quote:Op maandag 13 december 2004 15:18 schreef pfaf het volgende:
Het is al weer 2 weekjes december en iedere muziek-site, forum en muziekblad staat vol met jaarlijstjes. Fok kan uiteraard niet achterblijven, dus post hier je favoriete albums van het afgelopen jaar.
Ik luister nooit zoveel nieuwe muziekquote:
Superlijst On, gaan we veel in dubbelenquote:Op zondag 14 december 2014 17:09 schreef On het volgende:
[ afbeelding ]
1. Sun Kil Moon – Benji
2. Swans – To Be Kind
3. Fire! Orchestra – Enter
4. Dean Blunt – Black Metal
5. Bohren & Der Club of Gore – Piano Nights
6. Innercity Ensemble – II
7. Godflesh – A World Lit Only By Fire
8. Ben Frost – A U R O R A
9. Grouper – Ruins
10. Kayo Dot – Coffins on Io
11. Andy Stott – Faith in Strangers
12. Actress – Ghettoville
13. Supersilent – 12
14. Clark - Clark
15. Kyle Bobby Dunn – Kyle Bobby Dunn and the Infinite Sadness
16. Current 93 – I Am the Last of All the Field That Fell (A Channel)
17. Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra – Fuck Off Get Free We Pour Light On Everything
18. Perfume Genius – Too Bright
19. Aphex Twin – Syro
20. Gareth Dickson – Invisible String
21. Kairon; IRSE! - Ujubasajuba
22. Wolves in the Throne Room – Celestite
23. Have a Nice Life – The Unnatural World
24. Pharmakon – Bestial Burden
25. Mondkopf – Hadès
26. A Winged Victory for the Sullen – Atomos
27. Natural Snow Buildings – The Night Country
28. Marissa Nadler - July
29. Roberto Crippa – Reverse
30. Millie & Andrea – Drop the Vowels
31. Dalhous – Will to be Well
32. Kassem Mosse – Workshop 19
33. The War on Drugs – Lost in the Dream
34. Lantlôs – Melting Sun
35. The Antlers – Familiars
36. Black Swan – Tone Poetry
37. Untold - Black Light Spiral
38. The Body – I Shall Die Here
39. Sd Laika – That’s Harakiri
40. Ryley Walker – All Kinds of You
41. Nothing – Guilty of Everything
42. Mirel Wagner – When the Cellar Children See the Light of Day
43. Peter Christopherson – Time Machines II
44. Fennesz – Bécs
45. Ty Segall – Manipulator
46. Agalloch – The Serpent & the Sphere
47. Chad VanGaalen – Shrink Dust
48. The Wytches – Annabel Dream Reader
49. Wovenhand – Refractory Obdurate
50. Tigers Jaw – Charmer
51. Cult of Dom Keller – The Second Bardo
52. Perc – The Power and the Glory
53. Torn Hawk - Through Force of Will
54. Donato Dozzy & Nuel – The Aquaplano Sessions
55. Vessel – Punish, Honey
56. D.Å.R.F.D.H.S. - Det stora oväsendet
57. Juju & Jordash – Clean-Cut
58. Rome – A Passage to Rhodesia
59. Young Widows – Easy Pain
60. Mogwai – Rave Tapes
61. Marsen Jules – Beautyfear
62. Timbre Timbre – Hot Dreams
63. Bardo Pond – Looking for Another Place
64. Lucy – Churches Schools and Guns
65. The Soundcarriers – Entropicalia
66. Eeagulls – Eagulls
67. Ekoplekz – Unfidelity
68. Mars Red Sky – Stranded in Arcada
69. Kangding Ray – Solens Arc
70. Watery Love – Decorative Feeding
71. Fog Lake - Virgo Indigo
72. IDYLLS – Prayers for Terrenne
73. Brock Van Wey – Home
74. Ratking – So It Goes
75. Beck – Morning Phase
76. Francis Harris – Minutes of Sleep
77. Ought – More Than Any Other Day
78. Casualties of Cool – Casualties of Cool
79. Scott Walker & Sunn O))) – Soused
80. Koenraad Ecker – Ill Fares the Land
81. HTRK - Psychic 9 - 5 Club
82. Sinoia Caves – Beyond the Black Rainbow
83. Venetian Snares – My Love is a Bulldozer
84. Brace/Choir – Turning on Your Double
85. Glintshake – Eyebones
86. LCC – d/evolution
87. Liars – Mess
88. Trust – Joyland
89. White Lung – Deep Fantasy
90. Kalle Mattson – Someday, The Moon will Be Gold
91. Circulatory Systems – Mosaics Within Mosaics
92. Indian - From all Purity
93. Whirr – Sway
94. Warpaint – Wairpaint
95. Protomartyr – Under Color of Official Right
96. Sun Araw – Belomancie
97. Damien Jurado – Brothers and Sister of the Eternal Son
98. Black Rain – Dark Pool
99. Illuha – Akari
100. Lawrence English – Wilderness of Mirrors
Daar heb ik ook wel last van, maar als ik die nu weer op zet dat stijgen ze weer enorm in de voorlopige lijstquote:Op zondag 14 december 2014 18:15 schreef BoerBert het volgende:
Daarnaast veel albums van het begin van dit jaar die naar verloop van tijd gewoon wegzakken waarvan ik niet weet of dat door de tijd komt of door mijn verschuivende interesses.
quote:Op zondag 14 december 2014 13:19 schreef Elfletterig het volgende:
Komt er ook een topic voor losse nummers?
als je die nou gewoon zelf opent weet je zeker dat-ie komtquote:Op zondag 14 december 2014 19:11 schreef BoerBert het volgende:
Komt er trouwens ook een single-topic? Ik vergeet dat altijd .
Met het risico een traditie te doorbreken zeker?quote:Op zondag 14 december 2014 20:04 schreef ranja het volgende:
[..]
[..]
als je die nou gewoon zelf opent weet je zeker dat-ie komt
Goed punt, maar de traditie geldt alleen voor het albumlijsttopicquote:Op zondag 14 december 2014 20:34 schreef BoerBert het volgende:
Met het risico een traditie te doorbreken zeker?
Beste lijst ooit.quote:Op zondag 14 december 2014 22:08 schreef MPrimitive het volgende:
[ afbeelding ]
01 Neck Deep - Wishful Thinking
02 Tigers Jaw - Charmer
03 Zomboy - The Outbreak
04 Skrillex - Recess
05 BABYMETAL - BABYMETAL
06 Amaranthe - Massive Addictive
07 Masked Intruder - M.I.
08 The Bat Bites - The Bat Bites
09 Wu-Tang Clan - A Better Tomorrow
10 Weezer - Everything Will Be Alright In The End
11 Handguns - Life Lessons
12 Truth - Hallow World
13 Slipknot - .5: The Gray Chapter
14 Jebroer - Gouden tranen
15 Mac Miller - Mac Miller
16 S.P.Y - Back to Basics Chapter Two
17 Gnarwolves - Gnarwolves
18 Suicide Silence - You Can't Stop Me
19 Borgore - #NEWGOREORDER
20 Abigor - Leytmotif Luzifer
Ja, dat geloof ik ook. Welke dubbelen nog meer? Happy Camper? Ik zal jou lijst tzt nog eens bestuderen op platen die ik had moeten luisteren.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:55 schreef methodmich het volgende:
Klasse kciR, Intergalactic Lovers! Behalve die gaan we er nog twee dubbelen. Is wel eens meer geweest geloof ik, maar vooruit.
prachtig lijstje!!quote:Op dinsdag 16 december 2014 20:15 schreef Beregd het volgende:
En dus ook mijn lijstje. ik heb weer wat tijd gevonden om meer muziek te luisteren dit jaar. Voor een fan van de betere singer-songwriter was dit een absoluut topjaar, met Angel Olsen als absoluut orgelpunt.
Ik kan uitleg typen bij elke plaat, en was dat ook eerst van plan, maar nog beter is de muziek voor zich te laten spreken, luister en geniet:
http://open.spotify.com/u(...)nWX9F3GFbkNJbj6ybJgP
Ook een lijstje met EPs, aangezien Kcir ook zo'n lijstje plaatste, vermoed ik dat er daarvan ook een eindlijst komt
Top 40 Albums
1. Angel Olsen - Burn Your Fire For No Witness*
2. Amen Dunes - Love*
3. Broken Twin - May*
4. Tweedy - Sukirae*
5. Micah P Hinson - Micah P Hinson And The Nothing*
6. Ty Segall - Manipulator*
7. Steve Gunn - Way out Weather*
8. Marissa Nadler - July*
9. Ryley Walker - All Kinds Of You*
10. Ultimate Painting - Ultimate Painting
11. Parkay Quarts - Content Nausea
12. Alvvays - Alvvays
13. Blake Mills - Heigh Ho
14. Iceage - Plowing Into The Field Of love*
15. Ray Lamontagne - Supernova*
16. Jess Williamson - Native State
17. Jenny Hval & Susannah - Meshes Of Voice
18. Angus & Julia Stone - Angus & Julia Stone*
19. Jack white - Lazaretto*
20. Thee Silver Mt Zion - Fuck Off Get Free We Pour Light On Everything
21. Kevin Drew - Darlings
22. Ryan Adams - Ryan Adams*
23. Karen O - Crush Songs*
24. Sun Kil Moon - Benji*
25. The War on Drugs - Lost In Dreams*
26. Hiss Golden Messenger - Lateness Of Dancers
27. Damien Jurado - Brothers And Sisters Of The Eternal Son
28. Birds That Change Colour - On Recording Birds*
29. Stanley Brinks And The Wave Pictures - Gin
30. Hundred Waters - The Moon Rang Like A Bell
31. Conor Oberst - Upside Down Mountain*
32. Tiny Ruins - Brightly Painted One
33. Gabriel Rios - This Maurauder's Midnight
34. Broeder Dieleman - Gloria
35. Swans - To Be Kind
36. Jesca Hoop - Undress
37. Grouper - Ruins
38. Woods - With Light And With Love
39. Vashti Bunyan - Heartleap
40. Cloud Nothings - No Thoughts
Top 7 EP's
1. Viet Cong - Cassette
2. Eef Barzelay & Chris Otepka - Eef & Kris
3. Girlpool - Girlpool
4. Panda Bear - Mr Noah
5. The Wheater Station - What Am I Going To Do With Everything I know
6. Micah P Hinson - Wishing For A Christmas Miracle With The Micah P Hinson Family
7. Alice Boman - EP II
*In mijn bezit
Dat was niet het idee, maar als er genoeg zijn kan ik dat altijd doenquote:Op dinsdag 16 december 2014 20:15 schreef Beregd het volgende:
Ook een lijstje met EPs, aangezien Kcir ook zo'n lijstje plaatste, vermoed ik dat er daarvan ook een eindlijst komt
Zo, wij dubbelen er redelijk wat. Uit jou top 10 heb ik er 8 in mijn lijst.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.02. Federico Albanese - The Houseboat and the Moon
Deze jonge Milanese maar inmiddels in Berlijn woonachtige componist bracht dit jaar zijn eerste album uit. Bij het label Denovali. Eigentijds klassiek. Vergelijkbaar met generatiegenoot Ólafur Arnalds maar frivoler zoals je dat kunt verwachten van een Italiaan.
Favoriete track: DisclodedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.03. Elbow - The Take Off and Landing of Everything
Na twee wat mindere albums (ja, ik beschouw The Seldom Seen Kid als één van hun mindere) weten ze hiermee weer het niveau van Leaders of the Free World te evenaren. Sterker nog, dit album bevat twee nummers die tot het beste behoren dat deze heren uit Manchester ooit hebben gemaakt.
Favoriete track: This Blue World en het magistrale tweeluik Fly Boy Blue / LunetteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.04. The War on Drugs - Lost in the Dream
Mijn eerste kenninsmaking met deze band uit de States. Zoals Pitchfork het noemt: Bossgaze. De vergelijking met Bruce ligt inderdaad voor de hand.
Favoriete track: Beide openingstracks Red Eyes en natuurlijk Under PressureSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.05. Angus & Julia Stone - Angus & Julia Stone
Na wat solo albums volgde dit jaar weer album van broer en zus Stone samen. Dit album is wellicht niet zo bijzonder als voorganger Down the Way maar over de gehele linie is deze beter.
Favoriete track: Crash and BurnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.06. Damien Rice - My Favourite Faded Fantasy
Degene die bekend zijn met mijn muzikale voorkeur of met mijn vorige lijstjes, weten dat er altijd een grote rol is weggelegd voor IJslandse muziek. Dit jaar vormt daarop een uitzondering. De inmiddels in IJsland wonende Ier Damien Rice moet zorgen voor het IJslandse tintje. De bijdrage van Alex Somers (de partner van Jonsí), is ook goed hoorbaar. Ik mis Lisa op het album maar Damien mist haar nog meer. Soms op het randje, soms er over. Dit album was het 8 jaar wachten waard.
Favoriete track: The Greatest BastardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.07. Kiasmos - Kiasmos
Ook Kiasmos ruikt deels naar IJsland. Het is immers een duo dat bestaat uit Janus Rasmussen die afkomstig is van Faroer en de IJslandse componist Ólafur Arnalds. De heren brachten samen al eerder een EP uit en dit is daar het logische vervolg op. Het resulteert in een relaxte minimal techno. Staan samen op Noorderslag.
Favoriete track: LoopedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.08. Interpol - El Pintor
Deze strakke band uit New York is een stabiele factor in mijn jaarlijstjes. Constante kwaliteit maar nooit meer zo goed als Turn on the Bright Lights. Al komt My Desire gevaarlijk in de buurt. Heerlijke track die dit album de top 10 in weet te slepen.
Favoriete track: My DesireSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.09. This Will Destroy You - Another Language
Texaanse post-rock band die met dit album t.o.v. de voorganger 'another sound' laat horen. Kozen ze toen om de weg van ambient in de slaan, nu kiezen ze weer voor de standaard post-rock. Zo hoor ik ze het liefst. 'Explosions in the Sky'-light. Rustige opbouw naar een apotheose.
Favoriete track: My DesireSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10. The Delines - Colfax
Het laatste plekje in de top 10 gaat naar The Delines. Pure Americana. Doorgaans niet mijn kopje thee, maar dit smaakt goed. Deze band bestaat uit leden van The Decemberists, Richmond Fontain en The Damnations. De zang komt voor rekening van Amy Boone (die qua stem wordt vergeleken met Natalie Merchant).
Favoriete track: The Oil Rigs at NightSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11. Otto A Totland - Pinô
Noorse componist die de helft vormt van het duo Deaf Center. Voor de liefhebbers van Nils Frahm in wiens studio dit album ook werd opgenomen. Ingetogen minimalistische pianoklanken.
Favoriete track: de opener Open en de titeltrack Pinô
12. Puzzle Muteson - Theatrics
Nog een vleugje IJsland aangezien deze is opgenomen in IJsland en is geproduceerd door Valgeir Sigurðsson. Muteson is het alter ego van Terry Magson die afkomstig is van Isle of Wight. Fingerpicking, kwetsbare en breekbare stem en een (figuurlijk) elektronisch dekentje.
Favoriete track: By Night met medewerking van de Nederlandse Chantal Acda (die vorig jaar in mijn top 10 stond met een solo album).
13. Poppy Ackroyd - Feathers
Multi-instrumentaalse Britse componiste. Eigentijds klassiek.
Favoriete track: Strata
14. Lost in the Trees - Past Life
Gooide hoge ogen met de twee vorige albums. Dit album mist diezelfde genialiteit.
Favoriete track: Glass Harp
15. Alcest - Shelter
Franse shoegaze met vocalen van Neil Halstead van Slowdive.
Favoriete track: de opener Opale
16. Moss - We Both Know the Rest Is Noise
Zoals vaker het geval is geweest in mijn jaarlijst is Moss de hoogst genoteerde bijdrage uit eigen land. Stellen wederom niet teleur. Bewaren net als op het vorige album de beste track voor het laatst. Had dit keer wel wat langer gemogen.
Favoriete track: We Both Know the Rest Is Noise
17. King Creosote - From Scotland with Love
Deze Schot stond in samenwerking met Jon Hopkins als eens op 1 in de jaarlijst. Solo komt hij wat mij betreft minder uit de verf. Dit album weet niet tot het einde te boeien. De eerste helft daarentegen is zeer sterk.
Favoriete track: Miserable Strangers
18. William Fitzsimmons - Lions
Fingerpickende melancholische singer-songwriter uit Illinois. Veel van hetzelfde maar wel mooi.
Favoriete track: Fortune
19. Fanfarlo Let's - Go Extinct
Britse folkband. Verrasten met hun debuut, gingen daarna iets te veel op de electronische tour. Dit album heeft die neiging ook.
Favoriete track: Cell Song met Beach House-achtig begin
20. Bear's Den - Islands
Een aardig pop album met folk-invloeden maar ik mis nog een eigen geluid bij dit debuut. De openingstrack neigt naar Mumford & Sons. Isaac is sterk beïnvloed door Sufjan Stevens' album Seven Swans. Think of England ademt The National's Fake Empire. Stubborn Beast lijkt qua gitaarmelodie erg op Skinny Love van Bon Iver.
Favoriete track: Think of England
21. Carlos Cipa - All Your Life You Walk
Duitse componist en multi-instrumentalist uit de Denovali stal.
Favoriete track: And Gently Drops the Rain
22. Happy Camper - Daily Drumbeat
Alleraardigst project van Job Roggeveen. Vervolg op dat uit 2011. Met medewerking van o.a.: Marien Dorleijn (Moss), Eefje de Visser, Tim Knol en Janne Schra.
Favoriete track: Care Free Corp
23. Blaudzun - Promises of No Man's Land
Hoewel Johannes er een meeslepend album van heeft proberen te maken, krijgt hij mij dit keer niet zo mee. Hoor ik daar nu Arcade Fire? Mag iets meer terug naar de basis.
Favoriete track: Hollow People
24. First Aid Kit - Stay Gold
Het kan raar lopen in het leven. Hun vorige album was geweldig maar werd niet opgepakt, nu leveren de twee Zweedse zusjes een gemiddeld pop/folk album af en 3FM loopt er opeens mee weg. De openingstrack My Silver Lining en het slotnummer hadden op het vorige album niet misstaan. De rest is te middelmatig.
Favoriete track: A Long Time Ago
25. U2 - Songs of Innocence
Toegegeven, dit album heb ik niet gekocht maar 'gekregen' van Apple. Alle andere albums van U2 heb ik in de collectie maar ik heb de hoop opgegeven. De stem van Bono is over de houdbaarheidsdatum heen. Een enkele uitzondering daargelaten staan er draken van nummers op.
[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 17-12-2014 18:56:12 ]takkfyrir
alltquote:Op woensdag 17 december 2014 15:34 schreef alpeko het volgende:
02. Federico Albanese - The Houseboat and the Moon
[ afbeelding ]
Deze jonge Milanese maar inmiddels in Berlijn woonachtige componist bracht dit jaar zijn eerste album uit. Bij het label Denovali. Eigentijds klassiek. Vergelijkbaar met generatiegenoot Ólafur Arnalds maar frivoler zoals je dat kunt verwachten van een Italiaan.
Favoriete track: DisclodedAh ja, die moet ik ook nog luisteren! Toffe lijst. Puzzle Muteson komt ook in de mijne, Kiasmos net niet. Losse nummers vind ik tof, het geheel ging me een beetje vervelen. Otto A Totland ga ik eens opzoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat jij die hebt gemistquote:Op woensdag 17 december 2014 16:00 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Otto A Totland ga ik eens opzoeken.
takkfyrir
alltHa, dat valt mij eigenlijk stiekem ook een beetje tegen. Ik snap wel hoe 't komt: al die muziekblogs die zich op Noord-Europa concentreren, besteden (belachelijk) weinig aandacht aan dit soort muziek. Maar dat nummer klinkt tof, ga zeker de hele cd eens opzetten.quote:pfaf
pfief, pfaf, pfoef!methodmich
Nummer 10Leuke lijst hoor alpeko! Al gaan we er wel weinig dubbelen dit jaar. Laagterecord denk ik.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlJe bent aan het afglijden Weinig gekocht dit jaar en veel instrumentaal. Dat verklaart een hoop.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:07 schreef methodmich het volgende:
Leuke lijst hoor alpeko! Al gaan we er wel weinig dubbelen dit jaar. Laagterecord denk ik.methodmich
Nummer 10Goede verklaring ja. Zeker dat laatste. Ik koop nooit instrumentaal. Sta nu op een Top 56 trouwens. Wel een leuk aantal. Misschien stijgt het nog richting 58, maar daar blijft het ongeveer bij vermoed ik.quote:Op woensdag 17 december 2014 20:04 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je bent aan het afglijden Weinig gekocht dit jaar en veel instrumentaal. Dat verklaart een hoop.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlOMG
omgDe nummers 1, 2, en 3 staan wel redelijk vast, van de overige 7 staat de volgorde binnen 4-7 en 8-10 niet heel erg vast.
1. Full of Hell & Merzbow - Full of Hell & Merzbow
2. United Nations - The Next Four Years
3. The Body - I Shall Die Here
4. Death From Above 1979 - The Physical World
5. Aphex Twin - Syro
6. Mastodon - Once More 'Round the Sun
7. Pianos Become the Teeth - Keep You
8. Dope Body - Lifer
9. Floor - Oblation
10. Sunn O))) & Ulver - Terrestrials"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."1. Dry the River - Alarms in the Heart
2. Cloud Nothings - Here And Nowhere Else
3. Lost In The Trees - Past Life
4. Avi Buffalo - At Best Cuckold
5. The New Pornographer - Brill Bruisers
6. The Society Islands - The Big Sleep
7. The Antlers - Familiars
8. Morrissey - Wold Peace Is None Of Your Business
9. The War On Drugs - Lost In The Dream
10. Damon Albarn - Everyday Robots
11. Erland and the Carnival - Closing Time
12. Ought - More Than Any Other Day
13. Beck - Morning Phase
14. Interpol - El Pintor
15. Spoon - They Want My Soul
16. Alt-J - This Is All Yours
17. Black Keys - Fever
18. Eels - The Cautionary Tales of Mark Oliver Everett
19. Broken Bells - After The Disco
20. Sun Kil Moon - Benjitakkfyrir
alltAllereerst maar de albums:
01. Faråker - Början På Slutet
Olle Blomström was werkloos en brak, toen hij bedacht dat 't geweldig zou zijn om muziek in het Zweeds te gaan schrijven. Zo gezegd, zo gedaan, maar helaas ging het voor geen meter. Het ging zelfs zo ontzettend slecht, dat hij besloot naar het buitenland te gaan. Griekenland werd zijn bestemming, alwaar Olle aan een paar nummers werkte. Na terugkomst in Zweden besloot hij z'n projectje nog een kans te geven en bleek opeens iedereen geïnteresseerd in zijn liedjes in Zweeds dialect. Debuutplaat Början På Slutet – het begin van het einde – was uiteindelijk het resultaat.
Doorzetten loont, het blijkt maar weer. Dit is namelijk zo'n cd waar ik ontzettend blij van word. Soms is het een beetje treurig, dan weer vrolijk, dan gaat het over zombieliefde... Zweedse pop op z'n best: ik ben fan. Hopelijk is dit nog lang niet het begin van Faråkers einde.
Favoriet: Villa Dovre. Niet in een fatsoenlijke versie op YouTube, dus hier is Ellinor:
02. Brother North - Brother North
Freyr Flodgren en Lucas Enquist vormen samen Brother North. Eerstgenoemde heeft een IJslandse achtergrond, die op het IJslandstalige Krummi naar voren komt. De andere zeven nummers van het met 29 minuten wat korte debuutalbum zijn in het Engels. Veel gitaar met af en toe een verstopte blazer: heel erg mooi allemaal.
Favoriet: Rain Song
03. Hugar - Hugar
Laten we nog even vrolijk verder gaan met de debuutalbums in mijn lijst. Deze is van het IJslandse duo Hugar. Een combinatie van post-rock, ambient en neoklassieke invloeden, dat dekt de muzikale lading waarschijnlijk het best. Aangezien Hugarhelft Bergur trombonist is, is dat instrument veelvuldig vertegenwoordigd op de plaat. Een wonderschone cd, minder kan ik er niet van maken. Ólafur Arnalds heeft als gunst trouwens de drumpartijen ingespeeld, omdat Bergur onder meer in Ólafurs soundtrack voor de serie Broadchurch (aanrader!) meedeed.
Favoriet: Horn
04. Kasper Bjørke - After Forever
Ik ben stiekem een beetje bang voor mannen met grote hippe brillen en twee verschillende sokken onder hun net iets te strakke zevenachtste broek. Met een haardracht waarvoor ze langer voor de spiegel staan dan ik. Voor ontzettend unieke en creatieve persoonlijkheden, zeg maar. Goed, dat van die twee verschillende sokken vermoed ik slechts, maar verder slaat alles wel op Kasper Bjørke. Ik heb me toch maar over die angst heen gezet, want met After Forever heeft de dekselse Deen een bijzonder gelikt album in elkaar gezet. En 'gelikt' bedoel ik dit keer positief, want alles klopt gewoon. Sterk leunend op de jaren tachtig en behoorlijk donker, zijn zowel de instrumentale nummers als de nummers met gastvocalisten zeer geslaagd. Een van de hoogtepunten is TNR met Jaakko Eino Kalevi. TNR staat hier inderdaad voor Times New Roman, waar ik na een keer of tien luisteren ook heerlijk op tijd achter kwam.
Favoriet: Sylvia (ft. CTM)
05. Marram - Sun Choir
Vorig jaar noemde ik in mijn lijstje met favoriete nummers With Us Instead, een samenwerking van de Schotse band Marram met Owen Pallett. Behoorlijk chaotisch, veel toeters en een kinderkoor: ik was verkocht. Het was de opmaat voor het album Sun Choir, waarvan de opbrengsten naar een project voor kinderen in India zouden gaan. Of het album me net zo zou bevallen, vroeg ik me vorig jaar af. Het antwoord: ja en nee. Ja, omdat de grote meerderheid van de nummers ook vol blazers, strijkers en koortjes zitten. Nee, omdat zelfs ik (!) alle hysterische bombarie niet een heel (behoorlijk lang) album blijk te trekken. Desalniettemin is 't een prima plaat. Gewoon niet alles achter elkaar beluisteren.
Favoriet: Valuables (ft. Irvine Welsh en doseone)
06. The Liberty Balance - Diamonds We Trade
Soms hoeft het allemaal niet zo moeilijk te zijn. Zet een Deense multi-instrumentalist en een zanger met een diepe, hese, stem bij elkaar en het levert een zeer aardig album op. Scheurende saxen en gitaren afgewisseld met verstilde violen: dan knijp ik wel een oogje dicht bij de onbegrijpelijke teksten en een strontvervelend nummer als Hey.
Favoriet: Diamonds We Trade
07. Ben Frost - A U R O R A
Ik ben te lui om hier wat over te schrijven, want dit lijkt me 't bekendste album uit mijn lijst.
Favoriet: Nolan
08. Thomas Köner - Tiento De Las Nieves
Een 68 minuten durend pianostuk. Het is heel mooi. En er zit een diepere betekenis achter, maar dat zoek je zelf maar op, mocht je geïnteresseerd zijn.
Een fragment:
09. Mono Town - In The Eye Of The Storm
Voor de verandering weer eens een debuutalbum. De muziek van deze IJslandse band doet me een beetje aan The Last Shadow Puppets denken. Maar dan toch anders. Fijn album, in elk geval.
Favoriet: Peacemaker
10. Puzzle Muteson - Theatrics
Bedroom Community is een van mijn favoriete labels. Ik kan zo snel geen album van Valgeir Sigurðsson en co bedenken dat me tegenviel. Dat kan inderdaad aan mijn gebrekkige geheugen liggen, maar dat is 't in dit geval waarschijnlijk niet. De opvolger van Puzzle Mutesons debuut En Garde uit 2011 stelt ook allerminst teleur. Met medewerking van Sigurðsson, Nico Muhly en Machinefabriek zou dat eigenlijk ook een verrassing zijn geweest.
Favoriet: True FaithSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11. Dag Rosenqvist - Fall Into Fire
Deze Zweed werkte eerder ook (onder meer) met Machinefabriek. Hij was bezig met zijn eerste album onder eigen naam, toen zijn vrouw hem verliet. En toen ging het niet meer zo goed met hem, op z'n zachtst gezegd. Met de plaat bleef hij bezig en dat werd volgens eigen zeggen zijn redding. Die donkerte, eenzaamheid en wanhoop hoor je terug op het album, en waarschijnlijk nog wel het best bij mijn favoriet. Aanrader.
Favoriet: The Procession - Become The End (dit is de korte versie; het hele nummer is ruim 11 minuten en vind je bijvoorbeeld op Spotify)
12. Low Roar - 0
Tweede album van de Amerikaan Ryan Karazija, die in 2010 naar IJsland vertrok. Waar zijn debuutplaat nog een soloproject was, heeft 'ie nu gezelschap van twee IJslanders gekregen. Vind ik zijn debuut beter? Ja. Kan ik dat uitleggen? Nee. Maar is dit nog steeds een verdraaid goed album? Zeker.
Favoriet: I'll Keep Coming
13. Samaris - Silkidrangar
Men neme IJslandse gedichten uit de negentiende eeuw, een klarinet, wat elektronica en een zangeres die klinkt als het zusje van Björk: zie daar het 'echte' debuutalbum van Samaris (Samaris uit 2013 gooide 2 ep's bij elkaar en wat remixes).
Favoriet: Ég Vildi Fegin Verða
14. Bam Spacey - 1998
Nee, 1998 is niet het geboortejaar van de Zweedse producer Magnus Johansson. Maar hij stopte toen met kind zijn. En niet alleen omdat hij toen achttien werd. Of zo. In elk geval is het debuut van Bam Spacey, dat naast Johansson ook nog uit Vanja Hultberg bestaat, zeer geslaagd met zijn melancholische elektronica en gefluisterde Zweedse teksten.
Favoriet: Upplyst
15. Per Störby Jutbring - Dance Of The Diaper Fairy
Deze Zweedse componist, producer en zanger heeft de meeste genres al wel gehad. Jazz, klassieke muziek en electropop: Per draait er zijn hand niet voor om. Nu komt daar zijn solodebuut bij en dat is een stuk minimalistischer. Veel piano, cello en violen. Perfect passend bij het huidige weer. Verdient 't de originaliteitsprijs? Nee, maar het is wel een prachtige plaat.
Favoriet: het titelnummer
15. Redder - Walk Long Play
Dit Finse tweetal maakt, als ik de beschrijvingen moet geloven, elektronische triphopfolk . Of anders folkerige triphopelektronica. Iets in die richting. In elk geval is Samaris niet de enige in mijn lijst met een klarinet op de muziekinstrumentenlijst, want ook Redder maakt er gebruik van. Het album kwam uit in november en dat betekent dat ik dit album nog veel te weinig heb gehoord, maar ik kan me zonder problemen voorstellen dat 't later nog een paar plaatjes stijgt.
Favoriet: Let Us Get Out
En dan nog de ep's:
01. My Heart The Brave - My Heart The Brave
Favoriet: Keep Me From It
02. Det Lilla Extra - Allt Under Himlens Fäste
Favoriet: På Stranden
03. Phoria - Display
Favoriet: Emanate
04. First Hate - First Hate
Favoriet: Funny Urge
05. Blaue Blume - Beau & Lorette
Favoriet: Lemon Tree (bijvoorbeeld te beluisteren op Spotify)
06. Natten - Ornen
Favoriet: Disco Anticimex
07. Peter Broderick - (Colours Of The Night) Satellite
Favoriet: More And More (Mouth Trumpet Version)
08. Night Sports - Kids in Europe
Favoriet: Youthquake
09. Asbjørn - Pseudo Visions: Ch. 2
Favoriet: The Love You Have In You
10. Holy Holy - The Pacific
Favoriet: House Of Cards
[ Bericht 0% gewijzigd door takkfyrir op 20-12-2014 20:01:26 ]EP3
Curiouser and curiouser!Bijzondere lijst, takkfyrir. Een hoop Noord-Europese namen. Maar met zo'n username valt dat wellicht te verwachten.
- Ken er geen reet van. Zal eens wat proberen. ( Samaris klinkt alvast erg mooi. )"Now which way do we go?" - Dorothy GaleMoody
el moodyEP3
Curiouser and curiouser!Zou zomaar kunnen, ranja. Ik had er iig nog nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:18 schreef ranja het volgende:
Samaris stond op Best Kept Secret toch? Was toen wel interessant."Now which way do we go?" - Dorothy Galetakkfyrir
alltTotaal iets anders dan Samaris, maar misschien vind je Det Lilla Extra ook wel wat.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:15 schreef DO2 het volgende:
Bijzondere lijst, takkfyrir. Een hoop Noord-Europese namen. Maar met zo'n username valt dat wellicht te verwachten.
- Ken er geen reet van. Zal eens wat proberen. ( Samaris klinkt alvast erg mooi. )Klopt. Begin volgend jaar staan ze trouwens ook op Eurosonic Noorderslag.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:18 schreef ranja het volgende:
Samaris stond op Best Kept Secret toch? Was toen wel interessant.Bijna niet, inderdaad. Begin dit jaar besloot ik om me de rest van 2014 voornamelijk op nieuwe muziek uit Noord-Europa te richten. Daar heb ik me meer dan prima mee vermaakt. Alhoewel ik waarschijnlijk al sinds jaren meer muziek uit de noordelijke contreien luister dan de meeste mensen, was het dit jaar dus wel heel extreem.quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:18 schreef Moody het volgende:
Interessant lijst weer, takkfyrir! Ben Frost en Low Roar staan er bij mij ook in.
Ik ken je voorkeur hoor, maar heb je dit jaar (vrijwel) geen platen buiten Scandinavië beluisterd?quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:17 schreef alpeko het volgende:
Ik haat je takkfyrir Ik heb nog een hoop aan te schaffen. Takk.ranja
image means nothingIk begin vast met een EP lijstje. M'n albumlijst blijft nog aan het veranderen maar post ik vandaag of morgen ook wel.
EP's
6 uit nederland, 1 uit belgie, 2 engeland, 1 wales.
1. Yori Swart - Golden Ticket
2. BlackboxRed - Beak to Beak
3. Tessa Belinfante - Tessa Belinfante
4. Madi - Kings EP
5. Reena Riot - Stop / Reverse
6. Jake Bugg - Messed Up Kids
7. Mevrouw Tamara - Maar nu
8. Stevie Ann - X-mas EP
9. Helen Love - Pogo Pogo
10. The Wedding Present - EP 4 CÃNHappel
Je Suis RoiDeze jaarlijstjes zijn top. Elk jaar kom ik hier weer om nieuwe muziek te ontdekken. Dank jullie allemaal.1. Ben Howard - I Forget Where We Were
2. Elbow - The Take Off and Landing of Everything
3. Future Islands - Singles
4. The Family Crest - Beneath the Brine
5. Wild Beasts - Present Tense
6. Strand of Oaks - HEAL (
7. The Hotelier - Home, Like NoPlace Is There
8. Typhoon - Lobi da Basi
9. Fink - Hard Believer
10. Dry the River - Alarms in the Heart
11. The Antlers - Familiars
12. Pianos Become the Teeth - Keep You
13. Archive - Axiom
14. Damien Rice - My Favourite Faded Fantasy
15. Paolo Nutini - Caustic Love
16. Bombay Bicycle Club - So Long, See You Tomorrow
17. Nick Mulvey - First Mind
18. The Sedan Vault - Minutes to Midnight
19. Bjørn Riis - Lullabies in a Car Crash
20. The Kik - 2
21. Young the Giant - Mind Over Matter
22. Lonely the Brave - The Day's War
23. Damon Albarn - Everyday Robots
24. Oscar and the Wolf - Entity
25. alt-J (∆) - This Is All Yours
26. Spoon - They Want My Soul
27. SOHN - Tremors
28. Kiasmos - Kiasmos
29. Aphex Twin - Syro
30. The Black Keys - Turn Blue
Al met al een prima muziekjaar
[ Bericht 1% gewijzigd door Vatta op 21-12-2014 15:15:03 ]methodmich
Nummer 10Ben nu zo'n beetje halverwege / op tweederde met de beschrijvingen. Morgen maar weer verder. Misschien komen er dan nog twee platen bij deze week, al zullen die niet in de top 10 komen. Die staat wel zo goed als vast.
Mooi lijstje van takkyfirir, lekker origineel. Krijg het er wel koud van, ik voel de poolwind bijna als ik de beschrijvingen lees!ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlranja
image means nothingIk heb ook nog albums in bestelling maar ach, uiteindelijk blijft het een momentopname. Ook die zullen de top 10 niet halen maar ik denk dat ik er gewoon helemaal niet op wacht en morgen vast de lijst van dat moment post.SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza1. Marmozets - The Weird And Wonderful Marmozets
2. Solstafir - Otta
3. Behemoth - The Satanist
4. At The Gates - At War With Reality
5. Anathema - Distant Satellites
6. Ne Obliviscaris - Citadel
7. Swans - To Be Kind
8. Xiu Xiu - Angel Guts: Red Classroom
9. Machine Head - Bloodstone & Diamonds
10. Orange Goblin - Back From The Abyss
11. Wovenhand - Refractory Obdurate
12. Sharon Jones & The Dap-Kings - Give The People What They Want
13. Septicflesh - Titan
14. Primordial - Where Greater Man Have Fallen
15. Arch Enemy - War Eternal
16. Novembers Doom - Bled White
17. Prong - Ruining Lives
18. Morbus Chron - Sweven
19. The Jezabels - The Brink
20. Vallenfyre - Splinters
Er staan er een paar tussen die eigenlijk niet meteen in de lijn van de rest liggen (ik weet ook niet wat ik zo bijzonder vind aan The Jezabels), maar ja, fuck it, het is mijn lijst.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.1. The Flex - Wild Stabs In The Dark
2. Fugazi - First Demo
3. Give - Electric Flower Circus
4. Praise - Lights Went Out
5. Cold World - How The Gods Chill
6. Man Lifiting Banner - Red Fury
7. Boston Strangler - Fire
8. Battle Ruins - s/t
9. Run The Jewels - Run The Jewels 2
10. OFF - Wasted Yearmethodmich
Nummer 10Nou, ik ben benieuwd dan. Ben zelf weer wat opgeschoten met de omschrijvingen. Gooi hem er woensdagmiddag op, denk ik. De hele lijst dan.quote:Op zondag 21 december 2014 17:21 schreef ranja het volgende:
Ik heb ook nog albums in bestelling maar ach, uiteindelijk blijft het een momentopname. Ook die zullen de top 10 niet halen maar ik denk dat ik er gewoon helemaal niet op wacht en morgen vast de lijst van dat moment post.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlranja
image means nothingik heb gister al een ep lijstje gepost als teaserquote:Op maandag 22 december 2014 16:42 schreef methodmich het volgende:
Nou, ik ben benieuwd dan. Ben zelf weer wat opgeschoten met de omschrijvingen. Gooi hem er woensdagmiddag op, denk ik. De hele lijst dan.
niet dat daar enige overlap in zit met de albumlijst overigens
ben nog een paar albums aan het draaien voor de laatste volgorde wijzigingenmethodmich
Nummer 10Zag ik. Met de prima Reena Riot en de toch wel wat verrassende keuze voor Mevrouw Tamara!!quote:Op maandag 22 december 2014 16:44 schreef ranja het volgende:
[..]
ik heb gister al een ep lijstje gepost als teaser
niet dat daar enige overlap in zit met de albumlijst overigens
ben nog een paar albums aan het draaien voor de laatste volgorde wijzigingenASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlranja
image means nothingTja, ik vond dat nummer van Mevrouw Tamara één van de beste van de Supersonische Boem cd.quote:Op maandag 22 december 2014 16:47 schreef methodmich het volgende:
Zag ik. Met de prima Reena Riot en de toch wel wat verrassende keuze voor Mevrouw Tamara!!
En die ep (3 track 7") klinkt ook prima.Pink_Floyd
FOK! ReviewER
01| The War On Drugs - Lost In The Dream
02| Beck - Morning Phase
03| Thom Yorke - Tomorrow's Modern Boxes
04| Oscar And The Wolf - Entity
05| Rivulets - I Remember Everything
06| Jungle - Jungle
07| Run the Jewels - Run The Jewels 2
08| Eric Clapton - The Breeze, An Appreciation of JJ Cale
09| Angus & Julia Stone - Agnus & Julia Stone
10| Warpaint – Warpaint
11| The Black Keys - Turn Blue
12| Temples - Sun Structures
13| Magnus - Where Neon Goes To Die
14| She Keeps Bees - Eight Houses
15| Chet Faker - Built On Glass
16| Mogwai - Rave Tapes
17| Pink Floyd - The Endless River
18| Damien Rice - My Favourite Faded Fantasy
19| SOHN - Tremors
20| Wovenhand - Refractory Obdurate
21| Strand Of Oaks - Heal
22| Fink - Hard Believer
23| The Acid - Liminal
24| The Pretty Reckless - Going To Hell
25| Elbow - The Take Off And Landing Of Everything
26| Real Estate - Atlas
27| Philip Selway - Weatherhouse
28| Spoon - They Want My Soul
29| Tindersticks - Ypres
30| John Fullbright – Songs
31| Royal Blood - Royal Blood
32| Wild Beasts - Present Tense
33| Caribou - Our Love
34| SBTRKT – Wonder Where We Land
35| Aphex Twin - Syro
36| Birth of Joy - Prisoner
37| Foo Fighters - Sonic Highways
38| Damien Jurado - Brothers And Sisters Of The Eternal Sun
39| Sharon Van Etten - Are We There
40| EELS - The Cautionary Tales of Mark Oliver
41| Thomas Azier - Hylas
42| Lee Fields – Emma Jean
43| How To Dress Well - What Is This Heart?
44| Allah Las - Worship The Sun
45| The Roots – And Then Your Shoot Your Cousin
46| Interpol - El Pintor
47| William Fitzsimmons - Lions
48| Dry the River - Alarms in the Heart
49| Alcest – Shelter
50| Samaris – Silkidrangar
Al met al toch weer best een mooi muziekjaartjeranja
image means nothingIk gooi 'm er in hoor... volgorde kan nog tig keer veranderen maar wat maakt het nou eigenlijk uit of een album op 28 of 42 staat... hier de top 50 voor dit jaar.
1. Sia - 1000 Forms of Fear
Waar: Australie (tegenwoordig UK)
Welk: afhankelijk van de telling het 3e of 6e album, 4 jaar na de vorige
Wat: (electro)pop
Hoe: ik kende Sia al van de tv, paar nummers, intrigeerde me wel dus toen dit album op 3voor12 luisterpaal stond maar eens gaan luisteren. Wow.
Plus: Ontzettend sterke songs met de geweldige stem van Sia
2. Honeyblood - Honeyblood
Waar: UK
Welk: debuutalbum
Wat: damesduo op gitaar en drum, mix tussen (jangle)rock en 60s girlgroup
Hoe: Best Kept Secret (voor het album er was)
Plus: Van de nieuwe lichting bands in deze stijl verreweg het meeste interessant, hooguit voorlopig nog voorbijgestreefd door Best Coast maar die hebben al meer albums
Min: de drumster is er mee gestopt. Nou hoeft dat niet erg te zijn aangezien die al eerder een poosje eruit is geweest en haar live vervangster van toen is nu de nieuwe vaste drumster.
3. Émilie Simon - Mue
Waar: Frankrijk
Welk: als je de soundtracks niet meetelt haar 4e album, 5 jaar na de vorige
Wat: pop/rock met regelmatig gebruik van niet alledaagse instrumenten
Hoe: ze is al jaren een van m'n favoriete franse artiesten
Plus: Dit album komt dicht in de buurt van haar beste tot nu toe. Bijzondere stijl van muziek, mooie stem, geweldig.
4. Sophie Ellis-Bextor - Wanderlust
Waar: UK
Welk: 5e album, 3 jaar na het vorige
Wat: pop, dit keer wat minder dance gericht maar ergens tussen haar 3e album en haar oude band Theaudience in
Plus: het vorige album klonk als een various artists/greatest hits met allerlei djs waarop sophie de vocalen deed, nu is ze weer terug bij haarzelf en in de stijl die me het meest aanspreekt
5. Jessica Lea Mayfield - Make My Head Sing...
Waar: USA
Welk: 3e album, 3 jaar na de vorige
Wat: singer-songwriter met scheurende gitaar
Hoe: ze is wat ondergewaardeerd lijkt het maar ik heb haar toch een keer opgepikt op Lowlands ten tijde van haar eerste album
Plus: de albums van haar worden steeds net iets beter dan de vorige
6. Stefany June - Stefany June
Waar: Nederland met van oorsprong Duitse zangeres
Welk: debuutalbum na een ep 2 jaar geleden
Wat: singer-songwriter/pop/rock
Plus: diversiteit aan stijlen maar wel altijd met de herkenbare helium-stem van Stefany
7. Spotlight Kid - Ten Thousand Hours
Waar: UK met een in nederland wonende zangeres
Welk: 3e album, 3 jaar na de vorige
Wat: shoegaze
Hoe: zangeres Katty deed ooit mee aan The Voice of Holland. Toen kwam ik er achter dat ze al een poosje in bands zat waarvan dit de meest interessante.
Plus: lekker zweverige gitaren en dito zang, zoals het hoort in dit genre dus
Min: elke keer als ik het album opzet denk ik: oja dat eerste nummer kon ik wel overslaan, is alleen intro
8. Sophie-Tith - J'aime ça
Waar: Frankrijk
Welk: 2e album, hoewel het 1e album vooral bestaat uit covers die ze bij een tv-talentenjacht heeft gezongen
Wat: pop/rock
Hoe: amazon.fr dacht dat ik dit wel leuk zou vinden. dat klopt.
Plus: weer zo'n album dat helemaal in zo'n niet helemaal te benoemen stijl is waar ik van hou en waarvan het lijkt alsof het alleen in frankrijk gemaakt wordt waardoor ik elk jaar wel een franse zangeres hoog heb staan
9. Angus & Julia Stone - Angus & Julia Stone
Waar: Australië
Welk: 3e album, 4 jaar na de vorige (met tussendoor wat solo activiteiten)
Wat: singer-songwriter broer-en-zus
Hoe: ik kende ze al van tv maar nooit in albums verdiept. Toen zag ik ze op Best Kept Secret en nu heb ik alle albums
Plus: Lekker laidback maar soms ook wat harder en het beste nummer doet zelfs aan Portishead denken
10. Stevie Nicks - 24 Karat Gold: Songs From the Vault
Waar: USA
Welk: 8e soloalbum, 3 jaar na de vorige
Wat: oude, nog onuitgebrachte nummers van de plank gepakt en opgenomen
Plus: gewoon heerlijke nummers die al lang uitgebracht hadden kunnen zijn. bijna elk nummer zou een van de beste van elk ander soloalbum van haar geweest zijn.
11. Ex Hex - Rips
Waar: USA
Welk: debuutalbum
Wat: nieuwe band van Mary Timony (helium, wild flag), 90s alt.rock
Plus: het klinkt gewoon weer erg lekker zoals we van Mary gewend zijn
12. Suzanne Vega - Tales From the Realm of the Queen of Pentacles
Waar: USA
Welk: 8e album, 7 jaar na de vorige (tussendoor nog wat acoustische heruitgaves)
Wat: singer-songwriter
Plus: met haar stem en muziek kan ze toch nog steeds een voorbeeld voor de huidige generatie singer/songwriters zijn
13. Space Siren - If You Scream Like That, Your Monkey Won't Come
Waar: Nederland
Welk: tweede album, helaas ook het laatste na de dood van gitarist/bandleider Corno Zwetsloot
Wat: noiserock, 2 jaar na het vorige
Plus: Lekkere herrie contrasteert met de zachte zangstem (zelfde zangeres als AC Berkheimer)
14. Blood Red Shoes - Blood Red Shoes
Waar: UK
Welk: 4e album, 2 jaar na de vorige
Wat: gitaarrock door man/vrouw duo die beide zingen
Plus: het knalt weer lekker, meer dan het vorige album. en mocht het toch wat tegenvallen dan is er nog een disk 2 met een liveconcert.
Min: het 2e album blijft het beste
15. Alvvays - Alvvays
Waar: Canada
Welk: debuutalbum
Wat: twee/60s girlgroup/dreampop
Hoe: via fok en/of 3voor12 luisterpaal
Plus: van dit soort bands heb ik nooit genoeg, of ze nou best coast, honeyblood, seapony of alvvays heten
Min: in het jaar waarin Honeyblood debuteert toch wel duidelijk de mindere
16. Bis - Data Panik Etcetera
Waar: UK
Welk: 5e album, 13 jaar na de vorige
Wat: dansbare britpop van 2 broers en hyperactieve zangeres
Hoe: in de 90s al een favoriete band
Plus: alsof het weer 1998 is
17. 2:54 - The Other I
Waar: UK
Welk: 2e album, 2 jaar na de vorige
Wat: midtempo alt.rock met dreampop invloeden
Plus: lekker zweverig plaatje weer. Net als de vorige in hetzelfde uitgekomen als Jezabels en waar de vorige keer die (tijdelijk) wonnen is het nu duidelijk 2:54 die wint.
Min: maar vorige keer stonden zo op 1 en 2 van het jaa, nu niet eens top 10 (maar wel groeiplaatje).
18. Bird on the Wire - Our Hands Meet on the Moon
Waar: Nederland
Welk: debuutalbum
Wat: folk/alt.rock/dreampop
Hoe: gezien in OT301 toen ze optraden samen met oa AC Berkheimer
Plus: voor de rustigere momenten, mooie muziek
Min: live wordt de gitaar op momenten net wat harder aangezet, dat had op het album ook wel gemogen
19. Mantra Machine - Nitrogen
Waar: Nederland
Welk: debuutalbum
Wat: vrijwel instrumentale stoner/spacerock
Hoe: een vriend van me stuurde me een link van hun bandcamp
20. Beginners - September Sunburn
Waar: Nederland
Welk: debuutalbum van Susanne Linssen van Seedling en Hospital Bombers met een eigen band
Wat: alt.rock en dankzij de viool van Susanne is Seedling nooit ver weg
Plus: lekker vrolijk uptempo en een Beatles referentie is ook nooit verkeerd
Min: inmiddels hebben ze de naam moeten veranderen, nu heten ze Band of Beginners
21. The Primitives - Spin-O-Rama
Waar: UK
Welk: 5e album, 2 jaar na de vorige maar de eerste met eigen muziek sinds 1992
Wat: engelse blondie met een zomers tintje
Hoe: hun 80s single Crash staat al jaren hoog in m'n allertijdenlijst
22. Nouveau Vélo - Nouveau Vélo
Waar: Nederland
Welk: debuutalbum, na een ep vorig jaar
Wat: 80s REM met echo & bunnymen en andere new wave invloeden
Plus: lekker doorrammelend album, back to the 80s
23. The Jezabels - The Brink
Waar: Australië
Welk: 2e album, 2 jaar na de vorige
Wat: midtempo alt.rock met lichte dreampop invloeden
24. Pince & 3rd Eye Girl - Plectrumerectum
Waar: USA
Welk: eerste samenwerkingsalbum, 4 jaar na de laatste van Prince en tegelijk uitgekomen met een regulier Prince album.
Wat: pop, funk, rap afgewisseld met spetterende gitaarsolos
Plus: zie wat. heerlijk album.
25. Pony Pack - Enough About You
Waar: Nederland
Welk: tweede album, 6 jaar na de vorige
Wat: alt.rock ergens tussen Breeders en Sleater-Kinney
Hoe: ten tijde van het eerste album gezien op een festival van hun toenmalige label Tocado
Plus: lekker dwarse gitaarliedjes
26. The Bat Bites - The Bat Bites
Waar: Nederland
Welk: debuutalbum na een EP van 5 jaar geleden. Ik ken ze echter nog maar heel recent.
Wat: punkpop'n'roll
Hoe: ik was van't zomer in Rotterdam en toen zag ik allerlei stickers van de band hangen, dat heb ik onthouden tot er een album was
Plus: Lekker uptempo, dit genre heeft nederland wel een poosje gemist
27. Angel Olsen - Burn Your Fire for No Witness
Waar: USA
Welk: 2e album, 2 jaar na de vorige
Wat: singer-songwriter
Plus: Goede stem, spannende nummers
Min: meer 'band'nummers en minder minimale nummers zou het nog beter maken
28. September Girls - Cursing the Sea
Waar: Ierland
Welk: debuutalbum
Wat: shoegaze van 5 dames die in wisselende combinaties zingen
Hoe: gezien op Best Kept Secret maar toen had ik het album al, via 3voor12 opgepikt denk ik
Min: op BKS was het geluid wel erg slecht, dat neem je ongemerkt toch mee in de beoordeling van het album
29. The Deaf - The Deaf
Waar: Nederland
Welk: 2e album. 3 jaar na de vorige
Wat: vuige garagerock met orgel
30. Nina Persson - Animal Heart
Waar: Zweden
Welk: 1e soloalbum van de zangeres van Cardigans (en A Camp)
Wat: eigenlijk bijan hetzelfde als Cardigans, iets minder gitaar en meer keyboards
Plus: Als je van Cardigans houdt is dit ook een must-have
31. Lily Allen - Sheezus
Waar: UK
Welk: 3e album, 5 jaar na de vorige
Wat: pop/dance met showbizkritische teksten
Plus: Lily is terug, sowieso een plus. Er staan ook weer genoeg goede nummers op, zeker als je de bonus cd meetelt. En ze weet ook gewoon een goede Keane-cover te maken.
Min: Waren haar vorige albums een interessante mix van muziek en tekst, nu lijken bij sommige nummers de tekst of zelfs shockeffect voorrang te krijgen en de muziek wat op het 2e plan te zijn beland. Daarvoor is het wel zo dat haar vorige 2 albums staan beide in m'n top 100 allertijden, deze haalt de top 10 van het jaar niet eens...
32. Shaka Ponk - The White Pixel Ape (Smoking Isolate to Keep in Shape)
32. Shaka Ponk - The Black Pixel Ape (Drinking Cigarettes to Take a Break)
Waar: Frankrijk
Welk: 4e + 5e album, 3 jaar na de vorige
Wat: engelstalige fransen met een mix van metal/punk/rap/electro/pop
Hoe: ik ken ze al jaren van de tv, erg goed maar nooit een album gekocht tot nu. en toen bleken ze er 2 uit te brengen...
33. Röyksopp & Robyn - Do It Again
Waar: Noorwegen & Zweden
Welk: een vervolg op eerdere losse nummers op elkaars albums. Officieel een EP maar wel met albumlengte (5 tracks (al is Robyn op track 5 niet te horen))
Wat: dance met een hoog 90s house gehalte
Plus: 2 geweldige nummers (2+3) + 2 gewoon goede nummers (1+4)
Min: 1 overbodig nummer (5) (al had ik het zonder dat nummer wel gewoon een ep genoemd)
34. Eaux - Plastics
Waar: UK
Welk: debuutalbum
Wat: electro
Hoe: gezien op Best Kept Secret, toen ook het album gekocht
Plus: midtempo electrodeuntjes met beetje zweverige zang, prima
35. EMA - The Future's Void
Waar: USA
Welk: 3e album, 3 jaar na de vorige
Wat: experimentele singer-songwriter
Hoe: haar eerste album kocht ik op Record Store Day van dat jaar
36. Zaz - Paris
Waar: Frankrijk
Welk: 3e album, een jaar na de vorige. Met hulp van oa. Quincy Jones, Thomas Dutronc en Charles Aznavour.
Wat: een ode aan Parijs. de bijna tradiotonele chansons zijn gebleven maar veel pop )zoals op de vorige albums) is verdwenen, jazz, dixieland daarvoor in de plaats
Hoe: ten tijde van het eerste album al van de franse tv en/of amazon.fr
Plus: heel ver van de vorige albums staat het nou ook weer niet af, blijft toch wel iets bijzonders
Min: je moet wel zin hebben in klarinet-riedeltjes en scat, veel scat
37. Kina Grannis - Elements
Waar: USA
Welk: 5e album, 3 jaar na haar vorige, 1e die ik ken
Wat: singer-songwriter
Hoe: via een facebookgroep
Plus: Mooie liedjes, mooie stem
Min: Het blijft wel erg ingetogen, slechts een paar keer dat je meer een bandgeluid hoort
38. Le Prince Miiaou - Where Is the Queen?
Waar: Frankrijk
Welk: 4e album, 3 jaar na vorige (maar de 1e die ik ken)
Wat: singer-songwriter/pop/rock met pitchstemmetje (soms)
Hoe: via de franse tv
Plus: Iets minder extreem als bv EMA maar bij de 'bandnummers' wel meer rock dan singer-songwriter
39. The Both - The Both
Waar: USA
Welk: 1e samenwerking
Wat: Aimee Mann in duet met Ted Leo
Plus: Aimee Mann is goed herkenbaar aanwezig
Min: volgende keer maar weer alleen hoor.
40. Salomé Leclerc - 27 fois l'aurore
Waar: Canada (Quebec)
Welk: 2e album, 3 jaar na de vorige
Wat: singer-songwriter met veel (ingetogen) electronica en soms een leuk gitaartje
Hoe: het eerste album een keer via amazon.fr getipt gekregen
41. Lia Ices - Ices
Waar: USA
Welk: 3e album, 3 jaar na de vorige (wel de eerste die ik ken)
Wat: electro singer-songwriter
Hoe: 3voor12 luisterpaal
Plus: bijzondere combinatie van stijlen en als er een gitaartje bijkomt wordt het helemaal leuk
42. Lyla Foy - Mirrors the Sky
Waar: UK
Welk: debuutalbum
Wat: singer-songwriter, vrij rustig met veel electro en een beetje gitaar
Hoe: gezien op Best Kept Secret, toen ook het album gekocht
43. Al. Hy - Alphabête
Waar: Frankrijk
Welk: debuutalbum
Wat: franstalige pop/rock
Hoe: alweer een tip van amazon.fr
44. Inge van Calkar - Inge van Calkar
Waar: Nederland
Welk: debuut-soloalbum, na bands Ysis (samen met miss montreal) en ZaZa
Wat: singer-songwriter
Hoe: 3voor12 luisterpaal
Plus: Veel uptemponummers met duidelijk aanwezige contrabas
45. Pascale Picard - All Things Pass
Waar: Canada
Welk: 3e album
Wat: singer-songwriter
Hoe: het eerste album een keer ontdekt, ik denk via via bandcamp.
Min: ik mis toch een uitschieter zoals de eerste van haar wel heeft
46. The Monroes - Tears & Trials
Waar: Nederland
Welk: 2e album, 5 jaar na de vorige
Wat: garagerock'n'roll
Hoe: jaren geleden op Metropolis gezien en blijven volgen
Plus: lekker gruizig plaatje
Min: de vorige had toch wat meer scherpe kantjes
47. The Pack A.D. - Do Not Engage
Waar: Canada
Welk: 5e album, 3 jaar na de vorige (wel de 1e die ik ken)
Wat: gitaar+drum damesduo, kruising tussen L7 en Honeyblood
Hoe: 3voor12 luisterpaal
Plus: Op de beste nummers noist het lekker
Min: sommige nummer zijn zo log dat ze niet vooruit te krijgen zijn
48. Missy Higgins - OZ
Waar: Australie
Welk: 4e album, 2 jaar na de vorige
Wat: singer-songwriter met dit keer een album vol covers van australische artiesten
Hoe: via songpop leerde ik een liedje kenne, op spotify meer geluisterd en toen het vorige album, destijds nog nieuw, gekocht.
Plus: weinig bekende nummers is niet erg, dan klinkt het allemaal nieuw. Het bekendste nummer - voor mij - wat er op staat klinkt daarbij ook gewoon als een goede cover.
49. Blank Realm - Grassed Inn
Waar: Australië
Welk: 10e album, 2 jaar na de vorige (1e die ik ken)
Wat: garagerock met keyboard
Hoe: 3voor12 luisterpaal
Plus: op hun best doen ze wel aan een psychedelische Dead Moon denken
50. Hadewych Minis - The Truth and Nothing but the Truth
Waar: Nederland
Welk: 2e album, een jaar na het eerste
Wat: kunstzinnige singer-songwriter die ook bas speelt
Hoe: ik zag het eerste album toen die nieuw was liggen en dacht van 'he zij van de mol'. Album beviel wel.
Plus: een aantal sterke nummers, lekker uptempo
Min: toch ook nummers waarvan ik denk 'mwah', meer dan op het vorige album. die vorige sloot nog af met een sterke cover, dat had deze ook wel kunnen gebruiken.
Herkomst:
12
UK 10
USA 10
Frankrijk 6
Australië 5
Canada 4
Zweden 2
[ Bericht 0% gewijzigd door ranja op 23-12-2014 02:00:31 ]EP3
Curiouser and curiouser!Toch knap dat je zoveel vrouwen in 1 lijst weet te krijgen, ranja. Mooi lijstje, wel. Ook al ken ik 't merendeel niet.
Ik had Lana Del Rey en Sharon van Etten er ook wel in verwacht, eigenlijk. Zijn toch best mooie albums..?"Now which way do we go?" - Dorothy Galeranja
image means nothingach, de een specialiseert in ijsland, de ander in zangeressenquote:Op maandag 22 december 2014 19:59 schreef DO2 het volgende:
Toch knap dat je zoveel vrouwen in 1 lijst weet te krijgen, ranja. Mooi lijstje, wel. Ook al ken ik 't merendeel niet.
Ik had Lana Del Rey en Sharon van Etten er ook wel in verwacht, eigenlijk. Zijn toch best mooie albums..?
Lana del Rey heb ik op basis van de singles weinig behoefte aan om het album te horen
Sharon van Etten ken ik niet echt, wel eens wat van geprobeerd volgens mij maar nooit in verdiept.1. Ben Frost - Aurora
2. Flying Lotus - You're Dead!
3. Aphex Twin - Syro
4. Todd- Terje - It's Album Time
5. Legowelt - Crystal Cult 2080
6. Objekt - Flatland
7. Brian Eno/Karl Hyde - High Life
8. Simian Mobile Disco - Whorl
9. Swans - To Be Kind
10. Lone - Reality TestingBeregd
absolutely inch perfectCrush songs van Karen O had ik ook wel verwacht. Boeiende lijst verder, honeyblood zal ik eens gaan luisteren, als dat in het straatje van alvvays past.quote:Op maandag 22 december 2014 20:00 schreef ranja het volgende:
[..]
ach, de een specialiseert in ijsland, de ander in zangeressen
Lana del Rey heb ik op basis van de singles weinig behoefte aan om het album te horen
Sharon van Etten ken ik niet echt, wel eens wat van geprobeerd volgens mij maar nooit in verdiept.ranja
image means nothingNiet gehoord, ook al omdat Yeah Yeah Yeah's me ook niet echt aansprekenquote:Op maandag 22 december 2014 21:13 schreef Beregd het volgende:
[..]
Crush songs van Karen O had ik ook wel verwacht.Moody
el moodyMoody
el moodyGehenna
VolksmennerTof lijstjequote:Op maandag 22 december 2014 19:37 schreef ranja het volgende:
Ik gooi 'm er in hoor... volgorde kan nog tig keer veranderen maar wat maakt het nou eigenlijk uit of een album op 28 of 42 staat... hier de top 50 voor dit jaar.
[lijst]
Ondanks dat we volgens mij maar zo'n 5 overlappen hebben
Zoveel vrouwen, maar geen Warpaint?nee, jij dan!ranja
image means nothingnee, wel geprobeerd maar nog saaier dan de vorige, te saaiquote:Op maandag 22 december 2014 23:37 schreef Gehenna het volgende:
Tof lijstje
Ondanks dat we volgens mij maar zo'n 5 overlappen hebben
Zoveel vrouwen, maar geen Warpaint?Moody
el moodyBeregd
absolutely inch perfectGoeie lijst Moody we dubbelen er best veel (8 uit je top 20 staan ook in mijn lijst).
Dat strand of Oaks moet ik toch nog eens proberen. Ik kom dat album overal tegen, het zou mij perfect moeten liggen als ik naar simular artists kijk, maar het kwartje is nog steeds niet gevallen.ranja
image means nothingMoody Alvvays hoger dan Honeyblood? echt?
Verder dubbelen we in de allertijdenlijst meer dan in de jaarlijst geloof ik Stuk of 4 in de top 50.Moody
el moodyJa Alvvays bevalt me iets beter. Iets catchier, waardoor ik het toch vaker opzet. Maar vraag me over een week en dan shuffled deze lijstje toch weer. #momentopnamequote:Op dinsdag 23 december 2014 10:04 schreef ranja het volgende:
Moody Alvvays hoger dan Honeyblood? echt?
Verder dubbelen we in de allertijdenlijst meer dan in de jaarlijst geloof ik Stuk of 4 in de top 50.ranja
image means nothingJa dat wel natuurlijk maar mijn top 5, top 10 misschien zelfs, staat toch al tijden vast eigenlijkquote:Op dinsdag 23 december 2014 10:55 schreef Moody het volgende:
Maar vraag me over een week en dan shuffled deze lijstje toch weer. #momentopnamedinsdag 23 december 2014 @ 11:29:05 #100Moody
el moodyKon niet meer wijzigen, daarom deze nieuwe opgedeelde post...
Een top-50 leek me leuk dit jaar, maar ik kon 51-65 niet weglaten....en 66-105 ook niet echt
Ik ben niet geweldig in het verwoorden van motivaties, daarom ook dit jaar maar achterwege gelaten. Laat de muziek voor zichzelf spreken
01. The Antlers - FamiliarsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
02. Sun Kil Moon - BenjiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
03. Strand of Oaks - HealSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
04. Broken Twin - MaySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
05. Armand Margjeka - HummingbirdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
06. Thurston Moore - The Best DaySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
07. The War on Drugs - Lost in the DreamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
08. Ty Segall - ManipulatorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
09. Damon Albarn - Everyday RobotsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10. Amen Dunes - LoveSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
11. Alvvays - AlvvaysSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
12. Leonard Cohen - Popular ProblemsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
13. Angel Olsen - Burn Your Fire For No WitnessSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
14. Steve Gunn - Way Out WeatherSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
15. Light Heat - Light HeatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
16. Adult Jazz - Gist IsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
17. Spoon - They Want My SoulSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
18. Broken Bells - After the DiscoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
19. Mac DeMarco - Salad DaysSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
20. Honeyblood - HoneybloodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
21. Damien Jurado - Brothers and Sisters of the Eternal SonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
22. Ought - More Than Any Other DaySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
23. Angus & Julia Stone - Angus & Julia StoneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
24. Annie Eve - Sunday ‘91SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
25. Low Roar - 0SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
26. Beck - Morning PhaseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
27. Kevin Morby - Still LifeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
28. Alcest - ShelterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
29. Ben Watt - HendraSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
30. Wild Beasts - Present TenseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
31. Teleman - BreakfastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
32. Bloom - Milky WaterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
33. Thom Yorke - Tomorrow's Modern BoxesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
34. Bronco - Just Enough Hip To Be A WomanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
35. Ultimate Painting - Ultimate PaintingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
36. Geppetto & The Whales - Heads of WoeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
37. Matthew and the Atlas - Other RiversSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
38. Douglas Dare - WhelmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
39. Elbow - The Takeoff And Landing Of EverythingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
40. Conor Oberst - Upside Down MountainSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
41. Michael A Grammar - Michael A GrammarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
42. Quilt - Held in SplendorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
43. Sivert Hoyem - Endless LoveSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
44. Perfume Genius - Too BrightSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
45. St. Vincent - St. VincentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
46. Allo Darlin' - We Come From The Same PlaceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
47. Pink Floyd - The Endless RiverSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
48. Temples - Sun StructuresSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
49. The Murlocs - LoopholesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
50. White Fence - For The Recently Found InnocentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: