, iedereen zou dat even jammer vinden (bijna iedereen toch)

En: Wees blij dat je iets krijgt, gaat dan tóch wat minder op.
compact en kleverig.
  zondag 21 december 2014 @ 12:47:20 #8
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_147797695
Ah dus op die manier proberen ze ambtenaren eruit te pesten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Leukste jonkie 2022 zondag 21 december 2014 @ 12:48:41 #9
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_147797747
Sowieso belachelijk dat ambtenaren een kerstpakket krijgen :{w
Je maintiendrai -XOXO-
pi_147798006
Waarom kijkt een ambtenaar 's morgens door het raam naar buiten?

>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>

Anders heeft ie 's middags niets meer te doen

hihihihi hahaha hohoho
pi_147798322
Onze kerstpakketten zijn jaren geleden al wegbezuinigd. Tegenwoordig krijgen we alleen nog een kerststol.

Niet zeiken dus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_147798401
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:43 schreef Bugno het volgende:

[..]

Mensen die menen recht te hebben op iets als een kerstpakket en gaan pitchen als het te goedkoop is :')

En maar zeiken over stijgende lasten. Gemeente bespaart dus in sommige gevallen 94 eu per pakket. Hoeveel ambtenaren werken er in Amsterdam? Tel uit je winst.
Juist.
pi_147798418
Ze mogen blij zijn dat ze iets krijgen. De ondankbare honten. :(
Ура для россии
pi_147799644
quote:
'Het kerstgeschenk past in een tijdgeest waarin ook de gemeente moet bezuinigen. Het is in geld uitgedrukt een sober geschenk', aldus het bericht. Het kerstpakket, waarvan er 18.000 zijn gemaakt, kost de gemeente zes euro per stuk.

Voedselbank
Maar dat cadeau is de gemeente-ambtenaren dus in het verkeerde keelgat geschoten, constateert ook Mario Soriano van de Centrale Ondernemingsraad Amsterdam. 'Veel mensen weigeren het in ontvangst te nemen. Het is een nutteloos ding, zeggen zij. We krijgen talloze mailtjes van mensen die vinden dat de gemeente het geld beter had kunnen doneren aan een goed doel, de Voedselbank bijvoorbeeld.'

Sommigen verbazen zich erover dat de gemeente een beleid voert dat is gericht op het besparen van zo veel mogelijk papier en vervolgens doodleuk met een scheurkalender komt.

Anderen voelen zich serieus tekortgedaan en eisen op de interne gemeentesite een verklaring van burgemeester Eberhard van der Laan. Een gemeentewoordvoerder zegt niet verrast te zijn over de reacties. 'Kerstpakketten leiden altijd tot discussie.'
Ik kom verdomd weinig uitspraken van ambtenaren tegen waaruit blijkt dat ze het te karig vinden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_147799663
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 12:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik zou liever iets fatsoenlijks hebben. Of niks. Niet van die zooi iig. :N

Ik heb zelf iets van 100E ofzo gekregen, en een kerstfeest. Niets te zeuren, maar een kalender zouden ze mogen houden. Ik heb al een huis vol met rotzooi.
Nou ik heb geen rijbewijs, dus zo'n groot kerstpakket krijg ik sowieso niet thuis en ik ben er ook wel klaar mee om er 10KM mee te fietsen en mijn leven te riskeren ;) Dus geef mij maar gewoon een kleinigheidje, en ik was vast nog blij geweest met zo'n kalender al had het wel wellicht weken ergens in een hoek gelegen.
  zondag 21 december 2014 @ 13:56:23 #16
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_147799725
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:40 schreef DjinN het volgende:
Wat een gezeik zeg....wees blij dat je IETS krijgt, stel ondankbare honden. Ik heb 3 jaar lang überhaupt geen kerstpakket ontvangen, ga ik toch ook niet over lopen janken ?
Moet je misschien eens doen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  Forum Admin zondag 21 december 2014 @ 13:59:03 #17
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_147799820
Een scheurkalender en een sleutelhanger. Hmmmmm, ja. Dan kan je inderdaad net zo goed niets geven.
pi_147799842
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:40 schreef DjinN het volgende:
Wat een gezeik zeg....wees blij dat je IETS krijgt, stel ondankbare honden. Ik heb 3 jaar lang überhaupt geen kerstpakket ontvangen, ga ik toch ook niet over lopen janken ?
Jij hebt blijkbaar iets anders om over te janken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_147799849
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:57 schreef TheStranger1158 het volgende:
Waarom kijkt een ambtenaar 's morgens niet door het raam naar buiten?

>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>

Anders heeft ie 's middags niets meer te doen

hihihihi hahaha hohoho
Fixed. ;)
pi_147799935
Ik snap die kerstpakketten nooit, waarom moet je ineens iets extra krijgen en waarom mag je daar eisen aan stellen? Schaf het gewoon af of doneer als bedrijf geld aan een lokaal goed doel zoals de voedselbank.
pi_147800058
Dat is een eeuwenoude traditie in Nederland, en dat mag tot ¤ 30 onbelast dus vroeger kreeg je nog een cadeaubon van ¤ 40 van de MediaMarkt bijvoorbeeld die men dan voor ¤ 30 waarschijnlijk kocht.
pi_147800330
Mensen die van mening zijn dat je ambtenaren geen kerstpakket moet geven.... :') _O-
pi_147800382
Ik krijg een cadeaubon van 30 euri uit te geven bij... jawel... het bedrijf waar ik werk.. Geen probleem, het gaat om het gebaar, en dan nog. Ik kan er niet wakker van liggen.

Mijn neef de rijksambtenaar stond raar te kijken een half jaar geleden toen ik hem vertelde wat ons kerstpakket was. Goh, krijgen jullie dat maar, zo weinig.. wij krijgen wel een twv 100 Euro..

Van onze belastingcenten..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_147800575
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:13 schreef theunderdog het volgende:
Mensen die van mening zijn dat je ambtenaren geen kerstpakket moet geven.... :') _O-
Iedereen verdient een kerstpakket. Maar misschien zouden deze ambtenaren in hun doelstelling een bedrag kunnen opnemen wat ze werkelijk gaan bezuinigen zonder lastenverzwaring en een percentage daarvan mogen ze besteden aan een kerstpakket.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_147800627
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:14 schreef kawotski het volgende:
Ik krijg een cadeaubon van 30 euri uit te geven bij... jawel... het bedrijf waar ik werk.. Geen probleem, het gaat om het gebaar, en dan nog. Ik kan er niet wakker van liggen.

Mijn neef de rijksambtenaar stond raar te kijken een half jaar geleden toen ik hem vertelde wat ons kerstpakket was. Goh, krijgen jullie dat maar, zo weinig.. wij krijgen wel een twv 100 Euro..

Van onze belastingcenten..
Meen je dat laatste nu serieus? alsof je dat merkt... :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')