abonnement Unibet Coolblue
pi_147851830
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:32 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ach, zolang je geen dingen dubbel koopt waarvan je er maar één tegelijk kunt gebruiken >:)

[..]

Goed bezig 8-)
Ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
En inderdaad, als je toch al zowat alles van Makita LXT hebt ;)
de een zweert bij bosch blauw, de ander dewalt en de ander makita.

De lct versie bevalt goed, dat spul krijgt op de bouw zware klappen te verduren. Ben erg tevreden over het merk, dus daar ga je mee verder, ook omdat de accu's passen.

Heb nu al gereedschap wel. Ik mis alleen een betonmolen (word ws een atika) en een mixer voor gips, (budgetmerk ts24).

en een endoscoop, maar die mag ook budget zijn aangezien we die echt incidenteel gebruiken.

Moet alleen nog ff een goede verzekering afsluiten op onze tools. Brand diefstal, voor zowel bouwlocatie, bus als schuur. Denk dat we nu wel aan de 10 a 15k zitten aan tools en toebehoor.
  Knikkerking maandag 22 december 2014 @ 19:55:10 #177
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147852233
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:42 schreef hans1985 het volgende:

de een zweert bij bosch blauw, de ander dewalt en de ander makita.

De lct versie bevalt goed, dat spul krijgt op de bouw zware klappen te verduren. Ben erg tevreden over het merk, dus daar ga je mee verder, ook omdat de accu's passen.
Precies! Zal allemaal wel op 't zelfde uitkomen. Voor hetzelfde geld had ik een DeWalt of Makita tik gehad... Dat verhaal met die zware klappen is onder meer een van de redenen dat ik ben overgestapt naar wat professioneler gereedschap. Ik liet toen-der-tijd ook wel eens wat vallen (je bent student, en dus ook wel eens zat, gaar of whatever :X) en verder ook omdat het natuurlijk gewoon super fijn werkt, en mooi is om te zien.

quote:
Heb nu al gereedschap wel. Ik mis alleen een betonmolen (word ws een atika) en een mixer voor gips, (budgetmerk ts24).
Hier het zelfde. Ben er zo langzamerhand wel. Er moet nog vanalles binnen komen, en vandaag nog even snel gekeken naar een lamellenfreesmachine, dus zodra ik die gekocht heb zal er niet meer zoveel komen. Klein beetje sparen kan ook geen kwaad he :P

quote:
en een endoscoop, maar die mag ook budget zijn aangezien we die echt incidenteel gebruiken.
Die endoscoop ben ik ook nog op aan het wachten. Had hem eigenlijk zaterdag ofzo al verwacht... Ben benieuwd hoe fijn zoiets nu werkt.

quote:
Moet alleen nog ff een goede verzekering afsluiten op onze tools. Brand diefstal, voor zowel bouwlocatie, bus als schuur. Denk dat we nu wel aan de 10 a 15k zitten aan tools en toebehoor.
Ik ben -vooral door m'n andere hobby's- enorm goed verzekerd. Het kost wat meer dan een reguliere verzekering, maar dat heb ik er graag voor over! Better safe then sorry. En ook dat idee wat laatst iemand in jou topic had (geregeld foto's maken van alles) doe ik ook al jaren. Bijna wekelijks!

Vandaag weer wat spul binnen gekregen...
Een tijdje terug werden de 4 grote Bessey lijmklemmen afgeleverd.
Dat zag er toen zo uit:





Na heel even ermee gespeeld te hebben merkte ik dat het een ander type was dan ik besteld had. Er zit schijnbaar verschil tussen KR100 en KRV100. Die met "V" is variabel, d.w.z. daar is de "eindbek" ook instelbaar bij. Dus even een belletje naar de leverancier, en na een paar dagen afwachten lag er vandaag nog een Bessey pakket op de stoep 8-)





Er past niet veel meer bij op de salontafel O-)

Vanzelfsprekend stuur ik die "oude" 4 tangen weer terug :Y
Maar 't is potverdikke mooi spul zeg _O_
pi_147852465
ziet er echt degelijk uit die lijmtangen. Maar hier kun je dat vuurtje niet stoken wat wel lukte bij de kit spuit ;)

die lijmtangen zie ik echt voor interieurbouw, ergens anders kan ik mij geen doel voorstellen ;) (wellicht goed ook).

Mijn verzameling is zodadelijk ook wel compleet. tja invalzaag zou nog kunnen maar die gebruik je voor de deuren vooral en daar mag onze timmerman mee gangs. En die heeft alles van dewalt prof.
(en de verstandshouding is zo goed dat wij elkaars tools zo kunnen lenen).
  maandag 22 december 2014 @ 20:07:47 #179
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147852723
Kan je die laatste foto iets hoger gericht opnieuw maken? :9
pi_147852748
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:07 schreef bleiblei het volgende:
Kan je die laatste foto iets hoger gericht opnieuw maken? :9
:')
1 keer niet voldoende?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_147852891
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:01 schreef hans1985 het volgende:
ziet er echt degelijk uit die lijmtangen. Maar hier kun je dat vuurtje niet stoken wat wel lukte bij de kit spuit ;)

die lijmtangen zie ik echt voor interieurbouw, ergens anders kan ik mij geen doel voorstellen ;) (wellicht goed ook).

Mijn verzameling is zodadelijk ook wel compleet. tja invalzaag zou nog kunnen maar die gebruik je voor de deuren vooral en daar mag onze timmerman mee gangs. En die heeft alles van dewalt prof.
(en de verstandshouding is zo goed dat wij elkaars tools zo kunnen lenen).
Jouw timmerman snapt het :7

Zit alweer met een linke klikvinger te kijken naar nog enkele van die Stabila R300 waterpassen.
Heb er goed gemak van. 80cm en 122 lijkt me ook wel wat. Of toch de 60 en 100cm...moeilijk....
Toch eerst maar eens op zoek naar een goed passende gereedschapsriem. Dat heeft wel prioriteit.
  Knikkerking maandag 22 december 2014 @ 20:12:36 #182
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147852899
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:01 schreef hans1985 het volgende:
ziet er echt degelijk uit die lijmtangen. Maar hier kun je dat vuurtje niet stoken wat wel lukte bij de kit spuit ;)
Hihi, ik dacht al: das geen toeval O-) Zoveel kitspuiten worden er hier niet gekocht op 'n dag _O_

quote:
die lijmtangen zie ik echt voor interieurbouw, ergens anders kan ik mij geen doel voorstellen ;) (wellicht goed ook).
Klopt, zijn ze ook. Zijn echt té groot en zwaar om als "gewoon" tangetje te gebruiken.
Maar was laatst wat (Ikea) kasten in elkaar aan het zetten, en miste toen toch wel even een handige tang die die afstand kon overbruggen. En toen kwam ook bleiblei ineens nog met zijn tip... tja toen maar de knoop doorgehakt he ;)

quote:
Mijn verzameling is zodadelijk ook wel compleet. tja invalzaag zou nog kunnen maar die gebruik je voor de deuren vooral en daar mag onze timmerman mee gangs. En die heeft alles van dewalt prof.
(en de verstandshouding is zo goed dat wij elkaars tools zo kunnen lenen).
Invalzaag... tja dat is weer zo eentje he. Moet eerst eens gaan zoeken hoe zoiets nou precies werkt (heb er nog nooit eentje in het echt gezien) misschien volgend jaar eens ofzo, als blijkt dat het fijner werkt dan een gewone cirkelzaag dat haal ik 'm denk ik nog wel.

quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:07 schreef bleiblei het volgende:
Kan je die laatste foto iets hoger gericht opnieuw maken? :9
Whehe, hij ziet ook alles he _O- :D :P

quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:08 schreef densmee het volgende:

:')
1 keer niet voldoende?
:+
pi_147853031
Bleiblei is een Festool mannetje. Die zijn van de details :+
  maandag 22 december 2014 @ 20:22:38 #184
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147853245
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:16 schreef Drexciyan het volgende:
Bleiblei is een Festool mannetje. Die zijn van de details :+
En toch was mijn laatste aankoop geen Festool *) .

Mooie klemmen trouwens, ben benieuwd of ze bevallen. Staan hier ook nog op het verlanglijstje :P .
Al zijn ze inderdaad niet geschikt om mee te sjouwen naar klussen buitenshuis. Daar zijn ze wat lomp voor. Idd. met name geschikt voor meubel-houtbewerking :) .
  maandag 22 december 2014 @ 20:23:06 #185
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147853263
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:08 schreef densmee het volgende:

[..]

:')
1 keer niet voldoende?
? O-)
pi_147854102
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:32 schreef Atmoz het volgende:
Ach, zolang je geen dingen dubbel koopt waarvan je er maar één tegelijk kunt gebruiken >:)
Nou ja, dubbel, dubbel.......
Ik heb bijvoorbeeld altijd 2 slijptollen op de werkbank liggen als ik met metaal bezig ben thuis.
1 tol met een doorslijpschijf en 1 tol met een afbraam of lamellenschijf.
Niets zo vervelend als schijfje wisselen.
pi_147854379
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:12 schreef Atmoz het volgende:
Sjiek ding! Het fijne van zo'n automatische is volgens mij de constante stroom van kit he. Werkt denk ik wel netjes (als je er even mee geoefend hebt). Mooi spul ^O^
Dat is natuurlijk leuk voor iemand die er dagelijks mee werkt, maar voor een dhz-er een beetje onzin (vind ik dan :6 ).



Hier heb ik wel enorm veel plezier van, maak je perfecte kitranden mee. Vergelijkbaar setje geloof ik voor een eurootje of 2 gekocht bij de action, als ik ze nog eens zie haal ik een reserve setje. Echt een aanrader.
pi_147854435
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:55 schreef Atmoz het volgende:
Die endoscoop ben ik ook nog op aan het wachten. Had hem eigenlijk zaterdag ofzo al verwacht... Ben benieuwd hoe fijn zoiets nu werkt.

Ben razend benieuwd naar jouw ervaringen, houd ons s.v.p. op de hoogte!!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_147854534
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:40 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nou ja, dubbel, dubbel.......
Ik heb bijvoorbeeld altijd 2 slijptollen op de werkbank liggen als ik met metaal bezig ben thuis.
1 tol met een doorslijpschijf en 1 tol met een afbraam of lamellenschijf.
Niets zo vervelend als schijfje wisselen.
Dat soort luxe problemen had ik niet. naja, had een werkbank met twee slijpschijven.

Ga trouwens wel alle tools op foto zetten. dat bij elke aankoop opnieuw. bonnen verlies/vergeet je. foto's blijven.

Zo naar bedje, morgen half 7 rinkelt de wekker weer.

Zit nu nog te kijken naar BTI koffers, word echt tijd voor bed ;)

(ps, er zullen wel paar bti koffers bij komen voor diverse dingen, maar dat stel ik wel ff uit, heb de economie de laatste weken genoeg gespekt)
pi_147854620
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:50 schreef hans1985 het volgende:

Zo naar bedje, morgen half 7 rinkelt de wekker weer.

Dan ga je toch niet voor 11-en naar je nest?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_147854626
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:46 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk leuk voor iemand die er dagelijks mee werkt, maar voor een dhz-er een beetje onzin (vind ik dan :6 ).

[ afbeelding ]

Hier heb ik wel enorm veel plezier van, maak je perfecte kitranden mee. Vergelijkbaar setje geloof ik voor een eurootje of 2 gekocht bij de action, als ik ze nog eens zie haal ik een reserve setje. Echt een aanrader.
Heb ik ook, zowel van action als beter merk. ideale dingen.

Maar heb de afgelopen 2 jaar zoveel gekit dat ik merk dat ik de perfecte kitlijn kan maken. alleen als je weer moet pompen op zo'n ouderwetse kit pistool krijg je ophopingen. Met dit ding kan ik doorkitten.

En moet deze aankoop ff goed pratenjvoor mijzelf :')
pi_147854758
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:52 schreef blomke het volgende:

[..]

Dan ga je toch niet voor 11-en naar je nest?
Filmpje/serie kijken en meestal tools :')

maar ik maak wat langere werkdagen dan anders. deze week is standaard, half 8 tot 16.45 maar anders van 8 tot 19.00 en liefst 6 a 7 dagen pw.

(werken is ook soort van therapie voor mij. |Ik moet niet stil zitten, en ook dingen kopen leidt aandacht af)
  maandag 22 december 2014 @ 21:03:16 #193
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_147855104
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:46 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk leuk voor iemand die er dagelijks mee werkt, maar voor een dhz-er een beetje onzin (vind ik dan :6 ).

[ afbeelding ]

Hier heb ik wel enorm veel plezier van, maak je perfecte kitranden mee. Vergelijkbaar setje geloof ik voor een eurootje of 2 gekocht bij de action, als ik ze nog eens zie haal ik een reserve setje. Echt een aanrader.
Die heb ik ook. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_147855206
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 09:50 schreef Atmoz het volgende:
Thanks bbtb77 voor het advies ^O^

[..]

Kan die bouwmarkt kuitspuit tenminste de prullenbak in.
Tijd voor het echte werk:

[ afbeelding ]

*O*
Fijn ding , heb hem al wat jaren. Vooral he ff de hendel naar voren doen en de druk is van de spuit af vind ik heel relaxed....

Verder is het zo'n beetje elk sterk merk in kit wat deze aan bied. Ik heb hem via de lokale kitter die werkt met kit van otto chemie. Was destijds 80,- kwijt (jaar of vijf terug )
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_147855561
Ben wel benieuwd hoe kitspuit het doet. Acrylaat en kit was normaal geen probleem. Poly max en andere dikke kit kwam meer uit achterkant dan van voren.
pi_147855651
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:46 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk leuk voor iemand die er dagelijks mee werkt, maar voor een dhz-er een beetje onzin (vind ik dan :6 ).

[ afbeelding ]

Hier heb ik wel enorm veel plezier van, maak je perfecte kitranden mee. Vergelijkbaar setje geloof ik voor een eurootje of 2 gekocht bij de action, als ik ze nog eens zie haal ik een reserve setje. Echt een aanrader.
Ik heb zo'n spatelsetje van Innotec. Wil nog een paar setjes van Fugenmeister ofzo, zodat je nog iets meer keus hebt qua vorm/radius. Maar inderdaad perfecte dingen. Zaterdag nog een badkamer mee afgekit.
pi_147855661
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 21:12 schreef hans1985 het volgende:
Acrylaat en kit was normaal geen probleem. Poly max en andere dikke kit kwam meer uit achterkant dan van voren.
Dan zit het verstopt aan d evoorkant en/of de drukplaat zit scheef.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_147856979
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 21:14 schreef blomke het volgende:

[..]

Dan zit het verstopt aan d evoorkant en/of de drukplaat zit scheef.
ja, maar geen zin in dat gekut meer. Maar bij de kokerrs waarvan inhoud echt dik is drukt die hem scheef. als dat met mijn nnieuwe kitspuit weer gebeurd is meteen retour afzender.
pi_147857214
trouwens....

ik ga over paar weken voor een gips/beton mixer en een beton molen.

mixer wat ik op oog heb is deze:
http://www.ts24.nl/produc(...)Gude-GRW-1800-Mixer/

icm met zoiets:

http://www.ts24.nl/produc(...)-Betonmolen-GBM-125/

ik heb geen aandelen ;)

Maar zijn er meer mensen die hiervoor belangstelling hebben, wellicht bij grotere afname korting?
pi_147857752
Gister voor t eerst de wera bitset gebruikt, voelt goed aan! Magneetje om de schroeven vast te houden werkt ook mooi, ik vind t alleen wat klungelig dat dat magneetje gewoon vrij over t bithoudertje heen en weer kan bewegen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')