abonnement Unibet Coolblue
pi_147523618


Mark Knopfler (Glasgow, 12 augustus 1949) is een Schotse zanger en gitarist. Hij is vooral bekend van de band Dire Straits en zijn solowerk.

Hieronder een aantal pareltjes van deze opperbaas.





En natuurlijk twee pareltjes van Dire Straits





:P
pi_147523640
Mark O+

Woensdag een liedje van hem geluisterd, wat een god. :)

In juni ga ik naar hem toe.
pi_147523671
Held! :Y

Edit:
Tevens: Brothers in arms.

[ Bericht 18% gewijzigd door Goejedag op 12-12-2014 19:44:29 ]
pi_147523682
Mark Knopfler heeft mij uit de diepste dalen gehaald. Ik zou mijn leven voor hem opofferen.

Goed topic dus.
pi_147523715
Net nog What it is opstaan. Prima muziek.
pi_147523745
Alchemy !!!
pi_147523956
Mark Knopfler _O_
  vrijdag 12 december 2014 @ 19:48:44 #8
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_147524060
What it is _O_
Aan het typen...
  vrijdag 12 december 2014 @ 19:51:29 #9
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147524175
Terechte topic!
Liefde voor God
pi_147524398
Beste topic in tijden ^O^

Held _O_
pi_147524431
Dream of the drowned submariner is ook puur genot
pi_147524664
Wat een baas

  vrijdag 12 december 2014 @ 20:07:55 #13
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147524708
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:06 schreef Toto69 het volgende:
Wat een baas

[ afbeelding ]
Als ik zo'n hoofdband zou dragen zou ik eruit zien als een downie, maar hij niet. Hij staat daar als een keiharde baas _O_
Liefde voor God
  Forum Admin vrijdag 12 december 2014 @ 20:13:59 #14
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_147524904
Goed topic.
pi_147525076
Dire Straits heeft zoveel gigantisch goeie muziek gemaakt :
Twee van mijn favorieten :



Maar eigenlijk is het gewoon allemaal goed, weergaloze voice .
pi_147525333
Mark Knopfler +veel!! _O_ _O_ _O_
Hopen dat Brothers in Arms een plekje in de top10 van de Top2000 heeft dit jaar. :D
  vrijdag 12 december 2014 @ 21:40:35 #19
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_147528490
Communique van Dire Straits is een fijn album.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  vrijdag 12 december 2014 @ 21:44:05 #20
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_147528636
Mark Knoflook _O_
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_147528670
2x live gezien, What it is :Y
pi_147529126
Ik ben benieuwd hoe hoog hij dit jaar weer in de top 2000 komt
🐱
pi_147529163
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:54 schreef GekkePoes het volgende:
Ik ben benieuwd hoe hoog hij dit jaar weer in de top 2000 komt
#1 zou ideaal zijn
pi_147529195
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:55 schreef Toto69 het volgende:

[..]

#1 zou ideaal zijn

_O_
🐱
pi_147529479
🐱
  vrijdag 12 december 2014 @ 22:20:40 #27
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_147530218
RED ONS HENNIEGOD
pi_147541587
Z'n broer is ook erg goed

pi_147541610
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:12 schreef Paxcon het volgende:
Z'n broer is ook erg goed

_O_
Talentvolle familie
pi_147543165
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zaterdag 13 december 2014 @ 15:40:44 #32
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_147543265
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:19 schreef WethouderHekking het volgende:
Dire Straits heeft zoveel gigantisch goeie muziek gemaakt :


Regelmatig deze nog op maximaal volume in de auto _O_

Evenals deze:


_O_
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_147719595
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:40 schreef The_Verve het volgende:
Communique van Dire Straits is een fijn album.
Lees ik terwijl ik Urban Hymns op heb staan. Velvet Morning _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_149557757
Sorry dat ik een oud topic zo omhoog schop, maar moet toch even kwijt dat ik sinds vorige week ook een kaartje heb voor zijn concert. Ik ga er lekker alleen heen en dik 2 uur genieten.

_O_

Toch eigenlijk jammer dat dit topic in ONZ staat en niet in MUZ :(

Nuttige bijdrage, een special van Sky Art, over de 6 belangrijkste gitaren voor Mark Knopfler ;


Edit :

Moeilijk om favoriete nummers te noemen van deze man. Uit zijn Dire Straits periode denk ik dan Your Latest Trick, Telegraph Road en Sultans of Swing (die van Alchemy...elke keer weer mugggetietjes).
Van zijn solo carriere denk ik wel Done With Bonaparte en Wag The Dog.
pi_149557922
Geen wonder dat dit in onzin staat. Wat een bagger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fylax is op televisie geweest
pi_149557982
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:12 schreef Meike26 het volgende:
Sorry dat ik een oud topic zo omhoog schop, maar moet toch even kwijt dat ik sinds vorige week ook een kaartje heb voor zijn concert. Ik ga er lekker alleen heen en dik 2 uur genieten.

_O_

Toch eigenlijk jammer dat dit topic in ONZ staat en niet in MUZ :(

Nuttige bijdrage, een special van Sky Art, over de 6 belangrijkste gitaren voor Mark Knopfler ;


Edit :

Moeilijk om favoriete nummers te noemen van deze man. Uit zijn Dire Straits periode denk ik dan Your Latest Trick, Telegraph Road en Sultans of Swing (die van Alchemy...elke keer weer mugggetietjes).
Van zijn solo carriere denk ik wel Done With Bonaparte en Wag The Dog.
6 juni _O_
pi_149558090
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:18 schreef Paxcon het volgende:

[..]

6 juni _O_
Yes, er lekker vroeg heen. Niet voor mijn plek, maar gewoon eventueel wat mede fans ontmoeten, beetje kletsen.. Er zijn maar weinig mensen die zijn muziek waarderen. Eigenlijk net als bij Ramses Shaffy, vóór zijn dood hoorde je er niemand meer over of kreeg je scheve gezichten. Ik denk dat Mark het zelfde lot is beschoren.. dat zijn echte helden status pas komt nadat hij er niet meer is.. :{
pi_149558147
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:21 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Yes, er lekker vroeg heen. Niet voor mijn plek, maar gewoon eventueel wat mede fans ontmoeten, beetje kletsen.. Er zijn maar weinig mensen die zijn muziek waarderen. Eigenlijk net als bij Ramses Shaffy, vóór zijn dood hoorde je er niemand meer over of kreeg je scheve gezichten. Ik denk dat Mark het zelfde lot is beschoren.. dat zijn echte helden status pas komt nadat hij er niet meer is.. :{
Ben je ook fan van z'n solowerk? Ik noem een The fish and the bird en Dream of the drowned submariner?

Iedereen die fan van hem is is fan van z'n Dire Straits werk heb ik de indruk
pi_149558285
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:23 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ben je ook fan van z'n solowerk? Ik noem een The fish and the bird en Dream of the drowned submariner?

Iedereen die fan van hem is is fan van z'n Dire Straits werk heb ik de indruk
Ik kan zijn solowerk zeker waarderen, alleen vind ik wel dat hij erg folk is geworden.. niet dat dat erg is, maar ik heb zijn muziek leren kennen toen ik 10 was, in de auto op vakantie naar Zwitserland. Later, als koerier, al zijn Dire Straits cd's aangeschaft en kapot gespeeld. Sommige cd's zelfs meerdere keren gekocht.

Ik ben toen in 2001 naar de Sailing To Philadelphia tour geweest. Samen met mijn vader en een goede vriend. Ik heb daar nog een dubbel cd aan overgehouden (bootleg), waar ik helaas 1 cd van kwijt ben. Magistrale set speelde hij daar, maar vader en vriend vonden het niet zo, weinig entertainment enzo. Ik heb het enorm naar mijn zin gehad toen. Daarom ga ik 6 Juni ook lekker alleen. :D

Ik moet zijn laatste 2 albums dus nog even op mij in laten werken (itunes) en kijken welke nummers mij hier het meest aanspreken. Ik blijf toch voornamelijk fan van zijn gitaarkunsten en dat mis ik in sommige nummers.
pi_149558491
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:27 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik kan zijn solowerk zeker waarderen, alleen vind ik wel dat hij erg folk is geworden.. niet dat dat erg is, maar ik heb zijn muziek leren kennen toen ik 10 was, in de auto op vakantie naar Zwitserland. Later, als koerier, al zijn Dire Straits cd's aangeschaft en kapot gespeeld. Sommige cd's zelfs meerdere keren gekocht.

Ik ben toen in 2001 naar de Sailing To Philadelphia tour geweest. Samen met mijn vader en een goede vriend. Ik heb daar nog een dubbel cd aan overgehouden (bootleg), waar ik helaas 1 cd van kwijt ben. Magistrale set speelde hij daar, maar vader en vriend vonden het niet zo, weinig entertainment enzo. Ik heb het enorm naar mijn zin gehad toen. Daarom ga ik 6 Juni ook lekker alleen. :D

Ik moet zijn laatste 2 albums dus nog even op mij in laten werken (itunes) en kijken welke nummers mij hier het meest aanspreken. Ik blijf toch voornamelijk fan van zijn gitaarkunsten en dat mis ik in sommige nummers.
Ja, dat vind ik juist heel fijn. Ik vind z'n solowerk dan ook beter dan de rock van Dire Straits. Ik heb hem eigenlijk via m'n vader leren kennen. In zijn auto draaide hij altijd Sailing to Philadelphia en daarom ben ik eigenlijk een beetje fan geworden.

Tegenwoordig ben ik hem daarin een beetje overstegen en ik ben ik de grotere fan. Hij wilde bijvoorbeeld ook niet mee naar dat concert, maar ik heb een FOK!ker en inmiddels goede vriend bereid gevonden om mee te gaan, hij kan ook erg van zijn muziek genieten.
pi_149558511
MUZ :D _O_ *)
pi_149558543
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:33 schreef Toto69 het volgende:
MUZ :D _O_ *)
Ik heb hem even verplaatst en een wat serieuzere inslag gegeven door wat posts te verwijderen. Er was nog geen algemene reeks voor zover ik kon vinden.
pi_149558553
Credits voor idee gaan naar mij, voor uitvoering naar Paxcon ;)
pi_149558564
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:34 schreef Meike26 het volgende:
Credits voor idee gaan naar mij, voor uitvoering naar Paxcon ;)
Dit :7
pi_149558614
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:34 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ik heb hem even verplaatst en een wat serieuzere inslag gegeven door wat posts te verwijderen. Er was nog geen algemene reeks voor zover ik kon vinden.
Top :*
pi_149558755
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:33 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik juist heel fijn. Ik vind z'n solowerk dan ook beter dan de rock van Dire Straits. Ik heb hem eigenlijk via m'n vader leren kennen. In zijn auto draaide hij altijd Sailing to Philadelphia en daarom ben ik eigenlijk een beetje fan geworden.

Tegenwoordig ben ik hem daarin een beetje overstegen en ik ben ik de grotere fan. Hij wilde bijvoorbeeld ook niet mee naar dat concert, maar ik heb een FOK!ker en inmiddels goede vriend bereid gevonden om mee te gaan, hij kan ook erg van zijn muziek genieten.
Dat geld ook zeker voor mij. Op het 'vakantiebandje' dat we ergens eind jaren 80/begin 90 hebben gemaakt kwamen Calling Elvis en Sultans of Swing er op. Later, 1996/1997 kocht ik mijn eigen pc voor op mijn slaapkamer en ben ik daarnaast, op het zelfde meubel een kleine cd verzameling van hem begonnen. Alchemy Live is toch wel HET album van de Dire Straits en Sailing to Philadelphia was in 2011 dus het eerste wat ik leerde kennen van zijn solo carrière, wat ik zeker een goed album vind, waarvan de grootste hits/nummers ook al in de OP geplaatst zijn.

Later dus weer andere losse nummers leren kennen van zijn solo werk en daarbij vind ik Done With Bonaparte dus zo typerend voor zijn gitaarspel, zijn sound als zanger en ook de roots uit Schotland die te horen zijn. Erg compleet nummer O+
pi_149559415
Mark Knopfler ^O^

Ook zijn solowerk is gewoon hoogstaand vakmanschap, heerlijke muziek _O_
pi_149562298
Ik ben twee maal naar een concert geweest van Mark Knopfler. 2010 in Heineken Music Hall en 2013 in Ziggo Dome. Het concert in HMH was zo goed dat ik daarvan ook de USB heb. Zo nu en dan plug ik die in mijn stereo en luister ik hem helemaal. Het Ziggo concert vond ik een beetje minder. Hij was niet in zijn beste doen die avond. Maar alleen om Telegraph Road live te horen is zo'n concert gewoon de moeite waard. Ik heb besloten om deze tour te skippen. Ik moest prioriteiten stellen en deze viel af. Ook omdat zijn laatste concert "pas" twee jaar geleden was maar aanvoelt als gisteren.

Ik ben als fan begonnen van zijn werk met de Dire Straits. Instapalbum: Brothers in Arms. Geweldig album. Maar toen ik hun hele oevre ging beluisteren werd mijn favoriete album Love over Gold. Die eerste twee tracks _O_

Van zijn solowerk is mijn favoriete album Get Lucky. Dat album is in totaal boeiend. Vaak hebben de albums van Mark een hoog skipgehalte. Ook Sailing to Philadelphia luister ik vaak. Dat album draaide ik in mijn tienerjaren plat toen het uitkwam. En het duet met James Taylor is natuurlijk het hoogtepunt.

Volgende maand komt trouwens de nieuwe cd uit "Tracker". Beryl is een mooi vooruitblik wat gaat komen.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_149562904
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:17 schreef chansadres het volgende:
Ik ben twee maal naar een concert geweest van Mark Knopfler. 2010 in Heineken Music Hall en 2013 in Ziggo Dome. Het concert in HMH was zo goed dat ik daarvan ook de USB heb.
Jij hebt dit concert ook ? :D :o

Zou je het willen delen? Ik mis dus het 2e deel, vanaf Money For Nothing met een meesterlijke intro _O_
pi_149566067
Die kaarten voor zn concert zijn wel vrij prijzig zeg, anders was het een topkado geweest om ff met mn vader heen te gaan.

Geniale artiest.
Sailing to Philadelphia _O_
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_149571065
Ik bekijk het best wel negatief misschien, maar dit zou zo maar de laatste keer kunnen zijn dat hij optreed in NL. Die kans is er en ik wil gewoon niet over .. jaar de spijt ervaren van "Had ik maar...".
pi_149571152
Vanavond wellicht het album Get Lucky kopen, de fysieke versie. En straks als Tracker uit is, die ook. :)
pi_149590131
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:43 schreef Meike26 het volgende:
Vanavond wellicht het album Get Lucky kopen, de fysieke versie. En straks als Tracker uit is, die ook. :)
Prachtig album Get Lucky.
pi_149593400
Vergeten te bestellen gister avond.. :@

EEns kijken vanmiddag of MediaMarkt nog wat heeft liggen.
pi_149593438
So far from the Clyde is ook een meesterlijk nummer.

Prachtig verteld
pi_149651124
Ik ga het morgen allemaal horen :)

Get Lucky is binnen en morgen lekker luisteren tijdens het werk :s)

Wat ik een tijdje geleden tegen kwam, kon mij persoonlijk wel bekoren. 2 covers van Dire Striats, uitgevoerd door respectievelijk een straat muzikant en een wereld beroemde band.



Maar terug naar Marks solo werk, ik heb eind van de vanmiddag zitten genieten van Wag the Dog, ondergaande zon, ik lag voor op mijn schema.... uitermate relaxed moment van de dag. 8-)
pi_149651565
Ik ben vanavond twee pareltjes tegen gekomen die ik nog nooit had gehoord :o Ze schijnen op de single 'What it is' uit 2000 te staan, maar het staat nergens op Spotify dus zodoende had ik het gemist.



En deze staat er ook op, maar vind ik niks:


De plaatjes doen vermoeden dat ze op het album Sailing to Philadelphia staan maar dat is dus niet zo. Iemand die deze wel al kende?
pi_149651576
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:00 schreef Meike26 het volgende:
Ik ga het morgen allemaal horen :)

Get Lucky is binnen en morgen lekker luisteren tijdens het werk :s)

Wat ik een tijdje geleden tegen kwam, kon mij persoonlijk wel bekoren. 2 covers van Dire Striats, uitgevoerd door respectievelijk een straat muzikant en een wereld beroemde band.



Maar terug naar Marks solo werk, ik heb eind van de vanmiddag zitten genieten van Wag the Dog, ondergaande zon, ik lag voor op mijn schema.... uitermate relaxed moment van de dag. 8-)
Ik ben ook geregeld op zoek naar goede covers maar ze zijn erg schaars...
pi_149651660
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:00 schreef Meike26 het volgende:
Ik ga het morgen allemaal horen :)
Before gas and TV heeft ook een geweldige sfeer om zich heenhangen O+ The car was the one is ook een van m'n favorieten van dat album. Veel plezier ermee morgen :P
pi_149652731
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:13 schreef Paxcon het volgende:
Ik ben vanavond twee pareltjes tegen gekomen die ik nog nooit had gehoord :o Ze schijnen op de single 'What it is' uit 2000 te staan, maar het staat nergens op Spotify dus zodoende had ik het gemist.



En deze staat er ook op, maar vind ik niks:


De plaatjes doen vermoeden dat ze op het album Sailing to Philadelphia staan maar dat is dus niet zo. Iemand die deze wel al kende?
Dank _O_ The Long Highway is echt weer zo'n Mark Knopfler plaatje die je precies wil horen op het juiste moment of dat je er zelfs naar verlangt. Onderweg naar huis, lange weg te gaan, regent als een malle en bijna geen kip op de weg. Ruitenwissers doen krampachtig hun best al het water van je voorruit te zwiepen... ik droom er al bij weg :z

Maar dat is bijnzoveel muziek van hem, hij schrijft zijn teksten en muziek niet op papier, maar op asfalt, de baas. ^O^
pi_149652808
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:45 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dank _O_ The Long Highway is echt weer zo'n Mark Knopfler plaatje die je precies opzet wil horen op het juiste moment. Onderweg naar huis, lange weg te gaan, regent als een malle en bijna geen kip op de weg. Ruitenwissers doen krampachtig hun best al het water van je voorruit te zwiepen... ik droom er al bij weg :z
Oh heerlijk is dat he. 's Nachts rijden en dan keihard je eigen muziek aan.
pi_149653458
Zeker, maar niet alleen snachts hoor ;)

Zoals al gezegd, houd ik ook veel van de Dire Straits muziek en de onbekende nummers van hen. Op de Nederlandse radio hoor je alleen de 5 grootste hits (Sultans of Swing, Walk of Life, Money For Nothing, Brothers in Arms en natuurlijk Private Investigations). Goeie nummers hoor, maar die radio-edits kunnen mij niet overtuigen. Te studio achtig, te fijn geslepen zo lijkt.
De wat onbekendere nummers hebben sneller het sfeertje te zijn opgenomen in een zaaltje, achter in een pub.

Southbound Again is ook echt een nummer die je aanet om je sleutels te pakken en een grote zinloze rit te maken. Your Latest Trick haalt me vaak over om de snelweg te verlaten en binnendoor te rijden, echt alles wat Mark gemaakt heeft staat voor mij zo gelijk aan autorijden... en het gaat beide nooit vervelen O+
pi_149653565
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:06 schreef Meike26 het volgende:
Zeker, maar niet alleen snachts hoor ;)

Zoals al gezegd, houd ik ook veel van de Dire Straits muziek en de onbekende nummers van hen. Op de Nederlandse radio hoor je alleen de 5 grootste hits (Sultans of Swing, Walk of Life, Money For Nothing, Brothers in Arms en natuurlijk Private Investigations). Goeie nummers hoor, maar die radio-edits kunnen mij niet overtuigen. Te studio achtig, te fijn geslepen zo lijkt.
De wat onbekendere nummers hebben sneller het sfeertje te zijn opgenomen in een zaaltje, achter in een pub.

Southbound Again is ook echt een nummer die je aanet om je sleutels te pakken en een grote zinloze rit te maken. Your Latest Trick haalt me vaak over om de snelweg te verlaten en binnendoor te rijden, echt alles wat Mark gemaakt heeft staat voor mij zo gelijk aan autorijden... en het gaat beide nooit vervelen O+
Southbound Again ken ik niet eens, die zal ik straks eens luisteren. Ik ben sowieso niet heel goed op de hoogte van het Dire Straits-werk, maar wel van z'n solowerk.
pi_149657053
Tot nu toe al een lekker album ! Sommige nummers moeten wat langer inwerken, anderen komen gelijk binnen ^O^

Sowieso vind ik het hele thema Get Lucky goed verwerkt over alle nummers en niet zomaar alleen de titel van een van de nummers. Piper to the End kwam pas echt goed binnen... Ik liet zelfs een traantje :o

Zou zomaar op een lijstje komen te staan als ik zelf aan MN einde ben gekomen.
pi_149657118
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 09:04 schreef Meike26 het volgende:
Tot nu toe al een lekker album ! Sommige nummers moeten wat langer inwerken, anderen komen gelijk binnen ^O^

Sowieso vind ik het hele thema Get Lucky goed verwerkt over alle nummers en niet zomaar alleen de titel van een van de nummers. Piper to the End kwam pas echt goed binnen... Ik liet zelfs een traantje :o

Zou zomaar op een lijstje komen te staan als ik zelf aan MN einde ben gekomen.
Op dat lijstje staat nu huilen is voor jou te laat. :6 :P
pi_149773179
Mark Knopfler _O_ _O_ Dire Straits _O_ _O_

Wat een onwijs goede muziek is het toch.
pi_149788667
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:13 schreef Paxcon het volgende:
Ik ben vanavond twee pareltjes tegen gekomen die ik nog nooit had gehoord :o Ze schijnen op de single 'What it is' uit 2000 te staan, maar het staat nergens op Spotify dus zodoende had ik het gemist.



En deze staat er ook op, maar vind ik niks:


De plaatjes doen vermoeden dat ze op het album Sailing to Philadelphia staan maar dat is dus niet zo. Iemand die deze wel al kende?
Nice find, ver uit het sterkste solo album van hem.
Ze staan trouwens op de single "What It Is'.

Dus eigenlijk zo dit plaatje er bij moeten staan:


PS, deze heeft de CD (EU versie) ook niet gehaald:

Van de single Silvertown Blues.

[ Bericht 5% gewijzigd door ThePlaneteer op 18-02-2015 12:10:19 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_150262904
Vanmiddag tijdens het werk een leuke aangename verrassing, ik hoor opeens muziek die niet anders kan zijn dan van Mark Knopfler. Ik ken het nummer niet, maar dat zegt niet veel, toch zegt het mij al snel dat dit de 1e singel van het album Tracker moet zijn. En wat blijkt, plaatsvervangend DJ van Gijs Staverman, Jeroen 'Kijk in de verte' lijkt ook wel een mark knopfler fan te zijn, te horen hoe gepassioneerd hij over zijn muziek verteld.

Ik durf er om te wedden dat hij hem morgen tussen 12:00 en 14:00 zeker weer gaat draaien !


ALs dit voorbode is op Tracker, laat het dan ajb snel 16 maart worden _O_
pi_150263042
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 21:33 schreef Meike26 het volgende:
Vanmiddag tijdens het werk een leuke aangename verrassing, ik hoor opeens muziek die niet anders kan zijn dan van Mark Knopfler. Ik ken het nummer niet, maar dat zegt niet veel, toch zegt het mij al snel dat dit de 1e singel van het album Tracker moet zijn. En wat blijkt, plaatsvervangend DJ van Gijs Staverman, Jeroen 'Kijk in de verte' lijkt ook wel een mark knopfler fan te zijn, te horen hoe gepassioneerd hij over zijn muziek verteld.

Ik durf er om te wedden dat hij hem morgen tussen 12:00 en 14:00 zeker weer gaat draaien !


ALs dit voorbode is op Tracker, laat het dan ajb snel 16 maart worden _O_
Ah ja die is al een tijdje geleden gereleased

Prima nummertje inderdaad :7
  woensdag 4 maart 2015 @ 08:25:31 #70
440314 GewoonNick
Zo noemen ze me tenminste
pi_150316770
Kom net een korte film tegen over het album Tracker:


Wat heerlijk relaxed kan hij die gitaar bespelen.. _O_ _O_
pi_150341487
Beste muzikant, songwriter én gitarist naar mijn mening. _O_ De kaarten liggen alweer klaar voor juni. :)

Ben (gelukkig) opgegroeid met Dire Straits (en vele andere geweldige artiesten), Mark Knopfler is de reden dat er nu bij mij thuis ook een prachtige Fender Stratocaster Deluxe staat te glimmen. *;
quote:
Prachtig nummer inderdaad, heb hem al grijsgedraaid. Kan niet wachten op Tracker. :)

Stond hierbij recht vooraan, samen met mijn moeder; prachtige herinneringen :) :



[ Bericht 36% gewijzigd door TimMer1981 op 06-03-2015 04:01:21 ]
pi_150341779
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 03:53 schreef TimMer1981 het volgende:
Beste muzikant, songwriter én gitarist naar mijn mening. _O_ De kaarten liggen alweer klaar voor juni. :)

Ben (gelukkig) opgegroeid met Dire Straits (en vele andere geweldige artiesten), Mark Knopfler is de reden dat er nu bij mij thuis ook een prachtige Fender Stratocaster Deluxe staat te glimmen. *;

[..]

Prachtig nummer inderdaad, heb hem al grijsgedraaid. Kan niet wachten op Tracker. :)

Stond hierbij recht vooraan, samen met mijn moeder; prachtige herinneringen :) :

Gaaf, speel je zelf ook gitaar? Of echt voor de show? Er zijn veel online gitaarlesjes te vinden op YT zodat je eigenlijk zelf snel kan merken of het iets voor je is ja of nee. Zal het zelf ook wel willen proberen (ooit) eerlijk gezegd (en voor de show) :@
pi_150362966
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 07:20 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Gaaf, speel je zelf ook gitaar? Of echt voor de show? Er zijn veel online gitaarlesjes te vinden op YT zodat je eigenlijk zelf snel kan merken of het iets voor je is ja of nee. Zal het zelf ook wel willen proberen (ooit) eerlijk gezegd (en voor de show) :@
Ik heb vroeger wat akoestisch gespeeld, maar wilde altijd al elektrisch (met dank aan de heer Knopfler :P). Nu ik wat ouder ben is het allemaal wat makkelijker te betalen en heb ik er ook het geduld voor, dus ik heb de sprong gewaagd. Beginner dus, maar nooit problemen met doorzetten en discipline gehad, dus gaat vanzelf wel wat worden. :)

Overigens niet voor de show, puur voor de muziek. Ben ook al jaren hobbymatig bezig met DJ-ing, produceren en studiotechniek. Altijd voor de muziek en de lol, het podium trekt mij niet enorm (hoewel ik er al wel meerdere malen op heb gestaan tegenover een paar honderd man); ben niet zo'n showdier. :P

Maar zelfs alleen als kunstwerk in huis vind ik mijn Strat al prachtig:



*;
pi_150375682
Hij is de meester in vertellend zingen
pi_150376286
quote:
Deze ken ik nog niet, ik ga hem zo even luisteren
pi_150378523
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 00:34 schreef jasperte het volgende:
Hij is de meester in vertellend zingen
Ja inderdaad, Mark is geen top zanger ala Sting of Don Henley , maar dat hoeft ook niet, juist dat vertellend zingen, zijn sound, geeft een geweldig fijne sfeer. Hij is een top zanger op zijn eigen manier !

Soms ben ik aan het denken, zoals Jamiroquai, die heeft eigenlijk zijn eigen genre gemaakt, ik ken geen andere muziek dan van JK dat in diezelfde stijl past. Zou Mark Knopfler dat eigenlijk ook niet een beetje hebben? Juist door dat vertellend zingen (blues) maar ook door zijn pop & folk invloeden heeft hij eigenlijk ook zijn eigen genre gecreërt, of niet dan? :)
pi_150381757
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 00:53 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Deze ken ik nog niet, ik ga hem zo even luisteren
Heel mooi nummer weer _O_
pi_150382204
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 15:40 schreef Meike26 het volgende:
Kom net een korte film tegen over het album Tracker:


Wat heerlijk relaxed kan hij die gitaar bespelen.. _O_ _O_
Ooh dit is top :D

Ik hoor alweer geweldige muziek langskomen. Ben nu wel heel benieuwd naar het album.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2015 12:23:07 ]
pi_150389753
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 12:16 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ooh dit is top :D

Ik hoor alweer geweldige muziek langskomen. Ben nu wel heel benieuwd naar het album.
Nog een leuke om te kijken en/of op de achtergrond aan te hebben..


Wat ik vooral mooi vind is dat hij hier ook echt praat zoals hij zingt (of andersom, net hoe je het ziet, we kennen hem vooral van zijn zingen), diezelfde blik uit zijn ogen, is het passie? Is het het licht waar hij tegenin kijkt wat zijn ogen zo waterig maken? Maakt geen flaus aus... ik vind het mooi om te zien. Soms praat ie wel een beetje binnensmonds.. Wel een beetje jammer soms dan wil je hem verstaan maar dan gaat het niet.
pi_150397929
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 17:42 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Nog een leuke om te kijken en/of op de achtergrond aan te hebben..


Wat ik vooral mooi vind is dat hij hier ook echt praat zoals hij zingt (of andersom, net hoe je het ziet, we kennen hem vooral van zijn zingen), diezelfde blik uit zijn ogen, is het passie? Is het het licht waar hij tegenin kijkt wat zijn ogen zo waterig maken? Maakt geen flaus aus... ik vind het mooi om te zien. Soms praat ie wel een beetje binnensmonds.. Wel een beetje jammer soms dan wil je hem verstaan maar dan gaat het niet.
Ja, dat gemompel is vooral bij liveconcerten. M'n vader had geen zin in een liveconcert omdat hij volgens hem daar compleet anders 'zingt'. Ik vind het zelf wel tof.

Maar dat nummer over Basil Bunting wordt echt een pareltje als ik dat stukje in de minidocu mag geloven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2015 21:14:38 ]
pi_150411422
Dat denk ik ook ja, van wat je te horen krijgt, zit er al een heerlijk, typisch Knoplferiaans riedeltje in.
pi_150454559
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 07:26 schreef Meike26 het volgende:
Dat denk ik ook ja, van wat je te horen krijgt, zit er al een heerlijk, typisch Knoplferiaans riedeltje in.
Nog precies een week :7
  maandag 9 maart 2015 @ 11:46:54 #85
441817 Dikke_Douwe007
Dikke douwe ja :P
pi_150454661
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:46 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mark Knopfler _O_
Romeo & Juliet _O_
pi_150502399


Hier nog twee interviewtjes met op de achtergrond muziek van het nieuwe album
pi_150548549
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 18:10 schreef Paxcon het volgende:


Hier nog twee interviewtjes met op de achtergrond muziek van het nieuwe album
En we moeten nog een langgggg weekend wachtennnn :{

Heerlijk, ik denk dat dit album heel goed ontvangen gaat worden, net als Sailing To Philadelphia, iets commerciëler, iets meer muziek wat makkelijker in het gehoor ligt van de brede muziekliefhebber zonder directe band met MK. Hopelijk word zijn volgende album dan weer wat vager, ala Wag The Dog en Kill to get crimson.
pi_150551322
Tracker is gelekt...
  woensdag 11 maart 2015 @ 23:26:22 #89
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_150551340
What it is _O_
Aan het typen...
pi_150551555
Markgod _O_
  woensdag 11 maart 2015 @ 23:32:09 #91
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_150551644
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:25 schreef williamvv het volgende:
Tracker is gelekt...
Whut?

quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:30 schreef Toto69 het volgende:
Markgod _O_
*O* Zin in zijn concert. O+
pi_150551893
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:25 schreef williamvv het volgende:
Tracker is gelekt...
Boeiend, ik koop hem toch wel, of z.s.m. of bij zijn concert.

Ik heb ook zeker zin in zijn concert. Ik ben nog bezig om oorbellen te ontwerpen (gitaartjes) en deze voor het eerst te dragen die dag. Zit alleen nog te twijfelen tussen een fender stratocaster of de National Resonator (die verchroomde/metalige gitaar op hoes van Brothers in Arms :



[ Bericht 31% gewijzigd door Meike26 op 11-03-2015 23:45:39 ]
pi_150552114
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:37 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Boeiend, ik koop hem toch wel, of z.s.m. of bij zijn concert.
Of z.s.m. downloaden. Dan ben je één van de eerste en hoef je niet meer te wachten... *O*
pi_150552364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:42 schreef williamvv het volgende:

[..]

Of z.s.m. downloaden. Dan ben je één van de eerste en hoef je niet meer te wachten... *O*
Van artiesten als Queen, Metallica, Mark Knopfler etc etc ga ik niet stelen. Ik koop het album sowieso wel ! *maar vooruit, ik wil wrl toegeven dat ik nog wel eens wat download, scheelt weer copieer en bewerkingstijd, terwijl de downloads meestal direct goed zijn om op usb te zetten.
pi_150583737
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:06 schreef Meike26 het volgende:
Zoals al gezegd, houd ik ook veel van de Dire Straits muziek en de onbekende nummers van hen. Op de Nederlandse radio hoor je alleen de 5 grootste hits (Sultans of Swing, Walk of Life, Money For Nothing, Brothers in Arms en natuurlijk Private Investigations). Goeie nummers hoor, maar die radio-edits kunnen mij niet overtuigen. Te studio achtig, te fijn geslepen zo lijkt.
De wat onbekendere nummers hebben sneller het sfeertje te zijn opgenomen in een zaaltje, achter in een pub.
Southbound again, Six blade knife, Angel of mercy en Portobello Belle _O_ :9~ _O_
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 23:42 schreef williamvv het volgende:

[..]

Of z.s.m. downloaden. Dan ben je één van de eerste en hoef je niet meer te wachten... *O*
Kon de verleiding niet weerstaan O-) Ik hoopte eigenlijk een beetje, nadat ik "Beryl" op youtube had gehoord dat het hele album een beetje in die stijl en "versnelling" zou zitten. Waarschijnlijk ga ik die trage en folk-achtige nummers pas later waarderen ;) naja koop`m toch wel
pi_150585926
Goed topic, morgen even wat tracks posten
blablablabla
pi_150586056
Uit principe en morele bezwaren ga ik gewoon wachten tot maandag
pi_150586065
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 00:09 schreef Paxcon het volgende:
Uit principe en morele bezwaren ga ik gewoon wachten tot maandag
pi_150586071
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 00:09 schreef Paxcon het volgende:
Uit principe en morele bezwaren ga ik gewoon wachten tot maandag
Yes, hier ook zo. En nu naar bed.
pi_150610563
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 20:06 schreef Paxcon het volgende:

[..]

nice, even luisteren
En? Wat vind je? :7
pi_150611143
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 20:12 schreef Toto69 het volgende:

[..]

En? Wat vind je? :7
Dit was alleen soort interviewtje :P

Het nieuwe album ga ik maandag pas luisteren :7
pi_150611166
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 20:23 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dit was alleen soort interviewtje :P

Het nieuwe album ga ik maandag pas luisteren :7
Verstandig
pi_150627200
Er staan nu vier nummers op Spotify, dus dan zal het qua rechten wel goed zitten

Ik ga nu luisteren

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2015 10:49:19 ]
  zaterdag 14 maart 2015 @ 17:14:40 #108
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_150636243
Heb 'm hier op LP klaar liggen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 21:55:12 #109
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_150645986
Geweldig topic.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  zondag 15 maart 2015 @ 17:25:10 #111
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_150668836
Goed opgenomen nieuw album. Wel de bekende, voorspelbare Knopfler saaiheid.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_150669387
Vraagje, stel dat jullie Mark 1 vraag mogen stellen, over zijn muziek, zijn carrière of andere dingen in het leven, wat zou dat dan zijn ? :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 15 maart 2015 @ 17:55:28 #113
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_150669916
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
Goed opgenomen nieuw album. Wel de bekende, voorspelbare Knopfler saaiheid.
Precies dit. Geen gekke dingen, die gitaar blijft op de achtergrond. Helaas. Verder wel weer een album waar menig artiest jaloers op zou zijn.

Punt is dat Knopfler zoveel meer kan, maar niet wil. :N
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 15 maart 2015 @ 18:10:53 #114
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_150670442
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:55 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Precies dit. Geen gekke dingen, die gitaar blijft op de achtergrond. Helaas. Verder wel weer een album waar menig artiest jaloers op zou zijn.

Punt is dat Knopfler zoveel meer kan, maar niet wil. :N
Hij maakt in ieder geval muziek om echt naar te luisteren. Iets spannender zou fijn zijn.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_150673607
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:55 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Precies dit. Geen gekke dingen, die gitaar blijft op de achtergrond. Helaas. Verder wel weer een album waar menig artiest jaloers op zou zijn.

Punt is dat Knopfler zoveel meer kan, maar niet wil. :N
Mee eens, hij is een gitaar virtuoos, dat hoor je eigenlijk niet meer van hem. Wel de fijne melodien van hem, maar niet meer die solo's zoals What it is, On Every Street om maar 2 totaal verschillende werken te noemen. Zou een goeie vraag zijn voor een mogelijk interview.
  zondag 15 maart 2015 @ 21:30:39 #116
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_150678321
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 18:10 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Hij maakt in ieder geval muziek om echt naar te luisteren. Iets spannender zou fijn zijn.
Hoeft niet in ieder nummer. Maar in het hele album keek ik niet één keer op van hey, dit is echt dik gitaarwerk. Ik luister een album de eerste keer altijd passief, ga niet direct focussen op het album, dan ben ik altijd teleurgesteld.

quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 19:51 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Mee eens, hij is een gitaar virtuoos, dat hoor je eigenlijk niet meer van hem. Wel de fijne melodien van hem, maar niet meer die solo's zoals What it is, On Every Street om maar 2 totaal verschillende werken te noemen. Zou een goeie vraag zijn voor een mogelijk interview.
Maak er maar een mooie vraag van dan. :)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_150714164
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2015 21:30 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Hoeft niet in ieder nummer. Maar in het hele album keek ik niet één keer op van hey, dit is echt dik gitaarwerk. Ik luister een album de eerste keer altijd passief, ga niet direct focussen op het album, dan ben ik altijd teleurgesteld.

[..]

Maak er maar een mooie vraag van dan. :)
Ik heb van alle nummers steeds de eerste minuut geluisterd en er zitten naast Beryl ook echt nog wel wat andere nummers bij die lekker in het gehoor liggen. Zo vind ik Skydiver wel een apart en leuk nummer, ook Long Cool Girl en Broken Bones hebben gelijk hun eigen sfeer. Op het eerste gehoor vind ik Tracker beter dan Get Lucky op dit moment, maar Get Lucky heeft wel over het hele album heen wel echt zijn eigen thema en dat vind ik ook wel weer sterk.
pi_150714642
Waarom staat het album nog steeds niet op Spotify ;( Alleen maar vier nummers. Beoordeling tot zover:

Beryl: :)
Broken Bones: :N
Basil: _O_ O+
Wherever I go: O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2015 21:26:41 ]
pi_150722401
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
Goed opgenomen nieuw album. Wel de bekende, voorspelbare Knopfler saaiheid.
Er is een gigantisch verschil tussen saaiheid en subtiliteit.

Voor degenen die dat verschil niet kennen is er altijd nog Kanye West, Justin Bieber, Beyonce en al die andere hapklare brokken.

Knopfler heeft zelf ook aangegeven weg te willen van de commerciële sound van Dire Straits, alleen Beryl is daar nog een knipoog naar, omdat het dat tijdperk betrof. Hij wil meer naar een gebalanceerde sound, meer richting folk, weg van rock. Weg van enorme podia, terug naar de kern van muziek: emotie.

Wat mij betreft is Knopfler als een goede whiskey: lekker pittig in de beginjaren, zacht en subtiel in de latere jaren. Beiden prima wat mij betreft. :)
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:55 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Precies dit. Geen gekke dingen, die gitaar blijft op de achtergrond. Helaas. Verder wel weer een album waar menig artiest jaloers op zou zijn.

Punt is dat Knopfler zoveel meer kan, maar niet wil. :N
Knopfler doet wat hij wil en groot gelijk heeft hij. Een echte artiest/kunstenaar doet wat zijn/haar ziel hem/haar ingeeft, niet wat de massa wil.

Mijn vraag aan Knopfler zou zijn: "Als je het over zou moeten doen, zou je dan iets veranderen?". Ik vermoed dat het antwoord zou zijn: "Eerder stoppen met Dire Straits."; hij was er echt helemaal klaar mee. Zoals ook al aangegeven werd in het Rolling Stone artikel:
quote:
For Mark Knopfler, this year's 30th anniversary of Dire Straits' Brothers in Arms -- and its Number One hit, "Money for Nothing" -- is bittersweet. In retrospect, the record marked the beginning of the end of the band.

"It reached a critical mass and an awful lot of people wanted to see us live," Knopfler recalls from his studio in London. "It got much bigger on the live side of things. I wasn't altogether happy with that. Later, towards 1992 or 1993, we had three big stages leapfrogging around and a massive lighting rig and all that nonsense, and extra guys on the crew I didn't know."
quote:
When Knopfler hits the road himself this year, expect as always to hear a few -- but not that many -- Dire Straits hits. "I still enjoy playing some of those early Straits songs and I'm proud of what we did, and certainly we had some great times," he says. "It's what we all wanted when we were kids. But you've got to have the resilience to ride that thing, to pick up that ball and run with it. Because you will keep picking it up and keep running."

A few years ago, former member of Dire Straits, calling themselves the Straits, began touring, playing the old repertoire that Knopfler himself often avoids onstage. "Poor souls," Knopfler says of that band, before softening his tone. "I don't know -- it's not for me."


[ Bericht 17% gewijzigd door TimMer1981 op 17-03-2015 00:55:37 ]
pi_150724699
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 00:36 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Er is een gigantisch verschil tussen saaiheid en subtiliteit.

Voor degenen die dat verschil niet kennen is er altijd nog Kanye West, Justin Bieber, Beyonce en al die andere hapklare brokken.

Knopfler heeft zelf ook aangegeven weg te willen van de commerciële sound van Dire Straits, alleen Beryl is daar nog een knipoog naar, omdat het dat tijdperk betrof. Hij wil meer naar een gebalanceerde sound, meer richting folk, weg van rock. Weg van enorme podia, terug naar de kern van muziek: emotie.

Wat mij betreft is Knopfler als een goede whiskey: lekker pittig in de beginjaren, zacht en subtiel in de latere jaren. Beiden prima wat mij betreft. :)

[..]

Knopfler doet wat hij wil en groot gelijk heeft hij. Een echte artiest/kunstenaar doet wat zijn/haar ziel hem/haar ingeeft, niet wat de massa wil.

Mijn vraag aan Knopfler zou zijn: "Als je het over zou moeten doen, zou je dan iets veranderen?". Ik vermoed dat het antwoord zou zijn: "Eerder stoppen met Dire Straits."; hij was er echt helemaal klaar mee. Zoals ook al aangegeven werd in het Rolling Stone artikel:

[..]


[..]

Het is uiteraard zijn goed recht en fijn dat hij zijn eigen pad volgt, geen probleem daarmee. Alleen persoonlijk laat hij 1 van zijn grote talenten, het gitaarspelen wel een beetje liggen op deze manier. En dat mag ik weer jammer vinden, toch ? ;) :)

Hoe dan ook, ik verheug mij wel op een groots huiskamer concert in de Ziggo Dome, ingetogen, sferisch en waarschijnlijk een voorstelling (optreden is het eigenlijk niet meer) om nooit meer te vergeten. ^O^
pi_150730253
Wow, Mighty Man _O_ O+
pi_150739781
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 07:56 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Het is uiteraard zijn goed recht en fijn dat hij zijn eigen pad volgt, geen probleem daarmee. Alleen persoonlijk laat hij 1 van zijn grote talenten, het gitaarspelen wel een beetje liggen op deze manier. En dat mag ik weer jammer vinden, toch ? ;) :)
Iedereen mag alles vinden, dat is het mooie van vrijheid. Alles wat ik neerplemp is ook slechts mijn eigen mening. :)

Het punt is: Knopfler heeft het uiteindelijk zeggenschap over wat hij wel of niet doet (zijn mening), hij bepaalt zijn eigen sound (gelukkig, in tegenstelling tot de meeste artiesten die alleen voor roem en centjes bezig zijn), wat de fans daarmee doen moeten de fans weten (hun mening). :)

Het komt soms over bij sommige mensen alsof een artiest eigendom van zijn/haar fanschare is. Gelukkig is dat niet zo, anders had Knopfler nog steeds alleen het eerste album gespeeld.
quote:
Hoe dan ook, ik verheug mij wel op een groots huiskamer concert in de Ziggo Dome, ingetogen, sferisch en waarschijnlijk een voorstelling (optreden is het eigenlijk niet meer) om nooit meer te vergeten. ^O^
Zeker weten, hoewel ik de HMH ook altijd fantastisch vond. :)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:14:58 #125
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_150741523
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:18 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Iedereen mag alles vinden, dat is het mooie van vrijheid. Alles wat ik neerplemp is ook slechts mijn eigen mening. :)

Het punt is: Knopfler heeft het uiteindelijk zeggenschap over wat hij wel of niet doet (zijn mening), hij bepaalt zijn eigen sound (gelukkig, in tegenstelling tot de meeste artiesten die alleen voor roem en centjes bezig zijn), wat de fans daarmee doen moeten de fans weten (hun mening). :)

Het komt soms over bij sommige mensen alsof een artiest eigendom van zijn/haar fanschare is. Gelukkig is dat niet zo, anders had Knopfler nog steeds alleen het eerste album gespeeld.

[..]

Zeker weten, hoewel ik de HMH ook altijd fantastisch vond. :)
Denken dat Love over Gold niet superieur is aan Dire Straits :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:17:35 #126
134538 chansadres
Black & White
pi_150743963
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:14 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Denken dat Love over Gold niet superieur is aan Dire Straits :')
Love over gold _O_
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_150787136
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 18:14 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Denken dat Love over Gold niet superieur is aan Dire Straits :')
Ik leg dus net uit dat Knopfler nooit verder zou zijn gekomen dan het album Dire Straits als het aan de fans lag. :)

En als we het er toch over hebben, naar mijn bescheiden mening:

- Beste Dire Straits album: Alchemy
- Beste Dire Straits studio album: Brothers In Arms
- Beste Mark Knopfler album: Golden Heart
pi_150855708
Long Cool Girl: _O_ _O_ _O_
pi_151350285
Vanaf het begin vond ik Mighty Man een geweldig nummer, maar nu zie ik op http://amarkintime.org/forum/index.php?topic=4065.0 dat iedereen dit nummer associeert met The Fish and the Bird, misschien wel m'n favoriete MK song. :D

Leuk hoe alles dan op z'n plek valt
pi_151487200
http://www.musicradar.com(...)album-tracker-619018

Prachtig interview met Knopfler over Tracker, zijn muzikale ontwikkeling, zijn voorkeuren, etc. :)
pi_151498305
Silver Eagle ben ik ondertussen ook helemaal verliefd op. :)
pi_151515320
http://www.musicradar.com(...)album-tracker-619048

Mooi artikel over de gitaren die Mark gebruikt heeft voor Tracker en waarom. :)
pi_151589872
Fijn album.

Niet verrassend maar gewoon degelijk en typisch Knopfler.
  zondag 12 april 2015 @ 13:29:14 #134
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_151607488
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_153295692
Vanavond is het zover !! *O* *O*

Heel veel zin in. Van wat ik al gehoord heb (1 concert uit deze tour staat al op internet) een mooie setlist met o.a. Privateering en Telegraph Road ! En natuurlijk ook Sultans of Swing. Live klinkt Skydiver van het nieuwe album erg lekker en ook Broken Bones komt live meer tot zijn recht.
pi_153297602
Johannes_vermeer en ik hebben er ook erg veel zin in

Persoonlijk hoop ik dat Mighty Man voorbij komt. Ik zag op YouTube een filmpje waarin hij hem deze Tour deed, dus hopelijk ook vanavond.
pi_153297631
Veel plezier vanavond zij die gaan!
pi_153297916
Ik hoop op zijn klassiekere werk, maar ik verwacht veel nummers van zijn laatste album.
pi_153298012
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:16 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik hoop op zijn klassiekere werk, maar ik verwacht veel nummers van zijn laatste album.
Zoals ik nu het concert uit zijn tour aan het luisteren ben (Manchester), zit er een mooie balans in tussen oud werk (Dire Straits), oud werk (vorige solo albums) en van zijn laatste album Tracker. In respectievelijke volgorde zo'n 30/10/60 in percentages. Persoonlijk hoop ik op What It Is, op het album Philadelphia een nummer van zo'n 5 minuten, maar weet hij in concerten vaak tot 10 minuten te rekken met fantastische gitaarsolo's.

Net Hill Farmers Blues weer geluisterd.. mooie follow up van What It Is _O_

Waar ik wel van baal, zo'n 3 a 4 weken geleden oorbellen besteld in de vorm van gitaartjes.. Zijn nog niet binnen :( :'(
pi_153298341
Mijn kennismaking met Dire Straits was deze _O_

pi_153299396
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Mijn kennismaking met Dire Straits was deze _O_

Tja ik heb eigenlijk 2 eerste kennismakingen met de Dire Straits. Ten eerste stonden Money For Nothing en Sultans Of Swing al op 1 van de vakantiebandjes eind jaren 80/90 dat ik het een beetje leerde kennen. Maar ik was pas ergens tussen de 9 en 12 jaar oud en totaal niet met muziek bezig. Ik was een jaartje of 15 dat ik op TMF of MTV een leuke video clip voorbij zag komen, vol met bloopers. Walk Of Life. Ik herkende het gitaargeluid wel als dat van de Dire Straits, die ook op het vakantiebandje stonden en toen is mijn voorliefde voor deze band en deze man zijn muziek wel begonnen. Zonder dat wij een (werkende) platen speler thuis hadden, kocht ik in 1 keer iets van 8 albums op lp. Omdat de hoezen erg mooi waren + dat als ik dan ooit...

Nee, nooit echt van gekomen. En geen idee waar al die platen zijn gebleven. Maar als ik Alchemy nog eens op lp tegenkom, koop ik dat album zeker er nog bij..
pi_153299490
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:39 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Tja ik heb eigenlijk 2 eerste kennismakingen met de Dire Straits. Ten eerste stonden Money For Nothing en Sultans Of Swing al op 1 van de vakantiebandjes eind jaren 80/90 dat ik het een beetje leerde kennen.
Vind Dire Straits wel oke maar ben er nooit echt fan van geworden.. vind het te braafjes. Als het om 80s gaat neig ik meer naar New Wave
pi_153299744
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:46 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Vind Dire Straits wel oke maar ben er nooit echt fan van geworden.. vind het te braafjes. Als het om 80s gaat neig ik meer naar New Wave
Dat is het ook, maar daar heb ik ook helemaal geen moeite mee. Die muziek van DS en Mark Knopfler zelf staat voor mij echt synoniem aan (relaxed) autorijden, onderweg zijn, elke keer weer een soundtrack voor die landschappen en stedelijke chaotica waar je doorheen schiet. *zwijmel*.
pi_153304936
Word al gezellig druk bij de ingang. Ik zie al veel mensen staan dansen op hun benen, ik ben lui... Ben er bij gaan zitten. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijne show ;)
pi_153304951
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 18:30 schreef Meike26 het volgende:
Word al gezellig druk bij de ingang. Ik zie al veel mensen staan dansen op hun benen, ik ben lui... Ben er bij gaan zitten. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijne
Misschien kun je Paxcon en Johannes spotten :7
pi_153305015
Zij mij eerder, ik heb al een signalement afgegeven... w/
pi_153305590
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:59 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat is het ook, maar daar heb ik ook helemaal geen moeite mee. Die muziek van DS en Mark Knopfler zelf staat voor mij echt synoniem aan (relaxed) autorijden, onderweg zijn, elke keer weer een soundtrack voor die landschappen en stedelijke chaotica waar je doorheen schiet. *zwijmel*.
Dit inderdaad. Perfecte muziek voor in de auto voor de lange afstanden en het verveelt nooit. _O_
Veel plezier btw!
pi_153306195
Johannes_vermeer en ik zijn er klaar voor

pi_153306360
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 19:26 schreef Paxcon het volgende:
Johannes_vermeer en ik zijn er klaar voor

[ afbeelding ]
_O_
pi_153306462
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 19:26 schreef Paxcon het volgende:
Johannes_vermeer en ik zijn er klaar voor

[ afbeelding ]
Ik zie jullie zitten :D 1 van jullie heeft z'n zonnebril nog op z'n kop ? _O-
pi_153306594
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 19:35 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik zie jullie zitten :D 1 van jullie heeft z'n zonnebril nog op z'n kop ? _O-
Hey!

Kunnen we jou ook ergens spotten?
pi_153306631
Ja dat kan hoor... Ik ga even met mijn zaklampje knipperen ;)
pi_153306679
heb je een shirt met korte mouwen aan?

Vermoedelijk roze?
pi_153306741
Ja o.a. ;) rechts bovenin, op 2 uur ofzo :P
pi_153306761
Haha ja :D

We hebben je zaklamp geknipper ontvangen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2015 19:45:17 ]
pi_153306879
Voor de thuis blijvers, concert is ook op Periscope te zien via Patrick Kicken zijn Twitter account. ;)
pi_153306921
In de pauze een colatje doen? ;)
pi_153306989
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 19:51 schreef Meike26 het volgende:
In de pauze een colatje doen? ;)
Ja is goed!

Wat is jouw vak? Als jij straks bij die deur blijft wachten komen we naar je toe
pi_153307054
Vak 204 !

Golfslagbad gaat beginnen *O*
pi_153307092
Golfslagbad? :P
pi_153307138
Een of andere bel gaat 3 keer af... Nog geen golven gezien..
pi_153307233
Weet je trouwens zeker dat er een pauze is?

Achteraf hebben wij niet echt tijd want we moeten de laatste trein naar Groningen halen ;(
pi_153307552
Ik heb een VIP busje bij me, ik kan jullie evt direct op Utrecht CS afzetten ? Geen gestress op dit station. ;)
pi_153310184
Gaat goed daar dus ^O^
pi_153311518
Heerlijk concert... Nee het is geen ga-even-uit-je-plaat concert als u2 of Metallica... Maar wat een held is dit toch.. _O_ _O_ _O_
pi_153311533
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 22:09 schreef Meike26 het volgende:
Heerlijk concert... Nee het is geen ga-even-uit-je-plaat concert als u2 of Metallica... Maar wat een held is dit toch.. _O_ _O_ _O_
_O_
Johannes/Pax gemeet?
pi_153312131
Nope nog niet, ik sta nu zo in de hal dat ze moeten kunnen zien, of ze negeren mij... :(

Ik ga er vandoor, goede reis Paxkast en Johannes :D
pi_153312207
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 22:23 schreef Meike26 het volgende:
Nope nog niet, ik sta nu zo in de hal dat ze moeten kunnen zien, of ze negeren mij... :(
Vast niet :D
pi_153312618
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:16 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb een VIP busje bij me, ik kan jullie evt direct op Utrecht CS afzetten ? Geen gestress op dit station. ;)
Ohhh we zien dit nu pas :o

Bedankt voor je aanbod, maar we staan nu op een perron om zo in de trein te stappen
pi_153312654
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 22:36 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ohhh we zien dit nu pas :o

Bedankt voor je aanbod, maar we staan nu op een perron om zo in de trein te stappen
Ahw ;(
  zondag 7 juni 2015 @ 00:30:22 #171
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_153316283
Mooi concert, Knopfler is een koning. Heerlijk.
pi_153317351
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 22:36 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ohhh we zien dit nu pas :o

Bedankt voor je aanbod, maar we staan nu op een perron om zo in de trein te stappen
Geen probleem, ik stond zeker een half uur muurvast in de garage. Ik dacht dat ik hem strategisch op een slimme plek had gezet, maar bleek juist heel nhandige plek te zijn, DE route om er uit te komen en dan ook aan heind zowat zodat er dus heel veel auto's voorbij kwamen, heel langzaam, die mij er niet tussen wilden laten..

Het concert? Ja.. wow ! Paar hoogte puntjes

Zoals ik al voorspelde, is Broken Bones, waarmee het concert opende, echt een nummer die je eerst live moet oren wil je hemecht gaan waarderen (geld wel voor wat meer nummers, pas dan 'vallen' ze goed en kan je de studio versies ook beter luiteren. Lijkt ook echt wel wat op Wag The Dog, vuig, lekker rauw op Mark zijn eigen manier.
Skydiver vond ik al een lekker meeneurie plaatje, vrolijk en anders dan je van Mark gewend ben, maar een melodie en tekst die lang in je kop kan blijven tollen, geen minpunt, maar pluspunt. En live is het een nog leuker nummer geworden, de emotie en manier van zingen brachten ook een duidelijker beeld waarover het nummer gaat.... Ik doe mn eigen ding vandaag en geeff geen .. om wat een ander er van vind.

Klein sprongetje naar Paraguay, ik kende het nummer niet, maar ook wéér een vrolijk nummer door Mark met folk- versus reggeamuziek. Aan het eind van het nummer gaan ze jammen en er ontstaat een nieuw genre, hardcorefolk ! Met bass & drum + dwarsfluit + viool = enorm vet om te horen ! Genieten op zijn meest.

De klassieker Sultans Of Swing hebben we al gehad en valt weinig bijzonders over te zeggen, een andere klasieker is Speedway At Nazereth. Een van zijn grootste hits uit zijn solocarriere is sowieso al een goed nummer natuurlijk, maar bij dit nummer hadden ze leuke basis visuals gebruikt met een lichtbalk die repititief van link naar rechts ging op het doek, een simulatie van iets dat op een vangrail of lantaarnpaal leek, het nummer zat constant in beweging en ging ook steeds sneller met de muziek mee. Erg tof gedaan, simpel zoals het ook in de 90's hadden gedaan en een goede toevoeging voor het nummer tijdens het concert.

Tja, als je dan je concert afsluit met Theme From Local Hero, doe je toch wel wat met je fans. Bij het laatste nummer kwamen alle luchtgitaren (veel luisteraars van Ekdom zeker) te voor schijn.

Bij aanvang lag op elke 2e stoel een foldertje met de informatie dat je het concert kan kopen wat je hebt bezocht, op usb stick, geen gewone, maar een keuze uit 3 mooie gitaartjes in een flightcase doosje.
En zeker weten dat ik er zo 1 ga aanschaffen. Niet alleen voor het concert, maar ook voor de tastbare herrinnering aan dit concert ! Hij komt nog naar Keulen toe.. Dikke aanrader !!

Nu lekker naar dromenland :z
pi_153317635
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 01:12 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Geen probleem, ik stond zeker een half uur muurvast in de garage. Ik dacht dat ik hem strategisch op een slimme plek had gezet, maar bleek juist heel nhandige plek te zijn, DE route om er uit te komen en dan ook aan heind zowat zodat er dus heel veel auto's voorbij kwamen, heel langzaam, die mij er niet tussen wilden laten..

Het concert? Ja.. wow ! Paar hoogte puntjes

Zoals ik al voorspelde, is Broken Bones, waarmee het concert opende, echt een nummer die je eerst live moet oren wil je hemecht gaan waarderen (geld wel voor wat meer nummers, pas dan 'vallen' ze goed en kan je de studio versies ook beter luiteren. Lijkt ook echt wel wat op Wag The Dog, vuig, lekker rauw op Mark zijn eigen manier.
Skydiver vond ik al een lekker meeneurie plaatje, vrolijk en anders dan je van Mark gewend ben, maar een melodie en tekst die lang in je kop kan blijven tollen, geen minpunt, maar pluspunt. En live is het een nog leuker nummer geworden, de emotie en manier van zingen brachten ook een duidelijker beeld waarover het nummer gaat.... Ik doe mn eigen ding vandaag en geeff geen .. om wat een ander er van vind.

Klein sprongetje naar Paraguay, ik kende het nummer niet, maar ook wéér een vrolijk nummer door Mark met folk- versus reggeamuziek. Aan het eind van het nummer gaan ze jammen en er ontstaat een nieuw genre, hardcorefolk ! Met bass & drum + dwarsfluit + viool = enorm vet om te horen ! Genieten op zijn meest.

De klassieker Sultans Of Swing hebben we al gehad en valt weinig bijzonders over te zeggen, een andere klasieker is Speedway At Nazereth. Een van zijn grootste hits uit zijn solocarriere is sowieso al een goed nummer natuurlijk, maar bij dit nummer hadden ze leuke basis visuals gebruikt met een lichtbalk die repititief van link naar rechts ging op het doek, een simulatie van iets dat op een vangrail of lantaarnpaal leek, het nummer zat constant in beweging en ging ook steeds sneller met de muziek mee. Erg tof gedaan, simpel zoals het ook in de 90's hadden gedaan en een goede toevoeging voor het nummer tijdens het concert.

Tja, als je dan je concert afsluit met Theme From Local Hero, doe je toch wel wat met je fans. Bij het laatste nummer kwamen alle luchtgitaren (veel luisteraars van Ekdom zeker) te voor schijn.

Bij aanvang lag op elke 2e stoel een foldertje met de informatie dat je het concert kan kopen wat je hebt bezocht, op usb stick, geen gewone, maar een keuze uit 3 mooie gitaartjes in een flightcase doosje.
En zeker weten dat ik er zo 1 ga aanschaffen. Niet alleen voor het concert, maar ook voor de tastbare herrinnering aan dit concert ! Hij komt nog naar Keulen toe.. Dikke aanrader !!

Nu lekker naar dromenland :z
Ik vond Broken Bones en Skydiver echt niks...

Ik was wel erg blij dat Mighty Man voorbij kwam. Verder Kingdom of Gold en Romeo en Juliet O+

Het eindnummer was geweldig inderdaad. Verder ook goede instrumentale muziek tijdens het concert, zo hoorde ik bijvoorbeeld Irish Boy voorbij komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2015 01:25:39 ]
pi_153320216
Romeo & Julliet vond ik het enige nummer op de avond dat een beetje tegenviel. Slecht was het allerminst, maar er zijn versies van het nummer die meer uptempo zijn, meer solo/instrumentaal, zoals deze op Alchemy bijvoorbeeld iets lekkerder wegluisterd. Muggenzifterij natuurlijk, heb echt genoten gister, ogen dicht en zennnn....

Irish Boy was ook mooi indd. Middeleeuws/folk achtige muziek vind ik steeds leuker om naar te luisteren. Hopelijk maakt ie snel nog eens een album... meer van dat maar ook meer van dat zoals Skydiver en Paraquay, zo nog niet veel muziek van hem gehoord. _O_
pi_153326421
Ik heb het meest genoten van de echte klassiekers zoals Sultans of Swing, Romeo & Juliet, je merkte daarbij ook het meeste reactie uit de zaal, maar ik vond het ook wel leuk om geïntroduceerd te worden met de nieuwe nummers. Ik kan zo gauw niet een favoriet opnoemen uit de nummers die ik nog niet kende, maar het was wel genieten. Vooral een paar van die instrumentale solo's waren cool.

Als ik dan kritisch mag zijn: ik vond dat hij bij tijd en wijle meer praatte dan zong in de microfoon, maar misschien is dat zijn manier van liveoptreden.
pi_153358797
Mark Knopfler _O_
Dire Straits _O_

Zeg ik als vijftienjarige. :P
pi_153586619
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 01:12 schreef Meike26 het volgende:
Bij aanvang lag op elke 2e stoel een foldertje met de informatie dat je het concert kan kopen wat je hebt bezocht, op usb stick, geen gewone, maar een keuze uit 3 mooie gitaartjes in een flightcase doosje.
En zeker weten dat ik er zo 1 ga aanschaffen. Niet alleen voor het concert, maar ook voor de tastbare herrinnering aan dit concert !
Wat kost zoiets eigenlijk?
pi_153591562
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 17:02 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Wat kost zoiets eigenlijk?
30 euro ! Niet misselijk, maar ik ben nog steeds aan het twijfelen om het toch te gaan doen. Ik vond het een unieke ervaring. Een beter concert dan dat ik heb ervaren bij de Sailing To Philadelphia tour. En ik weet niet of we in NL nog een keer een concert van Mark gaan meemaken.
pi_153591812
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:01 schreef Meike26 het volgende:

[..]

30 euro ! Niet misselijk, maar ik ben nog steeds aan het twijfelen om het toch te gaan doen. Ik vond het een unieke ervaring. Een beter concert dan dat ik heb ervaren bij de Sailing To Philadelphia tour. En ik weet niet of we in NL nog een keer een concert van Mark gaan meemaken.
Hmm 30 euro... Wel aardig aan de prijs vind ik.
pi_153655751
Is hier serieus pas 1 topic over?
Deze man is briljant
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_153655890
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 00:00 schreef DjinN het volgende:
Is hier serieus pas 1 topic over?
Deze man is briljant
Een ondergewaard genie
pi_153659258
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 00:05 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Een ondergewaard genie
Kijk alleen maar naar Radio 2, alles wat Paul McCartney uitpoept/kotst/kraamt word gelijk tot kunst verheven, nu al 3 keer een top 10 aan hem gericht/geassocieerd in de show van JW Roodbeen, Ik vind het een fijn radio station om naar te luisteren, maar die verheerlijking van Paul en de Beetles is gewoon enorm irritant. En dan soms ook de vraag/opmerking "Wie houdt hier nu niet van? Dan ben je geen muziek liefhebber" Vind ik tenenkrommend en niet nodig. Nee, muziek van The Beetles is heus wel goed, maar het doet mij niets. Ik luister liever naar de Bomfunk Mc's dan wéér een keer een Bietel plaatje. To zo..even zappen naar de volgende zender, ben over 5 minuten weer terug.

Edit: Of, als ik mp3 stick bij me heb, even een album van MK of de Dire Straits aantikken op het scherm. Dan duurt het meestal wat langer voor ik weer naar Radio2 neig.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 07:43:05 #183
131603 Afwazig
Serious business
pi_153659355
Tracker zojuist besteld voor Vaderdag.
pi_153661821
In de afgelopen dagen Sailing to Philadelphia weer eens aangezet. Geweldig album. ^O^
pi_153796904
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:47 schreef TargaFlorio het volgende:
In de afgelopen dagen Sailing to Philadelphia weer eens aangezet. Geweldig album. ^O^
Zeker weten :Y Zelf ben ik op dit moment al het werk wat ik van hem heb aan het sorteren in digitale mapjes. Kom ik zojuist bij album Communique, heerlijk studio album met Where Do You Think You're Going...wat zit daar toch ook een heerlijke vibe in.
Het is bij mij zelfs zo erg dat ik al mijn muziek op 1 usb stick zet en veel favoriete nummers van MK en DireStraits komen er gewoon dubbel op te staan omdat ik vaak(altijd wel) met random/shuffle luister, is de kans groot dat ik binnen een aantal plaatjes 1 van die favoriete liedjes hoor :s)
pi_154537178
Ben nu wat aan het zoeken naar de samenwerkingen van Mark Knopfler..

Eerste wat ik tegenkwam was gelijk een absolute Go voor op de mp3 stick ! Samenwerking met schijnbaar ook een groot genie.. (ik kende alleen zijn naam een beetje). Chat Atkins, het 'colloboration' album heet Neck and Neck ! ^O^


Nog 1 van die cd..


Ik op zoek naar de songtekst... Idioot veel artiesten die dit nummer een eigen draai hebben gegeven ! :o

Hij heeft ook een samenwerking met Emmylou Harris. ; All The Roadruning

Een van de pareltjes van hun gezamenlijke album..


Edit: Deze post zal nog wel verder aangevuld worden, ik merk wel dat door deze samenwerkingen ik het genre country (duimpjes-in-de-broekzakken-muziek) steeds meer begin te waarderen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Meike26 op 22-07-2015 12:27:01 ]
pi_154539690
Ik heb een live dvd van hem met Emmylou Harris

I dug up a diamond is m'n favoriet

pi_154540335
Zeker mooi :Y

Alleen ik betrap mij erop dat ik vooral als eerste de up tempo en melodieuze nummers leuk vind en daarna pas de ballads/blues nummers ga waarderen. Zo ook bij Mighty Man bijvoorbeeld of Our Shangri La.
pi_154545510
Ik ben niet zo'n fan van The Dire Straits. Ja, sultans of swing is een klassieker en ik vind 'm mooi vanwege de focus op 't instrumentale, 't gitaarspel. Zit net op 't randje van kunst. Daarna hebben ze veel werken uitgebracht die sterk naar kitch neigden met teveel reverb en echo om 't mooier te maken en de whuhu uithalen in de zang.

Ook het solowerk van Knopfler vond ik niet iets om binnen te halen. Degelijk, maar niet bijzonder.

Dat veranderde bij Privateering, dat album vond ik zeer de moeite waard. Een van de beste albums van deze eeuw.
pi_154555979
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:47 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van The Dire Straits. Ja, sultans of swing is een klassieker en ik vind 'm mooi vanwege de focus op 't instrumentale, 't gitaarspel. Zit net op 't randje van kunst. Daarna hebben ze veel werken uitgebracht die sterk naar kitch neigden met teveel reverb en echo om 't mooier te maken en de whuhu uithalen in de zang.

Ook het solowerk van Knopfler vond ik niet iets om binnen te halen. Degelijk, maar niet bijzonder.

Dat veranderde bij Privateering, dat album vond ik zeer de moeite waard. Een van de beste albums van deze eeuw.
Dream of the drowned submariner is daarvan m'n favoriet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2015 23:08:19 ]
pi_160595774
Even een updateje. Zo'n week of 6 geleden keek ik weer eens naar die mp3 gitaartjes waar mee geadverteerd werd bij het concert. Je had de keuze uit 3 verschillende ontwerpen, met op de mp3 dus de concert registratie naar keuze.



De blauwe raakten uitverkocht zo'n 4 weken geleden, met vlak daar achteraan de akoestische gitaar die ook uitverkocht raakt. Toen ik zo'n 1,5 week geleden nog eens keek, was de laatste bruine gitaar nog steeds op voorraden, maar lang kon dat naar mijn gevoel niet meer duren. En 2e hands vind je ze gewoon niet.

Dus had ik mijn keus gemaakt en vandaag is ie binnen gekomen O+ ^O^

[Twit]https://twitter.com/DutchMeikuh/status/708331694089216000?s=09[/]
pi_168232689
Zo.. even een goede kick !

Mark Knopfler is eind vorig jaar, 29 December, te gast geweest bij BBC radio; ‘Johnnie Walker meets ….. Mark Knopfler’ De reden dat ik het nu kick is dat deze radioshow nog 10 dagen online staat en dan verdwijnt..

Nu heb ik geen tijd om naar die show te luisteren en het lijkt me ook wel een tof audio bestand om te bewaren voor later. Guitar stories met MK heb ik ook al meerdere keren gekeken.. Blijft verslavend :D

Iemand een idee hoe ik deze radioshow over kan nemen? Bijna 2 uur lekker saai geklets + wat nummers uit solo en DS periode ! :)
pi_168233702
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:59 schreef Meike26 het volgende:
Zo.. even een goede kick !

Mark Knopfler is eind vorig jaar, 29 December, te gast geweest bij BBC radio; ‘Johnnie Walker meets ….. Mark Knopfler’ De reden dat ik het nu kick is dat deze radioshow nog 10 dagen online staat en dan verdwijnt..

Nu heb ik geen tijd om naar die show te luisteren en het lijkt me ook wel een tof audio bestand om te bewaren voor later. Guitar stories met MK heb ik ook al meerdere keren gekeken.. Blijft verslavend :D

Iemand een idee hoe ik deze radioshow over kan nemen? Bijna 2 uur lekker saai geklets + wat nummers uit solo en DS periode ! :)
BBC contacten?
pi_168236760
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 21:59 schreef Meike26 het volgende:
Zo.. even een goede kick !

Mark Knopfler is eind vorig jaar, 29 December, te gast geweest bij BBC radio; ‘Johnnie Walker meets ….. Mark Knopfler’ De reden dat ik het nu kick is dat deze radioshow nog 10 dagen online staat en dan verdwijnt..

Nu heb ik geen tijd om naar die show te luisteren en het lijkt me ook wel een tof audio bestand om te bewaren voor later. Guitar stories met MK heb ik ook al meerdere keren gekeken.. Blijft verslavend :D

Iemand een idee hoe ik deze radioshow over kan nemen? Bijna 2 uur lekker saai geklets + wat nummers uit solo en DS periode ! :)
Zie DM. ;)
pi_168237278
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 00:59 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zie DM. ;)
Top ^O^
pi_172002724
Topic kick ;

quote:
The Dire Straits Experience, 24 Mei 2018.

Er zijn bij dit concert zowel zit- als staanplaatsen. Er is vrije plaatskeuze.

De Engelse band Dire Straits mag dan al twintig jaar geleden zijn gestopt, hun muziek blijft onverminderd populair. En dankzij The Dire Straits Experience leeft de erfenis van dit legendarische gezelschap ook op het podium voort. Met in de gelederen Dire Straits-lid Chris White (sax) en Chris Whitten (drums tijdens de On Every Street-tour in 91/92) brengt deze verzameling topmuzikanten alle tijdloze Dire Straits-hits. Frontman Terence Reis zet daarbij een beangstigend goede Mark Knopfler neer, zowel qua zang als gitaarspel. Een heerlijke trip down Telegraph Road, eh, memory lane!
https://www.tivolivredenb(...)ence&utm_content=pop

Reaguurders in dit topic die geinteresseerd zijn om er heen te gaan? Nu ben ik vrij sceptisch over deze tribute band, maar wil er denk ik toch heen gaan, ook al is Mark er niet bij (en zal dat ook niet snel gebeuren) :D
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:23:46 #197
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_172012214
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 22:01 schreef Meike26 het volgende:
Topic kick ;

[..]

https://www.tivolivredenb(...)ence&utm_content=pop

Reaguurders in dit topic die geinteresseerd zijn om er heen te gaan? Nu ben ik vrij sceptisch over deze tribute band, maar wil er denk ik toch heen gaan, ook al is Mark er niet bij (en zal dat ook niet snel gebeuren) :D
Aanrader hoor! Ik heb ze afgelopen mei gezien in Hengelo. Erg goede band en de stem van de zanger komt heel dichtbij die van Knopfler zelf.
pi_172023354
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:23 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Reaguurders in dit topic die geinteresseerd zijn om er heen te gaan? Nu ben ik vrij sceptisch over deze tribute band, maar wil er denk ik toch heen gaan, ook al is Mark er niet bij (en zal dat ook niet snel gebeuren) :D
Aanrader hoor! Ik heb ze afgelopen mei gezien in Hengelo. Erg goede band en de stem van de zanger komt heel dichtbij die van Knopfler zelf.
[/quote]

Thnx voor het laatste zetje ;)

Misschien leuk om in dit topic na te gaan denken over vragen voor deze groep? Evt voor de FP ? Dan hebben we straks redelijk de tijd om er een interview proberen uit te slepen? 8-)
Niet teveel leunend op het verleden, geen gezeur en vingertjes gewijs met Mark etc. Dat word er niet leuker op anders.
pi_172037560
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:42 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Aanrader hoor! Ik heb ze afgelopen mei gezien in Hengelo. Erg goede band en de stem van de zanger komt heel dichtbij die van Knopfler zelf.
Thnx voor het laatste zetje ;)

Misschien leuk om in dit topic na te gaan denken over vragen voor deze groep? Evt voor de FP ? Dan hebben we straks redelijk de tijd om er een interview proberen uit te slepen? 8-)
Niet teveel leunend op het verleden, geen gezeur en vingertjes gewijs met Mark etc. Dat word er niet leuker op anders.
[/quote]


Ah leuk! En volgens mij zijn er geen hard feelings over en weer, tenminste dat was tijdens het concert in Hengelo niet te merken.
pi_179362549
Zit op het moment klaar in Tivoli, grote zaal, over ca 45 minuten begint het concert.. ben benieuwd wat we als zaal te zien en horen krijgen ! :s)
pi_179363060
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:20 schreef Meike26 het volgende:
Zit op het moment klaar in Tivoli, grote zaal, over ca 45 minuten begint het concert.. ben benieuwd wat we als zaal te zien en horen krijgen ! :s)
Veel plezier.
pi_179365170
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:40 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Veel plezier.
Tot nu toe zeker wel mijn centjes waard ^O^ Zit hier goed te genieten. O+

Edit :

Aanrader ^O^ O+

[ Bericht 14% gewijzigd door Meike26 op 25-05-2018 08:10:52 ]
pi_182458536
Het is alweer een paar weken geleden, maar Mark Knopfler heeft weer een nieuw album in de startblokken gezet ! O+

Vanaf 16 November is het album 'Down The Road Wherever' te koop en nu al te preorderen via zijn eigen site markknopfler.com.

Tegelijk met deze bekendmaking, is ook de eerste single gereleased ! De eerste single van het nog te verwachten album heet 'Good On You Son'. Het was even wennen, maar het is wel weer een typische Knopfler plaat en toch ook weer vernieuwend. Hij lijkt zelfs een beetje te kunnen rappen (?).


Oordeel zelf en hopelijk komt Mark snel met tourdata voor de UK en voor Europa ! :)
pi_182668654
Mark Knopfler Announces 2019 World Tour



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naast de bekendmaking van deze wereldtour hebben ze ook een early access programma in het leven geroepen voor fans, welke niet te verkopen zijn zover mij duidelijk is. Hier heb ik mij al voor ingeschreven en ik zou hier eventueel meerdere kaartjes voor kunnen reserveren (ik schiet tijdelijk voor en hoop dan binnen 2/3 dagen betaling te ontvangen, prijs is nog niet bekend gemaakt, geschatte prijs ticket ¤62,50) en eind deze week kunnen deze dan al gekocht worden, waarbij ik dan soort van groepsleider ben. Dus we zouden er een soort Mark/Fok meeting van kunnen maken O-)

Officiële verkoop gaat in op vrijdag 2 november.
  Spellchecker maandag 29 oktober 2018 @ 10:30:19 #205
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_182811374
Zojuist alvast tickets gekocht voor 23-6. Voorverkoop is vanochtend gestart op zijn site (moet je wel voor inloggen daar) :)
Tevens -purist.
pi_182823283
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 10:30 schreef NoBody122 het volgende:
Zojuist alvast tickets gekocht voor 23-6. Voorverkoop is vanochtend gestart op zijn site (moet je wel voor inloggen daar) :)
Dat ging inderdaad soepeltjes. Heb jij een idee hoe dat ophalen van die kaarten werkt? Zal er een speciale ingang zijn waar je met je mail naartoe kan lopen?
  Spellchecker maandag 29 oktober 2018 @ 21:26:50 #207
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_182823971
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:58 schreef BatMutsje het volgende:

[..]

Dat ging inderdaad soepeltjes. Heb jij een idee hoe dat ophalen van die kaarten werkt? Zal er een speciale ingang zijn waar je met je mail naartoe kan lopen?
Dat weet ik ook nog niet zeker (eerste keer dat ik ze in de voorverkoop heb gekocht), maar ik verwacht dat je ze buiten bij het kaartjesloket ('Ticket Office') moet ophalen.

Het bevestigingsmailtje van de kaartaanschaf suggereert dat je daar die hele dag terecht kunt, maar ik zou deze pagina even in de gaten houden voor de zekerheid. Denk dat ze daar later wat gedetailleerdere informatie neerzetten. Waarschijnlijk pas nádat de publieke kaartverkoop is gestart.
Tevens -purist.
pi_182824426
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 07:22 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Kijk alleen maar naar Radio 2, alles wat Paul McCartney uitpoept/kotst/kraamt word gelijk tot kunst verheven, nu al 3 keer een top 10 aan hem ogericht/geassocieerd in de show van JW Roodbeen,
Paul maakt dan ook al sinds hij bij de Beatles zn nummers schreef goed spul en heeft ook wel een bepaalde status in de mainstream pop. The Beatles hadden kerkorgels van werken die vele genres overlapten en die door velen als inspiratie is aangeboord. Daar kun je met de beste wil van de wereld niet een leuk bandje tegenover zetten die even een paar goede songs heeft gemaakt. Ik zal dat toelichten.

quote:
Ik vind het een fijn radio station om naar te luisteren, maar die verheerlijking van Paul en de Beetles is gewoon enorm irritant. En dan soms ook de vraag/opmerking "Wie houdt hier nu niet van? Dan ben je geen muziek liefhebber" Vind ik tenenkrommend en niet nodig. Nee, muziek van The Beetles is heus wel goed, maar het doet mij niets. Ik luister liever naar de Bomfunk Mc's dan wéér een keer een Bietel plaatje. To zo..even zappen naar de volgende zender, ben over 5 minuten weer terug.

Edit: Of, als ik mp3 stick bij me heb, even een album van MK of de Dire Straits aantikken op het scherm. Dan duurt het meestal wat langer voor ik weer naar Radio2 neig.
Dire Straits was een aardige band die enkele meesterwerken van nummers hebben voortgebracht maar niet alle nummers waren hoogvliegers en het was de zoveelste band met een typische jaren '80 gated reverb signature.

De commercie zoog soms de creatieve kracht weg. Sultans of Swing was fantastisch, maar men wilde daarna nog wel zo'n nummer die toen maar even geschreven werd en die ik weleens heb gehoord maar totaal niet is blijven hangen.

Als je de highlights pakt dan heb je aan nummers die niet volledig gladgestreken zijn en iets van een edge hebben o.a. Sultans of Swing, Brothers in Arms, Romeo & Juliet , Money for Nothing...en Calling Elvis (..misschien). Ik draai die nummers en ik heb ze grijs gedraaid en vind ze mooi maar je kunt één Greatest Hits CD compileren waar dat bij The Beatles onbegonnen werk is; zoveel is er verschenen.

Verder loop ik bij DS niet warm voor koude badkamermuzak als Twisting by the Pool en Walk of Life (met zn whoohoo formule) en zovele soortgelijke die nooit zijn blijven hangen. Ik heb echt letterlijk twee of meerdere keren albums een kans gegeven maar het meeste schoot als gestileerde ruis voorbij. Daarom vind ik het moeilijk om mezelf een liefhebber van DS te noemen. Ik neem die andere nummers er niet bij, ze hebben imho erg veel kitch gemaakt.

Ik heb Knopfler als solo artiest veel hoger zitten dan hem bij The Dire Straits. Z'n album privateering is subliem en het is allemaal wat organischer en tijdlozer geworden.

Knopfler is de Sinatra op gitaar, zo makkelijk speelt hij en hij heeft een stem die er in wat doorleefdere vorm nog beter uitkomt. Het is een inspirerende persoonlijkheid maar ook een fractie toegankelijker dan Sir Paul. Die hele aandacht hoeft hij niet te krijgen. Het semi-obscure past veel beter bij zn huidige werk en hij wordt steeds beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 29-10-2018 21:57:12 ]
pi_182850212
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 21:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Paul maakt dan ook al sinds hij bij de Beatles zn nummers schreef goed spul en heeft ook wel een bepaalde status in de mainstream pop. The Beatles hadden kerkorgels van werken die vele genres overlapten en die door velen als inspiratie is aangeboord. Daar kun je met de beste wil van de wereld niet een leuk bandje tegenover zetten die even een paar goede songs heeft gemaakt. Ik zal dat toelichten.

[..]

Dire Straits was een aardige band die enkele meesterwerken van nummers hebben voortgebracht maar niet alle nummers waren hoogvliegers en het was de zoveelste band met een typische jaren '80 gated reverb signature.

De commercie zoog soms de creatieve kracht weg. Sultans of Swing was fantastisch, maar men wilde daarna nog wel zo'n nummer die toen maar even geschreven werd en die ik weleens heb gehoord maar totaal niet is blijven hangen.

Als je de highlights pakt dan heb je aan nummers die niet volledig gladgestreken zijn en iets van een edge hebben o.a. Sultans of Swing, Brothers in Arms, Romeo & Juliet , Money for Nothing...en Calling Elvis (..misschien). Ik draai die nummers en ik heb ze grijs gedraaid en vind ze mooi maar je kunt één Greatest Hits CD compileren waar dat bij The Beatles onbegonnen werk is; zoveel is er verschenen.

Verder loop ik bij DS niet warm voor koude badkamermuzak als Twisting by the Pool en Walk of Life (met zn whoohoo formule) en zovele soortgelijke die nooit zijn blijven hangen. Ik heb echt letterlijk twee of meerdere keren albums een kans gegeven maar het meeste schoot als gestileerde ruis voorbij. Daarom vind ik het moeilijk om mezelf een liefhebber van DS te noemen. Ik neem die andere nummers er niet bij, ze hebben imho erg veel kitch gemaakt.

Ik heb Knopfler als solo artiest veel hoger zitten dan hem bij The Dire Straits. Z'n album privateering is subliem en het is allemaal wat organischer en tijdlozer geworden.

Knopfler is de Sinatra op gitaar, zo makkelijk speelt hij en hij heeft een stem die er in wat doorleefdere vorm nog beter uitkomt. Het is een inspirerende persoonlijkheid maar ook een fractie toegankelijker dan Sir Paul. Die hele aandacht hoeft hij niet te krijgen. Het semi-obscure past veel beter bij zn huidige werk en hij wordt steeds beter.
Mooi gesproken ^O^ Niet helemaal met je eens, maar je hebt er kijk op en wbt Mark Knopfler beter dan in zijn DS periode kan ik het wel helemaal mee eens zijn _O_
pi_182850228
Ik heb de pre-sale overigens totaal gemist... :') }:|

Nu verkoopt MK de Ziggo Dome lang niet zo snel uit als een Justin Timberlake, dus vrijdag ochtend, middag of avond maar reserveren dan.
  Forum Admin vrijdag 2 november 2018 @ 14:16:47 #211
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_182898314
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 05:34 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb de pre-sale overigens totaal gemist... :') }:|

Nu verkoopt MK de Ziggo Dome lang niet zo snel uit als een Justin Timberlake, dus vrijdag ochtend, middag of avond maar reserveren dan.
Net waren er nog genoeg tickets.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_182906192
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:16 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Net waren er nog genoeg tickets.
Ik heb vanmiddag een ticket gekocht, eerste rang, rij 1 :)
  Forum Admin vrijdag 2 november 2018 @ 21:07:34 #213
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_182906937
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:43 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik heb vanmiddag een ticket gekocht, eerste rang, rij 1 :)
Idem. Heb er zin in.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 2 november 2018 @ 23:20:25 #214
263417 Keyos
Like a Boss
pi_182910064
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 20:43 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik heb vanmiddag een ticket gekocht, eerste rang, rij 1 :)
Haha nice, geniet ervan! Had dat met zijn extra ingelaste concert in Zwolle wat jaren terug. Had op de minuut van de pre-sale kaarten gekocht, exact de twee stoeltjes midden eerste rij. Ronduit geweldige ervaring.

Stukken beter dan halverwege de zaal in zo'n Ziggo Dome, dat werkt niet met intieme muziek als dat van Knopfler.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 2 november 2018 @ 23:23:52 #215
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_182910146
Hier ook twee kaarten in de pocket. Gezellig met Pa naar Knopfler. Zin in.
pi_182924113
Gisteren trouwens de tweede plaat gereleased van het nieuwe album.


Het nummer pakt mij nog niet helemaal, wat ik wel hoor is dat Mark wel experimenteert met een nieuw moderner geluid al hoor je nog duidelijk de MK sound erin. 'Good On You Son' viel gelijk lekker in de smaak. Benieuwd naar de rest :s) ^O^

Nog twee weekjestot album in brievenbus valt *O*
pi_182942857
Zojuist via Twitter kwam ik er achter dat Mark afgelopen week een nummer heeft gecoverd op de Engelse radio, BBC 2.

En niet zomaar een nummer O+

Geniaal, heel eenvoudig met wat lijkt een resonator gitaar. Love it. Stiekem hoop ik wel dat hij het nummer ook tijdens de tour gaat spelen *O*
pi_182951729
Inmiddels ook tickets in the pocket!
-mRc-
pi_183031978
Zijn er hier meer die mee doen met het locatie spel via MK zijn Twitter profiel ?! :D
(Wel via Chrome bezoeken, anders krijg je een link naar een Google play site met de album tracks.. )

Zojuist de exacte locatie gevonden van waar de albumhoes foto is gefotografeerd... Doordat ik niet volgens de regels zomaar linkjes mag droppen, verwijs ik jullie naar MK zijn Twitter profiel en één van zijn laatste tweets. Er zijn mooie prijzen te winnen ;)

Succes gewenst ^O^
pi_183032249
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 21:50 schreef Beathoven het volgende:
Paul maakt dan ook al sinds hij bij de Beatles zn nummers schreef goed spul en heeft ook wel een bepaalde status in de mainstream pop. The Beatles hadden kerkorgels van werken die vele genres overlapten en die door velen als inspiratie is aangeboord.
Het beste werk kwam vooral van Lennon tho.

En wat Paul na de Beatles maakte is vooral kitseriche en glijerige 13-in één-dozijn rommel.
pi_183044970
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2018 22:15 schreef Techno het volgende:

[..]

Het beste werk kwam vooral van Lennon tho.

En wat Paul na de Beatles maakte is vooral kitseriche en glijerige 13-in één-dozijn rommel.
Eens.. ik kan de muziek van Paul (na de Beatles) ook niet echt noemen of goed vinden. Kijk je naar andere grootheden, zoals Mark, Paul Simon of Phil Collins hebben zij toch echt beter werk afgeleverd, al is Phil sinds dat hij soundtrack maakte voor Brother Bear ook nooit meer echt top geweest.

Ik vraag mij ineens af, maakt Eric Clapton nou nog wel eens wat? :@
pi_183049008
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 16:40 schreef Meike26 het volgende:
Ik vraag mij ineens af, maakt Eric Clapton nou nog wel eens wat? :@
Happy Xmas Album, nog geen maand oud :7

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2018 20:23:40 ]
  Spellchecker zondag 23 juni 2019 @ 12:05:59 #223
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_187562321
*schop*

Vandaag is dan toch den dag ^O^
Tevens -purist.
pi_187562360
Hehe daar ga ik vanavond naar toe :Y
Have fun iedereen !

Zou hij ook plaatjes als brothers in arms spelen ?

Tijdens deze tour wel gespeeld zie ik !! Vet !

quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 12:05 schreef NoBody122 het volgende:
*schop*

Vandaag is dan toch den dag ^O^
Ga jij ook ?
Ik was hier...
pi_187563544
Hier ook een bezoeker van het concert van vanavond ! O+

Eerste ring, vak 103 !
pi_187566713
Gaan we nog meeten vanavond? Vóór of na concert? :s)
pi_187566728
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 12:10 schreef Nismo91 het volgende:
Hehe daar ga ik vanavond naar toe :Y
Have fun iedereen !

Zou hij ook plaatjes als brothers in arms spelen ?

Tijdens deze tour wel gespeeld zie ik !! Vet !
[..]

Ga jij ook ?
Ik hoop voornamelijk weer op Father and Son gevolgd door Hill Farmers Blues. O+

Edit: Binnen, best mooi plekje https://www.gtplanet.net/(...)82/full?d=1561308918 O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Meike26 op 23-06-2019 19:02:07 ]
  maandag 24 juni 2019 @ 04:17:43 #228
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_187574879
Was mooi gisteren!

Speedway at Nazerath, wat een top lied.
  Forum Admin maandag 24 juni 2019 @ 06:59:08 #229
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_187575113
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 13:47 schreef Meike26 het volgende:
Hier ook een bezoeker van het concert van vanavond ! O+

Eerste ring, vak 103 !
Dan zaten we relatief naast elkaar. 102. Magistraal weer overigens.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_187575155
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 17:27 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik hoop voornamelijk weer op Father and Son gevolgd door Hill Farmers Blues. O+

Edit: Binnen, best mooi plekje https://www.gtplanet.net/(...)82/full?d=1561308918 O+
Wat was het dik hè om hem in het echt te zien en horen spelen !

Ik zat tegenover je in die ring iets meer naar voren.
Ik was hier...
pi_187575826
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 04:17 schreef Printerkabel het volgende:
Was mooi gisteren!

Speedway at Nazerath, wat een top lied.
Inderdaad !!

Zover ik weet is het nummer een soort ode aan alle mensen in de racerij, maar ook aan NASCAR legende Dale Earnhardt Sr.
Het mooiste is nog hoe het nummer zich opbouwd tot de race begint en steeds sneller gaat, geïllustreerd met de lichttechniek tot de witte vlag en finish vlag aan toe !

Ik heb het niet vaak dat ik huil bij muziek, maar hier kwamen 2 passies, Mark & autosport, even heeel goed samen O+ O+
pi_187575838
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 06:59 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Dan zaten we relatief naast elkaar. 102. Magistraal weer overigens.
Ik heb weinig van het weer meegekregen tijdens het concert :P
  Spellchecker dinsdag 25 juni 2019 @ 17:39:58 #233
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_187600787
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 12:10 schreef Nismo91 het volgende:
Hehe daar ga ik vanavond naar toe :Y
Have fun iedereen !

Zou hij ook plaatjes als brothers in arms spelen ?

Tijdens deze tour wel gespeeld zie ik !! Vet !
En eergisteren ook gelukkig :)

Hij speelde de eerste 2-3 concerten van deze tour Telegraph Road. Daarna werd dat Brothers in Arms, en nu wordt die afgewisseld met Piper to the End.
quote:
[..]

Ga jij ook ?
Yep, ik was er ook. Rij 9 beneden, precies in het midden ^O^
Tevens -purist.
  Spellchecker dinsdag 25 juni 2019 @ 18:00:33 #234
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_187601183
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 04:17 schreef Printerkabel het volgende:
Was mooi gisteren!

Speedway at Nazerath, wat een top lied.
Vooral de combinatie met On Every Street is erg goed ook. Daar is hij in 2015 mee begonnen, in het Amerikaanse deel van de toer :P
Tevens -purist.
pi_187603858
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 17:39 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

En eergisteren ook gelukkig :)

Hij speelde de eerste 2-3 concerten van deze tour Telegraph Road. Daarna werd dat Brothers in Arms, en nu wordt die afgewisseld met Piper to the End.
[..]

Yep, ik was er ook. Rij 9 beneden, precies in het midden ^O^
Echt geweldig was het !
Ik was hier...
pi_187604660
Oké, even een lijstje over het concert van zondag, om een beetje een beeld te krijgen (niet dat ik er wat mee ga doen, maar gewoon leuk om verschillende meningen te lezen.

Wat was voor jou ;

Beste nummer van het concert.
Minste nummer van het concert.
Grootste verrassing van het concert.

Meeste waar je naar hebt uitgekeken wat wel gespeeld is en welk nummer voor jou mistte ?!

De algemene indruk van het concert?
Zou je bij een volgende tour misschien meerdere keren (steden) gaan?!

[ Bericht 4% gewijzigd door Meike26 op 25-06-2019 21:20:55 ]
pi_187605237
Mijn bijdrage -
Beste nummer van het concert - Speedway at Nazereth, omdat mijn passie voor autosport + muziek van Mark echt ultiem samen komt in dit nummer + de fantastisch simpele manier van snelheid die ze gecreëerd hebben met de lichttechniek.
Deze gevolgd door Done With Bonaparte (grootste verrassing wel, heerlijk Folkish).

Minste nummer van het concert, alhoewel het verhaal van Matchstickman mij wel aangreep, vond ik het nummer wat doods en kreeg ik echt het gevoel van "oké, next", niet echt geschikt voor een Ziggodome, meer iets voor een kleinere venue.

Meeste waar je naar hebt uitgekeken wat wel gespeeld is en welk nummer voor jou mistte ?!
Naast Speedway at Nazereth keek ik ook uit naar Postcards from Paraguay en dankzij de blazers nog exotischer en Zuid Amerikaans dan bij vorige tour, waar het intro toen nog gebruikt werd voor de voorstel ronde. Mooi ook hoe dat kaal en persoonlijker is gemaakt. Gek genoeg vond ik dat minder storend dan bij Matchstickman.

Father & Son en Hill Farmers Blues heb ik toch wel wat gemist dit concert, zeker ook door de aanwezigheid van de Piper, saxofoon en trompettist. Leuke is wel, om mij heen hoorde ik na het concert ook wat mensen klagen dat er geen Sultans Of Swing is gespeeld en dat vond ik persoonlijk juist weer een pluspunt. Hij heeft dat niet nodig, zeker niet als de andere grote klassiekers al gespeeld worden/zijn.

De algemene indruk van het concert?
Ik vond deze editie beter dan 4 jaar geleden. Bij de Tracker-tour kwam het wat gehaaster over, alsof hij er geen lol in had. Alsnog ook een top concert toen, maar nu met dit concert zag ik meer vreugde en waardering naar zijn band en het publiek.

Zou je bij een volgende tour misschien meerdere keren (steden) gaan?!
Ja, bij een volgende tour ga ik zeker naar Newcastle of Glasgow denk ik, zijn home ground, heel benieuwd hoe dat gaat zijn !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')