abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 april 2015 @ 13:32:55 #276
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151292425
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:28 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat hebben ze een beetje losgelaten. Maar ik denk niet dat je daar wat aan hebt...
Nope. Een beetje loslaten hebben we niets aan, het moet gewoon geheel verdwijnen. Onderscheid maken op deze gronden zorgt voor veel potentiele donoren die verloren gaan en dat is zonde.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 2 april 2015 @ 14:15:01 #277
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151293823
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nope. Een beetje loslaten hebben we niets aan, het moet gewoon geheel verdwijnen. Onderscheid maken op deze gronden zorgt voor veel potentiele donoren die verloren gaan en dat is zonde.
Ik hoorde laatst van een gay koppel dat homo's weer bloed mochten geven. Is dat inmiddels zo of lulden ze uit hun nek?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_151294035
Over een goeie twee maanden weten we meer:
Homoseksuele mannen kunnen mogelijk binnenkort weer bloed doneren, zo maakte minister Edith Schippers van Volksgezondheid vrijdag bekend. Schippers wil af van de regeling dat mannen die ooit seks hebben gehad met andere mannen uitgesloten zijn van bloeddonatie.

'GEEN VEILIGHEIDSRISICO'
De minister baseert haar argumenten op onderzoek van Sanquin Bloedvoorziening en de Universiteit Maastricht, die het veiligheidsargument ontkrachten. Homoseksuelen zijn momenteel uitgesloten van bloeddonatie omdat zij een grotere kans zouden hebben op overdracht van het hiv-virus.

De minister gaat nu in gesprek met het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, het COC, Sanquin Bloedvoorziening en de Nederlandse Vereniging voor Hemofiliepatiënten over vervolgstappen. Zij hoopt binnen 3 maanden meer duidelijkheid te kunnen geven.

bron:
http://www.metronieuws.nl(...)n-weer-bloed-doneren
  donderdag 2 april 2015 @ 14:21:16 #279
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151294041
Er is nog niks veranderd, zie de OP
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151294584
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:25 schreef karr-1 het volgende:
Zolang men het discriminerende "je bent homo dus mag je geen bloed geven" niet laat varen, weiger ik er aan deel te nemen. Ik zou graag willen, het is me ook al meermalen aangeraden of gevraagd, maar op dat punt loop ik dus vast.

Jammer, niets aan te doen blijkbaar.
Het gaat niet om homo zijn, het gaat om mannen die sex hebben met mannen. Het is heel erg goed onderzocht dat mannen die sex hebben met mannen een (sterk) verhoogd risico hebben allerlei infectieziekten op te lopen. Net zoals het goed onderzocht is dat mensen die in malariagebied op vakantie zijn geweest een verhoogd risico hebben op malaria. Daarom sluit je die mensen uit van donatie, omdat de risico's te groot zijn voor de ontvanger van het bloed.
Het gaat niet om homo's pesten, het gaat om de veiligheid van mensen die bloed nodig hebben.
  donderdag 2 april 2015 @ 14:42:14 #281
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151294921
Eens met Merel1808. Die discussie hebben we al vaker gevoerd, niet zo'n zin om in herhaling te vallen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 2 april 2015 @ 14:48:43 #282
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151295155
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:34 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Het gaat niet om homo zijn, het gaat om mannen die sex hebben met mannen. Het is heel erg goed onderzocht dat mannen die sex hebben met mannen een (sterk) verhoogd risico hebben allerlei infectieziekten op te lopen. Net zoals het goed onderzocht is dat mensen die in malariagebied op vakantie zijn geweest een verhoogd risico hebben op malaria. Daarom sluit je die mensen uit van donatie, omdat de risico's te groot zijn voor de ontvanger van het bloed.
Het gaat niet om homo's pesten, het gaat om de veiligheid van mensen die bloed nodig hebben.
Maar de grootste vrouwelijke slet van je woonplaats mag wel gewoon doneren, terwijl die ook gewoon hiv kan hebben en zelfs een groter risico daarop heeft dan een monogame homo die een relatie heeft met een monogame man.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 2 april 2015 @ 14:52:47 #283
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151295274
Die kans is gewoon kleiner
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 2 april 2015 @ 14:53:17 #284
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151295293
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:52 schreef Mark het volgende:
Die kans is gewoon kleiner
Nee, die kans is groter.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 2 april 2015 @ 14:54:30 #285
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151295331
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee, die kans is groter.
Denk dat vooral
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 2 april 2015 @ 14:56:11 #286
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151295398
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:54 schreef Mark het volgende:

[..]

Denk dat vooral
Hoe wil je hiv krijgen als je het allebei niet hebt en monogaam bent?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_151295530
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoe wil je hiv krijgen als je het allebei niet hebt en monogaam bent?
Waar denk je dat mensen vaker over liegen, monogaam zijn of homo zijn? :)
Your opinion of me is none of my business.
  donderdag 2 april 2015 @ 15:01:11 #288
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151295590
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:59 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Waar denk je dat mensen vaker over liegen, monogaam zijn of homo zijn? :)
Als bi moet ik helaas je '2' antwoorden. Vaak spreken mannen met mannen af zonder medeweten van de directe omgeving of degene waarmee ze een relatie voor de vorm hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Maanvis op 02-04-2015 15:08:09 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_151296248
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar de grootste vrouwelijke slet van je woonplaats mag wel gewoon doneren, terwijl die ook gewoon hiv kan hebben en zelfs een groter risico daarop heeft dan een monogame homo die een relatie heeft met een monogame man.
Lees dit rapport van de RIVM eens. Van de mensen met 1 partner in de afgelopen 6 maanden die zich bij een SOA-poli meldden, had 0,1% van de heteroseksuele mannen en vrouwen HIV. Van de mannen die sex hadden met mannen (maar wel dus maar 1 man in het afgelopen half jaar) was dat 1,5%, dat is dus 15x zo veel (blijven kleine risico's, maar toch).
Bij de mannen die positief getest zijn op HIV sinds 1983 (17.344 stuks) behoort 72% tot de risicogroep 'mannen die sex hebben met mannen'. Bij de vrouwen (4.379 stuks) heeft 28.7% de HIV gekregen van mannen uit het Sub-Saharagebied, daarom stellen ze die vraag ook in de vragenlijst.
Bij alle heteroseksuele mannen die binnenlopen op de SOA-poli heeft 1 op de 2407 HIV, van alle mannen die sex hebben met mannen en binnenlopen op de SOA-poli heeft 1 op de 73 HIV, dat zijn behoorlijke verschillen en ik vind het dan dus ook niet gek dat de bloedbank rekening houdt met die risico's.
Zeker niet omdat dingen als HIV niet direct in het bloed te vinden zijn, maar dan wel al overdraagbaar zijn op de ontvangers van het bloed.
  donderdag 2 april 2015 @ 15:32:06 #290
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151296620
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:19 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Lees dit rapport van de RIVM eens. Van de mensen met 1 partner in de afgelopen 6 maanden die zich bij een SOA-poli meldden, had 0,1% van de heteroseksuele mannen en vrouwen HIV. Van de mannen die sex hadden met mannen (maar wel dus maar 1 man in het afgelopen half jaar) was dat 1,5%, dat is dus 15x zo veel (blijven kleine risico's, maar toch).
Bij de mannen die positief getest zijn op HIV sinds 1983 (17.344 stuks) behoort 72% tot de risicogroep 'mannen die sex hebben met mannen'. Bij de vrouwen (4.379 stuks) heeft 28.7% de HIV gekregen van mannen uit het Sub-Saharagebied, daarom stellen ze die vraag ook in de vragenlijst.
Bij alle heteroseksuele mannen die binnenlopen op de SOA-poli heeft 1 op de 2407 HIV, van alle mannen die sex hebben met mannen en binnenlopen op de SOA-poli heeft 1 op de 73 HIV, dat zijn behoorlijke verschillen en ik vind het dan dus ook niet gek dat de bloedbank rekening houdt met die risico's.
Zeker niet omdat dingen als HIV niet direct in het bloed te vinden zijn, maar dan wel al overdraagbaar zijn op de ontvangers van het bloed.
Het gaat er om dat je uitgesloten wordt als bevolkingsgroep. Da's discriminatie. Je kunt op basis van statistieken van het CBS concluderen dat allochtonen 3x zovaak crimineel zijn als autochtonen. Zou je daarom alleen maar autochtonen mogen aannemen in je bedrijf?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_151296699
Ja
pi_151296748
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het gaat er om dat je uitgesloten wordt als bevolkingsgroep. Da's discriminatie. Je kunt op basis van statistieken van het CBS concluderen dat allochtonen 3x zovaak crimineel zijn als autochtonen. Zou je daarom alleen maar autochtonen mogen aannemen in je bedrijf?
Je wordt uitgesloten op basis van een activiteit die je ontplooit. Als die activiteit is 'tatoeages nemen' word je uitgesloten. Als die activiteit is 'rondwandelen in malariagebied', word je uitgesloten. Als die activiteit is 'als man sex hebben met mannen' word je uitgesloten.
Het gaat er écht niet om dat jij verliefd wordt op mannen en dat de mensen bij de bloedbank dat 'ieeeeeelllll' vinden, het gaat er om dat je bepaalde activiteiten ontplooit die het risico op een bloedoverdraagbare ziekte groter maken.
  donderdag 2 april 2015 @ 15:42:06 #293
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151296875
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:37 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Je wordt uitgesloten op basis van een activiteit die je ontplooit. Als die activiteit is 'tatoeages nemen' word je uitgesloten. Als die activiteit is 'rondwandelen in malariagebied', word je uitgesloten. Als die activiteit is 'als man sex hebben met mannen' word je uitgesloten.
Het gaat er écht niet om dat jij verliefd wordt op mannen en dat de mensen bij de bloedbank dat 'ieeeeeelllll' vinden, het gaat er om dat je bepaalde activiteiten ontplooit die het risico op een bloedoverdraagbare ziekte groter maken.
+1 voor je geduld ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 2 april 2015 @ 15:42:07 #294
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151296876
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:37 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Je wordt uitgesloten op basis van een activiteit die je ontplooit. Als die activiteit is 'tatoeages nemen' word je uitgesloten. Als die activiteit is 'rondwandelen in malariagebied', word je uitgesloten. Als die activiteit is 'als man sex hebben met mannen' word je uitgesloten.
Het gaat er écht niet om dat jij verliefd wordt op mannen en dat de mensen bij de bloedbank dat 'ieeeeeelllll' vinden, het gaat er om dat je bepaalde activiteiten ontplooit die het risico op een bloedoverdraagbare ziekte groter maken.
Als je allebei monogaam bent is dat helemaal niet waar! Zelfs de bloedbankmedewerker waarbij ik afgewezen werd was het oneens met deze onzin-regel!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 2 april 2015 @ 15:43:44 #295
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151296903
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je allebei monogaam bent is dat helemaal niet waar! Zelfs de bloedbankmedewerker waarbij ik afgewezen werd was het oneens met deze onzin-regel!
Schrijf een brief naar Sanquin, dat zal ze leren
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_151296962
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je allebei monogaam bent is dat helemaal niet waar! Zelfs de bloedbankmedewerker waarbij ik afgewezen werd was het oneens met deze onzin-regel!
Ik ga je toch niet overtuigen, maar ik had je net al verteld dat je (zelfs als je maar 1 partner hebt), toch 15x meer kans hebt op HIV als je sex hebt met mannen. Dat jij en je partner ultramonogaam zijn en geen ziektes aan elkaar doorgeven is superfijn voor je, maar risico's zijn nou eenmaal alleen van toepassing op populaties, niet op individuen.
pi_151297112
4e keer gedoneeerd alweer en nieuw in dit topic :7

over de discussie hierboven, gaat t nou om dat diegene die t nodig heeftbloed krijgt of dat jij kan opscheppen dat je bloed geeft? de regel is er nou eenmaal om diegene die bloed ontvangt te beschermen, niet om homos te discrimineren. 8)7

als je bv ziek bent of zelf een bloedtransfusie heb gehad, dan mag je ook niet meer als t goed is, hun hoor je toch ook niet klagen? :O
Zie!
  donderdag 2 april 2015 @ 15:52:49 #298
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_151297142
Die discussie komt regelmatig terug, er verandert voorlopig niks
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 2 april 2015 @ 16:00:44 #299
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_151297374
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:46 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik ga je toch niet overtuigen, maar ik had je net al verteld dat je (zelfs als je maar 1 partner hebt), toch 15x meer kans hebt op HIV als je sex hebt met mannen. Dat jij en je partner ultramonogaam zijn en geen ziektes aan elkaar doorgeven is superfijn voor je, maar risico's zijn nou eenmaal alleen van toepassing op populaties, niet op individuen.
Da's puur op statistiek van je bevolkingsgroep en niet op je daadwerkelijke gedrag gebaseerd. Als je de vragenlijst vervangt met een aantal vragen waarin het risicogedrag van homo's gevangen wordt dat hiv veroorzaakt dan doet niemand er moeilijk over (en dan vang je ook meteen af dat de grootste slet uit je dorp nog bloed doneert). Gewoon invullen wat de rutgersstichging zegt over wat je moet doen als je homo bent en geen hiv wilt krijgen. Dat op die vragenlijst zetten en er is niets aan de hand.

[ Bericht 7% gewijzigd door Maanvis op 02-04-2015 16:20:19 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 2 april 2015 @ 16:33:18 #300
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_151298257
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:52 schreef Mark het volgende:
Die discussie komt regelmatig terug, er verandert voorlopig niks
En dat is jammer. Verandering is en blijft hard nodig. Je sluit een complete groep mensen uit op basis van wat ze doen in de slaapkamer terwijl dat niemand iets aangaat. Als vrouw kan ik elke dag met een andere kerel in bed liggen maar mag ik nog steeds bloed geven. Als man kan ik de rest van mijn leven elke dag weer met dezelfde man in bed liggen en dan mag ik geen bloed geven.

Hoe je het ook bekijkt, dat is en blijft fout in mijn ogen. En het dan afdoen met "die discussie hebben we al vaker gehad" is wel erg simpel.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')