ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 99% gewijzigd door Anne op 17-12-2014 09:37:31 ]
Als je nu gewoon leest lulhannes dan had ik het gewoon kunnen fiksen, eikel!
thx @ modjes
[ Bericht 14% gewijzigd door bork op 17-12-2014 10:24:21 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
10 bakken ICM van Zwolle naar Rotterdam. Heb vanwege de tijden en trajecten van vandaag overgeschakeld naar 1e klas maar het lijkt echt absoluut niet nodig.
Flinke fik in Roermond geweest vannacht, centrum ligt nu bezaaid met asbest.
Redelijk unieke situatie op het spoor voor zover ik weet: - Intercity's die langs Roermond komen rijden wel, maar stoppen er niet - Treinen die in Roermond zouden eindigen stoppen elders - Géén alternatief voor reizigers van en naar Roermond, omdat de binnenstad op slot zit kunnen er blijkbaar ook geen bussen stoppen in de buurt van het station.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Dat is er ook wel, als er meerdere HC's op een trein zijn is er eentje de 'chef trein' (in de Railpocket: "Tps1").
fout. ga niet langs start. u ontvangt geen gratis koffie.
TPS1 komt sowieso niet voor in de railpocketdienstkaartjes. TPS2 & TPS3 is allleen een indicatie van treinlengte en hoeveel HC's er op de trein zitten.
de chef trein is de HC die het langste traject aflegt met die trein en als beide HC's hetzelfde traject afleggen diegene met de meeste dienstjaren.
het kan dus zijn zijn HC1 die net vorige week zijn opleiding heeft afgerond tps2 op dienstkaartje heeft staan met de IC van den haag c naar eindhoven gaat samen met HC2 die volgende week met pensioen gaat en van den haag c naar rotterdam gaat.
volgens het handboek is HC1 chef trein. in de praktijk merk je er niet zoveel van omdat pas bij calamiteiten de rol chef trein naar boven komt.
vroeger had de conducteurstas een zwarte schouderband die je om kon draaien en dan rood was. Rood was dan de chef van de trein en de andere had de zwarte kant boven.
kern van het verhaal: de afkorting TPS2,3, zegt niks over wie de chef van de trein is
fout. ga niet langs start. u ontvangt geen gratis koffie.
TPS1 komt sowieso niet voor in de railpocketdienstkaartjes. TPS2 & TPS3 is allleen een indicatie van treinlengte en hoeveel HC's er op de trein zitten.
de chef trein is de HC die het langste traject aflegt met die trein en als beide HC's hetzelfde traject afleggen diegene met de meeste dienstjaren.
het kan dus zijn zijn HC1 die net vorige week zijn opleiding heeft afgerond tps2 op dienstkaartje heeft staan met de IC van den haag c naar eindhoven gaat samen met HC2 die volgende week met pensioen gaat en van den haag c naar rotterdam gaat.
volgens het handboek is HC1 chef trein. in de praktijk merk je er niet zoveel van omdat pas bij calamiteiten de rol chef trein naar boven komt.
vroeger had de conducteurstas een zwarte schouderband die je om kon draaien en dan rood was. Rood was dan de chef van de trein en de andere had de zwarte kant boven.
kern van het verhaal: de afkorting TPS2,3, zegt niks over wie de chef van de trein is
Ah, dat is bij NSR dus net iets anders dan bij NSH.
Treinen stoppen niet in Roermond, en rijden daar allemaal door. Binnenstad is hermetisch afgegrendeld vanwege asbestalarm, moet gereinigd worden.
quote:
Van en naar Roermond (Brandweerinzet vanwege asbest) Afgelopen nacht heeft in Roermond een brand gewoed waarbij asbest is vrijgekomen. Dit is in delen van de binnenstad, zoals het stationsgebied, teruggevonden. Dit wordt schoongemaakt door de brandweer.Tijdens het schoonmaakwerk mogen er geen treinen stoppen in Roermond. IC's tussen Eindhoven en Sittard rijden wel, maar stoppen niet te Roermond. De Sprinter Maastricht-Roermond rijdt tot Echt. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt, maar vermoedelijk tot na het middaguur en wellicht de hele dag. We hopen hier later in de ochtend meer duidelijkheid over te kunnen geven.Er worden bussen ingezet vanaf Roermond Wilhelminaplein naar Swalmen, Echt en Weert v.v. Er rijden ook bussen tussen Swalmen en Weert en tussen Swalmen en Echt (stoppen niet in Roermond).
Raar. Zo lang zijn die treinen niet en met zo'n korte kering geeft het juist minder lucht als je verder moet rijden.
Het is niet echt slim. Enige voordeel is dat de kerende IC naar Leiden nu op 18a kan binnenkomen. Mits spoor 16 gebruikt kan worden om de vertraagde Rotterdammer eruit te laten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 17 december 2014 10:19 schreef greavy het volgende: Treinen stoppen niet in Roermond, en rijden daar allemaal door. Binnenstad is hermetisch afgegrendeld vanwege asbestalarm, moet gereinigd worden.
[..]
De treinen van Veolia naar Venlo en Nijmegen bestaan niet voor de NS?
Burgemeester van Roermond had om half 11 op de tv gezegd dat zeker tot morgen Roermond afgesloten blijft voor het reinigen, en ook zullen er voor donderdag geen treinen of bussen in het afgesloten gebied stoppen. Het afgesloten gebied wordt uitgebreid met een gebied achter het station. Voorlopig kan je dus wél langs Roermond met de trein, maar niet stoppen.
Als je nu gewoon leest lulhannes dan had ik het gewoon kunnen fiksen, eikel!
thx @ modjes
Excuses, was al bezig met mijn post en had het dus niet gelezen. Normaal gesproken kan ik gewoon een nieuw topic openen mobiel, maar nu gaf ie alleen een volledig wit vlak.
In een poging om de boel te stabiliseren heeft het management van vlexx besloten om t/m 4 januari op een aantal trajecten sommige of zelfs alle treinen te schrappen, voor vervangend vervoer wordt niet op alle trajecten gezorgd. Je zal er maar van afhankelijk zijn...
Vlexx heeft laten weten in een persbericht dat het tot zeker half januari "problematisch" op hun nieuwe lijnen wordt, want het personeel is nog niet genoeg geschoold. Ze zitten net op de helft....
Het is niet echt slim. Enige voordeel is dat de kerende IC naar Leiden nu op 18a kan binnenkomen. Mits spoor 16 gebruikt kan worden om de vertraagde Rotterdammer eruit te laten.
Via spoor 16 rijden is sinds de verbouwing van afgelopen voorjaar niet meer mogelijk.
Vlexx heeft laten weten in een persbericht dat het tot zeker half januari "problematisch" op hun nieuwe lijnen wordt, want het personeel is nog niet genoeg geschoold. Ze zitten net op de helft....
Domme vraag misschien, maar ik heb online een ticket bij DB gekocht voor een langeafstandtrein (ICE). Nu heb ik vrije zitplaatsen gekozen in plaats van gereserveerd. Kun je eenmaal in de trein zien of een zitplaats gereserveerd is, of moet je gewoon hopen dat je later niet voor iemand hoeft op te staan?
Ik kan me nog ergens een nieuwsbericht herinneren van eind november/begin december, dat zij toen al aangaven "dat het lastig gaat worden om op tijd de gewenste dienstregeling te rijden"...
Op woensdag 17 december 2014 12:18 schreef Aurelius het volgende: Domme vraag misschien, maar ik heb online een ticket bij DB gekocht voor een langeafstandtrein (ICE). Nu heb ik vrije zitplaatsen gekozen in plaats van gereserveerd. Kun je eenmaal in de trein zien of een zitplaats gereserveerd is, of moet je gewoon hopen dat je later niet voor iemand hoeft op te staan?
Je kan in de trein op de schermpjes boven de zitplaatsen zien op welk traject die plaats is gereserveerd.
Op woensdag 17 december 2014 12:18 schreef Aurelius het volgende: Domme vraag misschien, maar ik heb online een ticket bij DB gekocht voor een langeafstandtrein (ICE). Nu heb ik vrije zitplaatsen gekozen in plaats van gereserveerd. Kun je eenmaal in de trein zien of een zitplaats gereserveerd is, of moet je gewoon hopen dat je later niet voor iemand hoeft op te staan?
Boven de stoelen staan de gereserveerde trajecten, over het algemeen is er voldoende plek om een plekje te vinden
En dan alleen op het genoemde traject. Reis je dus van Amsterdam naar Frankfurt en staat er Frankfurt-Basel op het scherm dan kun je daar rustig gaan zitten
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het zegt niet alles trouwens want gereserveerde plaatsen kunnen tot 5 minuten voor vertrek gereserveerd worden maar dan worden de displays niet geüpdatet.
dat is een keuze. in de verblijven is de koffie gratis en daar staan ook van die luxe bonenmachines bovendien krijgen we gewoon tientje koffiegeld voor onderweg
Sinds er VIRM naar Enschede rijdt en ICMm naar Heerlen is NS op twitter en andere social media druk bezig met aan de ene kant de klachten uit het oosten m.b.t. tot het comfort en de ruimte voor de koffers van VIRM en de klachten uit het zuiden m.b.t. de capaciteit van het ICM. Deze materieel-switch (en de reden) is met uitzondering van een handjevol geïnteresseerden nooit echt bekend geworden of van te voren aangekondigd, waardoor het eigenlijk voor de meeste forensen als een donderslag bij heldere hemel komt, want in het oosten redde men het wel met de capaciteit van ICM en de Limburgers waren wel gewend aan VIRM.
Had de NS dus van te voren op wat voor een manier ook al bekend gemaakt dat deze switch zou plaats vinden (vanwege de capaciteit in Utrecht, als men daar verder gaat klussen) en dat het over een aantal jaar weer terug gedraaid zal gaan worden had men volgens mij lang niet zo veel klachten gekregen
er moet trouwens een hardnekkige aanname even ontzenuwd worden. Het inzetten van Virm zoals dat nu gebeurt is GEEN verhoging van de capaciteit. 12 bakken ICM worden nu vervangen door 6 of 8 bakken Virm. 8 bakken virm = 11,2 bakken ICM. Daarmee gaat de capaciteit dus omlaag. 6 is nogeens een kwart minder.
4 keer 3 bakken ICM: 140 1e klasse, 604 2e klasse 2 keer 4 bakken Virm: 122-126 1e klasse, 652 - 660 2e klasse.
Per saldo marginale uitbreiding dus. Comfort is er aanzienlijk op achteruit gegaan. En dan nog wat: VIRM haalt de rijtijden niet. Nou, de "rij"-tijden strikt genomen misschien wel, maar de halteringstijden niet. Er moeten namelijk veel meer mensen door veel minder deuren de trein uit en in.
[ Bericht 41% gewijzigd door Dr_Flash op 17-12-2014 21:08:45 ]
Ja, maar daar gaat het niet sneller van. Dat nodigt alleen maar uit tot duw- en trekwerk tussen organismen "die alvast wel naar binnen kunnen" en normale mensen. Daar wordt het eerder nog langzamer van.
Sinds er VIRM naar Enschede rijdt en ICMm naar Heerlen is NS op twitter en andere social media druk bezig met aan de ene kant de klachten uit het oosten m.b.t. tot het comfort en de ruimte voor de koffers van VIRM en de klachten uit het zuiden m.b.t. de capaciteit van het ICM. Deze materieel-switch (en de reden) is met uitzondering van een handjevol geïnteresseerden nooit echt bekend geworden of van te voren aangekondigd, waardoor het eigenlijk voor de meeste forensen als een donderslag bij heldere hemel komt, want in het oosten redde men het wel met de capaciteit van ICM en de Limburgers waren wel gewend aan VIRM.
Had de NS dus van te voren op wat voor een manier ook al bekend gemaakt dat deze switch zou plaats vinden (vanwege de capaciteit in Utrecht, als men daar verder gaat klussen) en dat het over een aantal jaar weer terug gedraaid zal gaan worden had men volgens mij lang niet zo veel klachten gekregen
maar goed, wie ben ik...
Wat is de achterliggende reden geweest dan voor deze wissel? Gezien de post van Dr_Flash maakt het qua capaciteit dus vrij weinig uit.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Wat is de achterliggende reden geweest dan voor deze wissel? Gezien de post van Dr_Flash maakt het qua capaciteit dus vrij weinig uit.
in Utrecht is komend jaar door werkzaamheden minstens één perron minder beschikbaar waardoor de trein naar Rotterdam aan die naar Den Haag wordt gekoppeld. Den Haag - Enschede en Rotterdam - Utrecht worden dus aan elkaar gekoppeld en ontkoppeld in Utrecht.
Je krijgt dus zoiets als: Enschede - Deventer: VIRM-4 (1) Deventer - Utrecht: VIRM-6 (2) + VIRM-4 (1) Utrecht - Den Haag: VIRM-4 (1) Utrecht - Rotterdam: VIRM-6 (2)
Op woensdag 17 december 2014 22:08 schreef greavy het volgende: De treinen stoppen morgen tot zeker 17:00 ook niet op station Roermond, en rijden allemaal door.
Mogen ze van mij ook doen in Dordrecht, Schiedam en Delft.
in Utrecht is komend jaar door werkzaamheden minstens één perron minder beschikbaar waardoor de trein naar Rotterdam aan die naar Den Haag wordt gekoppeld. Den Haag - Enschede en Rotterdam - Utrecht worden dus aan elkaar gekoppeld en ontkoppeld in Utrecht.
Je krijgt dus zoiets als: Enschede - Deventer: VIRM-4 (1) Deventer - Utrecht: VIRM-6 (2) + VIRM-4 (1) Utrecht - Den Haag: VIRM-4 (1) Utrecht - Rotterdam: VIRM-6 (2)
Duidelijk, thanks.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
tijdens het doorbladeren van het NS vervoersplan van 2015 dit stukje tegengekomen.
quote:
4.3.3 Programma ERTMS Het huidige treinbeveiliging systeem ATB wordt in de komende decennia vervangen door het Europese, computergestuurde beveiligingssysteem ERTMS. De overgang naar dit systeem is aanbevolen door de Commissie Kuiken van de Tweede Kamer. Onder leiding van IenM is met NS en ProRail onderzoek gedaan
dat moet natuurlijk zijn 'De overgang naar dit systeem is aanbevolen door het commissie-kuiken van de Tweede Kamer.'
ben dit stukje tegengekomen omdat in dit plan DDM1 staat beschreven. DDM1 krijgt een revisie:
quote:
DubbelDeksMaterieel 1 (DDM1) Om inbouw van ERTMS in de periode 2018-2022 mogelijk te maken is alternatief materieel nodig. Door het inbouwen ontstaat anders een materieeltekort in de dienstregeling. Daarom krijgen ca. 50 tot 70 dubbeldeksrijtuigen van het type DDM1 zowel een revisie, als een modernisering van het in- en exterieur. Dan voldoet het materieel weer aan de eisen van deze tijd. De financiering hiervan vindt plaats in afstemming met het ministerie van Infrastructuur en Milieu.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
24 januari. Rondje Duitsland, Niedersachsen. Eerste of tweede IC-Berlijn. Dus 1) Nachtnetten of 2) een overstap van 3 minuten tegemoet zien, óf wederom nachtnetten voor een ruimere overstap. Moeilijk.
Zodat het duidelijker zou worden welk treinstel er bedoeld wordt, maar blijkbaar werkt het averechts
Oh dat had ik er nooit achter gezocht. Maakt bovendien geen hol uit voor de capaciteit welke er voorop of achterop zich. En dan nog draait het hele zwikkie in Utrecht om.
Op woensdag 17 december 2014 22:15 schreef greavy het volgende: 24 januari. Rondje Duitsland, Niedersachsen. Eerste of tweede IC-Berlijn. Dus 1) Nachtnetten of 2) een overstap van 3 minuten tegemoet zien, óf wederom nachtnetten voor een ruimere overstap. Moeilijk.
Dan hebbe we wel veel aan de dag natuurlijk. Dan de Pimpel door naar Hannover ofzo denk ik, en met Niedersachsenticket dan via wat lijntjes omhoogkruipen naar Hamburg enzo.
Dan hebbe we wel veel aan de dag natuurlijk. Dan de Pimpel door naar Hannover ofzo denk ik, en met Niedersachsenticket dan via wat lijntjes omhoogkruipen naar Hamburg enzo.
Daar is geen flikker aan, heb ik ook eens gedaan. Tenminste, de route over Uelzen. Alhoewel je dan wel helemaal je ballen in de berm kan rukken op alle goederenmeuk in Maschen. Dat dan weer wel.
Daar is geen flikker aan, heb ik ook eens gedaan. Tenminste, de route over Uelzen. Alhoewel je dan wel helemaal je ballen in de berm kan rukken op alle goederenmeuk in Maschen. Dat dan weer wel.
Niedersachsen ben ik amper bekend, op de Emsland-strecke, Rheine-Hannover-Bad Harzburg enzo na. Die (diesel)lijntjes onder Hannover/Hildesheim enzo, is dat dan wat de moeite?
Op woensdag 17 december 2014 22:33 schreef greavy het volgende: Niedersachsen ben ik amper bekend, op de Emsland-strecke, Rheine-Hannover-Bad Harzburg enzo na. Die (diesel)lijntjes onder Hannover/Hildesheim enzo, is dat dan wat de moeite?
Ja hoor, Goslar - Kreiensen - Göttingen is wel cool. En het stuk van Seesen naar Herzberg lijkt me prachtig. Ook het stuk Löhne - Rinteln - Hameln en dan omlaag naar Altenbeken is mooi.
Ja hoor, Goslar - Kreiensen - Göttingen is wel cool. En het stuk van Seesen naar Herzberg lijkt me prachtig. Ook het stuk Löhne - Rinteln - Hameln en dan omlaag naar Altenbeken is mooi.
De reest van die lijntjes ken ik niet hoor, maar dat zal ook wel moi zijn. Is een best mooi gebied, hoewel niet zo heuvelaachtig als de Harz zelf natuurlijk.
Op woensdag 17 december 2014 22:32 schreef Dr_Flash het volgende: Ik word altijd een beetje bang als ik mensen over "stalen D" hoor praten. Dan denk ik "Uhm, waar is de rest van gemaakt dan? "
Veel getrokken treinen bevatten nog houten coupérijtuigen in die tijd.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe