abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 december 2014 @ 15:03:56 #1
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_147569955
Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong


Hoppa, en hier weer verder :)
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_147575570
Binnenkort maar eens voor een mooi resort op Kon Samui zoeken, in februari van we namelijk naar Thailand :)
  maandag 15 december 2014 @ 13:28:29 #3
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_147599776
Ik heb een fiets/boottocht geboekt door Bangkok, duurt 5 uurtjes. Via Co.
Iemand hier ervaring mee?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_147600446
ja is tof :) verplicht nummer wel als Nederlander in Bangkok eigenlijk. Check wel even of je remmen het doen voordat je de parkeergarage uit fietst :P, volgens mij is het budget voor onderhoud sinds het heengaan van Co een beetje omlaag gegaan.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 15 december 2014 @ 13:47:47 #5
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_147600566
Hahah. Oke, thnx voor de tip.
Fietsen is altijd wel leuk, paar weken geleden ook door heel Rome gefietst. Erg tof.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_147602356
Wel beter dat je de 5 uurs tour genomen hebt trouwens, daar zit ook een stukje varen in :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 15 december 2014 @ 14:49:51 #7
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_147602446
Idd, dat was ook de bedoeling :).

Hoe is de koffie in Thailand?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_147602656
Starbucks en al die dure koffiebars met hun dure slappe koude meuk lekker links laten liggen en 's ochtends een "coffee bolan" scoren op de straathoek, en later op de dag een "coffee bolan jen", al dan niet in een plastic zakje met rietje (!)

Na eentje ben je meteen wakker 's ochtends :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 15 december 2014 @ 14:59:27 #9
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_147602671
Worden me darmen dan gelijk uitgewrongen?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_147602870
Nou na 2 van die dingen 's ochtends stond ik redelijk knarsetandend neurotisch te doen zegmaar :P

Voordat je bij een stalletje koopt check eerst wel even of ze ook echt grove gemalen koffiebonen gebruiken, en niet stiekem nescafe instantmeuk ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 15 december 2014 @ 15:12:24 #11
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_147602981
Oke thnx :).
Ik ga nu f me nieuwe GoPro 4 testen.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_147670588
Mijn vriendin en ik zitten er aan te denken om volgend jaar november/december voor een maand naar Thailand te gaan. Als ik nu vliegtickets op zoek is de goedkoopste directe vlucht vanaf Amsterdam ¤580,- met Eva Air.

Is dit een nette prijs en is het dus verstandig om nu te boeken? Of zou deze prijs nog wel scherper kunnen als we wachten?
  woensdag 17 december 2014 @ 15:15:13 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_147671020
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:59 schreef Robby85 het volgende:
Mijn vriendin en ik zitten er aan te denken om volgend jaar november/december voor een maand naar Thailand te gaan. Als ik nu vliegtickets op zoek is de goedkoopste directe vlucht vanaf Amsterdam ¤580,- met Eva Air.

Is dit een nette prijs en is het dus verstandig om nu te boeken? Of zou deze prijs nog wel scherper kunnen als we wachten?
Lijkt me een prima prijs, aan de andere kant zal er vast nog wel een keer een aanbieding te vinden zijn voor iets minder, maar dat is wel gokwerk.
  woensdag 17 december 2014 @ 17:06:28 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_147674303
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:15 schreef Blik het volgende:

[..]

Lijkt me een prima prijs, aan de andere kant zal er vast nog wel een keer een aanbieding te vinden zijn voor iets minder, maar dat is wel gokwerk.
Met een overstap misschien, lager dan dit gaat echt niet lukken voor een directe vlucht rond die tijd, of er moet een enge ziekte uitbreken.
Gewoon nu boeken, dan ben je dat bedrag volgend jaar al lang weer vergeten en ga je gratis op vakantie :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 17 december 2014 @ 19:22:46 #15
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_147678437
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:59 schreef Robby85 het volgende:
Mijn vriendin en ik zitten er aan te denken om volgend jaar november/december voor een maand naar Thailand te gaan. Als ik nu vliegtickets op zoek is de goedkoopste directe vlucht vanaf Amsterdam ¤580,- met Eva Air.

Is dit een nette prijs en is het dus verstandig om nu te boeken? Of zou deze prijs nog wel scherper kunnen als we wachten?
Een tip die ik ook gedaan heb:
Op marktplaats staan er tig KLM vouchers te koop. Bv waardebon van 350 euro voor 200 euro. Scheelt toch weer 150 euro. ( raad je aan wel de vouchers op te halen zodat je weet dat het echt is )
Ik heb zo een rechtstreekse heen en terugvlucht met klm voor 600 euro geboekt.
Maargoed ikzelf vlieg het liefst met klm.
pi_147733604
Thnx voor de reacties! Zo te zien is het wel een goede prijs dus binnenkort maar eens boeken :-)

Vandaag rustig op het werk dus maar eens een beetje aan het inlezen. Waar in Thailand kan je mooie hikes doen. Want als ik op internet zoek kom ik eigenlijk alleen uit in de regio Chang Mai en het noorden. Klopt het dat voornamelijk hier de mooie hikes zijn of zijn er nog andere gebieden waar je must do hikes hebt?
pi_147733774
Chiang Mai is wel mooi, speltip: neem niet de allergoedkoopste trek die je kan vinden :P

En check vantevoren even als het kan hoe zwaar de trek is, de 3 dagen trek die wij hadden ten noorden van Chiang Mai had naar achteraf bleek in 3800m elevation in totaal voor de eerste dag op de gps, en we vonden hem al vrij pittig _O- maar de gids zal er ook wel rekening mee houden of je met een groepje bejaarden bent of een setje twintigers.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_147737558
Ik ga zoals ik al eerder vermeld heb vanaf 14 maart tm 14 april naar Thailand en omstreken.
Ik vlieg op Bangkok en wil na een paar dagen Bangkok doorvliegen naar Phnom Penh.
Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig om de mooiste en leukste bezienswaardigheden in Thailand aan te doen?

Is 3 dagen Bangkok genoeg? Wil namelijk mijn vliegticket al van tevoren boeken. Nu kost die maar 35 euro.. en misschien als ik hem een week of een paar dagen van tevoren boek een stuk duurder...?
  vrijdag 19 december 2014 @ 12:40:39 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_147737895
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:24 schreef Cracker26 het volgende:
Ik ga zoals ik al eerder vermeld heb vanaf 14 maart tm 14 april naar Thailand en omstreken.
Ik vlieg op Bangkok en wil na een paar dagen Bangkok doorvliegen naar Phnom Penh.
Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig om de mooiste en leukste bezienswaardigheden in Thailand aan te doen?

Is 3 dagen Bangkok genoeg? Wil namelijk mijn vliegticket al van tevoren boeken. Nu kost die maar 35 euro.. en misschien als ik hem een week of een paar dagen van tevoren boek een stuk duurder...?
Anders ga je gewoon na 3 dagen, als je het gevoel hebt dat je Bangkok nog niet helemaal gezien hebt doe je voor vertrek nog 1 of 2 dagen extra.

Maar in principe zou ik zeggen dat je aan 3 a 4 dagen voldoende zou moeten hebben voor de highlights
  vrijdag 19 december 2014 @ 13:32:41 #20
412566 Lucy-D
dont worry be happy
pi_147739633
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:24 schreef Cracker26 het volgende:
Ik ga zoals ik al eerder vermeld heb vanaf 14 maart tm 14 april naar Thailand en omstreken.
Ik vlieg op Bangkok en wil na een paar dagen Bangkok doorvliegen naar Phnom Penh.
Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig om de mooiste en leukste bezienswaardigheden in Thailand aan te doen?

Is 3 dagen Bangkok genoeg? Wil namelijk mijn vliegticket al van tevoren boeken. Nu kost die maar 35 euro.. en misschien als ik hem een week of een paar dagen van tevoren boek een stuk duurder...?
In een maand kan je veel zien in thailand maar ook niet alles. weet niet wat je echt graag wilt doen/zien ?
  vrijdag 19 december 2014 @ 14:32:21 #21
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147741789
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:24 schreef Cracker26 het volgende:
Ik ga zoals ik al eerder vermeld heb vanaf 14 maart tm 14 april naar Thailand en omstreken.
Ik vlieg op Bangkok en wil na een paar dagen Bangkok doorvliegen naar Phnom Penh.
Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig om de mooiste en leukste bezienswaardigheden in Thailand aan te doen?

Is 3 dagen Bangkok genoeg? Wil namelijk mijn vliegticket al van tevoren boeken. Nu kost die maar 35 euro.. en misschien als ik hem een week of een paar dagen van tevoren boek een stuk duurder...?
Hou er rekening mee dat 13-15 april Songkran is, Thai Nieuwjaar. Zorg dat je een beetje extra tijd uittrekt voor (de reis naar) het vliegveld.
  vrijdag 19 december 2014 @ 18:25:50 #22
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_147748980
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:32 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat 13-15 april Songkran is, Thai Nieuwjaar. Zorg dat je een beetje extra tijd uittrekt voor (de reis naar) het vliegveld.
Of nog beter, zorg ervoor dat je voordat dit verschrikkelijke feest losbarst alweer terug bent in Nederland.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:15:44 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147750714
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 18:25 schreef ozzietukker het volgende:
Of nog beter, zorg ervoor dat je voordat dit verschrikkelijke feest losbarst alweer terug bent in Nederland.....
:) Ja ok. Maar de meeste toeristen vinden dat niet :) En weg van de grote drukte, zeker -maar dat geldt voor mij altijd- weg van Khao San, zonder al te veel alcohol en vriendelijk en respectvol is het ook best leuk. Ik heb in onze buurt best veel lol gehad.
  zondag 21 december 2014 @ 10:42:42 #24
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_147795049
Over 4 weken gaat mijn eerst backpack reis beginnen door Thailand. Toch een paar kleine vraagjes:

Schoenen:
Wat voor schoenen raden jullie aan? Ik heb Lowa wandelschoenen.
Verder slippers ofzo?

Handdoeken
Je hebt van die travel handdoeken, klein van formaat en snel drogend.
Hoeveel raden jullie er aan mee te nemen en welke maat?

travelbag
Mijn rugzak ( Lowe Alpine Kogur 65/75 ) wat is een goede travelbag daarvoor?
Een waar je een slot aan kan hangen lijkt me wel handig.
pi_147795587
Zijn er her mensen die wel eens verbleven zijn bij Marvin Suites, dat is een soort appartement hotel.

Ik zie dat die namelijk maar ¤ 26 per nacht kosten, en je dan best een mooie kamer krijgt.
  zondag 21 december 2014 @ 11:35:26 #26
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147795904
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 11:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zijn er her mensen die wel eens verbleven zijn bij Marvin Suites, dat is een soort appartement hotel.

Ik zie dat die namelijk maar ¤ 26 per nacht kosten, en je dan best een mooie kamer krijgt.
Wel oordopjes meenemen volgens Tripadvisor, maar het ziet er inderdaad goed uit voor die prijsklasse.
pi_147796125
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 10:42 schreef egelhond het volgende:
Over 4 weken gaat mijn eerst backpack reis beginnen door Thailand. Toch een paar kleine vraagjes:

Schoenen:
Wat voor schoenen raden jullie aan? Ik heb Lowa wandelschoenen.
Verder slippers ofzo?

Handdoeken
Je hebt van die travel handdoeken, klein van formaat en snel drogend.
Hoeveel raden jullie er aan mee te nemen en welke maat?

travelbag
Mijn rugzak ( Lowe Alpine Kogur 65/75 ) wat is een goede travelbag daarvoor?
Een waar je een slot aan kan hangen lijkt me wel handig.
Slippers gewoon daar kopen, net als all stars ofzo.

Travelbag heb ik het nut nooit van gesnapt, zonde van extra gewicht. Ik zie bijna nooit iemand zo'n ding gebruiken ook.
  zondag 21 december 2014 @ 12:37:36 #28
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_147797417
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 10:42 schreef egelhond het volgende:
Over 4 weken gaat mijn eerst backpack reis beginnen door Thailand. Toch een paar kleine vraagjes:

Schoenen:
Wat voor schoenen raden jullie aan? Ik heb Lowa wandelschoenen.
Verder slippers ofzo?

Handdoeken
Je hebt van die travel handdoeken, klein van formaat en snel drogend.
Hoeveel raden jullie er aan mee te nemen en welke maat?

travelbag
Mijn rugzak ( Lowe Alpine Kogur 65/75 ) wat is een goede travelbag daarvoor?
Een waar je een slot aan kan hangen lijkt me wel handig.
Schoenen: ik heb gewoon gympen mee en slippertjes hier gekocht voor 2 euro. Maar ik doe ook geen trekkings oid.

Handdoeken: ik heb ook een travelhanddoek mee. Nog geen 1x gebruikt omdat ik tot nu toe in elk hotel/hostel/guesthouse 1 of meerdere handdoeken kreeg.( zit hier nu een dag of 10 en max elke 2 dagen een andere plek )

Travelbags: de meeste zijn volgens mij vrij groot. Ik heb een universele van vrijbuiter en mijn 65/75 past er makkelijk in. Volgens mij kan er om vrijwel iedere travelbag een slotje.

Zou me over alle 3 de punten in ieder geval geen zorgen maken ;)
  zondag 21 december 2014 @ 12:42:07 #29
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_147797547
Heeft iemand nog tips omgeving tussen phuket & krabi of krabi zelf? Liefst strand maar ook sightseeing en waar het leuk is om kerst/oud en nieuw door te brengen?

Paar dagen phuket en wil weg. Veel te duur in vergelijking net de rest (vooral taxis)

5 januari vlieg ik vanaf Krabi dus moet een beetje in de buurt zijn dan. De rest nog open... Iemand tips???
  zondag 21 december 2014 @ 12:53:42 #30
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_147797907
Let bij het kopen van slippers er wel op of ze niet van al te slechte kwaliteit zijn, want die 2 euro slippertjes op de markt kunnen, zeker als je het niet gewend bent, wat blaren tussen je tenen veroorzaken.

Ik zweer persoonlijk al jaren op slippers van GAMBOL met geen hard plastic ding tussen je tenen maar een soort flexibel stukje stof met daarnaast een relatief goede zool onder de slippers. Kost wat meer, zo'n 250-300 THB maar ik loop er dan ook kilometers op dus deze investering verdiend zich terug.

Schoenen heb ik over het algemeen nooit aan, tenzij ik naar een officiële gelegenheid moet, want dan zijn slippers echt not done, en ook bij de wat upmarket restaurants worden slippers niet gewaardeerd. (Ik ben wel eens vriendelijk en discreet maar wel dringend verzocht om de volgende keer niet mijn Gambol slippers aan te trekken).
Dus een paar eenvoudige gympen kunnen geen kwaad.

Qua handdoeken zou ik niet meer dan 1 exemplaar meenemen, bijna overal zijn handdoeken beschikbaar en anders kan je overal voor een laag bedrag handdoeken kopen, tip, juist een dunne handdoek is zeer geschikt omdat deze snel opdroogt zodat je niet met een grote natte lap in je tas zit.

Kunst is vooral om zo min mogelijk bagage mee te nemen, alles wat je meeneemt moet je ook dragen, en geloof het of niet, maar in Thailand, of de rest van Azië hebben ze ook winkels voor zaken die je eventueel tekort komt. Zeker zware warme kleding gebruik je niet en loop je alleen maar mee rond.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 21 december 2014 @ 13:19:08 #31
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_147798614
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:42 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:
Heeft iemand nog tips omgeving tussen phuket & krabi of krabi zelf? Liefst strand maar ook sightseeing en waar het leuk is om kerst/oud en nieuw door te brengen?

Paar dagen phuket en wil weg. Veel te duur in vergelijking net de rest (vooral taxis)

5 januari vlieg ik vanaf Krabi dus moet een beetje in de buurt zijn dan. De rest nog open... Iemand tips???
Khao Sok? (tenzij je op zoek bent naar feestgedruis, dan eh... Phi Phi misschien?)
  zondag 21 december 2014 @ 13:20:59 #32
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_147798668
Ik heb nu deze schoenen:

Harstikke fijn geweest tijdens mijn reizen door Canada en Usa.
Lowa schoenen vind ik erg comfortabel en zijn waterdicht en stevig.

Nu vraag ik me af: stel dat ik deze koop:

Zou dit genoeg zijn voor bv een trekking door de jungle? Zoiezo door het reizen in thailand.
Slippers kan ik nooit lang op lopen.
  zondag 21 december 2014 @ 13:34:36 #33
62913 Blik
The one and Only!
pi_147799065
In de jungle zit je met bloedzuigers, dan zijn dichte schoenen toch wel weer handig
pi_147799730
Mijn slippers die ik al jaren draag heb ik juist in Thailand gekocht, was wel in zo'n warenhuis en was van het merk Scholl ;) Maar ik loop eral rond op binnenshuis sinds 2009 ofzo.
  zondag 21 december 2014 @ 14:08:13 #35
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_147800116
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:59 schreef Robby85 het volgende:
Mijn vriendin en ik zitten er aan te denken om volgend jaar november/december voor een maand naar Thailand te gaan. Als ik nu vliegtickets op zoek is de goedkoopste directe vlucht vanaf Amsterdam ¤580,- met Eva Air.

Is dit een nette prijs en is het dus verstandig om nu te boeken? Of zou deze prijs nog wel scherper kunnen als we wachten?
Dat is wel redelijk goedkoop ja. Als je ergens een tussenstop neemt kan het nog veel goedkoper. Met Aeroflot via Moskou kun je volgens mij voor 430 euro heen en weer vliegen naar Bangkok.
pi_147800305
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:08 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat is wel redelijk goedkoop ja. Als je ergens een tussenstop neemt kan het nog veel goedkoper. Met Aeroflot via Moskou kun je volgens mij voor 430 euro heen en weer vliegen naar Bangkok.
Ik zou voor die ¤ 580 niet te lang twijfelen, dat is gewoon een goede prijs en de ene vliegmaatschappij is de andere niet natuurlijk ;) Ik zou zeggen kijk hier maar eens voor de ranking van vluchtvaartmaatschappijen ;)
  zondag 21 december 2014 @ 14:21:04 #37
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_147800618
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:12 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik zou voor die ¤ 580 niet te lang twijfelen, dat is gewoon een goede prijs en de ene vliegmaatschappij is de andere niet natuurlijk ;) Ik zou zeggen kijk hier maar eens voor de ranking van vluchtvaartmaatschappijen ;)
Dat zou ik niet te serieus nemen. Garuda heeft bij hun de hoogste ranking (5 sterren).
pi_147800735
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:21 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat zou ik niet te serieus nemen. Garuda heeft bij hun de hoogste ranking (5 sterren).
Nee ik ook niet vooral niet voor economy class ;) Maar wat bij mij nog belangrijker is zijn de overstaptijden, maar Qatar Airways is bijvoorbeeld wel echt luxere wat betreft de maaltijden die ze serveren/
  zondag 21 december 2014 @ 14:29:10 #39
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_147800933
Zijn er trouwens ergens blauwdruk rondreizen voor Thailand te vinden?
  zondag 21 december 2014 @ 14:36:57 #40
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_147801293
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 13:19 schreef babette21 het volgende:

[..]

Khao Sok? (tenzij je op zoek bent naar feestgedruis, dan eh... Phi Phi misschien?)
Thanks ik zal even kijken! PhiPhi en omringende eilanden geweest op een dagtrip, had er meer van verwacht eerlijk gezegd.
Niet echt op zoek naar feestgebieden, maar een barretje om 's avonds wat te drinken is wel lekker. Maar dat heb je volgens mij overal wel.
  zondag 21 december 2014 @ 14:43:11 #41
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_147801584
quote:
6s.gif Op zondag 21 december 2014 12:53 schreef ozzietukker het volgende:
Let bij het kopen van slippers er wel op of ze niet van al te slechte kwaliteit zijn, want die 2 euro slippertjes op de markt kunnen, zeker als je het niet gewend bent, wat blaren tussen je tenen veroorzaken.

Ik zweer persoonlijk al jaren op slippers van GAMBOL met geen hard plastic ding tussen je tenen maar een soort flexibel stukje stof met daarnaast een relatief goede zool onder de slippers. Kost wat meer, zo'n 250-300 THB maar ik loop er dan ook kilometers op dus deze investering verdiend zich terug.

Schoenen heb ik over het algemeen nooit aan, tenzij ik naar een officiële gelegenheid moet, want dan zijn slippers echt not done, en ook bij de wat upmarket restaurants worden slippers niet gewaardeerd. (Ik ben wel eens vriendelijk en discreet maar wel dringend verzocht om de volgende keer niet mijn Gambol slippers aan te trekken).
Dus een paar eenvoudige gympen kunnen geen kwaad.

Qua handdoeken zou ik niet meer dan 1 exemplaar meenemen, bijna overal zijn handdoeken beschikbaar en anders kan je overal voor een laag bedrag handdoeken kopen, tip, juist een dunne handdoek is zeer geschikt omdat deze snel opdroogt zodat je niet met een grote natte lap in je tas zit.

Kunst is vooral om zo min mogelijk bagage mee te nemen, alles wat je meeneemt moet je ook dragen, en geloof het of niet, maar in Thailand, of de rest van Azië hebben ze ook winkels voor zaken die je eventueel tekort komt. Zeker zware warme kleding gebruik je niet en loop je alleen maar mee rond.
Zeker waar, waar koop je die GAMBOL? Moeilijk te vinden of valt het mee?
  zondag 21 december 2014 @ 14:46:40 #42
62913 Blik
The one and Only!
pi_147801745
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:29 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn er trouwens ergens blauwdruk rondreizen voor Thailand te vinden?
Blauwdruk? Je bedoelt typische standaard rondreizen door Thailand? Kijk eens bij de standaard reisbureaus. Meestal komt het neer op Bangkok - chiang mai (evt. Met Sukhotai, Ayutthaya en Kanchanaburi erbij) en dan naar het zuiden naar 1 of 2 eilanden
pi_147802318
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:34 schreef Blik het volgende:
In de jungle zit je met bloedzuigers, dan zijn dichte schoenen toch wel weer handig
Dat. Doe jezelf een lol en haal desnoods canvas Palladiums, dat zijn ook een soort bergschoenen maar dan flexibel, canvas droogt snel en ze bergen redelijk compact op voor als je op je slippertjes loopt daar. Voor het vliegen en overstappen ook wel prettig om schoenen aan te hebben.

Al vond ik het wel meevallen qua ongedierte, vooral muggen, mieren, giftige duizendpoten en vogelspinnen.
En goed voor je uitkijken waar je loopt zodat je niet vol een golden orb spider web kopt :p
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_147802700
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:34 schreef Blik het volgende:
In de jungle zit je met bloedzuigers, dan zijn dichte schoenen toch wel weer handig
Ik heb bij de trekking in het noorden van Thailand geen bloedzuiger gezien, maar in Khao Sok had ik er minstens 15 op elke voet tho. Dat was met sandalen, maar toen ik bij de volgende hike mijn dichte schoenen aan had, met mijn sokken over mijn lange broek heen (ja, ja heel charming, ik weet :+), kwamen ze ook door mijn sokken heen. Ik vind niet veel beesten eng, maar ik háát bloedzuigers! :P Het bleef ook maar bloeden omdat die krengen een soort bloedverdunner in je spugen. Brrrr.
  zondag 21 december 2014 @ 16:14:34 #45
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147805639
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 15:06 schreef conleche het volgende:
Ik heb bij de trekking in het noorden van Thailand geen bloedzuiger gezien, maar in Khao Sok had ik er minstens 15 op elke voet tho. Dat was met sandalen, maar toen ik bij de volgende hike mijn dichte schoenen aan had, met mijn sokken over mijn lange broek heen (ja, ja heel charming, ik weet :+), kwamen ze ook door mijn sokken heen. Ik vind niet veel beesten eng, maar ik háát bloedzuigers! :P Het bleef ook maar bloeden omdat die krengen een soort bloedverdunner in je spugen. Brrrr.
In het noorden zitten ze niet, daar wordt het 's winters te koud. In Khao Yai zitten ze op sommige plekken. En verder naar het zuiden kan het dus behoorlijk vol zitten :P Een en ander wel sterk afhankelijk van de (regen-) tijd van het jaar.

Ik ben er na een aantal beten verdeeld over een jaar of 10 aardig allergisch voor en krijg enorme rode plakken die wekenlang niet weggaan en afschuwelijk jeuken, en waar geen enkel normaal middel (muggenspul, azijn, cortisonencreme....) tegen helpt. Uiteindelijk heb de de oplossing gevonden op een Australisch forum: wat honing op de beet, pleister erop, en de jeuk is weg.
pi_147807834
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:14 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

In het noorden zitten ze niet, daar wordt het 's winters te koud.
Tijdens de trekking een aantal jaar terug in noorden waren er in de groep toch een stuk of 5 waar bloedzuigers op zaten na het zwemmen.
Gelukkig was ik langzaam en lag nog niet in het water toen de rest er gillend uit kwam rennen al weer.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 21 december 2014 @ 17:55:43 #47
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147809478
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:10 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Tijdens de trekking een aantal jaar terug in noorden waren er in de groep toch een stuk of 5 waar bloedzuigers op zaten na het zwemmen.
Gelukkig was ik langzaam en lag nog niet in het water toen de rest er gillend uit kwam rennen al weer.
Echt? Je bent de eerste waar ik dat van hoor en ik heb heel wat rondgehiked in het noorden. Ook tijdens het lopen?
pi_147815928
In mei hebben m'n vriendin en ik (beiden 25j) beperkte tijd (11 dagen) om op vakantie te gaan.
We zijn ons op een combinatie van Bangkok en een van de eilanden aan het richten, waar we ook zeker een of twee dagen willen duiken (beiden open water divers). We zijn met name op zoek naar ontspannen/sightseeing, niet zozeer naar nachtenlang feesten.

Beseffende dat we niet alles kunnen gaan zien hadden we het volgende schema in gedachten:
1. Vertrek
2. Aankomst Bangkok 's ochtends rond 09:00u. Overdag in Bangkok
3. Bangkok (incl. fietstocht Co?)
4. Dagtrip ruïnes Ayutthaya
5. Reis (vlucht/nachttrein) naar eiland
6-9. Eiland (o.a. duiken)
10. Terug naar Bangkok, 's avonds laat (rond 23:00u) vlucht naar Nederland.
11. Aankomst Amsterdam

Enkele vragen waarmee de ervaringsdeskundigen hier vast raad mee weten:
- Waar te verblijven in Bangkok? Met name: in welk gebied kun je het beste zitten?
- Is Ayutthaya de moeite waard of is het aan te raden een dag langer in Bangkok te blijven?
- We twijfelen nog erg qua eilanden: Koh Tao (duikparadijs?), Koh Samui of toch verder naar het zuiden (Phuket, Krabi, Kho Phi Phi). Hier is vast iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Hoe verhouden deze eilanden zich qua budget? Een simpel guesthouse/hostel met privékamer is voor ons zeker voldoende.
- Iemand ervaring met de nachtbussen naar het zuiden?

Alvast bedankt!

[ Bericht 1% gewijzigd door Dropbox op 21-12-2014 21:36:31 ]
  zondag 21 december 2014 @ 23:45:09 #49
62913 Blik
The one and Only!
pi_147826457
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:14 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

In het noorden zitten ze niet, daar wordt het 's winters te koud. In Khao Yai zitten ze op sommige plekken. En verder naar het zuiden kan het dus behoorlijk vol zitten :P Een en ander wel sterk afhankelijk van de (regen-) tijd van het jaar.

Ik ben er na een aantal beten verdeeld over een jaar of 10 aardig allergisch voor en krijg enorme rode plakken die wekenlang niet weggaan en afschuwelijk jeuken, en waar geen enkel normaal middel (muggenspul, azijn, cortisonencreme....) tegen helpt. Uiteindelijk heb de de oplossing gevonden op een Australisch forum: wat honing op de beet, pleister erop, en de jeuk is weg.
Ik heb ze idd in Khao Yai gezien, in het Noorden niet
pi_147827487
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:27 schreef Dropbox het volgende:
In mei hebben m'n vriendin en ik (beiden 25j) beperkte tijd (11 dagen) om op vakantie te gaan.
We zijn ons op een combinatie van Bangkok en een van de eilanden aan het richten, waar we ook zeker een of twee dagen willen duiken (beiden open water divers). We zijn met name op zoek naar ontspannen/sightseeing, niet zozeer naar nachtenlang feesten.

Beseffende dat we niet alles kunnen gaan zien hadden we het volgende schema in gedachten:
1. Vertrek
2. Aankomst Bangkok 's ochtends rond 09:00u. Overdag in Bangkok
3. Bangkok (incl. fietstocht Co?)
4. Dagtrip ruïnes Ayutthaya
5. Reis (vlucht/nachttrein) naar eiland
6-9. Eiland (o.a. duiken)
10. Terug naar Bangkok, 's avonds laat (rond 23:00u) vlucht naar Nederland.
11. Aankomst Amsterdam

Enkele vragen waarmee de ervaringsdeskundigen hier vast raad mee weten:
- Waar te verblijven in Bangkok? Met name: in welk gebied kun je het beste zitten?
- Is Ayutthaya de moeite waard of is het aan te raden een dag langer in Bangkok te blijven?
- We twijfelen nog erg qua eilanden: Koh Tao (duikparadijs?), Koh Samui of toch verder naar het zuiden (Phuket, Krabi, Kho Phi Phi). Hier is vast iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Hoe verhouden deze eilanden zich qua budget? Een simpel guesthouse/hostel met privékamer is voor ons zeker voldoende.
- Iemand ervaring met de nachtbussen naar het zuiden?

Alvast bedankt!
Tsja je bent allebei jong--> Ik zou lekker inde buurt van Khao San Road een hotelletje pakken. Zit je ook mooi direct dicht bij t koninklijk paleis etc
Ayutthaya is wel tof, als je tenminste van tempels houdt. Ik zou zelf als ik maar 1 dag hebben eerder naar KAnchanburi gaan. Ligt er ook aan waar je interesses liggen. Ik vind WO2 geschiedenis vrij interessant en Kanchanaburi, met de Death Railway en de brug on the river Kwai, heeft dat echt veel
- Phi Phi vond ik een goedkoop eiland. Koh Tao ook. Samui is wat duurder en vond ik persoonlijk de minste waar ik ben geweest - al kan dat ook te maken hebben gehad met het hebben van een gigantische full-moon kater. Phi PHi vond ik wel serieus 1 van de mooiste plekken in Thailand.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_147830040
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:55 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Echt? Je bent de eerste waar ik dat van hoor en ik heb heel wat rondgehiked in het noorden. Ook tijdens het lopen?
Tijdens het lopen niet nee. Het was alleen tijdens het zwemmen.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 22 december 2014 @ 01:23:46 #52
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_147830203
Als je wilt gaan duiken dan zou ik ook rekening houden met de condities mbt duiken op dat moment. Zo zijn de duikspots rond Koh Tao (idd hét duik eiland) momenteel niet heel goed, terwijl het nu aan de westkust goed schijnt te zijn. Is in mei wrs weer helemaal anders, maar als je nog niets vastlegd dan kun je dat dan in je keuze meenemen.
(Maar als je wel nu wilt kiezen dan zeg ik Koh Tao. Altijd Koh Tao.]
  maandag 22 december 2014 @ 06:26:33 #53
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147832883
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 01:16 schreef marcb1974 het volgende:
Tijdens het lopen niet nee. Het was alleen tijdens het zwemmen.
Ah, vandaar :) En dat maakt in het kader van de vraag "zijn sandalen genoeg" niet zoveel uit :D
pi_147833454
Ik vond Ayuttaya echt niet de moeite waard. Zonde van je tijd.

Edit: niet goed gelezen. Je hebt maar 11 dagen en wilt duiken. Dan zou ik sowieso Ayuttaya skippen en voor koh tao gaan. Verder is 1 dag bangkok genoeg, kut stad imo.

Bus en trein zou ik niet aan beginnen als je max 11 dagen hebt. Vliegen doe je voor minder dan 50pp meestal.

[ Bericht 17% gewijzigd door kikoooooo op 22-12-2014 08:59:18 ]
pi_147834950
Ik vond Ayuttaya wel de moeite waard, maar ik zou het ook niet doen als ik maar 11 dagen had. Ik zou wel de fietstocht in BKK doen, dat is leuk en je ziet zo best veel van de stad, neem dan de lange versie met boottocht. Dan kan je die zelfde avond de nachttrein nemen naar Chumpon en vandaar met de boot naar Koh Tao. Als je toch nog iets ernaast zou willen doen, zou ik eerder naar Kanchanaburi gaan en dan met name voor de Erawan watervallen, die vond ik echt mooi!
  maandag 22 december 2014 @ 18:32:44 #56
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_147849735
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 14:43 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:

[..]

Zeker waar, waar koop je die GAMBOL? Moeilijk te vinden of valt het mee?
Overal in Thailand wel te vinden, maar nou net weer niet bij de toeristische outlets, simpelweg omdat met de meuk die ze daar verkopen meer kunnen verdienen, af en toe zie ik zelfs daar nep Gambol spullen, maar je ziet al direct dat het geen goede kwaliteit is.

Je moet eigenlijk zoeken naar een wat meer Thaise zaak waar men schoeisel verkoopt voor de Thai zelf, die zal, zeker gezien het een Thais merk is, wel wat Gambol slippers op vooraad moeten hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_147851012
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:59 schreef Robby85 het volgende:
Mijn vriendin en ik zitten er aan te denken om volgend jaar november/december voor een maand naar Thailand te gaan. Als ik nu vliegtickets op zoek is de goedkoopste directe vlucht vanaf Amsterdam ¤580,- met Eva Air.

Is dit een nette prijs en is het dus verstandig om nu te boeken? Of zou deze prijs nog wel scherper kunnen als we wachten?
Goede prijs en EVA is ook een prima airline. Ik heb de route AMS-BKK ook al 'ns gedaan met hun.
Ik kan trouwens iedereen Koh Chang aanraden (2x geweest). Koh Samet vond ik minder ivm te veel russen en muggen.
pi_147861028
Zojuist Marvin Suites voor drie nachten geboekt voor totaal ¤ 71,41 en als ik eerlijk ben kan ik me niet voorstellen dat er echt mensen zijn die tijdens het reizen nog de moeite gaan nemen om een hotel te vinden, terwijl je online gewoon scherpe prijzen hebt zonder dat je tijd hoeft te verspillen tijdens je reis.
pi_147863141
Zoveel tijd kostte het ter plekke regelen nou ook weer niet hoor, en het flexibel kunnen zijn heeft ook zo zijn voordelen. Maar ieder zijn ding.

Drie nachten voor 71 euro vind ik nog best duur eerlijk gezegd :P

Of is het echt een poepsjiek hotel?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_147863604
Het zoeken van hotels/overnachtingen is ook een soort deel van een spel vind ik. Soms is t lekker om t al geregeld te hebben maar tis ook wel eens leuk om ergens aan te komen en nog geen idee te hebben waar je zal slapen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_147863618
De beoordelingen zijn in iedere geval erg goed, dus het lijkt inderdaad een beter hotel ;) Al is het eigenlijk een hotel appartement, en op TripAdvisor hebben 3.5 sterren :)

In wat voor hotels overnacht jij dan dat je ¤ 71 voor drie nachten duur vind? Dan overnacht je vast zeker in twee of drie sterren hotels? Of van die hostels?

Maar goed wij hebben maar twee weekjes, dus als je ter plekke nog hotels moet gaan regelen schiet ook niet echt op.
pi_147866569
Ik ken mensen die voor 2 euro per nacht sliepen. Dat is aan mij echt niet besteedt.
pi_147870888
Nouja ik heb ook eens in een hotel geslapen voor ¤ 5 in Thailand, maar dat was ook echt basic en de kamer was zo ingericht dat er alleen een matras lag.
pi_147870895
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 23:40 schreef Diqiu-Long het volgende:
De beoordelingen zijn in iedere geval erg goed, dus het lijkt inderdaad een beter hotel ;) Al is het eigenlijk een hotel appartement, en op TripAdvisor hebben 3.5 sterren :)

In wat voor hotels overnacht jij dan dat je ¤ 71 voor drie nachten duur vind? Dan overnacht je vast zeker in twee of drie sterren hotels? Of van die hostels?

Maar goed wij hebben maar twee weekjes, dus als je ter plekke nog hotels moet gaan regelen schiet ook niet echt op.
Ah als je maar twee weken hebt is het wel handiger om alles vast te leggen inderdaad.

Maar over het algemeen zaten we in hotelletjes voor 10 a 12 euro de nacht, wellicht dat we wat avontuurlijker ingesteld zijn en wat minder hoge eisen stellen (als de boel maar schoon en netjes is, incl schone nette badkamer, tot nu toe altijd gelukt). Maar dat is een kwestie van het hotel en de kamers bekijken voordat je daadwerkelijk boekt. (en vooraf even de reviews op tripadvisor checken).

Uitzondering was het rieten hutje op Phi Phi, wat we voor 5 euro de nacht uit nood moesten fixen ondat we de boot gemist hadden, die was incl. tijgermuggen en gifslang :p maar dat had ook wel zijn charme. Op Lanta de nachten erna voor 10 euro per nacht in een superdeluxe resort gezeten waar je geen kamers had maar afzonderlijke bungalows/huisjes met marmeren vloer, openluchtdouche/badkamer et al. Bleek een resort te zijn wat net open was, nagelnieuw, en klanten moest trekken. Dikke prima :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 23 december 2014 @ 11:55:48 #65
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_147875349
Nog leuke tips om te doen in Thailand? Waar kan je bv mooi ziplinen? Waar het beste raften?
Kan je ook ergens grotten in waar je bv ook moet zwemmen ofzo?
Ballonvaart? Skydiven?
Actieve dingen graag :)
pi_147877008
Ik heb geraft in chiang mai en dat was echt fantastisch :)
pi_147877857
Ik ook :) Dat was inderdaad leuk, en ik heb er ook op een olifant mogen rijden maar mijn huidige vriendin is daarop tegen want die olifanten worden gewoon keihard mishandeld met scherpe voorwerpen :(
pi_147880712
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik ook :) Dat was inderdaad leuk, en ik heb er ook op een olifant mogen rijden maar mijn huidige vriendin is daarop tegen want die olifanten worden gewoon keihard mishandeld met scherpe voorwerpen :(
Neem haar dan hier mee naartoe: http://www.elephantsworld.org/ (kanchanaburi). Soort bejaardenhuis voor olifanten, maar toen ik er was liep er ook een wees-olifantenbaby rond O+. Je bent een dag bezig met eten maken, bananenbomen uit de omgeving ophalen en de olifanten voeren (wat nodig is, want de meeste oudjes missen tanden en/of zijn blind/doof). Eind van de dag gaan ze badderen, en dan mag je in het water op de rug zitten. Zonder zware stellage oid, direct op de huid, ook om de rug van de olifant te sparen. Ze doen geen kunstjes, al had degene waar ik in zat iets teveel lol in onderwater kijken (waarbij ze ons er soms 'perongeluk' af wierp).

Ik vond Ayuttaya wel leuk, we hebben daar een fiets gehuurd en zelf wat tempels bezocht. Aan het eind van de dag ben je wel tempelmoe, maar ik vond het daar heerlijk rustig en ontspannen, verademing na bijvoorbeeld Bangkok.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_147881617
Olifantenparken lekker skippen.. die beesten worden mishandeld. Net als de vele 'tiger temples' met gedrogeerde tijgers..

Die olifanten worden niet zozeer lekgeprikt, maar van kleins af aan in een kuil gezet een paar weken waarbij ze geen kant uit kunnen. Misdraagt het beestje zich gaat ie de kuil weer in.

Vervolgens worden ze veroordeeld tot elke dag een rondje lopen door een vast parcour met een houten bankje op hun rug.

Aldus onze jungletrekgids, die zelf een illegale vluchteling was uit Birma (maar dat niet wilde bevestigen, ook niet na de belofte dat ie sowieso een verse fles Thaise rum kreeg na terugkomst).

Ten noorden van Chiang Mai is het inmiddels helemaal volgestampt met dergelijke parken (incl. raftbaantjes, en ziplining meuk). In elk guesthouse/hostel en toeristenbureautje is wel een package deal te boeken van een jungle trek waarbij een stukje raften/ziplinen/olifantenpark in zit.

Als je wil gaan raften check dan vantevoren even of je wel in het goeie seizoen zit, als er niet genoeg water is wordt het meestal omgezet in een suffe bamboevlot tocht (over hetzelfde parcours).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_147881947
het is helemaal niet zo zeker of die beesten gedrogeerd zijn overigens.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_147882332
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:18 schreef kalinhos het volgende:
het is helemaal niet zo zeker of die beesten gedrogeerd zijn overigens.
helaas.

Als je als toerist bij een tijger de kooi in mag (om een "leuke" foto te maken) en/of het beest zelfs aan mag raken is ie vrijwel zeker suf gemaakt met medicatie.

Verkijk je ook niet op het feit dat iemand in een monnikspij loopt niet betekent dat ie het ook daadwerkelijk is. De status van 'monnik' is sowieso een beetje controversieel, je kan in Thailand als veroordeelde crimineel ook een half jaar of een jaar als monnik door het leven gaan om zo je zonden 'af te kopen' bijvoorbeeld.

Alle olifanten in de parken gaan na 'sluitingstijd' ook gewoon aan de ketting trouwens, deels ook voor hun eigen bescherming. (En je wil geen horde muitende olifanten 's nachts vrij los hebben lopen).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_147882505
Leuk dat blog. Die zijn naar de Tigertemple in Kanchanburi gegaan die idd overal afgemaakt wordt en waarvan bewezen is dat ze de beesten slecht behandelen. Lees je ook eens in over Tiger Kingdom in Chiang Mai. Tijgers die daar waren werden gewoon met rust gelaten als ze dat wilden, werden niet gepoked, waren nog behoorlijk actief eigenlijk (zeker de kleintjes) en er werd ook uitvoerig gewaarschuwd ze niet van voren te benaderen, en ook niet de kop en de voorpoten aan te raken.

Als zo'n baby tijger daar geboren wordt en vanaf zn geboorte al mensen met cameraatjes ziet (die er overigens niet met zn 20en tegelijk ingaan maar in groepjes van 2-3, max) dan raakt hij (lijkt me, ik ben ook geen dierenarts) daar wel aan gewend.

Overigens; in het gehele artikel wordt niet gezegd dat ze drugged zijn. Dat zou die blogger ook niet weten, aangezien hij ook geen professionele dierenarts is. Hooguit het vermoeden.

http://www.fivedollartrav(...)le-vs-tiger-kingdom/
http://tripologist.com/so(...)-mais-tiger-kingdom/
http://www.thelifescape.c(...)dom-or-penitentiary/ - zo voelde ik me zelf eigenlijk ook. Khad niet het gevoel dat de tijgers slecht werden behandeld, maar een rare situatie is het wel.

Ik ben 't alleen niet eens met de claim dat alle tijgers gedrugged zijn.

[ Bericht 20% gewijzigd door kalinhos op 23-12-2014 16:02:38 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_147883268
Nope. Wellicht dat ze daar niet of minder aan verdovingsmiddel doen, maar ook Tiger Kingdom in Chiang Mai doet vaag als je ze vraagt wat er gebeurt met de enorme massa aan tijgerkittens als ze eenmaal opgegroeid zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook graag anders zien, maar het is naief om te blijven denken dat er geen dubieuze praktijken rond en met de dieren gebeuren. Ook niet in de 'goed' aangeschreven parken.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_147883308
"The good news is that I returned from Chiang Mai’s “Tiger Kingdom” unscathed and unscratched. The bad news? I found no evidence that definitively confirms or denies the farm’s tigers are being sedated, promotional leaflets notwithstanding."


Die reviewer weet 't dus ook niet, daar waar iedereen er over de Temple in Kanchanaburi het een stuk meer over eens is.

Ik ben 't wel met je eens hoor dat het sowieso iets vreemds is. En idd, wat gebeurt er met die tijgers als ze groot genoeg worden. Waar laat je ze dan? Tegelijkertijd...als die beesten in Thailand in 't wild leven worden ze binnen no-time afgeschoten. Meest ideale situatie zou een beschermd gebied zijn, maar vindt dat maar eens daar.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_147883559
Tja, uiteindelijk blijft het wilde dieren kijken tegen betaling, zo goed als ze het in westerse dierenparken hebben, hebben ze het echt niet helaas. Bezoeken = het systeem in stand houden, idem met alle olifantenparken.

De jungle trek zelf was trouwens wel pittig, de watervallen supertof maar als je vervolgens in de jeep rit terug naar Chiang Mai ineens opvalt dat er om de x kilometer borden staan van jungletrek/olifanten/raft parken dan begint er wel een lampje te branden.

Vooral het raften (wat in ons geval neerkwam op een uur op een suf bamboevlot) ging op een raftbaan die voor een groot gedeelte gewoon kunstmatig was aangelegd, inclusief betonnen muurtjes. Onderweg kwamen we twee andere olifantenparken tegen langs het water.

Opzich ook niet iets wat je elke dag tegenkomt hoor, maar wij hadden na de jungle trek in ieder geval niet de illusie meer dat alles wild en ongerept was daar, het is echt bijna op industriele schaal aangelegd.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_147909586
Even terugkomend op de vraag waar te duiken, zelf heb ik open water en advanced op ko tao gedaan en nog een fun dive gedaan op ko pangan na de full moon party. Voordeel van ko tao was dat het by far de goedkoopste cursussen aanbod, maar achteraf had ik liever naar khao lak gegaan (vlak bij phuket) en daar live onboard duiken bij de similan island, richilieu rock(?) en nog war eilandjes, is wat duurder maar schijnt vele malen mooier te zijn, helderder water, grotere kans op walvishaaien en manta rays.

Dan zelf nog een vraagje, ik ben momenteel (redelijk) ziek en zit inprincipe vast aan bkk voor de ziekenhuisbezoeken daar, maar mijn 30 dagen visum verloopt bijna, plan was om rond deze tijd al in de omgeving van chian mai/ laos te zitten maar dat gaat hem dus niet worden. Wat voor problemen krijg ik straks aan de grens? Mn doctor zei dat ik me dr niet zn zorgen over moest maken maar dat is inmiddels 5 dagen geleden
  woensdag 24 december 2014 @ 12:22:37 #77
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_147914315
Je moet betalen voor elke dag dat je langer bent gebleven. Het specifieke bedrag weet ik niet, maar het kan aardig oplopen. Probeer je visum dus zsm (alsnog) te verlengen.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:51:21 #78
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_147915295
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:22 schreef babette21 het volgende:
Je moet betalen voor elke dag dat je langer bent gebleven. Het specifieke bedrag weet ik niet, maar het kan aardig oplopen. Probeer je visum dus zsm (alsnog) te verlengen.
500 Bt per dag tot een maximum van 20.000 Baht. En als je pech hebt een mooi rood stempel met DENIED in je paspoort.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 24 december 2014 @ 13:47:11 #79
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_147917241
Ik ga dus 45 dagen naar thailand. Ik heb geen visum gehaald ( geen zin om een dag op en neer te gaan naar de ambassade )
Maar ik kan toch wel een visum op het vliegveld regelen voor 60 dagen ofzo. Iemand ervaring mee? Duurt dat lang/ veel geregel op het vliegveld?
pi_147917317
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:47 schreef egelhond het volgende:
Ik ga dus 45 dagen naar thailand. Ik heb geen visum gehaald ( geen zin om een dag op en neer te gaan naar de ambassade )
Maar ik kan toch wel een visum op het vliegveld regelen voor 60 dagen ofzo. Iemand ervaring mee? Duurt dat lang/ veel geregel op het vliegveld?
quote:
Langer dan 30 dagen in Thailand

Sinds eind augustus 2014 is het beleid om je visum te verlengen in Thailand aangepast en dat is goed nieuws voor jou als reiziger! Waar je voorheen je Visa on Arrival namelijk kon verlengen met 7 dagen is dat opgerekt naar 30 dagen. Dat betekent dat je 30 + 30 = 60 dagen aaneengesloten in Thailand kunt verblijven zonder voor vertrek een visum te hoeven regelen. Deze vorm van verlengen is wel slechts eenmalig toegestaan.

De kosten van de verlenging zijn 1.900 THB. Verder heb je 1 pasfoto en een bewijs van vertrek uit Thailand nodig.

Wil je langer dan deze 30 + 30 dagen in Thailand verblijven of kom je tijdens je reis vaker in Thailand terug voor een periode langer dan 15 (over land) of 30 (per vliegtuig) dagen? Vraag dan een geschikt visum aan bij Visum2go.nl.
pi_147921233
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:22 schreef babette21 het volgende:
Je moet betalen voor elke dag dat je langer bent gebleven. Het specifieke bedrag weet ik niet, maar het kan aardig oplopen. Probeer je visum dus zsm (alsnog) te verlengen.
Enige idee waar ik dat zou moeten regelen? Sorry ik ben slecht in dit soort dingen en voel me te belabberd om dingen uit te zoeken
pi_147921283
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:49 schreef Godtje het volgende:

[..]


[..]

Zelfde als hier ik hierboven vroeg, waar zou ik dit kunnen regelen?
  woensdag 24 december 2014 @ 16:38:44 #83
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_147923125
Uit mijn hoofd: bij de ambassade in Bangkok en bij immigrations op Samui (mogelijk in meer steden met internationale vliegvelden?). Ik laat het deze keer regelen vanuit een reisbureautje (scheelt me de trip van Koh Tao naar Samui) dus meer details weet ik even niet.
pi_147923899
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:42 schreef opreis het volgende:

[..]

Enige idee waar ik dat zou moeten regelen? Sorry ik ben slecht in dit soort dingen en voel me te belabberd om dingen uit te zoeken
http://bangkok.immigration.go.th/en/location1.html

Hier kan het in ieder geval, en volgens mij ook op beide luchthavens in Bangkok, maar in de stad lijkt mij handiger.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_147942201
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Anders ga je gewoon na 3 dagen, als je het gevoel hebt dat je Bangkok nog niet helemaal gezien hebt doe je voor vertrek nog 1 of 2 dagen extra.

Maar in principe zou ik zeggen dat je aan 3 a 4 dagen voldoende zou moeten hebben voor de highlights
Sorry voor de late reactie, maar via gsm krijg niet niet altijd alle "quote-meldingen" door.
Maar goed.. even reageren:
Ik zat inderdaad ook wel aan een nacht of 3 te denken, dus dan doe ik dat wel.
Kan zoals je zegt altijd zorgen dat ik op tijd (voordat Songkran begint) terug in Bangkok ben en de laatste 2 dagen daar ook nog vertoeven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 13:32 schreef Lucy-D het volgende:

[..]

In een maand kan je veel zien in thailand maar ook niet alles. weet niet wat je echt graag wilt doen/zien ?
Mijn idee is om dus eerst op Bangkok te vliegen en na 3 of 4 dagen vanaf daar verder naar Phnom Penh te vliegen. Vanaf daar wil ik mijn reis zo veel mogelijk over de grond voortzetten richting Chang Mai (Via Seam Reap, Vang Vieng en Luang Prabang) en dan weer terug richting Bangkok.. misschien zonder tussenstop (nachttrein of zo).

Moet me er nog eens verder in verdiepen :)

Ik denk niet dat ik verder nog genoeg tijd zal hebben om op 1 van de mooie eilanden te overnachten.
Maar dat kan ik daar altijd nog bekijken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:32 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat 13-15 april Songkran is, Thai Nieuwjaar. Zorg dat je een beetje extra tijd uittrekt voor (de reis naar) het vliegveld.
Klopt inderdaad.
Het beste is waarschijnlijk dat ik voor de 13e al terug in Bangkok ben.
Kan er echt HEEL veel hinder door dat Songkran ontstaan?
Vlieg namelijk de 14e April weer terug.
pi_147942220
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:42 schreef opreis het volgende:

[..]

Enige idee waar ik dat zou moeten regelen? Sorry ik ben slecht in dit soort dingen en voel me te belabberd om dingen uit te zoeken
500 baht per dag en gewoon bij vertrek, direct achter de incheckbalie op Swampie, neem er ruimschoots de tijd voor want als je ze boos wil krijgen moet je zeggen dat je haast hebt. Als je echt een dikke overstay hebt, 20.000baht is het maximum wat je moet betalen voor overstay.
pi_147942311
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

http://bangkok.immigration.go.th/en/location1.html

Hier kan het in ieder geval, en volgens mij ook op beide luchthavens in Bangkok, maar in de stad lijkt mij handiger.
Nee, want dan moet je ook betalen voor (max 7 dagen) visum verlenging en dat is relatief duur en de overstay moet je sowieso betalen. Echt betalen bij vertrek, ze zitten achter de laatste incheck rows L en M vlak voor de bagagecheck.
  donderdag 25 december 2014 @ 05:21:21 #88
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147943836
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 01:40 schreef Cracker26 het volgende:
Klopt inderdaad.
Het beste is waarschijnlijk dat ik voor de 13e al terug in Bangkok ben.
Kan er echt HEEL veel hinder door dat Songkran ontstaan?
Vlieg namelijk de 14e April weer terug.
Het ligt er een beetje aan waar je verblijft. Sommige straten zitten gewoon vast, maar dat weet je van tevoren. Het kan lastiger zijn om een taxi te vinden. En laat je chauffeur voorzichtig zijn. Er is jaarlijks een gigantisch aantal verkeersdoden tijdens Songkran, want veel Thai stappen met drank op achter het stuur. In principe zou je denken dat het op het vliegveld op de 14e niet zo gek druk is (iedereen zou immers op de plaats van bestemming moeten zijn), maar geef jezelf daar ook een beetje extra tijd.
  donderdag 25 december 2014 @ 05:23:33 #89
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147943840
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 08:27 schreef opreis het volgende:
Dan zelf nog een vraagje, ik ben momenteel (redelijk) ziek en zit inprincipe vast aan bkk voor de ziekenhuisbezoeken daar, maar mijn 30 dagen visum verloopt bijna, plan was om rond deze tijd al in de omgeving van chian mai/ laos te zitten maar dat gaat hem dus niet worden. Wat voor problemen krijg ik straks aan de grens? Mn doctor zei dat ik me dr niet zn zorgen over moest maken maar dat is inmiddels 5 dagen geleden
De grote ziekenhuizen (lig Bumrumgrad en Samitivej Sukhumvit) hebben een visadesk. Ga daar even langs om te kijken of ze wat voor je kunnen doen.
pi_147943907
Dat soort dierenparken bezoeken snap ik echt niet

Toen wij de 100km motorscooter toch rondom chiang mai reden zagen we echt zo gigantisch veel touringcars bij die tijger en olifantenparken

Betalen is inderdaad het systeem in stand houden. Een systeem waar ik echt tegen ben.
pi_147944640
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 01:45 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

Nee, want dan moet je ook betalen voor (max 7 dagen) visum verlenging en dat is relatief duur en de overstay moet je sowieso betalen. Echt betalen bij vertrek, ze zitten achter de laatste incheck rows L en M vlak voor de bagagecheck.
Die 7 dagen verlenging voor 1900 THB is nu aangepast dat je 30 dagen voor die 1900 THB krijgt. Dat dit nog niet bij iedereen bekend is begrijp ik, dit is namelijk pas sinds augustus 2014 zo.

En ja relatief duur, maar let op, wanneer je 'overstay' hebt en je wordt aangehouden om wat voor reden dan ook, dan wordt je vastgezet totdat je daadwerkelijk uitgezet kan worden met daarnaast een grote kans om een stempel met ongewenst. En dat uitzetcentra staat niet goed aangeschreven...
Officieel moet elke hotel / guesthouse / hostel binnen 24 uur doorgeven wie er verblijft of verbleven heeft waardoor in theorie de immigratiedienst de mogelijkheid heeft om actief achter mensen die langer verblijven dan mag aan te gaan. Niet gezegd dat men daadwerkelijk zo voortvarend te werk gaat maar is wel mogelijk.

De boete betalen bij vertrek is een optie wanneer je bijvoorbeeld 1 dag (is het gratis) of misschien 2 dagen te lang verblijf hebt.
Die ene dag gratis komt o.a. door het feit dat er veel vluchten vertrekken rond het middernacht tijdstip en dat men bij het berekenen van verblijf uitgaat van de vertrektijd van de vlucht en niet het tijdstip dat men door immigratie gaat. Het zal bij veel reizigers een verkeerde indruk achterlaten als deze om 22:00 uur door de immigratie gaat maar een boete voor 1 dag zou krijgen omdat men in theorie om 00:05 de volgende dag pas vertrekt of bij vertraging van een vlucht welke geretimed wordt opeens ook in overtreding is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_147954485
Heeft er hier iemand ervaring met een shooting range in thailand. Ik zou best met een ak47 willen schieten :) Ik zag dat ze op koh chang een shooting range hebben.
  donderdag 25 december 2014 @ 19:33:42 #93
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_147955847
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 17:56 schreef zoz het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met een shooting range in thailand. Ik zou best met een ak47 willen schieten :) Ik zag dat ze op koh chang een shooting range hebben.
Phuket en Krabi ook sowieso. Maar volgens mij in veel toeristengebieden makkelijk te vinden. Keek een foldertje in en volgens mij is geen enkel wapen ze te gek.
pi_147958152
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:55 schreef egelhond het volgende:
Nog leuke tips om te doen in Thailand? Waar kan je bv mooi ziplinen? Waar het beste raften?
Kan je ook ergens grotten in waar je bv ook moet zwemmen ofzo?
Ballonvaart? Skydiven?
Actieve dingen graag :)
Ik wil ook minstens 1 actief ding doen. Je zou canyoning kunnen doen of abseilen van een waterval. Dat zijn twee dingen die ik tegenkwam. Beiden omgeving Chiang Mai als ik het goed heb. Verder geen ervaring. Nog nooit in Thailand geweest. Vertrek dinsdag :)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_147962149
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik ook :) Dat was inderdaad leuk, en ik heb er ook op een olifant mogen rijden maar mijn huidige vriendin is daarop tegen want die olifanten worden gewoon keihard mishandeld met scherpe voorwerpen :(
Dit is ook een absolute aanrader:

http://www.worldofwildlife.nl/elephant-nature-park.html

In dit park worden mishandelde en zieke olifanten opgevangen en een tweede kans gegeven. Je mag ze voeren, aaien en wassen maar er NIET op rijden. De olifanten hebben hier een zee aan ruimte om te lopen of het water in te gaan. Ook lopen er veel honden en katten die opgevangen zijn.
  vrijdag 26 december 2014 @ 09:01:59 #96
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_147967888
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:19 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Ik wil ook minstens 1 actief ding doen. Je zou canyoning kunnen doen of abseilen van een waterval. Dat zijn twee dingen die ik tegenkwam. Beiden omgeving Chiang Mai als ik het goed heb. Verder geen ervaring. Nog nooit in Thailand geweest. Vertrek dinsdag :)
Op youtube staat ook een filmpje van Canyoning op Koh Samui. Nu wil ik alle actieve dingen een beetje verdelen door de reis heen. Dus niet alles doen in bv Chiang Mai.
pi_147969279
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 09:01 schreef egelhond het volgende:

[..]

Op youtube staat ook een filmpje van Canyoning op Koh Samui. Nu wil ik alle actieve dingen een beetje verdelen door de reis heen. Dus niet alles doen in bv Chiang Mai.
Klinkt ook goed. En dan heb je het inderdaad een beetje verdeeld. Op krabi kun je geloof ik goed rotsklimmen en volgens mij ook mountainbiken? Dat laatste weet ik niet zeker, het eerste wel :)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  vrijdag 26 december 2014 @ 11:02:26 #98
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_147969507
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 10:48 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Klinkt ook goed. En dan heb je het inderdaad een beetje verdeeld. Op krabi kun je geloof ik goed rotsklimmen en volgens mij ook mountainbiken? Dat laatste weet ik niet zeker, het eerste wel :)
Zulke dingen gewoon lekker plannen als je er bent. Op elke straathoek kan je een dag van tevoren iets regelen. Eilandentrips, zipline, raften, ATV, schootingrange etc. Echt wat je maar wilt
  vrijdag 26 december 2014 @ 13:23:28 #99
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_147972973
Wat zijn nog meer echte activiteiten om te gaan doen?

En over het duiken: de grote walvishaaien... waar zou je die kunnen zien?
pi_148002109
Ik heb uiteindelijk 3650 baht betaald om 30 dagen langer te kunnen blijven, 1900 voor mn stempel, 1000 boete omdat ik 2 dagen overstay had (dom van mij dus/had voorkomen kunnen worden) 700 voor visa services oid (bij de visumdesk in bumrumgrad hospital) en 50 voor een fototje.

En over de walvishaaien, de kans is er bij ko tao iig niet groot op en ligt volgens mij ook aan wanneer je er bent, als je vanuit khao lak een duiktrip boekt is de kans volgens mij al een aanzienlijk stuk groter en heb je ook nog kans op manta rays van 2 meter ofzo, maar wel aanzienlijk duurder. Je zou naar diveshops kunnen bellen en vragen of er in de periode dat je er bent nog walvishaaien gespot zijn, al bestaat de kans natuurlijk ze dan liegen zodat jij wel die fundive boekt omdat je denkt dat de kans groter id op iets moois. Zo zijn ik en een reismaatje ook gelokt met het verhaal dat er gisteren nog manta rays waren gespot maar bij aankomst bleek dat inmiddels al een week te zijn dat ze voor het laatst gezien waren...
pi_148002902
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 11:02 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:

[..]

Zulke dingen gewoon lekker plannen als je er bent. Op elke straathoek kan je een dag van tevoren iets regelen. Eilandentrips, zipline, raften, ATV, schootingrange etc. Echt wat je maar wilt
Oké, dat klinkt inderdaad ook wel prima. Het is blijkbaar makkelijk te regelen en je zit vooraf nergens aan vast. ^O^ . Ik ga het zien, wat ik uiteindelijk aan actieve dingen ga doen.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zondag 28 december 2014 @ 12:02:25 #102
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_148041375
5 januari vlieg ik naar Kuala Lumpur waar ruim 150.000 mensen zijn geevacueerd vanwege noodweer... Net als je denkt dat 't niet erger kan verdwijnt er ook een vliegtuig van AirAsia, en laat ik daar nou net mee vliegen...

Joepie
  zondag 28 december 2014 @ 12:34:44 #103
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_148042437
In het zuiden van Thailand schijnt het inmiddels ook echt takkeweer te zijn.

(En ondertussen wordt het er op Koh Tao ook niet beter op...)
  zondag 28 december 2014 @ 13:04:35 #104
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_148043561
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 12:34 schreef babette21 het volgende:
In het zuiden van Thailand schijnt het inmiddels ook echt takkeweer te zijn.

(En ondertussen wordt het er op Koh Tao ook niet beter op...)
Las hetzelfde. Op Ko Lanta erg zonnig geweest afgelopen 2 dagen. Zal wel meer landinwaarts zijn.
  zondag 28 december 2014 @ 18:17:13 #105
296997 Smoef
They keep me rollin'
pi_148057199
Dag medeFOK!ers,

Op 26 januari vlieg ik alleen naar Bangkok voor een 16-daagse reis door Thailand. Ik "meet" daar een collega die momenteel een wereldreis aan het maken is.
Nu heeft hij alleen de organisatie aan mij overgelaten.. Ik ben alleen nu al het spoor bijster.

Nu vroeg ik mij alleen af of er enigszins een standaard-route is die veel gebruikt wordt door backpackers die 2 a 3 weken in Thailand verblijven? Zijn er misschien andere FOK!ers die eenzelfde reis hebben gedaan, is daar misschien nog een overzicht van?

Ik ben echt op zoek naar een overzicht met de highlights van Thailand geordend op een haalbare route zodat we straks een beetje richting hebben.
pi_148076195
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:17 schreef Smoef het volgende:
Dag medeFOK!ers,

Op 26 januari vlieg ik alleen naar Bangkok voor een 16-daagse reis door Thailand. Ik "meet" daar een collega die momenteel een wereldreis aan het maken is.
Nu heeft hij alleen de organisatie aan mij overgelaten.. Ik ben alleen nu al het spoor bijster.

Nu vroeg ik mij alleen af of er enigszins een standaard-route is die veel gebruikt wordt door backpackers die 2 a 3 weken in Thailand verblijven? Zijn er misschien andere FOK!ers die eenzelfde reis hebben gedaan, is daar misschien nog een overzicht van?

Ik ben echt op zoek naar een overzicht met de highlights van Thailand geordend op een haalbare route zodat we straks een beetje richting hebben.
Vergeet je centimeter niet mee te nemen! Vaag verhaal man, wat wil je nou eigenlijk?

Standaard route? :') Godskolere wat maak je het jezelf moeilijk, laat die gasten allemaal de pokke krijgen en ga gewoon lekker van je reis genieten anders had je toch net zo goed thuis kunnen blijven als je je hele tijd in een kramp ligt. Op reis moet je juist geen groepsdier willen zijn maar weg van je soortgenootjes lekker met locals op stap! Fuck de 'highlights' of boek de volgende keer zo'n lekker veilige truttenreis van Arke.

'geordend op een haalbare route' :') :') :') :') :')
pi_148076554
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 23:12 schreef Trusten het volgende:

[..]

Dit is ook een absolute aanrader:

http://www.worldofwildlife.nl/elephant-nature-park.html

In dit park worden mishandelde en zieke olifanten opgevangen en een tweede kans gegeven. Je mag ze voeren, aaien en wassen maar er NIET op rijden. De olifanten hebben hier een zee aan ruimte om te lopen of het water in te gaan. Ook lopen er veel honden en katten die opgevangen zijn.

^O^
pi_148078777
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:37 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

Vergeet je centimeter niet mee te nemen! Vaag verhaal man, wat wil je nou eigenlijk?

Standaard route? :') Godskolere wat maak je het jezelf moeilijk, laat die gasten allemaal de pokke krijgen en ga gewoon lekker van je reis genieten anders had je toch net zo goed thuis kunnen blijven als je je hele tijd in een kramp ligt. Op reis moet je juist geen groepsdier willen zijn maar weg van je soortgenootjes lekker met locals op stap! Fuck de 'highlights' of boek de volgende keer zo'n lekker veilige truttenreis van Arke.

'geordend op een haalbare route' :') :') :') :') :')
:D :D

Maar wel waar...
  maandag 29 december 2014 @ 07:22:31 #109
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148083598
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:37 schreef PendingApproval het volgende:
Standaard route? :') Godskolere wat maak je het jezelf moeilijk, laat die gasten allemaal de pokke krijgen en ga gewoon lekker van je reis genieten anders had je toch net zo goed thuis kunnen blijven als je je hele tijd in een kramp ligt. Op reis moet je juist geen groepsdier willen zijn maar weg van je soortgenootjes lekker met locals op stap! Fuck de 'highlights' of boek de volgende keer zo'n lekker veilige truttenreis van Arke.

'geordend op een haalbare route' :') :') :') :') :')
Oy! Gelukkig heeft iedereen z'n eigen mannier van reizen. Is maar goed ook, anders zou het erg druk zijn op jouw avontuurlijke, trutgeproofde reis, nietwaar?
  maandag 29 december 2014 @ 07:33:27 #110
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148083628
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:17 schreef Smoef het volgende:
Dag medeFOK!ers,

Op 26 januari vlieg ik alleen naar Bangkok voor een 16-daagse reis door Thailand. Ik "meet" daar een collega die momenteel een wereldreis aan het maken is.
Nu heeft hij alleen de organisatie aan mij overgelaten.. Ik ben alleen nu al het spoor bijster.

Nu vroeg ik mij alleen af of er enigszins een standaard-route is die veel gebruikt wordt door backpackers die 2 a 3 weken in Thailand verblijven? Zijn er misschien andere FOK!ers die eenzelfde reis hebben gedaan, is daar misschien nog een overzicht van?

Ik ben echt op zoek naar een overzicht met de highlights van Thailand geordend op een haalbare route zodat we straks een beetje richting hebben.
Misschien kun je er beter vanuit gaan wat je zelf leuk vindt? Hou je van hiken? Tempels? Feesten? Luieren op een eiland?
pi_148084444
Een tip voor in aanraking te komen met locals, ga tinder gebruiken, ik kom nu veel makkelijker in contact locals (lees:universitair opgeleide meiden) die het leuk vinden om een dag je gids te zijn, op deze manier heb ik nu al een paar keer een leuke dag gehad in bkk waar ik anders op uit gekeken was, ik wordt niet genaaid met taxi/tuk tuk prijzen, kom makkelijk aan allerlei informatie, en zie ook eens wat meer van de stad dan alleen de touristische plekken. Ben nu ook uitgenodigd een keer te komen eten bij een thaise familie wat me anders wss nooit gelukt was
pi_148085430
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:37 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

Vergeet je centimeter niet mee te nemen! Vaag verhaal man, wat wil je nou eigenlijk?

Standaard route? :') Godskolere wat maak je het jezelf moeilijk, laat die gasten allemaal de pokke krijgen en ga gewoon lekker van je reis genieten anders had je toch net zo goed thuis kunnen blijven als je je hele tijd in een kramp ligt. Op reis moet je juist geen groepsdier willen zijn maar weg van je soortgenootjes lekker met locals op stap! Fuck de 'highlights' of boek de volgende keer zo'n lekker veilige truttenreis van Arke.

'geordend op een haalbare route' :') :') :') :') :')
Het klinkt misschien allemaal een beetje gestuurd en zo. Maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de korte reisduur en dan toch zoveel mogelijk willen zien.
Smoef... ik ga morgen voor twee weken naar Thailand. We bezoeken maar drie plekken (Bangkok, Chiang Mai/omgeving en een eiland waar het nu lekker weer is.) Niet teveel highlights dus eigenlijk, gewoon rustig aan doen. Dan zie je minder, maar beleef je het waarschijnlijk meer. Denk ik :)
Als ik terug ben zal ik hier wel even posten hoe het geweest is, misschien heb je daar nog wat aan.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_148113465
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 10:08 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Het klinkt misschien allemaal een beetje gestuurd en zo. Maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de korte reisduur en dan toch zoveel mogelijk willen zien.
Smoef... ik ga morgen voor twee weken naar Thailand. We bezoeken maar drie plekken (Bangkok, Chiang Mai/omgeving en een eiland waar het nu lekker weer is.) Niet teveel highlights dus eigenlijk, gewoon rustig aan doen. Dan zie je minder, maar beleef je het waarschijnlijk meer. Denk ik :)
Als ik terug ben zal ik hier wel even posten hoe het geweest is, misschien heb je daar nog wat aan.
Precies mijn plan. Alleen ik vertrek zelf 16 januari :)

Ik land in Bangkok, vanaf daar via via (Nog geen idee, zie ik daar wel) richting Chiang Mai. Daarna met het vliegtuig richting de eilanden. En dan terug naar bkk.
pi_148119852
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 21:33 schreef jdel het volgende:

[..]

Precies mijn plan. Alleen ik vertrek zelf 16 januari :)

Ik land in Bangkok, vanaf daar via via (Nog geen idee, zie ik daar wel) richting Chiang Mai. Daarna met het vliegtuig richting de eilanden. En dan terug naar bkk.
Klinkt als een goed plan :D

Als ik terug ben heb jij je reis nog tegoed ^O^
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_148217804
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:27 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Klinkt als een goed plan :D

Als ik terug ben heb jij je reis nog tegoed ^O^
Dan ben ik heel benieuwd naar jouw ervaringen ;) Kan ik die mooi nog mee nemen voor ik vertrek!

Ik ben alleen nog aan het denken wat ik zal doen voor de eerste nacht, ik land volgens mij savonds rond 8 uur.

Zal ik vantevoren thuis al vast een hotel boeken daar. Of zal ik daar gewoon zien...
Ik weet niet of dat goed te doen is als je laat aan komt.
  donderdag 1 januari 2015 @ 18:08:56 #116
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_148221898
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 15:45 schreef jdel het volgende:

[..]

Dan ben ik heel benieuwd naar jouw ervaringen ;) Kan ik die mooi nog mee nemen voor ik vertrek!

Ik ben alleen nog aan het denken wat ik zal doen voor de eerste nacht, ik land volgens mij savonds rond 8 uur.

Zal ik vantevoren thuis al vast een hotel boeken daar. Of zal ik daar gewoon zien...
Ik weet niet of dat goed te doen is als je laat aan komt.
Ik zou maar een hotel via Booking.com boeken anders zou het wel eens een lange zoektocht kunnen worden. En wil je geen lange rit van het vliegveld, dan is Vabua Asotel een goed alternatief. Die hebben ook een terras restaurant waar de keuken tot 23:00 uur open is. Iets van 17-18 euro voor een kamer, en 100Bt voor een ontbijt voucher.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 1 januari 2015 @ 19:02:07 #117
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148223170
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 15:45 schreef jdel het volgende:

[..]

Dan ben ik heel benieuwd naar jouw ervaringen ;) Kan ik die mooi nog mee nemen voor ik vertrek!

Ik ben alleen nog aan het denken wat ik zal doen voor de eerste nacht, ik land volgens mij savonds rond 8 uur.

Zal ik vantevoren thuis al vast een hotel boeken daar. Of zal ik daar gewoon zien...
Ik weet niet of dat goed te doen is als je laat aan komt.
Zoals Buzz zegt, het is wel aan te raden om een hotel te boeken, gezien het tijdstip van aankomst en uitgaande dat je uit Europa komt zal je wel eens met een maatschappij uit het midden oosten kunnen vliegen met veel passagiers aan boord, afhankelijk van je plek in het toestel kan je door de vele mensen voor je de immigratie relatief lang duren en daarnaast zal je altijd even op je koffers moeten wachten.
Zelfs zonder echte wachttijd bij immigratie en enkel handbagage was ik de laatste keer bij een geplande landing van 20.00 uur toch pas om 20.40 bij het Skytrain station.
Die Skytrain gaat wel relatief vaak, maar is toch een minuut of 30 naar de stad, en dan moet je nog naar de plek waar je je hotel wilt zoeken, ook als je met een taxi reist zal je niet veel eerder dan 21.30, maar eerder 22.00 uur aankomen op de plek waar je een hotel wilt zoeken....

Ik moet er niet aan denken om om 22.00 uur 's avonds zonder boeking met volledige bagage dan nog een hotel te moeten zoeken, ongetwijfeld is er wel wat beschikbaar, maar of dat de juiste prijs kwaliteit verhouding zal hebben betwijfel ik.

Met een booking.com of hotels.com (Met vouchers kan je daar ook wel eens goede deals scoren) is van te voren accomodatie boeken gemakkelijk en door de review functie, eventueel ook in combinatie met de reviews op tripadvisor kan je een goede indruk van kwaliteit en prijs krijgen, en het is toch wel zo fijn om wat gemoedsrust te hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_148230720
Oké, goed om te horen. Dan kan ik beter morgen even kijken op booking.com

Iemand nog een tip voor een leuk hotel in Bangkok op een leuke locatie? Ik wil de dag erop denk ik gaan kijken voor zo'n fiets tocht en misschien een markt oid.

Iemand die weet wat die markt is net die trein er doorheen?
pi_148237528
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 22:35 schreef jdel het volgende:
Oké, goed om te horen. Dan kan ik beter morgen even kijken op booking.com

Iemand nog een tip voor een leuk hotel in Bangkok op een leuke locatie? Ik wil de dag erop denk ik gaan kijken voor zo'n fiets tocht en misschien een markt oid.

Iemand die weet wat die markt is net die trein er doorheen?
Ligt aan je budget. Ik ben al vaker in BKK geweest, dus ik blijf er maar 1 nacht voor ik verder reis en daarom boek ik een iets duurder hotel (voor mijn doen dan) met zwembad. 23 euro inclusief ontbijt. Rambruttri village plaza heet het. Vlakbij Kao San, maar in een veel rustiger straat. Ik ga 29 januari! Blijf niet lang in Thailand deze x though. Ik ga naar Pai in het noorden voor een week yoga retreat en dan door naar Laos.
pi_148238342
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 09:15 schreef opreis het volgende:
Een tip voor in aanraking te komen met locals, ga tinder gebruiken, ik kom nu veel makkelijker in contact locals (lees:universitair opgeleide meiden) die het leuk vinden om een dag je gids te zijn, op deze manier heb ik nu al een paar keer een leuke dag gehad in bkk waar ik anders op uit gekeken was, ik wordt niet genaaid met taxi/tuk tuk prijzen, kom makkelijk aan allerlei informatie, en zie ook eens wat meer van de stad dan alleen de touristische plekken. Ben nu ook uitgenodigd een keer te komen eten bij een thaise familie wat me anders wss nooit gelukt was
Jaja voor daggidsen, je bedoeld dat je eigenlijk die jonge vrouwen gewoon probeert te versieren en zo naar je hotel te lokken.
pi_148243062
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:07 schreef conleche het volgende:

[..]

Ligt aan je budget. Ik ben al vaker in BKK geweest, dus ik blijf er maar 1 nacht voor ik verder reis en daarom boek ik een iets duurder hotel (voor mijn doen dan) met zwembad. 23 euro inclusief ontbijt. Rambruttri village plaza heet het. Vlakbij Kao San, maar in een veel rustiger straat. Ik ga 29 januari! Blijf niet lang in Thailand deze x though. Ik ga naar Pai in het noorden voor een week yoga retreat en dan door naar Laos.
Budget... ehm tot zeg maar ¤ 30,- per nacht incl. ontbijt voor een eenpersoonskamer vind ik geen probleem in ieder geval.

Idee is om 2 nachten in Bangkok te blijven.

Zal dadelijk dat hotel opzoeken.
pi_148256798
Zo juist een hotel / guesthouse geboekt in de oude stad van Chiang Man voor ¤ 30,54 voor 3 nachten :)

Het hotel betreft Tree Residences, dat is gewoon een twee sterren hotel, maar eigenlijk is het gewoon een guesthouse.

Scheelt weer onderhandelen op locatie :+ En dit soort kleine hotels zijn meestal gewoon prima, alleen je hebt dan van die mensen op TripAdvisor met te hoge verwachtingen van een guesthouse ;( Maar daar prik ik gewoon door.

Oh en met de vriendin dus afgesproken dat ze voor Koh Samui een luxere hotel of resort mag uitkiezen :)
pi_148280083
Binnenlandse vlucht van chiang mai naar koh samui zijn 190 euro -O-
Aangezien we nog geen 3 weken blijven moeten we dit wel gaan doen ;(
pi_148280687
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:36 schreef zoz het volgende:
Binnenlandse vlucht van chiang mai naar koh samui zijn 190 euro -O-
Aangezien we nog geen 3 weken blijven moeten we dit wel gaan doen ;(
Nachttrein van Chiang Mai naar BKK geen optie? Slapen moet je toch, kan je het net zo goed in de trein doen. Ik vond het supercomfortabel in ieder geval. Neem wel een benedenbed, die zijn veel ruimer.

Of is vliegen vanuit BKK naar Koh Samui ook prijzig?
pi_148280823
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:36 schreef zoz het volgende:
Binnenlandse vlucht van chiang mai naar koh samui zijn 190 euro -O-
Aangezien we nog geen 3 weken blijven moeten we dit wel gaan doen ;(
Via sura tani ( De naam spel je anders ) kun je ook vliegen, vanaf daar neem je gewoon een bus naar de veerboot ;) Zo heb ik het gepland.

Koh Samui is zo duur om rechtstreeks heen te vliegen omdat Bangkok Airways er een monopoliepositie heeft.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:58 schreef conleche het volgende:

[..]

Of is vliegen vanuit BKK naar Koh Samui ook prijzig?
Ja dat is net zo duur, of je moet Eem vliegticket plus ferry combinatie ticket boeken bij nokair of airasia.
pi_148285461
Het voordeel van vliegen op Samui is je tijdswinst, Als je naar Suratthani vliegt (1,5 uur vliegen, ex inchecken en alles), bussen naar de haven (1,5 a 2 uur) en varen naar Koh Samui (~3 uur, afhankelijk van het weer) ben je bijna een hele dag kwijt, en dat is ook kostbaar als je maar 3 weken hebt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_148286042
Het is inderdaad veel tijd en energie om via suratthani te vliegen, bus en veerboot te nemen.
nachttreinen zijn leuk om mee te maken, maar twee jaar terug hebben we dit gedaan en we hoeven dit niet perse weer te doen. Het vele wachten bij de overstappen zie ik ook niet zitten na een trekking op chiang mai.

Ondanks de prijs vind ik rechtstreeks vliegen op koh samui toch de beste optie. De gedachte alleen al is superchill 8-) Nu moet ik mijn vriendin maar gaan overtuigen :D

Als we nou 4 weken hadden, maar mijn vriendin werkt in het onderwijs en buiten de zomervakantie om kan je niet zomaar 4 weken vrij nemen |:(
pi_148288688
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:32 schreef Ener-G het volgende:
Het voordeel van vliegen op Samui is je tijdswinst, Als je naar Suratthani vliegt (1,5 uur vliegen, ex inchecken en alles), bussen naar de haven (1,5 a 2 uur) en varen naar Koh Samui (~3 uur, afhankelijk van het weer) ben je bijna een hele dag kwijt, en dat is ook kostbaar als je maar 3 weken hebt.
Ohja dat is zeker zo ;) Maar ik heb toen ook alle opties bekeken, en ik wou niet onnodig steeds terug vliegen naar Bangkok want dan zou je inderdaad ook nog zo'n nachtbus kunnen nemen.

Dus uiteindelijk hebben wij gekozen om via Suratthani naar Koh Samui te reizen, ja dat kost dan nog steeds zo'n zes uurtjes ofzo maar bij lange na niet zolang als in een pokke bus gaan zitten.

En die vliegtickets zijn gewoon hartstikke duur, dus dat moet je er echt voor over hebben ;) Of je moet naar Phuket vliegen i.p.v. Koh Samui, maar het heet niet Koh Phuket omdat men het niet echt als een eiland beschouwd en Phuket lijkt mij gewoon niet zo leuk.

Wij vliegen dan wel weer van Kon Samui naar Penang in Malaysia, want Firefly is een van de weinige budget luchtvaartmaatschappijen die wel vanaf Koh Samui vliegt.

Onze trip is overigens als volgt: Bangkok>Chiang Mai>Koh Samui en vervolgens dus de grens over en naar Penang>Kuala Lumpur en weer naar huis :(
pi_148297021
Is er vanaf Chiang Mai ook nog op andere eilanden makkelijk te vliegen? (Of in de buurt van een laatste stuk anders)
pi_148298594
Vanaf Chiang Mai vlieg je volgens mij altijd via Bangkok.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_148299650
Nee vanaf Chiang Mai kun je met Bangkok Airways ook gewoon rechstreeks naar Koh Samui vliegen en Phuket, maar de andere eilanden hebben geen vliegveld zover ik weet.
pi_148301909
Je kan wel met Air Asia naar Krabi vliegen, Koh Phi Phi ligt volgens mij maar anderhalf uur met de boot daarvandaan. Bovendien heb je aan het vaste land daar in de buurt ook mooie stranden.
pi_148316884
Iemand toevallig een tip voor een fijn hotel in de buurt van Don Muang vliegveld? Het leek mij namelijk het beste om de dag voordat we naar Chiang Mai vliegen dicht bij het vliegveld te verblijven, alleen ik heb nog niet echt een keuze kunnen maken.

Ik zoek eigenlijk een hotel dat makkelijk bereikbaar is, en waar we dan ook echt binnen een half uurtje of minder op het vliegveld in de morgen zijn.
  zondag 4 januari 2015 @ 16:04:10 #134
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148320090
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:37 schreef Diqiu-Long het volgende:
Iemand toevallig een tip voor een fijn hotel in de buurt van Don Muang vliegveld? Het leek mij namelijk het beste om de dag voordat we naar Chiang Mai vliegen dicht bij het vliegveld te verblijven, alleen ik heb nog niet echt een keuze kunnen maken.

Ik zoek eigenlijk een hotel dat makkelijk bereikbaar is, en waar we dan ook echt binnen een half uurtje of minder op het vliegveld in de morgen zijn.
Hoe laat gaat je vlucht vanaf Don Muang, en wat is je budget?

Want eigenlijk is het prima om rond het Victory Monument gebied te zitten, ik heb regelmatig vanaf het Victory monument de bus (29) genomen, en hoewel ik een uur voor die reis 'begroot' is het meestal maar daadwerkelijk 30 minuten rijden met de bus.

Juist uit de stad zitten voor een vlucht in een gebied waar weinig te doen is lijkt mij niet een goede besteding van je vakantie.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_148321040
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hoe laat gaat je vlucht vanaf Don Muang, en wat is je budget?

Want eigenlijk is het prima om rond het Victory Monument gebied te zitten, ik heb regelmatig vanaf het Victory monument de bus (29) genomen, en hoewel ik een uur voor die reis 'begroot' is het meestal maar daadwerkelijk 30 minuten rijden met de bus.

Juist uit de stad zitten voor een vlucht in een gebied waar weinig te doen is lijkt mij niet een goede besteding van je vakantie.
Om 8 uur in de morgen gaat de vlucht, mijn idee was dan om gewoon in de avond naar zo'n hotel in de buurt van het vliegveld te gaan.

Voor de rest van de dagen in Bangkok zitten we in een hotel dat Marvin Suites heet, dat ligt gewoon in de buurt van waar het shopping gedeelte zeg maar ligt.

Budget is zeg maar maximaal ¤ 50 voor een hotelnacht, maar het liefst onder de ¤ 30.
pi_148323640
Gisteren maar een ticket van Chiang mai naar koh Samui geboekt. Directe vlucht. 1:50 uur vliegen. 190 euro per stuk. Kost wel wat, maar geen twee dagen :D
pi_148323767
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:30 schreef zoz het volgende:
Gisteren maar een ticket van Chiang mai naar koh Samui geboekt. Directe vlucht. 1:50 uur vliegen. 190 euro per stuk. Kost wel wat, maar geen twee dagen :D
Dat is wel duur ja :P .
pi_148323889
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:30 schreef zoz het volgende:
Gisteren maar een ticket van Chiang mai naar koh Samui geboekt. Directe vlucht. 1:50 uur vliegen. 190 euro per stuk. Kost wel wat, maar geen twee dagen :D
Dure grap inderdaad en het had je via Surat Thani echt geen hele dag gekost ;) Hooguit een schooldag of werkdag, en met een veerboot naar het eiland is ook een mooie ervaring op zich.
pi_148324363
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:35 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dure grap inderdaad en het had je via Surat Thani echt geen hele dag gekost ;) Hooguit een schooldag of werkdag, en met een veerboot naar het eiland is ook een mooie ervaring op zich.
Ja die ervaring hebben we al gehad twee jaar geleden. En op de terugweg naar Bangkok gaan we wel via boot, bus en trein.

En via Suratthani airport is niet veel winst mee te behalen.
pi_148325077
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:46 schreef zoz het volgende:

[..]

Ja die ervaring hebben we al gehad twee jaar geleden. En op de terugweg naar Bangkok gaan we wel via boot, bus en trein.

En via Suratthani airport is niet veel winst mee te behalen.
Dat had ik dan weer niet gedaan met de trein terug naar Bangkok, dat gaat je natuurlijk alsnog veel tijd kosten ;)

Maar wij vliegen om 12:30 naar Suratthani en om 14:20 komen we aan, en dan dienen we een bus naar Don Sak pier te nemen en dan gok ik om rond 16:30 op de veerboot te zitten en om 18:30 in Koh Samui te zijn.

Ja de dag is dan verloren inderdaad, dus je hebt inderdaad wat uren gewonnen door rechtstreeks te vliegen.
pi_148326252
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:46 schreef zoz het volgende:

[..]

Ja die ervaring hebben we al gehad twee jaar geleden. En op de terugweg naar Bangkok gaan we wel via boot, bus en trein.

En via Suratthani airport is niet veel winst mee te behalen.
Of als je in de buurt van Krabi komt, dan is het wel aan te raden om vanaf daar te vliegen. Ik betaalde iets van ¤15 voor Krabi-Bangkok met Lion Air (en het vliegtuig zag er safe uit :P )
pi_148327839
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:44 schreef thenxero het volgende:

[..]

Of als je in de buurt van Krabi komt, dan is het wel aan te raden om vanaf daar te vliegen. Ik betaalde iets van ¤15 voor Krabi-Bangkok met Lion Air (en het vliegtuig zag er safe uit :P )
Krabi is uit de route.

quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:07 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dat had ik dan weer niet gedaan met de trein terug naar Bangkok, dat gaat je natuurlijk alsnog veel tijd kosten ;)

Maar wij vliegen om 12:30 naar Suratthani en om 14:20 komen we aan, en dan dienen we een bus naar Don Sak pier te nemen en dan gok ik om rond 16:30 op de veerboot te zitten en om 18:30 in Koh Samui te zijn.

Ja de dag is dan verloren inderdaad, dus je hebt inderdaad wat uren gewonnen door rechtstreeks te vliegen.
Misschien vliegen we ook wel via suratthani naar bangkok :)
Jullie gaan van chiang mai naar suratthani? Hoeveel kost die vlucht?

De vorige keer ging het bij ons mis met de connecties trein, bus en boot. We waren toen 3kg afgevallen van het wachten, misselijk van de boot (staren naar 1 punt hielp iets) en echt een shitload aan tijd kwijt :{
  zondag 4 januari 2015 @ 19:55:39 #143
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148328716
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:27 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Om 8 uur in de morgen gaat de vlucht, mijn idee was dan om gewoon in de avond naar zo'n hotel in de buurt van het vliegveld te gaan.

Voor de rest van de dagen in Bangkok zitten we in een hotel dat Marvin Suites heet, dat ligt gewoon in de buurt van waar het shopping gedeelte zeg maar ligt.

Budget is zeg maar maximaal ¤ 50 voor een hotelnacht, maar het liefst onder de ¤ 30.
Het enige hotel op Don Muang zelf is het Amari Airport hotel en zit iets boven jullie prijsklasse, maar persoonlijk zou ik nog steeds gaan voor een hotel in de buurt van het victorty monument, bijvoorbeeld http://www.booking.com/hotel/th/s3-residence-park.nl.html

Je kunt dan eenvoudig vanaf daar naar Don Muang komen, economisch door gebruik te maken van bus 29, kost dan iets van 16 THB per persoon, of verstandig met een taxi, zit je rond de 150-250 THB afhankelijk van de drukte. Als je om 06:00 uur vertrekt moet je een vlucht van 08:00 uur kunnen halen.

Je hebt ook wel wat guesthouses in de buurt van Don Muang maar die worden niet allemaal even goed beoordeeld en er is weinig in de omgeving te doen waardoor je ook kosten kwijt bent van en naar de stad als je nog wat wilt eten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 4 januari 2015 @ 20:15:11 #144
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_148329488
Vergis je niet, de toegang tot de Don Muang tollroad kan ook 's morgens om 6 uur rete druk zijn. Dus 2 uur vóór vertrek je hotel of guesthouse verlaten, vind ik nogal een risico, zelfs voor Don Muang. Vlucht zal maar overboekt, of een vorige vlucht gecancelled zijn. Dan gaat die check in doodleuk iets vroeger dicht, en kun je een nieuw ticket kopen. Bij vliegen met een LCC neem ik altijd het zekere voor het onzekere en ben minstens 90 minuten voor vertrek ingecheckt. Hotels in Laksi, omgeving DMK daarentegen zijn echt helemaal niets, maar dat is voor dat budget (niks mis mee hoor) bij de meeste hotels rond airports zo.

Conclusie: voortaan maar een vlucht met een iets latere vertrektijd boeken, al heb je daar nu niets aan natuurlijk.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_148334197
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:32 schreef zoz het volgende:

[..]

Misschien vliegen we ook wel via suratthani naar bangkok :)
Jullie gaan van chiang mai naar suratthani? Hoeveel kost die vlucht?

De vorige keer ging het bij ons mis met de connecties trein, bus en boot. We waren toen 3kg afgevallen van het wachten, misselijk van de boot (staren naar 1 punt hielp iets) en echt een shitload aan tijd kwijt :{
Wij vliegen inderdaad van Chiang Mai naar Suratthani, en dat kost per persoon ongeveer ¤ 30 per persoon en we vliegen met Airasia.

Ik gok dat je voor een vergelijkbaar bedrag ook van Suratthani naar Bangkok kunt vliegen, het verstandigste lijkt mij dan om een vlucht in de middag te nemen zodat je morgens de veerboot en bus naar het vliegveld kunt nemen.

Oh ik heb trouwens toch dat Amari hotel geboekt, want om 8:20 vliegen betekent dat we om 6:20 op het vliegveld dienen te zijn. En ik heb het met mijn vriendin besproken, en om 4 a 5 uur opstaan vind ze maar niks ;) Dus dan liever de avond van tevoren naar het vliegveld zodat we er binnen vijf minuten zijn :)

Het is wel boven mijn fictief budget, maar afgaande op de reviews leek me dit het beste hotel. Andere hotels was namelijk telkens iets negatief, en dan betaal ik liever iets meer.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:03:19 #146
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148335413
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:15 schreef buzz1291 het volgende:
Vergis je niet, de toegang tot de Don Muang tollroad kan ook 's morgens om 6 uur rete druk zijn. Dus 2 uur vóór vertrek je hotel of guesthouse verlaten, vind ik nogal een risico, zelfs voor Don Muang. Vlucht zal maar overboekt, of een vorige vlucht gecancelled zijn. Dan gaat die check in doodleuk iets vroeger dicht, en kun je een nieuw ticket kopen. Bij vliegen met een LCC neem ik altijd het zekere voor het onzekere en ben minstens 90 minuten voor vertrek ingecheckt. Hotels in Laksi, omgeving DMK daarentegen zijn echt helemaal niets, maar dat is voor dat budget (niks mis mee hoor) bij de meeste hotels rond airports zo.

Conclusie: voortaan maar een vlucht met een iets latere vertrektijd boeken, al heb je daar nu niets aan natuurlijk.
Op Don Muang durf ik het risico wel te nemen, allereerst reis ik alleen met handbagage en heb altijd mijn boarding pass al, dat helpt natuurlijk.
De veiligheidscontrole op Don Muang, zeker bij domestic vluchten gaat altijd lekker snel, ik heb daar nog nooit hoeven wachten.

6 uur vertrekken en dan een taxi nemen moet er voor kunnen zorgen dat je op tijd bent, zelfs als je wat bagage hebt in te checken. Uiteraard heb je de kans dat bij extreme drukte e.e.a. in het soep loopt, maar door de vele aanbieders (Air Asia, Nok Air en Thai Lion Air) op deze route is de prijs, ook als je dit koopt op de luchthaven niet dusdanig dat je niet meer kunt gaan, al kan je voor de gemoedsrust eventueel wat eerder vertrekken...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_148337245
Ik weet toevallig hoe mijn vriendin is wat betreft opstaan ;) Dus ik speel liever op safe wat dat betreft, en we vliegen zo vroeg omdat we op deze manier nog de rest van de dag lekker de oude stad in Chiang Mai kunnen gaan verkennen.
pi_148351457
Kan je makkelijk ter plaatse in Chiang Mai een vlucht boeken of zijn er ook sites waar je hier (of daar) kan boeken?

Vanaf Chiang Mai naar krabi is wel iets.
pi_148352269
Gewoon even via internet boeken ;) Het beste kun je de website van AirAsia Thailand en NokAir checken, natuurlijk kun je op vliegveld ook tickets boeken maar dan betaal je vast de hoofdprijs.
  maandag 5 januari 2015 @ 14:05:36 #150
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_148354655
Voor onze zomervakantie hebben we het idee naar Thailand te gaan. Ik ben er zelf al eens geweest, maar nog niet met z'n tweeën. De maand juni moet het worden, helaas niet de meest perfecte tijd om te reizen. Het is het begin van het regenseizoen, wat natuurlijk z'n voordelen heeft (alles staat in bloei), maar ook wel nadelen (slecht begaanbare wegen in mn het noorden)

Nu heb ik twee vraagjes:
Chiang Mai:
hier heb ik zelf een trekking gedaan, wat pittig was, maar voor mij te doen. Maar dat zie ik mijn vriendin nog niet zo snel doen (inspanningsastma, ik zie haar in een tropisch klimaat niet zo snel 3 dagen volhouden, daarnaast wel wat angstig om te klimmen en klauteren)
Zijn er ook trips met een auto te doen in de bergen? Zodat je toch een beetje natuur en cultuur (bezoek van de stammen) kan snuiven?

De kust:
Als ik lees over de zuidwest Moesson, moet je niet aan de andaman kust zijn. Dit vond ik zelf wel een wat mooiere kust dan de Golf van Thailand. Hoe zijn de ervaring van anderen in deze tijd van het jaar?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_148355539
In Chiang Mai kun je ook prima drie dagen verblijven zonder vermoeiende activiteiten te doen :) door tempels te bezoeken, markten en van die dagtrips waar je op de rug van een olifant kunt rijden.

Oh en zover ik weet is het inderdaad ook mogelijk om die minderheden te bezoeken ;) Daar kum je ter plekke tours voor boeken.
  maandag 5 januari 2015 @ 14:49:42 #152
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_148356106
dat weet ik, het idee is ook om er een weekje te blijven. Maar dan heb ik 3 dagen voor chiang mai gereserveerd, één dagje omgeving (o.a. grote tempel net buiten chiang mai), en 3 dagen in de achterlanden. Maar dat zou ik dus graag met een auto doen. Is deze excursie te boeken?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_148356895
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Gewoon even via internet boeken ;) Het beste kun je de website van AirAsia Thailand en NokAir checken, natuurlijk kun je op vliegveld ook tickets boeken maar dan betaal je vast de hoofdprijs.
Tnx!

Online ticket Chiang Mai naar Krabi is maar ¤ 70,-.

Alleen nog even kijken hoe ik daarna een keer naar Koh Samui kom.
  maandag 5 januari 2015 @ 16:22:44 #154
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_148359650
Wat raden jullie aan om in Laos te zien?
Iemand bekend met de route per brommer/scooter The Loop?
pi_148372607
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:05 schreef greatgonzo het volgende:
Voor onze zomervakantie hebben we het idee naar Thailand te gaan. Ik ben er zelf al eens geweest, maar nog niet met z'n tweeën. De maand juni moet het worden, helaas niet de meest perfecte tijd om te reizen. Het is het begin van het regenseizoen, wat natuurlijk z'n voordelen heeft (alles staat in bloei), maar ook wel nadelen (slecht begaanbare wegen in mn het noorden)

Nu heb ik twee vraagjes:
Chiang Mai:
hier heb ik zelf een trekking gedaan, wat pittig was, maar voor mij te doen. Maar dat zie ik mijn vriendin nog niet zo snel doen (inspanningsastma, ik zie haar in een tropisch klimaat niet zo snel 3 dagen volhouden, daarnaast wel wat angstig om te klimmen en klauteren)
Zijn er ook trips met een auto te doen in de bergen? Zodat je toch een beetje natuur en cultuur (bezoek van de stammen) kan snuiven?

De kust:
Als ik lees over de zuidwest Moesson, moet je niet aan de andaman kust zijn. Dit vond ik zelf wel een wat mooiere kust dan de Golf van Thailand. Hoe zijn de ervaring van anderen in deze tijd van het jaar?
Met een trekking in Chiang Mai kan ik je niet helpen. Je kan natuurlijk wel gewoon een scooter huren en zelf de bergen in rijden.

Wij zijn dit jaar in juni in Thailand en Vietnam geweest. Laatste week hebben we doorgebracht op Ko Lanta en Krabi. Het weer was goed te doen! Uiteraard wel wat regen aan het eind van de dag maar heb mij hier niet aan gestoord. Ik kan Ko Lanta ook zeker aanraden als je wat rust wilt hebben. En dan met name het hotel Crown Lanta resort & spa. Een heerlijk hotel met prachtige kamers!
pi_148390201
Goede voornemens van 2015, een unieke reis plannen. Ik neem mijn vakantie meestal rond oktober november en had gezien dat Loy Krathong/Yi Peng dit jaar ook eind november vallen. Ik verwacht tussen de 14 en 20 dagen te gaan
Ik hoor veel verhalen dat de feesten voor Loy Krathong in Chiang Mai echt fantastisch zijn, heeft er hier iemand ervaring mee? Ik was aan het denken om eerst een dag of 3 in Bangkok door te brengen en dan ongeveer een week of iets meer in Chiang Mai, ik had gelezen dat er 3 dagen celebrations zijn voor Loy Krathong en de andere dagen een paar locale excursies en zeker de weekend market meepikken.
Is de combinatie Bangkok-Chiang Mai niet een beetje te veel stad of valt het mee? Misschien nog een dag of 4 na Chiang Mai terug naar het zuiden voor wat te relaxen aan het strand.
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_148390318
Eind april ga ik 6 weken naar Thailand, Cambodja & Vietnam. Ik vlieg vanaf Amsterdam retour naar Bangkok. Mijn plan is om na 1 dag in Bangkok door te vliegen naar Hanoi en vanaf daar overland, via Cambodja terug te reizen naar Bangkok. Heb ik hiervoor dan een double entree visa nodig? In totaal ben ik niet langer dan 7 dagen in Thailand.

In november wil ik weer naar Thailand, moet ik dan een visum aanvragen omdat ik dan voor de 3e keer dit jaar Thailand bezoek?

Bedankt :)
pi_148392809
Ben je langer dan 30 dagen aaneengesloten in Thailand dan? Zoja dan heb je een visum nodig, anders niet wanneer je aankunt tonen Thailand binnen 30 dagen te verlaten door middel van een vliegticket bijvoorbeeld.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 17:33:43 #159
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148395460
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:09 schreef SZEF het volgende:
Eind april ga ik 6 weken naar Thailand, Cambodja & Vietnam. Ik vlieg vanaf Amsterdam retour naar Bangkok. Mijn plan is om na 1 dag in Bangkok door te vliegen naar Hanoi en vanaf daar overland, via Cambodja terug te reizen naar Bangkok. Heb ik hiervoor dan een double entree visa nodig? In totaal ben ik niet langer dan 7 dagen in Thailand.

In november wil ik weer naar Thailand, moet ik dan een visum aanvragen omdat ik dan voor de 3e keer dit jaar Thailand bezoek?

Bedankt :)
Als je een (doorreis) vlieg ticket hebt na aankomst in Bangkok met een vertrekdatum binnen 30 dagen dan heb je geen visum nodig. (Ze zullen het niet vragen in Bangkok, wel heb je kans hierop bij vertrek uit Nederland).
Als je over land Thailand binnenkomt kunnen ze om een bewijs vragen dat je na 14 dagen vertrek, je retourticket, als deze binnen die 14 dagen plaatsvindt is voldoende.

Je kunt prima in November terugkomen om vakantie te vieren.

Thailand heeft de regels inderdaad aangescherpt om mensen welke back to back tourist visa hebben te gaan weren. Maar gewone toeristen wil men nog graag hebben en door jouw reisgedrag kan je dat ook aantonen, want ook voor Vietnam en Cambodja krijg je stempels zodat men ziet dat het geen tripje is naar een ander land voor 1 dag om weer 30 dagen in Thailand te kunnen blijven.

Het lijkt erop dat men vooral degene die werkt in Thailand wil treffen, en dan in het bijzonder de Aziaat of de Russiche medemens.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:10:18 #160
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_148401373
Koh Tao pauper bende zeg :').
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_148403299
Vorige week terug gekomen van een fantastische maand in Thailand :D Samen met een vriendin begonnen in Bangkok van daar naar Chiang mai, Krabi/ Ao Nang, Ko Lanta, Koh Phi Phi, Khao Sok, Koh Phangan en Koh Samui.

Ben maar weer begonnen met sparen zodra ik weer een ticket kan kopen ga ik weer terug een maand was echt te kort.
pi_148406615
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:10 schreef Houniet het volgende:
Koh Tao pauper bende zeg :').
Hoezo? Mijn vriendin heeft dat altijd nog als optie in gedachten.
pi_148416236
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:47 schreef Ditty het volgende:
Vorige week terug gekomen van een fantastische maand in Thailand :D Samen met een vriendin begonnen in Bangkok van daar naar Chiang mai, Krabi/ Ao Nang, Ko Lanta, Koh Phi Phi, Khao Sok, Koh Phangan en Koh Samui.

Ben maar weer begonnen met sparen zodra ik weer een ticket kan kopen ga ik weer terug een maand was echt te kort.
Klinkt goed!! Dit reisschema hebben mijn vriendin en ik voor het einde van dit jaar globaal in de planning als we 5 weken die kant op gaan :-)

Waarschijnlijk zullen we alleen Koh Phangan en Koh Samui skippen omdat weer meer willen duiken en daarom gaan we dus naar de Similans en Koh Tao. Zullen we er iets aan missen als we deze eilanden overslaan als we niet echt voor het stappen/feesten komen?
pi_148417120
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:20 schreef Robby85 het volgende:

Waarschijnlijk zullen we alleen Koh Phangan en Koh Samui skippen omdat weer meer willen duiken en daarom gaan we dus naar de Similans en Koh Tao. Zullen we er iets aan missen als we deze eilanden overslaan als we niet echt voor het stappen/feesten komen?
nee. ko samui is sowieso geen reet meer aan, en ko panag is full moon en andere feesten. is natuurlijk beetje het hippie eiland, dus verder wel relaxte sfeer en best mooi, maar dat heb je ook op ko tao.
pi_148456986
Haha goed om te weten. Kunnen we die overslaan.

Heeft iemand meer informatie over het Loi Krathong en Yee Peng festival? Worden deze festivals op hetzelfde moment gevierd want volgens mij zijn het wel twee verschillende dingen. Van Loi Krathong kan ik terugvinden dat dit waarschijnlijk rondom 25 november van dit jaar wordt gevierd. Want volgens mij is het een festival van drie dagen toch? Maar van Yee Peng kan ik niets terugvinden.

En heeft iemand ervaring met de drukte in en rondom Chiang Mai bij dit festival? Ik neem aan dat het verstandig is om ruim, lees minimaal een half jaar, van te voren een hostel te boeken. Ik verwacht dat we het beste vliegtickets naar Krabi rondom deze data ook het beste zo vroeg mogelijk kunnen boeken.
  donderdag 8 januari 2015 @ 11:17:27 #166
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_148460454
* Tadaaaa *

Grappig, ik heb altijd wel geweten dat er met Loi Krathong lantaarns worden aangestoken, maar ik heb nooit geweten dat het een totaal ander 'festival' was. Ik dacht dat het de Chiang Maise manier van Loi Krathong vieren was :)
pi_148462221
Is ¤650 voor een retour naar Bangkok eind juli / augustus een redelijk bedrag? Of zal die prijs nog zakken?

pi_148463273
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:08 schreef LeNick het volgende:
Is ¤650 voor een retour naar Bangkok eind juli / augustus een redelijk bedrag? Of zal die prijs nog zakken?

[ afbeelding ]
Klinkt als een zeer mooie prijs.

Ik zit nu zelf in pai maar het weer zit niet ech mee, verder vind ik er niet zo veel aan.

EDIT: dacht dat het om een rechtstreekse vlucht, dus kan niet goed beoordelen of het nou zn mooie prijs os of niet
pi_148463465
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:08 schreef LeNick het volgende:
Is ¤650 voor een retour naar Bangkok eind juli / augustus een redelijk bedrag? Of zal die prijs nog zakken?

[ afbeelding ]
Prima prijs hoor, je moet met vliegtickets ook niet altijd het onderste uit de kan willen halen ;)

Maar juli is geloof ik hoogseizoen, dus of je dan nog veel goedkopere tickets vind? Maar goed Qatar Airways is wel een van de beste vliegmaatschappijen en veel beter dan KLM ;)
pi_148463690
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:36 schreef Robby85 het volgende:
Haha goed om te weten. Kunnen we die overslaan.

Heeft iemand meer informatie over het Loi Krathong en Yee Peng festival? Worden deze festivals op hetzelfde moment gevierd want volgens mij zijn het wel twee verschillende dingen. Van Loi Krathong kan ik terugvinden dat dit waarschijnlijk rondom 25 november van dit jaar wordt gevierd. Want volgens mij is het een festival van drie dagen toch? Maar van Yee Peng kan ik niets terugvinden.

En heeft iemand ervaring met de drukte in en rondom Chiang Mai bij dit festival? Ik neem aan dat het verstandig is om ruim, lees minimaal een half jaar, van te voren een hostel te boeken. Ik verwacht dat we het beste vliegtickets naar Krabi rondom deze data ook het beste zo vroeg mogelijk kunnen boeken.
In 2013 geweest, toen in oktober een hotelletje geboekt. Was nog ruime keuze overal had ik het idee. Qua drukte is het wel goed te doen, al kant het op sommige punten wel dichtslibben. Wel tof om te zien, dagenlang alle lampionnetjes die over de stad heen vliegen, met op 1 dag het hoogtepunt (bij de universiteit) :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_148465359
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:49 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

In 2013 geweest, toen in oktober een hotelletje geboekt. Was nog ruime keuze overal had ik het idee. Qua drukte is het wel goed te doen, al kant het op sommige punten wel dichtslibben. Wel tof om te zien, dagenlang alle lampionnetjes die over de stad heen vliegen, met op 1 dag het hoogtepunt (bij de universiteit) :)
Ben je tot aan de universiteit zelf geweest en is dat een beetje toegankelijk voor de gemiddelde toerist?
Ik weet dat het echt een boedhistische ceremonie is dus bedekte schouders en knieën sowieso maar ik hoor verhalen van verkeersopstroppingen en mensenmassa's.
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_148466593
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:36 schreef Hello_Kitty het volgende:

[..]

Ben je tot aan de universiteit zelf geweest en is dat een beetje toegankelijk voor de gemiddelde toerist?
Ik weet dat het echt een boedhistische ceremonie is dus bedekte schouders en knieën sowieso maar ik hoor verhalen van verkeersopstroppingen en mensenmassa's.
Universiteit helaas niet maar vrienden die er toen ook waren zijn wel geweest. Vroeg op de scooter erheen gegaan en een plek vinden ging toen prima, al werd het wel erg druk. Kan mij niet herinneren ze gehoord te hebben over gepaste kleding oid. Sfeer in de hele stad is sowieso wel relaxed, overal lampionnen, optochten, lichtjes, vuurwerk etc (al zijn Thai vrij onhandig met vuurwerk)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 9 januari 2015 @ 01:26:12 #173
6941 APK
Factual, I think.
pi_148492057
Het was gisteren op Don Muang onmogelijk om een taxi te vinden die op de meter naar het 'centrum' (einde van Sri Ayuthaya rd) wilde rijden.
Bij de aankomsthal was geen taxi te vinden en bij de vertrekhal werden we steeds geweigerd als we om een rit met meter vroegen.

Is dat iets nieuws :?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_148493609
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 01:26 schreef APK het volgende:
Het was gisteren op Don Muang onmogelijk om een taxi te vinden die op de meter naar het 'centrum' (einde van Sri Ayuthaya rd) wilde rijden.
Bij de aankomsthal was geen taxi te vinden en bij de vertrekhal werden we steeds geweigerd als we om een rit met meter vroegen.

Is dat iets nieuws :?
Was ook mijn ervaring. Of zeggen dat ze de meter aan zullen zetten, vervolgens wegrijden en t dan weigeren. Ben met 1 chauffeur behoorlijk fysiek geworden nadat ie woekerprijs vroeg en de kofferbak weigerde te openen voor onze backpacks
pi_148494264
in bankok had ik ook gelijk mot met de taxichauffeur vanaf het vliegveld. had zelfs een flyer in mn hand waar de regels op stonden, die ik kreeg in de rij voor de taxi's... maar nee hoor, over alles moeilijk doen, ik moest de tolweg betalen, dreigen me eruit te gooien op de snelweg... en een scene maken bij het uitstappen, dreigen met politie..

loop ik gewoon weg na de meter te hebben betaald en niks meer, en dat was het dan.

tja, thailand he.. je bent een wandelende portemonnee.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:05:29 #176
6941 APK
Factual, I think.
pi_148495849
Ik betaal de tolweg ook altijd zelf, lijkt mij niet dat de chauffeur dat moet betalen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_148496226
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:44 schreef pokkerdepok het volgende:
in bankok had ik ook gelijk mot met de taxichauffeur vanaf het vliegveld. had zelfs een flyer in mn hand waar de regels op stonden, die ik kreeg in de rij voor de taxi's... maar nee hoor, over alles moeilijk doen, ik moest de tolweg betalen, dreigen me eruit te gooien op de snelweg... en een scene maken bij het uitstappen, dreigen met politie..

loop ik gewoon weg na de meter te hebben betaald en niks meer, en dat was het dan.

tja, thailand he.. je bent een wandelende portemonnee.
Tolweg moet je altijd betalen hoor. Geven ze ook aan bij die officiele taxi boot.

Je kan ervoor kiezen om die niet te betalen, door de chauffeur duidelijk te maken dat hij niet die tolweg moet nemen.
pi_148496282
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:05 schreef APK het volgende:
Ik betaal de tolweg ook altijd zelf, lijkt mij niet dat de chauffeur dat moet betalen.
Inderdaad, het beste is dat je de chauffeur gewoon wat kleingeld geeft en het wisselgeld krijg je dan wel terug van hem.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 10:50:46 #179
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_148497349
Iemand vertelde me laatst over de optie om per boot van één van de eilanden aan de Andaman coast naar (één eiland van?) Maleisië te gaan, wat een leuke tocht zou zijn en ook nog een makkelijke grensovergang. Helaas heb ik niet zo goed geluisterd en weet ik geen details, als in namen enzo. Is hier misschien iemand bekend met deze optie?
pi_148497977
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:50 schreef babette21 het volgende:
Iemand vertelde me laatst over de optie om per boot van één van de eilanden aan de Andaman coast naar (één eiland van?) Maleisië te gaan, wat een leuke tocht zou zijn en ook nog een makkelijke grensovergang. Helaas heb ik niet zo goed geluisterd en weet ik geen details, als in namen enzo. Is hier misschien iemand bekend met deze optie?
Ik was afgelopen zomer op Langkawi (eiland in Maleisie) en daar kon je met de boot naar Koh Lipe in Thailand. Misschien bedoel je dat?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 11:10:27 #181
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_148498088
Dat zou heel goed kunnen. Ik ga het uitzoeken, dank je wel!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 11:44:24 #182
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_148499555
Yep, dit was 'm, top!
pi_148501443
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Tolweg moet je altijd betalen hoor. Geven ze ook aan bij die officiele taxi boot.

Je kan ervoor kiezen om die niet te betalen, door de chauffeur duidelijk te maken dat hij niet die tolweg moet nemen.
nee, op de flyer stond dat zij moeten betalen. de klant betaald gewoon de ritprijs, verder niks.

hmm, even wat gegoogled, jullie hebben gelijk. raar, ik was toen toch vrij zeker dat de taxi het moest betalen. had ik uit de lonely planet en van die flyer met regeltjes die je krijgt als je je meldt voor een taxi. dacht ik...

lol okee dan snap ik dat die man boos werdt op mij. :p

[ Bericht 18% gewijzigd door pokkerdepok op 09-01-2015 12:43:55 ]
pi_148515778
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:20 schreef Robby85 het volgende:

[..]

Klinkt goed!! Dit reisschema hebben mijn vriendin en ik voor het einde van dit jaar globaal in de planning als we 5 weken die kant op gaan :-)

Waarschijnlijk zullen we alleen Koh Phangan en Koh Samui skippen omdat weer meer willen duiken en daarom gaan we dus naar de Similans en Koh Tao. Zullen we er iets aan missen als we deze eilanden overslaan als we niet echt voor het stappen/feesten komen?
Nee mis je weinig aan. Zeker Samui zou ik overslaan stuk duurder dan de rest van de eilanden waar we zijn geweest. En niet heel bijzonder.

Zou wel oppassen met duiken in koh tao en goed uitzoeken waar en bij wie je een tour boekt. Veel rare verhalen gehoord over het duiken daar. In koh phangan hebben we een jongen ontmoet die een weekend daarvoor een vriendin was verloren in koh tao bij het duiken, speedboot over haar heen gevaren echt bizar.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 18:57:04 #185
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148517939
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee, op de flyer stond dat zij moeten betalen. de klant betaald gewoon de ritprijs, verder niks.

hmm, even wat gegoogled, jullie hebben gelijk. raar, ik was toen toch vrij zeker dat de taxi het moest betalen. had ik uit de lonely planet en van die flyer met regeltjes die je krijgt als je je meldt voor een taxi. dacht ik...

lol okee dan snap ik dat die man boos werdt op mij. :p
Als je op de taxi meter rijdt dan moet je de tolweg zelf betalen, als je met een afgesproken prijs rijdt dan is het de verantwoordelijkheid van de chauffeur hoe hij jouw naar de eindbestemming brengt en zijn alle (meer)kosten voor de chauffeur.

Afspreken van een prijs is voor een gemiddelde toerist of in het algemeen eigenlijk nooit handig, want dat zal altijd meer zijn als de prijs op de meter, alhoewel bij grote drukte naar bepaalde plekken je er niet aan ontkomt.

Gelukkig heb ik weinig interactie met taxichauffeurs, vanaf Suvarnabhumi gaat er een Air Rail link, en vanaf Don Muang de bus (zowel een airport, of een stukje lopen de reguliere bus) naar de BTS, en aangezien ik met handbagage reis dus kies ik altijd voor deze optie.
De keren dat ik de taxi pak heb ik nooit problemen, en valt de prijs altijd wel mee, maar goed, een taxi chauffeur schat natuurlijk ook wel in of iemand voor het eerst in Thailand is of wat meer ervaren is, dat gebeurd eigenlijk in elk land. Beetje zelfverzekerd overkomen doet wonderen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_148522436
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je op de taxi meter rijdt dan moet je de tolweg zelf betalen, als je met een afgesproken prijs rijdt dan is het de verantwoordelijkheid van de chauffeur hoe hij jouw naar de eindbestemming brengt en zijn alle (meer)kosten voor de chauffeur.

Afspreken van een prijs is voor een gemiddelde toerist of in het algemeen eigenlijk nooit handig, want dat zal altijd meer zijn als de prijs op de meter, alhoewel bij grote drukte naar bepaalde plekken je er niet aan ontkomt.

Gelukkig heb ik weinig interactie met taxichauffeurs, vanaf Suvarnabhumi gaat er een Air Rail link, en vanaf Don Muang de bus (zowel een airport, of een stukje lopen de reguliere bus) naar de BTS, en aangezien ik met handbagage reis dus kies ik altijd voor deze optie.
De keren dat ik de taxi pak heb ik nooit problemen, en valt de prijs altijd wel mee, maar goed, een taxi chauffeur schat natuurlijk ook wel in of iemand voor het eerst in Thailand is of wat meer ervaren is, dat gebeurd eigenlijk in elk land. Beetje zelfverzekerd overkomen doet wonderen.
op zich vind ik het wel raar dat je als klant nog even extra geld moet geven bij een tolhuisje. maar goed.. is dus kennelijk normaal daar.

ik was er zon 9 jaar geleden, ze waren de raillink toen nog aan het afbouwen, dus had je weinig keus. (ja bus had gekund..)

heb nog twee keer een taxi in bangkok genomen later, 1 ging gewoon goed, de tweede probeerde me tussendoor af te droppen bij een reisburotje, ongevraagd. verder ook nog een paar keer mot gehad met tuctucs... meerdere malen dat ze me zomaar ergens eruit wilden gooien, halverwege, en dan de volle afgesproken prijs cashen.
toch wel opletten daar, dus.
pi_148522506
TukTuks vind ik sowieso geen fijn vervoersmiddel :(
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:12:17 #188
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_148523115
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:57 schreef Diqiu-Long het volgende:
TukTuks vind ik sowieso geen fijn vervoersmiddel :(
Where you go? Need tuktuk?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_148523455
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 21:12 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Where you go? Need tuktuk?
Precies, ik neem wel de skytrain of een taxi als het echt niet anders kan.

Ik ben overigens al een paar jaar niet in Thailand geweest.
pi_148523561
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:57 schreef Diqiu-Long het volgende:
TukTuks vind ik sowieso geen fijn vervoersmiddel :(
Vind het ook niet fijn, maar wel leuk genoeg om altijd toch even een ritje mee te doen :D Gelukkig is m'n vriendin Thais, dus komt ie eerst met 150 baht voor een ritje van amper 10 minuten, maar dat downplayen we wel naar 50-60 baht. Alsnog teveel, maar het is maar net wat ik het waard vind ;)
pi_148523626
Een Thaise vriendin had ik ook lol, was wel handig hoor geen hotel hoeven boeken al duurde dit sprookje slechts een half jaar.
pi_148523735
Ze woonde dus nog daar? Hoe vaak ging je er heen? Ik ging 4-6x per jaar, dus dat was goed te onderhouden. Als het laagfrequent is, is het een stuk moeilijker om het levensvatbaar te houden.

Zoveel gasten gezien die er 1x per jaar of 2 jaar heengingen en maar geld bleven sturen :') En ondertussen hadden ze een stel andere palen tussen d'r benen :D

[ Bericht 38% gewijzigd door Bowny op 09-01-2015 21:31:45 ]
pi_148524407
Was een jonge meid van 19 jaar die nog studeerde, dus echt niet zo'n meid uit Pattaya ;) Maar ik was toen ook 21 ofzo, dus veel ouder was ik niet en op een gegeven moment is het gewoon uit gegaan :( En toen ben ik van de Chinese walletjes gaan eten, maar dat was ook wel leuk een Thaise vriendin gehad te hebben.

Ze woonde in Bangkok ja, en haar ouders woonde in een andere stad en die waren echt gastvrij en haar vader had connecties dus zonder problemen regelde ze een overnachting voor mij in een sjiek hotel. Ik weet ook dat er van die bureau's zijn voor wanhopige mannen :') Dan kun je mooi met zo'n jonge Thaise vrouw trouwen nadat je het bemiddelingsbureau rijk gemaakt hebt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Diqiu-Long op 09-01-2015 21:50:27 ]
  zaterdag 10 januari 2015 @ 00:54:36 #194
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_148531620
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:57 schreef Ditty het volgende:


Zou wel oppassen met duiken in koh tao en goed uitzoeken waar en bij wie je een tour boekt. Veel rare verhalen gehoord over het duiken daar. In koh phangan hebben we een jongen ontmoet die een weekend daarvoor een vriendin was verloren in koh tao bij het duiken, speedboot over haar heen gevaren echt bizar.
Op Koh Tao zijn momenteel 60 duikscholen, in alle soorten en maten. Voor ieder wat wils, maar persoonlijk ben ik toch van mening dat je het feesten beter uit kan stellen tot na het duiken en voor een duikschool moet gaan die veiligheid voorop stelt; duiken blijft een risicosport en boten blijven het grootste risico, en daar zijn er veel te veel van rond Koh Tao. Dat is helaas een feit, maar een veilige duikschool heeft daar in ieder geval 100% aandacht voor. Onbegrijpbaar dat er bv door sommigen nog gedoken wordt zonder smb's, in open water met zoveel boten; dit zijn dingen die je in een zoektocht naar een duikschool mee kan nemen. (Overigens zat dat meisje bij een gerespecteerde duikschool, die boot (geen speedboot maar een zodiac van een andere school) had daar mijn inziens nooit mogen varen...) 2014 was geen best jaar voor Koh Tao, maar ongelukken gebeuren helaas overal.
pi_148562250
Even weer een visum vraagje, ik ben eind november in thailand aangekomen, en heb mijn visum met 30dagen verlengd, de komende dagen ga ik naar laos/cambodja, ben dan ongeveer 50 dagen in thailand geweest. Nu komt er een maatje van me voor een week naar thailand eind februari en nu wilde ik hem bezoeken voor een week. Als ik ongeveer een maand uit thailand ben geweest kan ik dan gewoon weer een nieuw visum krijgen on arrival? (30 dagen visa lucht/15 over land?) en dan vervolgens weer na die week thailand verlaten om in april weer songkran te vieren/en een week later weer baar huis te gaan op een nieuw visum on arrival?
  zondag 11 januari 2015 @ 12:07:57 #196
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_148562455
Ja, je bent lang genoeg uit Thailand weg geweest, duidelijk geen visa run, dus je krijgt gewoon een nieuwe.
  zondag 11 januari 2015 @ 15:24:47 #197
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_148568387
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:57 schreef Diqiu-Long het volgende:
TukTuks vind ik sowieso geen fijn vervoersmiddel :(
Een keer doen, want toerist, maar daarna lekker een ekte taxi.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_148568983
quote:
99s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:24 schreef Houniet het volgende:

[..]

Een keer doen, want toerist, maar daarna lekker een ekte taxi.
Ja inderdaad, maar het is eigenlijk ook niet erg als je dat hele tuktuk gebeuren gewoon overslaat want ze zitten ook niet bepaald comfortabel.
  zondag 11 januari 2015 @ 18:21:05 #199
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_148575323
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:38 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja inderdaad, maar het is eigenlijk ook niet erg als je dat hele tuktuk gebeuren gewoon overslaat want ze zitten ook niet bepaald comfortabel.
Ik heb het 1 keer gedaan, 10 minuten. Was lang en leuk zat.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 11 januari 2015 @ 18:51:31 #200
6941 APK
Factual, I think.
pi_148576579
Ik heb Nemo gevonden op Koh Lipe O+



Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_148577374
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:51 schreef APK het volgende:
Ik heb Nemo gevonden op Koh Lipe O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Cool! Hoe is het daar? Heb je nog een beetje een betaalbar hutje kunnen regelen?
  zondag 11 januari 2015 @ 19:21:52 #202
6941 APK
Factual, I think.
pi_148577672
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:14 schreef conleche het volgende:

[..]

Cool! Hoe is het daar? Heb je nog een beetje een betaalbar hutje kunnen regelen?
Ik ben weer thuis :{
Snorkelen vond ik heerlijk daar, maar we hebben erg veel regen gehad (daarna ook op Lanta).
Hut was 800bht op Pattaya Beach, dat viel wel mee voor de tijd van het jaar, maar voor de rest vond ik Lipe verschrikkelijk duur in vergelijking met de andere eilanden.
Alles in bv de 7-Eleven was bv minstens 50% duurder dan in normale 7-Elevens.

Stranden vond ik erg mooi, maar verder was het eiland als je een beetje wilde wandelen een grote bouwplaats / vuilnisbelt :+

Leuk om er een keer geweest te zijn, maar ik ga er waarschijnlijk niet nog een keer naar toe.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_148577856
Ik krijg er werkelijk hoofdpijn van om hotels op Koh Samui te zoeken, zoveel keuze en naar mijn idee zijn er veel middelmatige hotels en vriendinlief raakt dan geïrriteerd als ik dan geen keuze weet te maken :(
  zondag 11 januari 2015 @ 19:27:36 #204
6941 APK
Factual, I think.
pi_148577891
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik krijg er werkelijk hoofdpijn van om hotels op Koh Samui te zoeken, zoveel keuze en naar mijn idee zijn er veel middelmatige hotels en vriendinlief raakt dan geïrriteerd als ik dan geen keuze weet te maken :(
Is het geen optie om haar dan te laten kiezen? :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_148577949
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:27 schreef APK het volgende:

[..]

Is het geen optie om haar dan te laten kiezen? :D
Jawel dat is juist wat we in eerste instantie gedaan hebben, maar dan raakt ze geirriteerd dat ik nog verder ben het kijken en plots ook de wat duurdere hotels begin te bekijken. Deze ziet er wel goed uit, maar zou het ontbijt echt ¤ 5 per persoon waard zijn? Want zonder ontbijt is het ¤ 168.
  zondag 11 januari 2015 @ 20:25:37 #206
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_148580464
vanaf welk eiland/kustplaats is het eigenlijk mogelijk meteen vanaf het strand te snorkelen?

Ik ben zelf op koh Phi Phi geweest, en daar zag je wel een paar visjes, maar voor de echt mooie moest je wel met een bootje de zee op.
Bij tijd en wijle aanwezig...
  zondag 11 januari 2015 @ 20:45:20 #207
6941 APK
Factual, I think.
pi_148581546
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:25 schreef greatgonzo het volgende:
vanaf welk eiland/kustplaats is het eigenlijk mogelijk meteen vanaf het strand te snorkelen?

Ik ben zelf op koh Phi Phi geweest, en daar zag je wel een paar visjes, maar voor de echt mooie moest je wel met een bootje de zee op.
Koh Lipe, zie boven ;)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 12 januari 2015 @ 08:37:02 #208
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_148596297
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:45 schreef APK het volgende:

[..]

Koh Lipe, zie boven ;)
als ik lees dat het zo duur is, ben ik nog benieuwd naar alternatieven ;)
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 12 januari 2015 @ 10:33:44 #209
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_148598020
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:37 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

als ik lees dat het zo duur is, ben ik nog benieuwd naar alternatieven ;)
Koh Lanta vonden wij erg gaaf en niet duur. Weet alleen niet hoe het zit met snorkelen eerlijk gezegd.
pi_148600244
De eilanden zijn sowieso in algemene zin duurdere, maar het is het echt waard vind ik.

Gister in iedere geval een mooi drie sterren resort geboekt direct aan het strand :) Het kost wel ¤ 350 voor vijf nachten, maar dan heb je ook wat bijzonders :) Ontbijten met uitzicht op het strand enzo :)
  maandag 12 januari 2015 @ 12:47:37 #211
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_148601747
Vraagje voor de ervaren thailand backpackers.

Een slaapzak heb je niet nodig.. maar een cocoon of hoeslaken is wel aan te raden ( ivm matrassen met bugs erin ? )

Zoja jullie een tip welke of gewoon naar de hema gaan?
pi_148604282
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:47 schreef egelhond het volgende:
Vraagje voor de ervaren thailand backpackers.

Een slaapzak heb je niet nodig.. maar een cocoon of hoeslaken is wel aan te raden ( ivm matrassen met bugs erin ? )

Zoja jullie een tip welke of gewoon naar de hema gaan?
ja bedbugs heb ik wel een paar keer gehad. had geen hoeslaken bij me....ik zou zeggen, naar de outdoor winkel om te kopen.
alhoewel het vaak zelfs te heet was voor een laken om je heen.
pi_148605566
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:47 schreef egelhond het volgende:
Vraagje voor de ervaren thailand backpackers.

Een slaapzak heb je niet nodig.. maar een cocoon of hoeslaken is wel aan te raden ( ivm matrassen met bugs erin ? )

Zoja jullie een tip welke of gewoon naar de hema gaan?
Gewoon een lakenzak halen; weegt weinig en die kan je ook om het kussen slaan mocht het beddengoed 'mwah' zijn (het is een soort katoenen slaapzak met instopstrook bij het hoofdeinde). Ook fijn met mugjes enzo. Kan je gewoon bij de PerrySport oid halen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 12 januari 2015 @ 18:41:54 #214
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148613716
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:47 schreef egelhond het volgende:
Vraagje voor de ervaren thailand backpackers.

Een slaapzak heb je niet nodig.. maar een cocoon of hoeslaken is wel aan te raden ( ivm matrassen met bugs erin ? )

Zoja jullie een tip welke of gewoon naar de hema gaan?
Ehm als een matras is geïnfecteerd met bedbugs dan is het niet raadzaam, ook niet met lakenzak, om daar toch te gaan slapen, want bedbugs kunnen gewoon de lakenzak inkomen. En erger, bedbugs reizen graag met je mee in kleren en tassen...

Dat was toch wel een jaar of 14 geleden toen ik nog niet bekend was met het fenomeen bedbugs een hele schrok dat die jeuk die ik op mijn lichaam had niet kwam door muggen maar door die bedbugs, en letterlijk honderden bultjes had.

Sindsdien ben ik panisch voor deze bugs en heb ik jarenlang bij binnenkomst vooral muren gecontroleerd op sporen en helaas, zeker in de goedkopere accommodaties, toch wel regelmatig sporen aangetroffen... Dan slaap ik dus niet...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:49:21 #215
6941 APK
Factual, I think.
pi_148614105
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:33 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:

[..]

Koh Lanta vonden wij erg gaaf en niet duur. Weet alleen niet hoe het zit met snorkelen eerlijk gezegd.
Lanta is niet echt een snorkelparadijs, Ko Tao schijnt wel okay te zijn maar daar ben ik nog nooit geweest.
Op de boot van Lanta naar Krabi zagen we trouwens een partij enorme roze kwallen voorbij komen :o
(Vorig jaar was er op lanta een week een plaag van die hele kleine rotkwalletjes die je normaal gesproken niet ziet maar wel even voelt.
Het waren er toen zo veel dat het wel soep leek in de zee.)

De Gili's in Indonesie waren ook ideaal om te snorkelen, maar dat is een ander topic :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_148634513
Ik vertrek komende vrijdag.

Wil eigenlijk in Bangkok zo'n fiets tour dien van Co. Is dat makkelijk te vinden?

En ik zou daar graag naar die markt met de trein willen. Weet iemand waar dat is?
pi_148634581
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:49 schreef APK het volgende:

[..]

Lanta is niet echt een snorkelparadijs, Ko Tao schijnt wel okay te zijn maar daar ben ik nog nooit geweest.
Op de boot van Lanta naar Krabi zagen we trouwens een partij enorme roze kwallen voorbij komen :o
(Vorig jaar was er op lanta een week een plaag van die hele kleine rotkwalletjes die je normaal gesproken niet ziet maar wel even voelt.
Het waren er toen zo veel dat het wel soep leek in de zee.)

De Gili's in Indonesie waren ook ideaal om te snorkelen, maar dat is een ander topic :+
Koh Tao is leuk snorkelen. Niet in indonesie geweest... maar in Koh Tao loop je het water in en kun je meteen visjes achterna.
pi_148634717
Ik heb ook gasten zien lopen vorig jaar, compleet onder de rode uitslag.

Heb 1x een bed bug hotel gehad en ben weg gegaan, kostte toch maar 10 euro ofzo.
pi_148634942
Neem nooit een lakenzak mee. Zoals ozzie altijd kamer controleren en ook de reviews op de bekende sites goed lezen.
pi_148635512
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:51 schreef jdel het volgende:
Ik vertrek komende vrijdag.

Wil eigenlijk in Bangkok zo'n fiets tour dien van Co. Is dat makkelijk te vinden?

En ik zou daar graag naar die markt met de trein willen. Weet iemand waar dat is?
Wat betreft de markt moet je even onderstaande link checken:
http://www.brotherlouis.n(...)uchak-weekend-market

Vond er zelf weinig aan, heel druk, veel troep.
pi_148652865
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Neem nooit een lakenzak mee. Zoals ozzie altijd kamer controleren en ook de reviews op de bekende sites goed lezen.
Goed, maar wat als je een trekking gaat doen in chiang mai? Dan weet je vooraf niet waar je die avond slaapt.
Niet dat ik zin heb om zo'n ding te kopen hoor ;)
  dinsdag 13 januari 2015 @ 20:36:28 #222
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148653529
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:00 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb ook gasten zien lopen vorig jaar, compleet onder de rode uitslag.

Heb 1x een bed bug hotel gehad en ben weg gegaan, kostte toch maar 10 euro ofzo.
Wat dat aangaande ben / was ik heel tevreden met de regel in Australië, zeker bij de wat grotere en goed georganiseerde hostels dat het verboden is eigen beddengoed te gebruiken maar dat men vanuit het hostel lakens en dergelijke levert zodat verspreiding via slaapzakken kan worden tegengegaan.

In Azië heb je in Maleisië bij de goedkopere accommodaties ook wel wat grotere kans op bedbugs dan in Thailand omdat de bestrijdingsmiddelen in Maleisië wat minder effectief zijn door de wat 'betere' regelgeving.

Mocht je ooit wel getroffen worden, vergeet niet dat de bedbugs graag meereizen, alles direct wassen ter plaatse is verstandig, en ook de tas zelf in zeepsop zetten helpt, niet zozeer dat de beestjes dat niet kunnen overleven, want dat kunnen ze wel, maar meer dat je e.e.a. kan wegspoelen. Daarnaast is het gooien van kleding in de was bij thuiskomst in Nederland ook niet geheel onverstandig.

Panisch ben ik er nog steeds van...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_148655989
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wat dat aangaande ben / was ik heel tevreden met de regel in Australië, zeker bij de wat grotere en goed georganiseerde hostels dat het verboden is eigen beddengoed te gebruiken maar dat men vanuit het hostel lakens en dergelijke levert zodat verspreiding via slaapzakken kan worden tegengegaan.

In Azië heb je in Maleisië bij de goedkopere accommodaties ook wel wat grotere kans op bedbugs dan in Thailand omdat de bestrijdingsmiddelen in Maleisië wat minder effectief zijn door de wat 'betere' regelgeving.

Mocht je ooit wel getroffen worden, vergeet niet dat de bedbugs graag meereizen, alles direct wassen ter plaatse is verstandig, en ook de tas zelf in zeepsop zetten helpt, niet zozeer dat de beestjes dat niet kunnen overleven, want dat kunnen ze wel, maar meer dat je e.e.a. kan wegspoelen. Daarnaast is het gooien van kleding in de was bij thuiskomst in Nederland ook niet geheel onverstandig.

Panisch ben ik er nog steeds van...
Ik was vorig jaar ook echt panisch om ze mee naar huis te nemen :D Was voor mij ook de eerste aanraking met de mogelijkheid ofzo. Moet er echt niet aan denken om ze in huis te halen, want zie ze maar eens weg te krijgen.
  woensdag 14 januari 2015 @ 00:10:38 #224
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_148662344
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:51 schreef jdel het volgende:
Ik vertrek komende vrijdag.

Wil eigenlijk in Bangkok zo'n fiets tour dien van Co. Is dat makkelijk te vinden?

En ik zou daar graag naar die markt met de trein willen. Weet iemand waar dat is?
Dat is een heel eind fietsen naar die markt hoor. Daar kom je niet gemakkelijk als je de weg niet weet, en de bus vertrekt van Mai Sai Tai busstation, als je dat al weet te vinden. Marktbezoek zit meestal in een of andere tour naar Ampawha denk ik. Neem maar een trui mee, want het is frisjes momenteel, en het waait behoorlijk bij tijd en wijle.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_148663942
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:57 schreef Diqiu-Long het volgende:
TukTuks vind ik sowieso geen fijn vervoersmiddel :(
Door heel Thailand zijn een stuk of 30 totaal verschillende tuktuks. Die krengen in Chiangmai en Bangkok zijn fokking irritant maar in HuaHin zijn ze tof. De Skylabs in Isaan zijn ook wel OK daar kun je het hele land mee door crossen zonder dat het gaat vervelen. In Phitsanulok en Ayutthaya hebben ze koddige Vespas, :D

  woensdag 14 januari 2015 @ 09:51:01 #226
62913 Blik
The one and Only!
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:25:26 #227
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_148681283
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:31 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

Door heel Thailand zijn een stuk of 30 totaal verschillende tuktuks. Die krengen in Chiangmai en Bangkok zijn fokking irritant maar in HuaHin zijn ze tof. De Skylabs in Isaan zijn ook wel OK daar kun je het hele land mee door crossen zonder dat het gaat vervelen. In Phitsanulok en Ayutthaya hebben ze koddige Vespas, :D

[ afbeelding ]
En twee dingen hebben ze allemaal gemeen, tering herrie en stinken, en je wordt getiltd waar je bij staat. Neem gewoon een metertaxi en je bent van alle gezeik af, als je blijft opletten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 14 januari 2015 @ 22:58:36 #228
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_148694130
Ach, ik moest in de spits eens naar hualamphong vanaf rambuttri road, verkeer was redelijk gridlocked, tuktuk paste wel in de smalle gaatjes. Kostte geloof ik 150 baht, 50 baht pp. Getild?
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  donderdag 15 januari 2015 @ 00:01:46 #229
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_148696548
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:58 schreef Kopstoot het volgende:
Ach, ik moest in de spits eens naar hualamphong vanaf rambuttri road, verkeer was redelijk gridlocked, tuktuk paste wel in de smalle gaatjes. Kostte geloof ik 150 baht, 50 baht pp. Getild?
Maakt niet uit hoor, maar voor dat ritje betalen locals 30 tot 40 baht. Gaat niet om het verschil of absoluut bedrag, maar om het principe. Hoe vaker je er komt, hoe meer je dit soort dingen gaat (door)zien.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_148697481
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:51 schreef Blik het volgende:
http://www.telegraaf.nl/r(...)t_sloopt_auto__.html

Beetje opletten in Khao Yai dus :D
Toen ik er was niet een olifant gezien, stelletje mazzelaars.
  donderdag 15 januari 2015 @ 10:57:24 #231
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_148703506
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:01 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Maakt niet uit hoor, maar voor dat ritje betalen locals 30 tot 40 baht. Gaat niet om het verschil of absoluut bedrag, maar om het principe. Hoe vaker je er komt, hoe meer je dit soort dingen gaat (door)zien.
Klopt, kwam ik een volgende keer ook achter. Maar op dat moment scheelt het veel stress, doordat we wat sneller waren en dat voor ca. 1 euro p.p.. Er was haast bij. ;) Kan me er niet druk over maken. Thailand is wat dat betreft de hemel vergeleken met Kenia, Tanzania, Cambodia. Vietnam waren de taxi's wel goed vond ik, ook niet moeilijk doen over op meter rijden.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:33:29 #232
62913 Blik
The one and Only!
pi_148704665
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:30 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Toen ik er was niet een olifant gezien, stelletje mazzelaars.
Dan heb je wel pech gehad, heb er meerdere gezien toen ik er was.
pi_148705345
Dit vind ik echt geniale taxi's _O_

In Krabi kostte het me 1 avondje iets van 50 thb, voor een ritje van 10 minuten. Maar, als ik 200 THB meer betaalde mocht ik zelf rijden en ging de chauff wel als passagier mee _O- Tof ritje gereden toen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_148705832
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 15:45 schreef jdel het volgende:

[..]

Dan ben ik heel benieuwd naar jouw ervaringen ;) Kan ik die mooi nog mee nemen voor ik vertrek!

Ik ben alleen nog aan het denken wat ik zal doen voor de eerste nacht, ik land volgens mij savonds rond 8 uur.

Zal ik vantevoren thuis al vast een hotel boeken daar. Of zal ik daar gewoon zien...
Ik weet niet of dat goed te doen is als je laat aan komt.
Ik ben (helaas ;) ) weer thuis. Dus hier mijn ervaringen.... we zijn begonnen in Bangkok. Grand palace bezocht en een Thaise massage gehad (ben behoorlijk stijf, dus dat was afzien. Maar achteraf wel lekker.) Verder gewoon rustig aan gedaan. Eigenlijk wilden we daarna met de nachttrein naar Chiang Mai, maar helaas... helemaal vol. Zelfde gold voor de dagtrein. Als je dus een nachttrein wilt nemen (en volgens mij in het bijzonder het traject Bangkok- Chiang Mai): boek ruim van tevoren! Kaartjes online reserveren in Nederland kan volgens mij wel, maar lukte bij ons niet. Uiteindelijk een binnenlandse vlucht genomen met NOK-air.

In Chiang Mai een eendaagse trekking geboekt. Was goed georganiseerd en prima vol te houden. Naam van de organisatie weet ik even niet. Het was meer klimmen dan dalen, maar goed te doen. Ik ben niet in topconditie maar heb het niet zwaar gehad.
Ook een tempel bezocht (Wat phra singh). Mooi om de monniken in hun dagelijkse leefomgeving te zien. Monniken hebben sowieso een bijzondere positie in Thailand, zoals speciaal voor hen geserveerde zitplekken in het vervoer.
Hier hebben we eindelijk ook treintickets voor de nachttrein (terug naar Bangkok) kunnen krijgen.
Je bed wordt al heel vroeg opgemaakt. Uur of zeven. Dus we lagen er lekker op tijd in :)
De trein stopte op het station bij het vliegveld (Don Muang) en vanaf daar naar Krabi gegaan voor één nachtje.

De volgende dag de boot genomen naar Koh Lanta, waar we een paar dagen gebleven zijn. Twee dagen een scooter gehuurd, erg leuke manier om het eiland te verkennen. Ook een dagje naar Koh rok geweest met de speedboot. Mooi strand en je kunt er goed snorkelen.

Als laatste weer terug naar Bangkok (ook weer een binnenlandse vlucht)... naar de bioscoop geweest (voordat de film begon, kwam er het verzoek in beeld om op te staan voor de koning), nog een tempel en massage, Chinatown.
Twee weken is niet lang en ik heb nog héél veel níet gezien, maar ik vond het prima te doen als je het aantal bestemmingen beperkt houdt. Dan kun je toch overal een dag of drie zijn.

Fijne vakantie alvast!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_148706205
Klinkt goed Piet! Twee weken lijkt mij wel erg kort. Ik baal zelf al van de drie weken dat wij gaan.
Denk je dat het voor een ongetraind persoon (mijn vriendin) mogelijk is om een drie daagse trekking vol te houden?
Morgen zal ik maar proberen vanuit nederland een trein te boeken naar chiang mai. Hoeveel dagen probeerde jij het van te voren?
pi_148714869
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:19 schreef zoz het volgende:
Klinkt goed Piet! Twee weken lijkt mij wel erg kort. Ik baal zelf al van de drie weken dat wij gaan.
Denk je dat het voor een ongetraind persoon (mijn vriendin) mogelijk is om een drie daagse trekking vol te houden?
Morgen zal ik maar proberen vanuit nederland een trein te boeken naar chiang mai. Hoeveel dagen probeerde jij het van te voren?
Twee weken is inderdaad aan de korte kant, maar vond het op zich prima. Met drie weken kun je net wat rustiger aan doen en/of wat meer doen. Had ook even nodig om over de jetlag heen te komen, dus in dat opzicht is het ook fijn om wat langer de tijd te hebben.
Lastig in te schatten of een driedaagse trekking haalbaar is. Zelf heb ik, tot een jaar of vier terug, veel gesport. Mijn zus, met wie ik op reis was, ook. Dus misschien nog wel enige basisconditie over. Bij onze hike bleef niet iedereen bij elkaar. Uiteindelijk ontstonden er meerdere kleine groepjes met mensen die hetzelfde looptempo hadden. We wachten op afgesproken punten weer op elkaar. Dus niemand hoefde zijn tempo te forceren zeg maar. Maar goed, je loopt wel veel de berg op. En dat zijn je kuiten niet gewend waarschijnlijk :) Ik had een soort anti spierpijncreme meegenomen, achteraf niet gebruikt. Maar als je drie dagen gaat, zou je dat misschien kunnen doen.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_148719273
Oh ja, die kaartjes voor de nachttrein probeerden we ongeveer twee dagen van tevoren. Kansloze missie natuurlijk maar het was gewoon onder het mom van: 'niet geschoten is altijd mis'. Wie weet waren er net twee afzeggingen ofzo.
We hebben gevraagd naar de eerste mogelijkheid (eventueel konden we nog een dagje langer blijven als er dan wel kaartjes waren. Maar de eerste vrije plekken waren pas een week later! Nu was het ook wel extreem druk geloof ik, omdat het rond nieuwjaar was.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_148720928
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:10 schreef pietkanarie het volgende:
Oh ja, die kaartjes voor de nachttrein probeerden we ongeveer twee dagen van tevoren. Kansloze missie natuurlijk maar het was gewoon onder het mom van: 'niet geschoten is altijd mis'. Wie weet waren er net twee afzeggingen ofzo.
We hebben gevraagd naar de eerste mogelijkheid (eventueel konden we nog een dagje langer blijven als er dan wel kaartjes waren. Maar de eerste vrije plekken waren pas een week later! Nu was het ook wel extreem druk geloof ik, omdat het rond nieuwjaar was.
Mooie reis gehad volgens mij piet!
Ik vertrek morgenavond :)

Ik wil denk ik dinsdag ook de nachttrein pakken. Maar even kijken daar dan of het te boeken is.

Anders misschien naar het khao sok national park als dat gaat.
pi_148735511
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:54 schreef jdel het volgende:

[..]

Mooie reis gehad volgens mij piet!
Ik vertrek morgenavond :)

Ik wil denk ik dinsdag ook de nachttrein pakken. Maar even kijken daar dan of het te boeken is.

Anders misschien naar het khao sok national park als dat gaat.
Je hebt ook genoeg thaise reisbureaus die het kaartje wel voor een paar euros voor je willen regelen. Die kan je vaak in NL al mailen. Ik heb dat zelf ook gedaan, bij een bureau vlak bij KHao San. Kostte toen iets van 6 euro extra ofzo, maar ik had wel mooi een bed.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 16 januari 2015 @ 11:56:37 #240
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_148743216
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:54 schreef jdel het volgende:

[..]

Mooie reis gehad volgens mij piet!
Ik vertrek morgenavond :)

Ik wil denk ik dinsdag ook de nachttrein pakken. Maar even kijken daar dan of het te boeken is.

Anders misschien naar het khao sok national park als dat gaat.
Klopt helemaal! Heb er van genoten!
Fijne vakantie alvast!! Hopelijk kun je nog een kaartje krijgen voor de nachttrein.
Khao sok national park stond ook op mijn favorietenlijstje. Uiteindelijk niet geweest, moest toch keuzes maken :) Maar gebaseerd op foto's is het volgens mij erg mooi!!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_148746886
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

..... vanaf Don Muang de bus (zowel een airport, of een stukje lopen de reguliere bus) naar de BTS, en aangezien ik met handbagage reis dus kies ik altijd voor deze optie.

Vorig jaar hopeloos vast gezeten met taxi van Don Muang naar Sukhumvit in de avondspits. Uiteindelijk in een andere Soi af laten zetten en laatste stuk gelopen.
De optie van Don Muang met bus naar BTS lijkt mij wel een goeie. Kunnen we vanaf daar makkelijk met naar Sukhumvit. Welke bus moet je dan hebben en waar vind je deze op Don Muang? Taxi vanaf Non Muang naar BTS is misschien ook nog wel een idee.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:53:27 #242
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148753700
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:58 schreef Heufje het volgende:

[..]

Vorig jaar hopeloos vast gezeten met taxi van Don Muang naar Sukhumvit in de avondspits. Uiteindelijk in een andere Soi af laten zetten en laatste stuk gelopen.
De optie van Don Muang met bus naar BTS lijkt mij wel een goeie. Kunnen we vanaf daar makkelijk met naar Sukhumvit. Welke bus moet je dan hebben en waar vind je deze op Don Muang? Taxi vanaf NDon Muang naar BTS is misschien ook nog wel een idee.
Taxi vanaf Don Muang, althans op de reguliere manier dat je in een rij moet staan om een taxi te nemen raad ik af, ik zie die rijen wel eens, schud dan mijn hoofd en loop dan naar de uitgang waar je eigenlijk ook uitkomt bij aankomst en dan linksaf slaat, daar staat dan de Airport Bus die je naar de BTS Mo Chit kan brengen. Die bus is iets van 30 THB en neemt de tolweg, dus is lekker snel.

Als alternatief kan je ook proberen om bij departures een taxi te pakken, of direct aan de snelweg, daar gaat ook eventueel een lokale aircon (14-18 THB of non aircon (8 THB) bus welke naar BTS Mo Chit en zelfs verder naar Victory monument kan brengen, die is wel wat goedkoper, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat dat wel een meter of 300 lopen is, en dat die bussen niet berekend zijn op veel bagage. Een taxi nemen vanaf de rand van de snelweg is dan wel weer snel omdat er veel aanbod is, maar het is geen plek om uitgebreid bagage in te laden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 00:03:26 #243
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_148765948
Op DMK heb je de beste en snelste kans op een taxi aan het einde, in de rijrichting dus, van het Departures level. Daar willen alle weggejaagde taxi's graag nog even stoppen voor een betaalde rit, om zo niet bij arrivals in de rij te hoeven aansluiten.

Maar dat het verkeer, ook op de Expressway, wel eens hopeloos vast kan zitten is een feit dat al tien jaar zo is. Daarom kies ik voor binnenlandse vluchten lekker voor Thai Smile of BangkokAir vanaf Suvarnabhumi. Is in de voorverkoop op concurrerende routes meestal niet duurder dan AirAsia, NokAir of Thai Lion Air.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 18 januari 2015 @ 10:39:32 #244
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_148799571
Vandaag vliegen naar Bangkok :)
pi_148803139
Morgen met de trein juist weer vertrekken uit bangkok naar ayutaya. ;)
pi_148803238
Maar eerst morgen om 6:45 nog een fiets tour van Co van Kessel in Bangkok.
pi_148803804
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:36 schreef jdel het volgende:
Maar eerst morgen om 6:45 nog een fiets tour van Co van Kessel in Bangkok.
Dat klinkt spannend
  zondag 18 januari 2015 @ 16:58:38 #248
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_148810583
Ik mis thailand.. iemand enig idee of er nog 3x een visa on arrival afgegeven wordt in pakbeet 4 maanden? Sowieso minimaal 2 weken uit Thailand per keer, dus geen visaruns.
pi_148812277
Heeft er iemand ervaring met deze bus van Bangkok naar pattaya?
http://www.airportpattayabus.com
En met name met grote koffers?
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  zondag 18 januari 2015 @ 19:03:33 #250
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148814494
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 17:50 schreef Griebus het volgende:
Heeft er iemand ervaring met deze bus van Bangkok naar pattaya?
http://www.airportpattayabus.com
En met name met grote koffers?
Volgens mij staat er op die website vermeld dat je 20 KG en maximaal 1 stuks bagage per persoon mag meenemen. Ik zie daar regelmatig mensen instappen en ik heb niet echt de indruk dat men heel streng controleert op gewicht of aantallen, want naast die 20 KG zie ik ook gewoon handbagage in het bagagecompartiment gestopt worden.
Ik kan mij voorstellen dat als je het echt te gek maakt men nog wel eens wat extra zal proberen te verdienen, maar dat zal wel meevallen.

Die bus is in ieder geval een stuk ruimer dan het minibus geval welke mij naar Chonburi bracht als ik niet de luxe had om afgehaald te worden, nu reis ik gelukkig met enkel handbagage, zelfs dat is krap in die minibus.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 18 januari 2015 @ 19:11:15 #251
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148814755
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 00:03 schreef buzz1291 het volgende:
Op DMK heb je de beste en snelste kans op een taxi aan het einde, in de rijrichting dus, van het Departures level. Daar willen alle weggejaagde taxi's graag nog even stoppen voor een betaalde rit, om zo niet bij arrivals in de rij te hoeven aansluiten.

Maar dat het verkeer, ook op de Expressway, wel eens hopeloos vast kan zitten is een feit dat al tien jaar zo is. Daarom kies ik voor binnenlandse vluchten lekker voor Thai Smile of BangkokAir vanaf Suvarnabhumi. Is in de voorverkoop op concurrerende routes meestal niet duurder dan AirAsia, NokAir of Thai Lion Air.
Ik durf toch wel te beweren dat bij acties van Lion Air of Air Asia de vliegtickets (zeker als je geen bagage hoeft in te checken) op routes naar bijvoorbeeld Chiang Mai of Phuket aanzienlijk goedkoper zijn dan een Thai Smile of Bangkok Air.
Ik betaal al jaren tussen de 4 en 20 euro bij de diverse acties die er zijn waar je bijvoorbeeld alleen de luchthavenbelastingen en dergelijke betaalt.

Al moet worden gezegd dat de allergoedkoopste tickets maanden van te voren geboekt moeten worden en dat zeker Air Asia het vluchtschema nog wel eens wil wijzigen.
Korter voor vertrek loont het inderdaad om te kijken naar diverse opties, en dan kan het zijn dat er verrassende opties naar voren komen. (Maar ook dat is weer logisch, een LCC wil ook winst maken, kort voor vertrek is de kans groot dat een passagier moet reizen en daarvoor dus zal willen (moeten) betalen, langer voor vertrek is de passagier flexibel en laat hij zich in de regel leiden door de prijs).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_148823708
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik durf toch wel te beweren dat bij acties van Lion Air of Air Asia de vliegtickets (zeker als je geen bagage hoeft in te checken) op routes naar bijvoorbeeld Chiang Mai of Phuket aanzienlijk goedkoper zijn dan een Thai Smile of Bangkok Air.
Ik betaal al jaren tussen de 4 en 20 euro bij de diverse acties die er zijn waar je bijvoorbeeld alleen de luchthavenbelastingen en dergelijke betaalt.

Al moet worden gezegd dat de allergoedkoopste tickets maanden van te voren geboekt moeten worden en dat zeker Air Asia het vluchtschema nog wel eens wil wijzigen.
Korter voor vertrek loont het inderdaad om te kijken naar diverse opties, en dan kan het zijn dat er verrassende opties naar voren komen. (Maar ook dat is weer logisch, een LCC wil ook winst maken, kort voor vertrek is de kans groot dat een passagier moet reizen en daarvoor dus zal willen (moeten) betalen, langer voor vertrek is de passagier flexibel en laat hij zich in de regel leiden door de prijs).
Ik heb met Lion Air, 3 dagen van te voren geboekt, van Krabi naar Bangkok (DMK) gevlogen. Kostte ook maar ¤15. Niet echt de moeite waard om lang van te voren te boeken :P .
pi_148823854
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik durf toch wel te beweren dat bij acties van Lion Air of Air Asia de vliegtickets (zeker als je geen bagage hoeft in te checken) op routes naar bijvoorbeeld Chiang Mai of Phuket aanzienlijk goedkoper zijn dan een Thai Smile of Bangkok Air.
Ik betaal al jaren tussen de 4 en 20 euro bij de diverse acties die er zijn waar je bijvoorbeeld alleen de luchthavenbelastingen en dergelijke betaalt.

Al moet worden gezegd dat de allergoedkoopste tickets maanden van te voren geboekt moeten worden en dat zeker Air Asia het vluchtschema nog wel eens wil wijzigen.
Korter voor vertrek loont het inderdaad om te kijken naar diverse opties, en dan kan het zijn dat er verrassende opties naar voren komen. (Maar ook dat is weer logisch, een LCC wil ook winst maken, kort voor vertrek is de kans groot dat een passagier moet reizen en daarvoor dus zal willen (moeten) betalen, langer voor vertrek is de passagier flexibel en laat hij zich in de regel leiden door de prijs).
Ik ben daar ook van overtuigd, want meestal als je niet enkele maanden van tevoren boekt zijn de vliegtickets meestal toch een heel stuk goedkoper. Ik heb al mijn vluchten dan ook met Airasia geboekt, en zelfs met bagage betaal ik niet veel voor de vliegtickets.
  zondag 18 januari 2015 @ 23:58:34 #254
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_148827015
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik durf toch wel te beweren dat bij acties van Lion Air of Air Asia de vliegtickets (zeker als je geen bagage hoeft in te checken) op routes naar bijvoorbeeld Chiang Mai of Phuket aanzienlijk goedkoper zijn dan een Thai Smile of Bangkok Air.
Ik betaal al jaren tussen de 4 en 20 euro bij de diverse acties die er zijn waar je bijvoorbeeld alleen de luchthavenbelastingen en dergelijke betaalt.
Dat zal ik ook niet ontkennen. Maar hoeveel vakantiegangers checken er geen bagage in? En ook slechts een beperkt aantal kunnen, gezien de aanbiedings vliegperiode, profiteren van deze extreme aanbiedingen.

Thai Lion Air vlieg ik voor geen goud mee. Nog steeds die oude MD82? Maar voor het prijsvergelijk neem ik tegenwoordig ook Bangkok Air en Thai Smile mee. En BKK ipv DMK is voor mij veel gunstiger qua bereikbaarheid vanuit Bankapi.

Retour BKK-CNX voor deze week was bij Bangkok Air ten tijde van boeken in december 200 Bt GOEDKOPER dan de goedkoopste DMK aanbieder, incl 25 kg bagage, dat dan weer wel.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 19 januari 2015 @ 00:05:40 #255
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_148827238
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 17:50 schreef Griebus het volgende:
Heeft er iemand ervaring met deze bus van Bangkok naar pattaya?
http://www.airportpattayabus.com
En met name met grote koffers?
Hier mag je dus eerst een ticket in de arrival hal kopen, dan de shuttle bus naar naar het busstation nemen, duurt 20 minuten met alle stops, en dan overstappen op bus 389.

Niet doen dus, maar een ticket voor 200 Bt bij de Bellbus counter in Arrivals kopen. Zij vertellen je wel bij welke deur op Groundfloor, ik dacht tussen 4 en 5 de bus stopt. Deze bus rijdt in een ruk door naar het Pattaya Nua busstation.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_148836093
Ik ga over 2 maanden dus voor 4,5 week naar Thailand, (Cambodia en Laos)... weet nog niet precies hoe mijn reis gaat verlopen.

Wat wel duidelijk is, dat ik dus grote steden en natuurgebieden met elkaar afwissel.

Mijn vraag is nu dus welke vaccinaties ik hiervoor nodig heb?
Hebben jullie vaccinaties gedaan, of ben je zelfs verplicht om bepaalde vaccinaties te nemen?
pi_148836218
Volgens mij zijn er geen verplichte vaccinaties, maar ik heb me destijds wel laten inenten voor de aanbevolen vaccinatie's.

Op website van de GGD kun je kijken welke vaccinaties aanbevolen worden.
pi_148836219
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:31 schreef Cracker26 het volgende:
Ik ga over 2 maanden dus voor 4,5 week naar Thailand, (Cambodia en Laos)... weet nog niet precies hoe mijn reis gaat verlopen.

Wat wel duidelijk is, dat ik dus grote steden en natuurgebieden met elkaar afwissel.

Mijn vraag is nu dus welke vaccinaties ik hiervoor nodig heb?
Hebben jullie vaccinaties gedaan, of ben je zelfs verplicht om bepaalde vaccinaties te nemen?
http://www.vaccinatiesopreis.nl/inentingen-per-land/
http://www.ggdreisvaccinaties.nl/
pi_148836357
quote:
Danku!
Had al op de site van de GGD gekeken, maar vond het daar niet superduidelijk op staan.
  maandag 19 januari 2015 @ 18:24:06 #260
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148848890
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 00:05 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Hier mag je dus eerst een ticket in de arrival hal kopen, dan de shuttle bus naar naar het busstation nemen, duurt 20 minuten met alle stops, en dan overstappen op bus 389.

Niet doen dus, maar een ticket voor 200 Bt bij de Bellbus counter in Arrivals kopen. Zij vertellen je wel bij welke deur op Groundfloor, ik dacht tussen 4 en 5 de bus stopt. Deze bus rijdt in een ruk door naar het Pattaya Nua busstation.
Volgens mij stopt die bus 389 ook gewoon op de luchthaven hoor, ik zie in ieder geval ook wel eens een andere bus dan die Bell Bus staan, of het kan natuurlijk zijn dat Bell Bus een andere bus inzet, maar dat klopt dan weer niet qua tijden die aangegeven staan. De (mini) bus naar Chonburi of Sei Racha komt tegenwoordig ook bij de terminal, in vroeger tijden moest je inderdaad naar de busterminal, maar dat is een beetje voorbij geloof ik.

quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 23:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat zal ik ook niet ontkennen. Maar hoeveel vakantiegangers checken er geen bagage in? En ook slechts een beperkt aantal kunnen, gezien de aanbiedings vliegperiode, profiteren van deze extreme aanbiedingen.

Thai Lion Air vlieg ik voor geen goud mee. Nog steeds die oude MD82? Maar voor het prijsvergelijk neem ik tegenwoordig ook Bangkok Air en Thai Smile mee. En BKK ipv DMK is voor mij veel gunstiger qua bereikbaarheid vanuit Bankapi.

Retour BKK-CNX voor deze week was bij Bangkok Air ten tijde van boeken in december 200 Bt GOEDKOPER dan de goedkoopste DMK aanbieder, incl 25 kg bagage, dat dan weer wel.
Thai Lion Air heeft in Thailand nimmer gevlogen met een oude MD82, die vliegen enkel met de 737-900 in sardinecan uitvoering.
Ik denk dat je One2Go of Orient Thai bedoelde, die vloog inderdaad met wat oude meuk.

Maar of je met (Thai) Lion Air moet gaan vliegen is inderdaad de vraag, door de nieuwere toestellen zal de tekortkomingen in onderhoud niet direct aan het licht komen, maar 'google' maar eens Lion Air en Bali en je weet direct waar het wel aan schort. Aan de andere kant, efficiënt is het dan weer wel, direct na de landing baderen in zee, dat kunnen niet veel airliners zeggen.

Inderdaad, voor vertrekken in deze of volgende week komt Bangkok Airways (verrassend) als goedkoopste uit de bus. Beide luchthavens zijn op zich goed bereikbaar, via BTS en Air Rail link of BTS en Airport Bus, naast de taxi uiteraard wanneer je met meer dan 1 persoon reist, dan zijn de kosten nagenoeg gelijk als je alles meerekent.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_148873910
Hebben mensen ervaring met het bezoeken van het Ang Thong National Marine Park vanuit Koh Tao?
Is dat te doen? Worden vanuit Koh Tao trips aangeboden?
  dinsdag 20 januari 2015 @ 14:35:32 #262
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_148874555
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:13 schreef Robby85 het volgende:
Hebben mensen ervaring met het bezoeken van het Ang Thong National Marine Park vanuit Koh Tao?
Is dat te doen? Worden vanuit Koh Tao trips aangeboden?
wel vanuit Koh Phangang, was wel een leuke trip, combinatie van snorkelen, wandelen naar een uitzichtpunt en kajakken, was toen wel een geslaagde trip.
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_148899696
Hmm oke, ik was van plan om koh samui en koh phangan over te slaan. Maar misschien moeten we één van deze dus toch even aan doen als we het Ang Thong National Marine Park willen bezoeken
pi_148901495
Koh Pangan zou ik persoonlijk wel overslaan, dat is ja voornamelijk een party eiland beroemd vanwege de Full Moon Party.

Ik ben op beide eilanden namelijk al geweest, en Koh Samui beviel mij veel beter dan Kon Pangan en je hebt ook meer keuze uit hotels en resorts etc.
pi_148952287
En weer een Britse toerist dood gevonden op een Thais eiland ;) Zijn die toeristen soms wat te enthousiast? Of waarom weten sommige zich blijkbaar in onveilige of gevaarlijke situaties te brengen?
pi_148953828
Volgens mij sterven er meer toeristen in amsterdam jaarlijks dan in thailand, om het ff in perspectief te plaatsen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 22 januari 2015 @ 19:51:03 #267
6941 APK
Factual, I think.
pi_148954055
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:44 schreef kalinhos het volgende:

Volgens mij sterven er meer toeristen in amsterdam jaarlijks dan in thailand, om het ff in perspectief te plaatsen
Het gaat in dit geval specifiek om Ko Tao, een klein eilandje dus die vergelijking gaat niet echt op :+

Die Franse toerist op 1 jan had ik trouwens niet meegekregen, werd blijkbaar niet in de Bangkok Post over geschreven.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 22 januari 2015 @ 20:09:26 #268
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_148954818
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:59 schreef Diqiu-Long het volgende:
En weer een Britse toerist dood gevonden op een Thais eiland ;) Zijn die toeristen soms wat te enthousiast? Of waarom weten sommige zich blijkbaar in onveilige of gevaarlijke situaties te brengen?
Bijzonder. Ik vond het daar wel lekker rustig. Maargoed, je weet het nooit he. Je hebt overal idioten.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  donderdag 22 januari 2015 @ 20:14:36 #269
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_148955042
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 13:36 schreef jdel het volgende:
Maar eerst morgen om 6:45 nog een fiets tour van Co van Kessel in Bangkok.
Ik vond het wel grappig :P.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_148956288
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:51 schreef APK het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval specifiek om Ko Tao, een klein eilandje dus die vergelijking gaat niet echt op :+

Die Franse toerist op 1 jan had ik trouwens niet meegekregen, werd blijkbaar niet in de Bangkok Post over geschreven.
Maar ik vraag me af of sommige backpackers niet een beetje te avontuurlijk zijn ;) Want ik wil niet weten hoeveel westerse toeristen in hun eentje op ontdekkingsreis gaan in Thailand.
  donderdag 22 januari 2015 @ 22:20:42 #271
6941 APK
Factual, I think.
pi_148960681
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:46 schreef Diqiu-Long het volgende:

Maar ik vraag me af of sommige backpackers niet een beetje te avontuurlijk zijn ;) Want ik wil niet weten hoeveel westerse toeristen in hun eentje op ontdekkingsreis gaan in Thailand.
Tja, we weten nog niets over de omstandigheden waaronder deze toeriste is overleden, maar het kan best zijn dat er een of andere psychopaat op het 'griezeleiland' rondloopt.

In alle jaren op vakantie naar Thailand heb ik ook regelmatig minder leuke dingen meegemaakt zonder te avontuurlijk te zijn.
Dit jaar (op Koh Lanta) twee pogingen tot inbraak in de bungalows van mij en mijn reisgenote terwijl wij in de bungalows aan het slapen waren.
De tweede keer begon ze te schreeuwen en de inbreker (?) bleef aan het raam wrikken.
Pas toen ze een paar keer heel hard mijn naam riep (ik sliep in de bungalow naast die van haar) en ik wonder boven wonder wakker werd (04;15u 's nachts) ging hij pas weg, nadat hij eerst was blijven staan om te kijken of ik naar buiten kwam om te helpen.

Hij was ook te zien op de bewakingscamera, maar de Thaise politie doet er niets mee :{
Reisgenote heeft de laatste dagen bij mij in de bungalow geslapen omdat ze zich niet meer veilig voelde...

Weg vakantiegevoel en plannen voor volgend jaar.
(De Nederlandse eigenaresse van de bungalows was zelf ook al drie keer beroofd.)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_148961573
Geen beveiliging bij die bungalows? Dat is het eerste wat bij mij op komt eerlijk gezegd, want meestal hebben de wat betere hotels ect beveiligers.
  donderdag 22 januari 2015 @ 23:52:01 #273
6941 APK
Factual, I think.
pi_148965053
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:37 schreef Diqiu-Long het volgende:

Geen beveiliging bij die bungalows? Dat is het eerste wat bij mij op komt eerlijk gezegd, want meestal hebben de wat betere hotels ect beveiligers.
Neuh, het moet wel leuk en betaalbaar blijven :+
Resorts hebben beveiliging, de meeste normale bungalows met fan (of airco) en toilet niet.

Het was verder geen bangmaakverhaal hoor, ik weet dat dit soort dingen gebeuren dus gewoon goed oppassen -zoals in elk land waar je gezien wordt als een rijke buitenlander- en een aantal jaren geleden hebben ze ook op oudjaarsavond tijdens het vuurwerk de deur van mijn etage in Amsterdam opengebeukt terwijl ik zelf in Thailand zat.

Het is gewoon een kutgevoel en je weet het motief van de 'belager / inbreker' niet.
Misschien ging het bij ons op Koh Lanta niet om geld maar was die persoon iets anders van plan.
Vandaar mijn opmerking over Ko Tao.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_148969414
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
Koh Pangan zou ik persoonlijk wel overslaan, dat is ja voornamelijk een party eiland beroemd vanwege de Full Moon Party.

Ik ben op beide eilanden namelijk al geweest, en Koh Samui beviel mij veel beter dan Kon Pangan en je hebt ook meer keuze uit hotels en resorts etc.
koh panan heeft wel de full moon party en verder elk weekend ergens een party (oa een black moon party op het strand, een jungle party in het bos), maar verder niks hoor. ja barretjes in de dorpjes, maar verder is het heel rustig, het package toerisme is daar nog niet echt gearriveerd, en ook niet op ko tao (daar zelfs nog iets meer, IVM het duiken dat daar veel wordt gedaan)
op ko samui, daar dus wel.

het is maar wat je leuk vind natuurlijk, maar ik vond samui vrij afschuwelijk. op ko panan heb je nog een beetje die hippie/ travellers-achtige sfeer. alleen rond de full moon en dan voornamelijk rond dat stadje, wordt het echt druk en komen de bootladingen package toeristen naar het eiland.

het is dus zeker geen party eiland. eerder een beetje saai.
en qua slapen was het gewoon een kwestie van langs het strand gaan lopen en dan vind je vanzelf een pensionnetje met hutjes aan het strand voor vrijwel niks. 3 dollar per nacht, zoiets..

en ook ko panan werdt rond de full moon ietwat onveilig, er werdt volop gewaarschuwd vanuit de pensions dat je echt moest oppassen, vooral niet in slaap vallen op het feest.. en dat er regelmatig zatte mensen verzopen sochtends en snachts. en dat er af en toe een taxi motor of pickup in een afgrond stortte, op de weg naar en van de full moon, dat die bestuurders regelmatig zelf ook helemaal dr aan zijn...
pi_148981274
Mag je een mes op zak hebben in thailand? Hoe zit het met een inbreker in je bungalow. Mag je hem neersteken of moet je het over je heen laten komen?
pi_148982081
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:59 schreef zoz het volgende:
Mag je een mes op zak hebben in thailand? Hoe zit het met een inbreker in je bungalow. Mag je hem neersteken of moet je het over je heen laten komen?
De fuk :')
pi_148982120
Het antwoord lijkt mij wel duidelijk, maar als je in de gevangenis wilt zitten in Thailand zal ik het vooral doen ;)
pi_148983409
Ik heb wel altijd een zakmes bij me. Mostly om een appeltje te schillen (letterlijk :P), maar voelt ook wel veiliger.
pi_148984953
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:59 schreef zoz het volgende:
Mag je een mes op zak hebben in thailand? Hoe zit het met een inbreker in je bungalow. Mag je hem neersteken of moet je het over je heen laten komen?
Nee, je wordt dan sowieso gepakt omdat je een toerist bent. Of je moet knaken hebben, dan is er wellicht iets te regelen. Anders kun je je voorbereiden op de gevangenis daar. Lijkt me geen slimme zet. En dat voor die paar rotcenten als ze je beroven (hele hele kleine kans). Is dat het waard?
pi_148987724
Dan maar een reisverzekering nemen. :')
  maandag 26 januari 2015 @ 06:18:36 #281
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_149064234
Ben nu in Chiang Mai.
Oa wil ik vanuit hier zipline en een jungle trek doen van paar dagen. Iemand tips waar dat te doen? Zijn er zo veel.
  maandag 26 januari 2015 @ 15:24:34 #282
286575 Roces18
Chef de party
pi_149074822
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, je wordt dan sowieso gepakt omdat je een toerist bent. Of je moet knaken hebben, dan is er wellicht iets te regelen. Anders kun je je voorbereiden op de gevangenis daar. Lijkt me geen slimme zet. En dat voor die paar rotcenten als ze je beroven (hele hele kleine kans). Is dat het waard?
De gevangenis is natuurlijk ook een hele ervaring.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_149089309
Hoi

Ik heb er al een apart topic over geopend maar ik zet het ook nog even hier neer voor de zekerheid:

quote:
Ik wil graag deze zomervakantie een aantal weken vrijwilligerswerk doen bij deze organisatie en ondanks dat er een facebookpagina is met bijna 100.000 likes, ze een duidelijke site hebben en er 2 programma's zijn die een aflevering volledig gefilmd hebben op deze locatie vinden mijn ouders, die een deel mee willen betalen aan mijn reis, het nog steeds niet duidelijk of er misschien sprake is van oplichting of niet. Dus zijn er hier toevallig mensen die WFFT bezocht hebben tijdens een reis in Thailand en mij hier meer duidelijkheid over kunnen geven?
Alvast bedankt!
pi_149102131
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 06:18 schreef egelhond het volgende:
Ben nu in Chiang Mai.
Oa wil ik vanuit hier zipline en een jungle trek doen van paar dagen. Iemand tips waar dat te doen? Zijn er zo veel.
Heb zelf de Mr. Whiskey jungle trek gedaan van 2 nachten 3 dagen. Was er tof, met een kleine groep zelf eten vangen etc. En Mr Whiskey had lekkere zelfgemaakte Whiskey bij:)
pi_149103124
Merken jullie veel van de zwakke euro nu in Thailand? Want de koers is ja belabberd, je krijgt maar 37 bth voor een euro en ooit was dat ruim 50.
pi_149103578
Lijkt me gewoon dat alles relatief duurder is geworden? ^^
Simple as it is!
pi_149104580
Staat al een tijdje op die koers. 50 baht voor een euro is echt al een tijd terug.
pi_149104903
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Staat al een tijdje op die koers. 50 baht voor een euro is echt al een tijd terug.
Ah okay, maja die tijd dat je 50 Bath voor een euro kreeg heb ik nog mogen maken :) Dat was echt geweldig.

Maar goed als je echt naar Thailand op vakantie wilt dan houdt een zwakke euro je ook niet tegen, want het is relatief gezien nog steeds erg goedkoop daar.
pi_149104948
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Staat al een tijdje op die koers. 50 baht voor een euro is echt al een tijd terug.
Hij staat pas sinds begin januari op een koers die zo laag is. Jaar terug stond die nog op 45 baht voor een euro, is toch een fors verschil. Heeft te maken met de ECB e.d.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:50:47 #290
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_149107515
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:41 schreef mattie010 het volgende:

[..]

Hij staat pas sinds begin januari op een koers die zo laag is. Jaar terug stond die nog op 45 baht voor een euro, is toch een fors verschil. Heeft te maken met de ECB e.d.
In 2012 en 2013 kreeg ik geloof ik 41 respectievelijk 39 baht voor een euro.. Was alsnog hartstikke goedkoop vakantie vieren. Tenzij je echt op een krap budget reist kan ik het me niet voorstellen dat je je als reiziger zorgen daar om maakt.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:00:46 #291
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149107833
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:39 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ah okay, maja die tijd dat je 50 Bath voor een euro kreeg heb ik nog mogen maken :) Dat was echt geweldig.

Maar goed als je echt naar Thailand op vakantie wilt dan houdt een zwakke euro je ook niet tegen, want het is relatief gezien nog steeds erg goedkoop daar.
Nou, ik kan je verzekeren dat het niet echt goedkoop meer is. Wat in de tijd van 50:1 50 baht voor een biertje was is nu dus 80 bt bij 35:1. Middenklasse hotels idem dito. Binnenlandse vluchten vroegah easy voor 1500 bt retour, nu meestal 2200-2500 bt. (Behalve voor Ozzietukker natuurlijk) Het is gemiddeld gewoon 2 x zo duur geworden als 8 jaar geleden. Voor een deel te danken aan het optrekken van het minimum loon van 6 naar 9000 bt, waar niemand beter van geworden is. De laagst verdieners moeten het nu echt doen met een warme maaltijd met slechts één topping ipv vroegah 2 of 3.

Dus vertel mij maar wat er nog goedkoop is, slechte kwaliteit kleding en wat fruit daargelaten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_149107891
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nou, ik kan je verzekeren dat het niet echt goedkoop meer is. Wat in de tijd van 50:1 50 baht voor een biertje was is nu dus 80 bt bij 35:1. Middenklasse hotels idem dito. Binnenlandse vluchten vroegah easy voor 1500 bt retour, nu meestal 2200-2500 bt. Het is gemiddeld gewoon 2 x zo duur geworden als 8 jaar geleden. Voor een deel te danken aan het optrekken van het minimum loon van 6 naar 9000 bt, waar niemand beter van geworden is. De laagst verdieners moeten het nu echt doen met een warme maaltijd met slechts één topping ipv vroegah 2 of 3.

Dus vertel mij maar wat er nog goedkoop is, slechte kwaliteit kleding en wat fruit daargelaten.
Ik schrok ook erg van het verschil in prijzen tussen Juli 2013 en Oktober 2014. Was wel alleen Bangkok. Je kan dat moeilijk nog goedkoop noemen, scheelt al niet heel veel meer met een Europese stad zoals Porto ofzo.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:11:23 #293
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149108170
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik schrok ook erg van het verschil in prijzen tussen Juli 2013 en Oktober 2014. Was wel alleen Bangkok. Je kan dat moeilijk nog goedkoop noemen, scheelt al niet heel veel meer met een Europese stad zoals Porto ofzo.
Exactly! Maar niet alleen in Bangkok hoor. Chiang Mai net zo goed. Al was het daar op de zondagmiddag markt wel weer heel goedkoop inkopen doen. Maar een redelijk hotel betaalde ik nu ook 2400 bt p/n terwijl dat een paar jaar geleden zo rond de 1500 bt schommelde. O ja, de metertaxi's zijn nog steeds het goedkoopst van heel Azie. Maar voor de rest kan ik me niet iets echt goedkoop bedenken. Restaurant bezoek voor twee, nu altijd boven de 1000 bt, en dan echt niet gek doen hoor. Niet dat ik me er echt druk om maak, maar laat niemand beweren dat Thailand zo goedkoop is. Cambodja (nog) wel, al schieten de hotelprijzen daar ook de lucht in.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_149111065
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nou, ik kan je verzekeren dat het niet echt goedkoop meer is. Wat in de tijd van 50:1 50 baht voor een biertje was is nu dus 80 bt bij 35:1. Middenklasse hotels idem dito. Binnenlandse vluchten vroegah easy voor 1500 bt retour, nu meestal 2200-2500 bt. (Behalve voor Ozzietukker natuurlijk) Het is gemiddeld gewoon 2 x zo duur geworden als 8 jaar geleden. Voor een deel te danken aan het optrekken van het minimum loon van 6 naar 9000 bt, waar niemand beter van geworden is. De laagst verdieners moeten het nu echt doen met een warme maaltijd met slechts één topping ipv vroegah 2 of 3.

Dus vertel mij maar wat er nog goedkoop is, slechte kwaliteit kleding en wat fruit daargelaten.
De laatste keer dat ik in Thailand ben geweest is nu weer een aantal jaren geleden, en toen merkte ik ook wel dat je in de toeristische gebieden zoals bij de tempels in Bangkok ook wel iets meer betaald. Maar in algemene zin is Thailand geloof ik gewoon goedkoop? Ik meen dat ze nog altijd goedkoper zijn dan China bijvoorbeeld, maar goed 50 Bath voor een bier vind ik al duur dus dan is 80 dat helemaal.

Maar als ik kijk naar de hotelboekingen die ik online geboekt heb dan vind ik het echt niet duurdere geworden, want in Chiang Mai verblijf ik drie nachten in een netjes guesthouse voor ¤ 30 en in Bangkok ben ik ¤ 80 kwijt voor drie nachten. Alleen het resort in Koh Samui is een stuk duurdere maar dan hebben we ook wel wat, maar ik denk wel dat ik veel duur zal vinden ookal is dat niet zo en is onze euro gewoon heel veel minder waard geworden.

Ik vertrek overigens over een maand en hopelijk kom ik nog wat interessante klassieke scheerproducten tegen welke men alleen in Thailand verkoopt, maar voor de rest ga ik echt om cultuur te snuffen en lekker te genieten met mijn vriendin.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:00:11 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_149115242
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nou, ik kan je verzekeren dat het niet echt goedkoop meer is. Wat in de tijd van 50:1 50 baht voor een biertje was is nu dus 80 bt bij 35:1. Middenklasse hotels idem dito. Binnenlandse vluchten vroegah easy voor 1500 bt retour, nu meestal 2200-2500 bt. (Behalve voor Ozzietukker natuurlijk) Het is gemiddeld gewoon 2 x zo duur geworden als 8 jaar geleden. Voor een deel te danken aan het optrekken van het minimum loon van 6 naar 9000 bt, waar niemand beter van geworden is. De laagst verdieners moeten het nu echt doen met een warme maaltijd met slechts één topping ipv vroegah 2 of 3.

Dus vertel mij maar wat er nog goedkoop is, slechte kwaliteit kleding en wat fruit daargelaten.
:) Thailand is zeker duurder geworden, niet alleen door de wisselkoers maar ook door de stijgende prijzen, je krijgt minder waar voor je THB.
Maar qua hotels is Thailand nog steeds relatief goedkoop, natuurlijk er komt ook wat meer luxe varianten met dito prijzen, een wat eenvoudiger middenklasse hotel kan natuurlijk nog steeds goedkoop geboekt worden.

En voor de vluchten, als je echt kort voor vertrek boekt zijn de prijzen inderdaad relatief hoog, ik weet niet of dit vroeger echt lager was dan nu, maar als je ruim van te voren boekt, bijvoorbeeld bij acties zoals nu Air Asia heeft kan je op 14 oktober heen en 21 oktober terug (en vele andere data) voor 1180 THB retour naar Chiang Mai. Ondanks de hogere wisselkoers is dat niet duur. Naar Khon Kaen kan dat zelfs voor 490 THB retour, maar wat je daar zou moeten doen weet ik ook niet. Er blijft wel veel concurrentie op de routes door Air Asia, Thai Lion Air, Nok Air, Thai (Smile) Airways of een Bangkok Airways op diverse routes. Dus ja Ozzietukker kan het nog steeds goedkoop mocht hij dat nog willen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_149115784
Zelf voor in de zomer (ja, is regenseizoen en dus goedkoper) ook een vlucht Chiang Rai geboekt voor <900THB, dus het kan absoluut nog steeds. Toen met een nog iets gunstigere wisselkoers :9
pi_149115843
Oh ik heb ook al mijn vliegtickets voor dat soort prijzen geboekt en dat is gewoon een kwestie van op tijd van tevoren boeken en niet twee van te voren ofzo.
  woensdag 28 januari 2015 @ 04:28:59 #298
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149128670
Kijk, jullie hebben natuurlijk allemaal gelijk, ik ook. Wanneer je je tickets erg ruim vantevoren kan boeken, is dat nog steeds heel goedkoop. Alhoewel de cash conversie van de baht vandaag iets van 33:1 is. En ook ik zou een hotel in Chiang Mai kunnen boeken voor 750 bt incl rooftop swimming pool. (Smiths Residence, voor wie geinteresseerd is, met ontbijt voor 100bt om de hoek) Maar waar het mij om ging is dat bij een gelijk luxe en bestedingspatroon als b.v. 8 jaar geleden, het nu gewoon schreeuwend veel duurder geworden is. Zoals Knut al terecht opmerkte, vergelijkbaar met b.v. de prijzen in Portugal. En van de Thais zelf hoor je ook niet anders, prijzen stijgen veel harder dan de lonen.

Maar dat het nog steeds goedkoop kan zal ik niet ontkennen. Udon Thani is zo'n stad waar het allemaal nog belachelijk goedkoop is. (Hotel <800, ontbijt<90)Maar ook daar is bv de prijs van een kop koffie in 2 jaar tijd van 30 naar 45 bt gestegen. Klein prijsje nog steeds, maar als al die kleine prijsjes 50% duurder worden en de Baht dropt van 40-43 naar 34-36 moet het vakantie budget toch aardig aangepast worden in vergelijk met een paar jaar geleden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_149128780
Voor ons is het waarschijnlijk toch vooral veel duurdere geworden vanwege de zwakke euro, want als we er nog 50 Bath voor gekregen hadden dan was het relatief niet zoveel duurdere geworden. Maar goed dat zie je in andere landen eigenlijk ook, overigens vind je in Chiang Mai nog veel goedkopere hotels maar dat zijn dan wel guesthouses.
pi_149172962
Afgelopen week 3 maal euro's gewisseld hier. 2x 38 bht, 1x 35 bht.
pi_149337166
Hallo,

In juli ben ik een maand in Thailand bezoek ik een vriend nabij Loei en wil vanuit daar eigenlijk reizen door het noord(oosten)en van Thailand. Wat zijn daar nu de plaatsen en bezienswaardigheden die ik niet mag missen. Het is het minst toeristische deel van Thailand maar daarom voor mij ook de meest interessante
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')