abonnement Unibet Coolblue
pi_147330393
Tegenwoordig kan je het combineren en dat bevalt mij wel. Bloedsnel als je daar zin in hebt en volstrekt relaxed als je in het dagelijks verkeer rijdt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147331263
Het moet tegenwoordig wel beide mogelijk zijn.

Dus bij lage toeren, lekker te rijden is , maar zodra in je echt in de toeren gaat, dat ie echt nog veel meer vermogen geeft.
.
pi_147334559
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:52 schreef DS4 het volgende:
Tegenwoordig kan je het combineren en dat bevalt mij wel. Bloedsnel als je daar zin in hebt en volstrekt relaxed als je in het dagelijks verkeer rijdt.
Uiteraard, de ST heeft natuurlijk voldoende kracht om in lage toeren gewoon goed vooruit te komen. Het ene sluit het andere niet uit. Maar de ST is een sportieve wagen dus die wil je lekker de toeren in hengsten. Zelfs de Starlet van m'n vriendin uit '98 kan goed meekomen als je maar tot de 2000 tpm gaat.
pi_147334565
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:29 schreef Fer het volgende:
Het moet tegenwoordig wel beide mogelijk zijn.

Dus bij lage toeren, lekker te rijden is , maar zodra in je echt in de toeren gaat, dat ie echt nog veel meer vermogen geeft.
Dat heeft de ST uiteraard ook, zie reactie hierboven.
pi_147335395
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:29 schreef Fer het volgende:
Het moet tegenwoordig wel beide mogelijk zijn.

Dus bij lage toeren, lekker te rijden is , maar zodra in je echt in de toeren gaat, dat ie echt nog veel meer vermogen geeft.
Dat zal altijd wel zo zijn bij een benzinemotor... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147335465
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 16:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zal altijd wel zo zijn bij een benzinemotor... ;)
Nope, mijn 1.2 Tsi is uitstekende te rijden tussen 1400-2500, maar klim de toeren in en er gebeurt gewoon helemaal niks. Ok iets sneller dan bij 2000 toeren, maar niet echt veel meer power.
.
pi_147335634
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 16:57 schreef Fer het volgende:

Nope, mijn 1.2 Tsi is uitstekende te rijden tussen 1400-2500, maar klim de toeren in en er gebeurt gewoon helemaal niks. Ok iets sneller dan bij 2000 toeren, maar niet echt veel meer power.
Dat zou niet moeten kloppen. Wellicht voor jouw gevoel...

Welke 1.2 TSI?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147335694
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zou niet moeten kloppen. Wellicht voor jouw gevoel...

Welke 1.2 TSI?
Golf Mk7, het gevoel komt overeen met de 105pk die hij zou moeten hebben. Maar bij lage toeren lijkt hij de koppel van een 2.0 of V6 te hebben, en dan trap je hem op zijn staart en dan wordt je gefopt.
.
pi_147336050
Bij 2000 tpm heb je 50 pk, bij 4000 tpm 100. Het koppel is daar (wat je zou moeten vermoeden op basis daarvan ;)) vlak.

Bij 4500 piekt het vermogen op 4500 tpm. Dat is vroeg voor een benzinemotor.

Hoe dan ook: het is dus deels jouw gevoel, maar ook wel een beetje de praktijk, want het lijkt zo wel een diesel... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 6 december 2014 @ 18:26:20 #35
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_147337154
Da's toch wel het probleem met veel van die kleine turboploffertjes tegenwoordig, het zijn gewoon net diesels. Het meeste koppel onderin meteen beschikbaar, het volle vermogen vrij snel daarna en bovenin de toeren is er vervolgens niemand thuis, de begrenzer zou net zo goed bij 5000 al kunnen ingrijpen.

Het rijdt natuurlijk heel gemakkelijk, maar mist toch wat beleving in de zin van dat lekkere ouderwetse doorhalen, van voor de bocht een versnelling terug en zodra je eruit komt het gas vol erop, brullende motor en een plotseling vrijkomend vermogen dat je eigenlijk niet gewend bent, zoiets waarmee je zelfs in een simpele auto al lol kunt hebben.

Al begrijp ik natuurlijk wel dat het merendeel van de bestuurders gemak een stuk belangrijker vindt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 7 december 2014 @ 13:53:06 #36
314083 ovhees
no fear, i`m here
pi_147357814
Bij een goed ontworpen turbo, heb je veel koppel bij lage toeren, maar ook nog genoeg bij veel toeren hoor.
Mijn 1.0 heeft dan wel de max koppel op 1800 rpm , maar je kan zonder problemen tot 7000 rpm doortrekken.
Blijft gewoon vrij lineair doortrekken, goed ontworpen dus :)

Dat VW nu geen motoren kan bouwen... :'(

(1.0 Ecoboost is al 3 jaar op rij motor van het jaar en nog steeds geen problemen bekend..)
Idiot outside, but why?
pi_147360344
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 13:53 schreef ovhees het volgende:

Dat VW nu geen motoren kan bouwen... :'(

(1.0 Ecoboost is al 3 jaar op rij motor van het jaar en nog steeds geen problemen bekend..)
VAG kan uitstekend motoren bouwen en heeft genoeg motor van het jaar prijzen gewonnen.

De 2.0 TFSI is bv een geweldig blok, waar veel uit te halen is terwijl deze probleemloos blijft functioneren.

Zelf heb ik de 5.0 TFSI V10 die getuned naar ruim 750 pk en over een zeer groot deel van het toerenbereik tegen de 900 Nm levert en die geeft geen krimp.

Dat gezeik over VAG slaat simpelweg nergens op. Die spaarmotoren zijn ontwikkeld om het vermogen vroeg in de toeren te leveren en voor de meeste gebruikers is dat ook waar ze het meest aan hebben.

Als je wil boenderen met een golf, koop dat gewoon de GTI. Wat echt een uitstekende auto is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147360380
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 15:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

VAG kan uitstekend motoren bouwen en heeft genoeg motor van het jaar prijzen gewonnen.

De 2.0 TFSI is bv een geweldig blok, waar veel uit te halen is terwijl deze probleemloos blijft functioneren.

Zelf heb ik de 5.0 TFSI V10 die getuned naar ruim 750 pk en over een zeer groot deel van het toerenbereik tegen de 900 Nm levert en die geeft geen krimp.

Dat gezeik over VAG slaat simpelweg nergens op. Die spaarmotoren zijn ontwikkeld om het vermogen vroeg in de toeren te leveren en voor de meeste gebruikers is dat ook waar ze het meest aan hebben.

Als je wil boenderen met een golf, koop dat gewoon de GTI. Wat echt een uitstekende auto is.
de tsi blokjes die van ellende uit elkaar vielen bij 80k hadden ook zo'n prijs gewonnen. wel knap hoeveel suggestie je in 1 post weet te krijgen, chapeau!
pi_147361493
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 15:37 schreef SuperFood het volgende:

de tsi blokjes die van ellende uit elkaar vielen bij 80k hadden ook zo'n prijs gewonnen. wel knap hoeveel suggestie je in 1 post weet te krijgen, chapeau!
Ach, dat is ook een verhaal wat vooral overdreven is. Natuurlijk zijn er missers gemaakt. De 2.0 TFSI heeft een kleine serie last gehad van kantelende zuigers, maar dat neemt niet weg dat het gewoon op die serie na een uitstekend blok is.

VAG maakt extreem veel auto's en dan heb je er ook wel eens een misser bij. De stelling dat VAG het niet kan is derhalve bullshit.

Er is een aardige groep die oo het internet VAG af schildert als bouwer van onbetrouwbare rotzooi, terwijl dat gewoon aantoonbaar onjuist is. Allemaal napraterij.

Die 1 litertjes van ford moeten zich nog bewijzen. Downsizing heeft inherente nadelen. Daar is VAG tegenaan gelopen (maar hebben wel geleerd van hun pioniersrol) en daar gaat de rest ook tegenaan lopen. Wat dat betreft heb ik niets op met die trend, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147361596
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 16:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ach, dat is ook een verhaal wat vooral overdreven is. Natuurlijk zijn er missers gemaakt. De 2.0 TFSI heeft een kleine serie last gehad van kantelende zuigers, maar dat neemt niet weg dat het gewoon op die serie na een uitstekend blok is.

VAG maakt extreem veel auto's en dan heb je er ook wel eens een misser bij. De stelling dat VAG het niet kan is derhalve bullshit.

Er is een aardige groep die oo het internet VAG af schildert als bouwer van onbetrouwbare rotzooi, terwijl dat gewoon aantoonbaar onjuist is. Allemaal napraterij.

Die 1 litertjes van ford moeten zich nog bewijzen. Downsizing heeft inherente nadelen. Daar is VAG tegenaan gelopen (maar hebben wel geleerd van hun pioniersrol) en daar gaat de rest ook tegenaan lopen. Wat dat betreft heb ik niets op met die trend, maar dat is weer een heel ander verhaal.
vag is lang niet zo betrouwbaar meer als vroeger. tuurlijk het is niet allemaal bagger, maar er zijn zeer veel problemen geweest afgelopen jaren en niet enkel omdat ze groter zijn geworden, ook omdat er verkeerde keuzes zijn gemaakt en de kwaliteits controle onvoldoende was (danwel dat het ze niet boeide, ik werk er niet dus geen idee welke het is).
pi_147362235
Maar ondertussen scoorde het huidige model A6 recent in de duurtest van AMS de titel null fehler auto. Omdat deze in die 100.000 km die de test duurt nul keer een probleem had en dat was nog nooit vertoond.

Het is gewoon zinloos gebash.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 7 december 2014 @ 16:48:08 #42
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_147362535
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:39 schreef DS4 het volgende:
Maar ondertussen scoorde het huidige model A6 recent in de duurtest van AMS de titel null fehler auto. Omdat deze in die 100.000 km die de test duurt nul keer een probleem had en dat was nog nooit vertoond.

Het is gewoon zinloos gebash.
De grote internet-fanbase van VAG heeft dat wel een beetje op zichzelf afgeroepen door continu af te geven op andere, voornamelijk niet-Duitse fabrikanten. Als VAG dan zelf eens een flink probleem met een model of motor heeft wordt dat gelijk groot uitgemeten en met beide handen aangegrepen om die 'VAG-fanboys' het zwijgen op te leggen.
Ik ben het met je eens dat dat onzinnig is, maar ergens wel begrijpelijk natuurlijk.
  zondag 7 december 2014 @ 16:51:40 #43
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_147362655
OT: leuke auto, die Fiësta, zeker in ST-trim. M'n pa heeft sinds kort een 1.6 diesel, veel leuker dan de Corsa die hij hiervoor had. Stuurt leuk, vrij dynamische motor voor een diesel en het ziet er heel aardig uit. Alleen been beetje jammer van het dash, dat vind ik een beetje te speels.
Oh, en volgens het boekje moet 'ie 179km/u doen. Op de autobahn getest: exact 179 op de GPS :D

Wat overigens wel vreemd is, is de automatische verlichting. Als dat aanstaat en je zet de motor af en de deur open om uit te stappen gaat 'ie vrolijk piepen dat de lampen aan staan. Ze gaan wel gewoon uit, maar piepen doet 'ie toch. Klein dingetje, maar toch slordig van Ford.
pi_147381502
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 16:51 schreef Mano_ het volgende:
OT: leuke auto, die Fiësta, zeker in ST-trim. M'n pa heeft sinds kort een 1.6 diesel, veel leuker dan de Corsa die hij hiervoor had. Stuurt leuk, vrij dynamische motor voor een diesel en het ziet er heel aardig uit. Alleen been beetje jammer van het dash, dat vind ik een beetje te speels.
Oh, en volgens het boekje moet 'ie 179km/u doen. Op de autobahn getest: exact 179 op de GPS :D

Wat overigens wel vreemd is, is de automatische verlichting. Als dat aanstaat en je zet de motor af en de deur open om uit te stappen gaat 'ie vrolijk piepen dat de lampen aan staan. Ze gaan wel gewoon uit, maar piepen doet 'ie toch. Klein dingetje, maar toch slordig van Ford.
Corsa vind ik ook minder dan de Fiesta inderdaad. Diesels vind ik zelf erg fijn vanwege het koppel. Dashboard waren we ook niet heel erg over te spreken, inderdaad een beetje te. Maar zit gelukkig wel degelijk in elkaar.

Dat van die lampen hebben we niet gemerkt, misschien een errortje? Zou even naar de Ford dealer gaan anders.
  dinsdag 9 december 2014 @ 20:09:00 #45
314083 ovhees
no fear, i`m here
pi_147431935
Nee, de zomer voor de lampen gaat terecht af...
Als je het kontakt uitzet, blijven de koplampen nog even branden.
Kan je wel uitzetten in het voertuig menu overigens..

(of je zet de verlichting niet op automatisch, werkt ook ;) )

Moet zeggen dat ik nog geen enkel probleem heb ondervonden, zelfs de spraakbediening werkt prima.

En over de VW motoren, blijkbaar is er een gevoelige snaar geraakt....
Een nieuw ontworpen motor moet je gewoon duurtesten en dan verbeteren wat er kapot gaat..
Maar, dat kost tijd..
(beetje motor moet toch zeker 3 ton meekunnen....)
Idiot outside, but why?
pi_147456384
Bij fatsoenlijk gebruik moet een motor lang mee kunnen gaan (al gelden er andere normen voor een gebakje van 10k, dan bv een 5 serie), maar daar gaat het ook niet zelden mis. Sowieso kun je er niet zomaar een kilometrage aan hangen.

Die duurtesten worden gedaan, maar wel met respect voor techniek. Zo dacht Porsche dat met de nieuwe watergekoelde boxer destijds niets mis was. Maar een combinatie van te lomp schakelen en te snel goed gas geven maakte dat er in de praktijk kwetsbaarheden waren.

Natuurlijk is het fijn als een motor foolproof is, maar de meeste motoren zijn kwetsbaar bij verkeerd gebruik en de ene nog meer dan de andere.

Dat VW ook kleine series had waarbij in de massaproductie bepaalde onderdelem hebben gefaald staat daar los van, maar zo heeft ford ook motoren geleverd met fouten. Welk merk niet zou ik willen zeggen...

Ik zou eerder denken dat het dealernetwerk van VAG deels aan betere aftersales moet doen. Een probleem wat goed wordt opgelost is niet iets waar je veel gezeik mee krijgt. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147537137
Heren,

Het gaat hier over de fiesta,.. Open voor je mening van de vag motoren lekker een eigen topic. ;)
  zaterdag 13 december 2014 @ 11:02:47 #48
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_147538229
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:26 schreef Kriegel het volgende:
Da's toch wel het probleem met veel van die kleine turboploffertjes tegenwoordig, het zijn gewoon net diesels. Het meeste koppel onderin meteen beschikbaar, het volle vermogen vrij snel daarna en bovenin de toeren is er vervolgens niemand thuis, de begrenzer zou net zo goed bij 5000 al kunnen ingrijpen.

Het rijdt natuurlijk heel gemakkelijk, maar mist toch wat beleving in de zin van dat lekkere ouderwetse doorhalen, van voor de bocht een versnelling terug en zodra je eruit komt het gas vol erop, brullende motor en een plotseling vrijkomend vermogen dat je eigenlijk niet gewend bent, zoiets waarmee je zelfs in een simpele auto al lol kunt hebben.

Al begrijp ik natuurlijk wel dat het merendeel van de bestuurders gemak een stuk belangrijker vindt.
Dat heb ik nog bij mijn ''oude'' atmosferische 1.4 O+
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_147540445
Het ging ook over moderne blaasbenzine's zoals deze Fiesta.

Ik ben van mening, dat een blaasbenzine nog saaier is dan een diesel, tegenwoordig. Diesel komt er vanaf 2000 toeren hard in en trekt als een malle tot 4000 toeren en dan, afgelopen.

Een blaasbenzine komt er heel vroeg in, 1200 toeren al. Dan lekker optrekken, maar koppel blijft constant of vlakt iets af richting 6000 toeren. Het is gewoon saai.
.
pi_147563570
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:13 schreef Fer het volgende:
Het ging ook over moderne blaasbenzine's zoals deze Fiesta.

Ik ben van mening, dat een blaasbenzine nog saaier is dan een diesel, tegenwoordig. Diesel komt er vanaf 2000 toeren hard in en trekt als een malle tot 4000 toeren en dan, afgelopen.

Een blaasbenzine komt er heel vroeg in, 1200 toeren al. Dan lekker optrekken, maar koppel blijft constant of vlakt iets af richting 6000 toeren. Het is gewoon saai.
Alles hangt af van de setup. Ik denk dat de meeste kopers in het huis tuin en keuken segment juist zo'n saaie motor willen.

Zat geblazen motoren die spannend zijn, dus aan het gebruik van turbo's ligt het niet. Heerlijk... Turbo's. Niets mis mee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')