abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 december 2014 @ 14:43:29 #1
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_147390865
The Capital of the World:



<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis.
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
• Station (Metro Bedford Av, probeer de truffel Mac 'n Cheese for brunch/lunch)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen.
• Jersey Garden vlakbij Newark airport (230 outlet winkels onder 1 dak, directe busverbinding vanuit Manhattan)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
• Bushwick (afstappen metro Jefferson St voor supertoffe graffiti op elke straathoek)
• Williamsburg (toen Manhattan te duur werd, werd er massaal uitgeweken naar Williamsburg, het resultaat is een toffe hipsterwijk vol met leuke bars, winkeltjes etc.)

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).
Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat daar waar allerlei biowinkels etc te vinden zijn, de local hipsters er een leuke buurt van gemaakt hebben, met doorgaans veel kunst/boetiekjes/winkeltjes.

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
www.opodo.com
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
#FreeHat
  maandag 8 december 2014 @ 15:31:08 #2
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_147392369
Wat is New York toch mooi in de winter O+







#FreeHat
pi_147394274
afgelopen januari met een gevoelstemperatuur van -30 door Manhattan mogen lopen. Laagje sneeuw erbij en het voelde helemaal af... :)
Hooray for boobies!
  maandag 8 december 2014 @ 18:17:00 #4
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_147397844
Toen wij de laatste dagen van december in new york waren zag die kerstboom bij rockefeller centre er toch iets minder groen uit :9
Wat doe ik hier?
pi_147398504
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:31 schreef DuvelDuvel het volgende:
Wat is New York toch mooi in de winter O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Idd, ik ben blij dat ik vorig jaar New York in de sneeuw heb mogen meemaken O+
  maandag 8 december 2014 @ 22:35:30 #6
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_147408354
21 Maart ga ik met 2 vrienden. Op een gezellige verjaardag vorig jaar een beetje tussen neus en lippen over gehad en van't weekend doorgepakt!

Zaterdagochtend heel vroeg vliegen dus daar in de middag over. En dan vrijdagavond weer weg.
We zitten in hotel Bentley vlakbij de queensboro bridge.

Heb er nu al zin in maar moeten nog 3 maand wachten.

Tips alvast welkom :)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_147408905
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:31 schreef DuvelDuvel het volgende:
Wat is New York toch mooi in de winter O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heel vet!
pi_147409053
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 22:35 schreef Daywalk3r het volgende:
21 Maart ga ik met 2 vrienden. Op een gezellige verjaardag vorig jaar een beetje tussen neus en lippen over gehad en van't weekend doorgepakt!

Zaterdagochtend heel vroeg vliegen dus daar in de middag over. En dan vrijdagavond weer weg.
We zitten in hotel Bentley vlakbij de queensboro bridge.

Heb er nu al zin in maar moeten nog 3 maand wachten.

Tips alvast welkom :)
Meatpacking district kun je stappen als je wilt, maar zorg wel dat je redelijk nette kleren aan hebt. Een pak is overdreven maar er beetje tussenin. Als je in een shirtje bent val je beetje buiten de boot. Tenminste die ene keer dat ik er was wel :')
pi_147420903
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:31 schreef DuvelDuvel het volgende:
Wat is New York toch mooi in de winter O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Afgelopen februari deze iPhone-snapshot genomen:

pi_147421025
Afgelopen februari in Central Park, wat was dat magisch!

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_147421034
1532058_603319279717662_377706584_n.jpgheb een foto in mijn fobo met een zo goed als leeg CP rond 10.00 uur. Te koud, teveel sneeuw.... :)
Hooray for boobies!
  dinsdag 9 december 2014 @ 15:04:13 #12
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_147422581
The Mall is een populaire plek voor ons Fokkers zie ik :)
#FreeHat
pi_147423369
ik voel een Mall meeting aankomen! 8-) ;)
Hooray for boobies!
pi_147446796
Dit word dus geen sneeuw met de kerst in New York als ik de vooruitzichten zie van het weer, vertrek over precies een week voor de 2e keer naar New York, kan niet wachten !
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
pi_147456685
Vanmiddag rondgekeken voor een verblijfplaats in de Meivakantie, hotels zijn dan vrij duur. Vorige keer in Mulberry gezeten voor 500pp(3 man) 8 nachten maar dat zit er nu niet meer in. Ook pakketprijzen bij bv Arke nagekeken maar dat is ook minimaal 1300 pp. Zakken die pakketprijzen nog in bv de KLM werelddealweken?

In Europa ook ervaring met Airbnb maar geloof dat dat in New York wel wat anders ligt toch?
  woensdag 10 december 2014 @ 22:00:40 #16
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_147468072
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:56 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Afgelopen februari deze iPhone-snapshot genomen:

[ afbeelding ]
Gelukkig met de iPhone genomen. Anders was het wel tegengevallen!!
:{w
  woensdag 10 december 2014 @ 22:05:41 #17
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_147468293
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:24 schreef vanpers het volgende:
Vanmiddag rondgekeken voor een verblijfplaats in de Meivakantie, hotels zijn dan vrij duur. Vorige keer in Mulberry gezeten voor 500pp(3 man) 8 nachten maar dat zit er nu niet meer in. Ook pakketprijzen bij bv Arke nagekeken maar dat is ook minimaal 1300 pp. Zakken die pakketprijzen nog in bv de KLM werelddealweken?

In Europa ook ervaring met Airbnb maar geloof dat dat in New York wel wat anders ligt toch?
Op Tix.nl

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_147470392
Aanrader vind ik het Yotel, als je zoals ik in je eentje bent.
Hebben op iedere verdieping ook een combinatie van 2 slaapkamers met afgesloten halletje er tussen.
Toplocatie!!! 42 street 10th avenue dus op loopafstand van times Square :)
Hell To The Liars
  woensdag 10 december 2014 @ 23:09:28 #19
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_147470671
Wij betalen trouwens 900pp. 21 Maart zaterdagvroeg weg, vrijdagavond laat terug.
Bentley hotel met z'n 3'en op 1 kamer.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_147470890
Eerste keer NY in je eentje.
Op maandag aankomen, daarna 6 volle dagen daar, en dan op een dinsdag weer vertrekken. Is dat voor een eerste keer veel of weinig? :@ :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 10 december 2014 @ 23:32:20 #21
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_147471476
quote:
2s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:15 schreef KaBuf het volgende:
Eerste keer NY in je eentje.
Op maandag aankomen, daarna 6 volle dagen daar, en dan op een dinsdag weer vertrekken. Is dat voor een eerste keer veel of weinig? :@ :)
Is prima te doen hoor. Wij waren er 9 dagen inclusief vertrekdag, maar wij hebben ook 2 dagen besteed aan dagtripjes naar Boston en Washington. Op zich hebben we alles in NYC kunnen zien en dan nog wat meer :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_147471838
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Is prima te doen hoor. Wij waren er 9 dagen inclusief vertrekdag, maar wij hebben ook 2 dagen besteed aan dagtripjes naar Boston en Washington. Op zich hebben we alles in NYC kunnen zien en dan nog wat meer :P
Dank! :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_147475371
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:05 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Op Tix.nl

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de tip, maar voor 1400 euro krijg ik ook wel wat gevonden. Misschien gewoon accepteren dat het duurder is dan 2 jaar geleden(komt ook door de stand van dollar-euro).

Ticket zal met KLM wereld dealweken ongeveer uitkomen op 529 pp. verwacht ik. We laten deze prijzen gewoon nog even op ons inwerken en beslissen begin volgend jaar.
pi_147475460
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:00 schreef vanpers het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, maar voor 1400 euro krijg ik ook wel wat gevonden. Misschien gewoon accepteren dat het duurder is dan 2 jaar geleden(komt ook door de stand van dollar-euro).

Ticket zal met KLM wereld dealweken ongeveer uitkomen op 529 pp. verwacht ik. We laten deze prijzen gewoon nog even op ons inwerken en beslissen begin volgend jaar.
je woont in het westen of kun je nog uitwijken naar bv brussel of dusseldorf?
Hooray for boobies!
pi_147475475
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:07 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

je woont in het westen of kun je nog uitwijken naar bv brussel of dusseldorf?
Woon in het zuiden dus zou geen probleem zijn.

Zoek wel het liefst een rechtstreekse vlucht en deel liever geen badkamer. Of gedraag ik me dan als een verwend kind?
pi_147475540
3 man op 1 kamer 8 nachten in mei? en mag het ook bv long island of harlem zijn waar je verblijft?
Hooray for boobies!
pi_147475662
http://www.tripadvisor.nl(...)k_City_New_York.html

11 mei heen 19 mei terug dan kom ik voor 3 personen op 1252 p.p. vanaf dusseldorf. dan heb ik alleen gekeken naar het hotel en ligging, iets verder uit de buurt gaat het al richting de 1000 euro p.p. :)
Hooray for boobies!
pi_147476663
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:13 schreef Spockjuh_ het volgende:
3 man op 1 kamer 8 nachten in mei? en mag het ook bv long island of harlem zijn waar je verblijft?
Je hebt me verkeerd begrepen(ofja ik heb het niet duidelijk gezegd), de vorige keer waren we met 3en. Nu ga ik met zijn 2en.

Verder moet ik rekening houden met de meivakantie in het zuiden, dus vertrekken tussen 2 en 5 mei.

Maar niemand weet of dat de package deals van bv Arke zakken in de KLM wereld deal weken?
pi_147478156
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:14 schreef vanpers het volgende:

[..]

Je hebt me verkeerd begrepen(ofja ik heb het niet duidelijk gezegd), de vorige keer waren we met 3en. Nu ga ik met zijn 2en.

Verder moet ik rekening houden met de meivakantie in het zuiden, dus vertrekken tussen 2 en 5 mei.

Maar niemand weet of dat de package deals van bv Arke zakken in de KLM wereld deal weken?
anders lees ik onderdaad ff beter... ;) zal straks een 2e poging doen.

wat betreft de prijzen is het altijd lastig, denk niet dat je daar op moet gokken. Enige wat eej verschil kan maken is de kerosine prijs
Hooray for boobies!
pi_147484888
http://www.expedia.nl/New(...)tkn=Wt79g37QgVvfSYm8

1137 en een redelijke prijs/kwaliteits verhouding. ander hotel met goede reviews en locatie gaat richting de 1210 euro.

http://www.expedia.nl/New(...)tkn=RGV69lnuj9GmfHex
Hooray for boobies!
pi_147486065
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:48 schreef Spockjuh_ het volgende:
http://www.expedia.nl/New(...)tkn=Wt79g37QgVvfSYm8

1137 en een redelijke prijs/kwaliteits verhouding. ander hotel met goede reviews en locatie gaat richting de 1210 euro.

http://www.expedia.nl/New(...)tkn=RGV69lnuj9GmfHex
Sowieso bedankt voor de tip om eens op die pagina te kijken. Kwa ligging zou ik eerder voor de eerste gaan dan de tweede. Had hem even aangepast naar 4 tm 12 mei. Wel fijn dat je dan vluchten kan kiezen. Wat bv bij Arke niet gaat.
pi_147486884
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:30 schreef vanpers het volgende:

[..]

Sowieso bedankt voor de tip om eens op die pagina te kijken. Kwa ligging zou ik eerder voor de eerste gaan dan de tweede. Had hem even aangepast naar 4 tm 12 mei. Wel fijn dat je dan vluchten kan kiezen. Wat bv bij Arke niet gaat.
zelf zoek altijd eerst hier en ga dan zelf speuren naar losse vlucht en hotel of dat nog iets goedkoper kan.... ;) dan is deze voor de vluchten ook een mooie http://matrix.itasoftware.com/
Hooray for boobies!
pi_147487012
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:57 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

zelf zoek altijd eerst hier en ga dan zelf speuren naar losse vlucht en hotel of dat nog iets goedkoper kan.... ;) dan is deze voor de vluchten ook een mooie http://matrix.itasoftware.com/
Het idee kwam sowieso door de KLM werelddealweken waarmee je voor 529(verwacht ik) een retourtje New York hebt. Ook daar kun je de tijden kiezen. Daarna ging ik kijken naar een hotel maar dat viel tegen(en ik bedoel met tegenvallen dat het een stuk duurder is dan 2 jaar terug).

In Europa maken we regelmatig gebruik van Airbnb maar om dit in New York te doen had ik zo mijn twijfels.
pi_147487128
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:00 schreef vanpers het volgende:

[..]

Het idee kwam sowieso door de KLM werelddealweken waarmee je voor 529(verwacht ik) een retourtje New York hebt. Ook daar kun je de tijden kiezen. Daarna ging ik kijken naar een hotel maar dat viel tegen(en ik bedoel met tegenvallen dat het een stuk duurder is dan 2 jaar terug).

In Europa maken we regelmatig gebruik van Airbnb maar om dit in New York te doen had ik zo mijn twijfels.
heb het 2x gedaan en geen enkel probleem gehad. kwestie van goed de reviews checken en een grondige search op google naar de personen waar je wil slapen... ;)
Hooray for boobies!
  donderdag 11 december 2014 @ 17:14:11 #35
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_147487429
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:00 schreef vanpers het volgende:

[..]

Het idee kwam sowieso door de KLM werelddealweken waarmee je voor 529(verwacht ik) een retourtje New York hebt. Ook daar kun je de tijden kiezen. Daarna ging ik kijken naar een hotel maar dat viel tegen(en ik bedoel met tegenvallen dat het een stuk duurder is dan 2 jaar terug).

In Europa maken we regelmatig gebruik van Airbnb maar om dit in New York te doen had ik zo mijn twijfels.
Heb het ook gedaan dit jaar en beviel hartstikke goed. Net als hierboven aangegeven wordt moet je gewoon goed de reviews checken, maar dat is bij een hotel natuurlijk ook.
#FreeHat
pi_147495321
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:04 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

heb het 2x gedaan en geen enkel probleem gehad. kwestie van goed de reviews checken en een grondige search op google naar de personen waar je wil slapen... ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:14 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Heb het ook gedaan dit jaar en beviel hartstikke goed. Net als hierboven aangegeven wordt moet je gewoon goed de reviews checken, maar dat is bij een hotel natuurlijk ook.
Misschien kunnen jullie me beide (via DM eventueel) laten weten waar jullie met airbnb geweest zijn.
pi_147526954
Ik ben hier geweest, was erg goed https://www.airbnb.nl/rooms/871030

[ Bericht 0% gewijzigd door oompaloompa op 12-12-2014 21:16:39 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_147594120
Als ik voor een Airbnb locatie ga wil ik toch wat dichter in hartje New York zitten. Afgelopen week goed nieuws gehad dus misschien dat we toch wel voor de "duurdere" prijs die kant op gaan.

Maar meer mensen met Airbnb ervaringen in New York zijn altijd welkom.
  maandag 15 december 2014 @ 11:10:52 #39
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_147596235
Ja, AirBnB O+! Wij hebben een superervaring gehad en kan het adres dan ook van harte aanbevelen. Locatie is redelijk centraal, dicht bij een metro dus je bent ook snel onderweg.

https://www.airbnb.nl/rooms/756941?s=jCUQ
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_147600619
quote:
17s.gif Op maandag 15 december 2014 11:10 schreef Debsterr het volgende:
Ja, AirBnB O+! Wij hebben een superervaring gehad en kan het adres dan ook van harte aanbevelen. Locatie is redelijk centraal, dicht bij een metro dus je bent ook snel onderweg.

https://www.airbnb.nl/rooms/756941?s=jCUQ
Had jou tip al voorbij zien komen. Het liefst zoek ik iets onder 59.

Vorige hotel zat in Mulberry street en zat nu naar Comfort Inn Chelsea te kijken bij 25.

Is beide trouwens geen Airbnb, maar gewoon hotel.
pi_147631831
Comfort inn ben ik geweest... superlocatie!!!
Be brave. Be kind.
pi_147636743
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:41 schreef Esje-lief het volgende:
Comfort inn ben ik geweest... superlocatie!!!
En verder, los van de locatie?

Weet eigenlijk niet hoe ik erbij terecht ben gekomen maar het beviel me ook meteen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:37:40 #43
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_147637112
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 08:45 schreef vanpers het volgende:
Als ik voor een Airbnb locatie ga wil ik toch wat dichter in hartje New York zitten. Afgelopen week goed nieuws gehad dus misschien dat we toch wel voor de "duurdere" prijs die kant op gaan.

Maar meer mensen met Airbnb ervaringen in New York zijn altijd welkom.
Met de metro ben je in 20 minuten heel Manhattan door he
#FreeHat
pi_147637151
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:37 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Met de metro ben je in 20 minuten heel Manhattan door he
In de breedte misschien, vanaf Lower Manhattan naar Harlem duurt echter wel wat langer.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_147637314
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:37 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Met de metro ben je in 20 minuten heel Manhattan door he
Ik weet het maar er is ook zoveel aanbod, dat het ook dichterbij kan.

Op mijn vraag naar Esje-lief na zal ik nu even stoppen met vragen want boeken toch pas in januari, eerst nog even op de vakantiebeurs kijken ;)
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:46:35 #46
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_147637401
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In de breedte misschien, vanaf Lower Manhattan naar Harlem duurt echter wel wat langer.
Ja oké, als jij van t Vrijheidsbeeld naar Harlem gaat duurt t langer idd maar hoevaak moet je nu echt boven bijv. 79th street zijn. Ik bedoel maar aan te geven dat je niet perce midden in Manhattan hoeft te zitten om toch op een goede locatie te zitten.

Je hebt bijv. in Brooklyn geweldige locataties met uitzicht op de Manhattan skyline en dan ben je ook in 15/20 min op Times Square.
#FreeHat
pi_147638233
Van Harlem naar Times square met de express deed ik er 20 minuten over. dan praat je over 132e street naar beneden.
Hooray for boobies!
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:52:21 #48
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_147639677
Zit het liefst rondom 33th & 7th; mooi centraal :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_147670594
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:27 schreef vanpers het volgende:

[..]

En verder, los van de locatie?

Weet eigenlijk niet hoe ik erbij terecht ben gekomen maar het beviel me ook meteen.
Aardige mensen, iets wat g
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:27 schreef vanpers het volgende:

[..]

En verder, los van de locatie?

Weet eigenlijk niet hoe ik erbij terecht ben gekomen maar het beviel me ook meteen.
Iets wat gehorig. Verder aardige mensen goede eetgelegenheden in de buurt en lekker de metro in de buurt.

prijs kwaliteit naar mijn idee goed.
Be brave. Be kind.
pi_147670750
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:59 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

Aardige mensen, iets wat g

[..]

Iets wat gehorig. Verder aardige mensen goede eetgelegenheden in de buurt en lekker de metro in de buurt.

prijs kwaliteit naar mijn idee goed.
Hoeveel nachten was je er voor welke prijs?
pi_147671422
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:05 schreef vanpers het volgende:

[..]

Hoeveel nachten was je er voor welke prijs?
7 nachten voor 1400 euro 2 personen 2 aparte queen bedden
Be brave. Be kind.
  woensdag 17 december 2014 @ 18:57:24 #52
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_147677512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:28 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

7 nachten voor 1400 euro 2 personen 2 aparte queen bedden
Dat vind ik best duur eigenlijk.
#FreeHat
pi_147698202
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:28 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

7 nachten voor 1400 euro 2 personen 2 aparte queen bedden
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 18:57 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Dat vind ik best duur eigenlijk.
Maar praten we dan over pp inclusief vlucht, of alleen de hotelkamer voor 7 nachten?

Mocht het dat laatste zijn dan is dat veel goedkoper dan waarvoor hij nu gaat.
pi_147810363
vliegticket British Airways AMS - NYC voor ¤ 550,-, heen om 7.15, terug om 22.20, met zowel heen als terug overstap in Londen.
Die vliegtijden vind ik sowieso erg goed en wil ik ook.
Doen of niet doen?

Of wachten op de werelddealweken van KLM? Die zijn in januari toch altijd?

[ Bericht 1% gewijzigd door MissJ op 21-12-2014 18:27:53 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_147833304
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:22 schreef MissJ het volgende:
vliegticket British Airways AMS - NYC voor ¤ 550,-, heen om 7.15, terug om 22.20, met zowel heen als terug overstap in Londen.
Die vliegtijden vind ik sowieso erg goed en wil ik ook.
Doen of niet doen?

Of wachten op de werelddealweken van KLM? Die zijn in januari toch altijd?
Klopt, werelddealweken zijn midden januari. Laatste keer was een vlucht naar NY 529, zonder overstap. Wat de prijzen en tijden dit keer worden weet ik natuurlijk niet.
pi_147834034
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 08:28 schreef vanpers het volgende:

[..]

Klopt, werelddealweken zijn midden januari. Laatste keer was een vlucht naar NY 529, zonder overstap. Wat de prijzen en tijden dit keer worden weet ik natuurlijk niet.
Ja zie je, zoiets had ik ook in gedachten.
Inmiddels besloten om die deal van gisteren te laten gaan, ik gok erop dat KLM met iets mooiers gaat komen in januari.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:10:32 #57
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_148241029
Hier ook weer new york geboekt! 12 dagen in oktober. Wordt onze tweede keer dus willen ook wel een dagje (of twee) ergens anders heen. Tips zijn welkom! (Bijv washington of philadelphia? Amtrak of greyhound?)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:03:29 #58
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_148242328
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:10 schreef sproetjes het volgende:
Hier ook weer new york geboekt! 12 dagen in oktober. Wordt onze tweede keer dus willen ook wel een dagje (of twee) ergens anders heen. Tips zijn welkom! (Bijv washington of philadelphia? Amtrak of greyhound?)
2 topics geleden was deze vraag ook gesteld. Heb even de link erbij gepakt.
TRV / New York City #77 Wat gaan de Yankees dit seizoen doen?

Over Washington is nu ook een topic.
TRV / Het Washington D.C. topic

Ikzelf ben vanuit New York naar Boston(Harvard) en Washington geweest met Megabus en dit is goed bevallen. Zeker een aanrader dus.
#FreeHat
pi_148246940
Als ik ooit nog eens naar New York ga dan combineer ik dat met een trip naar Washington ^O^
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 januari 2015 @ 17:23:03 #60
269689 crew  Viv
pi_148248537
Toen ik in Boston moest zijn voor nascholing (Harvard Medical School 8-) ) heb ik dat gecombineerd met NYC, dat kan natuurlijk ook andersom.

Gezien en gedaan in Boston:

New England Aquarium Whale Watch
Freedom Trail (met alle bijbehorende bezienswaardigheden)
New England Holocaust Memorial
Harvard Yard (en Harvard Museum of Natural History)
Massachusetts Institute of Technology campus
TD Garden (stadion van Boston Bruins (NHL) en Boston Celtics (NBA))
Fenway Park (stadion van Boston Red Sox (MLB))
pi_148310592
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:10 schreef sproetjes het volgende:
Hier ook weer new york geboekt! 12 dagen in oktober. Wordt onze tweede keer dus willen ook wel een dagje (of twee) ergens anders heen. Tips zijn welkom! (Bijv washington of philadelphia? Amtrak of greyhound?)
Philadelphia vind ik wel een aanrader. Ik ben vorig jaar met Bolt Bus geweest, eveneens een aanrader.
  zondag 4 januari 2015 @ 14:37:17 #62
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_148316886
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:10 schreef sproetjes het volgende:
Hier ook weer new york geboekt! 12 dagen in oktober. Wordt onze tweede keer dus willen ook wel een dagje (of twee) ergens anders heen. Tips zijn welkom! (Bijv washington of philadelphia? Amtrak of greyhound?)
Van de zomer ook 9 dagen in NY geweest en 2 dagen gepland voor dagtripjes naar Washington en Boston. Boston, voornamelijk voor Harvard en de Freedom Trail. Vooral Washington was geweldig. Hele mooie stad. Aan te raden om gewoon vooraf ergens iets te boeken om dagje vanuit NY naar Washington of Boston gebracht te worden per bus.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 5 januari 2015 @ 16:29:46 #63
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_148359884
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Van de zomer ook 9 dagen in NY geweest en 2 dagen gepland voor dagtripjes naar Washington en Boston. Boston, voornamelijk voor Harvard en de Freedom Trail. Vooral Washington was geweldig. Hele mooie stad. Aan te raden om gewoon vooraf ergens iets te boeken om dagje vanuit NY naar Washington of Boston gebracht te worden per bus.
Washington heb je dus op 1 dag gedaan? 's Morgens heen en 's avonds terug? Had je genoeg tijd daar dan ivm reistijd met de bus.
  maandag 5 januari 2015 @ 16:36:29 #64
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_148360067
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:29 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Washington heb je dus op 1 dag gedaan? 's Morgens heen en 's avonds terug? Had je genoeg tijd daar dan ivm reistijd met de bus.
We vertrokken om half 6 in de ochtend, kwamen daar rond half 11 aan en konden daar blijven tot een uur of 5, waarna we weer terug reden naar NY. Op zich dus best wat uurtjes. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik ( mits je de optie hebt ) er de volgende keer wel wat langer zou willen blijven. Nachtje ofzo. Is namelijk echt een mooie stad. Maar de hoogtepunten en de sfeer proeven lukt prima in die paar uur :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_148360818
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

We vertrokken om half 6 in de ochtend, kwamen daar rond half 11 aan en konden daar blijven tot een uur of 5, waarna we weer terug reden naar NY. Op zich dus best wat uurtjes. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik ( mits je de optie hebt ) er de volgende keer wel wat langer zou willen blijven. Nachtje ofzo. Is namelijk echt een mooie stad. Maar de hoogtepunten en de sfeer proeven lukt prima in die paar uur :)
het is inderdaad te doen maar als je de kans hebt boek een nachtje washington! scheelt je heel veel gestress en je kan veel meer bekijken.
Hooray for boobies!
pi_148381448
Ik weet dat dit het NYC-topic is, maar liggen de bezienswaardigheden van Washington eigenlijk allemaal een beetje dicht bij elkaar?
pi_148381513
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:20 schreef Fargo het volgende:
Ik weet dat dit het NYC-topic is, maar liggen de bezienswaardigheden van Washington eigenlijk allemaal een beetje dicht bij elkaar?
Er is ook een Washington topic ;)
Hooray for boobies!
pi_148381536
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:25 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

Er is ook een Washington topic ;)
Daar kom ik niet. Dat voelt als vreemdgaan :p
pi_148381885
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:26 schreef Fargo het volgende:

[..]

Daar kom ik niet. Dat voelt als vreemdgaan :p
ik kom daar ook, niks mis mee...... ;) en daar kan ik ook gelijk je vraag beantwoorden ! :o :6
Hooray for boobies!
pi_148419066
Hoppa, ticket naar NY geregeld van 11 maart tot 19 maart.

Dit wordt de derde keer, ben in juni 2001 en juni 2009 ook al geweest. Veel zin in!
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_148423242
^O^ hoe wat waar! ;)
Hooray for boobies!
pi_148423858
Zit ook te kijken voor in de meivakantie, ticket via Brussel op 500 euro wat goed te doen is. Alleen hotel is zo gruwelijk duur voor 8 nachten voor 2 personen.
pi_148426276
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:10 schreef vanpers het volgende:
Zit ook te kijken voor in de meivakantie, ticket via Brussel op 500 euro wat goed te doen is. Alleen hotel is zo gruwelijk duur voor 8 nachten voor 2 personen.
locatie net buiten manhattan is vaak een stuk goedkoper en kost je maar 20 minuten met de subway (30 dollar voor een weekkaart)
Hooray for boobies!
pi_148426458
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:05 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

locatie net buiten manhattan is vaak een stuk goedkoper en kost je maar 20 minuten met de subway (30 dollar voor een weekkaart)
Ik begrijp het en heb het hier al vaker gelezen, toch heb ik om een of andere reden in mijn hoofd dat ik wel een beetje in de buurt wil zitten ook al ben je er niet veel.

De vorige keer zat ik bij China town en Little Italy in de buurt.

Dat hotel en een ander hotel bij Madison Square zitten op 1000 pp voor 8 nachten.
pi_148426690
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:09 schreef vanpers het volgende:

[..]

Ik begrijp het en heb het hier al vaker gelezen, toch heb ik om een of andere reden in mijn hoofd dat ik wel een beetje in de buurt wil zitten ook al ben je er niet veel.

De vorige keer zat ik bij China town en Little Italy in de buurt.

Dat hotel en een ander hotel bij Madison Square zitten op 1000 pp voor 8 nachten.
damn.... met wat je uitspaart door even iets minder centaal te zitten kun je toch snel een fikse kledingkast vol kopen of je eten en drinken voor de hele week. Laatste keer zat ik in harlem op 132e street in een oud brownstone huis voor 450 dollar 8 nachten. metro op 5 minuten lopen en met de express 20 minuten op times square.

zoals je zegt, normaal gesproken slaap je er alleen maar waarom dan perse zo centraal
Hooray for boobies!
pi_148427174
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:14 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

damn.... met wat je uitspaart door even iets minder centaal te zitten kun je toch snel een fikse kledingkast vol kopen of je eten en drinken voor de hele week. Laatste keer zat ik in harlem op 132e street in een oud brownstone huis voor 450 dollar 8 nachten. metro op 5 minuten lopen en met de express 20 minuten op times square.

zoals je zegt, normaal gesproken slaap je er alleen maar waarom dan perse zo centraal
Het is gewoon fijn als je terug wil dat je niet altijd zover hoeft te reizen en je ook gewoon even een blokje om kan lopen als je niet te ver weg wil.

Zat ook al aan airbnb te denken, daar is zo ontzettend veel keus dat het ook mogelijk is centraal te gaan zitten.
pi_148427224
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:26 schreef vanpers het volgende:

[..]

Het is gewoon fijn als je terug wil dat je niet altijd zover hoeft te reizen en je ook gewoon even een blokje om kan lopen als je niet te ver weg wil.

Zat ook al aan airbnb te denken, daar is zo ontzettend veel keus dat het ook mogelijk is centraal te gaan zitten.
klopt, dan kun je ook centraal zitten zonder gelijk het betalen van de hoofdprijs.
Hooray for boobies!
pi_148427469
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:27 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

klopt, dan kun je ook centraal zitten zonder gelijk het betalen van de hoofdprijs.
Eigenlijk ben ik daar naar op zoek, alleen ondanks enkele (goede) ervaringen met Airbnb ben ik toch nog een beetje onzeker om dit in NY te doen. Daarom zat ik te hopen dat hier misschien iemand was met ervaringen van Airbnb in NY. En dan bedoel ik ergens centraal.

Dat lijkt me in mijn geval de beste optie. Aangezien we met zijn 2en gaan wil ik ongeveer 1000 euro uitgeven aan het verblijf. Iets meer zou ook nog kunnen.
pi_148427514
die zijn er genoeg het is even wachten tot die hier gaan reageren... ^O^
Hooray for boobies!
pi_148427677
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:34 schreef Spockjuh_ het volgende:
die zijn er genoeg het is even wachten tot die hier gaan reageren... ^O^
Heb ook genoeg doorgelezen en ben zelf al een keer in NY geweest. Zoek dus alleen iemand die al eens een kamer geboekt heeft via Airbnb in NY maar dan wel een beetje centraal, dus onder Central Park.

Toch alvast bedankt voor je hulp.
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:06:39 #81
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_148435950
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:33 schreef vanpers het volgende:

[..]

Eigenlijk ben ik daar naar op zoek, alleen ondanks enkele (goede) ervaringen met Airbnb ben ik toch nog een beetje onzeker om dit in NY te doen. Daarom zat ik te hopen dat hier misschien iemand was met ervaringen van Airbnb in NY. En dan bedoel ik ergens centraal.

Dat lijkt me in mijn geval de beste optie. Aangezien we met zijn 2en gaan wil ik ongeveer 1000 euro uitgeven aan het verblijf. Iets meer zou ook nog kunnen.
Ik heb een Kamer geboekt in New York via airbnb. Kamer lag midden in Manhattan. De kamer was prima, prijs was goed te doen maar heb er toch een vieze nasmaak aan overgehouden toen op 2 dagen voor het einde een man voor de deur stond met de melding dat we voor de volgende dag de kamer uit moesten omdat het huurcontract was opgezegd. Uiteindelijk is het (na praten met onze verhuurder) toch nog goed gekomen en zijn we tot het eind gebleven maar het is geen fijne ervaring tijdens je vakantie.
Wat doe ik hier?
pi_148439920
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:49 schreef StarGazer het volgende:
Hoppa, ticket naar NY geregeld van 11 maart tot 19 maart.

Dit wordt de derde keer, ben in juni 2001 en juni 2009 ook al geweest. Veel zin in!
Leuk *O*

Ik heb ook vandaag een ticket gescoord, ga eind april, 7 dagen *O* Voor mij ook de 3e keer, 1e keer was juni 2013, 2e keer september 2014. I looooove NYC O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_148441260
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:39 schreef MissJ het volgende:

[..]

Leuk *O*

Ik heb ook vandaag een ticket gescoord, ga eind april, 7 dagen *O* Voor mij ook de 3e keer, 1e keer was juni 2013, 2e keer september 2014. I looooove NYC O+
Tof *O*

Het zal wel bizar zijn om het nieuwe WTC in het echt te zien, aangezien ik de eerste keer dat ik in NYC was nog op het oude WTC heb gestaan.

Maar inderdaad, een geweldige stad O+. Het is verslavend :P

En het scheelt een hoop centen als je er familie hebt wonen waar je kunt verblijven ;)
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  Redactie Frontpage woensdag 7 januari 2015 @ 20:39:05 #84
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_148442690
1 mei weer :-)
pi_148445588
Je kan ook via homeaway kijken voor kamers/appartementen.
Heb ik al een paar keer gedaan, waaronder afgelopen jaar een appartementje in Brooklyn geboekt. Beviel ook goed, was wel wat verder uit het centrum, maar daardoor ook niet duur!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 7 januari 2015 @ 21:53:47 #86
269689 crew  Viv
pi_148446235
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:38 schreef vanpers het volgende:
Heb ook genoeg doorgelezen en ben zelf al een keer in NY geweest. Zoek dus alleen iemand die al eens een kamer geboekt heeft via Airbnb in NY maar dan wel een beetje centraal, dus onder Central Park.

Toch alvast bedankt voor je hulp.
Mocht je toch niks vinden via Airbnb, ik vond Verve Hotel prima te doen:

http://www.ascendcollecti(...)330?source=gglocaljn
http://www.tripadvisor.co(...)d_City_New_York.html

Je krijgt korting als je hun klantenkaart aanvraagt (is gratis). Voor de meivakantie (inchecken 2 mei, uitchecken 10 mei) heb je dan een 2-persoonskamer vanaf $1120 (inclusief tax enzo), dus precies 1000 euro.

Niet op Manhattan, toch heel snel in Central Park:

Approx Travel Time : 12 minutes
Walk 0.21 miles(4 minutes) South to QUEENS PLAZA STATION E/M/R
Take the 95TH ST-BAY RIDGE bound R Train departing at 3:48 PM
Get off at 5TH AV - 59TH ST STATION (DOWNTOWN) N/Q/R at 3:55 PM
http://tripplanner.mta.in(...)ner/TripPlanner.aspx

Ik wil ook weer! :Y)
pi_148446273
Snap jullie wel dat iets buiten het centrum het goedkoper is en je daarvoor kiest.
Maar ik ben in November geweest in het Yotel, op 300 meter van Times Square en vond het extra geld meer dan waard. Jetlag in de ochtend, liep ik om half zeven al op times Square. Laat in de avond nog even zin in wandeling liep ik er weer.
Ben er in 5 dagen wel 20 keer geweest, vond het magisch.
Ik vond het echt het extra geld meer dan waard.

Volgende keer weer denk ik, wel moet ik eerlijk bekennen dat ik behalve Manhattan weinig gezien heb, maar dat maak ik de volgende keer wel goed.
Voor mij was het zelfs na 5 dagen geen moment om te vervelen in hartje centrum.
Hell To The Liars
pi_148446927
quote:
6s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:07 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Tof *O*

Het zal wel bizar zijn om het nieuwe WTC in het echt te zien, aangezien ik de eerste keer dat ik in NYC was nog op het oude WTC heb gestaan.

Maar inderdaad, een geweldige stad O+. Het is verslavend :P

En het scheelt een hoop centen als je er familie hebt wonen waar je kunt verblijven ;)
Nou kan me voorstellen ja als je het oude WTC nog gezien hebt, wat er dan nu niet meer is... Nieuwe is ontzettend mooi en heel hoog. Ik heb begrepen dat het deze lente opengaat voor publiek. Dat is iets wat ik dan sowieso ga doen, daar even helemaal naar boven en van het magische uitzicht genieten O+

Zo, héél verslavend ja. Ik was vorige keer nog maar net terug en paar dagen later zat ik alweer te zoeken naar hotels en vliegtickets :D

Wow, das wel erg fijn zeg als je er familie hebt wonen waar je kunt verblijven _O_
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  ESF Reporter woensdag 7 januari 2015 @ 22:29:35 #89
87554 Cee
Welluk?
pi_148448315
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:39 schreef MissJ het volgende:

[..]

Leuk *O*

Ik heb ook vandaag een ticket gescoord, ga eind april, 7 dagen *O* Voor mij ook de 3e keer, 1e keer was juni 2013, 2e keer september 2014. I looooove NYC O+
Je gaat me nog inhalen straks met dit tempo. :( :D
pi_148449568
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:29 schreef Cee het volgende:

[..]

Je gaat me nog inhalen straks met dit tempo. :( :D
hihi :D
Hoe vaak ben jij tot nu toe geweest Cee?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_148453065
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:07 schreef MissJ het volgende:
Nou kan me voorstellen ja als je het oude WTC nog gezien hebt, wat er dan nu niet meer is... Nieuwe is ontzettend mooi en heel hoog. Ik heb begrepen dat het deze lente opengaat voor publiek. Dat is iets wat ik dan sowieso ga doen, daar even helemaal naar boven en van het magische uitzicht genieten O+
De laatste keer dat ik in NYC was, was augustus 2001. Ik stond bovenop het oude WTC drie weken voordat...

Er is nog geen exacte datum bekend vanaf wanneer One WTC open is voor publiek, toch? Ik wil dit voorjaar weer naar NYC, dus het zou mooi zijn als het dan open is. )
  ESF Reporter donderdag 8 januari 2015 @ 06:43:13 #92
87554 Cee
Welluk?
pi_148456251
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:54 schreef MissJ het volgende:

[..]

hihi :D
Hoe vaak ben jij tot nu toe geweest Cee?
De teller staat op zes!
Juli '99, juli '01, sept. '04, sept. '08, juli '09 en juli '13. Vind het dus alweer veel te lang geleden. :P
Ben ook heel benieuwd naar het uitzicht vanaf het nieuwe WTC, bij het oude weet ik nog dat ik het zo machtig mooi vond maar ik moest niet te veel nadenken over hoe godvergeten hoog ik wel niet stond want dan werd ik gek. :D
pi_148456318
Heerlijk weer nu in NYC O+
pi_148457553
Ik krijg alleen maar meer zin om te gaan als ik deze topic door lees, hopelijk denkt mijn vriendin er ook zo over. Volgend weekend gaan we boeken als we gaan. Misschien alleen de vliegtickets dus hou me nog aanbevolen voor goeie tips voor een verblijf.

Centraal, heel wat minder dan 1000pp(2 personen) voor 8 nachten in de meivakantie.
pi_148465346
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 07:05 schreef Max-Westerman het volgende:
Heerlijk weer nu in NYC O+
Ben je gek? :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_148465841
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:36 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ben je gek? :D
beetje kou niks mis mee... :) zolang de gevoelstemperatuur maar niet maar -30 zakt zoals afgelopen januari toen ik er was.. :o
Hooray for boobies!
pi_148465891
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:48 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

beetje kou niks mis mee... :) zolang de gevoelstemperatuur maar niet maar -30 zakt zoals afgelopen januari toen ik er was.. :o
Ik ben vannacht wakker geworden van de kou en de verwarming staat al een uur te loeien, mijn handen zijn nog steeds aan het bevriezen tijdens het typen.. (nou is mn huis ook wel superslecht geisoleerd)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_148504206
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:07 schreef MissJ het volgende:

[..]

Nou kan me voorstellen ja als je het oude WTC nog gezien hebt, wat er dan nu niet meer is... Nieuwe is ontzettend mooi en heel hoog. Ik heb begrepen dat het deze lente opengaat voor publiek. Dat is iets wat ik dan sowieso ga doen, daar even helemaal naar boven en van het magische uitzicht genieten O+

Zo, héél verslavend ja. Ik was vorige keer nog maar net terug en paar dagen later zat ik alweer te zoeken naar hotels en vliegtickets :D

Wow, das wel erg fijn zeg als je er familie hebt wonen waar je kunt verblijven _O_
Het is ideaal. Ze wonen op Long Island dus het is per trein goed te doen naar Manhattan. Gelukkig is het over 2 maanden al zover, want ik kan niet wachten :P
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 10 januari 2015 @ 21:05:45 #99
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_148550267
Mijn tweede NY reis is vandaag geboekt: 14 t/m 23 mei.
Ik heb er weer zin in :Y
pi_148554797
5 februari t/m 9 februari voor t eerst naar NY *O*

Paar vraagjes:

- Heb eind september alles al geboekt/geregeld, echter blijkt nu in januari alles tig keer goedkoper als ik nu zou boeken. Op de vliegtickets en hotel had ik met wachten zo'n 250¤ kunnen besparen. Enig idee hoe dat komt? (hotel trouwens opnieuw geboekt tegen lagere prijs :Y) )

- Wat zijn nou echt must-see's en do's in Manhattan? Heb zelf al staan:
- Times Square/Broadway
- Vrijheidsbeeld (evt van afstandje op de brooklyn bridge)
- Brooklyn Bridge
- Helikoptervlucht leek me wel gaaf
- Central park
- Met de metro
- Intrepid museum

Iemand aanvulling/tips (heb de OP al gelezen maar daar staat ook niet alles in denk ik) ? :)

- Wat betreft taxi's: Is elke yellow cab hetzelfde in Manhattan? Of zijn er ook nog verschillen? En zijn er nog valkuiltjes waar je op moet letten (oplichting o.i.d.)?

Alvast bedankt!
pi_148554808
Foutje

[ Bericht 99% gewijzigd door tobitronics op 10-01-2015 23:37:10 (Foutje) ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 januari 2015 @ 00:35:16 #102
269689 crew  Viv
pi_148556633
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:36 schreef tobitronics het volgende:
Op de vliegtickets en hotel had ik met wachten zo'n 250¤ kunnen besparen. Enig idee hoe dat komt?
Prijzen kunnen 2 kanten op: indien er veel vraag is worden de laatste vliegtickets/hotelkamers duur verkocht, als er weinig vraag is daalt de prijs zodat ze alsnog verkocht worden.

quote:
- Wat zijn nou echt must-see's en do's in Manhattan? Heb zelf al staan:
- Times Square/Broadway
- Vrijheidsbeeld (evt van afstandje op de brooklyn bridge)
- Brooklyn Bridge
- Helikoptervlucht leek me wel gaaf
- Central park
- Met de metro
- Intrepid museum

Iemand aanvulling/tips (heb de OP al gelezen maar daar staat ook niet alles in denk ik) ? :)
Dit heb ik gezien en gedaan, en er is nog zo veel meer! :D

American Museum of Natural History
Staten Island Ferry (gratis veerboot, komt langs het Vrijheidsbeeld)
Empire State Building Observation Deck
Wall Street / New York Stock Exchange
9/11 Memorial
Grand Central Terminal
Flatiron Building
Museum of Modern Art (MoMA)
Top of the Rock
Solomon R. Guggenheim Museum

quote:
- Wat betreft taxi's: Is elke yellow cab hetzelfde in Manhattan? Of zijn er ook nog verschillen? En zijn er nog valkuiltjes waar je op moet letten (oplichting o.i.d.)?
Geen ervaring mee, heb alles met de metro gedaan. :Y)
pi_148558746
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:36 schreef tobitronics het volgende:
5 februari t/m 9 februari voor t eerst naar NY *O*

Paar vraagjes:

- Heb eind september alles al geboekt/geregeld, echter blijkt nu in januari alles tig keer goedkoper als ik nu zou boeken. Op de vliegtickets en hotel had ik met wachten zo'n 250¤ kunnen besparen. Enig idee hoe dat komt? (hotel trouwens opnieuw geboekt tegen lagere prijs :Y) )

- Wat zijn nou echt must-see's en do's in Manhattan? Heb zelf al staan:
- Times Square/Broadway
- Vrijheidsbeeld (evt van afstandje op de brooklyn bridge)
- Brooklyn Bridge
- Helikoptervlucht leek me wel gaaf
- Central park
- Met de metro
- Intrepid museum

Iemand aanvulling/tips (heb de OP al gelezen maar daar staat ook niet alles in denk ik) ? :)

- Wat betreft taxi's: Is elke yellow cab hetzelfde in Manhattan? Of zijn er ook nog verschillen? En zijn er nog valkuiltjes waar je op moet letten (oplichting o.i.d.)?

Alvast bedankt!
Het 9/11 memorial en museum moet je ook doen, het museum is best indrukwekkend.
De taxi's zijn gewoon allemaal hetzelfde alleen heb je er verschillende modellen van rondrijden :P. Er rijden ook mensen in gewone auto's rond die opeen stoppen en vragen of je een taxi nodig hebt maar het schijnt dat je die beter links moet laten liggen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2015 02:04:38 ]
pi_148560250
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:36 schreef tobitronics het volgende:
5 februari t/m 9 februari voor t eerst naar NY *O*

Paar vraagjes:

- Heb eind september alles al geboekt/geregeld, echter blijkt nu in januari alles tig keer goedkoper als ik nu zou boeken. Op de vliegtickets en hotel had ik met wachten zo'n 250¤ kunnen besparen. Enig idee hoe dat komt? (hotel trouwens opnieuw geboekt tegen lagere prijs :Y) )

- Wat zijn nou echt must-see's en do's in Manhattan? Heb zelf al staan:
- Times Square/Broadway
- Vrijheidsbeeld (evt van afstandje op de brooklyn bridge)
- Brooklyn Bridge
- Helikoptervlucht leek me wel gaaf
- Central park
- Met de metro
- Intrepid museum

Iemand aanvulling/tips (heb de OP al gelezen maar daar staat ook niet alles in denk ik) ? :)

- Wat betreft taxi's: Is elke yellow cab hetzelfde in Manhattan? Of zijn er ook nog verschillen? En zijn er nog valkuiltjes waar je op moet letten (oplichting o.i.d.)?

Alvast bedankt!
Vanaf de Brooklyn bridge zie het beeld alleen als je aan de brooklyn kan staat en dan nog is het een fiks eindje weg. Je zou ook kunnen proberen om het vanaf governors island te doen, dat is nog een relatief ongerept pareltje.
Hooray for boobies!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 januari 2015 @ 12:22:47 #105
269689 crew  Viv
pi_148562880
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 09:02 schreef Spockjuh_ het volgende:
Vanaf de Brooklyn bridge zie het beeld alleen als je aan de brooklyn kan staat en dan nog is het een fiks eindje weg. Je zou ook kunnen proberen om het vanaf governors island te doen, dat is nog een relatief ongerept pareltje.
quote:
Governors Island will re-open to the public in May 2015.
http://www.govisland.com/html/visit/directions.shtml

Met de gratis Staten Island Ferry kom je er langs, en er zijn ook betaalde boottochtjes die nog dichterbij komen en daar ook even pauzeren zodat iedereen foto's kan maken. Wij hadden deze (gratis met New York Pass):
http://www.newyorkpass.co(...)ircle-Line-Downtown/
pi_148562975
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

http://www.govisland.com/html/visit/directions.shtml

Met de gratis Staten Island Ferry kom je er langs, en er zijn ook betaalde boottochtjes die nog dichterbij komen en daar ook even pauzeren zodat iedereen foto's kan maken. Wij hadden deze (gratis met New York Pass):
http://www.newyorkpass.co(...)ircle-Line-Downtown/
yep, stukje redelijk onontdekt NYC. geef het nog 2 jaar en dan zit het daar ook bomvol
Hooray for boobies!
  zondag 11 januari 2015 @ 13:13:31 #107
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_148564312
Zelf hebben wij een boot tocht gemaakt om Manhattan heen, dat is ook erg aan te raden. Je komt daarbij tevens blak langs het Vrijheidsbeeld.

Verder is Top of the Rock een erg grote aanrader! Prachtig uitzicht..
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_148566109
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zelf hebben wij een boot tocht gemaakt om Manhattan heen, dat is ook erg aan te raden. Je komt daarbij tevens blak langs het Vrijheidsbeeld.

Verder is Top of the Rock een erg grote aanrader! Prachtig uitzicht..
central park met de fiets is ook leuk, let wel op dat je niet overal mag fietsen... ;) heerlijk uurtje ergens liggen of kijken naar een baseball wedstrijdje wat bezig is. zelf nog potje gevoetbald, erg vermakelijk... :)
Hooray for boobies!
pi_148569972
Is er iemand die mij dit uit kan leggen, woon zelf omgeving Eindhoven dus voor mij maakt het niet uit of ik vanaf Amsterdam of Brussel vlieg, nu kwam ik het volgende tegen.

Vanaf Amsterdam:


Vanaf Brussel:


Is het in deze dat je min of meer "beloond" wordt voor de overstap?

Normaal ben ik echt zo'n verwend kind die echt niet over wil stappen. Bang om met het eerste stuk vertraging te hebben of op het 2de vliegveld de "weg niet kunnen vinden". Nu is dat laatste in Amsterdam een stuk minder van toepassing want daar moet het echt wel lukken. Ook de overstap tijd is ruim voldoende. Enigste wat kan gebeuren is dat het eerste vliegtuig vertraging heeft.

Kunnen jullie me verder misschien uit leggen waarom ik niet voor de vlucht vanuit Brussel zou moeten gaan?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 januari 2015 @ 16:09:15 #110
269689 crew  Viv
pi_148570238
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:02 schreef vanpers het volgende:
Kunnen jullie me verder misschien uit leggen waarom ik niet voor de vlucht vanuit Brussel zou moeten gaan?
Omdat onnodige verspilling van kerosine? :(
pi_148570294
Als je 1 ticket boekt, zoals deze dus, wordt je automatisch omgeboekt indien de 1e vlucht vertraging heeft.

Verder gewoon doen...is er niks rechtstreeks vanuit brussel? Heb zelf BRU-JFK en MIA-BRU geboekt voor ¤505,- in juni.
pi_148570390
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:10 schreef Blue_note het volgende:
Als je 1 ticket boekt, zoals deze dus, wordt je automatisch omgeboekt indien de 1e vlucht vertraging heeft.

Verder gewoon doen...is er niks rechtstreeks vanuit brussel? Heb zelf BRU-JFK en MIA-BRU geboekt voor ¤505,- in juni.
Rechtstreeks was er eerst voor 501, maar nu richting 580. Maar zou zelfs twijfelen tussen 501 rechtstreeks of 422 met overstap in Amsterdam. Tocht blijft het raar dat het op die manier goedkoper is.
pi_148570946
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:36 schreef tobitronics het volgende:

- Wat zijn nou echt must-see's en do's in Manhattan? Heb zelf al staan:
- Vrijheidsbeeld (evt van afstandje op de brooklyn bridge)

- Intrepid museum


Nou, dan mag je wel een verrekijker mee, wil je Miss Liberty zien vanaf de Brooklyn Bridge. Er gaat een gratis ferry naar Staten Island, die vaart redelijk dicht er langs. Anders een rondvaartje boeken? Circle Line vertrekt naast het Intrepid Museum.
Dat is leuk, maar ik zou geen geld verspillen aan het space shuttle paviljoen. Hebben wij wel gedaan. Had ik beter voor naar Starbucks kunnen gaan!!
pi_148571009
Vliegen vanaf Brussel, for sure! die overstap kost je alleen iets tijd maar levert heul veel op wat je weer uit kan geven in NYC! :)
Hooray for boobies!
pi_148571026
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:29 schreef MissRelin het volgende:

[..]

Nou, dan mag je wel een verrekijker mee, wil je Miss Liberty zien vanaf de Brooklyn Bridge. Er gaat een gratis ferry naar Staten Island, die vaart redelijk dicht er langs. Anders een rondvaartje boeken? Circle Line vertrekt naast het Intrepid Museum.
Dat is leuk, maar ik zou geen geld verspillen aan het space shuttle paviljoen. Hebben wij wel gedaan. Had ik beter voor naar Starbucks kunnen gaan!!
of zoals ik al aangaf governors island, sla je twee vliegen in 1 klap.
Hooray for boobies!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 januari 2015 @ 16:41:41 #116
269689 crew  Viv
pi_148571403
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:29 schreef MissRelin het volgende:
Dat is leuk, maar ik zou geen geld verspillen aan het space shuttle paviljoen. Hebben wij wel gedaan. Had ik beter voor naar Starbucks kunnen gaan!!
Is ook maar net wat je interesses zijn. Ik vind alles wat met NASA/astronauten/ruimtevaart te maken heeft juist heel erg tof, dus ik heb met liefde betaald voor dat paviljoen. O+
pi_148572075
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:31 schreef Spockjuh_ het volgende:
Vliegen vanaf Brussel, for sure! die overstap kost je alleen iets tijd maar levert heul veel op wat je weer uit kan geven in NYC! :)
Zo dacht ik er over maar wilde toch nog even navragen of ik ergens langs keek ;) .
pi_148573032
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:13 schreef vanpers het volgende:

[..]

Rechtstreeks was er eerst voor 501, maar nu richting 580. Maar zou zelfs twijfelen tussen 501 rechtstreeks of 422 met overstap in Amsterdam. Tocht blijft het raar dat het op die manier goedkoper is.
Ik zou dan persoonlijk idd ook de 501 pakken ja.
Mja nu heb je ook een mooie prijs en prima te doen.
  zondag 11 januari 2015 @ 19:22:52 #119
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_148577704
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:13 schreef vanpers het volgende:

[..]

Rechtstreeks was er eerst voor 501, maar nu richting 580. Maar zou zelfs twijfelen tussen 501 rechtstreeks of 422 met overstap in Amsterdam. Tocht blijft het raar dat het op die manier goedkoper is.
Heb pas nog BRU-JFK geboekt voor 442pp :) wel in oktober
pi_148578645
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:22 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Heb pas nog BRU-JFK geboekt voor 442pp :) wel in oktober
Vorige week stond BRU-JFK vertrek in juni ook nog op ¤409 met KLM (Skyteam).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2015 19:47:23 ]
pi_148580168
vaak is ook even zoeken op vliegen vanaf brussel/luxemburg of dusseldorf een garantie voor een fikse prijsverlaging.

voorbeeldje wat betreft luxemburg, http://ticketspy.nl/deals(...)icket-new-york-e384/
Hooray for boobies!
  zondag 11 januari 2015 @ 20:37:35 #122
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_148581109
Overigens vlogen wij vorig jaar met een overstap in dublin, opzich geen problemen gehad (ja vertraging maargoed kan altijd gebeuren) maar dit jaar toch voor direct gegaan. Minder gedoe!
pi_148597682
Zijn er nog leuke dingen die je juist in koude maanden (januari/februari) echt in NYC wil doen? Schaatsen in Central Parc/Rockefeller staan al op het lijstje, maar dingen als 'lekker in een park hangen' zijn dan wat minder leuk :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_148597793
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:23 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik zou dan persoonlijk idd ook de 501 pakken ja.
Mja nu heb je ook een mooie prijs en prima te doen.
Die van 501 staat er niet meer op, is inmiddels 591.

Maar bedoelde te zeggen dat als die van 501 er wel op zou staan, ik misschien toch nog zou kiezen voor die van 422, geef ik die 80 euro wel uit in NY.

quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:37 schreef sproetjes het volgende:
Overigens vlogen wij vorig jaar met een overstap in dublin, opzich geen problemen gehad (ja vertraging maargoed kan altijd gebeuren) maar dit jaar toch voor direct gegaan. Minder gedoe!
Volgens mij kost het me alleen tijd aangezien ik eerder in Brussel moet zijn. Het overstappen is toch gewoon uit het vliegtuig en in een bepaalde ruimte wachten? Koffer gaat automatisch en zie ik niet eens op Amsterdam toch? Op de site van KLM staat dat ze er normaal 50 minuten voor nodig hebben en ik heb 2,5 uur dus ook dat moet het probleem niet zijn.

Heb nog niet geboekt maar denk dat ik vanavond toch maar die vlucht inclusief overstap in Amsterdam ga pakken. Dat scheelt me gewoon 150 euro pp.
pi_148597885
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:23 schreef vanpers het volgende:

[..]

Die van 501 staat er niet meer op, is inmiddels 591.

Maar bedoelde te zeggen dat als die van 501 er wel op zou staan, ik misschien toch nog zou kiezen voor die van 422, geef ik die 80 euro wel uit in NY.

[..]

Volgens mij kost het me alleen tijd aangezien ik eerder in Brussel moet zijn. Het overstappen is toch gewoon uit het vliegtuig en in een bepaalde ruimte wachten? Koffer gaat automatisch en zie ik niet eens op Amsterdam toch? Op de site van KLM staat dat ze er normaal 50 minuten voor nodig hebben en ik heb 2,5 uur dus ook dat moet het probleem niet zijn.

Heb nog niet geboekt maar denk dat ik vanavond toch maar die vlucht inclusief overstap in Amsterdam ga pakken. Dat scheelt me gewoon 150 euro pp.
In welke periode ga je? Want heb net even juni gepakt als voorbeeld. Maar ik zie dan voor dezelfde prijs (¤422,-) ook direct vluchten vanuit Brussel richting JFK. Zelfs voor ¤414,- met Air France, uitgevoerd door Delta.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2015 10:28:13 ]
pi_148597980
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:27 schreef Blue_note het volgende:

[..]

In welke periode ga je? Want heb net even juni gepakt als voorbeeld. Maar ik zie dan voor dezelfde prijs (¤422,-) ook direct vluchten vanuit Brussel richting JFK. Zelfs voor ¤414,- met Air France, uitgevoerd door Delta.
Ga in de meivakantie.
pi_148598172
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:16 schreef Chicolate het volgende:
Zijn er nog leuke dingen die je juist in koude maanden (januari/februari) echt in NYC wil doen? Schaatsen in Central Parc/Rockefeller staan al op het lijstje, maar dingen als 'lekker in een park hangen' zijn dan wat minder leuk :P.
musea bezoeken of een trip met de trein langs de hudson omhoog. ben de laatste keer naar sleepy hollow en cold springs gegaan. even rondlopen, typische dorpjes bekijken en wat praten met de locals.
Hooray for boobies!
pi_148598267
Hooray for boobies!
  maandag 12 januari 2015 @ 10:53:43 #129
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_148598443
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:23 schreef vanpers het volgende:

[..]
Volgens mij kost het me alleen tijd aangezien ik eerder in Brussel moet zijn. Het overstappen is toch gewoon uit het vliegtuig en in een bepaalde ruimte wachten? Koffer gaat automatisch en zie ik niet eens op Amsterdam toch? Op de site van KLM staat dat ze er normaal 50 minuten voor nodig hebben en ik heb 2,5 uur dus ook dat moet het probleem niet zijn.

Heb nog niet geboekt maar denk dat ik vanavond toch maar die vlucht inclusief overstap in Amsterdam ga pakken. Dat scheelt me gewoon 150 euro pp.
Is waarschijnlijk ook gewoon persoonlijke voorkeur. Ik vind t lange vliegen al saai/vermoeiend genoeg en wil dan niet ook nog een aantal uur wachten. Al hebben wij die keuze toen ook gemaakt omdat het inderdaad veel geld scheelde.
Heen hadden we de pech van 5 uur vertraging, terug moesten we op Dublin toch weer door de handbagage check en doordat ze maar 1 band opengooide en we een aantal lastige gevallen voor ons hadden miste we bijna onze vlucht terug naar Amsterdam. We moesten echt rennen en hadden nog 5 minuten om te boarden :'). Daarom dit keer voor een rechtstreekse vlucht gekozen. Maar met veel prijsverschil zou ik het ook overwegen.
pi_148598524
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:53 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Is waarschijnlijk ook gewoon persoonlijke voorkeur. Ik vind t lange vliegen al saai/vermoeiend genoeg en wil dan niet ook nog een aantal uur wachten. Al hebben wij die keuze toen ook gemaakt omdat het inderdaad veel geld scheelde.
Heen hadden we de pech van 5 uur vertraging, terug moesten we op Dublin toch weer door de handbagage check en doordat ze maar 1 band opengooide en we een aantal lastige gevallen voor ons hadden miste we bijna onze vlucht terug naar Amsterdam. We moesten echt rennen en hadden nog 5 minuten om te boarden :'). Daarom dit keer voor een rechtstreekse vlucht gekozen. Maar met veel prijsverschil zou ik het ook overwegen.
Bij mij is het dan alleen de heen vlucht die een overstap heeft.
Verder ben ik ook geen fan van wachten maar om met een paar uur wachten 150 euro pp te besparen is het al minder erg.

Het rare is alleen dat ik de vlucht van Amsterdam naar New York niet terug gevonden krijg als ik vanaf Amsterdam naar New York zoek op de pagina van KLM zelf. Zoals je op de screenshot van gisteren ziet kreeg ik hem toen wel gevonden, maar nu niet meer.

Sorry had hem per ongeluk op Newark staan. :@
pi_148598590
Ik zou toch serieus mijn tip via de DM eens overwegen :D! Minder geld, en direct!
pi_148598666
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:59 schreef Blue_note het volgende:
Ik zou toch serieus mijn tip via de DM eens overwegen :D! Minder geld, en direct!
Brussel Airlines voor een 10tje minder was dat toch?
pi_148598725
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:02 schreef vanpers het volgende:

[..]

Brussel Airlines voor een 10tje minder was dat toch?
Yes. En direct. Zie nu trouwens dat die vlucht uiteindelijk door United wordt uitgevoerd.
Stond er beetje verdekt bij. Eerst een codesharing van Lufthansa, en uiteindelijk bij de Brussel Airlines weer een uitvoering door United. Zelfde ticket direct via United is stuk duurder.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2015 11:07:03 ]
pi_148598726
en je hoeft natuurlijk niet perse op JFK vliegen, Newark is net zo makkelijk en scheelt ook geregeld in geld! airtrain brengt je daarna voor een paar dollar binnen 20 minuten naar manhattan
Hooray for boobies!
pi_148598882
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:04 schreef Spockjuh_ het volgende:
en je hoeft natuurlijk niet perse op JFK vliegen, Newark is net zo makkelijk en scheelt ook geregeld in geld! airtrain brengt je daarna voor een paar dollar binnen 20 minuten naar manhattan
Onee, waar ik aankom maakt me niet uit. Vorige keer ook op Newark gevlogen.

Krijg zelf zo snel alleen Brussel Airlines voor 423 maar inderdaad wel rechtstreeks gevonden.

(al denk ik dat we hier wel een beetje de topic aan het verpesten zijn, zal dadelijk mijn prijs gezeik eens verwijderen als dat kan)
pi_148602506
@Blue_note; Zou je die tip voor de directe vlucht eens willen delen? Ik sta op het punt om te boeken :) Thnx
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_148603241
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:13 schreef THeeF het volgende:
@Blue_note; Zou je die tip voor de directe vlucht eens willen delen? Ik sta op het punt om te boeken :) Thnx
Heb je DM gestuurd. Geef me je data maar eens dan ga ik zoeken voor je!
pi_148604747
waarom via dm? doe ook eens hier zodat anderen er mogelijk gebruik van kunnen maken... :)
Hooray for boobies!
pi_148604844
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:17 schreef Spockjuh_ het volgende:
waarom via dm? doe ook eens hier zodat anderen er mogelijk gebruik van kunnen maken... :)
Er is niks geheims aan hoor :). Maar of dit in het NYC topic past?

Ik had voor Vanpers gewoon een goedkopere directe vlucht gevonden met wat zoeken bij de bekende sites...
pi_148604868
mag gewoon hier hoor, als het ten goede komt aan een trip naar NYC is dat geen probleem!
Hooray for boobies!
pi_148604908
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:13 schreef THeeF het volgende:
@Blue_note; Zou je die tip voor de directe vlucht eens willen delen? Ik sta op het punt om te boeken :) Thnx
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:17 schreef Spockjuh_ het volgende:
waarom via dm? doe ook eens hier zodat anderen er mogelijk gebruik van kunnen maken... :)
Gewoon skyscanner gebruiken dan zie je alle beschikbare vluchten. Ook op cheaptickets was hij gewoon te vinden.

Toch besloten om voor het "voor mij bekende" KLM/Delta te kiezen inclusief overstap op de heenreis in Amsterdam. Gaan op die dag nog genoeg vluchten richting New York voor als het eerste vliegtuig vertraging heeft.

Toch allen bedankt voor het meedenken. En als al deze prijs posts weinig toevoegen aan deze topic mag een mod mijn posts verwijderen aangezien ik dit zelf niet kan.
pi_148604983
skyscanner, expedia, google airfare search, flugladen,de etc etc .... ;) dus, dm niet nodig als het ten goede komt aan de trip richting NYC!
Hooray for boobies!
pi_148605037
Hmm, ik zie nu een reisje van 9 dagen naar NYC en Chicago, voor ¤ 1.350. Lijkt mij een goede deal.

Reken voor het gemak even ¤ 500 voor de vlucht, dan heb je voor ¤ 850 dus zeven overnachtingen (4 in Manhattan, drie in centrum Chicago) en een binnenlandse vlucht.

Als ik zelf naar hotels zoek vind ik op Manhattan niks normaals onder de ¤ 200 per nacht.
pi_148605061
welk hotel en beetje gunstige vliegtijden?
Hooray for boobies!
pi_148605074
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:25 schreef Spockjuh_ het volgende:
skyscanner, expedia, google airfare search, flugladen,de etc etc .... ;) dus, dm niet nodig als het ten goede komt aan de trip richting NYC!
Prima! matrix.itasoftware.com/ vind ik ook wel een handige! Skyscanner haal ik meestal de beste deals mee, al is daar multi-city zoeken niet (goed) mogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2015 14:30:45 ]
pi_148605088
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:28 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Prima! matrix.itasoftware.com/ vind ik ook wel een handige! Skyscanner haal ik meestal de beste deals mee, als is daar multi-city zoeken niet (goed) mogelijk.
dat is de google airfare search... ;)
Hooray for boobies!
pi_148605099
:D idd :@ !

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2015 14:31:00 ]
pi_148605139
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:28 schreef Spockjuh_ het volgende:
welk hotel en beetje gunstige vliegtijden?
Vliegtijden staan er niet bij. Het is met United.

Hotels zijn Skyline Hotel (NYC) en Essex Inn (Chicago)

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2015 14:32:02 ]
pi_148605229
oei, midden in hells kitchen! niet verkeerd om daar te zitten, metro volgens mij op 3? blocks lopen?
Hooray for boobies!
pi_148605283
Daarom. Ik ben gewend om zelf een vlucht en hotel te boeken, maar ik denk niet dat ik dit zelf gunstiger voor elkaar kan krijgen.
pi_148605389
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:37 schreef k_man het volgende:
Daarom. Ik ben gewend om zelf een vlucht en hotel te boeken, maar ik denk niet dat ik dit zelf gunstiger voor elkaar kan krijgen.
als je van puzzelen houd is het natuurlijk proberen waard maar gezien de totaalprijs zal het denk ik heul lastig worden om het nog goedkoper te vinden. hooguit vliegen vanuit duitsland of luxemburg maar verder denk ik niet
Hooray for boobies!
pi_148605479
Klinkt als een prima prijs. Ik moet ook nog opzoek naar een hotel. Wordt ook nog een mooie zoektocht. Daarna moet ik weer gaan kijken naar bepaalde passen enz enz. Wat een werk dat op vakantie gaan ;).
pi_148616577
Waarom geen losse vlucht + een AirBnB?
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_148617735
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:45 schreef THeeF het volgende:
Waarom geen losse vlucht + een AirBnB?
Een nette AirBnB op Manhattan voor ¤ 100 per nacht? Ik sta open voor je tips...
pi_148617883
Dat moet toch wel lukken? (Heb het niet gekeken maar mocht het niet lukken pak je toch eentje die wat buiten het gebied ligt voor een metro oid) Niet ideaal, maar bespaart toch wel een paar honderd EUR lijkt me.

Maakt niemand zich druk over de USD - EUR verhouding? God weet wat er gaat gebeuren. :(
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
  maandag 12 januari 2015 @ 20:13:57 #156
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_148617914
quote:
5s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:09 schreef k_man het volgende:

[..]

Een nette AirBnB op Manhattan voor ¤ 100 per nacht? Ik sta open voor je tips...
Ik heb de mijne al een paar keer gelinkt geloof ik (niet van mij, maar waar wij een goede ervaring hebben gehad.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_148618110
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:13 schreef THeeF het volgende:
Dat moet toch wel lukken?
Zoals ik al zei: ik ben benieuwd naar suggesties.
quote:
17s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:13 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb de mijne al een paar keer gelinkt geloof ik (niet van mij, maar waar wij een goede ervaring hebben gehad.
Dat lijkt me dus helemaal niks, een slaapkamer huren bij mensen thuis, de badkamer moeten delen, etc. Ik zou alleen een AirBnB overwegen als het een zelfstandig appartementje is.
  maandag 12 januari 2015 @ 20:22:19 #158
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_148618240
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: ik ben benieuwd naar suggesties.

[..]

Dat lijkt me dus helemaal niks, een slaapkamer huren bij mensen thuis, de badkamer moeten delen, etc. Ik zou alleen een AirBnB overwegen als het een zelfstandig appartementje is.
Tsjaa, dat is wel een belangrijk onderscheid natuurlijk, dat maakt het onder de ¤100 per nacht al wat lastiger.

Ik had er vooraf ook wel een beetje twijfel bij, maar het is bij deze mensen thuis heel goed bevallen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_148621160
Fictieve datum in maart, $100 per nacht. Volgens mij een eigen studio appartement, met goede recensies: http://www.homeaway.com/vacation-rental/p6357164

Zoals ik al een paar keer zei: www.homeaway.com
  maandag 12 januari 2015 @ 22:38:47 #160
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_148624871
Wij hebben voor 60 euro per nacht in eigen appartement geslapen via airbnb, wel in queens.
pi_148629324
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:32 schreef MissRelin het volgende:
Fictieve datum in maart, $100 per nacht. Volgens mij een eigen studio appartement, met goede recensies: http://www.homeaway.com/vacation-rental/p6357164

Zoals ik al een paar keer zei: www.homeaway.com
Ziet er inderdaad best goed uit, zo op het eerste gezicht.

Afijn, mijn punt is eigenlijk dit: ik zou best willen uitwijken naar een airbnb o.i.d. als ik daarmee hoge hotelkosten zou kunnen vermijden. Ik denk echter niet dat ik op de manier significant goedkoper uit zou zijn. Hotel komt neer op ongeveer 100 euro per nacht, de goedkoopste fatsoenlijke airbnb's ook, dus prijstechnisch heeft het weinig zin.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2015 00:29:23 ]
pi_148631734
Ik mis de nachtelijke view op de top of the Rock ;(

En dan niet vanaf de glazen wand, maar 1 verdieping hoger 8-)

BlaBlaBla
pi_148639194
Vanochtend wilde ik een collega even laten zien hoe mijn vlucht met overstap er uit zou zien. Tot mijn grote verbazing stond de rechtstreeks vlucht(die ik 1 keer er op heb zien staan voor 501 en daarna steeds voor 591 euro) vanuit Brussel naar New York er op voor 421 euro.

Heb even in mijn arm geknepen of ik niet droomde en daarna natuurlijk meteen geboekt.
pi_148639240
hoppa... :)
Hooray for boobies!
pi_148639959
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan! :P
pi_148640144
vanaf brussel, 388 euro directe vlucht!

http://www.vakantiepirate(...)ts-euro388-met-delta
Hooray for boobies!
pi_148640748
Jammer dat het alleen in maart is :(
pi_148641100
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:40 schreef Spockjuh_ het volgende:
hoppa... :)
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:07 schreef k_man het volgende:
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan! :P
Ik vraag niet hoe hoor, mij maakt het allemaal niet uit. Voor 421 een directe vlucht vanuit Brussel is zelfs goedkoper dan mijn vlucht 3 jaar geleden en dan de prijs waar de KLM werelddealweken mee rond gaan.

Ik ben een tevreden man *O*

Jammer dat de prijzen van de hotels wel veel hoger liggen dan 3 jaar terug :'(
pi_148677969
Iemand ervaring met hotel Row? http://rownyc.com/
Goede ligging en prijzen zijn nog wel acceptabel (voor NY begrippen).
pi_148704413
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:54 schreef Blue_note het volgende:
Iemand ervaring met hotel Row? http://rownyc.com/
Goede ligging en prijzen zijn nog wel acceptabel (voor NY begrippen).
Is volgens mij het oude Milford Plaza, dat hier in de OP staat (of stond).

In Milford Plaza zat ik een aantal jaren geleden en ik overwoog het weer te boeken voor m'n bezoekje in april, maar zag toen dat het niet meer bestaat.

Dit ziet er voor haar prijs erg goed uit, maar ik vond het toch nog te duur dus ben (mede om New York niet weer vanaf dezelfde plek te ontdekken) voor een ander hotel gegaan.

Dus nee, ik heb geen ervaring met het Row Hotel :')
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_148706054
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:25 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Is volgens mij het oude Milford Plaza, dat hier in de OP staat (of stond).

In Milford Plaza zat ik een aantal jaren geleden en ik overwoog het weer te boeken voor m'n bezoekje in april, maar zag toen dat het niet meer bestaat.

Dit ziet er voor haar prijs erg goed uit, maar ik vond het toch nog te duur dus ben (mede om New York niet weer vanaf dezelfde plek te ontdekken) voor een ander hotel gegaan.

Dus nee, ik heb geen ervaring met het Row Hotel :')
Alleen zijn de prijzen nu x2,5 gegaan :D ....
pi_148707855
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:25 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Is volgens mij het oude Milford Plaza, dat hier in de OP staat (of stond).

In Milford Plaza zat ik een aantal jaren geleden en ik overwoog het weer te boeken voor m'n bezoekje in april, maar zag toen dat het niet meer bestaat.

Dit ziet er voor haar prijs erg goed uit, maar ik vond het toch nog te duur dus ben (mede om New York niet weer vanaf dezelfde plek te ontdekken) voor een ander hotel gegaan.

Dus nee, ik heb geen ervaring met het Row Hotel :')
Welk hotel heb je nu geboekt? Heb een beetje hetzelfde, kan hotel boeken waar ik de vorige keer zat maar wil het ook eens van een andere punt ontdekken.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:14 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Alleen zijn de prijzen nu x2,5 gegaan :D ....
Toen ik keek waren de prijzen ook vrij fors dus begreep al niet wat je goedkoop zou vinden.

Zitten trouwens nog zoveel NY vragen in mijn hoofd maar ga met carnaval eerst nog naar Krakau dus dat zal ik eerst maar eens uit gaan zoeken ;)
pi_148708826
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:13 schreef vanpers het volgende:

[..]

Welk hotel heb je nu geboekt? Heb een beetje hetzelfde, kan hotel boeken waar ik de vorige keer zat maar wil het ook eens van een andere punt ontdekken.

[..]

Toen ik keek waren de prijzen ook vrij fors dus begreep al niet wat je goedkoop zou vinden.

Zitten trouwens nog zoveel NY vragen in mijn hoofd maar ga met carnaval eerst nog naar Krakau dus dat zal ik eerst maar eens uit gaan zoeken ;)
Ik doelde dat in de OP van dit topic de prijzen bij Milford plaza gemiddeld $100,- waren. Bij ROW zijn deze nu gemiddeld $250,- . Maar ik vind persoonlijk $250,- voor deze locatie niet al te gek.
pi_148708938
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:48 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik doelde dat in de OP van dit topic de prijzen bij Milford plaza gemiddeld $100,- waren. Bij ROW zijn deze nu gemiddeld $250,- . Maar ik vind persoonlijk $250,- voor deze locatie niet al te gek.
Ik kom ook rond die prijzen. Vergelijkbaar met een hotel wat ik op het oog heb bij Madison Square Park. Ga 8 nachten met 2 personen dus is toch 1000 euro pp.
pi_148708990
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:51 schreef vanpers het volgende:

[..]

Ik kom ook rond die prijzen. Vergelijkbaar met een hotel wat ik op het oog heb bij Madison Square Park. Ga 8 nachten met 2 personen dus is toch 1000 euro pp.
Ja, ik zit 4 nachten NYC, 4 nachten Washington en daarna nog verder richting het zuiden. Maar die 8 nachten DC en NYC zijn even duur als daarna nog 2 weken goede hotels in het zuiden :'). Eigenlijk belachelijk maarja wat doe je er aan.

Ik betaal ook liever minder he :D! Maar voor die locatie is er helaas niet veel te vinden.
pi_148709617
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:53 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ja, ik zit 4 nachten NYC, 4 nachten Washington en daarna nog verder richting het zuiden. Maar die 8 nachten DC en NYC zijn even duur als daarna nog 2 weken goede hotels in het zuiden :'). Eigenlijk belachelijk maarja wat doe je er aan.

Ik betaal ook liever minder he :D! Maar voor die locatie is er helaas niet veel te vinden.
Kwestie van vooral veel vraag want aanbod is er genoeg. In principe weet je dat je het kwijt bent maar is zo zonde aangezien je bijna niet op je kamer bent. Maar we moeten niet zeuren. Mijn voornaamste reden om te zeuren is dat ik 3 jaar terug een hotel had voor de helft van de prijs.
pi_148710026
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:13 schreef vanpers het volgende:

[..]

Kwestie van vooral veel vraag want aanbod is er genoeg. In principe weet je dat je het kwijt bent maar is zo zonde aangezien je bijna niet op je kamer bent. Maar we moeten niet zeuren. Mijn voornaamste reden om te zeuren is dat ik 3 jaar terug een hotel had voor de helft van de prijs.
Klopt, idem voor de auto huur die dit jaar stuk duurder is. En als de dollarkoers zo door blijft gaan wordt het eten etc ook duurder ;) .

Ik zelf vind het wel fijn om het hotel op loopafstand te hebben, als het je minder uitmaakt worden de opties ook alweer goedkoper.
pi_148710578
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:24 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Klopt, idem voor de auto huur die dit jaar stuk duurder is. En als de dollarkoers zo door blijft gaan wordt het eten etc ook duurder ;) .

Ik zelf vind het wel fijn om het hotel op loopafstand te hebben, als het je minder uitmaakt worden de opties ook alweer goedkoper.
Klopt helemaal, zo denk ik er zelf ook over. Jij hebt ook nog geen hotel geboekt toch? Wanneer ga je?
pi_148710631
Juni/juli (maar NYC juni). Nee nog niet geboekt, maar denk dat ik morgen wel the ROW ga boeken.
We hebben nog geen enkel hotel geboekt, maar ze worden nu toch langzaamaan duurder dus willen we morgen wel gaan boeken.
pi_148710690
en de dollar blijft maar zakken, vorig jaar rond deze tijd stond de dollar nog rond de 1,40 euro!
Hooray for boobies!
pi_148710760
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:40 schreef Blue_note het volgende:
Juni/juli (maar NYC juni). Nee nog niet geboekt, maar denk dat ik morgen wel the ROW ga boeken.
We hebben nog geen enkel hotel geboekt, maar ze worden nu toch langzaamaan duurder dus willen we morgen wel gaan boeken.
Ga zelf al in mei. Neig een beetje naar Comfort Inn Chelsea.
pi_148710765
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:41 schreef Spockjuh_ het volgende:
en de dollar blijft maar zakken, vorig jaar rond deze tijd stond de dollar nog rond de 1,40 euro!
En nu 1.17 en zakkende....Maar de Dollarkoers is heel lastig te analyseren. Hij kan morgen ook weer omhoog gaan.
pi_148710795
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:43 schreef Blue_note het volgende:

[..]

En nu 1.17 en zakkende....Maar de Dollarkoers is heel lastig te analyseren. Hij kan morgen ook weer omhoog gaan.
kan maar zo laag als nu is al een fikse tijd geleden.
Hooray for boobies!
pi_148710808
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:42 schreef vanpers het volgende:

[..]

Ga zelf al in mei. Neig een beetje naar Comfort Inn Chelsea.
Hotel Hampton Inn hoor ik ook wel goede verhalen over. Ook top locatie.
pi_148710838
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:43 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

kan maar zo laag als nu is al een fikse tijd geleden.
Dat is zeker waar... Maar toch ga ik nog geen Dollars kopen nu :D

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2015 14:45:40 ]
pi_148710943
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:44 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Hotel Hampton Inn hoor ik ook wel goede verhalen over. Ook top locatie.
Welke van de 100 ;)
pi_148711021
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:47 schreef vanpers het volgende:

[..]

Welke van de 100 ;)
Die vlak bij Time Square ;) .
Heb zelf een keer 2 weken in Hotel Bentley gezeten (York/61st) en dat vond ik qua locatie echt kut. Heb alles met de taxi gedaan omdat de metro 20 minuten lopen was :') .
pi_148711057
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:49 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Die vlak bij Time Square ;) .
Heb zelf een keer 2 weken in Hotel Bentley gezeten (York/61st) en dat vond ik qua locatie echt kut. Heb alles met de taxi gedaan omdat de metro 20 minuten lopen was :') .
BURN! dat is gewoon slecht als je dit soort zaken van te voren niet dubbelcheckt... :6
Hooray for boobies!
pi_148711108
True...Maar wat ik vergeten was te zeggen (anders is het totaal niet relevant) is dat dit hotel nu duurder is dan the row bijv.
pi_148711182
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:49 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Die vlak bij Time Square ;) .
Heb zelf een keer 2 weken in Hotel Bentley gezeten (York/61st) en dat vond ik qua locatie echt kut. Heb alles met de taxi gedaan omdat de metro 20 minuten lopen was :') .
Zelfs bij Time Square zitten er meerder ;).

Maar wilde niet perse op TS zitten, dacht dat Madison Square wel een mooi midden punt was.
pi_148711358
quote:
locatie is goed wat betreft OV. 2 lijnen op max 10 minuten. overige even tripadvisor en zoover checken
Hooray for boobies!
pi_148711434
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:56 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

locatie is goed wat betreft OV. 2 lijnen op max 10 minuten
Ook dat ja...Och er is genoeg te krijgen. Maar onder de $250,- pnpk is lastiger voor goede locatie (hotel dan).
pi_148711478
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:56 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

locatie is goed wat betreft OV. 2 lijnen op max 10 minuten. overige even tripadvisor en zoover checken
¤ 2.675 voor 8 nachten. Dat is 335 pn, dus die laat ik schieten.
pi_148711555
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:58 schreef vanpers het volgende:

[..]

[..]

¤ 2.675 voor 8 nachten. Dat is 335 pn, dus die laat ik schieten.
blijf er toch bij zoek ook iets verder buiten times square en omgeving. dat is mijn bescheiden mening maar het levert je qua geld zoveel meer op terwijl vaak de hotels beter zijn... ;)
Hooray for boobies!
pi_148711618
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:00 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

blijf er toch bij zoek ook iets verder buiten times square en omgeving. dat is mijn bescheiden mening maar het levert je qua geld zoveel meer op terwijl vaak de hotels beter zijn... ;)
Heb je een voorbeeld ? Want zelfs buiten TS en direct loopafstand zijn hotels in dezelfde klasse vaak niet onder de $250,-
pi_148711680
tot hoever wil je gaan? dan doel ik downtown welke street en uptown welke street? (horizontaal) (harlem, long island, brooklyn reken ik dan ook voor het gemak mee)
Hooray for boobies!
pi_148711687
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:00 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

blijf er toch bij zoek ook iets verder buiten times square en omgeving. dat is mijn bescheiden mening maar het levert je qua geld zoveel meer op terwijl vaak de hotels beter zijn... ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:01 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld ? Want zelfs buiten TS en direct loopafstand zijn hotels in dezelfde klasse vaak niet onder de $250,-
Deze had ik op het oog http://comfortinnchelseanyc.com/
pi_148711728
Ik snap niet waarom iedereen per se zo dicht bij times square moet zitten, nou niet het meest interessante stukje NYC :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_148711805
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:04 schreef oompaloompa het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen per se zo dicht bij times square moet zitten, nou niet het meest interessante stukje NYC :D
Daar heb je helemaal gelijk in, TS was de grootste tegenvaller voor mij.

Wil zelf gewoon graag beetje in de midden zitten omdat de afstanden dan wat kleiner zijn. En met in de midden bedoel ik tussen Central Park en het vrijheidsbeeld.
pi_148711850
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:03 schreef Spockjuh_ het volgende:
tot hoever wil je gaan? dan doel ik downtown welke street en uptown welke street? (horizontaal) (harlem, long island, brooklyn reken ik dan ook voor het gemak mee)
Tussen 10 (zit ik dicht bij de Blue_note, dat wel :D) en 65 is ongeveer wel de max.

En tussen 2nd en 6th ave.... :D

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2015 15:11:07 ]
pi_148711902
ok, dus wel op manhattan zelf en max upper west/east side. kom ik nog op terug vandaag... ;) heb je nog eisen zoals gratis wifi/ontbijt etc?
Hooray for boobies!
pi_148711914
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:03 schreef vanpers het volgende:

[..]

[..]

Deze had ik op het oog http://comfortinnchelseanyc.com/
Ziet er opzich prima uit. Kost per nacht?
pi_148711935
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:04 schreef oompaloompa het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen per se zo dicht bij times square moet zitten, nou niet het meest interessante stukje NYC :D
Het kan wel handig zijn om dichtbij het centrum te zitten, zeker qua openbaar vervoer (makkelijker om verschillende lijnen te pakken).

Maar Times Square hoeft van mij ook niet persé. Laatste keer zaten we in een hotel op de 28e geloof ik en paar jaar daarvoor zat ik in een hostel ergens links van central park :P Zaten op de 28e vlakbij diverse metrolijnen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_148711942
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:04 schreef oompaloompa het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen per se zo dicht bij times square moet zitten, nou niet het meest interessante stukje NYC :D
Is ook zo, maar je zit dan wel centraal natuurlijk....Upper east ook wel vaker (2x) gezeten, maar vind ik dan toch weer net niet...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2015 15:09:55 ]
pi_148712012
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:08 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ziet er opzich prima uit. Kost per nacht?
250
pi_148712118
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:11 schreef vanpers het volgende:

[..]

250
Dollar?

Ik heb net een offerte gekregen voor de totale reis (hotels dan). Gaat om premium hotels. Voor NYC komen zij ook met the row aanzetten...¤962 voor 4 nachten. Niet te duur dus. Alleen is de rest dan weer vrij prijzig :D
pi_148712181
zoeken zoeken zoeken :)
Hooray for boobies!
pi_148712206
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:15 schreef Spockjuh_ het volgende:
zoeken zoeken zoeken :)
Naar en hotel tussen 10 en 65 en 2nd en 6th :9 ?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2015 15:16:08 ]
pi_148712252
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:14 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dollar?

Ik heb net een offerte gekregen voor de totale reis (hotels dan). Gaat om premium hotels. Voor NYC komen zij ook met the row aanzetten...¤962 voor 4 nachten. Niet te duur dus. Alleen is de rest dan weer vrij prijzig :D
Euro, totaalprijs voor 8 nachten stond bij hotels.com op 1.959,03. Bij booking op 2022 ofzo.
pi_148712451
Ja, blijft natuurlijk genoeg geld...Maar je ontkomt er niet aan denk ik ;).
pi_148712475
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:15 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Naar en hotel tussen 10 en 65 en 2nd en 6th :9 ?
nog niet ;)
Hooray for boobies!
pi_148712593
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:21 schreef Blue_note het volgende:
Ja, blijft natuurlijk genoeg geld...Maar je ontkomt er niet aan denk ik ;).
Klopt, wel raar dat booking de enigste is die nog duurde prijzen heeft(als ik zoek met trivago) boek namelijk het liefst via booking.
pi_148712652
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:13 schreef vanpers het volgende:

[..]

Welk hotel heb je nu geboekt? Heb een beetje hetzelfde, kan hotel boeken waar ik de vorige keer zat maar wil het ook eens van een andere punt ontdekken.

[..]

Toen ik keek waren de prijzen ook vrij fors dus begreep al niet wat je goedkoop zou vinden.

Zitten trouwens nog zoveel NY vragen in mijn hoofd maar ga met carnaval eerst nog naar Krakau dus dat zal ik eerst maar eens uit gaan zoeken ;)
Ik ben nu voor Pod 51 gegaan. Dat zit redelijk gunstig ten opzichte van de dingen die ik nu wil bezoeken en het is ook niet al te duur. Wilde graag gewoon een kamer met eigen badkamer en dan vind ik de 500 dollar of zo die ik nu betaal voor 3 nachten.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_148712654
let ook op de secret deals etc etc. en soms heeft expedia met de combi pakketten het allemaal net iets goedkoper. dus vlucht en hotel
Hooray for boobies!
pi_148712657
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:24 schreef vanpers het volgende:

[..]

Klopt, wel raar dat booking de enigste is die nog duurde prijzen heeft(als ik zoek met trivago) boek namelijk het liefst via booking.
Ikzelf ook, maar ze zijn eigenlijk zelden het goedkoopst als je via trivago kijkt inderdaad (wat ik trouwens eigenlijk echt een kut site vind). Nadeel trivago is dat je prijzen per nacht krijgt ipv totaal (of kun je dat instellen?)..

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2015 15:31:07 ]
pi_148712861
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:25 schreef Spockjuh_ het volgende:
let ook op de secret deals etc etc. en soms heeft expedia met de combi pakketten het allemaal net iets goedkoper. dus vlucht en hotel
Heb mijn vlucht inmiddels al geboekt ;). Dus package deals kan ik vergeten.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:25 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ikzelf ook, maar ze zijn eigenlijk zelden het goedkoopst als je via trivago kijkt inderdaad (wat ik trouwens eigenlijk echt een kut site vindt). Nadeel trivago is dat je prijzen per nacht krijgt ipv totaal (of kun je dat instellen?)..
Dat is zeker een nadeel maar je weet nu dat je 250 pn aan moet houden. Bij dit hotel waren de prijzen steeds overal hetzelfde, nu zijn ze overal wat gezakt(enkele euro's) behalve bij booking.
pi_148713794
check deze eens, ideaal voor de rondreizers!

http://www.urlaubspiraten(...)-dc-fur-nur-292-euro
Hooray for boobies!
pi_148714038
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:08 schreef Spockjuh_ het volgende:
ok, dus wel op manhattan zelf en max upper west/east side. kom ik nog op terug vandaag... ;) heb je nog eisen zoals gratis wifi/ontbijt etc?
Idd wel Manhattan zelf...Nou eigenlijk 4* (anders wordt de vergelijking ook scheef). Geen gedeelde douche etc...
Wifi etc vind ik allemaal niet zo belangrijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2015 15:59:59 ]
  donderdag 15 januari 2015 @ 20:34:56 #220
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_148725490
Hele heftige foto's van New York ^O^

https://www.storehouse.co/stories/r3rcy-gotham-7-5k
#FreeHat
pi_148741076
Ben zelf even aan het kijken of de NY pass wat voor me is.
Weten jullie al dingen die ik daarvan sowieso moet doen?(en dan heb ik het niet over Totr, Empire enz.)

In de openingspost staat dat die Circle Line bv DE boottrip is maar heeft iemand deze ook echt gedaan?

Ook vraag ik me af als je naar het nieuwe 9/11 museum gaat of je dan ook nog naar het 9/11 Tribute Center gaat.

Is het echt de moeite om naar Woodburry te gaan of is het vergelijkbaar met wat er in NY zelf te vinden is?(ook qua prijs?)

Met de pass heb je toegang tot het Vrijheidsbeeld, maar ik wil ook graag in de kroon. Daarvoor moet je losse tickets aanschaffen(toch?) en moet ik dan ondanks met NY pass de volle mep betalen?

Bij de Empire state kun je tot de 86ste en 102de verdieping, is dat laatste de moeite waard?

.
Laat ik het hier even bij laten ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door vanpers op 16-01-2015 10:48:04 ]
pi_148742996
Wat ik eigenlijk het aller'mooiste' vond de laatste keer dat ik er was, was de rondleiding met een 9/11 survivor...Was een (inmiddels ex) brandweerman die op 9/11 alles heeft meegemaakt. Erg indrukwekkend. En dat is iets wat ik niet snel vind!

Ik heb de NY pass eens uitgerekend een paar jaar geleden. Toen was het zo dat als je ook maar 2 attractie's over zou slaan losse kaartjes goedkoper waren.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2015 11:48:58 ]
pi_148743058
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 10:34 schreef vanpers het volgende:
Bij de Empire state kun je tot de 86ste en 102de verdieping, is dat laatste de moeite waard?

.
Laat ik het hier even bij laten ;)
Ik vind totr mooier omdat je het Empire dan ziet.
pi_148744941
TOTR overdag en EST als het avond is.
Hooray for boobies!
pi_148744980
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 11:47 schreef Blue_note het volgende:
Wat ik eigenlijk het aller'mooiste' vond de laatste keer dat ik er was, was de rondleiding met een 9/11 survivor...Was een (inmiddels ex) brandweerman die op 9/11 alles heeft meegemaakt. Erg indrukwekkend. En dat is iets wat ik niet snel vind!

Ik heb de NY pass eens uitgerekend een paar jaar geleden. Toen was het zo dat als je ook maar 2 attractie's over zou slaan losse kaartjes goedkoper waren.
Dat lijkt me ook zeker iets, hoe had je dat geregeld en wat liet hij je zien?
Verder geen antwoord op mijn vragen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 11:49 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik vind totr mooier omdat je het Empire dan ziet.
Ga sowieso beide.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:04 schreef Spockjuh_ het volgende:
TOTR overdag en EST als het avond is.
Heb het de vorige keer ook op die manier gedaan.
Jij misschien wat antwoorden op mijn vragen?
pi_148745207
NY pass heb ik nooit genomen, los was voor mij altijd goedkoper vaak met enkele gratis coupons e.d. erbij.

met zo'n pas ben je eigenlijk altijd verplicht alles te bezoeken om de kosten er maar uit halen
Hooray for boobies!
pi_148745309
Omdat je het zo lief vraagt ;).

Ik ben toen naar het 9/11 tribute centre geweest naast de brandweerkazerne. Daar kon je je vervolgens aanmelden voor een guided tour.
Het ging met ons mee naar een naastgelegen gebouw wat had gediend als eerste opvang (en waar je de scheuren van de inslagen etc. nog kon zien als je wist waar je naar moest kijken) direct na de inslag. Verder kan ik me niet herinneren dat we ergens naar binnen zijn gegaan eigenlijk.

quote:
Ben zelf even aan het kijken of de NY pass wat voor me is.
Weten jullie al dingen die ik daarvan sowieso moet doen?(en dan heb ik het niet over Totr, Empire enz.)
Ik ben normaal niet zo van de rondleidingen/rondvaart boten etc, dus daar kan ik je verder geen informatie over geven.
quote:
In de openingspost staat dat die Circle Line bv DE boottrip is maar heeft iemand deze ook echt gedaan?
Ik niet....

quote:
Is het echt de moeite om naar Woodburry te gaan of is het vergelijkbaar met wat er in NY zelf te vinden is?(ook qua prijs?)
Zelf niet geweest, maar het schijnt wel aardig te zijn.

quote:
Met de pass heb je toegang tot het Vrijheidsbeeld, maar ik wil ook graag in de kroon. Daarvoor moet je losse tickets aanschaffen(toch?) en moet ik dan ondanks met NY pass de volle mep betalen?
Bij mijn weten moet je inderdaad nog extra tickets aanschaffen, en een flinke portie geduld hebben :D. Is wel leuk om eens te doen trouwens! Ellis Island ook! Of je korting krijgt weet ik niet, heb die pass nooit gekocht.

quote:
Bij de Empire state kun je tot de 86ste en 102de verdieping, is dat laatste de moeite waard?
Ik vind de 102nd niet veel toevoegen.

Ik vind zelf Coney Island ook wel de moeite waard. Het is echt vergane glorie, maar er hangt een heel apart sfeertje. Ook de metro rit erheen is apart als je kijkt naar de mensen die dan in de metro zitten...

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2015 13:21:17 ]
pi_148746167
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:16 schreef Blue_note het volgende:

Omdat je het zo lief vraagt ;).

Ik ben toen naar het 9/11 tribute centre geweest naast de brandweerkazerne. Daar kon je je vervolgens aanmelden voor een guided tour.
Het ging met ons mee naar een naastgelegen gebouw wat had gediend als eerste opvang (en waar je de scheuren van de inslagen etc. nog kon zien als je wist waar je naar moest kijken) direct na de inslag. Verder kan ik me niet herinneren dat we ergens naar binnen zijn gegaan eigenlijk.

[..]

Ik ben normaal niet zo van de rondleidingen/rondvaart boten etc, dus daar kan ik je verder geen informatie over geven.

[..]

Ik niet....

[..]

Zelf niet geweest, maar het schijnt wel aardig te zijn.

[..]

Bij mijn weten moet je inderdaad nog extra tickets aanschaffen, en een flinke portie geduld hebben :D. Is wel leuk om eens te doen trouwens! Ellis Island ook! Of je korting krijgt weet ik niet, heb die pass nooit gekocht.

[..]

Ik vind de 102nd niet veel toevoegen.

Ik vind zelf Coney Island ook wel de moeite waard. Het is echt vergane glorie, maar er hangt een heel apart sfeertje. Ook de metro rit erheen is apart als je kijkt naar de mensen die dan in de metro zitten...

Toch bedankt voor je reactie ;)

Was aan het kijken of die NY pass wat voor me is. Maar als ik naar ToTR, Empire, Madison Square Garden en American Museum of Natural History wil, fietsen wil huren voor Central Park en Brooklyn dan haal ik het er al uit. Dan heb ik nog als opties om naar 9/11 Tribute, Food on foot, Circle line en Museum of Modern Art te gaan.

Voel me niet verplicht tot die dingen maar zou er anders ook heen gaan.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 13:44:17 #229
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_148746356
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 10:34 schreef vanpers het volgende:
Ben zelf even aan het kijken of de NY pass wat voor me is.
Weten jullie al dingen die ik daarvan sowieso moet doen?(en dan heb ik het niet over Totr, Empire enz.)

In de openingspost staat dat die Circle Line bv DE boottrip is maar heeft iemand deze ook echt gedaan?

Ook vraag ik me af als je naar het nieuwe 9/11 museum gaat of je dan ook nog naar het 9/11 Tribute Center gaat.

Is het echt de moeite om naar Woodburry te gaan of is het vergelijkbaar met wat er in NY zelf te vinden is?(ook qua prijs?)

Met de pass heb je toegang tot het Vrijheidsbeeld, maar ik wil ook graag in de kroon. Daarvoor moet je losse tickets aanschaffen(toch?) en moet ik dan ondanks met NY pass de volle mep betalen?

Bij de Empire state kun je tot de 86ste en 102de verdieping, is dat laatste de moeite waard?

.
Laat ik het hier even bij laten ;)
Wij hadden de NY pass. Zijn op TOTR geweest, Empire State, MoMa, The Met (maar daar is entrée eigenlijk naar eigen inzicht), American natural History en een Circle Line cruise (de halve cirkel).

Die cruise vonden wij wel heel leuk, hadden helder weer en vond het ook prima om het Vrijheidsbeeld van een afstandje te zien, was voor mij indrukwekkend genoeg. Ik vond het wel handig, zo'n pas, maar geen must. En als je vanwege het weer of iets ineens juist niet zoveel naar binnen wilt bijvoorbeeld, heb je 'm wel al betaald en is het dus weggegooid geld.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_148746388
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:39 schreef vanpers het volgende:

[..]

Toch bedankt voor je reactie ;)

Was aan het kijken of die NY pass wat voor me is. Maar als ik naar ToTR, Empire, Madison Square Garden en American Museum of Natural History wil, fietsen wil huren voor Central Park en Brooklyn dan haal ik het er al uit. Dan heb ik nog als opties om naar 9/11 Tribute, Food on foot, Circle line en Museum of Modern Art te gaan.

Voel me niet verplicht tot die dingen maar zou er anders ook heen gaan.
Haha was ook maar een grapje he ;) .

Ligt er precies aan wat je gaat doen, als je uitgerekend hebt dat het goedkoper is, zeker doen!
9/11 centre is dan met tour ook ?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2015 13:45:27 ]
pi_148746662
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 10:34 schreef vanpers het volgende:
Ben zelf even aan het kijken of de NY pass wat voor me is.
Weten jullie al dingen die ik daarvan sowieso moet doen?(en dan heb ik het niet over Totr, Empire enz.)

In de openingspost staat dat die Circle Line bv DE boottrip is maar heeft iemand deze ook echt gedaan?

Ook vraag ik me af als je naar het nieuwe 9/11 museum gaat of je dan ook nog naar het 9/11 Tribute Center gaat.

Is het echt de moeite om naar Woodburry te gaan of is het vergelijkbaar met wat er in NY zelf te vinden is?(ook qua prijs?)

Met de pass heb je toegang tot het Vrijheidsbeeld, maar ik wil ook graag in de kroon. Daarvoor moet je losse tickets aanschaffen(toch?) en moet ik dan ondanks met NY pass de volle mep betalen?

Bij de Empire state kun je tot de 86ste en 102de verdieping, is dat laatste de moeite waard?

.
Laat ik het hier even bij laten ;)
Ik heb die Circle Line tour gedaan (die van 2,5 uur) aangezien het gratis was met de NY pass ;)
Het was best wel interessant hoor maar misschien net iets te lang en de gids nam ook geen moment pauze met praten :')
Als je met de Circle Line gaan moet je wel zorgen dat je vroeg op de boot bent want buiten zit natuurlijk snel alles vol of je moet binnen willen zitten..

En de 102e verdieping op het ESB is niet echt de moeite waard, klein en donker (in de avond dan) en je staat achter glas.
De 86e verdieping is gewoon perfect
pi_148746906
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:44 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Wij hadden de NY pass. Zijn op TOTR geweest, Empire State, MoMa, The Met (maar daar is entrée eigenlijk naar eigen inzicht), American natural History en een Circle Line cruise (de halve cirkel).

Die cruise vonden wij wel heel leuk, hadden helder weer en vond het ook prima om het Vrijheidsbeeld van een afstandje te zien, was voor mij indrukwekkend genoeg. Ik vond het wel handig, zo'n pas, maar geen must. En als je vanwege het weer of iets ineens juist niet zoveel naar binnen wilt bijvoorbeeld, heb je 'm wel al betaald en is het dus weggegooid geld.
Halve Circle was voor jou genoeg? Het is ook zeker geen must maar meer een middel om geld te besparen. Van de dingen die ik wil doen zijn er meer buiten dan binnen.

quote:
10s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:45 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Haha was ook maar een grapje he ;) .

Ligt er precies aan wat je gaat doen, als je uitgerekend hebt dat het goedkoper is, zeker doen!
9/11 centre is dan met tour ook ?
Weet ik joh ;)

Mij lijkt het wel goedkoper als ik zo kijk, bij 9/11 heb je een aantal verschillende dingen. Tribute center is wat anders dan het museum wat afgelopen jaar geopend is. Dat museum wil ik zeker even bekijken. Weet alleen niet of het Tribute center dan nog een toevoeging is.

(kan me herinneren dat ik 3 jaar geleden een ticket moest hebben voor het Memorial te bezoeken, maar dit is inmiddels vrij toegankelijk?)

quote:
8s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:51 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik heb die Circle Line tour gedaan (die van 2,5 uur) aangezien het gratis was met de NY pass ;)
Het was best wel interessant hoor maar misschien net iets te lang en de gids nam ook geen moment pauze met praten :')
Als je met de Circle Line gaan moet je wel zorgen dat je vroeg op de boot bent want buiten zit natuurlijk snel alles vol of je moet binnen willen zitten..

En de 102e verdieping op het ESB is niet echt de moeite waard, klein en donker (in de avond dan) en je staat achter glas.
De 86e verdieping is gewoon perfect
In de openingspost staat dat die van 2,5 uur perfect was. Mij lijkt het ook wat lang, vandaar dat ik het hier vroeg. Weet niet eens zeker of ik het ga doen hoor.

Volgens mij ben ik de vorige keer ook alleen op de 86ste verdieping van Empire State geweest. Maar bedankt voor de info.
pi_148747040
Ik ben toen alleen in het tribute centre geweest, simpelweg omdat het museum er nog niet was.
Dus ik kan het ook niet vergelijken.
pi_148750882
Kijk ook eens naar de NY CityPass: Natural History, TOTR of Guggenheim, ESB (incl. avondbezoek), Metropolitan, MOMA, Circle Line Cruise óf Vrijheidsbeeld. $109, wat ik zelf zeker niet te veel vond.

http://www.citypass.com/new-york

Ik had afgelopen zomer een los kaartje voor de Crown en daarom die 'bon' in de citypass gebruikt voor de Circle Line Cruise (de Harbor Lights Cruise vroeg in de avond, ik had er niet veel van verwacht maar ik vond het zeer de moeite waard! Zoals hierboven al genoemd wel vroeg op de boot zijn als je een plaatsje buiten wilt). Als je inderdaad Crown Tickets wilt voor het Vrijheidsbeeld dan moet je er heel erg vroeg bij zijn. Ik heb vorig jaar in april geboekt voor media augustus, alle dagen tot ergens in het begin van augustus waren toen al volgeboekt.

V.w.b. 9/11 Museum & Memorial: het memorial is gratis te bezoeken, de timed tickets zijn inderdaad afgeschaft halverwege vorig jaar. Het museum is redelijk prijzig maar erg indrukwekkend, Tribute Center heb ik niet bezocht.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 16:12:15 #235
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_148750997
Oh wij hadden inderdaad niet de NY pas maar de Citypas :). Dat was dus perfect. En die halve cirkel was ideaal, omdat je sowieso op alles een keer goed zicht hebt. Mensen vinden foto's maken met iPad schijnbaar leuk en zo voorkom je dat je dingen mist!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_148751183
Bij Whole Foods een lekkere lunch kopen en in CP kijkend naar een baseball oefenpotje is ook een aanrader!
pi_148752408
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:08 schreef Dropbox het volgende:
Kijk ook eens naar de NY CityPass: Natural History, TOTR of Guggenheim, ESB (incl. avondbezoek), Metropolitan, MOMA, Circle Line Cruise óf Vrijheidsbeeld. $109, wat ik zelf zeker niet te veel vond.

http://www.citypass.com/new-york

Ik had afgelopen zomer een los kaartje voor de Crown en daarom die 'bon' in de citypass gebruikt voor de Circle Line Cruise (de Harbor Lights Cruise vroeg in de avond, ik had er niet veel van verwacht maar ik vond het zeer de moeite waard! Zoals hierboven al genoemd wel vroeg op de boot zijn als je een plaatsje buiten wilt). Als je inderdaad Crown Tickets wilt voor het Vrijheidsbeeld dan moet je er heel erg vroeg bij zijn. Ik heb vorig jaar in april geboekt voor media augustus, alle dagen tot ergens in het begin van augustus waren toen al volgeboekt.

V.w.b. 9/11 Museum & Memorial: het memorial is gratis te bezoeken, de timed tickets zijn inderdaad afgeschaft halverwege vorig jaar. Het museum is redelijk prijzig maar erg indrukwekkend, Tribute Center heb ik niet bezocht.
Die pas ziet er wel goed uit maar aangezien we ook 2 dagen willen fietsen (Central Park en Brooklyn, wat beide samen al 90 dollar kost) lijkt het voor mij interessanter om voor de NY pass te kiezen. Enigste nadeel daar aan is dat die een bepaalde aantal dagen geldig is. Ook zou ik bij de city pass nog los de Madison Square Garden tour moeten boeken terwijl die er bij de NY pass bij zit.

Kroon tickets zijn er nog genoeg als wij er zijn maar zal ik snel vast leggen. Denk dat je met het bezoeken van vrijheidsbeeld (inclusief kroon), Ellis island en alles rondom 9/11 wel een hele dag kwijt bent.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:19 schreef Blue_note het volgende:
Bij Whole Foods een lekkere lunch kopen en in CP kijkend naar een baseball oefenpotje is ook een aanrader!
Zou het liefst ergens een soort picknickmand kopen maar geloof dat je zelf altijd alles samen moet stellen toch? Wel bedankt voor de tip, heb hem opgeslagen.
pi_148752551
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:03 schreef vanpers het volgende:

[..]

Die pas ziet er wel goed uit maar aangezien we ook 2 dagen willen fietsen (Central Park en Brooklyn, wat beide samen al 90 dollar kost) lijkt het voor mij interessanter om voor de NY pass te kiezen. Enigste nadeel daar aan is dat die een bepaalde aantal dagen geldig is. Ook zou ik bij de city pass nog los de Madison Square Garden tour moeten boeken terwijl die er bij de NY pass bij zit.

Kroon tickets zijn er nog genoeg als wij er zijn maar zal ik snel vast leggen. Denk dat je met het bezoeken van vrijheidsbeeld (inclusief kroon), Ellis island en alles rondom 9/11 wel een hele dag kwijt bent.

[..]

Zou het liefst ergens een soort picknickmand kopen maar geloof dat je zelf altijd alles samen moet stellen toch? Wel bedankt voor de tip, heb hem opgeslagen.
Ik ben er niet 100% zeker van, maar volgens mij verkoopt WF mandjes.
pi_148753449
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:03 schreef vanpers het volgende:

[..]

Die pas ziet er wel goed uit maar aangezien we ook 2 dagen willen fietsen (Central Park en Brooklyn, wat beide samen al 90 dollar kost) lijkt het voor mij interessanter om voor de NY pass te kiezen. Enigste nadeel daar aan is dat die een bepaalde aantal dagen geldig is. Ook zou ik bij de city pass nog los de Madison Square Garden tour moeten boeken terwijl die er bij de NY pass bij zit.

Kroon tickets zijn er nog genoeg als wij er zijn maar zal ik snel vast leggen. Denk dat je met het bezoeken van vrijheidsbeeld (inclusief kroon), Ellis island en alles rondom 9/11 wel een hele dag kwijt bent.

[..]

Zou het liefst ergens een soort picknickmand kopen maar geloof dat je zelf altijd alles samen moet stellen toch? Wel bedankt voor de tip, heb hem opgeslagen.
Een dag kun je zeker vullen met Liberty & Ellis Island i.c.m. 9/11 Memorial & Museum. Ik had Crown tickets voor 10:00u, was rond 09:00u in Battery Park en zo rond half2-2u weer terug (incl. uitgebreid bezoek aan Statue of Liberty Museum én Ellis Island). Als je eerder daar bent mag je eerder naar boven, dat was geen enkel probleem.

Voor lunch vond ik Garden of Eden ook erg goed, volgens mij verkochten ze daar ook mandjes. Die zit in Brooklyn Heights in een zijstraat van Borough Hall, maar ook op Union Square en in Chelsea meen ik.
pi_148756543
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 10:34 schreef vanpers het volgende:
Ben zelf even aan het kijken of de NY pass wat voor me is.
Weten jullie al dingen die ik daarvan sowieso moet doen?(en dan heb ik het niet over Totr, Empire enz.)

In de openingspost staat dat die Circle Line bv DE boottrip is maar heeft iemand deze ook echt gedaan?

Ook vraag ik me af als je naar het nieuwe 9/11 museum gaat of je dan ook nog naar het 9/11 Tribute Center gaat.

Is het echt de moeite om naar Woodburry te gaan of is het vergelijkbaar met wat er in NY zelf te vinden is?(ook qua prijs?)

Met de pass heb je toegang tot het Vrijheidsbeeld, maar ik wil ook graag in de kroon. Daarvoor moet je losse tickets aanschaffen(toch?) en moet ik dan ondanks met NY pass de volle mep betalen?

Bij de Empire state kun je tot de 86ste en 102de verdieping, is dat laatste de moeite waard?

.
Laat ik het hier even bij laten ;)
Ik ben in september naar Woodbury common geweest en vond het zeker de moeite waard. Heb dan ook behoorlijk wat gekocht daar :D Qua prijs vond ik het erg aantrekkelijk ook, heb veel mooie dingen gescoord daar voor echt véél minder geld dan dat het oorspronkelijk kostte. In april ga ik weer naar NY en ik zal ook zeker weer naar Woodbury common gaan :Y

Heb ook die boottrip van Cirle line gedaan, die grootste tocht zeg maar. Vond het persoonlijk te lang duren en op een gegeven moment ook niet meer heel interessant. Ik zou daarom adviseren om voor een halve tocht te gaan.

Ben ook in het 9/11 museum geweest en moet toegeven dat ik er gemengde gevoelens over had. Aan de ene kant erg indrukwekkend, aan de andere kant vond ik het ook té veel van het goede zeg maar. Echt werkelijk alles wordt er getoond, tot gevonden brillen en pennen van slachtoffers aan toe. Ik vond het daarom té overdreven, té Amerikaans. Het Tribute center was wat meer aan mij besteed. Zeer indrukwekkend en niet too much.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_148759177
Wij hadden de Go Select Pass. Voor wat wij wilden was dat de goedkoopste in vergelijking met een aantal andere passen: http://www.smartdestinati(...)urs/_ptd_Nyc-p1.html
Hier kun je allerlei dingen die je wilt doen en/of zien op je pas zetten en dan wordt er korting berekend.

Heb ook de Circle Line 2.5 uur tour gedaan. Heerlijk weer, dus lekker achterop het bootje gezeten en genoten van het uitzicht. Manhattan is tof, verder naar het noorden vond ik het wat minder boeiend worden. De gids die wij hadden was inderdaad een spraak waterval (maar vertelde wel leuk). En d'r was ook nog zo'n yank die typisch overdreven yankie gedrag vertoonde: "Thank you sir. It was amazing. Thank you. So interesting. Thank YOU, thank you! You've been great. Thank you! Awesome and amazing. Thank YOU SIR!" Je zou bijna denken dat die man tijdens een cruise in Alaska overboord is gevallen en drie weken op zee heeft gedobberd, om uiteindelijk door 't Circle Line bootje uit de Hudson gevist te zijn... :') :')

Verder ESB om half 12 s'avonds. Er was geen rij, moesten alleen even wachten op de lift.
TOTR overdag. Was ook prima te doen. Stond één groep voor ons bij de lift te wachten.
Intrepid museum
Fietsen gehuurd om lekker door Central Park te fietsen (en een stukkie door NYC, maar dat zou ik niet lekker fietsen willen noemen... ;) )
pi_148763388
Geboekt!
Gekozen voor een mooie aanbieding bij de Plaza

http://www.theplazany.com/

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2015 22:45:24 ]
  zaterdag 17 januari 2015 @ 00:28:56 #243
64792 Mryc
play me one more song
pi_148766591
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:44 schreef Blue_note het volgende:
Geboekt!
Gekozen voor een mooie aanbieding bij de Plaza

http://www.theplazany.com/
The Plaza? Geld over?
  zaterdag 17 januari 2015 @ 01:13:58 #244
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_148767484
Circle Line Tour is heel erg aan te raden. Erg mee vermaakt 2.5 uur
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_148769626
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 00:28 schreef Mryc het volgende:

[..]

The Plaza? Geld over?
Geld heb je nooit genoeg :D! Was een mooie aanbieding, en we zijn er maar 4 nachtjes dit keer dus dan valt het opzich nog wel mee.

Maar The Plaza , het Home Alone hotel idd ;).

Ib4 mochten mensen het niet geloven:


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2015 09:57:47 ]
  zaterdag 17 januari 2015 @ 11:42:08 #246
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148771663
Even een vraag. Ik wil ESTA aanvragen en dan vragen ze naar de namen van mijn ouders.
Er staat dan dat ik de eerste naam in moet vullen. Is dat de roepnaam zoals ik ze ken of echt hun "normale" naam? Ik denk het tweede maar ik twijfel.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_148771774
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:42 schreef Daywalk3r het volgende:
Even een vraag. Ik wil ESTA aanvragen en dan vragen ze naar de namen van mijn ouders.
Er staat dan dat ik de eerste naam in moet vullen. Is dat de roepnaam zoals ik ze ken of echt hun "normale" naam? Ik denk het tweede maar ik twijfel.
Niet de roepnaam, maar de naam zoals in een paspoort/id staat.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 11:50:21 #248
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148771801
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:49 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Niet de roepnaam, maar de naam zoals in een paspoort/id staat.
Ok. Dan moet ik die even navragen dus zoals ik al dacht. Thnx
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_148793988
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 08:55 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Geld heb je nooit genoeg :D! Was een mooie aanbieding, en we zijn er maar 4 nachtjes dit keer dus dan valt het opzich nog wel mee.

Maar The Plaza , het Home Alone hotel idd ;).

Ib4 mochten mensen het niet geloven:
[ afbeelding ]
Hoeveel heb je betaald als ik vragen mag? :@

Ik zag trouwens op paperflies directe vluchten vanuit Brussel voor nog geen 380 euro

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2015 00:10:59 ]
pi_148799122
50% korting ongeveer. Ruim ¤400 pkpn.
pi_148800508
waar kom je totaal op uit ?
Hooray for boobies!
pi_148800901
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:39 schreef Spockjuh_ het volgende:
waar kom je totaal op uit ?
¤1720,-. Why?
pi_148833067
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:41 schreef Dropbox het volgende:

[..]

Een dag kun je zeker vullen met Liberty & Ellis Island i.c.m. 9/11 Memorial & Museum. Ik had Crown tickets voor 10:00u, was rond 09:00u in Battery Park en zo rond half2-2u weer terug (incl. uitgebreid bezoek aan Statue of Liberty Museum én Ellis Island). Als je eerder daar bent mag je eerder naar boven, dat was geen enkel probleem.

Voor lunch vond ik Garden of Eden ook erg goed, volgens mij verkochten ze daar ook mandjes. Die zit in Brooklyn Heights in een zijstraat van Borough Hall, maar ook op Union Square en in Chelsea meen ik.
Zat er zelf ook aan te denken zo vroeg mogelijk richting vrijheidsbeeld/kroon te gaan, zag dat er al tickets waren voor 09:00u. Volgens mij moet je je dan om die tijd bij de ferry melden toch? Je mag geloof ik wel een andere rij pakken dan de drukke als ik het goed gelezen heb.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:36 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ik ben in september naar Woodbury common geweest en vond het zeker de moeite waard. Heb dan ook behoorlijk wat gekocht daar :D Qua prijs vond ik het erg aantrekkelijk ook, heb veel mooie dingen gescoord daar voor echt véél minder geld dan dat het oorspronkelijk kostte. In april ga ik weer naar NY en ik zal ook zeker weer naar Woodbury common gaan :Y

Heb ook die boottrip van Cirle line gedaan, die grootste tocht zeg maar. Vond het persoonlijk te lang duren en op een gegeven moment ook niet meer heel interessant. Ik zou daarom adviseren om voor een halve tocht te gaan.

Ben ook in het 9/11 museum geweest en moet toegeven dat ik er gemengde gevoelens over had. Aan de ene kant erg indrukwekkend, aan de andere kant vond ik het ook té veel van het goede zeg maar. Echt werkelijk alles wordt er getoond, tot gevonden brillen en pennen van slachtoffers aan toe. Ik vond het daarom té overdreven, té Amerikaans. Het Tribute center was wat meer aan mij besteed. Zeer indrukwekkend en niet too much.
Bedankt voor je reactie, zal eens overleggen hoe mijn wederhelft over Woodburry denkt. En of het in ons (nog te maken) "schema" past.

Als ik de reacties hier zo lees lijkt een halve tocht inderdaad voldoende. Weet niet eens zeker of we het gaan doen maar over het algemeen is hij bij iedereen best goed bevallen zo te lezen dus ook die gaat op het eventuele te doen lijstje.

Over 9/11, naar het museum wil ik sowieso. De vorige keer was ik alleen bij het memorial en dat heeft me minder gepakt dan verwacht dus ben erg benieuwd naar het nieuwe museum. Jij bent daarna dus ook nog naar het tribute geweest? Is het aan te raden beide te bezoeken of denk je dat het teveel van hetzelfde is? Verder kan ik me van de vorige keer herinneren dat we ook nog naar een kerkje/kapel zijn geweest waar de brandweerlieden sliepen, wat als een van de weinige dingen onaangetast is gebleven.

Oftewel ben nog een beetje zoekende wat te zoeken rondom 9/11 en kan nog wel wat tips van je gebruiken ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:54 schreef MissRelin het volgende:
Wij hadden de Go Select Pass. Voor wat wij wilden was dat de goedkoopste in vergelijking met een aantal andere passen: http://www.smartdestinati(...)urs/_ptd_Nyc-p1.html
Hier kun je allerlei dingen die je wilt doen en/of zien op je pas zetten en dan wordt er korting berekend.

Heb ook de Circle Line 2.5 uur tour gedaan. Heerlijk weer, dus lekker achterop het bootje gezeten en genoten van het uitzicht. Manhattan is tof, verder naar het noorden vond ik het wat minder boeiend worden. De gids die wij hadden was inderdaad een spraak waterval (maar vertelde wel leuk). En d'r was ook nog zo'n yank die typisch overdreven yankie gedrag vertoonde: "Thank you sir. It was amazing. Thank you. So interesting. Thank YOU, thank you! You've been great. Thank you! Awesome and amazing. Thank YOU SIR!" Je zou bijna denken dat die man tijdens een cruise in Alaska overboord is gevallen en drie weken op zee heeft gedobberd, om uiteindelijk door 't Circle Line bootje uit de Hudson gevist te zijn... :') :')

Verder ESB om half 12 s'avonds. Er was geen rij, moesten alleen even wachten op de lift.
TOTR overdag. Was ook prima te doen. Stond één groep voor ons bij de lift te wachten.
Intrepid museum
Fietsen gehuurd om lekker door Central Park te fietsen (en een stukkie door NYC, maar dat zou ik niet lekker fietsen willen noemen... ;) )
Bedankt voor de tip, heb even naar de site gekeken maar hij is wat minder overzichtelijk dan die van de NY pass. Wat ook in het voordeel van de NY pass spreekt is dat ik vooraf niet helemaal weet welk en hoeveel museums we gaan bezoeken. Bij de NY pass kun je dan toch gewoon binnen lopen als je in de buurt bent wat je bij een "kies" pas wat minder hebt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:44 schreef Blue_note het volgende:
Geboekt!
Gekozen voor een mooie aanbieding bij de Plaza

http://www.theplazany.com/
Kijk, en ik maar moeilijk doen over 2000 euro voor 8 dagen ;).

Lekker man, zou ik ook wel willen, al is het maar 1 nachtje.
pi_148833785
ipv woodbury zou ik naar New Jersey gardens gaan. Met de bus 40 minuten en net zo'n groot aanbod aan outlet. kaartje voor de bus kost je ook bijna niks
Hooray for boobies!
pi_148833872
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 10:40 schreef vanpers het volgende:
[..]

Kijk, en ik maar moeilijk doen over 2000 euro voor 8 dagen ;).

Lekker man, zou ik ook wel willen, al is het maar 1 nachtje.
Het is dat er nu zo'n aanbieding was, anders had ik het ook echt niet gedaan. Maar wil het wel eens meemaken. De meningen over het hotel verschillen trouwens enorm. Van top tot vergane glorie.

Het was (voor dat hotel) zo'n super aanbieding dat ik dacht dat Booking.com wel een mailtje na zou sturen, met de excuses dat het foutje was ofzo, maar tot op heden niks ontvangen :D .

In totaal betaal jij meer als mij in NYC dus snap wel dat je wilt kijken naar een goede deal ;).
pi_148853664
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 10:40 schreef vanpers het volgende:

Over 9/11, naar het museum wil ik sowieso. De vorige keer was ik alleen bij het memorial en dat heeft me minder gepakt dan verwacht dus ben erg benieuwd naar het nieuwe museum. Jij bent daarna dus ook nog naar het tribute geweest? Is het aan te raden beide te bezoeken of denk je dat het teveel van hetzelfde is? Verder kan ik me van de vorige keer herinneren dat we ook nog naar een kerkje/kapel zijn geweest waar de brandweerlieden sliepen, wat als een van de weinige dingen onaangetast is gebleven.

Oftewel ben nog een beetje zoekende wat te zoeken rondom 9/11 en kan nog wel wat tips van je gebruiken ;)

Tribute center ben ik in juni 2013 geweest en het museum was in september 2014. Heb het dus niet direct achter elkaar bezocht. Ik zou als ik jou was wel beiden bezoeken. Vond het beiden de moeite waard en erg indrukwekkend, hoewel ik het museum dus wel wat té vond.

Hier een goed stuk over het verschil:
quote:
The National 9/11 Memorial and Museum is the ‘official’ memorial, on the site of the Twin Towers. The memorial part is the reflecting pools in the footprint of the towers, with the names of those who died engraved around the edge; this is free to visit and you no longer need to book a pass in advance. The museum opened in May 2014 and contains artifacts and stories relating to September 11th, 2001. Tickets for the museum cost $24 for adults and can be booked up to 3 months in advance. A ticket for the museum also includes entry to the memorial.

The 9/11 Tribute Center is run by the September 11th Families’ Association and tells the story of 9/11 using personal objects, film and images and invites visitors to share their own experiences. Entry to the 9/11 Tribute Center is $15 for adults. The 9/11 Tribute Center also offers guided tours around the National 9/11 Memorial, lasting approximately 1 1/4 hours and audio tours of the Tribute Center and National 9/11 Memorial, lasting around 45 minutes.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_148853829
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 11:07 schreef Spockjuh_ het volgende:
ipv woodbury zou ik naar New Jersey gardens gaan. Met de bus 40 minuten en net zo'n groot aanbod aan outlet. kaartje voor de bus kost je ook bijna niks
Jersey gardens, hmm interesting, die ga ik even checken of dat wat voor mij is. Denk het wel :P

[ Bericht 0% gewijzigd door MissJ op 19-01-2015 20:39:31 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_148854315
Is het de moeite waard om in de kroon van het Vrijheidsbeeld te gaan? Zit er namelijk aan te denken om daar een ticket voor te kopen en ben even benieuwd naar de ervaringen hier :)
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_148854901
Ik ben er afgelopen augustus geweest en vond het fantastisch. Eenmaal boven kun je alle tijd nemen, een National Park Ranger is aanwezig om vanalles uit te leggen. Het besef in het Vrijheidsbeeld te staan (!) vond ik het meest bijzondere aan de ervaring. Via een raampje aan de zijkant kijk je richting Manhattan, het beeld zelf kijkt meer uit over Brooklyn en de havens.

De klim naar de top vond ik met een matige conditie niet zo zwaar als sommige websites je doen geloven. De trappen naar boven en beneden lopen spiraalsgewijs in elkaar dus je loopt elkaar niet in de weg. En sinds de laatste renovatie is er airconditioning :)
pi_148857848
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 08:45 schreef vanpers het volgende:
Als ik voor een Airbnb locatie ga wil ik toch wat dichter in hartje New York zitten. Afgelopen week goed nieuws gehad dus misschien dat we toch wel voor de "duurdere" prijs die kant op gaan.

Maar meer mensen met Airbnb ervaringen in New York zijn altijd welkom.
Beetje laat, maar ik zat midden in West Village, Manhattan voor ongeveer 70/80 euro per nacht (had een tegoedbon van airbnb zelf dus uiteindelijk kwam ik nog goedkoper uit), maar juist in zo'n grote toeristenstad als New York zou je een goede airbnb kamer/app moeten vinden.
pi_148858950
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:51 schreef Dropbox het volgende:
Ik ben er afgelopen augustus geweest en vond het fantastisch. Eenmaal boven kun je alle tijd nemen, een National Park Ranger is aanwezig om vanalles uit te leggen. Het besef in het Vrijheidsbeeld te staan (!) vond ik het meest bijzondere aan de ervaring. Via een raampje aan de zijkant kijk je richting Manhattan, het beeld zelf kijkt meer uit over Brooklyn en de havens.

De klim naar de top vond ik met een matige conditie niet zo zwaar als sommige websites je doen geloven. De trappen naar boven en beneden lopen spiraalsgewijs in elkaar dus je loopt elkaar niet in de weg. En sinds de laatste renovatie is er airconditioning :)
Ok dan, klinkt goed :Y
Weet wel bijna zeker dat ik het ook ga doen. Wordt mijn 3e keer NY, dus hoog tijd dat ik de kroon inga!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_148859448
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:18 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ok dan, klinkt goed :Y
Weet wel bijna zeker dat ik het ook ga doen. Wordt mijn 3e keer NY, dus hoog tijd dat ik de kroon inga!
Zeker doen! Wel zeer ruim op tijd boeken. Het kost je denk ik een uurtje extra t.o.v. een regulier bezoek aan Lady Liberty en de kosten zijn ook te overzien ($21 tegenover 18 voor een regulier ticket).
pi_148860037
Als je aan kaartjes kan komen voor de kroon moet je het gewoon

Ik ben er ook in geweest afgelopen augustus en inderdaad gewoon het idee dat je in het Vrijheidsbeeld staat is al gaaf
Voor het uitzicht hoef je het niet te doen dan kan je beter op het voetstuk staan :9
En de reis naar boven vond ik ook meevallen. Alleen zijn de trappen wel smal en moet je soms goed kijken waar je loopt

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2015 22:47:08 ]
pi_148860427
quote:
8s.gif Op zondag 18 januari 2015 00:10 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Hoeveel heb je betaald als ik vragen mag? :@

Ik zag trouwens op paperflies directe vluchten vanuit Brussel voor nog geen 380 euro
Vanaf Luxemburg voor 355-385, ook in de zomervakantie.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148862934
Heb zelf vanaf BRU - JFK 418,- betaald in de meivakantie.
Ook nog een AirBnB erbij geboekt (volledige woning) en ben in totaal 617,- pp kwijt voor 9 nachten!
Goede deal dacht ik zo!
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_148865327
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 20:29 schreef MissJ het volgende:

[..]

Tribute center ben ik in juni 2013 geweest en het museum was in september 2014. Heb het dus niet direct achter elkaar bezocht. Ik zou als ik jou was wel beiden bezoeken. Vond het beiden de moeite waard en erg indrukwekkend, hoewel ik het museum dus wel wat té vond.

Hier een goed stuk over het verschil:

[..]

Bedankt voor je post. Als het qua tijd past zal ik beide bezoeken maar ik ga eerst naar het museum. Wil in de ochtend richting Vrijheidsbeeld en Ellis Island(vorige keer viel dat een beetje tegen, maar dat kan aan mij liggen). In de middag alles rondom 9/11, denk aan memorial, museum en tribute.

quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 21:52 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Beetje laat, maar ik zat midden in West Village, Manhattan voor ongeveer 70/80 euro per nacht (had een tegoedbon van airbnb zelf dus uiteindelijk kwam ik nog goedkoper uit), maar juist in zo'n grote toeristenstad als New York zou je een goede airbnb kamer/app moeten vinden.
Heb nog niks geboekt dus het is nooit te laat ;). Zou je me misschien via een DM kunnen zeggen welke airbnb je had?

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 00:17 schreef THeeF het volgende:
Heb zelf vanaf BRU - JFK 418,- betaald in de meivakantie.
Ook nog een AirBnB erbij geboekt (volledige woning) en ben in totaal 617,- pp kwijt voor 9 nachten!
Goede deal dacht ik zo!
Goed bezig, welke dag in de meivakantie ga je? Heb zelf BRU - JFK geboekt voor 420 in de meivakantie. Twijfel nog over airbnb, hotel heeft ook wel wat in NY, maar met airbnb kun je een boel geld besparen.
pi_148866447
26 april tm 5 mei. En zeer gunstige vliegtijden; ongeveer 9 uur, 1 tussenstop
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_148866728
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:45 schreef THeeF het volgende:
26 april tm 5 mei. En zeer gunstige vliegtijden; ongeveer 9 uur, 1 tussenstop
Dat is net voordat ik ga. Vlieg zelf op 4 mei heen zonder tussenstop.

Wat versta je onder gunstige vliegtijden?
pi_148868051
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 09:58 schreef vanpers het volgende:

[..]

Dat is net voordat ik ga. Vlieg zelf op 4 mei heen zonder tussenstop.

Wat versta je onder gunstige vliegtijden?
Najah de meeste gunstigste. als in de kortste. Andere rond die prijsklasse waren 10 tot 11 uur. De directe vluchten voor die prijs waren al weg, helaas. Of heen direct (8+ uur) en terug 11 uur, wat per saldo dezelfde reisduur heeft dan deze.

Ben wel benieuwd naar de Airbnb. Die eigenaar komt ons zelfs ophalen van JFK voor 40$ (Taxi = 100+ / OV is 2 uur reistijd). :)
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_148869500
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 11:01 schreef THeeF het volgende:

[..]

Najah de meeste gunstigste. als in de kortste. Andere rond die prijsklasse waren 10 tot 11 uur. De directe vluchten voor die prijs waren al weg, helaas. Of heen direct (8+ uur) en terug 11 uur, wat per saldo dezelfde reisduur heeft dan deze.

Ben wel benieuwd naar de Airbnb. Die eigenaar komt ons zelfs ophalen van JFK voor 40$ (Taxi = 100+ / OV is 2 uur reistijd). :)
Taxi is ongeveer $60,- inclusief tip. Geen $100,-, maar dan nog vooreliger idd!

Ik verbaasde me trouwens over de taxi die we geboekt hebben! Totaalprijs van net geen $80,- voor een premium auto (E-klasse, Escalade etc). Geen rij bij de taxi standplaats is trouwens de voornaamste reden voor ons.
pi_148871728
had me voorgenomen om dit jaar niet meer te gaan maar poeh.... 289 euro is wel heul weinig!

http://www.weflycheap.nl/vliegtickets/open-jaw-nyc-washington/
Hooray for boobies!
pi_148871849
en nog een paar tientjes goedkoper... ;) http://www.travelox.de/20(...)uro-hin-und-zurueck/
Hooray for boobies!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 13:17:38 #273
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_148872061
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:06 schreef Spockjuh_ het volgende:
had me voorgenomen om dit jaar niet meer te gaan maar poeh.... 289 euro is wel heul weinig!

http://www.weflycheap.nl/vliegtickets/open-jaw-nyc-washington/
Fuck. Verleidelijk :X
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_148872644
ja zo zit ik dus ook.... erg irri zulke aanbiedingen... :o
Hooray for boobies!
pi_148872681
Gewoon doen :D
pi_148873435
Hier ook met hetzelfde "probleem" :(
pi_148873470
maken we er een fok trip van! ;)
Hooray for boobies!
pi_148873975
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 00:17 schreef THeeF het volgende:
Heb zelf vanaf BRU - JFK 418,- betaald in de meivakantie.
Ook nog een AirBnB erbij geboekt (volledige woning) en ben in totaal 617,- pp kwijt voor 9 nachten!
Goede deal dacht ik zo!
Netjes, waar zit je dan? Kon recent op Airbnb niks fatsoenlijks vinden voor 50,- per nacht. :o
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148877364
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:15 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Netjes, waar zit je dan? Kon recent op Airbnb niks fatsoenlijks vinden voor 50,- per nacht. :o
Deze: https://www.airbnb.com/rooms/4402716
Was vorige week nog 44,=, speciale aanbieding.
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_148877839
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:12 schreef THeeF het volgende:

[..]

Deze: https://www.airbnb.com/rooms/4402716
Was vorige week nog 44,=, speciale aanbieding.
Scheelt veel qua prijs inderdaad. :o In de zomervakantie betaal je voor het Wyndham iets van 185,- per nacht, maar dan heb je wel een centralere ligging. Even overleggen met vriendin wat ze fijner vindt. Bedankt voor de tip!
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_148879917
Wij hebben ook de keus gemaakt voor budget ipv de centrale ligging.
Door een kwartiertje met de bus te gaan sta je op Times Square, en dan de metro naar de rest.
Kost je max 1 uur per dag, maar dan bespaar je wel 200+ euro!
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
  Redactie Frontpage dinsdag 20 januari 2015 @ 18:01:22 #282
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_148881281
Zo, ingeschreven voor de Five Boro Bike Tour op 3 mei 8-)
pi_148881841
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 17:20 schreef THeeF het volgende:
Wij hebben ook de keus gemaakt voor budget ipv de centrale ligging.
Door een kwartiertje met de bus te gaan sta je op Times Square, en dan de metro naar de rest.
Kost je max 1 uur per dag, maar dan bespaar je wel 200+ euro!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_148882601
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 18:01 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Zo, ingeschreven voor de Five Boro Bike Tour op 3 mei 8-)
Daar hebben wij het afgelopen jaar zo om gelachen. Mensen met fietsen die door de metropoortjes wilde. Er overheen, eronder... het lukte sommige wel, andere niet... was grappig
Be brave. Be kind.
pi_148882920
Shit. Ik wil kaartjes bestellen voor een concert in City Center. Alles gaat goed, tot de allerlaatste stap en dan is het 'we were unable to complete your transaction'. Geen uitleg over waarom niet. Gewoon niet. :(
pi_148883016
Zijn hier trouwens mensen met ervaring wat betreft bijwonen van tv-shows? Wat wordt er in NYC allemaal opgenomen, wat is het leukste om te bezoeken, hoe kom je aan kaartjes, etc.?
pi_148883970
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 19:00 schreef k_man het volgende:
Zijn hier trouwens mensen met ervaring wat betreft bijwonen van tv-shows? Wat wordt er in NYC allemaal opgenomen, wat is het leukste om te bezoeken, hoe kom je aan kaartjes, etc.?
Ik heb afgelopen zomer geprobeerd om kaartjes te krijgen voor Jimmy Fallon maar dan moet je heel veel geluk hebben.
Via Deze site kun je kaartjes proberen te krijgen.
Ik stond in een lange digitale wachtrij en toen ik aan de beurt was was alles uitverkocht op alle datums ;(
pi_148884322
Ah, dank je. Nu nog niet te bestellen voor mijn data. :)
pi_148884414
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 22:30 schreef Dropbox het volgende:

[..]

Zeker doen! Wel zeer ruim op tijd boeken. Het kost je denk ik een uurtje extra t.o.v. een regulier bezoek aan Lady Liberty en de kosten zijn ook te overzien ($21 tegenover 18 voor een regulier ticket).
ik ga van het weekend even boeken :Y
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  Redactie Frontpage dinsdag 20 januari 2015 @ 20:09:45 #290
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_148885399
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 18:45 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

Daar hebben wij het afgelopen jaar zo om gelachen. Mensen met fietsen die door de metropoortjes wilde. Er overheen, eronder... het lukte sommige wel, andere niet... was grappig
Ik haal 'm bij de start op :p
pi_148890880
quote:
8s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 19:29 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen zomer geprobeerd om kaartjes te krijgen voor Jimmy Fallon maar dan moet je heel veel geluk hebben.
Via Deze site kun je kaartjes proberen te krijgen.
Ik stond in een lange digitale wachtrij en toen ik aan de beurt was was alles uitverkocht op alle datums ;(
Daar was ik ook naar aan het kijken.
De show van Jon Stewart die op Comedy Central word uitgezonden kun je zo heen. Ik kon in ieder geval nog kaarten bestellen, dus die is niet heel populair.

Ik ga in April/Mei, dus heb 2 kansen. Begin Maart komen de kaarten van April beschikbaar, maar weet jij welke tijd ik klaar moet staan? Het is ergens begin van de week maar rond welk tijdstip>?
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_148891119
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:07 schreef THeeF het volgende:
De show van Jon Stewart die op Comedy Central word uitgezonden kun je zo heen. Ik kon in ieder geval nog kaarten bestellen, dus die is niet heel populair.
Hmm, is ook wel een aardige om heen te gaan. :)
pi_148899820
David Letterman ook een aanrader! vorig jaar geweest, geweldige show... :)
Hooray for boobies!
pi_148906709
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 08:44 schreef Spockjuh_ het volgende:
David Letterman ook een aanrader! vorig jaar geweest, geweldige show... :)
Bestaat die show dan nog steeds? Letterman zou toch stoppen? :?
pi_148906877
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:22 schreef k_man het volgende:

[..]

Bestaat die show dan nog steeds? Letterman zou toch stoppen? :?
tot augustus dit jaar! letterman keek ik al via via sinds begin jaren negentig maar kon nooit kaarten bemachtigen voor zijn shows. tot dus vorig jaar :) :) :)
Hooray for boobies!
pi_148906912
OK, dus op het lijstje:
- Jimmy Fallon
- John Stewart
- David Letterman
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:02:21 #297
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148909921
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:28 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

tot augustus dit jaar! letterman keek ik al via via sinds begin jaren negentig maar kon nooit kaarten bemachtigen voor zijn shows. tot dus vorig jaar :) :) :)
In mei stopt Letterman al, Colbert begint begin september
"In 2014 Letterman announced he will be retiring, with the final episode being scheduled to air on May 20, 2015"
pi_148913651
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:06 schreef Spockjuh_ het volgende:
had me voorgenomen om dit jaar niet meer te gaan maar poeh.... 289 euro is wel heul weinig!

http://www.weflycheap.nl/vliegtickets/open-jaw-nyc-washington/
:) Goede tip. Ik kan mij nog herinneren dat ik een hotelkamer heb geboekt voor twee personen voor 100 euro (per nacht) nabij Times Square (in juni). :) Hotelkamers in NYC zijn goedkoper dan in Amsterdam. Misschien volgende keer eens kijken op airbnb.

Dit topic laat mij verlangen naar de mooie tijden in NYC. O+
pi_148913853
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:07 schreef THeeF het volgende:

[..]

Daar was ik ook naar aan het kijken.
De show van Jon Stewart die op Comedy Central word uitgezonden kun je zo heen. Ik kon in ieder geval nog kaarten bestellen, dus die is niet heel populair.

Ik ga in April/Mei, dus heb 2 kansen. Begin Maart komen de kaarten van April beschikbaar, maar weet jij welke tijd ik klaar moet staan? Het is ergens begin van de week maar rond welk tijdstip>?
Ik heb toen geprobeerd kaarten voor eind augustus te krijgen.
Als ik het goed herinner werden die volgens mij Midden/eind juli toegevoegd op een vrijdagmiddag
  woensdag 21 januari 2015 @ 17:22:01 #300
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148914256
De meeste shows Twitteren het ook als er weer kaarten beschikbaar zijn, vaak inderdaad een aantal weken van te voren dat ze beschikbaar komen. Daily Show heeft nu half februari nog kaarten over.
  woensdag 21 januari 2015 @ 17:23:56 #301
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_148914327
vol!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')