abonnement Unibet Coolblue
pi_148372162
Hehe :D luxeproblemen :P

mijn huispak voor mn jongste is eindelijk af *O*





ik vind de pasvorm niet geniaal maar mn jongste deed hem gelijk niet meer uit dus goedgekeurd I guess.
:)
  maandag 5 januari 2015 @ 22:41:56 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148374128
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:04 schreef mignonne het volgende:
Hehe :D luxeproblemen :P

mijn huispak voor mn jongste is eindelijk af *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ik vind de pasvorm niet geniaal maar mn jongste deed hem gelijk niet meer uit dus goedgekeurd I guess.
Onesie!!! Leuk O+
Resistance is futile.
pi_148375702
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

is het inmiddels gelukt? Ik heb geen patroon daarvan en ook geen ervaring met ze maken.

@sjeekie, wat een mooie kleur geel is dat ♡
nope nog niet gelukt ;(
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_148376388
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:14 schreef DjinN het volgende:

[..]

nope nog niet gelukt ;(
ik denk dat ik wat steken op zou pakken aan de kant waar je de flap wil en dan 1 of 2 rijen recht/averecht breien en dan elke rij of om de rij aan allebei de zijkanten gaan minderen. Maar dat hangt allemaal wel een beetje af van hoe dik je garen is enz.
:)
pi_148380614
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:21 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
OK... waarom wilde ik dit ook al weer doen?

Gisterenavond (na een dag scriptie schrijven) mocht ik van mezelf eindelijk beginnen met week 1 van de Fair Isle Retro Sampler van Wieke van Keulen.

Ik ben serieus gek geworden van het opzetten. Ik probeerde eerst de methode met 1 draad, na 19 keer nageteld te hebben dat ik echt 216 steken er op had staan, begon ik met de eerste pen (1 recht en 1 averecht tot het eind). Na goed 50 steken lagen mijn pennen zo zo ver uit elkaar dat ik bijna mijn armen kon strekken. Na 216 steken waren mijn armen te kort en was ik toch niet tevreden, dus de hele boel ging weer los.

Vervolgens opgezet met de 2 draden methode en dat ging al beter. Maar niet met naald nummer 3 :'(. Ik raakte regelmatig de tel kwijt, liet steken vallen (of mijn breipen) en mijn humeur werd er niet beter van. Nog maar eens een nachtje extra over slapen dus.

Vandaag na weer een paar uur scriptie schrijven was mijn welverdiende break eindelijk in zicht. Met naald nummer 4 heb ik met 2 draden de hele boel opnieuw opgezet en dat lukte zowaar de eerste keer. De eerste toer recht/averecht is gelukt, ongetwijfeld heb ik af en toe de volgorde niet goed aangehouden, maar soit... het is mijn eerste breiwerk, en daar zitten mijn bloed, zweet en tranen in verwerkt. Bij de tweede pen smokkel ik af en toe, zodat de rechte en averechte toch boven elkaar komen en zolang het er 216 blijven, ben ik tevreden. Ik haak sowieso ook redelijk strak, dus dat ik dat met breien doe, is voor mij niet zo'n verrassing.

Qua stekenverhouding heb ik alle richtlijnen losgelaten. Het aantal steken moet deelbaar zijn door 72 en dat lukt zo, dus hoe groot hij gaat worden, zie ik dan wel weer. In het ergste geval maak ik er kussenhoes van :P. Maar dat zal denk ik wel loslopen.

Foto's maken lukt niet meer in het donker, dat wordt van het weekend denk ik op z'n vroegst. Ik had nog sokkenwol liggen van Scheepjes (invicta colour 970: geel-rood-bruin) en daar heb ik een effen kleurtje bijgezocht (invicta extra 1304):
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Morgen nieuwjaarsreceptie van het werk, en druk met de scriptie deze week, dus week 1 ga ik niet af krijgen voordat week 2 online komt. Gelukkig binnenkort een aantal avonddiensten, hopelijk is het rustig en kan ik meters maken op de bank ;).
Die eerste rondes vond ik ook altijd een crime, met veel vertellen en zo nu en dan een verdraaiing bij het rondbreien.
Op de link die je gaf, staat de tip om na een bepaald aantal steken een marker te plaatsen. Waarom heb ik daar zelf nooit aan gedacht :N
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:58:49 #56
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_148443575
Die markers had ik bij de eerste keer al gelijk gebruikt. Van een contrasterende kleur heb ik rondjes geknoopt en die doen hun werk prima. Het is meer mijn onkunde die me de das om doet (of in dit geval nog lang niet).

Het komt uiteindelijk wel goed, zo koppig ben ik dan ook wel weer. Na jarenlang haken is het ook wel fijn om iets buiten mijn comfortzone te doen. Jammer alleen dat ik met een full-time baan met onregelmatige diensten, mijn opleiding (inclusief stomme scriptie), mijn jachthond (inclusief jachttrainingen) een huishouden en nog iets van een sociaal leven (of wat daar nog van over is na 3 jaar studeren) soms het idee heb dat ik zo weinig tijd over hou.

Die onregelmatige diensten geven (heel soms) wel de kant om mijn hobby op mijn werkplek uit te kunnen oefenen. Vooral tijdens de nachtdiensten heb ik altijd wel wat bij me om te kunnen handwerken. Ik ben een nachtmens en kan dan lekker meters maken. Voor je het weet (als het tenminste rustig is) komt de zon ineens weer op en is het bijna tijd om naar mijn bedje te gaan. Elk nadeel heb z'n voordeel!
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 januari 2015 @ 16:12:40 #57
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_148471661
Heb inmiddels 2 vlechtsjaals af :) De andere is paars.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_148498443
leuk rewimo. Das een flinke sjaal of is je tafel heel smal? :D ziet er heerlijk warm uit. Leuk gebruik van kleur ook zo.

Ik heb een muts voor mezelf gemaakt gister *O* ein-de-lijk iets voor mezelf :D ik had 1 streng cascade sport 220 superwash. Heerlijk zachte fijne wol, 100% merino, maarja, maar 1 streng :') uiteindelijk een muts gevonden naar mijn zin die ik ervan kon maken, ben er blij mee O+



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 9 januari 2015 @ 11:27:50 #59
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_148498870
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:18 schreef mignonne het volgende:
leuk rewimo. Das een flinke sjaal of is je tafel heel smal? :D ziet er heerlijk warm uit. Leuk gebruik van kleur ook zo.

Ik heb een muts voor mezelf gemaakt gister *O* ein-de-lijk iets voor mezelf :D ik had 1 streng cascade sport 220 superwash. Heerlijk zachte fijne wol, 100% merino, maarja, maar 1 streng :') uiteindelijk een muts gevonden naar mijn zin die ik ervan kon maken, ben er blij mee O+

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, de tafel is niet smal, de sjaal is groot :D En lekker warm O+

Toffe muts! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 10 januari 2015 @ 23:37:32 #60
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_148554840
Toffe muts, Mignonne!

Ik ben ook begonnen met breien. Een sjaal (uiteraard :')) en dan vraag ik mij zo af, hè.. Als je 219 steken moet hebben, dan past dat toch nooit op een breinaald? :o

Halen jullie alle info van internet? En waar kopen jullie je wol? Ik ben in elk geval helemaal enthousiast!
pi_148556420
Ik heb rondbreinaalden, dan kun je je steken vaak een stuk makkelijker kwijt :) en soms is het idd proppen :P

leuk dat je enthousiast bent! *O*
Ik koop zelf eigenlijk vrijwel altijd bij www.hetwolhuis.nl prima levering, goede service en heel vriendelijke mensen als je vragen hebt. Ook kunnen ze eventueel op verzoek bepaalde wol inkopen. Veel mensen bestellen ook bij www.hobbydoos.nl en www.wolplein.nl ik haal ook regelmatig garen bij zeeman of action. Zeker voor projectjes waarbij ik het niet zo heel belangrijk vindt wat voor soort garen ik gebruik. Zaken zoals de witte boekenwinkel en euroland hebben vaak partijen wol liggen die ze opgekocht hebben van bijvoorbeeld phildar of pingouin.

info, voor bepaalde steken google ik. Je kunt ook onwijs veel op youtube vinden. Ik heb zelf een hekel aan eerst 20 minuten film te moeten kijken voordat ik een steek verder ben (pun intended :+ ) maar het kan wel helpen. Oh en een account op www.ravelry.com
:)
  zondag 11 januari 2015 @ 01:05:07 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148557518
Iedereen hun beste werk al geshowd in het 'show hier je beste werk'-topique? Breien is ook het showen waard. :7
Resistance is futile.
  zondag 11 januari 2015 @ 14:53:59 #63
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_148567216
Thanks voor alle tips! Ik heb nu wol gekocht bij de zeeman en hema, dus voorlopig ben ik nog wel even zoet. Maar het is wel al heerlijk om te neuzen O+
pi_148868333
http://twistedsifter.com/(...)-knit-giant-blanket/

Kijk eens wat ik tegenkwam :D Vond ik zo gaaf!
Een vrouw die van gigantisch dikke wol een deken maakt met behulp van PVC buizen.

"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  Moderator dinsdag 20 januari 2015 @ 11:29:35 #65
5428 crew  miss_sly
pi_148868839
Zo, ik heb ook weer een projectje af:



Heel leuk om te maken, zo'n fair isle werk O+ Dat ga ik zeker nog vaker doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_148872048
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:53 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Thanks voor alle tips! Ik heb nu wol gekocht bij de zeeman en hema, dus voorlopig ben ik nog wel even zoet. Maar het is wel al heerlijk om te neuzen O+
Het is handig om als je aan iets nieuws begint de dingen meteen bij hun juiste naam te noemen. Hema en Zeeman hebben geen wol, wel breigaren.
pi_148872106
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:29 schreef miss_sly het volgende:
Zo, ik heb ook weer een projectje af:

[ link | afbeelding ]

Heel leuk om te maken, zo'n fair isle werk O+ Dat ga ik zeker nog vaker doen.
Erg mooi geworden. Fair isle en Noors zitten breien kan zo'n gezellig gevoel geven.
pi_148892893


YAAYY! Flappen zitten er aan *O* Nu nog lekker warme stof in de binnenkant naaien, en dan nog de afwerking :Y
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_148893072
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:17 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het is handig om als je aan iets nieuws begint de dingen meteen bij hun juiste naam te noemen. Hema en Zeeman hebben geen wol, wel breigaren.
Dat maakt de meeste mensen echt niet uit hoor. In het NL is 'wol' nu eenmaal een catch-all term voor garen op een bolletje.
Kwak
pi_148893651
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat maakt de meeste mensen echt niet uit hoor. In het NL is 'wol' nu eenmaal een catch-all term voor garen op een bolletje.
+1
:)
pi_148895104
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:17 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het is handig om als je aan iets nieuws begint de dingen meteen bij hun juiste naam te noemen. Hema en Zeeman hebben geen wol, wel breigaren.
Breigaren, wol, wat maakt het uit. Je kan er allebei mee breien en haken
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:34:40 #72
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_148949811
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:42 schreef DjinN het volgende:

[..]

Breigaren, wol, wat maakt het uit. Je kan er allebei mee breien en haken
En m'n sjaal wordt er niet mooier van. :')
pi_148950761
Nee, maar wel als je wol neemt ipv Zeeman's breigaren.
pi_148953227
Wat heb jij toch tegen zeeman garen? Waarom boeit het überhaupt waar een ander mee breit of haakt?
Er zijn heel veel garens die ik heel mooi vind, maar voor 8 euro per streng bijvoorbeeld hoeft het voor mij echt niet. Drops is een betaalbaar alternatief, maar er is imho niets mis met Zeeman. Zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding. Overigens heeft zeeman ook diverse garens in het assortiment die bijv 25-50% wol zijn. Als ik eerlijk ben betaal ik liever 0,99 voor een bol zeeman acryl dan 3,99 voor een bol phildar acryl, dat vind ik teveel geld voor het soort garen wat je ervoor krijgt.
:)
pi_148953311
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:26 schreef mignonne het volgende:
Wat heb jij toch tegen zeeman garen? Waarom boeit het überhaupt waar een ander mee breit of haakt?
Er zijn heel veel garens die ik heel mooi vind, maar voor 8 euro per streng bijvoorbeeld hoeft het voor mij echt niet. Drops is een betaalbaar alternatief, maar er is imho niets mis met Zeeman. Zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding. Overigens heeft zeeman ook diverse garens in het assortiment die bijv 25-50% wol zijn. Als ik eerlijk ben betaal ik liever 0,99 voor een bol zeeman acryl dan 3,99 voor een bol phildar acryl, dat vind ik teveel geld voor het soort garen wat je ervoor krijgt.
Dat.

Al kan ik ook watertanden bij mooie handgeverfde wol van dertig euro voor 800 meter :@
Kwak
pi_148953415
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat.

Al kan ik ook watertanden bij mooie handgeverfde wol van dertig euro voor 800 meter :@
absoluut! Maar dat sluit elkaar niet uit toch?
:)
pi_149021217
Yay ik mag weer wat testen♡ een vest voor mezelf dit keer :D

T moet een chunky vest worden ♡ ik heb mooi frambozenrood garen gehaald, kan nie wachten :D
En for the time being hou ik me bezig met een truitje voor mn jongste. Die was jaloers op de trui vwn de oudste...







:)
pi_149201243
Tussendoortje :D ik kocht een mooie kleur gele wol bij Dille & Kamille maar geen flauw idee hoeveel er op een bol zit. In de winkel stond 50 meter ongeveer, maar na zelf wat nameten en rekenen kwam ik toch wat hoger uit per bol. Ik besloot er maar een paar slofjes mee te doen zodat ik zeker weten genoeg had. Deze gaan in een bewaardoos voor een baby ooit :)

Het patroon wat ik gebruikte had een totaal onlogische zool en neus dus ik heb zelf eea aangepast, en thrums toegevoegd! mn eerste keer met thrumming. Het voelt heerlijk zacht en fluffy aan de binnenkant :D O+ ze zijn bedoelt als sloffen voor buiten, voor over sokken heen.



:)
pi_149201840
Wat schattig mignonne. O+

Hoe werkt dat met die blauwe frummeltjes, ziet er heel apart uit op de onderste foto :D
Kwak
pi_149202042
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 10:03 schreef kwakz0r het volgende:
Wat schattig mignonne. O+

Hoe werkt dat met die blauwe frummeltjes, ziet er heel apart uit op de onderste foto :D
grijs, mn fooncam is gaar xD het geel is ook veul mooier dan op de foto -O-

het is heel simpel eigenlijk! Je moet je naald insteken in het gaatje ónder de steek op je naald zeg maar. Dus niet zoals wanneer je zou breien maar echt eentje er onder, dan brei je je thrum door die steek, vervolgens brei je de steek die je moest doen, dus die erboven ligt. En dan slip je je thrum over de gebreide steek heen. De boel even aantrekken en klaar.

Thrums maak je door ongesponnen wol of garen te nemen, stukje van +/- 20 cm lang en iets meer dan halve cm breed. Uiteinden vouw je naar elkaar toe zodat je een lus krijgt, die lus duw je plat en dat wrijf je een beetje tussen je handen zodat het in elkaar haakt. Dan is je thrum klaar om gebreid te worden.

Het voelt echt superfluffy en zacht van binnen <3 na verloop van tijd zal het gaan vervilten door gebruik enzo. Needless to say dat je dit niet kunt wassen :P
:)
  woensdag 4 februari 2015 @ 22:30:49 #81
440386 Knitorian
Stitching through Time
pi_149373523
Ik meld mij ook als fanatiek breister :)

Een jaar of vijf geleden weer opgepakt na het als kind geleerd te hebben en het is een beetje uit de hand gelopen als hobby. Ik ontwerp ondertussen ook zelf patronen.

Ik brei het liefst sokken of lace shawls.

Het was leuk dit topic door te lezen, heb gelijk al weer wat geleerd met de thrums.
pi_149373686
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:30 schreef Knitorian het volgende:
Ik meld mij ook als fanatiek breister :)

Een jaar of vijf geleden weer opgepakt na het als kind geleerd te hebben en het is een beetje uit de hand gelopen als hobby. Ik ontwerp ondertussen ook zelf patronen.

Ik brei het liefst sokken of lace shawls.

Het was leuk dit topic door te lezen, heb gelijk al weer wat geleerd met de thrums.
Oeh ben wel benieuwd naar je sokken en lace shawl patronen! Zit je op ravelry?
Kwak
  woensdag 4 februari 2015 @ 22:46:57 #83
440386 Knitorian
Stitching through Time
pi_149374087
Ik op ravelry.

Ik heb tot dusver twee shawls online, sokken brei ik vooral voor mezelf om te dragen. Meestal gewoon zonder patroon, dat draagt het lekkerst, vind ik, en is lekker makkelijk als ik wil breien zonder er bij na te denken. Dan heb ik ook meestal nog iets ingewikkelders op de naalden voor als ik meer concentratievermogen heb.

Het ontwerpen is een beetje gekomen omdat ik door omstandigheden gedwongen werd thuisblijfmoeder te worden. Op zich heel leuk, maar ik had toch ook een uitlaatklep voor mijn creativiteit enzovoort nodig.
pi_149377237
Heeeey verse aanwas! Leuk! *O* :D
en wauw je sjaals! :o die erebor is echt heel erg mooi! Knap zeg dat je dat zelf ontwerpt. Morgenavond ff je andere projecten bekijken.

Ik ben begonnen met mn testknit *O* en mn wol is zo heerlijk fluffy ♡ volgens mij wordt t een heel fijn vest. Mn cold as fuck wanten zijn af en ik heb mn neverending project weer opgepakt en ben zomaar een heel eind opgeschoten ermee. Woehoe!
:)
pi_149378268
Ik vind juist de andere sjaal supermooi :D

Ben ook een beetje projecten aan het afwerken, want wil hraag voorjaars en zomertruitjes gaan breien voor M.elle. gisteren twee patronen uitgezocht en garen erbij enzo. Ga 1 lange en 2 of 3 korte mouwen versies maken.

Amerikaanse maten zijn wel raar klein. Mijn zoontje van 3 maanden is flink, maar zou van een (afgevallen) patroon bv maat 12 maanden moeten hebben... :') de britse klopt wel. Hij zit nu in 62-68 dus maat 6 maanden kan ik ke voorstellen.

Ik ga deze maken
http://www.ravelry.com/patterns/library/towpath-henley

In maat 6 maanden met lijf en mouwen lengte 9 maanden, van drops baby merino (lange mouw).
En met korte mouwen van Fabel of Alpaca, en een katoenen van by claire garen maar dan 1 maatje groter ivm stekenverhouding.

En deze
http://www.ravelry.com/patterns/library/owlet-2
Met korte mouwen, maat 9 maanden en lengte lijf en mouwen 12 maanden.
Van drops air en of drops paris. De steekverhouding daarvan is minder pennen per 10cm en evenveel steken dus als t goed is wordt het vanzelf al langer.
Kwak
pi_149378272
Of zou die owlet te meisjesachtig zijn? Dan kan ik evt nog de maat 12 maanden van deze maken (zonder gaatjespatroon):
http://www.ravelry.com/patterns/library/morpheus
Argh!
Kwak
  donderdag 5 februari 2015 @ 11:16:01 #87
440386 Knitorian
Stitching through Time
pi_149382666
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 01:03 schreef mignonne het volgende:
Heeeey verse aanwas! Leuk! *O* :D
en wauw je sjaals! :o die erebor is echt heel erg mooi! Knap zeg dat je dat zelf ontwerpt. Morgenavond ff je andere projecten bekijken.
Dank!

Als iemand hier trouwens een van de patronen wil hebben, laat dan even weten wat je Ravelry username is :)

Ben nu bezig met een shawl die een halve cirkel moet worden, vooral omdat ik nog nooit zo'n vorm gebreid heb. Ik hou van een uitdaging :)
  donderdag 5 februari 2015 @ 11:19:46 #88
440386 Knitorian
Stitching through Time
pi_149382764
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 06:35 schreef kwakz0r het volgende:
Of zou die owlet te meisjesachtig zijn? Dan kan ik evt nog de maat 12 maanden van deze maken (zonder gaatjespatroon):
http://www.ravelry.com/patterns/library/morpheus
Argh!
Ik vind die owlet heel schattig, maar voor een jongetje Morpheus denk ik leuker. Aan de andere kant, op die leeftijd interesseert het ze nog niet wat ze aan hebben dus doe lekker wat je zelf wilt. Als jij het maar leuk vind toch?!

Dochter 1 hier (bijna drie) begins steeds meer een uitgesproken mening te krijgen over haal kleren. Het is bij voorkeur rood en fluffy.
pi_149402938
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:19 schreef Knitorian het volgende:

[..]

Ik vind die owlet heel schattig, maar voor een jongetje Morpheus denk ik leuker. Aan de andere kant, op die leeftijd interesseert het ze nog niet wat ze aan hebben dus doe lekker wat je zelf wilt. Als jij het maar leuk vind toch?!

Dochter 1 hier (bijna drie) begins steeds meer een uitgesproken mening te krijgen over haal kleren. Het is bij voorkeur rood en fluffy.
Rood en fluffy O+

Ik doe lekker de uiltjes. Maak t van vrij robuust dik katoen, met houten knoopjes. Staat m vast schattig op een zwart broekje ofzo.
Kwak
pi_149406478
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 06:32 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind juist de andere sjaal supermooi :D

Ben ook een beetje projecten aan het afwerken, want wil hraag voorjaars en zomertruitjes gaan breien voor M.elle. gisteren twee patronen uitgezocht en garen erbij enzo. Ga 1 lange en 2 of 3 korte mouwen versies maken.

Amerikaanse maten zijn wel raar klein. Mijn zoontje van 3 maanden is flink, maar zou van een (afgevallen) patroon bv maat 12 maanden moeten hebben... :') de britse klopt wel. Hij zit nu in 62-68 dus maat 6 maanden kan ik ke voorstellen.

Ik ga deze maken
http://www.ravelry.com/patterns/library/towpath-henley

In maat 6 maanden met lijf en mouwen lengte 9 maanden, van drops baby merino (lange mouw).
En met korte mouwen van Fabel of Alpaca, en een katoenen van by claire garen maar dan 1 maatje groter ivm stekenverhouding.

En deze
http://www.ravelry.com/patterns/library/owlet-2
Met korte mouwen, maat 9 maanden en lengte lijf en mouwen 12 maanden.
Van drops air en of drops paris. De steekverhouding daarvan is minder pennen per 10cm en evenveel steken dus als t goed is wordt het vanzelf al langer.
Die uiltjes komen bekend voor. Was het de vorige keer niet een mutsje?

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 06:35 schreef kwakz0r het volgende:
Of zou die owlet te meisjesachtig zijn? Dan kan ik evt nog de maat 12 maanden van deze maken (zonder gaatjespatroon):
http://www.ravelry.com/patterns/library/morpheus
Argh!
Voor 12 mnd is het nog niet te meisjesachtig. Ik denk wel voor een jaar of 5. Is de bovenste foto niet van een jongetje?
pi_149406710
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:50 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Die uiltjes komen bekend voor. Was het de vorige keer niet een mutsje?

[..]

Voor 12 mnd is het nog niet te meisjesachtig. Ik denk wel voor een jaar of 5. Is de bovenste foto niet van een jongetje?
Ik heb m nog niet eerdee gemaakt. Maar er zijn meer patronen van ja!

Hij is pas vier maanden eind februari overigens, maar die patroonmaten zijn raar en hij is groot (lang ook).
Kwak
  maandag 9 februari 2015 @ 08:03:50 #92
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_149499073
Nou, mijn sjaal is af! Het is niet echt een succesverhaal,aangezien de lengte net-niks is (wol was op) en 'ie aan de ene kant een paar cm breder is dan aan de andere kant :') Maar, hij is af! En ik vond het leuk! Dus nu ben ik aan het oriënteren op een nieuw project: een babydekentje! Zouden jullie mij daar bij kunnen helpen?
Ik zoek een wol die niet te fijn (dunne draad) is, maar wel lekker zacht en in een uni-kleur te vinden is. Ik heb al wat items in mijn mandje bij het wolhuis, maar een andere site vind ik ook prima. Weten jullie hoeveel bollen ik ongeveer nodig zou hebben?
Thanks!
pi_149499365
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 08:03 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Nou, mijn sjaal is af! Het is niet echt een succesverhaal,aangezien de lengte net-niks is (wol was op) en 'ie aan de ene kant een paar cm breder is dan aan de andere kant :') Maar, hij is af! En ik vond het leuk! Dus nu ben ik aan het oriënteren op een nieuw project: een babydekentje! Zouden jullie mij daar bij kunnen helpen?
Ik zoek een wol die niet te fijn (dunne draad) is, maar wel lekker zacht en in een uni-kleur te vinden is. Ik heb al wat items in mijn mandje bij het wolhuis, maar een andere site vind ik ook prima. Weten jullie hoeveel bollen ik ongeveer nodig zou hebben?
Thanks!
Merino O+ voor dekentjes echt heel fijn!
Kwak
pi_149728564
Hier een truitje af voor mijn zoontje O+ iets op de groei maar niet teveel.


Zwarte alpaca, patroon is towpath henley (ravelry). Vond t best een ingewikkeld patroon, raglan maar dan bottom up, met dubbelgevouwen dichtgebreide zomen, en een applied i-cord boordje.

Ik wil dezelfde met korte mouwen maken van katoen (en met ander stekenpatroon) maar dan doe ik gewone boordjes denk ik.
Kwak
pi_149731140
Superleuk kwak! Tof patroon en leuk ook, in zwart O+
:)
pi_149759682
en niks op de groei dus :') maat 6 maanden, volledig naar maat gebreid, met een iets langer lijfje omdat ik weet dat M een lange romp heeft...

kind is 4 maanden :+ (hier door t spelen iets opgekropen)
Kwak
pi_149760128
leuk <3 Amerikaanse maat? ik moet zeggen dat ik die namelijk wel vaak klein vind vallen in patronen.
:)
pi_149761218
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:24 schreef mignonne het volgende:
leuk <3 Amerikaanse maat? ik moet zeggen dat ik die namelijk wel vaak klein vind vallen in patronen.
Nee Engelse vlgs mij. Amerikaanse maat 9 mnd van een ander patroon heeft dezelfde afmetingen idd...
Kwak
pi_149761422
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee Engelse vlgs mij. Amerikaanse maat 9 mnd van een ander patroon heeft dezelfde afmetingen idd...
oh okay! Misschien is je menneke gewoon een sliert :D O+

maar ja, bijzonder die Amerikaanse maten. Hoewel ze daar wel een paar cm kleiner zijn gemiddeld dan hier geloof ik, maar of dat ook voor kindermaten al geldt??
En het stomme is, tot 2T zo'n beetje valt het klein en daarna ineens behoorlijk groot :') gelukkig staan er bij de meeste patronen chest circumference en dergelijke bij, ik kies mijn maten op basis daarvan. Voor mijn oudste kom ik dan meestal rond de 4T uit, voor de jongste kom ik soms bij 3-6 mnd uit met een verlengde body :')
:)
pi_149761574
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh okay! Misschien is je menneke gewoon een sliert :D O+

maar ja, bijzonder die Amerikaanse maten. Hoewel ze daar wel een paar cm kleiner zijn gemiddeld dan hier geloof ik, maar of dat ook voor kindermaten al geldt??
En het stomme is, tot 2T zo'n beetje valt het klein en daarna ineens behoorlijk groot :') gelukkig staan er bij de meeste patronen chest circumference en dergelijke bij, ik kies mijn maten op basis daarvan. Voor mijn oudste kom ik dan meestal rond de 4T uit, voor de jongste kom ik soms bij 3-6 mnd uit met een verlengde body :')
_O-

Blijkbaar korte babies en na de peutertijd allemaal dik :')

Ik vind de chest cicumference in sommige patronen naar verhouding ook breed bij de babypatronen/lijfje kort.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')