abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_148112947
Domme vraag misschien, maar realiseer me nu dat ik dat geen gebruik heb gemaakt van de vergoeding voor brillen (100 euro per 3 jaar). Nu ga ik overstappen per 1 januari. Dan kan ik morgen toch nog een bril uitkiezen en de nota bij mijn oude verzekeraar indienen? Lijkt me wel, toch? Of denk ik te simpel?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_148113331
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 21:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Domme vraag misschien, maar realiseer me nu dat ik dat geen gebruik heb gemaakt van de vergoeding voor brillen (100 euro per 3 jaar). Nu ga ik overstappen per 1 januari. Dan kan ik morgen toch nog een bril uitkiezen en de nota bij mijn oude verzekeraar indienen? Lijkt me wel, toch? Of denk ik te simpel?
klopt.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_148113396
Iemand ervaring met DSW (AV-Standaard)? Kan ik nog op een manier extra korting vangen bij DSW (ER zit al op 875).
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 29 december 2014 @ 21:34:00 #254
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148113499
Ben vandaag overgestapt van Zilverenkruis 3 sterren en 2 sterren tand naar fnv menzis natura polis, verzorgd 2 en ¤500 tand. Per jaar betaald scheelt me 3%.

O+ is overgestapt van Unive natura met tand 250 naar pma menzis natura. Ook jaar betaling.

Is dit iig geregeld
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 29 december 2014 @ 21:36:04 #255
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148113599
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 16:04 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Bij mij is het ook al afgeschreven (zilveren kruis), terwijl ik wil overstappen (zaterdag ben overgestapt) :{ . Is tot nu toe nog volgens mij vrijwel altijd de eerste week van de maand geweest, en nu ineens op het moment dat iedereen nog kan overstappen de 29ste. Maar goed kan ik er dus weer achteraan, lekker handig gedaan.
Same here. Komt binnen 4!!!! :') wkn terug
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_148117567
Iemand een idee wat t verschil is tussen de polis van Promovendum voor young professionals/studenten en de normale?
Scheelt een hoop maar kan geen overzicht vinden van de verschillen.
pi_148117692
Ik zie nu te vergelijken tussen DSW (restitutiepolis) en Anderzorg (naturapolis). Als ik het goed begrijp houdt een restitutiepolis in dat je zelf de rekening betaalt van de zorgverlener en dat de zorgverzekeraar die rekening weer vergoedt. En een naturapolis houdt in dat de zorgverzekeraar direct aan de zorgverlener een vergoeding betaalt. Nu heb ik begrepen dat een restitutiepolis 100 % vrije keus qua zorgverlener oplevert omdat de zorgverzekeraar alle rekeningen vergoedt, maar waarom sluit DSW dan nog steeds contracten af met zorgverleners?
pi_148119168
Anderzorg heeft vandaag bij mij de jaarpremie 2015 afgeschreven.

Beetje jammer dat ze teveel in rekening brengen, heb namelijk tandarts eruit gehaald. Daar maar weer achteraan :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_148121686
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 20:11 schreef leolinedance het volgende:

Zie andere landen. Zie stijging in de kosten sinds 'privatisering'.
Alleen al het feit dat je bij vele pakketten niet meer kan kiezen naar welke zorgverlener je gaat is l
Zie andere landen? Heb jij een vergrijzingsgolf gemist?

En dat van die pakketten: dat is iets dat de overheid zélf bedacht heeft. :D (De NZA heeft dit geadviseerd en dat is laatst in een voorgenomen wetswijziging in de Eerste Kamer gestrand (en wordt nu in gewijzigde vorm weer opgenomen).

Ja, ik verzin het allemaal niet hoor. |:(

quote:
Maar privatisering van woningcorporaties, energiesector en bijvoorbeeld de NS was wél succesvol?

Ik zou niet weten waarom niet?

Energie: ik kan overal heen waar ik dat wil. Het probleem is dat de overheid ( :') ) er een hoop heffingen op heeft gegooid, waardoor er weinig prijsverschil is. In de kale kWh-tarieven zit nog het grootste verschil. Het grootste deel van je energierekening is daarentegen iets dat je aan de overheid betaalt.

Ook de woningmarkt is voornamelijk door de overheid gereguleerd. Wederom geen echte privatisering. Sterker: het zijn geen bedrijven, maar stichtingen of verenigingen. Geen winstoogmerk, dus.

NS: de Staat is de grootste aandeelhouder. Daarnaast is er, vreemd genoeg, gedwongen gesplitst. De overheid heeft zélf die regels opgelegd. Er is inmiddels wél concurrentie op het spoor; niet rendabele lijnen voor de NS zijn overgenomen door andere partijen.

PTT: tarieven voor telefoon zijn, mede door de concurrentie véél lager dan voorheen. Post via de brief is ouderwets en ingehaald door elektronische post, dus de duurdere postzegel was er in handen van de overheid ook wel gekomen. Sterker: daar is wel concurrentie, maar voornamelijk in pakketdiensten en zie: DHL is een stuk goedkoper met z'n pakketjes dan PostNL.

Een privatisering is wanneer bedrijven van overheidsbezit overgaan in particuliere handen. Dat is bij bijvoorbeeld de NS gewoon niet gebeurd. Ook als de overheid als enige de regels bepaalt, kun je natuurlijk niet spreken over privatisering. Maar als je denkt dat iedereen dat privatisering noemt, dan moet ik je teleurstellen. :)

quote:
Je hebt mij niet kunnen overtuigen.

Dat was mijn doel ook niet.

quote:
Dankzij de zorgverzekeraars zul je bedoelen.

Verdiep je eerst eens in het wáárom die mensen bij die bedrijven eruit zijn gegooid (tip: dat zit 'm in het feit dat die bedrijven die mensen geen werk meer kunnen garanderen, omdat de lokale overheid er een onduidelijke janboel van maakt, wat weer te wijten is aan de landelijke overheid die dit bij hen neerlegt)

quote:
Wie zegt dat externen het hier beter gaan doen dan de overheid? Je kunt erop wachten dat de kosten nog verder gaan stijgen en dat ook deze zorg tot op het bod uitgeknepen wordt. Uitstekend plan :)
AWBZ-zorg ligt al bij de overheid. Doen ze goed, de laatste jaren. _O-
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_148121784
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 22:48 schreef Kowloon het volgende:
Ik zie nu te vergelijken tussen DSW (restitutiepolis) en Anderzorg (naturapolis). Als ik het goed begrijp houdt een restitutiepolis in dat je zelf de rekening betaalt van de zorgverlener en dat de zorgverzekeraar die rekening weer vergoedt. En een naturapolis houdt in dat de zorgverzekeraar direct aan de zorgverlener een vergoeding betaalt. Nu heb ik begrepen dat een restitutiepolis 100 % vrije keus qua zorgverlener oplevert omdat de zorgverzekeraar alle rekeningen vergoedt, maar waarom sluit DSW dan nog steeds contracten af met zorgverleners?
Omdat die zorgverleners gewoon direct afrekenen met DSW. Je hoeft dat dan niet voor te schieten. Daarnaast kan het bij een niet-gecontracteerde zorgverlener zo zijn dat je niet het volledige tarief vergoed krijgt. Sommige zorgverleners mogen hun eigen tarief bepalen. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_148121829
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 21:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Same here. Komt binnen 4!!!! :') wkn terug
Hier ook opeens vandaag afgeschreven. Heb het gewoon gestorneerd via internetbankieren. Stond er gelijk terug op.
pi_148123168
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2014 00:01 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Omdat die zorgverleners gewoon direct afrekenen met DSW. Je hoeft dat dan niet voor te schieten. Daarnaast kan het bij een niet-gecontracteerde zorgverlener zo zijn dat je niet het volledige tarief vergoed krijgt. Sommige zorgverleners mogen hun eigen tarief bepalen. :)
Aha, helder. :) Dus ook een restitutiepolis geeft nog geen garantie op een volledige vergoeding? Als de zorgverlener niet-gecontracteerd is en een vrij hoge rekening indient, hoger dan marktconform, dan zal ook DSW wel bezwaar maken.
pi_148123208
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 00:28 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Aha, helder. :) Dus ook een restitutiepolis geeft nog geen garantie op een volledige vergoeding? Als de zorgverlener niet-gecontracteerd is en een vrij hoge rekening indient, hoger dan marktconform, dan zal ook DSW wel bezwaar maken.
Nee, zij betalen dan gewoon het marktconforme tarief. De rest mag jij betalen. :) (of protesteren ofzo. DSW heeft geen contract met hem, dus dan heeft hij ook niets met DSW te schaften)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_148123346
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2014 00:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, zij betalen dan gewoon het marktconforme tarief. De rest mag jij betalen. :)
Dus dan zit er per saldo zoveel verschil niet tussen een naturapolis waar er een contract is met nagenoeg alle zorgverleners en restitutiepolis die ook niet met alle zorgverleners een contract heeft. Volgens mij wordt mensen een hoop keuzestress aangepraat. :P
pi_148123582
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 00:32 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dus dan zit er per saldo zoveel verschil niet tussen een naturapolis waar er een contract is met nagenoeg alle zorgverleners en restitutiepolis die ook niet met alle zorgverleners een contract heeft. Volgens mij wordt mensen een hoop keuzestress aangepraat. :P
Nou, bij veel naturapolissen heb je juist te maken met het feit dat niet alle zorgverleners zijn gecontracteerd. En sommige zorgverleners doen niet meer aan contracten. (wat ik ook erg goed begrijp. Zie je veel bij fysio's; die zijn de administratieve rompslomp zat)

Het verschil is dat bij een naturapolis de vergoeding van een niet-gecontracteerde zorgverlener, vaak nog maar 50% is van het marktconforme tarief. Veel minder dan die bij een restitutiepolis.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_148123654
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2014 00:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nou, bij veel naturapolissen heb je juist te maken met het feit dat niet alle zorgverleners zijn gecontracteerd. En sommige zorgverleners doen niet meer aan contracten. (wat ik ook erg goed begrijp. Zie je veel bij fysio's; die zijn de administratieve rompslomp zat)

Het verschil is dat bij een naturapolis de vergoeding van een niet-gecontracteerde zorgverlener, vaak nog maar 50% is van het marktconforme tarief. Veel minder dan die bij een restitutiepolis.
Oke, dank je voor de info. Maakt het toch allemaal wat overzichtelijker.
pi_148125004
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 06:32 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik meld zelf altijd schriftelijk dat ik over ga stappen, dan is er in ieder geval opgezegd. Bij mijn zus is het opzeggen van de verzekering eens misgegaan, zat ze alsnog een jaar vast aan de verzekering waar ze eigenlijk vanaf wilde... En de (jaar)premie kun je gewoon storneren als deze afgeschreven wordt.
oh, ja daar had ik helemaal niet aan gedacht, had trouwens ook via de website van de verzekeraar een mail gestuurd en snel antwoord ontvangen, de opzegging gingen ze verwerken maar dat duurde en de maandpremie gingen ze in februari verrekenen...beetje vreemd omdat ik vroeg naar de jaarpremie....heb nu maar in elk geval jaarbetaling omgezet naar maand en de tandartsverzekering uitgezet, helaas ging dat niet voor de basisverzekering., maar het kan alsnog zo zijn dat ook deze veranderingen nog "verwerkt" moeten worden...op zich was ik tevreden met mijn verzekeraar, maar de communicatie over de nieuwe polis voor 2015 verliep niet echt soepel
  dinsdag 30 december 2014 @ 03:15:20 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148126684
quote:
14s.gif Op maandag 29 december 2014 23:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zie andere landen? Heb jij een vergrijzingsgolf gemist?

En dat van die pakketten: dat is iets dat de overheid zélf bedacht heeft. :D (De NZA heeft dit geadviseerd en dat is laatst in een voorgenomen wetswijziging in de Eerste Kamer gestrand (en wordt nu in gewijzigde vorm weer opgenomen).

Ja, ik verzin het allemaal niet hoor. |:(

[..]

Ik zou niet weten waarom niet?

Energie: ik kan overal heen waar ik dat wil. Het probleem is dat de overheid ( :') ) er een hoop heffingen op heeft gegooid, waardoor er weinig prijsverschil is. In de kale kWh-tarieven zit nog het grootste verschil. Het grootste deel van je energierekening is daarentegen iets dat je aan de overheid betaalt.

Ook de woningmarkt is voornamelijk door de overheid gereguleerd. Wederom geen echte privatisering. Sterker: het zijn geen bedrijven, maar stichtingen of verenigingen. Geen winstoogmerk, dus.

NS: de Staat is de grootste aandeelhouder. Daarnaast is er, vreemd genoeg, gedwongen gesplitst. De overheid heeft zélf die regels opgelegd. Er is inmiddels wél concurrentie op het spoor; niet rendabele lijnen voor de NS zijn overgenomen door andere partijen.

PTT: tarieven voor telefoon zijn, mede door de concurrentie véél lager dan voorheen. Post via de brief is ouderwets en ingehaald door elektronische post, dus de duurdere postzegel was er in handen van de overheid ook wel gekomen. Sterker: daar is wel concurrentie, maar voornamelijk in pakketdiensten en zie: DHL is een stuk goedkoper met z'n pakketjes dan PostNL.

Een privatisering is wanneer bedrijven van overheidsbezit overgaan in particuliere handen. Dat is bij bijvoorbeeld de NS gewoon niet gebeurd. Ook als de overheid als enige de regels bepaalt, kun je natuurlijk niet spreken over privatisering. Maar als je denkt dat iedereen dat privatisering noemt, dan moet ik je teleurstellen. :)

[..]

Dat was mijn doel ook niet.

[..]

Verdiep je eerst eens in het wáárom die mensen bij die bedrijven eruit zijn gegooid (tip: dat zit 'm in het feit dat die bedrijven die mensen geen werk meer kunnen garanderen, omdat de lokale overheid er een onduidelijke janboel van maakt, wat weer te wijten is aan de landelijke overheid die dit bij hen neerlegt)

[..]

AWBZ-zorg ligt al bij de overheid. Doen ze goed, de laatste jaren. _O-
Met zo'n belerend toontje met je "tip" kun je het wel vergeten. Blijf maar lekker geloven in je eigen leugens :)

Indirect praat je zelfs die dikke 500 euro reclamekosten per overstapper goed. Kom op man :')

[ Bericht 2% gewijzigd door leolinedance op 30-12-2014 03:24:47 ]
pi_148126713
Ik heb me nog even een goedkope zorgverzekering op de kop getikt. Via Independer kreeg je nog wat extra korting op de verzekering van Kiemer. Maximaal ER + simpelste aanvullende pakket voor 9 fysio behandelingen: ¤69. Met vrije keuze.

Als ik bij PNO was gebleven was ik een paar euro meer gaan betalen, maar dat was zonder aanvullende verzekering. Ik ben weer tevreden. En ik zie zojuist dat de zorgtoeslag weer is verhoogd, 78¤ :+
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:04:35 #270
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_148128189
Vast een hele domme vraag maar ik hoop dat iemand me nog één keer wil helpen. Bedankt in elk geval.

Ik heb zelf geen aanvullende tandverzekering nodig maar wel voor mijn dochter. Ik dacht dat ik dan toch zelf een aanvullende tandverzekering moest nemen en dat mijn dochter daar dan onder zou vallen.

Maar als ik nu mijn premie wil berekenen dan staat er achter mijn naam E 31,95 (menzis, tandverzorgd 750) en achter de naam van mijn dochter E15 (tandverzorgd 750).
Als ik invul dat ik voor mij geen aanvullende tandverzekering nodig heb maar wel voor mijn dochter dan staat er achter mijn naam E 0,00 (geen aanvullende tandverzekering) en bij mijn dochter E 15,00 (tandverzorgd 750).

Ik dacht dat ik mezelf moest verzekeren en dat zij daar dan onder zou vallen. Of hoef ik dat niet te doen en volstaat die E15,00 (tandverzorgd 750) voor mijn dochter? Alle vergoedingen zijn hetzelfde.
Sorry als dit een domme vraag is maar ik ben bang dat er iets verkeerd gaat.

En ik heb niks aan de klantenservice. 'Maar mevrouw als uw dochter in een pleeggezin woont dan is ze bij de pleegouders meeverzekerd.' Nee dat is in dit geval niet zo want ik heb de voogdij over mijn dochter gewoon zelf. 'Maar dan kunt u de voogdij toch gewoon even overdragen. Als u toch niet zelf meer voor uw kind zorgt maakt dat toch ook niet meer uit. En dan bent u van al het gezeur af.' :o :X goedemorgen.....
pi_148128288
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 09:04 schreef Luchtbel het volgende:
Vast een hele domme vraag maar ik hoop dat iemand me nog één keer wil helpen. Bedankt in elk geval.

Ik heb zelf geen aanvullende tandverzekering nodig maar wel voor mijn dochter. Ik dacht dat ik dan toch zelf een aanvullende tandverzekering moest nemen en dat mijn dochter daar dan onder zou vallen.

Maar als ik nu mijn premie wil berekenen dan staat er achter mijn naam E 31,95 (menzis, tandverzorgd 750) en achter de naam van mijn dochter E15 (tandverzorgd 750).
Als ik invul dat ik voor mij geen aanvullende tandverzekering nodig heb maar wel voor mijn dochter dan staat er achter mijn naam E 0,00 (geen aanvullende tandverzekering) en bij mijn dochter E 15,00 (tandverzorgd 750).

Ik dacht dat ik mezelf moest verzekeren en dat zij daar dan onder zou vallen. Of hoef ik dat niet te doen en volstaat die E15,00 (tandverzorgd 750) voor mijn dochter? Alle vergoedingen zijn hetzelfde.
Sorry als dit een domme vraag is maar ik ben bang dat er iets verkeerd gaat.

En ik heb niks aan de klantenservice. 'Maar mevrouw als uw dochter in een pleeggezin woont dan is ze bij de pleegouders meeverzekerd.' Nee dat is in dit geval niet zo want ik heb de voogdij over mijn dochter gewoon zelf. 'Maar dan kunt u de voogdij toch gewoon even overdragen. Als u toch niet zelf meer voor uw kind zorgt maakt dat toch ook niet meer uit. En dan bent u van al het gezeur af.' :o :X goedemorgen.....
Voor welke tandheelkunde wil je je kind verzekeren? Deel valt namelijk onder de basis. Orthodontie kan mogelijk ook onder de AV vallen en niet de TV. Bij Menzis onder de TV750 inderdaad.
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:17:50 #272
286575 Roces18
Chef de party
pi_148128392
Zo ook weer uitgekozen, heb zilveren kruis gekozen met 25% korting via de collectiviteit :9~
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_148128457
CZdirect of DSW... Het scheelt zo'n 100 euro per jaar
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:22:00 #274
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_148128469
Orthodontist inderdaad. Sorry vergeten te vermelden. En ik weet van het jaar wachttijd.
Maar moet ik dan voor mezelf ook dat pakket nemen of niet=
pi_148128540
Als ik een aanvullende verzekering bij een andere maatschappij afsluit, komt die vergoeding dan bovenop de andere?

Ik heb nu 9 fysiobehandelingen bij anderzorg, als ik ook een fysiopakket neem bij Univé, kan ik dan ná de eerste 9 van anderzorg bij hen aankloppen?

Mij lijkt dat ze niet weten dat ik er al 9 gehad heb, en daarbij gaat het niet om de eerste 9 die vergoed worden. Maar ik zal wel wat over het hoofd zien.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')