abonnement Unibet Coolblue
pi_147674769
Creativiteit als hobby is leuk, maar soms wil je meer! Bijvoorbeeld meer leren over een bepaald materiaal of een bepaalde techniek. Gelukkig zijn er heel veel opleidingen, cursussen en workshops op het gebied van creativiteit. Je kunt natuurlijk een thuiscursus via een instantie als de LOI doen of een cursus bij de Volksuniversiteit. Maar ook bij veel ateliers en kunstwinkels kun je cursussen of workshops volgen. En je hebt natuurlijk de professionele opleidingen aan de Kunstacademie of bijvoorbeeld voor Creatieve Therapeut.

Ik doe momenteel een hobbycursus bij een atelier waar ik 1 keer in de 2 weken alle materialen die er zijn vrij mag gebruiken. Voor het begin van 2015 heb ik een strippenkaart gekocht om bij de kunstwinkel hier in de stad 5 workshops op zaterdag te volgen. Ik heb me opgegeven voor de volgende workshops:

quote:
Workshop Kleuren mengen
De praktijk van het kleuren mengen. Niet alleen over hoe je een bepaalde kleur goed benadert maar ook over de toepassing van kleur in je schilderwerk. Harmonie, verzadiging, toonwaarde en pigmenten. Een goed palet samenstellen. Het geheim van magenta. Transparantie en dekkracht. Huidskleuren, groentinten en werken met de kleurencirkel.
quote:
Workshop Gelprinten
Afdrukken maken op een plaat gelatine is niet nieuw maar wel ongekend populair. Geen wonder, het is een eenvoudige methode met fantastische resultaten. Het daagt uit tot experimenteren en beloont je met steeds nieuwe verrassingen. En dan hebben we het met name over gel-printen. Drukken met een dikke plaat gelatine en acrylverf. Dat gecombineerd met sjablonen, filters en meerdere lagen geeft prachtige resultaten. Zorg voor een flinke stapel papier, eenmaal op gang kun je vast niet meer stoppen...
quote:
Workshop Art Journaling
met Marieke Blokland

Het bijhouden van een visueel dagboek is heel erg nuttig. Het is een vrijplaats voor het ontwikkelen van ideeën, een onbespiede plek voor experimenten, een laagdrempelige ingang om je creatieve energie te laten stromen. Art Journaling is een fantastisch excuus om heerlijk te kliederen, onzin weg te schrijven en nutteloze bedenksels vast te leggen. Dat kan op heel veel manieren. Marieke Blokland laat je een heleboel van die manieren zien en uitproberen.
quote:
Workshop Doodling
Nu het Zentangelen zo in de belangstelling staat... gaan we een middagje op ontdekkingstocht langs allerlei leuke en makkelijke manieren om te krabbelen. Je leert waarom dit gedachteloos tekenen zo nuttig voor je is en maakt kennis met veel verschillende materialen. Ook heel geschikt voor kinderen vanaf 12 jaar. Het is verbazingwekkend hoeveel basistechnieken van het tekenen hierbij speels opgepikt worden.
quote:
Workshop Flow
Kan je hier een workshop over houden? Jazeker. Er valt veel over te weten. Misschien ben je het kwijtgeraakt, misschien ben je op zoek naar meer, misschien zit het helemaal op slot bij jou. Dan kon dit wel eens een heel belangrijke middag worden. Het ervaren van flow is heel bijzonder en van grote invloed op je werk en leven. Verkeer je in een voortdurende staat van flow dan ben je een gelukkig, creatief en productief mens. Hoog tijd om er eens aandacht aan te besteden.
Ik ben erg benieuwd naar deze workshops en zal als ze geweest zijn ( ze zijn de 4 zaterdagen van januari en de laatste zaterdag van februari) natuurlijk posten hoe het was!

In dit topic kun je alles delen over de opleiding/cursus/workshop die je zelf gedaan hebt, doet of wilt gaan doen! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 17-12-2014 17:29:30 ]
pi_147677079
Gaaf! Ik ga denk ik vanaf eind januari een cursus schilderen voor beginners doen bij de volksuniversiteit.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_147705338
Dag Gelprinten is wel leuk inderdaad. Als je niet kan wachten zijn er genoeg filmpjes te vinden op internet hoe je een plaat maakt en wat je er allemaal mee kan. Verder is het inderdaad blijven experimenteren en gaat er veel papier doorheen!

Tip voor als je nu al een plaat wil maken: gebruik geen plaatjes gelatine, dat werkt niet. Je het gelatine in poedervorm nodig. Die kan je bij de Makro krijgen in een kilopak. Ik heb nergens anders de goede gelatine (goedkoop) gezien.
pi_147706195
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:45 schreef Biancavia het volgende:
Gaaf! Ik ga denk ik vanaf eind januari een cursus schilderen voor beginners doen bij de volksuniversiteit.
Leuk! :D Hoeveel lessen is dat? :)

quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:12 schreef ThaBrain het volgende:
Dag Gelprinten is wel leuk inderdaad. Als je niet kan wachten zijn er genoeg filmpjes te vinden op internet hoe je een plaat maakt en wat je er allemaal mee kan. Verder is het inderdaad blijven experimenteren en gaat er veel papier doorheen!

Tip voor als je nu al een plaat wil maken: gebruik geen plaatjes gelatine, dat werkt niet. Je het gelatine in poedervorm nodig. Die kan je bij de Makro krijgen in een kilopak. Ik heb nergens anders de goede gelatine (goedkoop) gezien.
Dankje voor de tips! Maar ik wacht wel eerst die workshop af om te kijken of ik het echt leuk vind voor ik van alles ga kopen ;)

Maar jij hebt er wel ervaring mee, heb je zelf ook een workshop gedaan of het gewoon zelf geleerd aan de hand van die filmpjes? Staat hier in het forum al wat van je werk? :) Anders mag je wel een topic openen hoor ;)
  PR en moderator donderdag 18 december 2014 @ 14:48:03 #5
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147706331
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 17:22 schreef Sylvana het volgende:
En je hebt natuurlijk de professionele opleidingen bijvoorbeeld voor Creatieve Therapeut.
_O_
* Moira. maakt reclame voor HAN CTO in Nijmegen en Stenden CT in Leeuwarden *O*
http://www.han.nl/opleidingen/bachelor/creatieve-therapie/vt/ Beeldende therapie, muziektherapie, dramatherapie & psychomotorische therapie*
http://www.stenden.com/nl(...)atieve-therapie.aspx Beeldende therapie, dramatherapie (& muziektherapie verkorte route)*
*Kan ook in deeltijd gevolgd worden.

Ik wil ook graag nog eens wat cursussen en workshops volgen, het liefst met schilderen en/of olieverf. Maar meestal zijn die dingen zo duur ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door Moira op 19-12-2014 01:22:08 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_147708371
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:42 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Leuk! :D Hoeveel lessen is dat? :)

[..]

Dankje voor de tips! Maar ik wacht wel eerst die workshop af om te kijken of ik het echt leuk vind voor ik van alles ga kopen ;)

Maar jij hebt er wel ervaring mee, heb je zelf ook een workshop gedaan of het gewoon zelf geleerd aan de hand van die filmpjes? Staat hier in het forum al wat van je werk? :) Anders mag je wel een topic openen hoor ;)
Ik heb een keer een cursus druktechnieken gedaan. Daar heb ik allerlei soorten druktechnieken uit kunnen proberen waaronder een op een glasplaat/plexiglas.
Later kwam ik op youtube dus het drukken met een gelatineplaat tegen en wilde ik het eens proberen. Tijdens die cursus heb ik wel wat trucjes kunnen ontdekken (plantenspuit met water vernevelen over de plaat wat leuke effecten geeft). Maar zo'n gelatineplaat heeft nog wat voordelen boven een harde plaat.
Hier een impressie:
  donderdag 18 december 2014 @ 22:51:02 #7
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_147724547
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:48 schreef Moira. het volgende:

[..]

_O_
* Moira. maakt reclame voor HAN CTO in Nijmegen en Stenden CT in Leeuwarden *O*
http://www.han.nl/opleidingen/bachelor/creatieve-therapie/vt/
http://www.stenden.com/nl(...)atieve-therapie.aspx
Kan ook in deeltijd gevolgd worden.

Ik wil ook graag nog eens wat cursussen en workshops volgen, het liefst met schilderen en/of olieverf. Maar meestal zijn die dingen zo duur ;(
Wat zou je willen leren, dan :)?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator donderdag 18 december 2014 @ 23:13:20 #8
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147725542
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 22:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wat zou je willen leren, dan :)?
Alles aan olieverf :') Heb er nog nooit echt mee gewerkt. Lijkt me awesome om gedetailleerde werken te kunnen maken met olieverf.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 18 december 2014 @ 23:15:45 #9
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_147725647
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:13 schreef Moira. het volgende:

[..]

Alles aan olieverf :') Heb er nog nooit echt mee gewerkt. Lijkt me awesome om gedetailleerde werken te kunnen maken met olieverf.
Oooooh! Nou, kom een keertje langs :D. (Het is echt best makkelijk, hoor :@.)
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator donderdag 18 december 2014 @ 23:17:04 #10
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147725707
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:15 schreef Samzz het volgende:

[..]

Oooooh! Nou, kom een keertje langs :D. (Het is echt best makkelijk, hoor :@.)
Goed idee _O_ Kunnen we best een keertje doen :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 18 december 2014 @ 23:47:21 #11
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_147727042
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:17 schreef Moira. het volgende:

[..]

Goed idee _O_ Kunnen we best een keertje doen :Y
Gaan we een keer afspreken. Wel in het nieuwe jaar :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator vrijdag 19 december 2014 @ 01:22:24 #12
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147729997
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:47 schreef Samzz het volgende:

[..]

Gaan we een keer afspreken. Wel in het nieuwe jaar :').
Uiteraard :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator dinsdag 23 december 2014 @ 15:43:38 #13
382129 crew  Donna
pi_147882667
Ik heb vroeger op cursus kleien gezeten, dat was echt super leuk. Was wel voor kinderen, dat wel. Maar misschien ga ik wel weer eens op zoek naar zoiets creatiefs.
  Moderator dinsdag 23 december 2014 @ 15:48:40 #14
382129 crew  Donna
pi_147882819
Haha, ik heb even gezocht op die cursus en het is er gewoon ook voor volwassenen. En diezelfde docent als vroeger geeft deze cursus ook. Ik ga er eens even goed over nadenken.
pi_147882865
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:48 schreef DonnaRush het volgende:
Haha, ik heb even gezocht op die cursus en het is er gewoon ook voor volwassenen. En diezelfde docent als vroeger geeft deze cursus ook. Ik ga er eens even goed over nadenken.
Ow dat is helemaal leuk dan ^O^
pi_148106227
Ik ben ook op zoek naar cursussen, maar veel zijn beginnerscursussen, en daar ben ik dan weer niet naar op zoek :'( Ik vind het echt heel lastig om buiten het SKVR (Rotterdam) iets te vinden dat betaalbaar en op niveau is...
pi_148107582
Ik heb me bij de Volksuniversiteit aangemeld voor een workshop tekenen in de stijl van Escher. Lijkt me een leuke aanvulling op het zentangle tekenen. :)
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_148107765
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 19:07 schreef RenRen- het volgende:
Ik ben ook op zoek naar cursussen, maar veel zijn beginnerscursussen, en daar ben ik dan weer niet naar op zoek :'( Ik vind het echt heel lastig om buiten het SKVR (Rotterdam) iets te vinden dat betaalbaar en op niveau is...
Ow dat is jammer ja! Ik woon zelf niet in die buurt dus ik heb geen idee wat daar verder is. Hoop dat je nog wat leuks vindt!

quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 19:41 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb me bij de Volksuniversiteit aangemeld voor een workshop tekenen in de stijl van Escher. Lijkt me een leuke aanvulling op het zentangle tekenen. :)
Leuk! Wanneer is de workshop? :)
pi_148107963
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 19:45 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ow dat is jammer ja! Ik woon zelf niet in die buurt dus ik heb geen idee wat daar verder is. Hoop dat je nog wat leuks vindt!

[..]

Leuk! Wanneer is de workshop? :)
14 februari. In april hebben ze ook een zentangleworkshop. Eerst eens kijken hoe deze bevalt. :)
Het acrylschilderen ga ik nu toch maar niet doen. Misschien in september mee starten.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_148109693
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 19:50 schreef Biancavia het volgende:

[..]

14 februari. In april hebben ze ook een zentangleworkshop. Eerst eens kijken hoe deze bevalt. :)
Het acrylschilderen ga ik nu toch maar niet doen. Misschien in september mee starten.
Nog even geduld dus :)
Ik was vanmiddag nog even voor de zekerheid hier naar die kunstwinkel geweest omdat ik helemaal niks meer gehoord had. Maar was gelukkig allemaal wel goed gegaan, dus over 2 weken eerste workshop "Kleuren mengen" :)
pi_148116704
iets compleet anders wel, maar zoals mijn complete profiel wel doet vermoeden zijn paarden mijn grootste hobby. Ik rijd western en ben wat meer van het simpele en het stoere wat de paardensport betreft. Voor de paarden gebruik ik het liefste touwhalsters ipv die normale halsters met brede banden van ?Nylon?. Nu lijkt het me heel heel gaaf om zelf halsters te leren knopen. A.s weekend is er een paadensport beurs in Drachten waar een workshop halsters knopen gegeven wordt, maar eens even kijken of het me gaat lukken om erheen te gaan :D

om een idee te krijgen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_148118259
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 22:30 schreef MissStevie het volgende:
iets compleet anders wel, maar zoals mijn complete profiel wel doet vermoeden zijn paarden mijn grootste hobby. Ik rijd western en ben wat meer van het simpele en het stoere wat de paardensport betreft. Voor de paarden gebruik ik het liefste touwhalsters ipv die normale halsters met brede banden van ?Nylon?. Nu lijkt het me heel heel gaaf om zelf halsters te leren knopen. A.s weekend is er een paadensport beurs in Drachten waar een workshop halsters knopen gegeven wordt, maar eens even kijken of het me gaat lukken om erheen te gaan :D

om een idee te krijgen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt me zeker leuk voor je dan om te doen, hopelijk lukt het! En knopen is ook creativiteit toch ;)
pi_148132398
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 19:45 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ow dat is jammer ja! Ik woon zelf niet in die buurt dus ik heb geen idee wat daar verder is. Hoop dat je nog wat leuks vindt!

Thanks! Ik heb gekeken naar de volksuniversiteit, maar vind het vrij duur voor een cursus waarvan ik niet weet wat er gebeurt. Als het de basis van de basis is, vind ik het zonde.

Dat klinkt overigens super denigrerend, maar zo bedoel ik het echt niet :'(
  PR en moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 12:57:01 #24
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_148240749
Hoe veel kosten die cursussen/workshops die jullie volgen doorgaans eigenlijk?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_148241439
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:57 schreef Moira. het volgende:
Hoe veel kosten die cursussen/workshops die jullie volgen doorgaans eigenlijk?
Meestal tussen de 30 en 50 euro per keer. Voor die Gildekaart heb ik 160 euro betaald voor 5 keer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')