abonnement Unibet Coolblue
pi_147742656
Speler Miljoenenjacht loopt kapitaal mis door blunder


© RTL.

Kandidaat Arrold is zondagavond tijdens een uitzending van het tv-programma Miljoenenjacht door een blunder een kapitaal misgelopen. Doordat hij de verkeerde knop indrukte, ging hij akkoord met een veel lager bedrag dan in de koffer van zijn keuze zat.

De hoofdprijs van 5 miljoen euro bleek in koffer 17 te zitten, het nummer dat hem door zijn zoon was ingefluisterd. De doodnerveuze Arrold was van plan de knop in te drukken waardoor hij verder zou spelen, maar drukte per abuis de rode knop in. Daarmee geven kandidaten aan akkoord te gaan met het bod van de bank, in dit geval 125 duizend euro.


© ANP. Linda de Mol tijdens een eerdere uitzending van Miljoenenjacht.

Notaris onverbiddelijk
Presentatrice Linda de Mol leek erop te rekenen dat de kostbare vergissing wel kon worden rechtgezet, maar de notaris toonde zich onverbiddelijk. Het is voor het eerst in de geschiedenis van het tv-programma dat een kandidaat op deze manier strandt.

Op Twitter betuigden verschillende kijkers hun medeleven, al was er soms ook onvervalst leedvermaak. 'Harold gaat slecht slapen vannacht', luidde een van de opmerkingen.

http://www.volkskrant.nl/(...)s-door-blunder.dhtml

Beste lezer,

Allereerst zouden wij gisterenavond een voorstelling bezoeken in de Haerlemse Philharmonie, maar om bepaalde redenen werden de plannen voor deze avond later alsnog gewijzigd.

Afijn, thuis voor de buis, onder genot van een Jopen , heerlijk wijntje en andere lekkernijen :Y) , was Miljoenenjacht gisterenavond bovendien érg spannend. Welbeschouwd kan het iemand toch zomaar gebeuren: de vergissing van je leven begaan, zoals reeds gebleken is toen bovenstaande kandidaat Arrold door een blunder een behoorlijk kapitaal misliep. :O

Wat zal ik zeggen: financiėle rijkdom of forse meevallers zijn voor de gelukkige in kwestie te allen tijde een groot goed. Derhalve kan men echter spreken van een uiterst kostbare vergissing, die de kandidaat in kwestie nog lang zal heugen, en zo zij het. :|W

Zoals het gezegde luidt: het is jammer maar helaas! De notaris moest onverbiddelijk zijn. Reacties liepen uiteen van leedvermaak tot medeleven. Men wordt uiteraard liever miljonair, en dat valt immers goed te begrijpen. Oók ik had hem die 5 miljoen best gegund, al met al neemt dat niet weg dat het 'magere' bedrag van 125 duizend euro voor de 'gewone' burger evengoed nog heel aardig is, teneinde met alle luxe incluis ervan te kunnen leven.

Welnu, tot zover de OP.
pi_147742911
Oud nieuws is geen nieuws
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_147742925
Is een nieuw topic nog nodig? Volgens mij is alles wel gezegd ondertussen, en de rechtbank heeft een vrij duidelijke uitspraak gedaan.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 19 december 2014 @ 15:05:24 #4
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_147742952
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:04 schreef Me_Wesley het volgende:
Is een nieuw topic nog nodig? Volgens mij is alles wel gezegd ondertussen, en de rechtbank heeft een vrij duidelijke uitspraak gedaan.
Dit dus.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_147743198
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:04 schreef Me_Wesley het volgende:
Is een nieuw topic nog nodig? Volgens mij is alles wel gezegd ondertussen, en de rechtbank heeft een vrij duidelijke uitspraak gedaan.
Ik vind een deel van de uitspraak vreemd daarnaast ging dat alleen maar over het horen van een getuige.
  vrijdag 19 december 2014 @ 15:23:55 #6
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147743530
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik vind een deel van de uitspraak vreemd daarnaast ging dat alleen maar over het horen van een getuige.
De rechtbank liet wel doorschemeren dat de vordering kansloos is.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 19 december 2014 @ 15:27:03 #7
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147743621
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_147743652
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:23 schreef Morendo het volgende:

[..]

De rechtbank liet wel doorschemeren dat de vordering kansloos is.
Ja en het belangrijkste stuk daarbij is dat ze het erg duidelijk vinden dat iedereen wist wat het drukken op de rode knop betekende. Ik vind dat raar omdat Linda de Mol letterlijk zegt dat ze het niet wist. De kandidaat het aan haar vraagt en Linda de Mol in eerste instantie en geheel zelfstandig de oplossing aandraagt gewoon verder te spelen alsof niet is gedrukt. In het hele vonnis staat verder niets over waarop de rechter zijn beslissing heeft gebaseerd, het stond ook niet in de spelregels. In mijn ogen mag de rechter niet zo eenvoudig vaststellen (zonder basis) dat iedereen iets weet als de presentatrice zegt dat ze het niet wist.
  vrijdag 19 december 2014 @ 15:30:16 #9
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147743736
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja en het belangrijkste stuk daarbij is dat ze het erg duidelijk vinden dat iedereen wist wat het drukken op de rode knop betekende. Ik vind dat raar omdat Linda de Mol letterlijk zegt dat ze het niet wist. De kandidaat het aan haar vraagt en Linda de Mol in eerste instantie en geheel zelfstandig de oplossing aandraagt gewoon verder te spelen alsof niet is gedrukt. In het hele vonnis staat verder niets over waarop de rechter zijn beslissing heeft gebaseerd, het stond ook niet in de spelregels. In mijn ogen mag de rechter niet zo eenvoudig vaststellen (zonder basis) dat iedereen iets weet als de presentatrice zegt dat ze het niet wist.
Dat lijkt me meer aan eiser om te bewijzen, dat het voor hem zeer onbekend was. En volgens mij ken je te veel betekenis toe aan de rol van Linda de snol.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 19 december 2014 @ 15:34:13 #10
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_147743875
Simpel, dikke vette pech. Had je maar op moeten letten.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_147743944
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja en het belangrijkste stuk daarbij is dat ze het erg duidelijk vinden dat iedereen wist wat het drukken op de rode knop betekende. Ik vind dat raar omdat Linda de Mol letterlijk zegt dat ze het niet wist. De kandidaat het aan haar vraagt en Linda de Mol in eerste instantie en geheel zelfstandig de oplossing aandraagt gewoon verder te spelen alsof niet is gedrukt. In het hele vonnis staat verder niets over waarop de rechter zijn beslissing heeft gebaseerd, het stond ook niet in de spelregels. In mijn ogen mag de rechter niet zo eenvoudig vaststellen (zonder basis) dat iedereen iets weet als de presentatrice zegt dat ze het niet wist.
Wat natuurlijk zwaar meetelt is dat de klager ook wist wat de knop betekende, of in elk geval niet heeft betwist dat hij dat wist. Dan kan Linda de Mol wel even in de war zijn geweest door de onvoorziene situatie, maar ook zij wist gewoon wat de knop deed.
pi_147743962
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat lijkt me meer aan eiser om te bewijzen, dat het voor hem zeer onbekend was.
Correct. Heeft hij overigens niet eens geprobeerd.
pi_147744010
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat lijkt me meer aan eiser om te bewijzen, dat het voor hem zeer onbekend was. En volgens mij ken je te veel betekenis toe aan de rol van Linda de snol.
Het gaat er in dit geval om dat de rechter dus iets evident vindt terwijl in het vonnis dingen staan die dat tegenspreken en ook mist de reden waarom de rechter het vindt. Als je dat aantreft is dat zeker een reden om het vonnis aan te vechten.
pi_147744080
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat natuurlijk zwaar meetelt is dat de klager ook wist wat de knop betekende, of in elk geval niet heeft betwist dat hij dat wist. Dan kan Linda de Mol wel even in de war zijn geweest door de onvoorziene situatie, maar ook zij wist gewoon wat de knop deed.
Dat klopt maar dan had dat de motivatie moeten zijn en niet dat het evident is dat duidelijk is wat die knoop betekend.
pi_147744086
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het gaat er in dit geval om dat de rechter dus iets evident vindt terwijl in het vonnis dingen staan die dat tegenspreken en ook mist de reden waarom de rechter het vindt. Als je dat aantreft is dat zeker een reden om het vonnis aan te vechten.
Iedereen weet wat die knop doet. Zelfs de klager wist dat. Waar wil je dan nog over steggelen?
  vrijdag 19 december 2014 @ 15:40:39 #16
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147744088
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het gaat er in dit geval om dat de rechter dus iets evident vindt terwijl in het vonnis dingen staan die dat tegenspreken en ook mist de reden waarom de rechter het vindt. Als je dat aantreft is dat zeker een reden om het vonnis aan te vechten.
Daarmee gooi je het procesrecht op z'n kop. Wie stelt moet bewijzen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_147744111
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Iedereen weet wat die knop doet. Zelfs de klager wist dat. Waar wil je dan nog over steggelen?
behalve Linda de Mol en dat is niet erg consequent met het gegeven dat iedereen het wist.
pi_147744127
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:40 schreef Morendo het volgende:

[..]

Daarmee gooi je het procesrecht op z'n kop. Wie stelt moet bewijzen.
Nee wat bewijzen wordt geacht moet bewezen zijn.
  vrijdag 19 december 2014 @ 15:43:39 #19
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147744186
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee wat bewijzen wordt geacht moet bewezen zijn.
Dus een opiniepeiler moet onder 1000 vaste kijkers, oud kandidaten van het programma peilen hoe duidelijk het voor hun dat de rode knop 'abort' betekent? En dan pas staat het vast?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_147744279
Ik snap Wespensteeks punt wel.

De knop wordt gebruik om je intentie aan te geven.
De vraag is nu, wat is leidend als die intentie anders is dan je actie.

Dat was voor zowel de kandidaat als Linda niet duidelijk.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_147744307
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:43 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dus een opiniepeiler moet onder 1000 vaste kijkers, oud kandidaten van het programma peilen hoe duidelijk het voor hun dat de rode knop 'abort' betekent? En dan pas staat het vast?
Geen idee maar als er geen bewijs is kan de rechter het m.i. niet evident noemen als juist het tegendeel letterlijk in het vonnis staat.
  vrijdag 19 december 2014 @ 15:48:44 #22
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147744353
quote:
Hoewel in het kader van de behandeling van het onderhavige verzoek niet de vraag voorligt of de door [verzoeker] (in een mogelijke uiteindelijke bodemprocedure) in te stellen vordering kans van slagen heeft, moet hij – zoals hiervoor is overwogen – wel een belang hebben bij het houden van het voorlopige getuigenverhoor. Zoals de Hoge Raad in zijn arrest van 29 maart 1985 (ECLI:NL:HR:1985:AG4989) heeft overwogen, kan een verzoek ook worden afgewezen als de verzoeker een te zwakke materiėle rechtspositie heeft. Dit brengt met zich dat de rechter (bij betwisting) toch zal moeten beoordelen of de vordering die [verzoeker] meent te hebben enige kans van slagen heeft in de bodemprocedure die hij overweegt aanhangig te maken en/of of hetgeen [verzoeker] in het voorlopig getuigenverhoor wil bewijzen, kan bijdragen aan de beoordeling van de vordering in die bodemprocedure, voordat kan worden geoordeeld of het verzoek moet worden toegewezen. Naar het oordeel van de rechtbank is het evident (dat de rechter in een eventueel door [verzoeker] aan te spannen bodemprocedure zal oordelen) dat in deze televisie-spelshow voor de vraag of de kandidaat het bod van de bank accepteert of afwijst (en wil doorspelen) beslissend is of hij wel of niet de rode knop indrukt. Dat het al dan niet drukken op de rode knop beslissend is voor het verdere verloop van het spel, is duidelijk voor iedereen die (sinds 2008) kijkt naar de spelshow op de televisie en (zeker) ook voor de deelnemers. [verzoeker] betwist ook niet dat hij op de hoogte was van de functie van de rode knop en dat hij deze heeft begrepen. Dat dit niet uitdrukkelijk stond vermeld in de spelregels die aan [verzoeker] zijn uitgereikt voorafgaand aan zijn deelname en de Postcode Loterij eerst na de opnames op 16 oktober 2013 heeft besloten dit ook uitdrukkelijk te vermelden in de schriftelijke regels die op haar website zijn te vinden (en die nadien aan de kandidaten worden uitgereikt), betekent niet dat deze – voor iedereen kenbare – regel daarvoor niet bestond. De situatie zou mogelijk anders kunnen zijn als [verzoeker] daadwerkelijk per ongeluk op de rode knop had gedrukt, dat wil zeggen als hij de rode knop per ongeluk had aangeraakt, bijvoorbeeld terwijl hij – zoals [presentatrice] suggereerde – probeerde het kastje te sluiten waarmee de rode knop wordt afgedekt. Dit is in dit geval niet aan de orde. In de beelden van het moment waarop [verzoeker] op de rode knopt drukt die vanuit een andere camerapositie zijn gemaakt dan de beelden die zijn uitgezonden (en die de rechtbank en partijen tijdens de zitting hebben bekeken) is te zien dat [verzoeker] vol overtuiging op de rode knop slaat (ook [verzoeker] en [presentatrice] gebruiken het woord “slaan”, zie hiervoor onder 2.7).

5.3.
Dit alles betekent dat niet van belang is of [verzoeker] voorafgaand aan het moment van drukken niet van plan was dit te doen (en of hij dit voornemen met zijn vrouw en [presentatrice] heeft besproken). Met Endemol is de rechtbank van oordeel dat het er in een (televisie)spel als dit slechts om gaat wat [verzoeker] op het “moment suprčme” heeft gedaan en op dat moment heeft hij – vol overtuiging – op de rode knop gedrukt. Daarmee heeft hij aangegeven het bod van de bank te accepteren en was het spel (voor hem) afgelopen.

5.4.
De advocaten van [verzoeker] hebben gewezen op een uitspraak van de voorzieningenrechter van de rechtbank Rotterdam van 4 augustus 2014 (ECLI:NL:RBROT:2014:6669). In die zaak heeft een (potentiėle) koper in de afslagfase van een executieveiling van een bedrijfspand bij een bedrag van ¤ 550.000 op de ‘MIJN’-knop gedrukt. De verkopende bank vorderde in kort geding nakoming van de aldus volgens de bank gesloten koopovereenkomst, op grond waarvan de koper het pand voor een koopprijs van ¤ 1.064.000 (inclusief bijkomende kosten) moest afnemen. De rechter oordeelde dat voldoende aannemelijk is dat de wil van de (potentiėle) koper er niet op was gericht het pand te kopen voor dit bedrag van ruim 1 miljoen euro en dat dus niet was voldaan aan het vereiste van artikel 3:33 BW (waarin is bepaald dat een rechtshandeling een op een rechtsgevolg gerichte wil vereist die zich door een verklaring heeft geopenbaard).
Het beroep op deze uitspraak kan [verzoeker] niet baten. Allereerst is een (executie)veiling (waar wederkerige overeenkomsten tot stand komen en ook degene die “op de knop drukt” daarmee verplichtingen aangaat) niet vergelijkbaar met een televisiespel (waar de deelnemer een geldbedrag kan winnen). Bovendien was in de “veilingzaak” discussie mogelijk over de vraag op welk bod de (potentiėle) koper met het drukken op de ‘MIJN’-knop was ingegaan. Die situatie is in het onderhavige geval niet aan de orde.
5.5.
Al het voorgaande brengt met zich dat hetgeen [verzoeker] in een voorlopig getuigenverhoor wil bewijzen – waaronder bewijs van zijn stelling dat zijn wil niet overeenstemde met zijn “verklaring” (dat hij voorafgaand aan het “moment suprčme” niet de bedoeling had op de rode knop te drukken en dit ook met anderen heeft gedeeld) – niet relevant is voor de beoordeling van de vordering die [verzoeker] overweegt tegen Endemol en/of de Postcode Loterij in te stellen en dat hij dus geen belang heeft bij een voorlopig getuigenverhoor.
Lijkt mij redelijk.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_147744486
quote:
Dit brengt met zich dat de rechter (bij betwisting) toch zal moeten beoordelen of de vordering die [verzoeker] meent te hebben enige kans van slagen heeft in de bodemprocedure die hij overweegt aanhangig te maken en/of of hetgeen [verzoeker] in het voorlopig getuigenverhoor wil bewijzen, kan bijdragen aan de beoordeling van de vordering in die bodemprocedure, voordat kan worden geoordeeld of het verzoek moet worden toegewezen. Naar het oordeel van de rechtbank is het evident (dat de rechter in een eventueel door [verzoeker] aan te spannen bodemprocedure zal oordelen) dat in deze televisie-spelshow voor de vraag of de kandidaat het bod van de bank accepteert of afwijst (en wil doorspelen) beslissend is of hij wel of niet de rode knop indrukt. Dat het al dan niet drukken op de rode knop beslissend is voor het verdere verloop van het spel, is duidelijk voor iedereen die (sinds 2008) kijkt naar de spelshow op de televisie en (zeker) ook voor de deelnemers.
Het volgens mij ook belangrijke stuk:
quote:
[presentatrice]: “Nou, dan doen we toch net of je het niet gedaan hebt?”

[verzoeker]: “Kan dat?”

[presentatrice]: “Dat weet ik niet, dat ga ik even vragen.”
Het is volgens de rechters dus evident maar duidelijk is wel dat Linda de Mol zegt dat ze het niet weet en nadat ze uit eigen een begin een aanbod doet dat haaks staat op die bewering van de rechter.
  vrijdag 19 december 2014 @ 15:59:30 #24
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147744645
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het volgens mij ook belangrijke stuk:

[..]

Het is volgens de rechters dus evident maar duidelijk is wel dat Linda de Mol zegt dat ze het niet weet en nadat ze uit eigen een begin een aanbod doet dat haaks staat op die bewering van de rechter.
Je hecht teveel betekenis toe aan die ad hoc-opmerking van Linda de Mol. Zij was waarschijnlijk flabbergasted en juist uit haar hulp vragen blijkt dat ze geen autoriteit is daar qua spelregels. Niet vertegenwoordingsbevoegd en zo. Bovendien geeft die vent nog een dat hij het wist. Dat lijkt mij dan een tamelijk domme opmerking. Want in deze zaak staat niet centraal wat Linda al dan niet wist maar of deze eiser het wist.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_147744811
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:52 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Dat Linda de Mol de notaris wilde bewegen om een oogje dicht te knijpen is in deze kwestie dus weinig relevant

Dit is in zoverre relevant dat wespensteek beweerde dat de regels niet duidelijk zouden zijn voor de mol en daarmee niet voor iedereen duidelijk zijn, ik bestrijd dat en wijs erop dat het een moreel verzoek was.
pi_147744841
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:59 schreef Morendo het volgende:
en juist uit haar hulp vragen blijkt dat ze geen autoriteit is daar qua spelregels
Dat zie ik eerder als bevestiging van mijn opvatting want als zij het al niet is hoe kan de rechter dan vinden dat elke regelmatige kijker het wel wist. Mogelijk speelt mee dat ik zeker geen regelmatige kijker ben maar ik kan niets vinden in het vonnis dat die conclusie van de rechter rechtvaardigt.
pi_147745004
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 16:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat zie ik eerder als bevestiging van mijn opvatting want als zij het al niet is hoe kan de rechter dan vinden dat elke regelmatige kijker het wel wist. Mogelijk speelt mee dat ik zeker geen regelmatige kijker ben maar ik kan niets vinden in het vonnis dat die conclusie van de rechter rechtvaardigt.
Ze wist wel, maar wilde gewoon een uitzondering, knipje en een oogje dicht.

Nogmaals er zit verschil tussen formele regels en een morele vraag.
pi_147745700
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:59 schreef Morendo het volgende:

[..]

Je hecht teveel betekenis toe aan die ad hoc-opmerking van Linda de Mol. Zij was waarschijnlijk flabbergasted en juist uit haar hulp vragen blijkt dat ze geen autoriteit is daar qua spelregels. Niet vertegenwoordingsbevoegd en zo. Bovendien geeft die vent nog een dat hij het wist. Dat lijkt mij dan een tamelijk domme opmerking. Want in deze zaak staat niet centraal wat Linda al dan niet wist maar of deze eiser het wist.
Je slaat de spijker op zijn kop.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 december 2015 @ 21:54:42 #29
862 Arcee
Look closer
pi_158480120
quote:
Linda de Mol toch getuige?


Linda de Mol kan alsnog worden opgeroepen als getuige in de Miljoenenjacht-zaak, heeft de rechter dinsdag bepaald. Een kandidaat, die beweert dat hij per ongeluk op de rode knop drukte, wil zijn gelijk halen.

De rechter sprak vorig jaar rond deze tijd nog uit dat presentatrice Linda de Mol niet mocht worden gehoord, maar heeft deelnemer Arrold nu op dat punt toch in het gelijk gesteld, meldt RTL.

Hij schakelde advocaat Peter Plasman in na zijn pijnlijke blunder, die in november 2013 op tv te zien was. Arrold was zo nerveus dat hij op de knop drukte, waardoor hij akkoord ging met het zogeheten bod van de bank van 125.000 euro.

Linda had dit 'foutje' nog nooit meegemaakt en ging er vanuit dat de actie wel teruggedraaid kon worden. De notaris deelde de kandidaat mee dat dit helaas niet meer mogelijk was. Uiteindelijk bleek dat de hoofdprijs van 5 miljoen in de koffer van Arrold uit Son zat.

Hij wil de presentatrice, de notaris en de regisseur van het programma horen om aan te tonen dat hij niet wilde stoppen, en probeert van producent Endemol en/of de Postcode Loterij een schadevergoeding te krijgen of de mogelijkheid het spel alsnog uit te spelen.

Bron: Telegraaf
pi_158480960
quote:
Hij wil de presentatrice, de notaris en de regisseur van het programma horen om aan te tonen dat hij niet wilde stoppen,
Ik kan me niet voorstellen dat een rechter hem ooit gelijk gaat geven. De video is klip en klaar, hij drukt zelf en is niet spastisch.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_158481123
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet waarom Linda zou moeten getuigen. Wat er is gebeurd, is op beeld vastgelegd. Welke mening zij daar over heeft, is totaal niet relevant. Het reglement van het spel is bindend.
  donderdag 24 december 2015 @ 11:11:04 #32
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_158491874
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet waarom Linda zou moeten getuigen. Wat er is gebeurd, is op beeld vastgelegd. Welke mening zij daar over heeft, is totaal niet relevant. Het reglement van het spel is bindend.
Alles om maar te proberen geld los te krijgen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_158491940
quote:
7s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alles om maar te proberen geld los te krijgen.
Exact...zelfs een schikking (mocht die er ooit komen) levert hem al meer op.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_158567529
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet waarom Linda zou moeten getuigen. Wat er is gebeurd, is op beeld vastgelegd. Welke mening zij daar over heeft, is totaal niet relevant. Het reglement van het spel is bindend.
Reglementen zijn nooit absoluut bindend, er is van alles mogelijk. Wat Linda wel/niet heeft gedaan kan voor de uitleg relevant zijn, zeker als iets onduidelijk is. Dan kan het nooit kwaad om het haar zelf te vragen, ook al staat inderdaad veel op beeld (maar niet alles).
pi_158568339
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet waarom Linda zou moeten getuigen. Wat er is gebeurd, is op beeld vastgelegd. Welke mening zij daar over heeft, is totaal niet relevant. Het reglement van het spel is bindend.
Zij kan getuigen over wat ze achter de schermen allemaal met de notaris/programmaleider besproken heeft. Daaruit kan blijken dat er geen duidelijke regels waren vastgelegd wat er in zo'n situatie moet gebeuren en dat ze ter plekke hebben besloten dat de druk op de knop niet kan worden teruggedraaid.
Als ze dat ter plekke hebben besloten, kan het zijn dat niet alles aan die genomen beslissing klopt.
pi_158572739
Ik vind het allemaal nogal vergezocht. Hoe dan ook: ik hoop niet dat deze man door de rechter in het gelijk wordt gesteld.
pi_158573304
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:57 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het allemaal nogal vergezocht. Hoe dan ook: ik hoop niet dat deze man door de rechter in het gelijk wordt gesteld.
Ik hoop van wel. Hij had aangegeven dat hij er ongeluk had gedrukt en dat hij nog verder wilde.
pi_158573359
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 17:19 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik hoop van wel. Hij had aangegeven dat hij er ongeluk had gedrukt en dat hij nog verder wilde.
Net als laatst in het casino. Ik had geld ingezet op 22 maar toen hij op 8 viel besefte ik me dat ik toch liever het geld op 8 had ingezet.
Conscience do cost.
  zondag 27 december 2015 @ 17:26:45 #39
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_158573493
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 17:19 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik hoop van wel. Hij had aangegeven dat hij er ongeluk had gedrukt en dat hij nog verder wilde.
Oh ja nee dan is het opeens geldig. Ik had alles op rood gezet maar dat ging per ongeluk.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_158573505
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 17:19 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik hoop van wel. Hij had aangegeven dat hij er ongeluk had gedrukt en dat hij nog verder wilde.
Hij is gewoon inhalig. Ieder ander mens zou blij zijn met 125.000 euro.
  zondag 27 december 2015 @ 17:38:29 #41
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158573809
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:57 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het allemaal nogal vergezocht. Hoe dan ook: ik hoop niet dat deze man door de rechter in het gelijk wordt gesteld.
Ik hoop dat hij wel gelijk krijgt, het opnieuw mag proberen en op een lager bedrag uitkomt :6
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158588785
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:38 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik hoop dat hij wel gelijk krijgt, het opnieuw mag proberen en op een lager bedrag uitkomt :6
nee dus, hij wilt het verder spelen met de garantie dat die 125.000 blijft staan ;')
quote:
Dit zou onder meer kunnen door het spel alsnog af te spelen, waarbij het reeds ontvangen bedrag van ¤ 125.000 als minimum vaststaat.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  maandag 28 december 2015 @ 00:44:57 #43
3542 Gia
User under construction
pi_158590895
Ik kan me voorstellen dat er voor dit scenario geen regels bestonden. Je gaat er niet vanuit dat iemand per ongeluk op de knop drukt.
En hoe stelt die Arrold het verder spelen voor? Met de voorkennis van 5 miljoen in zijn koffer?
pi_158591142
Heb 'm nog eens teruggekeken. Zodra hij op de knop slaat is zijn non-verbaal direct duidelijk dat hij zich vergist. Op dat moment zegt hij ook dat hij het verkeerd doet, zijn vrouw aankijkt en knikt dat hij doorgaat en vervolgens per abuis op de knop slaat. Dat was op het moment dat hij nog niet de inhoud van de gekozen koffer kende.

Ik denk dat hij wellicht nog wel kans maakt als de vraag is of het drukken op een knop definitief is wanneer iemand in woord en gebaar het tegendeel laat blijken. De vraag is echter of hij er ook een zaak van had gemaakt wanneer hij vanaf dat moment alleen maar lagere biedingen van de bank had gehad (er werd nl. pro forma doorgespeeld). Bedenk dan echter dat het advocaat Plasman was die contact heeft opgenomen met deze gast waarin hij hem een no cure, no pay deal aanbood. Geen idee of deze man daar, met de kennis van nu, nog in mee zou gaan. Hij heeft tenslotte meer bakken shit over zich heen gehad dan hij had kunnen bedenken.
pi_158591209
Weer gelachen

Die vrouw kan hem wel vermoorden :D

[ Bericht 84% gewijzigd door Anoonumos op 28-12-2015 01:07:59 ]
pi_158593479
Het is eigenlijk wel een bizarre samenloop ook. Ongeveer de 1e keer dat iemand direct spijt heeft van het drukken blijkt er ook net die ene keer (voor het eerst, denk ik?) 5.000.000 in zijn eigen koffer te zitten _O-
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 28 december 2015 @ 08:57:16 #47
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158593772
Ach ja, ik had hem ook best gegund dat er uiteindelijk maar 1 cent in dat koffertje zat. Maar verder dan dat gaat mijn medelijden eigenlijk niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158593792
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 00:44 schreef Gia het volgende:
Ik kan me voorstellen dat er voor dit scenario geen regels bestonden. Je gaat er niet vanuit dat iemand per ongeluk op de knop drukt.
Dit scenario is heel duidelijk afgedicht, als je op de knop drukt is het voorbij, krijg je zoenen van Linda en ga je akkoord met de deal. Veel duidelijker kan het volgens mij niet.
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 28 december 2015 @ 09:02:07 #49
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158593807
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 23:28 schreef dontcare het volgende:

[..]

nee dus, hij wilt het verder spelen met de garantie dat die 125.000 blijft staan ;')

[..]

Meh, jammer :P Maar goed, dan krijgt hij nog steeds geen cent meer oO<
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 28 december 2015 @ 09:19:02 #50
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158593956
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 08:59 schreef danos het volgende:

[..]

Dit scenario is heel duidelijk afgedicht, als je op de knop drukt is het voorbij, krijg je zoenen van Linda en ga je akkoord met de deal. Veel duidelijker kan het volgens mij niet.
Ja, zelfs ik snapte dat na 1x kijken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 28 december 2015 @ 10:51:19 #51
3542 Gia
User under construction
pi_158595494
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 08:59 schreef danos het volgende:

[..]

Dit scenario is heel duidelijk afgedicht, als je op de knop drukt is het voorbij, krijg je zoenen van Linda en ga je akkoord met de deal. Veel duidelijker kan het volgens mij niet.
Ja, dat wordt er tegenwoordig duidelijk bij gezegd. Maar toen ook al?
Heeft ze dat bij deze aflevering ook gezegd?

Verder kan het knikje naar zijn vrouw ook worden uitgelegd als: ik ga drukken.

Ik vind dit net zo'n gejank als met die Hélčne de Gier, uit Heusden, die niet meespeelde maar toch vond dat ze recht had op de prijs, omdat haar postcode wel meespeelde.
pi_158595693
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 08:59 schreef danos het volgende:

[..]

Dit scenario is heel duidelijk afgedicht, als je op de knop drukt is het voorbij, krijg je zoenen van Linda en ga je akkoord met de deal. Veel duidelijker kan het volgens mij niet.
Blijkbaar wel want Linda de Mol wist het ook niet, en het reglement moest nadien veranderd worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158595699
Die lompe tokkie heeft toch echt zelf op de verkeerde knop geduwd. Hij moet maar leren leven met zijn fout.
Ура для россии
pi_158596222
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 10:51 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik vind dit net zo'n gejank als met die Hélčne de Gier, uit Heusden, die niet meespeelde maar toch vond dat ze recht had op de prijs, omdat haar postcode wel meespeelde.
Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, hoewel ook triest qua reactie, dat de postcodeloterij ieders postcode zomaar in hun loterij meeneemt kan je nog wel over discussiėren.
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 28 december 2015 @ 11:42:38 #55
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158596438
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 11:31 schreef danos het volgende:

[..]

Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, hoewel ook triest qua reactie, dat de postcodeloterij ieders postcode zomaar in hun loterij meeneemt kan je nog wel over discussiėren.
Mee eens, dat vond ik een veel relevantere discussie, want het is natuurlijk van de zotte dat je bij de postcodeloterij ook meespeelt als je niet meespeelt. Maar de rechter was ook niet gevoelig voor dat argument. Dat werd wel heel makkelijk van tafel geschoven toendertijd vond ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 28 december 2015 @ 11:47:42 #56
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_158596549
Is er nog geen uitspraak?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_158596613
Man gaf duidelijk aan dat het niet zijn intentie was om te stoppen, men had gewoon verder moeten spelen. Regels waren destijds niet zo waterdicht als dat de meesten hier nu denken. Ik gaf die man toen gelijk en dat doe ik nog steeds. Zo was er destijds bijvoorbeeld niet de voorwaarde dat het spel onherroepelijk werd stopgezet als de knop werd ingedrukt.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 28 december 2015 @ 12:23:10 #58
3542 Gia
User under construction
pi_158597400
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:50 schreef hottentot het volgende:
Man gaf duidelijk aan dat het niet zijn intentie was om te stoppen, men had gewoon verder moeten spelen. Regels waren destijds niet zo waterdicht als dat de meesten hier nu denken. Ik gaf die man toen gelijk en dat doe ik nog steeds. Zo was er destijds bijvoorbeeld niet de voorwaarde dat het spel onherroepelijk werd stopgezet als de knop werd ingedrukt.
In dit geval nemen gedane zaken geen keer.
Er is toen een beslissing genomen, die daarna ook als reglement is vastgelegd.
Als je nu zou gaan verder spelen, bij welk bedrag zal hij dan stoppen, had het bod nog lager kunnen worden, door, bijv. het overhouden van veel bedragen links, samen met alleen die 5 miljoen op rechts. Had hij dan het risico genomen om door te spelen?

Hij zou, m.i., gelijk hebben als daarna in het reglement zou zijn opgenomen dat per ongeluk drukken ongedaan kan worden, indien je dit meteen aangeeft.
Maar dat is niet zo.

Voor hem moet gelden wat voor iedere andere speler geldt: gedrukt is gedrukt.
Het is nog nooit terug gedraaid, dus voor Arrold ook niet.
pi_158597401
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:50 schreef hottentot het volgende:
Man gaf duidelijk aan dat het niet zijn intentie was om te stoppen, men had gewoon verder moeten spelen. Regels waren destijds niet zo waterdicht als dat de meesten hier nu denken. Ik gaf die man toen gelijk en dat doe ik nog steeds. Zo was er destijds bijvoorbeeld niet de voorwaarde dat het spel onherroepelijk werd stopgezet als de knop werd ingedrukt.
Maar het programma bestaat al een aantal jaren en alleen een heremiet onder een steen weet niet wat 'op die knop' drukken betekent. Hij wist dat dus ook. Vergissen is menselijk, foutje bedankt en doorgaan met je leven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_158598411
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 12:23 schreef Gia het volgende:
die daarna ook als reglement is vastgelegd.
Je zegt het zelf al.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158598513
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:54 schreef Arcee het volgende:
Linda had dit 'foutje' nog nooit meegemaakt en ging er vanuit dat de actie wel teruggedraaid kon worden. De notaris deelde de kandidaat mee dat dit helaas niet meer mogelijk was. Uiteindelijk bleek dat de hoofdprijs van 5 miljoen in de koffer van Arrold uit Son zat.
Die notaris wist wat er in welke koffer zat. Die had niet de beslissing om al dan niet door te mogen spelen mogen nemen imo.

Die zat daar om zijn baas 5 miljoen te besparen en nergens anders om.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158598623
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2015 13:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die notaris wist wat er in welke koffer zat. Die had niet de beslissing om al dan niet door te mogen spelen mogen nemen imo.

Die zat daar om zijn baas 5 miljoen te besparen en nergens anders om.
De notaris weet dat volgens mij niet, het is niet dat die man zelf de koffers vult en verdeelt. Net zo min als dat de man die op de knop drukte wist welke prijs hij voor zich had.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158598646
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:16 schreef hottentot het volgende:

[..]

De notaris weet dat volgens mij niet, het is niet dat die man zelf de koffers vult en verdeelt.
Volgens mij werd destijds duidelijk dat hij wel degelijk op de hoogte was van het bedrag van 5 miljoen en in welke koffer dat zat.

Maargoed, ik ga het allemaal niet meer nazoeken, ik geloof het wel verder.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158598764
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2015 13:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

Volgens mij werd destijds duidelijk dat hij wel degelijk op de hoogte was van het bedrag van 5 miljoen en in welke koffer dat zat.

Maargoed, ik ga het allemaal niet meer nazoeken, ik geloof het wel verder.
Even opgezocht en je hebt helemaal gelijk, de notaris wist het. En daarmee zou wat mij betreft zijn beslissingsbevoegdheid op zijn minst in twijfel getrokken moeten worden.

Tel daarbij op dat nergens in de reglementen staat dat de rode knop het spel zou beeindigen, en dat de man onmiddenlijk aangaf niet te willen stoppen en per ongeluk drukte voordat er een koffer was geopend, en dat zelfs Linda hem gelijk gaf.

Ik geef die kerel groot gelijk.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158598788
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:21 schreef hottentot het volgende:
Even opgezocht en je hebt helemaal gelijk, de notaris wist het. En daarmee zou wat mij betreft zijn beslissingsbevoegdheid op zijn minst in twijfel getrokken moeten worden.
Dat bedoel ik. Die zat daar doelbewust 5 miljoen te besparen. Zo simpel is het.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158598796
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 13:21 schreef hottentot het volgende:
Ik geef die kerel groot gelijk.
Ik ook :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 28 december 2015 @ 22:40:38 #67
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_158619724
Die kerel moet al blij zijn met zn ton.

Ik hoop dat hij verliest en voor de rest van zn leven hierom gepest wordt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_158622538
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2015 13:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Die zat daar doelbewust 5 miljoen te besparen. Zo simpel is het.
Het bedrag in de koffer is irrelevant. Relevant is het drukken op de knop.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_158622683
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 23:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het bedrag in de koffer is irrelevant. Relevant is het drukken op de knop.
Dat stond toen niet duidelijk in de spelregels. Die zijn na die uitzending aangepast. Als het van te voren duidelijk was had men die spelregels niet hoeven aan te passen.

Feit blijft dat degene die wist welk bedrag in welke koffer zat (en dus zag dat er een grote kans was dat hij een grotere prijs ging winnen) besloot dat hij niet door mocht spelen ondanks zijn vergissing en wil om door te spelen.

Die notaris had dat besluit niet mogen nemen. Die nam dat besluit juist omdat hij wist dat er naar alle waarschijnlijkheid een hoger bedrag uitgekeerd zou moeten gaan worden.

Die had dus een dubbele agenda. Zogenaamde notaris en onafhankelijk my ass. Die knaker stond gewoon op de payroll daar en dacht zijn baas geld te besparen.

Volgens de regels die er toen waren was er geen enkele reden voor die vent om het doorspelen niet goed te keuren. Die was er gewoon echt niet. De enige reden was dat er naar alle waarschijnlijkheid een hoger bedrag uitgekeerd zou moeten gaan worden als die knaker door zou spelen.

Zo is het en niet anders :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158627569
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar het programma bestaat al een aantal jaren en alleen een heremiet onder een steen weet niet wat 'op die knop' drukken betekent.
Dat vind ik geen aardige kwalificatie van Linda de Mol.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158627653
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:42 schreef livelink het volgende:

[..]

Mee eens, dat vond ik een veel relevantere discussie, want het is natuurlijk van de zotte dat je bij de postcodeloterij ook meespeelt als je niet meespeelt. Maar de rechter was ook niet gevoelig voor dat argument. Dat werd wel heel makkelijk van tafel geschoven toendertijd vond ik.
Hoe moeten ze het dan oplossen als de buren wel meespelen, maar jij niet?

Een postcode is namelijk niet uniek, maar geld voor een rij huizen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 29 december 2015 @ 10:11:43 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158627693
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar het programma bestaat al een aantal jaren en alleen een heremiet onder een steen weet niet wat 'op die knop' drukken betekent.
Je doet me denken aan Pauline Kael. Je uitspraak zegt meer over jou en je sociale omgeving.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 december 2015 @ 10:12:19 #73
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158627702
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:09 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hoe moeten ze het dan oplossen als de buren wel meespelen, maar jij niet?

Een postcode is namelijk niet uniek, maar geld voor een rij huizen.
Ik heb daar een heel simpele oplossing voor. Stoppen met de postcodeloterij. Je postcode is geen lot. Als je een lot wil, dan koop je gewoon een lot. Het hele principe van de postcodeloterij vind ik gewoon compleet fout.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 29 december 2015 @ 10:13:39 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158627726
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:12 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik heb daar een heel simpele oplossing voor. Stoppen met de postcodeloterij. Je postcode is geen lot. Als je een lot wil, dan koop je gewoon een lot. Het hele principe van de postcodeloterij vind ik gewoon compleet fout.
Zoals elke loterij is het een vorm van belasting op een gebrek aan intelligentie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158628021
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat vind ik geen aardige kwalificatie van Linda de Mol.
Een beetje menselijkheid is Linda de Mol blijkbaar niet vreemd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_158628039
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je doet me denken aan Pauline Kael. Je uitspraak zegt meer over jou en je sociale omgeving.
Lijkt me socialer dan een omgeving waarin je geen weet hebt van de betekenis van het drukken op die knop.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_158628087
quote:
7s.gif Op maandag 28 december 2015 23:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat stond toen niet duidelijk in de spelregels. Die zijn na die uitzending aangepast. Als het van te voren duidelijk was had men die spelregels niet hoeven aan te passen.

Feit blijft dat degene die wist welk bedrag in welke koffer zat (en dus zag dat er een grote kans was dat hij een grotere prijs ging winnen) besloot dat hij niet door mocht spelen ondanks zijn vergissing en wil om door te spelen.

Die notaris had dat besluit niet mogen nemen. Die nam dat besluit juist omdat hij wist dat er naar alle waarschijnlijkheid een hoger bedrag uitgekeerd zou moeten gaan worden.

Die had dus een dubbele agenda. Zogenaamde notaris en onafhankelijk my ass. Die knaker stond gewoon op de payroll daar en dacht zijn baas geld te besparen.

Volgens de regels die er toen waren was er geen enkele reden voor die vent om het doorspelen niet goed te keuren. Die was er gewoon echt niet. De enige reden was dat er naar alle waarschijnlijkheid een hoger bedrag uitgekeerd zou moeten gaan worden als die knaker door zou spelen.

Zo is het en niet anders :)
Je kunt er van alles bijslepen, wat Arnold dacht en deed, wat de notaris dacht en deed, wat Linda dacht en deed, maar ook jij kan er niet omheen dat er 1 heel duidelijk feit gebeurde, en dat was het drukken op de knop.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_158628105
Zeker, maar dat was destijds niet meer dan gewoon een nietszeggend spelelement. In de regels stond daar niets over destijds. Dat is er na de uitzending allemaal ineens bijgezet omdat ze zelf ook nattigheid voelde.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158628420
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je kunt er van alles bijslepen, wat Arnold dacht en deed, wat de notaris dacht en deed, wat Linda dacht en deed, maar ook jij kan er niet omheen dat er 1 heel duidelijk feit gebeurde, en dat was het drukken op de knop.
Was dat een showelement of niet? Was het drukken op de knop een rechtshandeling of niet? Waren er spelregels overeengekomen die maakten dat die beweging dit gevolg moest hebben of niet?

Zo'n spelshow moet dat gewoon dicht timmeren door goede spelregels te maken, daar zijn ze overduidelijk niet toe in staat. Dat wil niet zeggen dat meneer de kandidaat gelijk heeft, maar maakt dat wel een goede mogelijkheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158628712
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Was dat een showelement of niet? Was het drukken op de knop een rechtshandeling of niet? Waren er spelregels overeengekomen die maakten dat die beweging dit gevolg moest hebben of niet?

Zo'n spelshow moet dat gewoon dicht timmeren door goede spelregels te maken, daar zijn ze overduidelijk niet toe in staat. Dat wil niet zeggen dat meneer de kandidaat gelijk heeft, maar maakt dat wel een goede mogelijkheid.
Natuurlijk moet het allemaal precies dichtgetimmerd zijn. Dat was het blijkbaar niet, maar in de rechtspraak bestaat ook zoiets als een feit van algemene bekendheid. Aangezien het programma al enkele jaren bestaat en het overgrote deel van de Nederlanders weet wat het op de knop drukken inhoudt lijkt mij dat de betekenis van het op de knop drukken als een dergelijk algemeen feit aangenomen kan worden en dat Arnold daarom terecht geen kans maakt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 29 december 2015 @ 11:04:43 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158628780
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

Lijkt me socialer dan een omgeving waarin je geen weet hebt van de betekenis van het drukken op die knop.
Iedereen in jouw omgeving hangt voor RTL4 dus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158628840
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Iedereen in jouw omgeving hangt voor RTL4 dus.
Geen idee. Ik kijk het programma zelden maar toch weet ik wat op die knop drukken inhoudt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_158628916
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:01 schreef Montagui het volgende:
en dat Arnold daarom terecht geen kans maakt.
Ik ben nog steeds van mening dat hij wel degelijk een kans maakt en namelijk wel om het volgende:

• De regels zijn naderhand aangepast en verduidelijkt.
• Die notaris had kennis over de bedragen in de koffers en kon (gezien iedereen het spel kent) vermoeden er een grote kans was dat er een veel groter bedrag de deur uit zou gaan indien hij liet doorspelen.
• De notaris kon zijn besluit niet staven met de op dat moment geldende regels. Er waren simpelweg geen regels voor het voorval zoals het zich voordeed.

Dat je op zo een moment het besluit om al dan niet door te laten spelen af laat hangen van de enige persoon die weet welke bedragen er in de koffers zitten en die dus wist dat er een zeer grote kans was dat er grotere bedragen uitgekeerd zouden moeten gaan worden is ronduit ridicuul te noemen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158628965
Zoals al gezegd, iedereen kent het spelletje. Het volgende bod van de bank was naar alle waarschijnlijkheid (gewoon statistiek) stukken hoger geweest.

En dat doet het er niet eens toe of deze kandidaat tot het einde doorgespeeld zou hebben en die 5 miljoen zou winnen. Waarschijnlijk zou elk volgend bod van de bank hoger worden. Die notaris wist dat. Plus dat hij wist in welke koffer welk bedrag zat.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158629164
Hij moest nog 4 koffers open maken.
Je eigen koffer kun je niet open maken.

Hij had bijna allemaal die lagen nog staan. Grote kans dat er bv 2 lage en 2 hoge uit zouden gaan.

Stel 1000 en 20 en 2.000.000 en 250.000 zouden eruit gaan.

Dan nog had hij 1.000.000 en 5.000.000 over op zn lijstje. De bank was daar met een beter bod gekomen, daar ben ik van overtuigd. Zeker ook omdat de bank wist dat hij de 5 miljoen er niet uit zou harken omdat hij die zelf had.

Deze kerel is compleet afgepoeierd met wat zakgeld. Ik hoop echt dattie wint.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158629421
Op t moment dat Arnold de beslissing maakte te drukken wist hij dat daarmee t spel beėindigd was. Niemand dwong hem te drukken en ook Linda drukte niet. Nee, Arnold drukte zelf. In zijn beleving - en die van iedereen - betekent drukken dat je akkoord gaat met het bedrag en het spel stopt. Hij wilde op het moment van drukken dus stoppen. Dat je daar 5 seconden later spijt van hebt is je eigen probleem. Iedereen doet net of hij gedwongen is te drukken.


Dat misschien in de regels niet exact vastgelegd is dat de rode knop niet altijd betekent dat het spel ten einde is vind ik niet relevant. Iedereen, Arnold inclusief, speelde alsof de knop wel definitief was.

Daarbij, als het drukken op de knop niet definitief je beslissing is, wat is het dan wel? Als je kennelijk kan terugkomen van je beslissing te drukken, kan je ook terugkomen van je beslissing te zeggen dat je het bod accepteert, of terugkomen van je beslissing om je handtekening te zetten.

[ Bericht 21% gewijzigd door kalinhos op 29-12-2015 11:39:21 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 december 2015 @ 11:35:36 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158629561
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:22 schreef Geralt het volgende:
Hij moest nog 4 koffers open maken.
Je eigen koffer kun je niet open maken.

Hij had bijna allemaal die lagen nog staan. Grote kans dat er bv 2 lage en 2 hoge uit zouden gaan.

Stel 1000 en 20 en 2.000.000 en 250.000 zouden eruit gaan.

Dan nog had hij 1.000.000 en 5.000.000 over op zn lijstje. De bank was daar met een beter bod gekomen, daar ben ik van overtuigd. Zeker ook omdat de bank wist dat hij de 5 miljoen er niet uit zou harken omdat hij die zelf had.

Deze kerel is compleet afgepoeierd met wat zakgeld. Ik hoop echt dattie wint.
Zelfs met 20 en 5 miljoen had ie meer gehad, dat is het minimale wat hij had kunnen winnen als hij door was gegaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158631829
Ik denk dat de rechtszaak wel kans maakt op zijn minst een flinke schikking. Er staan behoorlijk wat goede argumenten hiervoor. Het enige tegenargument dat ik (hier) lees is: Hij drukte op de knop en elke randmongool weet wat die knop doet. Als een rechter op dit enkele feit afgaat ben ik bang voor de NL rechtstaat.... "Meneer, U stond naast het slachtoffer en u had het pistool in uw hand. U bent schuldig. Wat zegt u? U pakte het pistool op? Er is geen kruit op uw hand te vinden ondanks dat u geen handschoenen aan had? Dat boeit niet. U had het pistool in uw hand dus bent u schuldig."
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_158632096
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Natuurlijk moet het allemaal precies dichtgetimmerd zijn. Dat was het blijkbaar niet, maar in de rechtspraak bestaat ook zoiets als een feit van algemene bekendheid. Aangezien het programma al enkele jaren bestaat en het overgrote deel van de Nederlanders weet wat het op de knop drukken inhoudt lijkt mij dat de betekenis van het op de knop drukken als een dergelijk algemeen feit aangenomen kan worden en dat Arnold daarom terecht geen kans maakt.
Het overgrote deel van de kijkers, laat staan Nederlanders, weet helemaal niet wat dat inhoudt. Zij wisten ook niet of het showelement was waarmee de beslissing werd bekrachtigd, of de beslissing zelf. Zij wisten hoe het zat als het allemaal goed ging, dus dat wat de kandidaat wilde overeenstemde met wat hij deed, van de consequentie als dat niet het geval was hadden ze net als de presentatrice geen idee.

Daarvoor moet je namelijk de spelregels goed kennen. Bij het voetbal kan ook iedereen een doelpunt herkennen als de bal reglementair in het net belandt, maar als de bal direct uit een uittrap in het net belandt dan weet het gros ook niet of het nou een doelpunt is of niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158632292
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:52 schreef Knipoogje het volgende:
Ik denk dat de rechtszaak wel kans maakt op zijn minst een flinke schikking. Er staan behoorlijk wat goede argumenten hiervoor. Het enige tegenargument dat ik (hier) lees is: Hij drukte op de knop en elke randmongool weet wat die knop doet. Als een rechter op dit enkele feit afgaat ben ik bang voor de NL rechtstaat.... "Meneer, U stond naast het slachtoffer en u had het pistool in uw hand. U bent schuldig. Wat zegt u? U pakte het pistool op? Er is geen kruit op uw hand te vinden ondanks dat u geen handschoenen aan had? Dat boeit niet. U had het pistool in uw hand dus bent u schuldig."
"we hebben hier een video waarin te zien is dat u het slachtoffer neerschoot. U had het pistool al 2 minuten in uw hand en alle gelegenheid het weg te leggen. Ja, u zei 4 seconden later wel dat u het niet zo bedoelde met neerschieten ja"
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_158632313
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de kijkers, laat staan Nederlanders, weet helemaal niet wat dat inhoudt. Zij wisten ook niet of het showelement was waarmee de beslissing werd bekrachtigd, of de beslissing zelf. Zij wisten hoe het zat als het allemaal goed ging, dus dat wat de kandidaat wilde overeenstemde met wat hij deed, van de consequentie als dat niet het geval was hadden ze net als de presentatrice geen idee.

Daarvoor moet je namelijk de spelregels goed kennen. Bij het voetbal kan ook iedereen een doelpunt herkennen als de bal reglementair in het net belandt, maar als de bal direct uit een uittrap in het net belandt dan weet het gros ook niet of het nou een doelpunt is of niet.
Die zal tellen. :7 althans, volgens de regels. Denk wel dat genoeg scheidsrechters m afkeuren.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_158632477
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:09 schreef kalinhos het volgende:

[..]

"we hebben hier een video waarin te zien is dat u het slachtoffer neerschoot. U had het pistool al 2 minuten in uw hand en alle gelegenheid het weg te leggen. Ja, u zei 4 seconden later wel dat u het niet zo bedoelde met neerschieten ja"
En die video laat dus zien dat ie niet wilde drukken blijkt uit alles. En aangezien er nergens in de regels stond dat de rode knup definitief het einde van het spel inluidt of dat je het niet mocht terugdraaien (er was immers nog helemaal niets bekend over bedragen, dus het is niet zo dat ie na winst of verlies pas door wilde spelen).
Serieus, je kunt argumenten verzinnen wat je wil. Hij heeft gewoon een goed punt. De show zat fout. Klaar.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_158632572
Maar hij drukte nou net wel. En de man is gewoon handelingsbekwaam en bevoegd nemen we aan.
Ik wil ook wel eens niet te hard rijden op de weg. Nadat ik met 140 de flitspaal gepasseerd was ging ik keurig de rest vd weg 120 rijden. Mijn intentie was 120 te rijden.


Iedereen ging er van tevoren vanuit dat op de knop drukken het einde vd show betekent. In die geest speelt en handelt elke deelnemer.

Wij gaan er niet over beslissen maar ik mag toch hopen dat een rechter hem in het ongelijk stelt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_158633706
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 december 2015 11:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds van mening dat hij wel degelijk een kans maakt en namelijk wel om het volgende:

• De regels zijn naderhand aangepast en verduidelijkt.
• Die notaris had kennis over de bedragen in de koffers en kon (gezien iedereen het spel kent) vermoeden er een grote kans was dat er een veel groter bedrag de deur uit zou gaan indien hij liet doorspelen.
• De notaris kon zijn besluit niet staven met de op dat moment geldende regels. Er waren simpelweg geen regels voor het voorval zoals het zich voordeed.

Dat je op zo een moment het besluit om al dan niet door te laten spelen af laat hangen van de enige persoon die weet welke bedragen er in de koffers zitten en die dus wist dat er een zeer grote kans was dat er grotere bedragen uitgekeerd zouden moeten gaan worden is ronduit ridicuul te noemen.
Ben het hier wel mee eens eigenlijk..met name dat die notaris wist wat er in de koffers zat.
pi_158633763
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 13:19 schreef kalinhos het volgende:

Wij gaan er niet over beslissen maar ik mag toch hopen dat een rechter hem in het ongelijk stelt.
De argumenten van mensen die hopen dat hij in het ongelijk wordt gesteld zijn gebaseerd op het onderbuik-gevoel dat de man inhalig is en dat inhaligheid niet moet worden beloond. Als je er rationeel naar kijkt dan zie je dat er best wat argumenten zijn die hem een kans geven.
pi_158633921
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De argumenten van mensen die hopen dat hij in het ongelijk wordt gesteld zijn gebaseerd op het onderbuik-gevoel dat de man inhalig is en dat inhaligheid niet moet worden beloond. Als je er rationeel naar kijkt dan zie je dat er best wat argumenten zijn die hem een kans geven.
de man heeft met zijn volle verstand een handeling verricht waar hij op dat moment wist welk gevolg dat voor hem zou hebben gehad. Dat t kennelijk in t reglement (maar dat wist de deelnemer zelf ook niet) nét niet helemaal duidelijk stond is handig om te weten voor de volgende x.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:15:06 #97
3542 Gia
User under construction
pi_158642631
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De argumenten van mensen die hopen dat hij in het ongelijk wordt gesteld zijn gebaseerd op het onderbuik-gevoel dat de man inhalig is en dat inhaligheid niet moet worden beloond. Als je er rationeel naar kijkt dan zie je dat er best wat argumenten zijn die hem een kans geven.
Kans waarop? Dat hij 5 miljoen wint?
Er is ook een kans dat het bedrag op enig moment lager zou zijn geworden, en het risico op doorspelen groter, en dat hij dan gekozen zou hebben voor het lagere bedrag.

Je weet het niet.

Dit is zo'n beslissing die je niet terug kan draaien. Het is geen computerspelletje wat je opnieuw kan opstarten. Je kunt ook niet een moment kiezen van na het doorspelen, waarop hij dan gestopt zou zijn, dus bepalen wat dan een reėel bedrag is.

Verder ben ik van mening dat het programma niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor een scenario waar geen rekening mee is gehouden.
De regel luid dat een druk op de knop betekent dat de kandidaat een deal sluit met de bank. Die man was bij zijn volle verstand.
pi_158642962
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Kans waarop? Dat hij 5 miljoen wint?
Er is ook een kans dat het bedrag op enig moment lager zou zijn geworden, en het risico op doorspelen groter, en dat hij dan gekozen zou hebben voor het lagere bedrag.

Je weet het niet.

Dit is zo'n beslissing die je niet terug kan draaien. Het is geen computerspelletje wat je opnieuw kan opstarten. Je kunt ook niet een moment kiezen van na het doorspelen, waarop hij dan gestopt zou zijn, dus bepalen wat dan een reėel bedrag is.

Verder ben ik van mening dat het programma niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor een scenario waar geen rekening mee is gehouden.
De regel luid dat een druk op de knop betekent dat de kandidaat een deal sluit met de bank. Die man was bij zijn volle verstand.
Die regel was er dus niet.
pi_158648545
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 14:06 schreef kalinhos het volgende:
nét niet helemaal duidelijk stond is handig om te weten voor de volgende x.
Je begint te draaikonten en bedenkt je eigen werkelijkheid om maar gelijk te krijgen.

Wettelijk gezien heeft de man gewoon een kans.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158648569
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:15 schreef Gia het volgende:
De regel luid dat een druk op de knop betekent dat de kandidaat een deal sluit met de bank. Die man was bij zijn volle verstand.
Die regel kwam pas na deze gebeurtenis. En bestond dus niet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:01:03 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158648978
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:50 schreef hottentot het volgende:

[..]

Die regel kwam pas na deze gebeurtenis. En bestond dus niet.
Je accepteert de aangeboden deal toch door op de knop te drukken? Dat was ook voor deze blunder al.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:01:13 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158648982
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:50 schreef hottentot het volgende:

[..]

Die regel kwam pas na deze gebeurtenis. En bestond dus niet.
Lees de uitspraak van de rechtbank eens voor de grap:

quote:
Naar het oordeel van de rechtbank is het evident (dat de rechter in een eventueel door [verzoeker] aan te spannen bodemprocedure zal oordelen) dat in deze televisie-spelshow voor de vraag of de kandidaat het bod van de bank accepteert of afwijst (en wil doorspelen) beslissend is of hij wel of niet de rode knop indrukt. Dat het al dan niet drukken op de rode knop beslissend is voor het verdere verloop van het spel, is duidelijk voor iedereen die (sinds 2008) kijkt naar de spelshow op de televisie en (zeker) ook voor de deelnemers. [verzoeker] betwist ook niet dat hij op de hoogte was van de functie van de rode knop en dat hij deze heeft begrepen. Dat dit niet uitdrukkelijk stond vermeld in de spelregels die aan [verzoeker] zijn uitgereikt voorafgaand aan zijn deelname en de Postcode Loterij eerst na de opnames op 16 oktober 2013 heeft besloten dit ook uitdrukkelijk te vermelden in de schriftelijke regels die op haar website zijn te vinden (en die nadien aan de kandidaten worden uitgereikt), betekent niet dat deze – voor iedereen kenbare – regel daarvoor niet bestond. De situatie zou mogelijk anders kunnen zijn als [verzoeker] daadwerkelijk per ongeluk op de rode knop had gedrukt, dat wil zeggen als hij de rode knop per ongeluk had aangeraakt, bijvoorbeeld terwijl hij – zoals [presentatrice] suggereerde – probeerde het kastje te sluiten waarmee de rode knop wordt afgedekt. Dit is in dit geval niet aan de orde. In de beelden van het moment waarop [verzoeker] op de rode knopt drukt die vanuit een andere camerapositie zijn gemaakt dan de beelden die zijn uitgezonden (en die de rechtbank en partijen tijdens de zitting hebben bekeken) is te zien dat [verzoeker] vol overtuiging op de rode knop slaat (ook [verzoeker] en [presentatrice] gebruiken het woord “slaan”, zie hiervoor onder 2.7).
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:09:50 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158649360
Dit hele verhaal gaat sowieso gewoon om Peter Plasman die een schurfthekel aan de PostCodeLoterij heeft, en er alles aan doet om de PCL dwars te zitten, ik ben er zelfs vrij zeker van dat hij deze man zelf benaderd heeft om het aanhangig te maken nadat hij zag wat er gebeurde, en de spelregels doorgenomen had en gezien had dat er geen rode-knop-clausule in de spelregels stond.

Dit is een strijd van een advocaat, en die grijpt gewoon iedere mogelijkheid aan om de PCL voor de rechter te slepen, dat een ander daar dan een (substantieel) voordeel bij kan behalen neemt hij voor lief, maar het zogenaamde onrecht dat deze meneer zou zijn aangedaan is iig niet de drijfveer van Plasman.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:13:10 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158649498
Plasman heeft zijn diensten inderdaad aangeboden. En ook no cure, no pay. Hij geeft zelf toe dat het is omdat hij een hekel heeft aan de Postcodeloterij. Nou heb ik eigenlijk ook wel een hekel aan de postcodeloterij, maar in dit geval zie ik gewoon niet waar Endemol of PCL nou schuldig aan zijn. Kan zijn dat in hoger beroep anders wordt besloten, ik ben geen jurist.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158650172
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je accepteert de aangeboden deal toch door op de knop te drukken? Dat was ook voor deze blunder al.
Niet volgens de reglementen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158650584
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:56 schreef Wespensteek het volgende:
Speler Miljoenenjacht loopt kapitaal mis door blunder

[ afbeelding ]
© RTL.

Kandidaat Arrold is zondagavond tijdens een uitzending van het tv-programma Miljoenenjacht door een blunder een kapitaal misgelopen. Doordat hij de verkeerde knop indrukte, ging hij akkoord met een veel lager bedrag dan in de koffer van zijn keuze zat.

De hoofdprijs van 5 miljoen euro bleek in koffer 17 te zitten, het nummer dat hem door zijn zoon was ingefluisterd. De doodnerveuze Arrold was van plan de knop in te drukken waardoor hij verder zou spelen, maar drukte per abuis de rode knop in. Daarmee geven kandidaten aan akkoord te gaan met het bod van de bank, in dit geval 125 duizend euro.

[ afbeelding ]
© ANP. Linda de Mol tijdens een eerdere uitzending van Miljoenenjacht.

Notaris onverbiddelijk
Presentatrice Linda de Mol leek erop te rekenen dat de kostbare vergissing wel kon worden rechtgezet, maar de notaris toonde zich onverbiddelijk. Het is voor het eerst in de geschiedenis van het tv-programma dat een kandidaat op deze manier strandt.

Op Twitter betuigden verschillende kijkers hun medeleven, al was er soms ook onvervalst leedvermaak. 'Harold gaat slecht slapen vannacht', luidde een van de opmerkingen.

http://www.volkskrant.nl/(...)s-door-blunder.dhtml

Beste lezer,

Allereerst zouden wij gisterenavond een voorstelling bezoeken in de Haerlemse Philharmonie, maar om bepaalde redenen werden de plannen voor deze avond later alsnog gewijzigd. [ afbeelding ]

Afijn, thuis voor de buis, onder genot van een Jopen [ afbeelding ], heerlijk wijntje en andere lekkernijen :Y) , was Miljoenenjacht gisterenavond bovendien érg spannend. Welbeschouwd kan het iemand toch zomaar gebeuren: de vergissing van je leven begaan, zoals reeds gebleken is toen bovenstaande kandidaat Arrold door een blunder een behoorlijk kapitaal misliep. :O

Wat zal ik zeggen: financiėle rijkdom of forse meevallers zijn voor de gelukkige in kwestie te allen tijde een groot goed. Derhalve kan men echter spreken van een uiterst kostbare vergissing, die de kandidaat in kwestie nog lang zal heugen, en zo zij het. :|W

Zoals het gezegde luidt: het is jammer maar helaas! De notaris moest onverbiddelijk zijn. Reacties liepen uiteen van leedvermaak tot medeleven. Men wordt uiteraard liever miljonair, en dat valt immers goed te begrijpen. Oók ik had hem die 5 miljoen best gegund, al met al neemt dat niet weg dat het 'magere' bedrag van 125 duizend euro voor de 'gewone' burger evengoed nog heel aardig is, teneinde met alle luxe incluis ervan te kunnen leven. [ afbeelding ]

Welnu, tot zover de OP.
Tja, spelregels zijn spelregels. Het is maar een spelletje, hij kwam met niets en hij wint nog steeds een heel erg leuk bedrag. Niet iets om je druk over te maken. :)
Afgaande op de schrijfstijl weet ik wie de OP heeft geschreven: iemand die in Haarlem woont. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158650822
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:13 schreef livelink het volgende:
Plasman heeft zijn diensten inderdaad aangeboden. En ook no cure, no pay. Hij geeft zelf toe dat het is omdat hij een hekel heeft aan de Postcodeloterij. Nou heb ik eigenlijk ook wel een hekel aan de postcodeloterij, maar in dit geval zie ik gewoon niet waar Endemol of PCL nou schuldig aan zijn. Kan zijn dat in hoger beroep anders wordt besloten, ik ben geen jurist.
Idem voor mij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158656174
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:28 schreef hottentot het volgende:

[..]

Niet volgens de reglementen.
lees post 102 anders even.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 29 december 2015 @ 23:32:38 #109
3542 Gia
User under construction
pi_158656863
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:50 schreef hottentot het volgende:

[..]

Die regel kwam pas na deze gebeurtenis. En bestond dus niet.
De regel dat je door op de knop te drukken de deal accepteert was er al wel. Dat is de speluitleg.
Er was geen regel over het eventueel per ongeluk drukken.
pi_158656920
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:20 schreef kalinhos het volgende:

[..]

lees post 102 anders even.
Heb je de mening van de site zelf ook gelezen?

Ik zeg nergens dat die man de zaak zal winnen, maar ik geef hem wel een kans.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158659250
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

Heb je de mening van de site zelf ook gelezen?

Ik zeg nergens dat die man de zaak zal winnen, maar ik geef hem wel een kans.
Nee zat mobiel. Ik geef m weinig kans, dit is imo de kern:
Dat dit niet uitdrukkelijk stond vermeld in de spelregels die aan [verzoeker] zijn uitgereikt voorafgaand aan zijn deelname en de Postcode Loterij eerst na de opnames op 16 oktober 2013 heeft besloten dit ook uitdrukkelijk te vermelden in de schriftelijke regels die op haar website zijn te vinden (en die nadien aan de kandidaten worden uitgereikt), betekent niet dat deze – voor iedereen kenbare – regel daarvoor niet bestond.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_158660784
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 00:24 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Nee zat mobiel. Ik geef m weinig kans, dit is imo de kern:
Dat dit niet uitdrukkelijk stond vermeld in de spelregels die aan [verzoeker] zijn uitgereikt voorafgaand aan zijn deelname en de Postcode Loterij eerst na de opnames op 16 oktober 2013 heeft besloten dit ook uitdrukkelijk te vermelden in de schriftelijke regels die op haar website zijn te vinden (en die nadien aan de kandidaten worden uitgereikt), betekent niet dat deze – voor iedereen kenbare – regel daarvoor niet bestond.
Los van die "regel" is er de overtuiging die er bij partij A dient te zijn dat partij B deze overéénkomst ook daadwerkelijk wil.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158661308
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 01:11 schreef hottentot het volgende:
overéénkomst
Just curious: heb jij een Zwitsers toetsenbord of spellingchecker die steeds die streepje op 'overeenkomst' zet? :D
pi_158661924
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:28 schreef hottentot het volgende:

[..]

Niet volgens de reglementen.
Wanneer accepteer je de aangeboden deal dan wel?
NEE!
pi_158663977
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:01 schreef livelink het volgende:
[verzoeker] betwist ook niet dat hij op de hoogte was van de functie van de rode knop en dat hij deze heeft begrepen.
Met name dit stukje van de verzoeker is onzin
quote:
[verzoeker] betwist ook niet dat hij op de hoogte was van de functie van de rode knop en dat hij deze heeft begrepen.
Hij was wel op de hoogte van de functie van de knop en had wel begrepen wat die functie was. Na het drukken erop zei hij namelijk "oh, ik doe het verkeerd". Dat zeg je niet als je niet weet wat de functie is.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 30 december 2015 @ 09:12:00 #116
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158664006
Wat een kneus. Hij heeft een fout gemaakt maar wil als regelrechte kleuter geen verantwoordelijkheid nemen.

Opdat hij geen cent extra krijgt.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_158664211
Ga je het feitelijk bekijken:

-De man gaf direct aan dat het een foutje was, hij had er geen voordeel bij
-Linda gaf ook aan dat hij wat haar betreft mag doorspelen
-De notaris beweerd dat dit niet mag omdat het in de reglementen staat
-Dit laatste is niet waar, dat is snel naar de show gecorrigeerd

Kortom het blijft een vreemde uitspraak als je het puur qua feiten bekijkt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_158664305
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 01:43 schreef r_one het volgende:

[..]

Just curious: heb jij een Zwitsers toetsenbord of spellingchecker die steeds die streepje op 'overeenkomst' zet? :D
Ik heb wat hardnekkige schrijffouten die blijven terugkomen :P
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158664913
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:01 schreef livelink het volgende:

[..]

Lees de uitspraak van de rechtbank eens voor de grap:

.... is duidelijk voor iedereen die (sinds 2008) kijkt naar de spelshow op de televisie en (zeker) ook voor de deelnemers. [verzoeker] betwist ook niet dat hij op de hoogte was van de functie van de rode knop......

[..]

Zoals ik al in post #80 aangaf wordt in deze door de rechter verwezen naar een 'feit van algemene bekendheid'. Daarom gaat het gegeven dat het niet uitdrukkelijk in de regels stond niet meer op.

Eens met de uitspraak van de rechter.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_158664973
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

Heb je de mening van de site zelf ook gelezen?

Ik zeg nergens dat die man de zaak zal winnen, maar ik geef hem wel een kans.
Zij geven uiteindelijk aan:
quote:
In onze conclusie gaven wij aan wat een vermoedelijke vraag zou kunnen zijn die de rechter zal moeten oplossen: maakt de bijzondere situatie dat sprake is van een spel waarbij je hoge prijzen kunt winnen, dat de ‘gewone regels van de wet’ die hierboven worden toegelicht, hierdoor niet van toepassing zijn?

Bij zo’n spel zal iedereen namelijk zeer gespannen zijn. Is het niet juist een element van het spel dat een deelnemer kan winnen, maar ook een verkeerde beslissing kan nemen? Misschien dat om die reden uiteindelijk zal worden geoordeeld dat het spelreglement tóch doorslaggevend is. In dat geval heeft Miljoenenjacht gelijk.
Lijkt me dat de gewone regels van de wet gelden. Geen idee waarom niet. Ik geef hem dus weinig tot nihil kans.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_158665030
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zij geven uiteindelijk aan:

[..]

Lijkt me dat de gewone regels van de wet gelden. Geen idee waarom niet. Ik geef hem dus weinig tot nihil kans.
Zij stellen een vraag, en leggen geen bewering neer.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158665148
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:27 schreef hottentot het volgende:

[..]

Zij stellen een vraag, en leggen geen bewering neer.
Klopt. En ik geef daar 'mijn' antwoord op. Afwachten maar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_158739437
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

Heb je de mening van de site zelf ook gelezen?

Ik zeg nergens dat die man de zaak zal winnen, maar ik geef hem wel een kans.
Een heel klein kansje. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 31 maart 2016 @ 18:02:44 #124
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_161077990
Update:

quote:
Presentatrice Linda de Mol wordt dinsdag gehoord in een zaak rondom het programma Miljoenenjacht. Dat heeft het hof donderdag besloten nadat de rechtbank het eerder niet nodig achtte. Ook de notaris van het programma wordt gehoord.

Een deelnemer van Miljoenenjacht die in 2014 meedeed drukte per abuis op de rode knop, waarmee hij een deal sloot van 125.000 euro. De man zei direct dat hij eigenlijk door wilde spelen. Na overleg tussen De Mol en de notaris werd besloten dat 'de deal' definitief was. Achteraf bleek hij de hoofdprijs van 5 miljoen euro in zijn koffer te hebben.

Volgens de advocaat stond niet in het reglement dat de rode knop bepalend is. Ook trekt hij de onafhankelijkheid van de notaris in twijfel, omdat hij wist wat er in de koffer van de deelnemer zat. Volgens producent Endemol zijn de spelregels correct toegepast.

Bron: Linda de Mol gehoord in zaak Miljoenenjacht
Dinsdag blijkbaar de zaak. Ben heel benieuwd naar de uitkomst :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 april 2016 @ 23:24:22 #125
862 Arcee
Look closer
pi_161211281
quote:
Linda de Mol: ze wilden niet tot het gaatje


Je zou niet zeggen dat daar de man stond die eind 2013 vijf miljoen euro mis liep tijdens de Postcodeloterij Miljoenenjacht. Alsof hij nooit anders heeft gedaan stond Arrold van den Hurk uit Son gisteren tientallen journalisten te woord in de rechtbank van Amsterdam. Daar moesten de notaris en presentatrice Linda de Mol van het programma verschijnen voor een getuigenverhoor.

Hij is niet bitter geworden sinds hij in 2013 per abuis op de rode knop drukte tijdens het spel. Het was meteen ’game over’, hoewel hij eigenlijk gewoon verder wilde spelen. Van de 125.000 euro die hij wel mee naar huis nam, verbouwde hij zijn huis. En hij kan er zijn kind van laten studeren.


Meest Bekeken Video's

„Ik had hem meer geld gegund”, zei Miljoenenjacht-presentatrice Linda de Mol gisteren tijdens haar getuigenverhoor. Ze was verbaasd toen Arrold van den Hurk de rode knop indrukte. Even daardoor sprak ze nog met hem over een andere kandidaat, van wie ze allebei vonden dat die te snel het bod van de bank accepteerde. „Maar het komt vaker voor. Dan zien mensen een bedrag langskomen dat hoger is dan hun jaarsalaris, en willen ze gewoon geen risico nemen.”

Ze hoopte dat hij gewoon door mocht spelen, zei Linda de Mol. „Zullen we net doen alsof het niet is gebeurd…?”, vroeg ze. De Mol: „Ik realiseerde me vrijwel meteen dat ik iets onmogelijks had gezegd. De wens was de vader van de gedachte. We willen allemaal dat iemand zoveel mogelijk geld wint. Dat is voor de kandidaat het fijnst en voor mij ook. Dan kan ik feestvieren. Er is niemand die zegt: Hč, gelukkig! We komen er vanaf met een tonnetje!”

Van den Hurk zei onmiddellijk na de druk op de rode knop dat het een vergissing was. De Mol: „Ik stond naast een teleurgestelde kandidaat. Of hij spijt had, of zich vergist had, dat kan ik niet zeggen.”

De uitzending werd stilgelegd, de beelden teruggekeken. Van den Hurk was niet voorover gevallen of uitgegleden waardoor hij per ongeluk de knop aanraakte, constateerden notaris Jan van Harseler en de spelleiding in de regiewagen. „Gedrukt is gedrukt”, aldus de onverbiddellijke Van Harseler in beeld.

Arrold van den Hurk nam de negatieve beslissing sportief op, zei De Mol. „125.000 euro is niet iets om over in rouwstemming te raken, zei ik. En dat vond hij ook. Zijn vrouw zei dat ze hem anders in de volgende ronde zou hebben geadviseerd om te stoppen. Ze wilden niet tot het gaatje gaan.”

Op advies van hun advocaat Peter Plasman gaan de Van den Hurks dat nu wel. Plasman zag in het getuigenverhoor genoeg aanknopingspunten voor een bodemprocedure. Maar natuurlijk mogen Endemol en de Postcodeloterij ook een schikkingsvoorstel doen. Welk bedrag acceptabel is? Daarover hullen Plasman en Van den Hurk zich nog in stilzwijgen. Wordt vervolgd.

Bron: Telegraaf
quote:
Linda de Mol had beduusde Arrold meer geld gegund



De notaris van de spelshow Miljoenenjacht is van mening dat kandidaat Arrold van den Hurk een deal sloot toen hij - ondanks dat hij daar in 2013 niet de intentie toe had - op de rode knop drukte en zo 125.000 euro mee naar huis kreeg. Dat heeft notaris Jan Piet van Harseler dinsdag in de Amsterdamse rechtbank verklaard. Presentatrice Linda de Mol, die ook werd opgeroepen in de bijzondere rechtszaak, had Van den Hurk meer geld gegund.
Verslaggever Raymond Boere was in de rechtbank aanwezig. Lees hier het verslag terug.

Notaris Van Harseler heeft een geheimhoudingsplicht en deed daarom een beroep op het verschoningsrecht. Tijdens de bewuste aflevering van Miljoenenjacht was hij voor de vijfde keer de notaris en dus niet de spelleiding, benadrukte hij aan Van den Hurks advocaat Peter Plasman.

Niemand wist wat de bedragen in de koffertjes waren, met uitzondering van Van Harseler.

De rode knop
De beelden werden teruggekeken met de spelleider. ,,Er was geen sprake van per ongeluk drukken, bijvoorbeeld door stoten of vallen. Er is een deal gesloten door het drukken op de rode knop. Hoe vervelend dat voor meneer ook is geweest.''

Volgens de notaris bestond er geen mogelijkheid met het spel door te gaan als er op de knop is gedrukt. ,,Linda de Mol vroeg duidelijk of er een deal was of niet.''

Belangrijkere dingen
Bij aankomst bij de rechtbank vertelde De Mol dat ze deze zaak snel achter zich wil laten (zie: video). ,,Jongens, er zijn belangrijkere dingen op de wereld. Dit heeft veel tijd en geld gekost.''

Voor de rechter verklaarde ze dat het allemaal 'best even geleden is'. Ze sprak met de advocate van Endemol over wat ze dinsdag kon verwachten. Ze verwees naar de notaris toen haar werd gevraagd of ze de spelleider was. De notaris vond echter dat hij geen spel- maar toezichthouder was.

Meer geld
Dat Van den Hurk op de rode knop drukte toen de bank 125.000 euro bood, had zij niet verwacht, omdat het risico nog niet zo groot was dat het mis kon gaan. ,,We hadden het juist net gehad over een kandidaat een week eerder die te snel had gedrukt. Het leek mij dat Van den Hurk ook niet zou drukken.''

Ze zei ook dat ze naast een teleurgesteld iemand stond. ,,Of hij spijt had of zich vergiste kan ik niet zeggen.''

,,Wij willen allemaal dat iemand zoveel mogelijk geld wint. Dat is voor de kandidaat het fijnst. En voor mij ook, dan kan ik feestvieren.''

Het verzoek aan de notaris van De Mol om de druk op de knop ongedaan te maken, was volgens de presentatrice 'wishful thinking'. Het was vervolgens haar taak om het slechte nieuws aan Van den Hurk te melden. ,,Een rouwstemming was het ook niet. Hij had wel 125.000 euro gewonnen.''

Na de getuigenverklaringen van Van Harseler en De Mol bleef het onduidelijk wie de spelleider precies was en dus de beslissing mocht nemen niet verder te spelen.

Op 14 april vindt het volgende getuigenverhoor plaats.
pi_161212721
Wat een verzuurde geldwolf. Had hij ook een geding aangespannen als er 5 cent in de envelop had gezeten??
blablablabla
pi_161221615
Ik hoop dat al die gameshows nu in hun voorwaarden opnemen dat kandidaten door mee te doen aan deze show Endemol vrijwaren van elke financiele genoegdoening dan wel uitbetaling van welke schade ook die zij oplopen tijdens het meedoen aan deze shows. Ben je in 1x van dit soort lieden af.
  woensdag 6 april 2016 @ 14:29:30 #128
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161221821
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:20 schreef Iwanius het volgende:
Ik hoop dat al die gameshows nu in hun voorwaarden opnemen dat kandidaten door mee te doen aan deze show Endemol vrijwaren van elke financiele genoegdoening dan wel uitbetaling van welke schade ook die zij oplopen tijdens het meedoen aan deze shows. Ben je in 1x van dit soort lieden af.
Zoals ik dit lees is het voornamelijk meneer Plasman die hier wat mensen heeft zitten opstoken.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_161221932
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:20 schreef Iwanius het volgende:
Ik hoop dat al die gameshows nu in hun voorwaarden opnemen dat kandidaten door mee te doen aan deze show Endemol vrijwaren van elke financiele genoegdoening dan wel uitbetaling van welke schade ook die zij oplopen tijdens het meedoen aan deze shows. Ben je in 1x van dit soort lieden af.
Het helder formuleren van gedegen spelregels had in dit geval volstaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161222064
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 23:24 schreef Arcee het volgende:
,,Jongens, er zijn belangrijkere dingen op de wereld. Dit heeft veel tijd en geld gekost.''
Linda de Mol heeft inderdaad geld genoeg maar ik kan me voorstellen dat die kandidaat het wel belangrijk genoeg vindt.
pi_161222148
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Linda de Mol heeft inderdaad geld genoeg maar ik kan me voorstellen dat die kandidaat het wel belangrijk genoeg vindt.
Die gast heeft toch voor de camera gedrukt op die rode knop? Wat voor tegenbewijs wil je dan? Ik zou met 125.000 euro ook een gat in de lucht hebben gesprongen. Om dit nu uit te geven aan advocaatkosten. Triest. :N
pi_161222265
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Die gast heeft toch voor de camera gedrukt op die rode knop? Wat voor tegenbewijs wil je dan?
Hangt er vanaf wat de betekenis van drukken op de rode knop is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 april 2016 @ 15:21:33 #133
3542 Gia
User under construction
pi_161222986
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat de betekenis van drukken op de rode knop is.
Punt is wel dat je, achteraf, niet kunt voorspellen bij welk bedrag hij wel gestopt zou zijn. Het spel opnieuw spelen, is een mogelijkheid, maar uiteraard niet met de koffer van 5 miljoen. Dan zou het minder kunnen worden.
En stel, hij had doorgespeeld, en alle hoge bedragen waren eruit, behalve die 5 miljoen in zijn koffer, met links nog een heel rijtje lage bedragen....misschien was het bod nog wel naar beneden gegaan.

Het is een spelletje. De man drukte per ongeluk, bij, toch wel een mooi bedrag.

Spelregels verduidelijken, klaar.
  woensdag 6 april 2016 @ 15:23:56 #134
56724 Wombcat
rent wiel
pi_161223041
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat de betekenis van drukken op de rode knop is.
Hij snapte prima wat hij deed en wat de bedoeling van de knop was, want zijn eerste reactie was namelijk "oh, nee, ik doe het verkeerd."
in a crowd you lose humanity
pi_161223843
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij snapte prima wat hij deed en wat de bedoeling van de knop was, want zijn eerste reactie was namelijk "oh, nee, ik doe het verkeerd."
Klopt, en De Mol snapte dat ook. Alleen wat deed hij verkeerd, het showelement, of de beslissing zelf? Dat wist De Mol ook niet.

Ik kijk er verder nooit naar, maar volgens mij was de bedoeling een praatje met spanningsopbouw, dan ging de kandidaat vertellen over zijn beslissingsproces en de beslissing zelf, en drukte dan ter bevestiging van één soort beslissing op die knop. Dan heb je als spelsshow niet zo'n ijzersterk verhaal als je zegt dat de beslissing geheel en alleen in het drukken op die knop besloten ligt. Zeker niet wanneer dat niet duidelijk in de spelregels staat.

Als het gevolg niet onmiddellijk uit de spelregels voortvloeit kan het niet anders dan dat het normale overeenkomstenrecht van toepassing is, en gelden er andere eisen voor de geldigheid van een rechtshandeling.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 april 2016 @ 15:59:08 #136
56724 Wombcat
rent wiel
pi_161223895
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, en De Mol snapte dat ook. Alleen wat deed hij verkeerd, het showelement, of de beslissing zelf? Dat wist De Mol ook niet.

Ik kijk er verder nooit naar, maar volgens mij was de bedoeling een praatje met spanningsopbouw, dan ging de kandidaat vertellen over zijn beslissingsproces en de beslissing zelf, en drukte dan ter bevestiging van één soort beslissing op die knop. Dan heb je als spelsshow niet zo'n ijzersterk verhaal als je zegt dat de beslissing geheel en alleen in het drukken op die knop besloten ligt. Zeker niet wanneer dat niet duidelijk in de spelregels staat.

Als het gevolg niet onmiddellijk uit de spelregels voortvloeit kan het niet anders dan dat het normale overeenkomstenrecht van toepassing is, en gelden er andere eisen voor de geldigheid van een rechtshandeling.
Het idee van een spelshow is bijna altijd dat er een dramatisch element in zit, waarmee je je keuze duidelijk maakt. Is ook een soort stresstest van de kandidaat. Deze kandidaat faalde duidelijk in de stresstest.
in a crowd you lose humanity
pi_161224087
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het idee van een spelshow is bijna altijd dat er een dramatisch element in zit, waarmee je je keuze duidelijk maakt. Is ook een soort stresstest van de kandidaat. Deze kandidaat faalde duidelijk in de stresstest.
Ja, maar daar gaat het dus niet om. Het gaat er juist om of het een dramatisch element is of een beslissend element. Als het een beslissend element is, dan moet dat duidelijk in de spelregels staan. Een fout ten aanzien van een dramatisch element heeft andere consequenties.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 april 2016 @ 16:08:06 #138
56724 Wombcat
rent wiel
pi_161224169
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar daar gaat het dus niet om. Het gaat er juist om of het een dramatisch element is of een beslissend element. Als het een beslissend element is, dan moet dat duidelijk in de spelregels staan. Een fout ten aanzien van een dramatisch element heeft andere consequenties.
Een dramatisch element dat geen onderdeel uitmaakt van de beslissing is natuurlijk niet meer dramatisch, want als het geen gevolg heeft, maakt het niet uit wat 'ie doet. Ergo: het is geen drama als 'ie het verkeerd doet, en daardoor geen dramatisch element is.

Iedereen die die show ook maar één keer gezien heeft, die snapt wat het doel van die knop is.
in a crowd you lose humanity
pi_161224475
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een dramatisch element dat geen onderdeel uitmaakt van de beslissing is natuurlijk niet meer dramatisch, want als het geen gevolg heeft, maakt het niet uit wat 'ie doet. Ergo: het is geen drama als 'ie het verkeerd doet, en daardoor geen dramatisch element is.
Nee, je hebt een praatje waarin tot de beslissing wordt gekomen, en dat wordt dan bevestigd met een dramatisch gebaar, het drukken op de rode knop. Althans wanneer de beslissing zodanig is dat het spel voor die kandidaat afgelopen is.

quote:
Iedereen die die show ook maar één keer gezien heeft, die snapt wat het doel van die knop is.
Linda twijfelde nog. Iedereen die die show kijkt en die mening over het doel toegedaan is, zou dan ook verwacht hebben dat dat op die manier in de spelregels stond.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 2 mei 2016 @ 23:23:00 #140
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_161887359
Nu ook civiele zaak kandidaat Arrold tegen Miljoenenjacht

quote:
Miljoenenjacht-kandidaat Arrold van den Hurk en zijn advocaat Peter Plasman spannen een civiele zaak aan tegen het RTL-programma Miljoenenjacht. Dat bevestigt de advocaat aan RTL Boulevard.

Vanmiddag is de derde getuige, de opnameleider van het spelletjesprogramma, gehoord in de Miljoenenjacht-zaak. Eerder werden presentatrice Linda de Mol en de notaris gehoord.

Volgens Peter Plasman hebben ze allemaal iets anders verklaard over wie de beslissingen neemt tijdens de show. "Het is dus allemaal nog onduidelijker geworden. Voor ons genoeg reden er een civiele zaak van te maken", aldus de advocaat.

[b]5 miljoen/b]

Banketbakker Arrold, in 2013 deelnemer van Miljoenenjacht, drukte in het programma per abuis op de rode knop waarmee hij een deal sloot van 125.000 euro. De man zei meteen dat hij eigenlijk had willen doorspelen, maar volgens de notaris was de deal definitief. Achteraf bleek dat hij de hoofdprijs van 5 miljoen euro in zijn koffer had.
Ik haat de postcodekloterij, ik haat Linda de Mol als presentatrice , dus van mij mogen ze aan de hoogste boom genageld worden.
ben zelf ook een poosje lid geweest, spijt als haren op mijn hoofd wordt nu nog gestalkt met post.
Ik zeg go Arrold.

g

Braakneigingen bij zo'n lachje van ik ga er vandaag weer eens een flink naaien.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  maandag 2 mei 2016 @ 23:24:01 #141
446989 hertogjan_lekkerman
ik hou van bier
pi_161887405
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:23 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Nu ook civiele zaak kandidaat Arrold tegen Miljoenenjacht

[..]

Ik haat de postcodekloterij, ik haat Linda de Mol als presentatrice , dus van mij mogen ze aan de hoogste boom genageld worden.
ben zelf ook een poosje lid geweest, spijt als haren op mijn hoofd wordt nu nog gestalkt met post.
Ik zeg go Arrold.

[ afbeelding ]g

Braakneigingen bij zo'n lachje van ik ga er vandaag weer eens een flink naaien.
wat mij betreft had de zoom van de kamera wel op de achterste dames gemogen
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 2 mei 2016 @ 23:51:27 #142
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_161888288
Peter Plasman moet ophouden met deze hetze. Belang van zijn cliėnt staat niet voorop.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 2 mei 2016 @ 23:56:35 #143
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161888417
Mooi, uitmelken die handel.
pi_161890400
Loopt deze onzin nou nog steeds :N
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:34:40 #145
3542 Gia
User under construction
pi_161890819
Het is jammer maar helaas, je kunt de zaak niet terugdraaien.
Net als een verkeerde beslissing van een scheidsrechter.

Opnieuw het eindspel spelen, kan niet.
Hem dan zomaar die 5 miljoen geven, slaat ook nergens op.
Verder valt ook niet te voorspellen waar hij dan gestopt zou zijn.

Het is een mooi bedrag wat hij gewonnen had.
Er zijn maanden dat ik dat niet heb.

Maar ja, hebberige mensen hč.
pi_161890889
Jezus, hij drukte niet per abuis. Let it go, het was een spel.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:46:27 #147
95123 Operc
Nr. 40
pi_161890938
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:23 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Nu ook civiele zaak kandidaat Arrold tegen Miljoenenjacht

[..]

Ik haat de postcodekloterij, ik haat Linda de Mol als presentatrice , dus van mij mogen ze aan de hoogste boom genageld worden.
ben zelf ook een poosje lid geweest, spijt als haren op mijn hoofd wordt nu nog gestalkt met post.
Ik zeg go Arrold.

[ afbeelding ]g

Braakneigingen bij zo'n lachje van ik ga er vandaag weer eens een flink naaien.
Als er een civiele zaak komt, wat voor zaak was er nu aan de gang dan? Ik snap het nieuws geloof ik niet. :@
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:47:14 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161890946
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:42 schreef Markeerstift het volgende:
Jezus, hij drukte niet per abuis. Let it go, het was een spel.
Hij is dan ook alleen maar een stukje gereedschap voor Plasman, het gaat Plasman niet echt om het onrecht dat deze man aangedaan zou zijn, het gaat Plasman alleen maar om het dwarszitten van de Postcodeloterij.

Als je een issue hebt met de Postcodeloterij dan meldt Plasman zich vanzelf wel bij je om ze aan te klagen, zelfs als je nog niet wist dat je een issue had met de Postcodeloterij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:51:00 #149
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_161890987
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij is dan ook alleen maar een stukje gereedschap voor Plasman, het gaat Plasman niet echt om het onrecht dat deze man aangedaan zou zijn, het gaat Plasman alleen maar om het dwarszitten van de Postcodeloterij.

Als je een issue hebt met de Postcodeloterij dan meldt Plasman zich vanzelf wel bij je om ze aan te klagen, zelfs als je nog niet wist dat je een issue had met de Postcodeloterij.
Klopt, maar je kunt Plasman vervolgens ook de deur wijzen in plaats van dat je je leven nog jaren laat beheersen door een stomme, ondoordachte druk op een rode knop.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:53:04 #150
3542 Gia
User under construction
pi_161891002
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:46 schreef Operc het volgende:

[..]

Als er een civiele zaak komt, wat voor zaak was er nu aan de gang dan? Ik snap het nieuws geloof ik niet. :@
Misschien een kort geding? Hoewel kort....loopt geloof ik ook al 2,5 jaar of zo.
De spelregels zijn en waren duidelijk genoeg. Dat Linda nog heeft verondersteld dat het misschien wel terug te draaien was, met haar domme harses, betekent niet dat dit ook tot de mogelijkheden behoorde. De spelleider besliste dat het een deal was. Punt.

Ik vraag me serieus af wat deze man nou wil bereiken. Waar zou hij dan gestopt zijn? Dat is niet te bepalen.
pi_161891509
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:42 schreef Markeerstift het volgende:
Jezus, hij drukte niet per abuis. Let it go, het was een spel.
Dat is nou net het punt, hij drukte wél per abuis ;)
pi_161891848
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:51 schreef livelink het volgende:

[..]

Klopt, maar je kunt Plasman vervolgens ook de deur wijzen in plaats van dat je je leven nog jaren laat beheersen door een stomme, ondoordachte druk op een rode knop.
Je moet dit niet onderschatten hoor!
Het schijnt dat men in Aleppo nergens anders over praat. "Heb je 't al gehoord, van die Nederlandse postcodeloterijkandidaat. Met die rode knop? Het is toch wat..."
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 mei 2016 @ 11:25:47 #153
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_161893020
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:23 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Nu ook civiele zaak kandidaat Arrold tegen Miljoenenjacht

[..]

Ik haat de postcodekloterij, ik haat Linda de Mol als presentatrice , dus van mij mogen ze aan de hoogste boom genageld worden.
ben zelf ook een poosje lid geweest, spijt als haren op mijn hoofd wordt nu nog gestalkt met post.
Ik zeg go Arrold.

[ afbeelding ]g

Braakneigingen bij zo'n lachje van ik ga er vandaag weer eens een flink naaien.
Iemand aan de hoogste boom nagelen omdat je haar als presentatrice niet zo leuk vindt is wel een beetje overdreven trouwens.

Wel benieuwd wat er uit gaat komen, maar het lijkt me niet dat hij nog meer geld krijgt. Heeft ie simpelweg geen recht op.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_161893461
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:46 schreef Operc het volgende:

[..]

Als er een civiele zaak komt, wat voor zaak was er nu aan de gang dan? Ik snap het nieuws geloof ik niet. :@
Voorlopig getuigenverhoor:
quote:
voorlopig getuigenverhoor

Het komt regelmatig voor dat iemand overweegt een dagvaarding uit te laten brengen, en dus een rechtszaak op te starten, maar dat er twijfels bestaan over de vraag of er wel voldoende bewijs is voor de in te stellen vordering(en). Een voorlopig getuigenverhoor kan dan uitkomst bieden. Er worden dan eerst getuigen onder ede gehoord, alvorens de dagvaardingsprocedure aanhangig te maken.

Het verzoek wordt gedaan aan de rechter die vermoedelijk bevoegd zal zijn van de zaak, indien deze aanhangig wordt gemaakt, kennis te nemen, of aan de rechter tot wiens absolute bevoegdheid de zaak behoort en binnen wiens rechtsgebied de personen die men als getuigen wil doen horen, of het grootste aantal van hen, woonachtig zijn of verblijven.

http://www.amsadvocaten.n(...)pig-getuigenverhoor/
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:10:32 #155
95123 Operc
Nr. 40
pi_161893944
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:49 schreef maan_man het volgende:

[..]

Voorlopig getuigenverhoor:

[..]

Ah bedankt voor de uitleg. :) Ik dacht dat ze nu al met de civiele zaak bezig waren. :)
pi_161894173
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:10 schreef Operc het volgende:

[..]

Ah bedankt voor de uitleg. :) Ik dacht dat ze nu al met de civiele zaak bezig waren. :)
Het is in principe ook een civiele zaak, net als een kort geding een civiele zaak is. Maar de reguliere civiele zaak is de bodemprocedure en dat bedoelen ze eigenlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:25:51 #157
95123 Operc
Nr. 40
pi_161894205
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is in principe ook een civiele zaak, net als een kort geding een civiele zaak is. Maar de reguliere civiele zaak is de bodemprocedure en dat bedoelen ze eigenlijk.
En zonder die bodemprocedure, had RTL dan veroordeeld kunnen worden tot het betalen van een bedrag etc? Of moet daarvoor die bodemprocedure plaatsvinden? (En als het wel kan zonder deze nieuwe rechtszaak, waarom doen ze deze dan eigenlijk?)
pi_161896033
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:25 schreef Operc het volgende:

[..]

En zonder die bodemprocedure, had RTL dan veroordeeld kunnen worden tot het betalen van een bedrag etc? Of moet daarvoor die bodemprocedure plaatsvinden? (En als het wel kan zonder deze nieuwe rechtszaak, waarom doen ze deze dan eigenlijk?)
Dat moet gewoon in een standaard civiele zaak lijkt me, een bodemprocedure dus. Alle andere civiele zaken veronderstellen die of anticiperen daarop, zelfs het kort geding. Alleen is dat in zoverre een uitzondering dat het daar vaak bij blijft omdat de uitspraak helder is en weinig perspectief biedt op een andere uitkomst in een bodemprocedure, of omdat het spoedeisend karakter tegelijk maakt dat de uitspraak in een bodemprocedure door het tijdsverloop irrelevant is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:10:22 #159
95123 Operc
Nr. 40
pi_161896044
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat moet gewoon in een standaard civiele zaak lijkt me, een bodemprocedure dus. Alle andere civiele zaken veronderstellen die of anticiperen daarop, zelfs het kort geding. Alleen is dat in zoverre een uitzondering dat het daar vaak bij blijft omdat de uitspraak helder is en weinig perspectief biedt op een andere uitkomst in een bodemprocedure, of omdat het spoedeisend karakter tegelijk maakt dat de uitspraak in een bodemprocedure door het tijdsverloop irrelevant is.
Helder. Bedankt voor de uitleg. :)
  maandag 17 juli 2017 @ 13:23:52 #160
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172482263
http://www.ed.nl/show/blu(...)trijd-door~ac30afae/

quote:
Miljoenenjacht-deelnemer Arrold van den Hurk en tv-producent Endemol stonden vandaag wéér voor de rechter vanwege de kapitale blunder die Arrold maakte bij Linda de Mol. Hij drukte ‘per ongeluk’ op de stopknop en liep zo miljoenen mis. Endemol stelt geen fout te hebben gemaakt. Van den Hurk was volgens het bedrijf op de hoogte van de regels en kan zich niet verschuilen achter de stress en spanning van de uitzending.

Het televisie-incident uit het najaar van 2013 is inmiddels beroemd. Van den Hurk drukte te snel op de stopknop en nam daarmee het aanbod van 125.000 euro van de bank aan. Hij zei meteen dat-ie per ongeluk had gedrukt en eigenlijk had willen doorspelen. Dat mocht niet van de jury, waarna Arrold, bleek even later, naast vijf miljoen euro greep die in de koffer zat die hij had uitgekozen. Hij stapte vervolgens naar de rechter.

Producent Endemol vertelde de rechtbank vandaag dat Van den Hurk goed op de hoogte was van de spelregels en de functie van de stopknop. ,,Dat wist hij uit eerdere rondes.'' Dat de speler zich naar eigen zeggen vergiste door de stress en de spanning is volgens Endemol inherent aan het spel. Bovendien was helemaal niet zo duidelijk dat Van den Hurk verder wilde spelen.

Niet doorspelen
Van den Hurk meent op zijn beurt dat niet duidelijk uit de spelregels blijkt dat de stopknop het einde van het spel is en dat je je niet mag herstellen. Hij stelt dat Linda de Mol hem bovendien duidelijk hoorbaar het aanbod deed om door te spelen. Ook zei ze live net te zullen doen of er niets voorgevallen was. Volgens Endemol gaat ook deze vlieger echter niet op, omdat Linda de Mol niet de spelleiding is, zij presenteert slechts. Producent Endemol is de baas over de show en niemand anders.

Plasman wil met de civiele rechtszaak in Amsterdam bewijzen dat de producent van het programma, Endemol, onrechtmatig heeft gehandeld door Arrold niet te laten doorspelen. Daarmee kan Arrold ‘op jacht’ naar een schadevergoeding van Endemol.

[/b]Spel alsnog afmaken[/b]
Plasman ziet in dat geval het liefst dat het spel alsnog wordt afgemaakt. ,,Dat kan mooie televisie opleveren.'' De rechter informeerde vervolgens of Van den Hurk de 125.000 euro die hij wél won, dan alsnog teruggeeft. Plasman vindt dus van niet: ,,De feitelijke situatie is dat Van den Hurk al een koffer had uitgekozen met daarin 5 miljoen. Oké, dat wist hij nog niet maar die koffer was wel al van hem. Nou, we proberen hier te schikken dus hij levert die 5 miljoen in en daarna mogen ze de koffers opnieuw husselen. Maar dan moet Endemol ook iets inleveren en zeggen: die 125.000 heb je alvast.''

De advocaat van Endemol reageerde daar cynisch op: ,,Meneer Van den Hurk wil een spel spelen zonder te kunnen verliezen. Die 5 miljoen was helemaal nog niet van hem, die koffer stond voor de kįns op een prijs, meer niet.''

Beide partijen waren niet van plan water bij de wijn te doen. Dus doet de rechter doet op 13 september uitspraak over de vraag of Endemol onrechtmatig heeft gehandeld.

Banketbakker Van den Hurk was erbij vandaag in de rechtbank Amsterdam en is bijna vier jaar na zijn blunder nog vastberaden. ,,Anders doe ik dit niet.’’

Rustig
Van den Hurk - die dus wel 125.000 heeft ontvangen - kreeg veel over zich heen door de rechtszaak, zowel positief als negatief. De meningen over zijn gevecht tegen Endemol zijn verdeeld. ,,Het is nu rustig, maar deze dagen zullen er wel weer veel reacties binnenkomen. Maar ik ga door. Wat anderen ervan vinden interesseert mij niet.’’
Pff dit gaat ook maar door hč. Die kerel heeft natuurlijk 0,0 kans, snap niet dat hij dit nog probeert. Maar die advocaat ook, wat denkt die wel niet :')

"De feitelijke situatie is dat Van den Hurk al een koffer had uitgekozen met daarin 5 miljoen. Oké, dat wist hij nog niet maar die koffer was wel al van hem. Nou, we proberen hier te schikken dus hij levert die 5 miljoen in en daarna mogen ze de koffers opnieuw husselen. Maar dan moet Endemol ook iets inleveren en zeggen: die 125.000 heb je alvast.''

Denkt hij soms dat we allemaal gek zijn ofzo :') _O-
pi_172482316
quote:
Maar die advocaat ook, wat denkt die wel niet :')

die advocaat denkt: ik heb een hersenloze cliėnt die makkelijk mijn uurtarief kan ophoesten..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 17 juli 2017 @ 13:27:58 #162
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172482334
quote:
Van den Hurk meent op zijn beurt dat niet duidelijk uit de spelregels blijkt dat de stopknop het einde van het spel is en dat je je niet mag herstellen.
Ja, dat is ook echt hogere wiskunde.
  maandag 17 juli 2017 @ 13:31:09 #163
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172482401
Hij is bezig zijn 125.000,- uit te geven aan advocaatkosten. ):O
  maandag 17 juli 2017 @ 13:38:33 #164
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_172482547
Hoe veel van de 125.000 heeft hij al aan de advocaat moeten betalen :')
:')
  maandag 17 juli 2017 @ 13:38:34 #165
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172482549
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Hij is bezig zijn 125.000,- uit te geven aan advocaatkosten. ):O
Ik lach mij de ballen uit mijn broek als hij het daadwerkelijk kwijt is en misschien zelfs nog moet bijleggen. :9

Wat ik trouwens ook niet snap dat Endemol nu voor de rechter gesleept wordt i.p.v. de postcodeloterij. Endemol produceert het toch slechts? De postcodeloterij deelt het geld uit als ik het goed heb. :P :@
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_172482555
Niet deze idioot weer :')
  maandag 17 juli 2017 @ 13:39:28 #167
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_172482570
quote:
Maar die advocaat ook, wat denkt die wel niet
Die advocaat krijgt 200~300 euro per uur, die wilt net zoals elke advocaat het zo lang mogelijk blijven rekken.
  maandag 17 juli 2017 @ 13:46:17 #168
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172482698
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:39 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Die advocaat krijgt 200~300 euro per uur, die wilt net zoals elke advocaat het zo lang mogelijk blijven rekken.
Ik denk wel meer want het is niet de eerste de beste.
  maandag 17 juli 2017 @ 13:48:14 #169
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172482736
Ik vermoed dat hij niet z'n normale uurtarief hanteert. Het is een zaak met veel media-aandacht, dus hij zal wel een percentage van de eventuele schadevergoeding opstrijken. Anders is meneer z'n gewonnen ton nu wel kwijt denk ik :')
  maandag 17 juli 2017 @ 13:50:57 #170
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_172482785
Heeft nog niemand die vent verteld dat hij volkomen kansloos is?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 17 juli 2017 @ 13:51:27 #171
3542 Gia
User under construction
pi_172482798
Ik vind dit een belachelijk voorstel. Als hij het over wil doen, dan in zijn geheel, met dus het risico dat hij minder heeft.

Hij kan wel beweren dat hij nog even langer door had willen spelen, maar wat had hij gedaan als hij nog 4 koffers onder de 1.000 had en één van 5 miljoen, met een bod van 90.000?
Volgens mij durft niemand het aan om dan nog een koffer open te maken, en nog één, en nog één.
Dan had hij dus zeer waarschijnlijk minder gehad dan nu.
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2017 @ 13:52:01 #172
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_172482812
quote:
7s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:48 schreef Twiitch het volgende:
Ik vermoed dat hij niet z'n normale uurtarief hanteert. Het is een zaak met veel media-aandacht, dus hij zal wel een percentage van de eventuele schadevergoeding opstrijken. Anders is meneer z'n gewonnen ton nu wel kwijt denk ik :')
En meneer blijkt niet het slimste jongetje van de klas te zijn. :+



Als je dit al niet begrijpt. _O-
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_172483763
Had hij ook de rechtzaak aangespannen als in de laatste koffer ¤0,01 zat? Waarschijnlijk niet, dus de hele rechtzaak is gebaseerd op info die hij niet bezat toen hij (bewust of per ongeluk) op de stopknop drukte.

Interessanter is het of de jury/notaris op de hoogte was van hoeveel geld er in zijn koffer zat en of hun beslissing daarop gebaseerd is/kan zijn :Y
  maandag 17 juli 2017 @ 14:47:55 #174
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172483811
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:50 schreef karr-1 het volgende:
Heeft nog niemand die vent verteld dat hij volkomen kansloos is?
De advocaat schijnbaar niet. Als advocaat wil je natuurlijk het onderste uit de kan halen al is dat in het belang van de advocaat en niet zijn cliėnt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  User die overal opduikt 2022 maandag 17 juli 2017 @ 14:52:06 #175
186611 Haags
pi_172483889
Blijft die gast bezig :')
Zonder wrijving geen glans
pi_172484106
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:50 schreef karr-1 het volgende:
Heeft nog niemand die vent verteld dat hij volkomen kansloos is?
We kennen jouw juriidische expertise uit WGR.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172484430
Ik zou het een fantastische stunt vinden als hij straks in totaal voor ¤ 130.000,- aan juridische kosten heeft moeten maken en vervolgens aan het kortste eind trekt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172484581
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

De advocaat schijnbaar niet. Als advocaat wil je natuurlijk het onderste uit de kan halen al is dat in het belang van de advocaat en niet zijn cliėnt.
Dit idee van advocaten. _O-
pi_172484944
Wat betreft de kosten die de man kwijt is. Volgens mij heeft Plasman in een talkshow ooit laten doorschemeren dat er een externe financier achter zit. Dit vermoedelijk gaat voor een percentage van de opbrengst. Daarnaast zou Plasman een gereduceerd tarief hanteren, omdat hij een (in mijn ogen terechte) afkeer heeft van de Postcodeloterij.

Daarnaast is het geen gewonnen zaak, maar ook geen kansloze.
  maandag 17 juli 2017 @ 15:53:21 #180
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 17 juli 2017 @ 16:16:15 #181
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172485470
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 15:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Is er iets te vinden op www.rechtspraak.nl over deze zaak? Iemand een link?
Geen zin om te zoeken?
pi_172485743
Waarom zou hij geen gelijk krijgen? Door eigen schuld niet op de klassenfoto staan krijg je tegenwoordig ook al een schadevergoeding van de rechter. Als ik hem was zou ik de racisme kaart trekken en zeggen dat RTL hem bewust heeft laten stoppen omdat hij een moslim bekeerling is.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 juli 2017 @ 16:30:46 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172485779
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Schr%C3%B6dingers_kat

Als je het spel verder wil spelen, moeten de prijzen herverdeeld worden, anders ben je akkoord gegaan met je huidige prijs.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172485815
quote:
3s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:28 schreef fukforce het volgende:
Waarom zou hij geen gelijk krijgen? Door eigen schuld niet op de klassenfoto staan krijg je tegenwoordig ook al een schadevergoeding van de rechter. Als ik hem was zou ik de racisme kaart trekken en zeggen dat RTL hem bewust heeft laten stoppen omdat hij een moslim bekeerling is.
Dit idee van rechtspraak. _O-
pi_172485940
Geniaal dit. Kansloze missie, al weet je het met de kromspraak in dit land maar nooit
  maandag 17 juli 2017 @ 17:03:59 #186
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172486462
Update *O*

quote:
Deelnemer Miljoenenjacht wil gestopt spel afmaken
De man die in 2013 per ongeluk op de rode knop drukte in het tv-programma Miljoenenjacht wil het spel afmaken.
Dat is een van de opties die advocaat Peter Plasman maandag in een bodemprocedure bij de rechtbank in Amsterdam namens de voormalige speler voorstelde. "Het zou ook hele mooie televisie opleveren."

Plasman wil dat de rechter vaststelt dat er iets verkeerd is gegaan tijdens de spelshow, toen Arnold van den Hurk uit Son naar eigen zeggen per abuis op de rode knop drukte en daarmee een bedrag van 125.000 euro accepteerde.

Later bleek dat in zijn koffertje de hoofdprijs van 5 miljoen euro zat. Van den Hurk gaf direct aan dat het niet de bedoeling was dat hij op de knop drukte en dat hij had willen doorspelen. Producent Endemol hield dat echter tegen.

Koffers
De civiele rechter oordeelt op 13 september over de kwestie. Volgens Plasman kan, indien Van den Hurk gelijk krijgt, het spel alsnog worden afgemaakt. Van den Hurk is in de optiek van de advocaat eigenaar van de koffer van 5 miljoen omdat hij die zelf had uitgezocht, maar voor een vervolg kan hij hiervan afstand doen en zouden de resterende koffers opnieuw kunnen worden gehusseld.

Zijn cliėnt doet wat de raadsman betreft geen afstand van de reeds gekregen 125.000 euro. Een andere mogelijkheid is het eisen van een schadevergoeding met een maximale hoogte van het misgelopen bedrag, zei Plasman.

Kans
De advocaat van Endemol, Jacqueline Schaap, liet al weten dat doorspelen niet kan vanwege de regels die gelden voor kansspelen. Het bedrag in de koffer was volgens haar nog niet van Van den Hurk. "Het spel staat slechts voor een kans op een prijs."

De kandidaat wist maar al te goed wat het drukken op de rode knop betekende, stelt de raadsvrouw. "Hij zegt dat het kwam door de spanning en stress, maar die zijn een essentieel onderdeel van het spel."

Volgens Schaap was bovendien voldoende duidelijk dat de producent de leiding had over de spelregels en niet presentatrice Linda de Mol of de notaris, die al eerder in deze zaak zijn verhoord.

Bron: http://www.nu.nl/media/48(...)pt-spel-afmaken.html
Lijkt me stug dat het spel 'afgemaakt' kan worden. Er zouden sowieso al nieuwe koffertjes moeten komen, want hij weet al wat er in 'zijn' koffer zat. Als hij het spel opnieuw zou mogen spelen vind ik wel dat hij de EUR 125.000 moet afstaan. Lekker makkelijk om die te willen houden en wat je eventueel wint met het nieuwe spel ook :')

edit: niet gezien dat er een nieuw topic voor was aangemaakt :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Spellchecker maandag 17 juli 2017 @ 17:23:27 #187
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172486856
Net als die gast die zijn winnend lot (postcodeloterij?) niet kon betalen ivm te weinig saldo.
  maandag 17 juli 2017 @ 17:26:28 #188
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172486912
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:37 schreef TwisterNederland het volgende:
Geniaal dit. Kansloze missie, al weet je het met de kromspraak in dit land maar nooit
Geef hem wel een kans hoor. Een goede ook.
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:23 schreef maily het volgende:
Net als die gast die zijn winnend lot (postcodeloterij?) niet kon betalen ivm te weinig saldo.
Dat was zijn schuld. Dat is in dit geval niet zo.
pi_172486937
Of dat mens die geen lid was van de postcodeloterij en toen viel de hoofdprijs bij haar. Rechtszaak, alles. Wat ze zei was werkelijk hilarisch "De Jaguars denderen hier door de straat, ik vind dat verschrikkelijk. Ik heb daar ook recht op"
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 17 juli 2017 @ 17:29:55 #190
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172486977
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:27 schreef Sigaartje het volgende:
Of dat mens die geen lid was van de postcodeloterij en toen viel de hoofdprijs bij haar. Rechtszaak, alles. Wat ze zei was werkelijk hilarisch "De Jaguars denderen hier door de straat, ik vind dat verschrikkelijk. Ik heb daar ook recht op"
Totaal anders.
  maandag 17 juli 2017 @ 17:32:22 #191
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172487028
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:38 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik lach mij de ballen uit mijn broek als hij het daadwerkelijk kwijt is en misschien zelfs nog moet bijleggen. :9

Wat ik trouwens ook niet snap dat Endemol nu voor de rechter gesleept wordt i.p.v. de postcodeloterij. Endemol produceert het toch slechts? De postcodeloterij deelt het geld uit als ik het goed heb. :P :@
Het gaat om no cure no pay dat heeft plasman vaker aangegeven. Endemol produceert dus zij zijn verantwoordelijk voor het geld; waar Endemol het geld vandaag heeft maakt voor de deelnemer niet uit.
  maandag 17 juli 2017 @ 17:34:50 #192
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172487074
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:44 schreef MrBadGuy het volgende:
Had hij ook de rechtzaak aangespannen als in de laatste koffer ¤0,01 zat? Waarschijnlijk niet, dus de hele rechtzaak is gebaseerd op info die hij niet bezat toen hij (bewust of per ongeluk) op de stopknop drukte.
Dat is niet het probleem van de deelnemer maar van de producent, hadden ze het spel maar niet onrechtmatig moeten stoppen.
quote:
Interessanter is het of de jury/notaris op de hoogte was van hoeveel geld er in zijn koffer zat en of hun beslissing daarop gebaseerd is/kan zijn :Y
Dat was hij; wat het natuurlijk nog gekker maakt.
pi_172487077
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Totaal anders.
Nee hoor hetzelfde
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 17 juli 2017 @ 17:35:51 #194
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172487086
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:35 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nee hoor hetzelfde
Nee, lees het hele dossier maar eens door. Meneer heeft niks fout gedaan gezien de regels waar naar verwezen werden.
pi_172487137
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:35 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee, lees het hele dossier maar eens door. Meneer heeft niks fout gedaan gezien de regels waar naar verwezen werden.
Meneer heeft op de knop gedrukt. Klaar.
Dat zijn de spelregels.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 17 juli 2017 @ 17:41:18 #196
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_172487173
Zou hij deze zaak ook hebben aangespannen wanneer er in de koffer geen vijf miljoen maar vijftig euro had gezeten? Het gaat hem immers puur om het feit dat hij had willen doorspelen!
  maandag 17 juli 2017 @ 17:41:31 #197
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172487177
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:39 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Meneer heeft op de knop gedrukt. Klaar.
Dat zijn de spelregels.
Geef die spelregels maar eens waar dat beschreven wordt.
pi_172487209
Hier is nieuwbericht beter op zijn plek dan in nieuw topic
  maandag 17 juli 2017 @ 17:47:18 #199
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172487283
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:41 schreef Aventura het volgende:
Zou hij deze zaak ook hebben aangespannen wanneer er in de koffer geen vijf miljoen maar vijftig euro had gezeten? Het gaat hem immers puur om het feit dat hij had willen doorspelen!
Keer het eens om; zouden ze hem door hebben laten spelen wanneer er in zijn koffer 0,05 euro zou zitten?
pi_172487298
Ik snap er geen bal meer van. Worden er reacties verwijderd hier of zo???
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172487321
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:47 schreef xzaz het volgende:

[..]

Keer het eens om; zouden ze hem door hebben laten spelen wanneer er in zijn koffer 0,05 euro zou zitten?
Ninja edit
  maandag 17 juli 2017 @ 18:02:07 #202
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172487534
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:47 schreef xzaz het volgende:

[..]

Keer het eens om; zouden ze hem door hebben laten spelen wanneer er in zijn koffer 0,05 euro zou zitten?
Wat bedoel je met 'hem door laten spelen'? Hij beslist dat toch zelf?
  maandag 17 juli 2017 @ 18:33:47 #203
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_172488116
Beetje hetzelfde als tijdens voetbal een speler onderuit halen in het strafschopgebied en als de scheidsrechter dan een penalty geeft waaruit gescoord wordt, zeggen dat je het niet je bedoeling was iemand onderuit te schoppen en dat het door de zenuwen komt.
pi_172488330
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat is niet het probleem van de deelnemer maar van de producent, hadden ze het spel maar niet onrechtmatig moeten stoppen.
Of het onrechtmatig was hangt af van of het op de knop drukken gezien mag worden als het accepteren van het bod. Dat is aan de rechter om daar een oordeel over te vellen.

quote:
[..]

Dat was hij; wat het natuurlijk nog gekker maakt.
Dat maakt het inderdaad wel gekker, aangezien dan de beslissing van de notaris mede gedreven kan zijn door de verwachte uitkomst. Dan mag je inderdaad afvragen of de notaris tot hetzelfde oordeel was gekomen als er in de koffer een veel lager bedrag zat.

Als de kandidaat de rechtzaak wint, dan lijkt het me het eerlijkst als hij teruggebracht wordt in de situatie waarin hij zat/wou zitten: het gewonnen bedrag levert hij in, het bod accepteert hij niet, het aantal nog te spelen koffers wordt teruggezet en de overgebleven bedragen worden willekeurig in de overgebleven koffers geplaatst. Dan is hij precies terug in de positie waarin hij zat, met volledige onzekerheid welk bedrag in zijn koffer zit :Y
  maandag 17 juli 2017 @ 19:07:56 #205
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172488703
quote:
0s.gif [b]Op maandag 17 juli 2017 18:46 schreef MrBadGuy

Als de kandidaat de rechtzaak wint, dan lijkt het me het eerlijkst als hij teruggebracht wordt in de situatie waarin hij zat/wou zitten: het gewonnen bedrag levert hij in, het bod accepteert hij niet, het aantal nog te spelen koffers wordt teruggezet en de overgebleven bedragen worden willekeurig in de overgebleven koffers geplaatst. Dan is hij precies terug in de positie waarin hij zat, met volledige onzekerheid welk bedrag in zijn koffer zit :Y
Dat wil die advocaat ook voor elkaar krijgen, met één kleine wijziging: dat hij die 125k sowieso mag houden.

:')
  maandag 17 juli 2017 @ 19:52:10 #206
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172489511
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:02 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'hem door laten spelen'? Hij beslist dat toch zelf?
De regels stellen dat de kandidaat 'deal' of 'no deal' moet zeggen wanneer hij een deal maakt en met het bod van de bank naar huis gaat. Er stond niks over de knop. Hij had die knop 3000x in kunnen drukken maar had nog steeds geen deal. Zelfs Linda zei nog 'we doen gewoon alsof er geen deal is' omdat die knop niet representreert dat er een deal is. Dat is gewoon een knop voor de confetti. Zeggen dat er een 'deal' is geeft aan dat er een deal is.
  maandag 17 juli 2017 @ 19:52:36 #207
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172489520
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:46 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Of het onrechtmatig was hangt af van of het op de knop drukken gezien mag worden als het accepteren van het bod. Dat is aan de rechter om daar een oordeel over te vellen.
Uit eindelijk wel, maar de regels zoals ze hem zijn voorgelegd spreken in zijn voordeel.
  maandag 17 juli 2017 @ 19:59:20 #208
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172489673
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:33 schreef SugeLucky het volgende:
Beetje hetzelfde als tijdens voetbal een speler onderuit halen in het strafschopgebied en als de scheidsrechter dan een penalty geeft waaruit gescoord wordt, zeggen dat je het niet je bedoeling was iemand onderuit te schoppen en dat het door de zenuwen komt.
Slechte vergelijking, in de regels van voetbal staat heel duidelijk dat een overtreding niet mag gemaakt worden in het strafschopgebied. In de spelregels van dit spel stond niets over de knop.
pi_172489831
Het is heel simpel, hij gaf direct aan dat hij NIET wilde stoppen, NIET nadat er een ander koffertje is geopend, op dat moment wist hij nog NIET dat hij potentieel 5 miljoen kon winnen. Toen Linda antwoord gaf, dat doorspelen niet mogelijk was volgens de regels, is het spel gestopt, echter NERGENS blijkt dat drukken op de knop ook bindend was. Het is dus absoluut niet zo, dat de man achteraf liep te huilen, hij gaf DIRECT na het drukken aan dat hij per ongeluk had gedrukt. Kortom men had het spel prima door kunnen spelen, zonder dat de man daar voordeel van zou hebben gehad. Daarnaast is het extra opvallend dat de show direct de dagen erna de regels veranderde, kennelijk was men wel degelijk bewust dat deze niet op orde waren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 17 juli 2017 @ 20:09:01 #210
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_172489925
Prima hoor als hij het spel af mag maken. Dat hij dan lekker met 100 euro naar huis mag gaan ipv de 125.000 euro.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 17 juli 2017 @ 20:29:49 #211
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_172490363
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:59 schreef xzaz het volgende:

[..]

Slechte vergelijking, in de regels van voetbal staat heel duidelijk dat een overtreding niet mag gemaakt worden in het strafschopgebied. In de spelregels van dit spel stond niets over de knop.
Natuurlijk staat er in de spelregels dat drukken op de knop 'STOPPEN' betekent.
  maandag 17 juli 2017 @ 20:31:40 #212
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_172490413
Die gast maakt geen kans, is straks het grootste deel van z'n geld kwijt aan kosten en zal voor de rest van z'n leven gepest worden.

Heerlijk.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  maandag 17 juli 2017 @ 20:33:28 #213
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172490467
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:29 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Natuurlijk staat er in de spelregels dat drukken op de knop 'STOPPEN' betekent.
Uhh nee.
  maandag 17 juli 2017 @ 20:34:04 #214
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172490484
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:31 schreef VeX- het volgende:
Die gast maakt geen kans, is straks het grootste deel van z'n geld kwijt aan kosten en zal voor de rest van z'n leven gepest worden.

Heerlijk.
Het gaat om no cure no pay.
  maandag 17 juli 2017 @ 20:34:12 #215
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_172490490
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:33 schreef xzaz het volgende:

[..]

Uhh nee.
Hoe weet je dat?
  maandag 17 juli 2017 @ 20:35:04 #216
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172490518
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:34 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
rechtopmiljoenen.com
pi_172490525
Ik vind dat hij gelijk moet krijgen ik speel elke maand mee met de staatsloterij behalve afgelopen maand toen ben ik vergeten een lot te kopen de staatsloterij weet dat ik altijd meespeel en moet dus de trekking opnieuw doen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_172490561
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:29 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Natuurlijk staat er in de spelregels dat drukken op de knop 'STOPPEN' betekent.
Hoe kom je hier nu weer bij? :?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172490586
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:34 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Omdat de spelregels ten tijde van de opnamens gewoon te vinden zijn.. Daarin wordt de knop niet genoemd. De spelregels zijn overigens enkele dagen na de opnamens gewijzigd..
  maandag 17 juli 2017 @ 20:38:57 #220
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_172490635
ok ik zie het inderdaad. vreemd.

dan alsnog ben je gewoon een idioot als je op de rode knop drukt zonder reden en zou je eigenlijk voor spelbederf zonder geld naar huis gestuurd moeten worden.
  maandag 17 juli 2017 @ 20:40:32 #221
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172490682
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:38 schreef SugeLucky het volgende:
ok ik zie het inderdaad. vreemd.

dan alsnog ben je gewoon een idioot als je op de rode knop drukt zonder reden en zou je eigenlijk voor spelbederf zonder geld naar huis gestuurd moeten worden.
Dan kunnen ze natuurlijk van alles verzinnen zodat ze het geen geld kost.
  maandag 17 juli 2017 @ 20:41:17 #222
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_172490707
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dan kunnen ze natuurlijk van alles verzinnen zodat ze het geen geld kost.
Ja of je kan als speler allerlei rare dingen gaan doen zonder consequenties.
pi_172491015
Leefde Willem Ruis nog maar......
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_172491555
Zou die rode knop voor een levenslang trauma hebben gezorgd bij die man? In een split second verkloot hij een zorgeloze toekomst
  maandag 17 juli 2017 @ 21:35:09 #225
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172492033
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:41 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Ja of je kan als speler allerlei rare dingen gaan doen zonder consequenties.
Daarom zijn er regels :)
pi_172492501
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:46 schreef MrBadGuy het volgende:

Als de kandidaat de rechtzaak wint, dan lijkt het me het eerlijkst als hij teruggebracht wordt in de situatie waarin hij zat/wou zitten: het gewonnen bedrag levert hij in, het bod accepteert hij niet, het aantal nog te spelen koffers wordt teruggezet en de overgebleven bedragen worden willekeurig in de overgebleven koffers geplaatst. Dan is hij precies terug in de positie waarin hij zat, met volledige onzekerheid welk bedrag in zijn koffer zit :Y
En dan als producent nooit meer dan een ton bieden, ongeacht wat er uit de koffers komt >:)
  maandag 17 juli 2017 @ 22:59:08 #227
3542 Gia
User under construction
pi_172494881
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:27 schreef Sigaartje het volgende:
Of dat mens die geen lid was van de postcodeloterij en toen viel de hoofdprijs bij haar. Rechtszaak, alles. Wat ze zei was werkelijk hilarisch "De Jaguars denderen hier door de straat, ik vind dat verschrikkelijk. Ik heb daar ook recht op"
Helene de Gier heette die vrouw, dacht ik uit Heusden?

https://www.trouw.nl/home(...)et-opgeven~ab3c642a/

[ Bericht 6% gewijzigd door Gia op 17-07-2017 23:23:37 ]
pi_172495921
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:51 schreef The_Temp het volgende:

[..]

En dan als producent nooit meer dan een ton bieden, ongeacht wat er uit de koffers komt >:)
Dat is alleen niet echt in het voordeel van de producent ;) Als de verwachte winstwaarde omhoog gaat zul je toch echt met een aantrekkelijk bod willen komen .
  dinsdag 18 juli 2017 @ 07:25:17 #229
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172498140
Gister bij Jinek; duidelijk verhaal; ook eindelijk goed verhaal over de kosten. Plasman heeft zo'n hekel aan de loterij :D
  dinsdag 18 juli 2017 @ 07:59:33 #230
3542 Gia
User under construction
pi_172498339
Punt blijft dat hij ook met minder uit had kunnen komen. Hij kan niet zeggen 'ik zou pas bij 3 ton, of 4 ton gestopt zijn', en al zeker niet 'ik had tot het laatste koffertje door willen spelen'.

Ja, je kunt, in je zenuwen, per ongeluk op die knop drukken. Dat is dan stom, maar je hebt wel gedrukt. En 125 000 is geen kattepis. Er zijn mensen met veel minder naar huis gegaan na doorspelen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 18 juli 2017 @ 08:37:53 #231
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172498575
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 07:59 schreef Gia het volgende:
Punt blijft dat hij ook met minder uit had kunnen komen. Hij kan niet zeggen 'ik zou pas bij 3 ton, of 4 ton gestopt zijn', en al zeker niet 'ik had tot het laatste koffertje door willen spelen'.

Ja, je kunt, in je zenuwen, per ongeluk op die knop drukken. Dat is dan stom, maar je hebt wel gedrukt. En 125 000 is geen kattepis. Er zijn mensen met veel minder naar huis gegaan na doorspelen.
nee maar zijn zoon zei toch dat hij de 5miljoen had en hij vertrouwde blind op de helderziendheid van zijn zoon....Joey zei koffer 17 zit 5 miljoen.

Hier staat wel een leuik filmpjhe van voor dat Plasman in beeld kwam en Arrold zit er al bij neer had gelegd.
http://www.omroepbrabant.(...)en+kapitaal+mis.aspx
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 08:47:45 #232
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172498660
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat wil die advocaat ook voor elkaar krijgen, met één kleine wijziging: dat hij die 125k sowieso mag houden.

:')
En dat noemt hij dan "water bij de wijn doen" :')_! Nee, hele spel opnieuw met het risico dat hij alles kan verliezen. Anders kun je beter schikken voor een bedrag en dat hele spel laten voor wat het is
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 18 juli 2017 @ 08:51:22 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172498689
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Hij is bezig zijn 125.000,- uit te geven aan advocaatkosten. ):O
Dat is de vraag nog maar, want Plasman heeft een enorme hekel aan de Postcode loterij, die grijpt ieder potentieel probleem aan om ze aan te klagen, het zou me niets verbazen als hij deze cliėnt zelf benaderd heeft en dit op no cure no pay basis doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 08:52:14 #234
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172498701
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is de vraag nog maar, want Plasman heeft een enorme hekel aan de Postcode loterij, die grijpt ieder potentieel probleem aan om ze aan te klagen, het zou me niets verbazen als hij deze cliėnt zelf benaderd heeft en dit op no cure no pay basis doet.
Gisteren zei hij dat hij een uurtarief van 80 euro hanteert. En dat als zijn cliėnt een bedrag wint, hij zijn normale uurtarief mag rekenen tot een maximum van 10% van het gewonnen bedrag.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_172498713
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is de vraag nog maar, want Plasman heeft een enorme hekel aan de Postcode loterij, die grijpt ieder potentieel probleem aan om ze aan te klagen, het zou me niets verbazen als hij deze cliėnt zelf benaderd heeft en dit op no cure no pay basis doet.
Plasma was gisteren bij Jinek, hij mag het niet gratis doen van de orde van advocaten, dus rekent hij 80 euro/uur. Als er gecasht gaat worden mag hij die opvoeren naar zijn reguliere tarief tot een maximum van 10% van de uitkering.

Verder wordt zijn huidige 80 euro/uur door een externe financier betaald.
pi_172498718
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:52 schreef Maraca het volgende:

[..]

Gisteren zei hij dat hij een uurtarief van 80 euro hanteert. En dat als zijn cliėnt een bedrag wint, hij zijn normale uurtarief mag rekenen tot een maximum van 10% van het gewonnen bedrag.
Je was me net voor :P
pi_172498725
Duidelijk dus Plasman tegen de postcodeloterij ipv Arrold tegen de postcodeloterij.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 18 juli 2017 @ 08:56:35 #238
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172498743
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:54 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Je was me net voor :P
Maar jij had nog de aanvulling van de sponsor O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 18 juli 2017 @ 08:57:51 #239
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172498750
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:53 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Plasma was gisteren bij Jinek, hij mag het niet gratis doen van de orde van advocaten, dus rekent hij 80 euro/uur. Als er gecasht gaat worden mag hij die opvoeren naar zijn reguliere tarief tot een maximum van 10% van de uitkering.

Verder wordt zijn huidige 80 euro/uur door een externe financier betaald.
dus klopt het van Leandra ook dat Arrold dus niet zijn 125.000 er door jaagt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 08:59:08 #240
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172498761
Toch denk ik dat Plasman uiteindelijk meer kwaad doet dan goed voor Arrold. Dit sleept maar door, komt telkens weer in het nieuws. Arrold wordt neergezet als een geldwolf die het allemaal nog steeds niet kan verkroppen. Hij heeft een baan, hij heeft geld en nog 125.000 euro als extraatje.
Laat het gaan zou mijn advies zijn.

En laat Plasman een andere manier vinden om de postcodeloterij aan te vallen. Mijn zegen heeft hij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:03:31 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172498802
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:53 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Plasma was gisteren bij Jinek, hij mag het niet gratis doen van de orde van advocaten, dus rekent hij 80 euro/uur. Als er gecasht gaat worden mag hij die opvoeren naar zijn reguliere tarief tot een maximum van 10% van de uitkering.

Verder wordt zijn huidige 80 euro/uur door een externe financier betaald.
Thnx, het kost de man bij verlies dus niets en Plasman kan zijn PCL-haat weer botvieren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:05:43 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172498816
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:55 schreef Montagui het volgende:
Duidelijk dus Plasman tegen de postcodeloterij ipv Arrold tegen de postcodeloterij.
Ja, de cliėnt is in deze gewoon weer een middel van Plasman om tegenover z'n favoriete tegenstander te kunnen staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:06:39 #243
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172498822
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Thnx, het kost de man bij verlies dus niets en Plasman kan zijn PCL-haat weer botvieren.
Eigenlijk kost het hem heel veel, denk ik. Niet in geld, maar wel in gemoedsrust, reputatie en ongewenste media-aandacht. Maar misschien schat ik die Arrold wel verkeerd in en vindt hij dat allemaal wel prima.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:09:09 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172498846
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:06 schreef livelink het volgende:

[..]

Eigenlijk kost het hem heel veel, denk ik. Niet in geld, maar wel in gemoedsrust, reputatie en ongewenste media-aandacht. Maar misschien schat ik die Arrold wel verkeerd in en vindt hij dat allemaal wel prima.
Op die manier wel idd, hij is degene die als geldwolf wordt neergezet terwijl hij al een heel leuk bedrag gewonnen heeft, en juist dat maakt het anders dan mensen die om een of andere reden niets gewonnen hebben terwijl de jackpot in hun straat viel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 18 juli 2017 @ 09:09:27 #245
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172498852
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:06 schreef livelink het volgende:

[..]

Eigenlijk kost het hem heel veel, denk ik. Niet in geld, maar wel in gemoedsrust, reputatie en ongewenste media-aandacht. Maar misschien schat ik die Arrold wel verkeerd in en vindt hij dat allemaal wel prima.
ik denk dat hij inmiddels zo opgehitst is dat hij er wel achter staat nu.
Iets met een principe kwestie er van maken omdat de rode knop niet beschreven stond in de spelregels destijds.

Echter je kan uit het filmpje van omroep Brabant halen dat hij zich eerst al gewoon had neergelegd bij de stomme pech en foutje bedankt.
Plasman heeft hem benaderd en ja als je dan hoort van het verhaal over de spelregels denk ik ook wel dat je er in mee gaat. Niet wetende dat het zoveel jaar zal slepen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:17:02 #246
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172498941
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:09 schreef Nizno het volgende:

[..]

ik denk dat hij inmiddels zo opgehitst is dat hij er wel achter staat nu.
Iets met een principe kwestie er van maken omdat de rode knop niet beschreven stond in de spelregels destijds.

Echter je kan uit het filmpje van omroep Brabant halen dat hij zich eerst al gewoon had neergelegd bij de stomme pech en foutje bedankt.
Plasman heeft hem benaderd en ja als je dan hoort van het verhaal over de spelregels denk ik ook wel dat je er in mee gaat. Niet wetende dat het zoveel jaar zal slepen.
Ja, en zeker als Plasman benadrukt dat hij de EUR 125k mag houden, zal het zinnetje "je hebt niks te verliezen!" ook wel vaak herhaald zijn -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 18 juli 2017 @ 09:19:57 #247
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172498967
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:17 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja, en zeker als Plasman benadrukt dat hij de EUR 125k mag houden, zal het zinnetje "je hebt niks te verliezen!" ook wel vaak herhaald zijn -O-
ja dat vind ik ook nog wel de leukste opmerking aan de eis van nu, hij zet de 125.000 die hij nu heeft niet in maar miljoenenjacht moet wel weer alle koffertjes voor hem neerzetten.

Uhuh ja sure
Mag hopen dat ZELFS ALS de rechter er in mee gaat dankzij de regel in de spelregels die er eerst niet in stond dat ze wel zeggen, nee Arrold jij geeft je 125.000 euro ook terug. Vooraf betalen en dan spelen we opnieuw.

edit:
en dan natuurlijk maar 10 euro winnen, op het einde nog 2 koffers in het spel en hij denken dat de 5 miljoen in zijn eigen koffer zit en die blijkt toch bij de laatste dame te zijn.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:21:22 #248
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172498978
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:19 schreef Nizno het volgende:

[..]

ja dat vind ik ook nog wel de leukste opmerking aan de eis van nu, hij zet de 125.000 die hij nu heeft niet in maar miljoenenjacht moet wel weer alle koffertjes voor hem neerzetten.

Uhuh ja sure
Mag hopen dat ZELFS ALS de rechter er in mee gaat dankzij de regel in de spelregels die er eerst niet in stond dat ze wel zeggen, nee Arrold jij geeft je 125.000 euro ook terug. Vooraf betalen en dan spelen we opnieuw.
Lijkt mij ook eerlijk :Y Dan is 125.000 het bod van de bank, die weigert hij en speelt verder in onzekerheid en de zenuwen dat hij alles kwijt kan raken. Zoals ieder ander spel dus :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 18 juli 2017 @ 09:21:54 #249
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172498985
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:21 schreef Maraca het volgende:

[..]

Lijkt mij ook eerlijk :Y Dan is 125.000 het bod van de bank, die weigert hij en speelt verder in onzekerheid en de zenuwen dat hij alles kwijt kan raken. Zoals ieder ander spel dus :)
zie edit idd ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  FOK!fotograaf dinsdag 18 juli 2017 @ 09:24:33 #250
842 Zorro
Z
pi_172499007
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:19 schreef Nizno het volgende:

[..]

ja dat vind ik ook nog wel de leukste opmerking aan de eis van nu, hij zet de 125.000 die hij nu heeft niet in maar miljoenenjacht moet wel weer alle koffertjes voor hem neerzetten.

Uhuh ja sure
Mag hopen dat ZELFS ALS de rechter er in mee gaat dankzij de regel in de spelregels die er eerst niet in stond dat ze wel zeggen, nee Arrold jij geeft je 125.000 euro ook terug. Vooraf betalen en dan spelen we opnieuw.

edit:
en dan natuurlijk maar 10 euro winnen, op het einde nog 2 koffers in het spel en hij denken dat de 5 miljoen in zijn eigen koffer zit en die blijkt toch bij de laatste dame te zijn.
Logisch om het geld te houden. Zou een mooi precedent zijn anders. PCL WEET dat er 5 miljoen in de koffer zit, ziet de bui al hangen en verzint iets om de zaak in het honderd te laten lopen (de spelregel dat de rode knop bindend is hebben ze immers ook verzonnen) en kan dan lekker risicoloos het spel overspelen.

Zo lust ik er nog wel een paar.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_172499015
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 07:25 schreef xzaz het volgende:
Gister bij Jinek; duidelijk verhaal; ook eindelijk goed verhaal over de kosten. Plasman heeft zo'n hekel aan de loterij :D
Flauwekul. De man heeft op die rode knop geduwd. Dan moet je achteraf niet gaan piepen.

Ik ga de Staatsloterij toch ook niet aanklagen omdat één verkeerd cijfertje me niet de hoofdprijs oplevert?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 18 juli 2017 @ 09:26:14 #252
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172499019
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:24 schreef Zorro het volgende:

[..]

Logisch om het geld te houden. Zou een mooi precedent zijn anders. PCL WEET dat er 5 miljoen in de koffer zit, ziet de bui al hangen en verzint iets om de zaak in het honderd te laten lopen (de spelregel dat de rode knop bindend is hebben ze immers ook verzonnen) en kan dan lekker risicoloos het spel overspelen.

Zo lust ik er nog wel een paar.
ho ho ze willen helemaal overnieuw spelen. Dan ook helemaal overnieuw en die 125.000 teruggeven, zou een mooi precedent worden als je slechts de 1 miljoen had maar toch door wilde spelen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 18 juli 2017 @ 09:27:45 #253
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172499034
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Flauwekul. De man heeft op die rode knop geduwd. Dan moet je achteraf niet gaan piepen.

Ik ga de Staatsloterij toch ook niet aanklagen omdat één verkeerd cijfertje me niet de hoofdprijs oplevert?
Eerlijk is eerlijk, in de spelregels stond niets over de rode knop, maar over het feit dat je aan moest geven of je een deal maakte of niet. Die rode knop staat pas na de opname in de nieuwe spelregels.
Arrold heeft dus de oude spelregels gehad en op basis daarvan klopt het best dat Endemol fout zit.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  FOK!fotograaf dinsdag 18 juli 2017 @ 09:31:04 #254
842 Zorro
Z
pi_172499059
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:26 schreef Nizno het volgende:

[..]

ho ho ze willen helemaal overnieuw spelen. Dan ook helemaal overnieuw en die 125.000 teruggeven, zou een mooi precedent worden als je slechts de 1 miljoen had maar toch door wilde spelen.
Nee want je mist het belangrijskte verschil: De speler WEET niet wat hij heeft. De PCL wel.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 18 juli 2017 @ 09:32:18 #255
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172499077
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:31 schreef Zorro het volgende:

[..]

Nee want je mist het belangrijskte verschil: De speler WEET niet wat hij heeft. De PCL wel.
Nee hoor dat weet de notaris van Endemol. Heeft PCL niet eens iets mee van doen. Vandaar dat de rechtszaak ook niet tegen de PCL is maar tegen Endemol.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_172499081
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:27 schreef Nizno het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, in de spelregels stond niets over de rode knop, maar over het feit dat je aan moest geven of je een deal maakte of niet. Die rode knop staat pas na de opname in de nieuwe spelregels.
Arrold heeft dus de oude spelregels gehad en op basis daarvan klopt het best dat Endemol fout zit.
Die goed aanwezige rode knop zit er niet voor Jan Doedel.

Ik begrijp de juridische kleine lettertjes, maar ik betwijfel of deze man daar alsnog mee wegkomt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 18 juli 2017 @ 09:33:22 #257
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172499088
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Die goed aanwezige rode knop zit er niet voor Jan Doedel.

Ik begrijp de juridische kleine lettertjes, maar ik betwijfel of deze man daar alsnog mee wegkomt.
uiteraard trek ik dat ook in twijfel, maar Endemol zit wel erg fout als ze de spelregels dus niet eens goed voor elkaar hadden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_172499135
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:33 schreef Nizno het volgende:

[..]

uiteraard trek ik dat ook in twijfel, maar Endemol zit wel erg fout als ze de spelregels dus niet eens goed voor elkaar hadden.
Daar zullen ze ongetwijfeld lering uit trekken.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 juli 2017 @ 09:38:47 #259
842 Zorro
Z
pi_172499141
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:32 schreef Nizno het volgende:

[..]

Nee hoor dat weet de notaris van Endemol. Heeft PCL niet eens iets mee van doen. Vandaar dat de rechtszaak ook niet tegen de PCL is maar tegen Endemol.
Daar heb je gelijk in en moet ik nauwkeuriger omschrijven.
Wat ik bedoel is dat de ene partij met kennis van de omstandigheden het spel onterecht heeft beeindigd (notaris zei dat het de regel was) en dat de andere partij zodner kennis van de inhoud aangaf door te willen spelen. Het is makkelijk dat je het spel risicoloos af kan breken als je weet dat er 5 miljoen op het spel staat. En dan heb ik het niet specifiek hierover, maar zoals gezegd over het precedent wat dat dan schept.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:49:39 #260
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172499261
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daar zullen ze ongetwijfeld lering uit trekken.
Al gedaan, want de spelregels zijn aangepast
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 18 juli 2017 @ 10:10:03 #261
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172499558
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Flauwekul. De man heeft op die rode knop geduwd. Dan moet je achteraf niet gaan piepen.
Dat is ook het punt niet. Dat hij op de rode knop heeft gedrukt staat niet ter discussie.
quote:
Ik ga de Staatsloterij toch ook niet aanklagen omdat één verkeerd cijfertje me niet de hoofdprijs oplevert?
Slechte vergelijking (zoals de meeste die hier langskomen). De regels voor de staatsloterij zijn duidelijk; je moet alle cijfers goed hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Die goed aanwezige rode knop zit er niet voor Jan Doedel.

Ik begrijp de juridische kleine lettertjes, maar ik betwijfel of deze man daar alsnog mee wegkomt.
Die knop zat er om de confetti naar beneden te laten komen; er was geen andere reden.
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:32 schreef Nizno het volgende:

[..]

Nee hoor dat weet de notaris van Endemol. Heeft PCL niet eens iets mee van doen. Vandaar dat de rechtszaak ook niet tegen de PCL is maar tegen Endemol.
Ze schrijven endemol aan omdat deze volgens het getekende contract spreekt voor PCL.
pi_172499861
Is die sneue pauper nou nog steeds aan het procederen :') Waarom vellen ze niet na twee minuten het vonnis; 4 jaar bajes vanwege het op kosten jagen van de samenleving. Wat een bloedhond.
U MAD?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 10:29:52 #263
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172499897
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 10:28 schreef de_boswachter het volgende:
Is die sneue pauper nou nog steeds aan het procederen :') Waarom vellen ze niet na twee minuten het vonnis; 4 jaar bajes vanwege het op kosten jagen van de samenleving. Wat een bloedhond.
Wat is dat nou weer voor onzin; hij heeft gewoon recht op zijn koffer.
pi_172499941
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 10:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin; hij heeft gewoon recht op zijn koffer.
Want? Hij drukt toch op die knop.
U MAD?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 10:32:41 #265
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172499956
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 10:31 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Want? Hij drukt toch op die knop.
Ja dus?
pi_172499998
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 10:32 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ja dus?
Schei toch uit gek. De discussie niet waard dit.
U MAD?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 10:39:21 #267
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172500064
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 10:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Schei toch uit gek. De discussie niet waard dit.
Blijkbaar wel zo'n 5 miljoen :D
pi_172500325
De vraag is of de deelnemer de regels zelf wel wist. Kennelijk niet want hij zei niet op t moment supreme "ja ho even, ik heb wel op de rode knoo gedrukt maar in jullie regels staat nergens dat dit het einde betekent"
Hij wist op dat moment, dus voor het drukken, ook niet beter of rode knop = accepteren bedrag en einde spel.

Het was ook niet alsof dit in alle 92 afleveringen hiervoor niet al algemeen bekend was.
Tis nu gewoon een man die weigert verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen - op dat moment en achteraf - domme actie.

Enige wat je RTL kan kwalijk nemen is dat ze de spelregels, hoe ze die elk spel tot in den treure uitleggen, niet letterlijk in hun eigen reglement hebben gezet. Indien dat wel was had hij nog steeds op die rode knop gedrukt, hij wist namelijk zelf niet eens dat het niet letterlijk in het reglement stond.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:08:44 #269
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172500536
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 10:56 schreef kalinhos het volgende:
De vraag is of de deelnemer de regels zelf wel wist. Kennelijk niet want hij zei niet op t moment supreme "ja ho even, ik heb wel op de rode knoo gedrukt maar in jullie regels staat nergens dat dit het einde betekent"
Hij wist op dat moment, dus voor het drukken, ook niet beter of rode knop = accepteren bedrag en einde spel.
Dat is inderdaad zo; echter achter de schermen wisten ze het niet; er is 20 minuten overlegd en uiteindelijk besloten dat ze niet doorgingen. Ze waren er dus ook niet zeker van.
quote:
Het was ook niet alsof dit in alle 92 afleveringen hiervoor niet al algemeen bekend was.
Tis nu gewoon een man die weigert verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen - op dat moment en achteraf - domme actie.
De afgelopen 92 aflevering is dit nooit het geval geweest.
quote:
Enige wat je RTL kan kwalijk nemen is dat ze de spelregels, hoe ze die elk spel tot in den treure uitleggen, niet letterlijk in hun eigen reglement hebben gezet. Indien dat wel was had hij nog steeds op die rode knop gedrukt, hij wist namelijk zelf niet eens dat het niet letterlijk in het reglement stond.
Kandidaten worden overspoeld met contract en regels; als de regels voor de kandidaat spreken mag je daar ook gebruik van maken. De regels stelden dat er 'deal' of 'no deal' gezegd moest worden waarna er de knop ingedrukt moest worden. Deze client heeft duidelijk aangegeven dat er geen deal was en dus is het niet geldig. Dan kan je 100x die knop indrukken maar dat maakt geen verschil.
pi_172500642
Zou hij niet zeggen als er een stuiver in zn koffer zat. Bullshit dus. Per ongeluk op knop drukken, my ass. Zei hij dat direct toen hij gedrukt had voordat hij van die 5 miljoen afwist?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:20:32 #271
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172500734
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:15 schreef Cockwhale het volgende:
Zou hij niet zeggen als er een stuiver in zn koffer zat. Bullshit dus. Per ongeluk op knop drukken, my ass. Zei hij dat direct toen hij gedrukt had voordat hij van die 5 miljoen afwist?
Zouden ze hem hebben laten stoppen wanneer hij een stuiver in z'n koffer had? Hij zij gelijk al no-deal.
pi_172500752
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:15 schreef Cockwhale het volgende:
Zou hij niet zeggen als er een stuiver in zn koffer zat. Bullshit dus. Per ongeluk op knop drukken, my ass. Zei hij dat direct toen hij gedrukt had voordat hij van die 5 miljoen afwist?
Ja, direct toen hij drukte gaf hij aan dat hij eigenlijk bedoelde door te spelen. Was ook een raar moment om te stoppen, en hij leek ook verbaast dat er confetti viel. De spelleidster gaf zelfs nog aan dat ze zou kijken of het mogelijk was om door te spelen.

Daar ging het vraagstuk ook een beetje over, was op dat moment de intentie leidend of de actie.
pi_172500912
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:21 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, direct toen hij drukte gaf hij aan dat hij eigenlijk bedoelde door te spelen. Was ook een raar moment om te stoppen, en hij leek ook verbaast dat er confetti viel. De spelleidster gaf zelfs nog aan dat ze zou kijken of het mogelijk was om door te spelen.

Daar ging het vraagstuk ook een beetje over, was op dat moment de intentie leidend of de actie.
Schijnbaar had hij dat zelfs voor het op de knop drukken al aangegeven (aan Linda).
pi_172500929
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 10:56 schreef kalinhos het volgende:
De vraag is of de deelnemer de regels zelf wel wist. Kennelijk niet want hij zei niet op t moment supreme "ja ho even, ik heb wel op de rode knoo gedrukt maar in jullie regels staat nergens dat dit het einde betekent"
Hij wist op dat moment, dus voor het drukken, ook niet beter of rode knop = accepteren bedrag en einde spel.

Het was ook niet alsof dit in alle 92 afleveringen hiervoor niet al algemeen bekend was.
Tis nu gewoon een man die weigert verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen - op dat moment en achteraf - domme actie.

Enige wat je RTL kan kwalijk nemen is dat ze de spelregels, hoe ze die elk spel tot in den treure uitleggen, niet letterlijk in hun eigen reglement hebben gezet. Indien dat wel was had hij nog steeds op die rode knop gedrukt, hij wist namelijk zelf niet eens dat het niet letterlijk in het reglement stond.
Nee. Een overeenkomst, een deal zo je wil, heeft wilsovereenstemming nodig voor het intreden van het rechtsgevolg. Dat is de hoofdregel, nou kan de wilsovereenstemming ook een spel inclusief alle spelregels omvatten, bijvoorbeeld dat een druk op een knop een vaststaand en onomkeerbaar gevolg heeft.

Als die spelregel er niet was geldt de normale hoofdregel van wilsovereenstemming. Als je spelregels wél op schrift stelt, maar die rode knop niet opneemt, wordt het een lastig verhaal dat het drukken op die rode knop het rechtsgevolg doet intreden. Zeker in het geval dat daar normaal gesproken nog een praatje aan vooraf gaat en de rode knop dient als een dramatisch element om het vooraf besprokene nog eens te bevestigen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172500971
Maar het drukken op de knop is nog best een bewuste actie toch?

Nou ja goed, het zal juridisch wel kloppen enzo maar ik mag leien dat hij niks krijgt. Hele volksstammen dromen van maar een fractie vh bedrag maar hij, Nederlandser wordt het niet, vindt 124k gratis gekregen niet genoeg. Meer, meer, meer.
Hij wil het wel overnieuw spelen maar wil het reeds gewonnen geld niet teruggeven. Dat zegt alles.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_172501083
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:32 schreef kalinhos het volgende:
Maar het drukken op de knop is nog best een bewuste actie toch?

Nou ja goed, het zal juridisch wel kloppen enzo maar ik mag leien dat hij niks krijgt. Hele volksstammen dromen van maar een fractie vh bedrag maar hij, Nederlandser wordt het niet, vindt 124k gratis gekregen niet genoeg. Meer, meer, meer.
Hij wil het wel overnieuw spelen maar wil het reeds gewonnen geld niet teruggeven. Dat zegt alles.
Ja, het is een bewuste actie, maar er zit een nuance. Het werkt als volgt:

Bank brengt een bod uit op je koffer, vervolgens klapt de spelleidster het beschermkapje van de knop open.

Als je het bod accepteert, druk je op de rode knop.
Als je het bod niet accepteert, klap je het kapje weer dicht.

Ik kan me an sich voorstellen dat je, in the heat of the moment, die twee acties door elkaar haalt. Slim is het niet natuurlijk, maar de vraag is dan ook of op dat moment de intentie telt en de knop slechts ceremonieel is, of dat actie leidend is.
Zeker aangezien het gelijk duidelijk was dat de intentie anders was dan de actie, en het hem ook geen extra informatie op heeft geleverd.

Aan de andere kant, zal je zien dat hij door mocht spelen terplaatse, en dat hij met minder dan 125k eindigt. Dan was hij vast een rechtszaak begonnen dat hij bij 125k al had gedrukt ;)
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:41:52 #277
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172501139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:32 schreef kalinhos het volgende:
Maar het drukken op de knop is nog best een bewuste actie toch?

Nou ja goed, het zal juridisch wel kloppen enzo maar ik mag leien dat hij niks krijgt. Hele volksstammen dromen van maar een fractie vh bedrag maar hij, Nederlandser wordt het niet, vindt 124k gratis gekregen niet genoeg. Meer, meer, meer.
Hij wil het wel overnieuw spelen maar wil het reeds gewonnen geld niet teruggeven. Dat zegt alles.
Je kan het ook zo zien, hem is bijna 5 miljoen bestolen. Zou jij het erbij laten? Ik niet.
pi_172501147
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:38 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, het is een bewuste actie, maar er zit een nuance. Het werkt als volgt:

Bank brengt een bod uit op je koffer, vervolgens klapt de spelleidster het beschermkapje van de knop open.

Als je het bod accepteert, druk je op de rode knop.
Als je het bod niet accepteert, klap je het kapje weer dicht.

Ik kan me an sich voorstellen dat je, in the heat of the moment, die twee acties door elkaar haalt. Slim is het niet natuurlijk, maar de vraag is dan ook of op dat moment de intentie telt en de knop slechts ceremonieel is, of dat actie leidend is.
Zeker aangezien het gelijk duidelijk was dat de intentie anders was dan de actie, en het hem ook geen extra informatie op heeft geleverd.

Aan de andere kant, zal je zien dat hij door mocht spelen terplaatse, en dat hij met minder dan 125k eindigt. Dan was hij vast een rechtszaak begonnen dat hij bij 125k al had gedrukt ;)
Ik snap je uitleg, thanks. Al is die heat of the moment een onderdeel vh spel natuurlijk ;)
Ook eens met je laatste alinea

Wat ik eerder al zei, het is ook wel een krankzinnige samenloop van omstandigheden :') ongeveer re allereerste keer dat iemand spijt heeft vh drukken blijkt er nou net - ook voor t eerst? - 5 miljoen in zijn koffer te zitten
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_172501187
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:41 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je kan het ook zo zien, hem is bijna 5 miljoen bestolen. Zou jij het erbij laten? Ik niet.
mwoah zo zie ik het niet. Hij is daar gaan zitten met een gratis kans van 1/500 op uberhaupt een prijs, waar je nog voor het meerendeel afhankelijk bent of je in een blok vol ezels zit of niet.

Uiteindelijk was hij de chosen one en kreeg die gratis een geldbedrag waarvan de hoogte dmv een spel werd vastgesteld. Uiteindelijk heeftie gewoon 3 modale jaarsalarissen op zondagmiddag gekregen.

Nee, ik had mijn zegeningen geteld en had gelukkig verder geleefd ipv dit.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:46:36 #280
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172501229
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:44 schreef kalinhos het volgende:

[..]

mwoah zo zie ik het niet. Hij is daar gaan zitten met een gratis kans van 1/500 op uberhaupt een prijs, waar je nog voor het meerendeel afhankelijk bent of je in een blok vol ezels zit of niet.

Uiteindelijk was hij de chosen one en kreeg die gratis een geldbedrag waarvan de hoogte dmv een spel werd vastgesteld. Uiteindelijk heeftie gewoon 3 modale jaarsalarissen op zondagmiddag gekregen.

Nee, ik had mijn zegeningen geteld en had gelukkig verder geleefd ipv dit.
Zo werkt het spel niet; de koffer voor jouw is aan jouw gegeven die heb je al; dat is je bezit. Hij bezit op dat moment 5 miljoen alleen weet hij het nog niet. Dan begint het spel en gaat de bank biedingen geven voor jouw koffer. Dat is een overeenkomst die je aangaat als je akkoord gaat; 'deal' of 'no-deal'.

Wat je kan doen is gewoon heel droog alle koffers opnoemen en steeds 'no-deal' zeggen. Dan neem je genoegen met de inhoudt van de koffer.
pi_172501259
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:42 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik snap je uitleg, thanks. Al is die heat of the moment een onderdeel vh spel natuurlijk ;)

Ja, en daat ben ik het niet helemaal met je eens, want de bedoeling van het spel is louter dat je kiest voor de veiligheid van het bod of de onzekerheid van doorspelen.

Dat is het dilemma, en als je daar een fout in maakt, dan vind ik dat onderdeel van het spel.

Als je die keuze gemaakt heb vind ik het niet echt onderdeel van het spel dat je daar nog de juiste actie aan moet matchen. Het is geen cognitief behendigsheidsspel, maar een mentaal keuzespel.
pi_172501270
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zo werkt het spel niet; de koffer voor jouw is aan jouw gegeven die heb je al; dat is je bezit. Hij bezit op dat moment 5 miljoen alleen weet hij het nog niet. Dan begint het spel en gaat de bank biedingen geven voor jouw koffer. Dat is een overeenkomst die je aangaat als je akkoord gaat; 'deal' of 'no-deal'.

Wat je kan doen is gewoon heel droog alle koffers opnoemen en steeds 'no-deal' zeggen. Dan neem je genoegen met de inhoudt van de koffer.
Ik snap het principe wel maar ik blijf het als een puur geluksspel zien.
Dat hij daar stond is 99% geluk en wellicht 1% eigen verdienste. Prima als je procedeert, dat recht heb je, maar ik zie je dan als een inhalige rupsjenooitgenoeg die niet half beseft hoeveel geluk hij heeft door zomaar 124K te krijgen. Ik haf het daarbij gelaten als ik.in zijn postie zat.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_172501335
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:38 schreef NewHorizon het volgende:

Aan de andere kant, zal je zien dat hij door mocht spelen terplaatse, en dat hij met minder dan 125k eindigt. Dan was hij vast een rechtszaak begonnen dat hij bij 125k al had gedrukt ;)
Nou ja, misschien hij niet, maar Plasman.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172501349
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nou ja, misschien hij niet, maar Plasman.
Jep ;)
pi_172503037
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 07:25 schreef xzaz het volgende:
Gister bij Jinek; duidelijk verhaal; ook eindelijk goed verhaal over de kosten. Plasman heeft zo'n hekel aan de loterij :D
Wel terecht. Het verdienmodel van de postcodeloterij vind ik zo schandalig. Mensen die niet meespelen toch erin betrekken, dat gedweep met goede doelen en dan nu weer zo'n actie van even snel de regels veranderen achteraf.

Ik moet zeggen dat ik de eisende kant ook geen zuivere koffie vind. Ze proberen het nu een beetje uit te leggen op een manier dat hij er altijd beter uit zou komen. Maar ik vind de postcodeloterij zo onsympathiek, dat ik ze toch hun gelijk gun.
pi_172503245
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:29 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Maar ik vind de postcodeloterij zo onsympathiek, dat ik ze toch hun gelijk gun.
Ik vind op geld beluste advocaten met een agenda erger, dus ik gun het gelijk (in deze) aan de postcodeloterij.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172503602
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:32 schreef kalinhos het volgende:
Maar het drukken op de knop is nog best een bewuste actie toch?
Blijkbaar niet gericht op dat rechtsgevolg. Nou gaat het bij het vaststellen van wilsovereenstemming ook wat partijen uit elkaars woorden gedragingen konden afleiden, maar dat is een andere grond dan een spelregel die niet op papier stond.

quote:
Nou ja goed, het zal juridisch wel kloppen enzo maar ik mag leien dat hij niks krijgt. Hele volksstammen dromen van maar een fractie vh bedrag maar hij, Nederlandser wordt het niet, vindt 124k gratis gekregen niet genoeg. Meer, meer, meer.
Hij wil het wel overnieuw spelen maar wil het reeds gewonnen geld niet teruggeven. Dat zegt alles.
Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken om iemand die het onderste uit de kan wil. We hebben het hier over een grote organisatie die de mogelijkheid heeft of wurgcontracten af te sluiten met deelnemers en dat ook regelmatig doet, zij stellen de regels op en de deelnemer kan die slechts accepteren.

Dan zit er een notaris om toe te zien op het spelverloop, en die weet in welke koffer het geld zit, wordt betaald door Endemol en besluit dan vervolgens dat er een ongeschreven spelregel geldt bovenop de geschreven regels. Los van de vraag of het rammelt of dat het stinkt, ik snap niet waarom mensen geneigd zijn de kant van Endemol te kiezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 13:56:21 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_172503663
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zo werkt het spel niet; de koffer voor jouw is aan jouw gegeven die heb je al; dat is je bezit. Hij bezit op dat moment 5 miljoen alleen weet hij het nog niet. Dan begint het spel en gaat de bank biedingen geven voor jouw koffer. Dat is een overeenkomst die je aangaat als je akkoord gaat; 'deal' of 'no-deal'.

Wat je kan doen is gewoon heel droog alle koffers opnoemen en steeds 'no-deal' zeggen. Dan neem je genoegen met de inhoudt van de koffer.
Exact, hij heeft (nog steeds) het koffertje ter waarde van 5 miljoen en dat is ook de inzet.

Het knopje (in)drukken is niet persé een (wils)instemming dat je een schikking aanvaardt, hoe normaal dat op TV ook moge lijken. In miljoenenjacht (been there) zijn veel pauzes en er wordt ook behoorlijk geknipt om een wenselijk TV beeld te geven.

Het knopje-drukken als akkoord, stond niet eens in de regels maar werd 3 dagen later (slinks) toegevoegd. Dat de Notaris (die weet waar de 5 miljoen zit) besliste of iemand wel/niet akkoord is gegaan met een schikking, heeft natuurlijk niets meer met een (geluks)spel te maken.
De speler heeft vanaf het begin aangeven dat hij tot het einde wilde meespelen.

Dat de man vervolgens geacht "blij" te moeten zijn met ¤125K is maar net aan welke opiniekant je staat (of gemanoeuvreerd wordt).

Persoonlijk hoop ik dat zo duidelijker wordt dat PCL net als de StaatsLoterij, geen (geluks)spel is maar een doortrapt businessmodel om geld te verdienen. Daarbij heeft de PCL ook nog's een werkwijze dat je meedoet als verliezer wanneer jouw postcode in de prijzen valt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_172503717
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vind op geld beluste advocaten met een agenda erger, dus ik gun het gelijk (in deze) aan de postcodeloterij.
Een strafadvocaat met principiėle bezwaren tegen de postcodeloterij, die daarom ook no cure no pay zaken aangaat tegen de organisatie, zou ik zo nou niet typeren. Al weet ik dat nogal wat mensen advocaten per definitie als kwaadaardig zien.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:37:22 #290
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172504538
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vind op geld beluste advocaten met een agenda erger, dus ik gun het gelijk (in deze) aan de postcodeloterij.
Het is no cure no pay. Plasman heeft al aangegeven dat hij dit 'voor de leuk doet' en dat de uren die hij erin stopt nooit financieel terug gaat zien.
pi_172504564
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Blijkbaar niet gericht op dat rechtsgevolg. Nou gaat het bij het vaststellen van wilsovereenstemming ook wat partijen uit elkaars woorden gedragingen konden afleiden, maar dat is een andere grond dan een spelregel die niet op papier stond.

[..]

Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken om iemand die het onderste uit de kan wil. We hebben het hier over een grote organisatie die de mogelijkheid heeft of wurgcontracten af te sluiten met deelnemers en dat ook regelmatig doet, zij stellen de regels op en de deelnemer kan die slechts accepteren.

Dan zit er een notaris om toe te zien op het spelverloop, en die weet in welke koffer het geld zit, wordt betaald door Endemol en besluit dan vervolgens dat er een ongeschreven spelregel geldt bovenop de geschreven regels. Los van de vraag of het rammelt of dat het stinkt, ik snap niet waarom mensen geneigd zijn de kant van Endemol te kiezen.
Niemand is ooit gedwongen lid te worden van de PCL hoor. De deelnemer is ook niet gedwongen mee te spelen met dit spel. Is een vrijwillige keuze geweest.

Ik heb laatst nog even overhoop met ze gelegen omdat ik steeds al die meuk van hun in mijn brievenbus vindt. Mijn sympathie hebben ze niet, maar in dit geval heeft de deelnemer nog minder mijn sympathie.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:40:03 #292
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172504597
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:49 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik snap het principe wel maar ik blijf het als een puur geluksspel zien.
Dat hij daar stond is 99% geluk en wellicht 1% eigen verdienste. Prima als je procedeert, dat recht heb je, maar ik zie je dan als een inhalige rupsjenooitgenoeg die niet half beseft hoeveel geluk hij heeft door zomaar 124K te krijgen. Ik haf het daarbij gelaten als ik.in zijn postie zat.
Dan maar een 'rupsjenooitgenoeg'. Ik zou ook niet genoegen nemen met het feit dat het spel is gestopt tegen de regels in.
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Niemand is ooit gedwongen lid te worden van de PCL hoor. De deelnemer is ook niet gedwongen mee te spelen met dit spel. Is een vrijwillige keuze geweest.

Ik heb laatst nog even overhoop met ze gelegen omdat ik steeds al die meuk van hun in mijn brievenbus vindt. Mijn sympathie hebben ze niet, maar in dit geval heeft de deelnemer nog minder mijn sympathie.
Niet helemaal, je doet eigen altijd mee maar je moet wel loten hebben. Een postcode heeft iedereen in Nederland; het is een gouden manier van loterij spelen maar naar mijn idee brengt het heel veel druk met zich mee.

Kijk maar eens naar programma's zoals een dubbeltje op z'n daar speelt iedereen mee.
pi_172504632
Endemol had gewoon in hun regels moeten zetten: de knop indrukken = accepteren van bod en is direct definitief.
Dan had die deelnemer nog net zo hard gedrukt, zich wellicht even een lul gevonden maar wastie alsnog met 124k naar huis gewandeld.

Maarja, ze hadden dat er net niet expliciet ingezet.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_172504682
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Niemand is ooit gedwongen lid te worden van de PCL hoor. De deelnemer is ook niet gedwongen mee te spelen met dit spel. Is een vrijwillige keuze geweest.
Het is een spel waarbij je als je niet meespeelt toch iets kunt verliezen. Ik vind dat onethisch, maar dat heeft verder niet zoveel te maken met dit programma.

Het punt is dat wanneer je als sterkere partij die de voorwaarden van de overeenkomst dicteert ook maar moet zorgen dat je je zaakjes dan goed voor mekaar hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:55:46 #295
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_172512921
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Niemand is ooit gedwongen lid te worden van de PCL hoor. De deelnemer is ook niet gedwongen mee te spelen met dit spel. Is een vrijwillige keuze geweest.

Ik heb laatst nog even overhoop met ze gelegen omdat ik steeds al die meuk van hun in mijn brievenbus vindt. Mijn sympathie hebben ze niet, maar in dit geval heeft de deelnemer nog minder mijn sympathie.
Hmmmm, wanneer er in jouw "wijk" dwz postcode wordt gewonnen en jij hebt geen loten, ben je een verliezer. Je moet of staat erg sterk in je schoenen wanneer je dat niet zo (aan)voelt.
Puur het feit je dat je ongevraagd op naam post krijgt, moet nadenken en telkens weer afwegen om al of niet mee(r) te doen, is al druk uitoefenen.

Winnaars en verliezers, zijn door aanpak en-publique deelnemers (geworden). De werkwijze en methode is dusdanig dat er een zekere druk is om mee te doen.
Zie o.a. de spotjes en grote media aandacht in blqden voor a) winnaars en saillant, b) de mensen die niet meededen, c) (er pijnlijk) net hebben opgezegd of d) tegen hun wil (vanwege administratieve fouten) geen loten hadden.
Ik spreek dan nog niet eens over de publieke aanname dat wanneer jouw wijk heeft "gewonnen", de aanname is dat iedereen dus (jij ook) wel gewonnen moet hebben.

Met een loterij of spel waar jezelf expliciet, en belangrijk in zekere anonimiteit aan meedoet en dan niet wint, is die nuance van betrokkenheid toch echt anders.

Ook bij MJ vinden er imho wat onfrisse praktijken plaats. Erg interessant omdat mee te maken. De mensen worden een dag opgezweept om tijdens de opname uit hun dak te gaan. Er zijn er niet veel die ze op een rijtje houdt. Iedereen wordt knettergek. Er wordt zorgvuldig regie gehouden dat je geen moment werkelijk rustig kan nadenken.
Uitzondering daargelaten is het voor meeste "deelnemers" een soort (wel leuke) achtbaan waar je in terechtkomt.

De deelnemers aan het (spel)programma doen dat idd vrijwillig waar je trouwens ook voor tekent wat verder natuurlijk niet mag en hoort in te houden dat je vervolgens totaal geen rechten meer hebt De kandidaat met vooral beneficiaire hulp van Plasman gaat dat nu sympathiek aanpakken.

Wanneer mensen de kandidaat zien als inhalig wanneer die voor zijn rechten opkomt, vraag ik mij af welke kwalificatie zij aan de PCL geven die meent hun eigen gang te mogen gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_172518450
quote:
18s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hmmmm, wanneer er in jouw "wijk" dwz postcode wordt gewonnen en jij hebt geen loten, ben je een verliezer. Je moet of staat erg sterk in je schoenen wanneer je dat niet zo (aan)voelt.
Puur het feit je dat je ongevraagd op naam post krijgt, moet nadenken en telkens weer afwegen om al of niet mee(r) te doen, is al druk uitoefenen.

Winnaars en verliezers, zijn door aanpak en-publique deelnemers (geworden). De werkwijze en methode is dusdanig dat er een zekere druk is om mee te doen.
Zie o.a. de spotjes en grote media aandacht in blqden voor a) winnaars en saillant, b) de mensen die niet meededen, c) (er pijnlijk) net hebben opgezegd of d) tegen hun wil (vanwege administratieve fouten) geen loten hadden.
Ik spreek dan nog niet eens over de publieke aanname dat wanneer jouw wijk heeft "gewonnen", de aanname is dat iedereen dus (jij ook) wel gewonnen moet hebben.

Met een loterij of spel waar jezelf expliciet, en belangrijk in zekere anonimiteit aan meedoet en dan niet wint, is die nuance van betrokkenheid toch echt anders.

Ook bij MJ vinden er imho wat onfrisse praktijken plaats. Erg interessant omdat mee te maken. De mensen worden een dag opgezweept om tijdens de opname uit hun dak te gaan. Er zijn er niet veel die ze op een rijtje houdt. Iedereen wordt knettergek. Er wordt zorgvuldig regie gehouden dat je geen moment werkelijk rustig kan nadenken.
Uitzondering daargelaten is het voor meeste "deelnemers" een soort (wel leuke) achtbaan waar je in terechtkomt.

De deelnemers aan het (spel)programma doen dat idd vrijwillig waar je trouwens ook voor tekent wat verder natuurlijk niet mag en hoort in te houden dat je vervolgens totaal geen rechten meer hebt De kandidaat met vooral beneficiaire hulp van Plasman gaat dat nu sympathiek aanpakken.

Wanneer mensen de kandidaat zien als inhalig wanneer die voor zijn rechten opkomt, vraag ik mij af welke kwalificatie zij aan de PCL geven die meent hun eigen gang te mogen gaan.
Hiermee pleit je eigenlijk voor het verbieden van een loterij in deze vorm en daarbij meteen het failliet in het geloof van het individu.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 19 juli 2017 @ 01:19:06 #297
416931 yats
(non) Average Joe
pi_172518587
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:37 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het is no cure no pay. Plasman heeft al aangegeven dat hij dit 'voor de leuk doet' en dat de uren die hij erin stopt nooit financieel terug gaat zien.
Dat lijkt me sterk aangezien de orde van advocaten no cure no pay verbied voor advocaten. Juristen mogen deze constructie overigens wel gebruiken.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_172518779
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 01:19 schreef yats het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk aangezien de orde van advocaten no cure no pay verbied voor advocaten. Juristen mogen deze constructie overigens wel gebruiken.
1. pro deo mag niet dus hij krijgt nu van een sponsor die het een grappige zaak vindt 80 p/u
2. bij winst rekent ie normale tarief tot een maximum van 10% van het totale bedrag wat de deelnemer zal winnen (doel is om door te spelen)

https://evajinek.kro-ncrv(...)-de-rode-knop-drukte
  woensdag 19 juli 2017 @ 08:47:40 #299
3542 Gia
User under construction
pi_172519999
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 13:56 schreef Vallon het volgende:

Daarbij heeft de PCL ook nog's een werkwijze dat je meedoet als verliezer wanneer jouw postcode in de prijzen valt.
Dat is niet helemaal waar. Aan elke postcode zitten ook lotnummers verbonden en alleen de verkochte lotnummers spelen mee.
De straatprijs valt altijd en kan dus niet vallen op een niet verkocht lot.

Dit in tegenstelling tot de staatsloterij. Daar doen ook, schijnbaar, niet verkochte loten mee. De Jackpot valt dus niet altijd.
pi_172523123
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Aan elke postcode zitten ook lotnummers verbonden en alleen de verkochte lotnummers spelen mee.
De straatprijs valt altijd en kan dus niet vallen op een niet verkocht lot.

Dit in tegenstelling tot de staatsloterij. Daar doen ook, schijnbaar, niet verkochte loten mee. De Jackpot valt dus niet altijd.
Ik denk dat wat hij bedoelt is dat als je hele buurt de straatprijs van 8 miljoen mag verdelen, Gaston in je straat staat etc en jij geen loten hebt (omdat je bv de PCL een stel ratten vindt) dat je je dan alsnog als verliezer kan voelen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:08:43 #301
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_172534446
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 00:55 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hiermee pleit je eigenlijk voor het verbieden van een loterij in deze vorm en daarbij meteen het failliet in het geloof van het individu.
Dat is ook mijn conclusie. De opzet van de loterij is niet vrijblijvend voor mensen die niet meedoen en gaat voorbij aan het individu.

We gaan vast verder discussiėren want het einde is nog niet in zicht. Dus ... op naar het volgende draadje.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')