abonnementen ibood.com bol.com
pi_166362271
registreer om deze reclame te verbergen
Wat balen!! Nou dan weet ik zeker dat ik er niet voor ga. Ondanks dat ik t nog steeds heeeel mooi vind!

Die handschoenen zijn schitterend!
pi_166362478
Wow Ceviche, supermooi! Dat wil ik ook nog eens leren.

Samzz: hij ziet er wel prachtig uit, maar jammer dat het toch een beetje een mislukt project is...
pi_166362924
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 08:03 schreef Bleie het volgende:
Wow Ceviche, supermooi! Dat wil ik ook nog eens leren.

Samzz: hij ziet er wel prachtig uit, maar jammer dat het toch een beetje een mislukt project is...
Ja, vind het ook. Qua breien is ie super gelukt. Maar als sjaal toch niet geschikt, tenzij je graag met een schaap om je nek loopt _O-.

Heb m nu als loper op m'n bed, zal er straks even een foto van maken :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 2 november 2016 @ 10:44:46 #254
211083 Angelof9
I must go first
pi_166364563
Oh wow, dat is echt gigadikke wol! :o

Ik denk dat je voor zo'n project misschien beter 5 draden "gewone" dikke wol kunt gebruiken.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_166365052
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:44 schreef Angelof9 het volgende:
Oh wow, dat is echt gigadikke wol! :o

Ik denk dat je voor zo'n project misschien beter 5 draden "gewone" dikke wol kunt gebruiken.
Achteraf waarschijnlijk wel. Maar ik had een plaatje in m'n hoofd :').

4rG3uqI.jpg

Vind t toch wel leuk staan zo :).
  woensdag 2 november 2016 @ 11:38:47 #256
211083 Angelof9
I must go first
pi_166365436
Wat een leuke, romantische slaapkamer heb je O+
pi_166365556
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:38 schreef Angelof9 het volgende:
Wat een leuke, romantische slaapkamer heb je O+

Ben er ook echt blij mee. Wel op zoek naar een ander bed, deze kraakt enorm :{.
  woensdag 2 november 2016 @ 11:53:15 #258
211083 Angelof9
I must go first
pi_166365718
Ik heb datzelfde bed gehad (Ikea?) in het zwart en die van mij kraakte niet. Wellicht zit er iets niet helemaal goed in elkaar of ligt het aan je lattenbodem?
pi_166365799
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:53 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb datzelfde bed gehad (Ikea?) in het zwart en die van mij kraakte niet. Wellicht zit er iets niet helemaal goed in elkaar of ligt het aan je lattenbodem?
Nah, ze hebben de poten veranderd. Dat zijn nu losse onderdelen en dat gaat mis.

Mijn zusje heeft hetzelfde bed maar een ouder model en die kraakt nauwelijks.
  woensdag 2 november 2016 @ 12:02:00 #260
211083 Angelof9
I must go first
pi_166365905
Ja klopt, bij mij zaten de poten aan de voor en achterkant vast. Dan had ik dus ook het oudere model.
pi_166366131
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:02 schreef Angelof9 het volgende:
Ja klopt, bij mij zaten de poten aan de voor en achterkant vast. Dan had ik dus ook het oudere model.
Echt zonde. Kraakt als een idioot.

Nu aan t kijken voor een steigerhouten bed. Heel simpel.
pi_166367047
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:37 schreef Samzz het volgende: [..]

Mja, ik betwijfel het. Maar dikkere breinaalden wilde ik sowieso al. Dus dan maar een sjaal, of twee, want dikke wol :P.

Wel zonde idd.
Hoe dikker het garen, hoe korter de draad. Breiwerk is daarmee ook korter en dikker. Het zal zo duur zijn omdat er meer draden samengetwijnd zijn en er dus meer materiaal in zit. Lijkt een beetje op een paar lonten half getwijnd.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 09:26 schreef Angelof9 het volgende: Hierbij wat fotos van dingen die ik de afgelopen tijd heb gemaakt.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Verder was ik ook hieraan begonnen, maar toen ie bijna klaar was, vond ik hem te klein. Dus helemaal uitgehaald en opnieuw begonnen zodat ik elke sectie wat groter kan breien. Wel een leuk patroon om te doen.
Mooi werk. Ik ben nog steeds jaloers op mensen die gecompliceerde modellen breien kunnen.

Heb een keer open wanten gebreid die tot t/m de vingertoppen gaan en dan een boordje waardoor het smaller wordt en niet inwaait. Dat was toen de winters nog koud waren met vorst overdag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:20 schreef Ceviche het volgende: Ben benieuwd wat je ervan gaat maken :)
Ik post eigenlijk niet zo vaak op FOK!, ik ben vooral een lurker :@ maar wilde hier toch graag mijn wanten showen (patroon van drops en een slechte foto):
[ afbeelding ]
De antieke modellen hebben vaak een slechte pasvorm, maar hebben vaak van die mooie patronen. Mooi gedaan.
pi_167791411
Even een vraagje over breien en hopelijk kan iemand me eventjes wat uitleggen: Ik ben bezig met een sjaal, alleen de zijkanten krullen in ondanks dat ik een kantsteek gebruik. Kan ik achteraf (is wol) dat strijken (natte theedoek erop, strijkijzer op de wolstand) of is er een andere manier.

De kantsteek ik heb geleerd is de eerste steek naar de naald schuiven en niet breien en de rest wel breien. Is er ook nog een andere (beter werkende) kantsteek? Ik heb nu op internet gezien dat ik hem gedraaid moet insteken..? Dus even proberen

Dank jullie wel alvast
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_167794202
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 17:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje over breien en hopelijk kan iemand me eventjes wat uitleggen: Ik ben bezig met een sjaal, alleen de zijkanten krullen in ondanks dat ik een kantsteek gebruik. Kan ik achteraf (is wol) dat strijken (natte theedoek erop, strijkijzer op de wolstand) of is er een andere manier.

De kantsteek ik heb geleerd is de eerste steek naar de naald schuiven en niet breien en de rest wel breien. Is er ook nog een andere (beter werkende) kantsteek? Ik heb nu op internet gezien dat ik hem gedraaid moet insteken..? Dus even proberen

Dank jullie wel alvast
Nauwelijks. Mijn moeder en oudste zus konden het vrij goed. Ze breiden heel soepel = vrij los. Voor een sjaal kan je overwegen om de eerste en laatste vijf steken in ribpatroon te doen, door zowel aan de voorkant als aan de achterkant recht te breien.
pi_167795134
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 19:33 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Nauwelijks. Mijn moeder en oudste zus konden het vrij goed. Ze breiden heel soepel = vrij los. Voor een sjaal kan je overwegen om de eerste en laatste vijf steken in ribpatroon te doen, door zowel aan de voorkant als aan de achterkant recht te breien.
Dank je wel voor de tip
Dan is deze sjaal gewoon pech en de volgende keer pak ik grotere naalden, want ik brei voor mijn gevoel wel losjes. Thnx :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 31 december 2016 @ 20:57:53 #266
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_167796117
In wat voor steek ben je de sjaal aan het breien ? Ik haal ook altijd de eerste steek af zonder te breien en heb nooit problemen met de zijkant van een sjaal.

Je kunt je breiwerk als het klaar is platleggen onder een vochtige doek.Iets wat niet te breed is speld ik netjes plat met spelden op de strijkplank en dan een vochtige doek er op leggen. Eventueel met strijkijzer op hele lage stand voorzichtig heel licht over de vochtige doek heen gaan. Niet strijkijzer er op duwen maar meer iets van stomen. Daarna rustig laten liggen tot het helemaal gedroogd is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_167797134
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 20:57 schreef deedeetee het volgende:
In wat voor steek ben je de sjaal aan het breien ? Ik haal ook altijd de eerste steek af zonder te breien en heb nooit problemen met de zijkant van een sjaal.

Je kunt je breiwerk als het klaar is platleggen onder een vochtige doek.Iets wat niet te breed is speld ik netjes plat met spelden op de strijkplank en dan een vochtige doek er op leggen. Eventueel met strijkijzer op hele lage stand voorzichtig heel licht over de vochtige doek heen gaan. Niet strijkijzer er op duwen maar meer iets van stomen. Daarna rustig laten liggen tot het helemaal gedroogd is.
Het is gewoon een patentsteek/dassteek die ik gebruik. Heel simpel een lange lap dus.
Bedankt voor de tip! Ik ga het proberen!
  zondag 19 februari 2017 @ 17:06:24 #268
12713 trui
aantrekkelijk!
pi_169005260
Hallo breiers! Ik ben ook een poging aan het wagen tot breien, maar loop vast op iets dat mogelijk ook met de kantsteek te maken heeft (waar ik hierboven iets over lees). Ik probeer het volgende patroon te maken:

http://newstitchaday.com/(...)-and-feather-stitch/

.. maar ik kom niet goed recht boven de juiste steken uit, heeft dat wellicht ook te maken met die 'kantsteek'? Er wordt in 't patroon helemaal niks over een kantsteek gezegd, maar het zou mogelijk wel verklaren dat ik steeds teveel steken over houd. Moet je zo'n kantsteek zowel aan 't eind van de rij maken als bij 't begin? Of alleen bij 't begin? Vragen, vragen... ik voel me zo'n newbie. :D

Oja en verder heb ik om dit te proberen een paar (el cheapo) breinaalden met zo'n kabeltje ertussen gekocht, omdat het een (baby) dekentje zou moeten worden en ik ervan uitga dat dat niet past op gewone naalden. Maar ik vind dat de steken erg lastig van kabel op naald te schuiven zijn, Hebben jullie nog tips voor een merk naalden waar dit minder problemen oplevert?
in de haak.
  zondag 19 februari 2017 @ 18:53:33 #269
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_169007715
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 17:06 schreef trui het volgende:
Hallo breiers! Ik ben ook een poging aan het wagen tot breien, maar loop vast op iets dat mogelijk ook met de kantsteek te maken heeft (waar ik hierboven iets over lees). Ik probeer het volgende patroon te maken:

.. maar ik kom niet goed recht boven de juiste steken uit, heeft dat wellicht ook te maken met die 'kantsteek'? Er wordt in 't patroon helemaal niks over een kantsteek gezegd, maar het zou mogelijk wel verklaren dat ik steeds teveel steken over houd. Moet je zo'n kantsteek zowel aan 't eind van de rij maken als bij 't begin? Of alleen bij 't begin? Vragen, vragen... ik voel me zo'n newbie. :D

Oja en verder heb ik om dit te proberen een paar (el cheapo) breinaalden met zo'n kabeltje ertussen gekocht, omdat het een (baby) dekentje zou moeten worden en ik ervan uitga dat dat niet past op gewone naalden. Maar ik vind dat de steken erg lastig van kabel op naald te schuiven zijn, Hebben jullie nog tips voor een merk naalden waar dit minder problemen oplevert?

Kantsteek altijd aan het begin van elke - heengaande en teruggaande - naald dus met opzetten heb je 2 kantsteken. Naalden met een kabeltje ertussen zijn bedoeld om rond te breien Voor een dekentje lijkt het me handiger om gewone breinaalden te gebruiken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_169008293
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 18:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Kantsteek altijd aan het begin van elke - heengaande en teruggaande - naald dus met opzetten heb je 2 kantsteken. Naalden met een kabeltje ertussen zijn bedoeld om rond te breien Voor een dekentje lijkt het me handiger om gewone breinaalden te gebruiken.
Ik vind het juist een crime om op rechte naalden te breien. Juist met grote projecten, dat gewicht wat er dan aan hangt...

Trui, drops heeft in hun 'basic' lijn rondbreinaalden die een vrij gladde aansluiting hebben. Kosten anywhere tussen de 2 en 4 euro, afhankelijk van de dikte en lengte van de kabel. Ietsje duurder zijn de basix en nova (resp hout en metaal) van knitpro, tussen 3 en 5 eu. Zo'n beetje.
Ik zou voor een dekentje wel kiezen voor minstens 80cm, dat werkt prettiger anders propt het zo op.
:)
pi_169008326
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:20 schreef Ceviche het volgende:
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken :)
Ik post eigenlijk niet zo vaak op FOK!, ik ben vooral een lurker :@ maar wilde hier toch graag mijn wanten showen (patroon van drops en een slechte foto):
[ afbeelding ]
Super leuk!!
pi_169008344
quote:

Is het de el cheapo van de zeeman? Van die grijze metalen naalden? Daar gleden mijn steken ook absoluut niet op. Ondingen zijn het :p
pi_169010774
quote:

Klinkt alsof je strak breidt. Het is de bedoeling dat de steken losjes over de naald glijden en dus ook geen problemen met de overgang tussen naald en kabel hebben. Het voordeel van losjes breien, is dat het merkbaar sneller gaat (als je het eenmaal kan).

Waar is die kantsteek voor, brei je niet in het rond?
pi_169011038
Hoeft niet per se aan te strak breien te liggen. Die rondbreinaalden van de zeeman daar zitten richeltjes aan waardoor je wol er achter blijft haken en hij er dus niet gemakkelijk overheen glijdt.
(Ik brei zelf overigens ook mn rechte stukken op een rondbreinaald, gewoon heen en weer. Vind het stukken prettiger en sneller breien dan de lange naalden.)
pi_169011244
Ben nu zelf bezig met de Octopus Sweater van Ravelry, voor mn oudste.

IMG_20170203_235350_910_medium2.jpg

Ze koos zelf de kleurtjes, handgeverfd merino, via etsy 'FiberSpa'.

Zo moet ie worden strakjes.

octopusgenser2_medium2.jpg
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')