abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 6 december 2014 @ 20:36:22 #1
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_147341193

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifTwitter_photol.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcash%20klein.jpgfok_usericon1.gifavatar.gifRhSBQs_50.gifkrustyFok.jpgdj_party.gifbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgsunshine.jpgWGAF.gif161372.giffok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngrsz_baron.jpgWariokleur.jpg29fcpr4.jpg.pngr.png1077788_small.gifAlphaverb.jpgavatar_2.JPGMW2Ss.gifre3s.jpg16gilvn.jpgimagesCAVI210J.jpguitje.pngThleinnno.jpgAFCA.pngui.pngnoiconn.pngUI1.jpgafbeeldingfok.pngghost.jpg

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_


Bekende producers en DJ's~:)
*Digital Punk*Noisecontrollers
*Activator*DJ Stephanie*Pavo
*Alpha Twins*DJ Thera
*Alphaverb*Dj Titan*2-Sidez
*Alter Egosz*Donkey Rollers *Ran-D
*A-Lusion*Dozer (f.k.a. Tony)*Scope DJ
*Balistic*Dutch Master*Showtek
*Bass Modulators*Frequencerz*Slim Shore
*Francesco Zeta
*Beholder*Frontliner*Super Marco May
*B-Front*Geck-O*Tatanka
*Bioweapon*Technoboy
*Blutonium Boy*The Machine

*Brennan Heart*Headhunterz*The Pitcher
*Chris One*Intractable One*The Prophet
*Clive King*Isaac*The R3belz
*Crypsis*Jack of Sound*The Vision
*Da Tweekaz*Jones*Tuneboy
*Dana*Josh & Wesz*Toneshifterz
*Daniele Mondello*Kodex
*Davide Sonar*Kold Konexion*Wasted Penguinz
*D-Block & S-te-Fan*Luna*Wildstylez
*Deepack*Max B. Grant*Zany
*Degos & Re-Done*Max Enforcer*Zatox
*DHHD*Mind.Illusion*Zero Sanity

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Josh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
CrypsisLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
Fusion
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Theracords
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
HardStation.FM
b2s Radio
hardstyle.nu

Oude topics :z

Topicreeks: Hardstyle

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009
[Hardstyle] Best of 2010

TT:



Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_147341282
TT 14.gif
  zaterdag 6 december 2014 @ 21:56:33 #3
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_147344458
Netjes
't gaat
pi_147382562
Deze plaat _0_
Ik wil een nieuwe editie van De Tijdmachine! http://partyflock.nl/party/239618:De_Tijdmachine
pi_147404256
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 03:13 schreef S-te-Fan het volgende:
Deze plaat _0_
wat hij zegt _O_
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 9 december 2014 @ 21:49:38 #6
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_147435970
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 9 december 2014 @ 21:52:10 #7
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_147436073
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 9 december 2014 @ 21:54:40 #8
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_147436166
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 9 december 2014 @ 21:55:59 #9
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_147436207
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 9 december 2014 @ 21:58:39 #10
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_147436291
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 9 december 2014 @ 22:00:28 #11
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_147436355
ok nu houd ik op -O-

early hardstyle *O* *O* *O* *O* *O*
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_147438321
morgen start earlybird verkoop voor Hardfest, komende editie ook met een Classics-area met 2000-2010 hardstyle :D O+
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 9 december 2014 @ 23:34:19 #13
408023 S-te-Fan
Rate Reducer
pi_147440225
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:45 schreef ReMcOrE het volgende:
morgen start earlybird verkoop voor Hardfest, komende editie ook met een Classics-area met 2000-2010 hardstyle :D O+
Er komen mooie classic dingen aan op festivals volgend jaar :D

Tot die tijd zullen jullie het hier even mee mogen doen:

Stainless Steel - A Tribute to D-Block & S-te-Fan

https://soundcloud.com/st(...)o-d-block-s-te-fan-1

01. D-Block & S-te-Fan - Show me the Way
02. D-Block & S-te-Fan - Ultimate High
03. D-Block & S-te-Fan Feat. Josh & Wesz - Let it Go
04. D-Block & S-te-Fan - Revelation
05. D-Block & S-te-Fan - Rockin' Ur Mind
06. D-Block & S-te-Fan - Alone
07. D-Block & S-te-Fan - Built This City
08. D-Block & S-te-Fan - Together
09. Critical Mass - Burning Love (D-Block & S-te-Fan Remix)
10. D-Block & S-te-Fan - From the Hard
11. D-Block & S-te-Fan - The Essence of Sound
12. D-Block & S-te-Fan - Teqnology
13. D-Block & S-te-Fan - Dreamers of Dreamz
14. D-Block & S-te-Fan - Nature of Our Mind
15. D-Block & S-te-Fan - Our Music
16. D-Block & S-te-Fan - Underground Tacticz
17. D-Block & S-te-Fan - Supermachine (Stainless Steel Mash-up)
18. D-Block & S-te-Fan Feat. Deepack - Rock Diz
19. D-Block & S-te-Fan - Crank
20. D-Block & S-te-Fan - Anger
Ik wil een nieuwe editie van De Tijdmachine! http://partyflock.nl/party/239618:De_Tijdmachine
pi_147444224
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:45 schreef ReMcOrE het volgende:
morgen start earlybird verkoop voor Hardfest, komende editie ook met een Classics-area met 2000-2010 hardstyle :D O+
Dat is goed nieuws en zeker even een optie om in de gaten te houden :Y
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_147459968
Rebirth dus ook (Area 3)

Area 3 // Reactivate (2007-2010 hardstyle)
In de Reactivate area gaan we terug naar de tijd waar het voor zovelen ooit begon. Het wordt gezellig, het wordt sfeervol, het wordt feest! Het Reactivate-Legioen zal worden aangevoerd door de meest invloedrijke Italiaanse krijgsheer uit deze roemruchte periode: Tuneboy. Verder tref je hier strijders die bekend staan om hun specifieke kwaliteiten zoals Alphaverb, Josh & Wesz, Dozer en Scope DJ. Bekijk de complete line-up hieronder:

Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 10 december 2014 @ 18:44:45 #16
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_147460363
Toch maar een keer naar Rebirth gaan dan :P
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 10 december 2014 @ 20:21:58 #17
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_147463559
quote:
Beste HardClassics aanhang,

Laten we beginnen met het slechte nieuws, maar beloven de overtreffende trap met goed nieuws. Helaas moeten we toch van locatie veranderen , de gemeente Amsterdam heeft nog steeds geen uitspraak gegeven wanneer the Sand haar deuren weer mag openen. Wij als Free2party kunnen en willen hier niet langer op wachten en hebben daarom besloten uit te wijken naar een locatie die zeker niet onder doet aan een b.v. Silverdome, Topsporthal in Almere is de locatie waar we gaan knallen! Doordat de Sporthal niet beschikbaar is op 14 Februari 2015 zijn wij genoodzaakt de datum een week te verschuiven, de nieuwe datum is zaterdag 21 Februari 2015. De locatie Topsporthal/centrum Almere ligt 5 minuten van de A6 en is 2 minuten lopen vanaf station Almere Poort (20 min vanaf Amsterdam), en er is een grote parkeerplaats bij de hal.
En dan nu SAVE THE BEST 4 LAST….
The queen of hardstyle heeft toegezegd en gaat zich bij de HardClassics familie aansluiten!!!!

Complete line up :
Queen of hardstyle, Technoboy, Tatanka, Trance Generators, Zenith
Zany, Luna, Pavo, Pila, Clive King, Donkey Rollers Live

Event link: https://www.facebook.com/events/664905676939664/
Ticket link: www.free2party.nl/tickets
TICKETS Normal ¤ 32,50
¤ 85,- DTYD

Reeds aangeschafte tickets zijn geldig voor 21 februari 2015, bij verhindering aankoopbedrag ticket retour, voor info: info@free2party.nl

High 5!
https://www.facebook.com/hardclassics.nl/posts/562425800558057

Hardclassics in de topsporthal Almere _O_ _O_ _O_ Ben benieuwd hoe ze dat gaan invullen, ben er alleen een paar keer geweest voor handbalwedstrijden.

In de zomer kunnen ze ook wel een festival houden ernaast :P

Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_147463921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Rebirth dus ook (Area 3)

Area 3 // Reactivate (2007-2010 hardstyle)
In de Reactivate area gaan we terug naar de tijd waar het voor zovelen ooit begon. Het wordt gezellig, het wordt sfeervol, het wordt feest! Het Reactivate-Legioen zal worden aangevoerd door de meest invloedrijke Italiaanse krijgsheer uit deze roemruchte periode: Tuneboy. Verder tref je hier strijders die bekend staan om hun specifieke kwaliteiten zoals Alphaverb, Josh & Wesz, Dozer en Scope DJ. Bekijk de complete line-up hieronder:

[ afbeelding ]
Dikke lijn! _O_

even kijken naar een hotel :P
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_147465021
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:45 schreef ReMcOrE het volgende:
morgen start earlybird verkoop voor Hardfest, komende editie ook met een Classics-area met 2000-2010 hardstyle :D O+
Twee kaarten gekocht.
pi_147468769
hier ook de kaarten voor Hardfest binnen :7

Rebirth trouwens tof met (onder andere) Alphaverb, A-lusion en Dozer :D
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 11 december 2014 @ 11:03:38 #21
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_147477786
Hoi!

Ik leef nog!

REBIRTH wordt dik. Allemaal komen!

REACTIVATE!

Nou Doei!
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  donderdag 11 december 2014 @ 11:04:22 #22
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_147477803
Hij kwam, hij spamde, en hij was weer weg :+
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_147477837
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:03 schreef Sethje het volgende:
Hoi!

Ik leef nog!

REBIRTH wordt dik. Allemaal komen!

REACTIVATE!

Nou Doei!
Haha, de man die ooit in dit topic zei dat we geen onderscheid moesten maken tussen Raw en normale hardstyle.... Of althans die scheiding zou er niet komen....(volgens mij net nadat "Zatox - Rawstyle" uit kwam)
Deze man heeft nu een succesvol evenement met 3 verschillende area's _O-
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 11 december 2014 @ 11:11:32 #24
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_147477954
Haha. Diep van binnen ben ik nog steeds tegen de scheiding. Maar als organisatie ontkomen we er niet aan. Ook ons andere feest Rebellion is super populair.

Waar ik persoonlijk erg blij mee ben, is de kans om iets met de vette jaren te doen in de vorm van de Reactivate area. Dat is toch waar mijn eigen passie vandaan komt :)
En wie weet waar het toe kan leiden als deze area met Rebirth druk bezocht wordt :)
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_147480721
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:31 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Rebirth dus ook (Area 3)

Area 3 // Reactivate (2007-2010 hardstyle)
In de Reactivate area gaan we terug naar de tijd waar het voor zovelen ooit begon. Het wordt gezellig, het wordt sfeervol, het wordt feest! Het Reactivate-Legioen zal worden aangevoerd door de meest invloedrijke Italiaanse krijgsheer uit deze roemruchte periode: Tuneboy. Verder tref je hier strijders die bekend staan om hun specifieke kwaliteiten zoals Alphaverb, Josh & Wesz, Dozer en Scope DJ. Bekijk de complete line-up hieronder:

[ afbeelding ]
Lekker, een wat kaarten scoren.
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')