nergens op. waar ik ook niet tegen kan zijn te smalle parkeerplaatsen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:13 schreef k_man het volgende:
Irritaties op het parkeerterrein.
Ik ben zuinig op mijn autootje, dus ik probeer 'm altijd een beetje uit de buurt van andere auto's te parkeren. Zo ook gisteren. Geparkeerd op een deel van het parkeerterrein waar verder niemand anders stond.
Kom ik terug, is er één auto bijgekomen. Verder nog steeds volkomen leeg. Die ene auto staat echter pal naast de mijne. En met pal ernaast bedoel ik: op slechts enkele centimeters.
Waar slaat dat op?
Dat doe ik ook vaak. Uit automatisme. Heb je een heel leeg parkeerterrein, en dan alsnog tussen twee auto's parkeren. Uiteraard niet op 5 cm, maar gewoon zoals normaal. Snap het probleem niet, zolang je geen schades hebt boeit dat toch geen zak?quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:13 schreef k_man het volgende:
Irritaties op het parkeerterrein.
Ik ben zuinig op mijn autootje, dus ik probeer 'm altijd een beetje uit de buurt van andere auto's te parkeren. Zo ook gisteren. Geparkeerd op een deel van het parkeerterrein waar verder niemand anders stond.
Kom ik terug, is er één auto bijgekomen. Verder nog steeds volkomen leeg. Die ene auto staat echter pal naast de mijne. En met pal ernaast bedoel ik: op slechts enkele centimeters.
Waar slaat dat op?
Ik ben nog steeds best wel slecht in fileparkeren kwam ik vanmorgen achterquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat doe ik ook vaak. Uit automatisme. Heb je een heel leeg parkeerterrein, en dan alsnog tussen twee auto's parkeren. Uiteraard niet op 5 cm, maar gewoon zoals normaal. Snap het probleem niet, zolang je geen schades hebt boeit dat toch geen zak?
Overigens zijn parkeervakken wel vaak veel te smal ja. Allemaal gemaakt voor de gemiddelde dinky toy.
Fileparkeren is ook gewoon zo'n ding wat je pas leert door het vaak te doen. Doe je het vrijwel nooit, dan is de kans dat je staat te prutsen bij die ene keer dat het wel moet gewoon aanwezig. Genoeg trucjes, maar uiteindelijk doe je het op gevoel. Iedereen die roept dat je een wijf bent als je het niet kan, heeft een te klein gevalletje van onderen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds best wel slecht in fileparkeren kwam ik vanmorgen achter
Achteruit/vooruit in een vak is not problem, maar fileparkeren blijf ik een beetje een noob in.
En nee ik ben geen wijf, ik doe het gewoon veel te weinig.
Really?quote:
Vooral het laatste regeltje is dus een leuke:quote:. Aan de kantonrechter moet worden toegegeven, dat de besluitgever - met name door de eis te laten vallen, dat de rechts inhalende bestuurder zich ook in een file moet bevinden - noch in de tekst van, noch in de toelichting op art. 13 RVV1990 duidelijke grenzen heeft gesteld aan de uitzondering op het beginsel, dat inhalen links geschiedt. Wel blijkt uit de nota van toelichting op art. 13 RVV1990, zoals door de kantonrechter overwogen, dat de besluitgever is uitgegaan van het in de praktijk geldende en voor elke verkeersdeelnemer duidelijke beeld, dat een file een rij voertuigen is van een beduidende lengte, waarvan de rijsnelheid wordt bepaald door het overige verkeer en die stilstaat dan wel zich langzaam voortbeweegt. De besluitgever sluit echter - kennelijk bij wijze van uitzondering op het gangbare filebegrip - niet uit, dat een beperkte rij voertuigen, die relatief snel rijdt een file kan vormen.
quote:De besluitgever sluit echter - kennelijk bij wijze van uitzondering op het gangbare filebegrip - niet uit, dat een beperkte rij voertuigen, die relatief snel rijdt een file kan vormen.
Nog steeds gebaseerd op een norm uit 1970, toen iedereen in een kever, eend of renault4 reed. Kijk maar eens, gemiddelde vak is zo'n 1,50 breed en heeft vervolgens 90 cm ertussen zitten. Wat ik ook wel zie is een vak van 2,10 breed en dan 30 ertussen. Komt allemaal op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:26 schreef BigSmurf het volgende:
Overigens zijn parkeervakken wel vaak veel te smal ja. Allemaal gemaakt voor de gemiddelde dinky toy.
Je ergo in het vorige topic is dus jouw zeer ruime interpretatie. Bedankt voor je smileysquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Really?
http://uitspraken.rechtsp(...)NL:GHLEE:2003:AO0788
[..]
Vooral het laatste regeltje is dus een leuke:
[..]
Ik had gisteravond ook zo'n kutviool die wel effe heel sociaal ruimte ging maken voor een invoeger; hij vergat alleen in zijn spiegel te kijken en in te schatten dat ik met 130 aan kwam rijden, en ook dat ik het niet zo fijn zou vinden als hij dat flikte zo'n 100 meter voor mijn neus...quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:13 schreef Garbageman het volgende:
ik merk dat ik bij invoegers steeds een baan naar links opschuif, ook al hoeft dat helemaal niet en moet de invoeger wettelijk zelfs voorrang geven aan mij. Heel af en toe kom ik iemand tegen die dat begrijpt en gewoon voor of achter mij invoegt, maar nog veel vaker moeten ze persé op dat ene stukje van de (lege!) snelweg rijden waar ik toevallig net rij. Dus dan ga ik maar naar links, waarna de invoeger exact net zo snel gaat rijden als ik. Ik besta blijkbaar niet, ook al rij ik in een grote rode auto met een stinkende dieselmotor Nou dan geef ik wel gas en dan komen ze er wel achter dat ik besta. (volgas met oude diesel)
Jup. Echt drama. En ook al is het OV wel aangelegd, het is voor veel mensen gewoon een waardeloos alternatief in alle opzichten.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nog steeds gebaseerd op een norm uit 1970, toen iedereen in een kever, eend of renault4 reed. Kijk maar eens, gemiddelde vak is zo'n 1,50 breed en heeft vervolgens 90 cm ertussen zitten. Wat ik ook wel zie is een vak van 2,10 breed en dan 30 ertussen. Komt allemaal op hetzelfde neer.
Ander probleem is, vooral in nieuwbouwwijken, dat gemeenten mensen het OV in willen hebben. Wordt er berekend dat er 1,8 auto per huishouden zal zijn, dan worden er parkeerplaatsen aangelegd voor 1,2 of 1,3 auto per huishouden. Echter vergeten gemeenten in de eerste maanden van zo'n wijk al volwaardig OV te laten rijden.
Mijn favoriete bumperkleverpestmethode.quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:13 schreef Garbageman het volgende:
Nou dan geef ik wel gas en dan komen ze er wel achter dat ik besta. (volgas met oude diesel)
Dan heb ik liever dat ze zonder rijden.quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:51 schreef Garbageman het volgende:
Joh, je mag blij zijn dat ze uberhaupt het licht áán doen
En voor mensen met een normaal postuur. Ik moest laatst een auto uit zo'n smal parkeervak halen omdat mevrouw (maatje 52 ofzo) niet bij het portier van haar Twingo kon komen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Overigens zijn parkeervakken wel vaak veel te smal ja. Allemaal gemaakt voor de gemiddelde dinky toy.
Probleem bij mij, zijn de lokale winkels, waarboven woningen zijn gebouwd. Die parkeerplaatsen mogen aan de eisen van parkeerplaatsen voor woonwijken voldoen, die smaller mogen zijn, dan bij winkels. Ofwel, mijn middenklasser, past al jaren net in een vak en dan steken de spiegels buiten het vak.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nog steeds gebaseerd op een norm uit 1970, toen iedereen in een kever, eend of renault4 reed. Kijk maar eens, gemiddelde vak is zo'n 1,50 breed en heeft vervolgens 90 cm ertussen zitten. Wat ik ook wel zie is een vak van 2,10 breed en dan 30 ertussen. Komt allemaal op hetzelfde neer.
Ander probleem is, vooral in nieuwbouwwijken, dat gemeenten mensen het OV in willen hebben. Wordt er berekend dat er 1,8 auto per huishouden zal zijn, dan worden er parkeerplaatsen aangelegd voor 1,2 of 1,3 auto per huishouden. Echter vergeten gemeenten in de eerste maanden van zo'n wijk al volwaardig OV te laten rijden.
Dat laatste doe ik al ruim 10 jaar. Gaat prima op de fiets, je wordt steeds handiger met efficient je fietstassen inpakken.quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Probleem bij mij, zijn de lokale winkels, waarboven woningen zijn gebouwd. Die parkeerplaatsen mogen aan de eisen van parkeerplaatsen voor woonwijken voldoen, die smaller mogen zijn, dan bij winkels. Ofwel, mijn middenklasser, past al jaren net in een vak en dan steken de spiegels buiten het vak.
Eenzelfde middenklasser past er dus niet naast.
B4: Nee de boodschappen voor een hele week, van een gezin, neem ik niet lopend of op de fiets mee.
Ook als je het wel allemaal volgens de regeltjes doet kan t nog steeds gebeuren dat je lichtbeeld een halve meter naar boven schuift. Ik geloofde t ook niet, tot vorige week - nieuw H7 lampje ingezet, klikte keurig vast, maar toch stond 'ie veel hoger op de muur te schijnen dan z'n voorganger.quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:49 schreef Gummiebeer het volgende:
Mensen.. hoe moeilijk is het nou om een halogeen lampje correct te plaatsen, net op de manier dat die eruit ging? Snapt men niet dat het gehele lichtbeeld verneukt wordt als je het lampje niet goed plaatst? Als ik maar licht heb zeker...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |