abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_150961070
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:28 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb haar sindsdien twee keer aan een stuk mango laten likken en dat ging prima, vond ze lekker. Of ja lekker, redelijk interessant.

Verder grappig dat je het vraagt want :').... Suze heeft eind van deze middag in anderhalf uur tijd van niks naar veel uitslag gekregen op romp en gezicht en oorschelp, knieholtes. En koorts, 38.2. En nu had ik haar dus ook een likje tomaat gegeven en ik presteerde het weer om meteen in de OMG WAS HET DE TOMAAT :o modus te schieten, om me daarna te bedenken dat ze al wat uitslag had vóór die tomaat en ik hoogstwaarschijnlijk al helemaal niet meteen zo'n reactie kan verwachten bij haar.

:+

Ze is nu bijna 6 maanden, we gaan binnenkort wat meer proberen denk ik!
:D mientje ;) haha

fijn dat de mango iig beter ging, ben benieuwd hoe t na 6 maanden gaat!
:)
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:15:27 #77
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151463844
kickje!

wij zijn iets voor de vijf maanden begonnen (nu ca 2,5 week geleden). meneertje is tot nu toe een vuilnisbakje, en heeft nergens last van gehad qua buik. alleen een beetje verstopt van een potje peer of verse peer (het ene zondag gegeten het andere maandag, dinsdag geen poep, woensdag harde keutels, anyone's guess). ik post hier omdat ik me afvraag of t niet te snel gaat allemaal... hij vindt de bijvoeding zo lekker en reageert er zo goed op, dat ik geneigd ben misschien te snel uit te breiden. het is ook wel fijn dat hij wat meer tijd tussen flessen laat nu hij bijvoeding krijgt (ik hoop dat hij ook wat gaat laten vallen.

Dus wat vinden jullie ervan?

tot nu toe zijn er met smaak ingegaan:
wortelpuree, potje peer, verse perenmoes, pompoenpuree, geprakte broccoli met een restje wortel, zoete aardappelpuree.
in de vriezer zit nu om te proberen: erwtenpuree, aardappelpuree, aardappel met spruitjespuree, verse appelmoes. (ik maak de pureetjes en stampjes aan met wat zonnebloemolie of ongezouten roomboter, en wat kookvocht indien nodig.)
ik heb ook liggen om hapjes te maken: avocado, aubergine, banaan, nectarinemag pas vanaf negen maanden lees ik?, zoete aardappel, wortel, snijboontjes

ons dagschema ziet er nu ongeveer zo uit:

ergens in de nacht 200cc flesv
ca 8.00 200 cc
ca 11.30 200 cc
ca 14.30 200 cc
ca 17.30 groentehap (ca 120 gram, was op de gok een paar eetlepels, heb het nu voor t eerst gewogen. hij lust volgens mij nog wel meer maar dat vind ik zo veel)
ca. 19.00 200cc

vandaag heb ik voor t eerst ook 's ochtends een klein hapje gegeven. dat wil ik nu vast gaan doen, fruit. ik overweeg daarnaast een papfles s avonds.

of gaat dat te snel? hij is nu 5,5 maand... zou hij dan ook flessen moeten laten vallen, krijgt hij niet teveel binnen zeg maar?

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 07-04-2015 21:24:13 ]
Kwak
pi_151467682
Kwak, waar ik vooral naar keek was of ze last van kregen van hetgeen ze gegeten hadden. T heeft best lang krampjes gekregen van de bijvoeding. Voor T hebben we het uiteindelijk langzamer opgebouwd dan voor S. Zolang het geschikte groenten- en fruitsoorten zijn kan variatie geen kwaad. Ze zeggen wel dat een kind iets minimaal 10? keer moet eten voor hij aan de smaak gewend is, maar omdat ze hier eigenlijk alles aten heb ik daar niet echt op gelet.

Ik heb het schema van de jongens rond 6 maanden er even bij gepakt en ze zaten op 4 flessen van 210/7 en daarnaast een eetmoment met groenten (soms met aardappel) en een eetmoment met fruit (meestal banaan, appel, peer). Ze kregen bij mij geen papfles, want dat wilden ze niet. S moest ervan kokhalzen en overgeven en T ging er ook van griezelen. :')
Tussendoor kregen ze vanaf 7 maanden ook een komkommertje of paprika stukje om op te knabbelen. En weer iets later ook een soepstengel of rijstwafeltje. Uiteindelijk ken jij je kind het beste en kun jij het beste beoordelen of hij ergens aan toe is of niet denk ik. Succes, de voedselontdekkingsreis samen met de mini's vond/vind ik erg leuk. :)
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:36:13 #79
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151468167
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kwak, waar ik vooral naar keek was of ze last van kregen van hetgeen ze gegeten hadden. T heeft best lang krampjes gekregen van de bijvoeding. Voor T hebben we het uiteindelijk langzamer opgebouwd dan voor S. Zolang het geschikte groenten- en fruitsoorten zijn kan variatie geen kwaad. Ze zeggen wel dat een kind iets minimaal 10? keer moet eten voor hij aan de smaak gewend is, maar omdat ze hier eigenlijk alles aten heb ik daar niet echt op gelet.

Ik heb het schema van de jongens rond 6 maanden er even bij gepakt en ze zaten op 4 flessen van 210/7 en daarnaast een eetmoment met groenten (soms met aardappel) en een eetmoment met fruit (meestal banaan, appel, peer). Ze kregen bij mij geen papfles, want dat wilden ze niet. S moest ervan kokhalzen en overgeven en T ging er ook van griezelen. :')
Tussendoor kregen ze vanaf 7 maanden ook een komkommertje of paprika stukje om op te knabbelen. En weer iets later ook een soepstengel of rijstwafeltje. Uiteindelijk ken jij je kind het beste en kun jij het beste beoordelen of hij ergens aan toe is of niet denk ik. Succes, de voedselontdekkingsreis samen met de mini's vond/vind ik erg leuk. :)
ik vind t ook tof! vooralsnog is hij heel enthousiast. ik merk echt of hij iets "mwah" vindt, of "rrrrrrrrrrrr" (bloemkool :') ) of heel lekker (broccoli met wortel, zoete aardappel). bij die laatste twee zat hij tussendoor steeds heel hard mmmnnnnnnmmmmmm hhhmmmmmmmmmm te doen en met zijn armpjes te flapperen O+

klinkt wel ongeveer als wat ik doe :Y

M heeft vooralsnog een vrij relaxed stel darmen, zelfs als baby maar een weekje krampjes gehad ofzo rond zes weken en dan maar een uurtje per dag...
Kwak
pi_151505437
Kwak, ik zit op een beetje hetzelfde schema (op de nachtvoeding na).
Ik begin nu langzaam ook met het ochtend fruithapje :)

Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van de papfles? Ik had in m'n hoofd dat we die beter niet konden geven, maar weet niet meer waarom...
pi_151522887
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 07:16 schreef Loj het volgende:
Kwak, ik zit op een beetje hetzelfde schema (op de nachtvoeding na).
Ik begin nu langzaam ook met het ochtend fruithapje :)

Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van de papfles? Ik had in m'n hoofd dat we die beter niet konden geven, maar weet niet meer waarom...
dikmakend gok ik? hij deed hier niks in elk geval dus niet meer gedaan...
Kwak
pi_151533544
Mijn baby vindt pap het meest walgelijke dat er bestaat :')
  zaterdag 18 april 2015 @ 19:08:38 #83
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151805826
Suze spuugt nu bij alles wat we haar geven (behalve melk). En ik bedoel niet een beetje kokhalzen en wat speeksel uit haar mond, maar 9 vd 10x projectielspuugt ze haar vorige voeding eruit als het fruit/de groente het voorste van haar tong nog maar aangeraakt heeft. Met een broodkorstje doet ze dit ook. Ik weet dat ze die bijvoeding voor de voedingsstoffen nog niet nodig heeft maar ik vind het wel een vervelende situatie. Wat zouden jullie doen? Blijven aanbieden zodat ze beetje bij beetje meer gewend raakt? Maar krijgt ze dan niet een enorm vervelende associatie met eten? Of, wat mijn gevoel zegt, voorlopig even stoppen en over een tijdje weer verder kijken?

Oh, en ze is bijna 6.5 maand.
pi_151808011
Poeh lastig Spees...
Ik zou het niet zo goed weten. Heb je al gepureerd (of juist rapley, ik weet niet wat je doet) aangeboden?
Ook hier problemen met spugen (na iedere maaltijd) Alleen geniet Js wel heel erg van het eten dus ik lees ff mee ... :)
  zaterdag 18 april 2015 @ 20:47:11 #85
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151808558
Gepureerd en in stukken geeft hetzelfde effect. Eigenlijk heb ik inmiddels al besloten dat ik het even stop ga zetten want ik vind het zielig :). Kijken over een paar weken wel weer.
pi_151811059
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Gepureerd en in stukken geeft hetzelfde effect. Eigenlijk heb ik inmiddels al besloten dat ik het even stop ga zetten want ik vind het zielig :). Kijken over een paar weken wel weer.
Dat wilde ik adviseren idd :) Zoals je zelf al zegt heeft ze het nog niet nodig, misschien is haar lijf er gewoon nog niet helemaal klaar voor.
pi_151812278
Stiekem helemaal mee eens...
(En als ik vanmiddag niet te horen had gekregen dat m'n bijvoedingsideeen vreemd waren, had ik hetzelfde advies gegeven :') )
pi_151818581
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:43 schreef Loj het volgende:
Stiekem helemaal mee eens...
(En als ik vanmiddag niet te horen had gekregen dat m'n bijvoedingsideeen vreemd waren, had ik hetzelfde advies gegeven :') )
Wie zei dat nou weer?
Home is where the O+ is...
  zondag 19 april 2015 @ 10:06:50 #89
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151818743
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 09:50 schreef Cwen het volgende:

[..]

Wie zei dat nou weer?
familie op een verjaardag volgens mij ;)
Kwak
pi_151825706
Cwen kent mijn familie... ;)
  zondag 19 april 2015 @ 17:21:02 #91
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151830378
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 15:23 schreef Loj het volgende:
Cwen kent mijn familie... ;)
ah. en ik maar denken gevat uit de hoek te kunnen komen :+
Kwak
pi_151857428
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 17:21 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ah. en ik maar denken gevat uit de hoek te kunnen komen :+
Helaas... ;)
Home is where the O+ is...
pi_151857650
Trouwens, qua brood hè. A. krijgt nu van dat niksige tarwebrood. De onderste van deze twee:



Want.. ik geloof dat ik dat las? Dat ze nog geen volkoren mogen want te zwaar? Maar.. hoe lang voordat ze 'normaal' brood mag? Ik koop namelijk nu apart voor haar dat brood want ik vind het niet te nassen, en het zou handiger zijn wanneer zij gewoon met mijn brood mee mag eten. Wij eten meestal dit spul:

pi_151857851
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 22:43 schreef Loj het volgende:
Stiekem helemaal mee eens...
(En als ik vanmiddag niet te horen had gekregen dat m'n bijvoedingsideeen vreemd waren, had ik hetzelfde advies gegeven :') )
Voor sommige mensen zal dit zeker vreemd zijn allemaal! Wil niet zeggen dat het dan niet goed is. Ieder z'n eiguh ;) .

Razz, ik heb nooit gelet eigenlijk op het soort brood. I eet hier ook vanaf het begin al wel volkoren of meergranen. Gaat prima. Ik zou het gewoon proberen. Ik heb niet het idee dat dit soort broden nu echt zo 'zwaar' zijn, eerlijk gezegd (want even lullig gezegd: het is supermarktbrood toch?)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151857942
Ja goeie Razz! Ik geef wel volkoren, maar dan wel fijn. Geen grof volkoren oid. En bruin. Ontlasting is goed en geen krampjes verder. Dat is dan toch wel goed?

En Razz, las dat jij kiwi gaf. Ik lees daar heel tegenstrijdige dingen over op het internet. De één zegt dat je het rustig kan geven aan een baby en de ander zegt dat het pas na een jaar kan?
  maandag 20 april 2015 @ 14:23:16 #96
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_151858583
Hier tijgerbruin :)
Gaat erin als een malle, zeker 2 soms 3 boterhammen per dag mét korst :)

Die pittenbroden kunnen mijn inziens niet veel kwaad. Misschien een wat vreemd gevoel in de mond. Pitjes komen hier namelijk onverteerd weer naar buiten :D :Y)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 14:29:19 #97
5428 crew  miss_sly
pi_151858799
Wij hebben vanaf het begin volkoren brood gegeven. Ik vond het wel fijn dat ze daar meteen aan zou wennen, en niet eerst van dat nietige brood en dan overstappen op goed brood,.

Overigens is volkoren brood uit de supermarkt net zo goed als van de bakker. Indien je dat wil, wel even op de ingrediënten letten, want ook daarin wordt vaak suiker verwerkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 april 2015 @ 14:33:11 #98
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151858938
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja goeie Razz! Ik geef wel volkoren, maar dan wel fijn. Geen grof volkoren oid. En bruin. Ontlasting is goed en geen krampjes verder. Dat is dan toch wel goed?

En Razz, las dat jij kiwi gaf. Ik lees daar heel tegenstrijdige dingen over op het internet. De één zegt dat je het rustig kan geven aan een baby en de ander zegt dat het pas na een jaar kan?
Harig fruit is meer allergeen dan niet harig en wordt afgeraden tot een jaar.
Het introductieschema van Kleintjes zegt kiwi aarbei etc daarom pas vanaf 12 maanden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151859705
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 14:33 schreef laziness het volgende:

[..]

Harig fruit is meer allergeen dan niet harig en wordt afgeraden tot een jaar.
Het introductieschema van Kleintjes zegt kiwi aarbei etc daarom pas vanaf 12 maanden.
Ik heb het een paar keer geprobeerd in hele kleine beetjes en zonder de zwarte pitjes. Dat ging goed. Toen met pitjes, ook geen probleem. Dus nu krijgt ze lekker kiwi. Aardbei geef ik ook, ik spoel ze af onder kokend water, dan laten de haartjes los.
  maandag 20 april 2015 @ 15:03:05 #100
73386 Fazz
onderweg
pi_151859873
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier tijgerbruin :)
Gaat erin als een malle, zeker 2 soms 3 boterhammen per dag mét korst :)

Die pittenbroden kunnen mijn inziens niet veel kwaad. Misschien een wat vreemd gevoel in de mond. Pitjes komen hier namelijk onverteerd weer naar buiten :D :Y)
+1 Hier ook altijd een luier vol pitjes & zaadjes :9

Hier hebben we eigenlijk nooit onderscheid gemaakt tussen 'harig' en 'niet-harig' fruit, echt nog nooit over na gedacht. En dus ook nooit problemen door ondervonden :) Zowel frambozen als aardbeien en kiwi gaan er prima in.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')