abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 20:51:48 #1
230491 Zith
pls tip
pi_147718162

Soylent: 39 ingredienten, een volledige maaltijd, een mix van alles wat je nodig hebt. Het wordt 'het voedsel van de toekomst' genoemd.

Filmpje:
Bekijk deze YouTube-video

Wikipedia:
quote:
Soylent is a food substitute intended to supply all of a human body's daily nutritional needs, made from powdered starch, rice protein, olive oil, and raw chemical powders.

Soylent was designed by software engineer Rob Rhinehart to be a low cost alternative to traditional food that can be prepared and consumed with less time and activity. Lacking background in chemistry or nutrition, Rhinehart developed the formula through research and self-experimentation. He named it after a fictional food from the novel Make Room! Make Room!, on which the 1973 film Soylent Green was loosely based.

Soylent is currently undergoing on-going informal testing and modification. A crowdfunding campaign has provided roughly US$1,000,000 to produce and market a commercial version of Soylent with the first delivery planned for late September 2013.] The funding may be able to pay for formal research.
bron
Zouden jullie overstappen?

Officiele site
Soylent: ideale voeding of absurd experiment?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 20:52:14 #2
230491 Zith
pls tip
pi_147718193
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:19 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

je bron zegt echt wat anders wat betreft de vruchtbaarheid...
Je hebt helemaal gelijk! Excuus.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147718444
nee, als je alleen dat spul naar binnenwerkt isniet gezond.

variatie is het beste
pi_147718928
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:57 schreef CarltonBanks het volgende:
nee, als je alleen dat spul naar binnenwerkt isniet gezond.

variatie is het beste
Alle voedingsmiddelen zitten erin.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 21:08:39 #5
230491 Zith
pls tip
pi_147718970
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 20:57 schreef CarltonBanks het volgende:

variatie is het beste
Waarom is dit zo?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 18 december 2014 @ 21:09:12 #6
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_147718995
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Alle voedingsmiddelen zitten erin.
Kan je dus met een voedingssonde rondlopen en hoef je nooit meer te kauwen :')
pi_147719033
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:09 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Kan je dus met een voedingssonde rondlopen en hoef je nooit meer te kauwen :')
Met Soylent hoef je niet te kauwen nee.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 21:15:25 #8
230491 Zith
pls tip
pi_147719292
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:09 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Kan je dus met een voedingssonde rondlopen en hoef je nooit meer te kauwen :')
Dat klopt, doet men ook in zieknhuizen bijvoorbeeld.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147719381
Ik vind koken leuk en samen eten gezellig. Zelfs als hier alles in zou zitten (geloof er niks van, eerlijk gezegd) zou ik niet overstappen. Ook niet voor 1 dag per week/maand.
Professioneel gifmenger.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 21:20:41 #10
230491 Zith
pls tip
pi_147719473
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:18 schreef Buurpoes het volgende:
Ik vind koken leuk en samen eten gezellig. Zelfs als hier alles in zou zitten (geloof er niks van, eerlijk gezegd) zou ik niet overstappen. Ook niet voor 1 dag per week/maand.
Prima toch, maar begrijp je ook dat er mensen zijn die niet elke dag op tijd voor het avond eten kunnen zijn, of die veel reizen en dan een goede en goedkope voeding willen (ipv vliegveld eten bijv.)?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147719764
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:20 schreef Zith het volgende:

[..]

Prima toch, maar begrijp je ook dat er mensen zijn die niet elke dag op tijd voor het avond eten kunnen zijn, of die veel reizen en dan een goede en goedkope voeding willen (ipv vliegveld eten bijv.)?
Natuurlijk begrijp ik dat.

Hoewel ik ook jarenlang veel onderweg was, weinig tijd en geld voor eten had en desondanks nooit over zulke 'shakes' zou hebben nagedacht. Eten moet voor mij lekker en gezond zijn. Maar vooral lekker!
Professioneel gifmenger.
pi_147719859
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:18 schreef Buurpoes het volgende:
Ik vind koken leuk en samen eten gezellig. Zelfs als hier alles in zou zitten (geloof er niks van, eerlijk gezegd) zou ik niet overstappen. Ook niet voor 1 dag per week/maand.
Laten we eens lekker pessimistisch zijn. Stel nu dat er inderdaad niet alles in zit en maar 50% van wat ze beweren ofzo, nog steeds goed toch?

En het is niet duur, alles behalve.
pi_147719914
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:20 schreef Zith het volgende:

[..]

Prima toch, maar begrijp je ook dat er mensen zijn die niet elke dag op tijd voor het avond eten kunnen zijn, of die veel reizen en dan een goede en goedkope voeding willen (ipv vliegveld eten bijv.)?
Dan begrijp ik het. Maar ik krijg toch een soort "Tokkie gevoel" bij mensen die dit kopen terwijl ze gewoon in een rijtjeshuis ergens in Nederland wonen. Dit is overigens een bekrompen gedachten van mij hoor, maar toch.
pi_147720007
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:26 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Natuurlijk begrijp ik dat.

Hoewel ik ook jarenlang veel onderweg was, weinig tijd en geld voor eten had en desondanks nooit over zulke 'shakes' zou hebben nagedacht. Eten moet voor mij lekker en gezond zijn. Maar vooral lekker!
Wat is lekker? ik kan genieten van een kroket uit de muur, maar toch zal ik dit echt bestempelen als "lekker".

Om lekker eten te maken moet ik of iemand anders toch echt uitgebreid koken.
pi_147720055
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Laten we eens lekker pessimistisch zijn. Stel nu dat er inderdaad niet alles in zit en maar 50% van wat ze beweren ofzo, nog steeds goed toch?

En het is niet duur, alles behalve.
Als het smaakt naar een gebakken biefstuk met aardappeltjes en een groente naar keus wel. :+
Professioneel gifmenger.
pi_147720126
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Als het smaakt naar een gebakken biefstuk met aardappeltjes en een groente naar keus wel. :+
Tjaaa
pi_147720421
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tjaaa
Ik snap best dat het voor mensen die verder geen waarde hechten aan eten een gemakkelijk alternatief is - die zullen nu fastfood eten of iets laten bezorgen.

Maar ik zou er zelf niet voor kiezen (zoals ik dus ook zelden fastfood eet, of bij die all-you-can-eat-zaken).
Professioneel gifmenger.
pi_147720525
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:40 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik snap best dat het voor mensen die verder geen waarde hechten aan eten een gemakkelijk alternatief is - die zullen nu fastfood eten of iets laten bezorgen.

Maar ik zou er zelf niet voor kiezen (zoals ik dus ook zelden fastfood eet, of bij die all-you-can-eat-zaken).
Beetje ongenuanceerd he. Ik houd van koken, maar heb er niet altijd zin in. Net zoals ik ook van voetbal houd, maar daarom nog niet altijd zin heb om het te doen of om het te kijken.

Wanneer ik geen zin heb om te koken, dan is zo,n shake hartstikke handig. Vooral omdat "alle' voedingsstoffen erin zitten.
pi_147720732
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Beetje ongenuanceerd he. Ik houd van koken, maar heb er niet altijd zin in. Net zoals ik ook van voetbal houd, maar daarom nog niet altijd zin heb om het te doen of om het te kijken.

Wanneer ik geen zin heb om te koken, dan is zo,n shake hartstikke handig. Vooral omdat "alle' voedingsstoffen erin zitten.
Ongenuanceerd? :? Omdat ik elke dag gewoon 'echt' eten wil?

Ik ga niemand verhinderen op zo'n shake te leven, maar je krijgt mij gewoon niet zo ver.
Professioneel gifmenger.
pi_147720796
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:47 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ongenuanceerd? :? Omdat ik elke dag gewoon 'echt' eten wil?

Ik ga niemand verhinderen op zo'n shake te leven, maar je krijgt mij gewoon niet zo ver.
Nee, omdat je zegt dat mensen die zo,n shake in huis willen halen anders fastfood zouden eten. Zo,n shake is ook gewoon handig voor de mensen die niet elke dag zin hebben om te koken. Eet jij nooit iets simpels?
pi_147720925
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, omdat je zegt dat mensen die zo,n shake in huis willen halen anders fastfood zouden eten. Zo,n shake is ook gewoon handig voor de mensen die niet elke dag zin hebben om te koken. Eet jij nooit iets simpels?
Ik eet regelmatig wat simpels. Maar wel op basis van verse ingredienten. :+

Maar vrees je niet dat je dan op den duur alle dagen dat je werkt maar naar zo'n shake grijpt? En dat je dan later op de bank gaat zitten snoepen omdat je maag dunne vloeistoffen vlug doorlaat en je na een uurtje alweer een lege maag hebt?
Professioneel gifmenger.
pi_147720960
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:50 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik eet regelmatig wat simpels. Maar wel op basis van verse ingredienten. :+

Maar vrees je niet dat je dan op den duur alle dagen dat je werkt maar naar zo'n shake grijpt
? En dat je dan later op de bank gaat zitten snoepen omdat je maag dunne vloeistoffen vlug doorlaat en je na een uurtje alweer een lege maag hebt?
Nee, want daarvoor vind ik koken te leuk.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 21:53:25 #23
230491 Zith
pls tip
pi_147721069
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:50 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik eet regelmatig wat simpels. Maar wel op basis van verse ingredienten. :+

Maar vrees je niet dat je dan op den duur alle dagen dat je werkt maar naar zo'n shake grijpt? En dat je dan later op de bank gaat zitten snoepen omdat je maag dunne vloeistoffen vlug doorlaat en je na een uurtje alweer een lege maag hebt?
:{ Op 1 shake (1/3de daghoeveelheid) kan ik 6-7 uur hongerloos rondlopen). Zitten ook erg veel vezels in.

Verder is zo'n shake even vers als een versgebakken brood bijvoorbeeld.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147721272
TVP :P.

Aangezien deze nog niet gereekst is.
జ్ఞ‌ా
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2014 @ 21:59:38 #25
230491 Zith
pls tip
pi_147721356
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:57 schreef µ het volgende:
TVP :P.

Aangezien deze nog niet gereekst is.
Heb ik iets verkeerds gedaan? :{ Gebruikte de 'open nieuw deel' optie.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147727672
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:53 schreef Zith het volgende:

[..]

:{ Op 1 shake (1/3de daghoeveelheid) kan ik 6-7 uur hongerloos rondlopen). Zitten ook erg veel vezels in.

Verder is zo'n shake even vers als een versgebakken brood bijvoorbeeld.
Hoe kom je daarbij? Soylent is een shake met allerlei stofjes, vitamines eigenlijk .

Dat kun je niet vergelijken met vers gebakken brood.
  † In Memoriam † vrijdag 19 december 2014 @ 01:15:23 #27
230491 Zith
pls tip
pi_147729870
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 00:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Soylent is een shake met allerlei stofjes, vitamines eigenlijk .

Dat kun je niet vergelijken met vers gebakken brood.
Mix dit met water, Bak het in een oven. Brood.




Mix dit met water. Drink het. Soylent.




Het is even vers... als in, het zijn beide poeders van granen / noten / zaden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147729895
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:15 schreef Zith het volgende:

[..]

Mix dit met water, Bak het in een oven. Brood.

[ afbeelding ]

Mix dit met water. Drink het. Soylent.

[ afbeelding ]

Het is even vers... als in, het zijn beide poeders van granen / noten / zaden.
Blijven poeders altijd vers dan?
  † In Memoriam † vrijdag 19 december 2014 @ 01:17:49 #29
230491 Zith
pls tip
pi_147729914
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Blijven poeders altijd vers dan?
Dat is niet wat er staat he, ik zeg even vers ;)

Maar mits in een droge en donkere plek bewaard kunnen ze jaren meegaan zonder kwaliteitsverlies ja.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147729950
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:17 schreef Zith het volgende:

[..]

Dat is niet wat er staat he, ik zeg even vers ;)

Maar mits in een droge en donkere plek bewaard kunnen ze jaren meegaan zonder kwaliteitsverlies ja.
Oh oke, nice.
pi_147730016
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:17 schreef Zith het volgende:

[..]

Dat is niet wat er staat he, ik zeg even vers ;)

Maar mits in een droge en donkere plek bewaard kunnen ze jaren meegaan zonder kwaliteitsverlies ja.
Verwacht jij overigens dat dit echt het nieuwe voedsel gaat worden?
  † In Memoriam † vrijdag 19 december 2014 @ 01:27:03 #32
230491 Zith
pls tip
pi_147730072
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Verwacht jij overigens dat dit echt het nieuwe voedsel gaat worden?
Nee... misschien in een hele verre toekomst.

Het product heeft de kleinste 'footprint' (effect op de natuur) die mogelijk is, en (als je pea-protein neemt ipv whey) compleet zonder inmening van dieren. Dus wie weet als men over een eeuiw helemaal into natuurbehoud en efficientie is... maar dan zal men het ook wel uit een machine kunnen halen die precies naar je DNA en je bloedwaarden kijkt om zo precies voor jouw lichaam het nodige voedsel te maken (bijv. het voegt meer ijzer toe als blijkt dat je dat nodig hebt).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147730107
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:27 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee... misschien in een hele verre toekomst.

Het product heeft de kleinste 'footprint' (effect op de natuur) die mogelijk is, en (als je pea-protein neemt ipv whey) compleet zonder inmening van dieren. Dus wie weet als men over een eeuiw helemaal into natuurbehoud en efficientie is...
Maar in principe is alleen maar de keuze van de consument relevant.

Waarom denk jij niet dat de meerderheid binnen 10 jaar overstapt op soylent?
  † In Memoriam † vrijdag 19 december 2014 @ 01:29:41 #34
230491 Zith
pls tip
pi_147730110
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar in principe is alleen maar de keuze van de consument relevant.

Waarom denk jij niet dat de meerderheid binnen 10 jaar overstapt op soylent?
Vlees en aardappelen zijn te lekker. :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147730149
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:29 schreef Zith het volgende:

[..]

Vlees en aardappelen zijn te lekker. :P
Mwau, er zijn toch behoorlijk veel mensen die niet fatsoenlijk eten, altijd hetzelfde enz.

Soylent is daarvoor echt een uitkomt. Ik ben pessimistischer over soylent zelf, en jij bent pessimistischer over de toekomst ervan. Grappig wel.
pi_147732040
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:59 schreef Zith het volgende:

[..]

Heb ik iets verkeerds gedaan? :{ Gebruikte de 'open nieuw deel' optie.
Nope. Een mod moet altijd de eerste stap doen, users kunnen geen reeks aanmaken, wel nieuwe delen toevoegen.
జ్ఞ‌ా
pi_147733034
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:15 schreef Zith het volgende:

[..]

Mix dit met water, Bak het in een oven. Brood.

[ afbeelding ]


Mix dit met water. Drink het. Soylent.

[ afbeelding ]


Het is even vers... als in, het zijn beide poeders van granen / noten / zaden.
Brood is meer dan spullen mengen en bakken. Je moet behoorlijk kneden, zodat de gluten zich ontwikkelen, je laat het rijzen (met gist, niet met bakpoeder, trouwens), je kneedt het nogmaals, dan tweede rijs en daarna ga je bakken. Tijdens het (bij voorkeur trage) rijsproces vindt er ook nog wat fermentatie plaats, waarbij allerlei (smaak)stoffen ontstaan. En tijdens het bakken gebeurt er ook nog e.e.a. Aan maillairt-reacties en karamelisatie. Brood lijkt simpel, maar is eigenlijk een heel bijzonder product. Het eindproduct lijkt niet meer op de beginstoffen.

Hoe zit dat met zo'n shake eigenlijk? En smaakt dat prettig?
Professioneel gifmenger.
  † In Memoriam † vrijdag 19 december 2014 @ 11:28:16 #38
230491 Zith
pls tip
pi_147736247
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 08:49 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Brood is meer dan spullen mengen en bakken. Je moet behoorlijk kneden, zodat de gluten zich ontwikkelen, je laat het rijzen (met gist, niet met bakpoeder, trouwens), je kneedt het nogmaals, dan tweede rijs en daarna ga je bakken. Tijdens het (bij voorkeur trage) rijsproces vindt er ook nog wat fermentatie plaats, waarbij allerlei (smaak)stoffen ontstaan. En tijdens het bakken gebeurt er ook nog e.e.a. Aan maillairt-reacties en karamelisatie. Brood lijkt simpel, maar is eigenlijk een heel bijzonder product. Het eindproduct lijkt niet meer op de beginstoffen.

Maar de ingredienten zijn even vers.
quote:
Hoe zit dat met zo'n shake eigenlijk? En smaakt dat prettig?
Je opent een zak, doet het in een 2 liter fles, voegt er 1.8 L toe, je mixt het en je hebt 3 maaltijden klaar binnen 60 seconden gemaakt :)

Smaakt prima!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147753126
Uit een ander topic:

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 01:49 schreef Karig_Hutje het volgende:
Joylent gebruikt gemalen Kruidvat multivitamine die transvetten bevatten. Transvetten zijn niet gezond. En sowieso chemische vitamine`s.
Wat is hier van waar... Dat is toch wel iets om te veranderen als dat echt waar is, ook al zou het product er iets duurder door worden? :?
pi_147753597
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:19 schreef Henno het volgende:
Uit een ander topic:

[..]

Wat is hier van waar... Dat is toch wel iets om te veranderen als dat echt waar is, ook al zou het product er iets duurder door worden? :?
Er zitten nauwelijks meer transvetten in producten. Suikers is een veel groter probleem, en dat zit wel veel in multivatimine.

Maar ik heb nog geen bron kunnen vinden waarin staat dat Soylent er gebruik van maakt
  vrijdag 19 december 2014 @ 20:30:39 #41
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_147753650
Ook al zit alles er in wat een mens nodig heeft, de kans bestaat dat het dan nog steeds minder goed voor je is dan gezond en gevarieerd eten.
Mondgevoel, smaak, beleving van een lekkere maaltijd heeft waarschijnlijk een grote invloed op hoe gezond je lichaam is. Die exacte invloed is niet geheel bekend omdat het heel erg moeilijk te onderzoeken is, maar die invloed is er wel degelijk.
Een groot deel van je gezondheid wordt bepaald door hoe je je voelt. Dat is geen kwakzalverij maar wetenschappelijk bewezen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_147753826
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 01:15 schreef Zith het volgende:

[..]

Mix dit met water, Bak het in een oven. Brood.

[ afbeelding ]

Mix dit met water. Drink het. Soylent.

[ afbeelding ]

Het is even vers... als in, het zijn beide poeders van granen / noten / zaden.
GVD. Dan zit je in "Milan", zo had ik begrepen. Waar je goed en goedkoop het prachtigste voedsel kunt scoren en dan ga je die meuk innemen... Je leest hier de gekste dingen. :{
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_147754077
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:30 schreef Klaploper het volgende:
Ook al zit alles er in wat een mens nodig heeft, de kans bestaat dat het dan nog steeds minder goed voor je is dan gezond en gevarieerd eten.
Mondgevoel, smaak, beleving van een lekkere maaltijd heeft waarschijnlijk een grote invloed op hoe gezond je lichaam is. Die exacte invloed is niet geheel bekend omdat het heel erg moeilijk te onderzoeken is, maar die invloed is er wel degelijk.
Een groot deel van je gezondheid wordt bepaald door hoe je je voelt. Dat is geen kwakzalverij maar wetenschappelijk bewezen.
Ik denk wel dat het gezonder is dan een overgeslagen ontbijt of een luie vette hap als diner, zie het als vervanger van de maaltijden die anders nog slechter voor je zouden zijn, ik zie het als een studenten/vrijgezellen shake :D 's ochtends geldt voor mij persoonlijk: een kwartier in bed >>>> kwartier in de keuken. :')

Alles ermee vervangen zou ik persoonlijk alleen maar doen als er geen andere manier bestaat om te overleven, daarvoor is dat biefstukje toch echt te lekker :D Plus het sociale aspect van met elkaar eten naar binnen werken dat je niet moet onderschatten.
  vrijdag 19 december 2014 @ 20:47:37 #44
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_147754380
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:41 schreef Henno het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het gezonder is dan een overgeslagen ontbijt of een luie vette hap als diner, zie het als vervanger van de maaltijden die anders nog slechter voor je zouden zijn, ik zie het als een studenten/vrijgezellen shake :D 's ochtends geldt voor mij persoonlijk: een kwartier in bed >>>> kwartier in de keuken. :')

Alles ermee vervangen zou ik persoonlijk alleen maar doen als er geen andere manier bestaat om te overleven, daarvoor is dat biefstukje toch echt te lekker :D Plus het sociale aspect van met elkaar eten naar binnen werken dat je niet moet onderschatten.
Nee inderdaad. Even zo'n shake op drinken als ontbijt zal je vast niet veel kwaad doen. Maar daadwerkelijk elke maaltijd vervangen door een shake zal waarschijnlijk op lange termijn toch nare gevolgen kunnen hebben.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_147766989
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:47 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Even zo'n shake op drinken als ontbijt zal je vast niet veel kwaad doen. Maar daadwerkelijk elke maaltijd vervangen door een shake zal waarschijnlijk op lange termijn toch nare gevolgen kunnen hebben.
Hoe dan? Als we ervan uitgaan dat inderdaad alle nodige voedingsstoffen inzitten. Het lukt de medische tak van Nutricia ook net sondevoeding.
pi_147775399
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 06:34 schreef µ het volgende:

Nope. Een mod moet altijd de eerste stap doen, users kunnen geen reeks aanmaken, wel nieuwe delen toevoegen.
Als het goed is is het nu een reeks hoor!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_148177956
Voor de fans: stukje in NRC Next vandaag. Het is een interview met oprichter van Joylent, de vaderlandse Soylent-variant:

Let me see you stripped down to the bone
pi_148178211
Vooral dat "ZONDER moeite er voor te doen". Dat klinkt bekend. :{
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  † In Memoriam † woensdag 31 december 2014 @ 11:38:24 #49
230491 Zith
pls tip
pi_148179051
Joey lijkt nog steeds niet volwassen te zijn. Miljoenenbedrijf en dan in januari een paar maanden pizza leren bakken in Italië...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † woensdag 31 december 2014 @ 11:39:08 #50
230491 Zith
pls tip
pi_148179082
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:16 schreef Bart2002 het volgende:
Vooral dat "ZONDER moeite er voor te doen". Dat klinkt bekend. :{
Schokkend he :{
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')