abonnement Unibet Coolblue
pi_156223351
Er moet ze duidelijk gemaakt worden dat het nu Hotel de Koepel is.
In ieder geval is er ruimte en opvang. In plaats van in de kou buiten.
Prioriteiten stellen! ^O^
  donderdag 24 september 2015 @ 12:11:19 #152
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156346776
Er staat een huis te koop aan het Spaarne, aan de Antoniestraat en dat huis lijkt me wel wat, maar ik zie dat het naast een kroeg staat :{ (welke overigens goed gecamoufleerd is door de makelaar).

De kroeg heet "Café Bar Karadeniz" en ik vermoed dat het een tokkiekroeg is. Klopt dat?
O+
pi_156346864
quote:
15s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:11 schreef Saisai het volgende:
Er staat een huis te koop aan het Spaarne, aan de Antoniestraat en dat huis lijkt me wel wat, maar ik zie dat het naast een kroeg staat :{ (welke overigens goed gecamoufleerd is door de makelaar).

De kroeg heet "Café Bar Karadeniz" en ik vermoed dat het een tokkiekroeg is. Klopt dat?
Dat is zo'n standaard Turks koffiehuis. Niet echt een goede plek om te zitten, sowieso dat stuk van het Spaarne (vanaf de verfrollerbrug richting het Zuiden) aan beide kanten niet (Rozenprieel en Slachthuisbuurt).
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 24 september 2015 @ 12:17:03 #154
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156346889
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:15 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is zo'n standaard Turks koffiehuis. Niet echt een goede plek om te zitten, sowieso dat stuk van het Spaarne (vanaf de verfrollerbrug richting het Zuiden) aan beide kanten niet (Rozenprieel en Slachthuisbuurt).
Ok, thanks. Waarom is dat geen goed idee?
Overigens is een koffiehuis dan wel weer chill, daar worden ze in ieder geval niet dronken als het goed is.
O+
pi_156347021
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:17 schreef Saisai het volgende:

[..]

Ok, thanks. Waarom is dat geen goed idee?
Rozenprieel is écht Tokkievolk, Slachthuisbuurt iets minder en wat gevarieerder, maar ook niet echt al te best.

quote:
Overigens is een koffiehuis dan wel weer chill, daar worden ze in ieder geval niet dronken als het goed is.
Turken zuipen gewoon hoor. ;) Maar volgens mij is-ie alleen tijdens kantooruren open. Je kan er natuurlijk gewoon een keer een kijkje nemen, op zich zie ik er nooit iets vreemds of veel drukte buiten als ik er langs rijd (woon iets verderop).
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 24 september 2015 @ 12:36:54 #156
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156347226
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:23 schreef nostra het volgende:

[..]

Rozenprieel is écht Tokkievolk, Slachthuisbuurt iets minder en wat gevarieerder, maar ook niet echt al te best.

[..]

Turken zuipen gewoon hoor. ;) Maar volgens mij is-ie alleen tijdens kantooruren open. Je kan er natuurlijk gewoon een keer een kijkje nemen, op zich zie ik er nooit iets vreemds of veel drukte buiten als ik er langs rijd (woon iets verderop).
Hmm, volgens de statistieken (via Jaap.nl) is de criminaliteit laag en bestaat de meerderheid van de bewoners uit middel- en hoogopgeleide mensen.
Tijdens kantooruren zou chill zijn, maar ergens op Google vond ik tijden waar ik minder blij van werd (15:00 tot 04:00).

Ik woon nu overigens in de Bijlmer, die volgens de rest van Nederland de absolute ghetto zou moeten zijn. Heel eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo rustig gewoond en ik woonde hiervoor in Groningen :')

Ik zal er inderdaad eens langs lopen en de dichtstbijzijnde supermarkt bezoeken.
O+
pi_156347966
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:36 schreef Saisai het volgende:
Hmm, volgens de statistieken (via Jaap.nl) is de criminaliteit laag en bestaat de meerderheid van de bewoners uit middel- en hoogopgeleide mensen.
Tijdens kantooruren zou chill zijn, maar ergens op Google vond ik tijden waar ik minder blij van werd (15:00 tot 04:00).

Ik woon nu overigens in de Bijlmer, die volgens de rest van Nederland de absolute ghetto zou moeten zijn. Heel eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo rustig gewoond en ik woonde hiervoor in Groningen :')

Ik zal er inderdaad eens langs lopen en de dichtstbijzijnde supermarkt bezoeken.
Ik gok dat die statistieken nog gebaseerd zijn op de Spaarnwouderbuurt, maar daar zit je op die plek eigenlijk net buiten / op de grens van.

Het is ook een beetje een persoonlijke voorkeur natuurlijk. Ik ben opgegroeid in het slechte gedeelte van Schalkwijk (de Haarlemse Bijlmer) en dat vond ik prima. Maar ik heb ook nog een tijdje in Noord gewoon in het "rooie dorp", waar geen buitenlander is te vinden, maar wel veel Tokkies en dat vond ik verschrikkelijk. Barbecueën in de voortuin, schreeuwende kinderen, vreemde seksgeluiden naast je hoofd, dat soort werk...
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 24 september 2015 @ 15:01:52 #158
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156349905
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:18 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik gok dat die statistieken nog gebaseerd zijn op de Spaarnwouderbuurt, maar daar zit je op die plek eigenlijk net buiten / op de grens van.

Het is ook een beetje een persoonlijke voorkeur natuurlijk. Ik ben opgegroeid in het slechte gedeelte van Schalkwijk (de Haarlemse Bijlmer) en dat vond ik prima. Maar ik heb ook nog een tijdje in Noord gewoon in het "rooie dorp", waar geen buitenlander is te vinden, maar wel veel Tokkies en dat vond ik verschrikkelijk. Barbecueën in de voortuin, schreeuwende kinderen, vreemde seksgeluiden naast je hoofd, dat soort werk...
ja, dat heb ik ook wel.
Hier woon ik voornamelijk tussen de Nederlandse Surinamers die het vooral belangrijk vinden dat iedereen in de buurt fijn woont. Onze trappenhal is bijvoorbeeld brandschoon.

Ik zou bijvoorbeeld niet in Amsterdam West willen wonen omdat ik niet van bontkraagjes en de "ik eerst"- mentaliteit gedrag houd. Maar ja, zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur.

Na verhuizen naar de Bijlmer ben ik er wel achter dat ik het heerlijk vind als er geen schreeuwende mensen voor mijn huis staan :') (dit had ik namelijk wel in Groningen).
O+
  donderdag 24 september 2015 @ 18:29:20 #159
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156354031
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:01 schreef Saisai het volgende:

[..]

ja, dat heb ik ook wel.
Hier woon ik voornamelijk tussen de Nederlandse Surinamers die het vooral belangrijk vinden dat iedereen in de buurt fijn woont. Onze trappenhal is bijvoorbeeld brandschoon.

Ik zou bijvoorbeeld niet in Amsterdam West willen wonen omdat ik niet van bontkraagjes en de "ik eerst"- mentaliteit gedrag houd. Maar ja, zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur.

Na verhuizen naar de Bijlmer ben ik er wel achter dat ik het heerlijk vind als er geen schreeuwende mensen voor mijn huis staan :') (dit had ik namelijk wel in Groningen).
Maarja, dan woon je wel hier:



Man man man.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 24 september 2015 @ 23:23:17 #160
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156362997
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Maarja, dan woon je wel hier:

[ afbeelding ]

Man man man.
Uuh nee, daar woon ik niet.
O+
  donderdag 24 september 2015 @ 23:45:31 #161
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_156363535
Lol mensen die denken dat de Bijlmer enkel bestaat uit die paar giga flats :')
Deathlift or Die.
  vrijdag 25 september 2015 @ 03:28:27 #162
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_156365687
@Ethanolic: Men associeert dergelijke wijken inderdaad al snel met enkel en alleen maar flats.

Hoewel de Bijlmer in de tweede helft van de jaren 60 grotendeels opgebouwd is uit dergelijke oerlelijke flatgebouwen, waarvan er intussen een aantal gesloopt zullen zijn, is zélfs daar wel iets meer dan alleen dat.

Maar het gaat hier over Haarlem; zo vergelijkt men Haarlem-Schalkwijk af en toe ook met de Bijlmer. Hoewel het daar misschien wat minder goed toeven is dan in- en rond de Haarlemse binnenstad, zijn zélfs daar nog wel heel aardige plekjes om te wonen zoals vlakbij de Molenplas. Verder is Haarlem in vrijwel alle opzichten gewoon een prima stad om in te wonen en daarover is al veel bekend. :Y)

----

Het gezellige Haarlem heeft de afgelopen jaren al veel nieuwe bewoners welkom mogen heten, en het doet ons deugd dat een toenemend aantal mensen overweegt woonplaats te kiezen op Haarlemse bodem.

Daarbij is het vanzelfsprekend dat men eerst wat buurten van deze stad gaat verkennen en wat informatie verzamelt voordat men pas ergens neerstrijkt.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 25 september 2015 @ 16:48:26 #163
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_156375986
Ze zijn bijna allemaal gesloopt. Er staan er nog twee: de ene is gemoderniseerd en is verkocht aan particulieren als koopwoningen en de andere staat leeg volgens mij, die wacht hem hetzelfde 'lot'.

http://www.klushuisamsterdam.nl/

Best cool concept hoor!
O+
  maandag 5 oktober 2015 @ 23:48:26 #164
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156632099
Mijn volgende huis zal bij de Oude Zijlvest zijn :{ prachtig gebouw, mooie locatie.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 01:29:27 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156633295
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 23:48 schreef eriksd het volgende:
Mijn volgende huis zal bij de Oude Zijlvest zijn :{ prachtig gebouw, mooie locatie.
Lijkt mij mooie locatie. Waar precies?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156635040
Hoe staat het tegenwoordig met de Indische buurt noord?

Mijn zus wilde rond '08 daar gaan kopen, maar scheen toen (nog) een redelijke tokkie c.q. pauperbuurt te zijn... Afgelopen zondag er eens doorheen gelopen, maar lijkt in de tussenliggende jaren aardig verbeterd of zie ik dat verkeerd?
pi_156635085
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:48 schreef James_R het volgende:
Hoe staat het tegenwoordig met de Indische buurt noord?

Mijn zus wilde rond '08 daar gaan kopen, maar scheen toen (nog) een redelijke tokkie c.q. pauperbuurt te zijn... Afgelopen zondag er eens doorheen gelopen, maar lijkt in de tussenliggende jaren aardig verbeterd of zie ik dat verkeerd?
Volgens mij wil je nog steeds liever aan de west kant van noord blijven in bijvoorbeeld bomenbuurt of planetenbuurt.
pi_156635113
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:48 schreef James_R het volgende:
Hoe staat het tegenwoordig met de Indische buurt noord?

Mijn zus wilde rond '08 daar gaan kopen, maar scheen toen (nog) een redelijke tokkie c.q. pauperbuurt te zijn... Afgelopen zondag er eens doorheen gelopen, maar lijkt in de tussenliggende jaren aardig verbeterd of zie ik dat verkeerd?
Ligt een beetje aan de straat. Ik zou bijvoorbeeld niet rond nieuw Guineaplein gaan wonen...
...everyone's afraid, but that's no excuse...
pi_156831368
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)r-lekke-waterleiding

Ik dacht vanochtend dat het probleem bij mijn woning lag, maar dit verklaart een hoop :7
pi_156833342
quote:
11s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 15:24 schreef RacerDKB het volgende:
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)r-lekke-waterleiding

Ik dacht vanochtend dat het probleem bij mijn woning lag, maar dit verklaart een hoop :7
Stel je voor dat je je eigen product kan maken. :')

quote:
Het bedrijf kan het zelf niet repareren en daarom heeft PWN een aannemer ingeschakeld, zegt de woordvoerster
Man man, als die mensen maar van de loonlijst afzijn.
pi_157250628
Is de Hagestraat een beetje bewoonbaar?
pi_157250736
quote:
5s.gif Op zondag 1 november 2015 18:07 schreef Beaudelaire het volgende:
Is de Hagestraat een beetje bewoonbaar?
Wat een enthousiasme? Is een leuk stukje van het centrum omringd door het Spaarne en naar mijn weten ook een vrij gewilde locatie en prijzig.
pi_157253039
quote:
11s.gif Op zondag 1 november 2015 18:11 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Wat een enthousiasme? Is een leuk stukje van het centrum omringd door het Spaarne en naar mijn weten ook een vrij gewilde locatie en prijzig.
Cool. We hebben dinsdag een bezichtiging, dus ik ben benieuwd. :)
  zondag 1 november 2015 @ 22:04:27 #174
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_157258553
quote:
11s.gif Op zondag 1 november 2015 18:11 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Wat een enthousiasme? Is een leuk stukje van het centrum omringd door het Spaarne en naar mijn weten ook een vrij gewilde locatie en prijzig.
Heel Haarlem is prijzig :')
Deathlift or Die.
  zondag 1 november 2015 @ 23:23:14 #175
67670 Skv
Cynist.
pi_157261180
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 22:04 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Heel Haarlem is prijzig :')
Helaas. Zou wel wat willen kopen maar de prijzen slaan nergens op.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')