Uiteraard, de ST heeft natuurlijk voldoende kracht om in lage toeren gewoon goed vooruit te komen. Het ene sluit het andere niet uit. Maar de ST is een sportieve wagen dus die wil je lekker de toeren in hengsten. Zelfs de Starlet van m'n vriendin uit '98 kan goed meekomen als je maar tot de 2000 tpm gaat.quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:52 schreef DS4 het volgende:
Tegenwoordig kan je het combineren en dat bevalt mij wel. Bloedsnel als je daar zin in hebt en volstrekt relaxed als je in het dagelijks verkeer rijdt.
Dat heeft de ST uiteraard ook, zie reactie hierboven.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:29 schreef Fer het volgende:
Het moet tegenwoordig wel beide mogelijk zijn.
Dus bij lage toeren, lekker te rijden is , maar zodra in je echt in de toeren gaat, dat ie echt nog veel meer vermogen geeft.
Dat zal altijd wel zo zijn bij een benzinemotor...quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:29 schreef Fer het volgende:
Het moet tegenwoordig wel beide mogelijk zijn.
Dus bij lage toeren, lekker te rijden is , maar zodra in je echt in de toeren gaat, dat ie echt nog veel meer vermogen geeft.
Nope, mijn 1.2 Tsi is uitstekende te rijden tussen 1400-2500, maar klim de toeren in en er gebeurt gewoon helemaal niks. Ok iets sneller dan bij 2000 toeren, maar niet echt veel meer power.quote:Op zaterdag 6 december 2014 16:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat zal altijd wel zo zijn bij een benzinemotor...
Dat zou niet moeten kloppen. Wellicht voor jouw gevoel...quote:Op zaterdag 6 december 2014 16:57 schreef Fer het volgende:
Nope, mijn 1.2 Tsi is uitstekende te rijden tussen 1400-2500, maar klim de toeren in en er gebeurt gewoon helemaal niks. Ok iets sneller dan bij 2000 toeren, maar niet echt veel meer power.
Golf Mk7, het gevoel komt overeen met de 105pk die hij zou moeten hebben. Maar bij lage toeren lijkt hij de koppel van een 2.0 of V6 te hebben, en dan trap je hem op zijn staart en dan wordt je gefopt.quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat zou niet moeten kloppen. Wellicht voor jouw gevoel...
Welke 1.2 TSI?
VAG kan uitstekend motoren bouwen en heeft genoeg motor van het jaar prijzen gewonnen.quote:Op zondag 7 december 2014 13:53 schreef ovhees het volgende:
Dat VW nu geen motoren kan bouwen...
(1.0 Ecoboost is al 3 jaar op rij motor van het jaar en nog steeds geen problemen bekend..)
de tsi blokjes die van ellende uit elkaar vielen bij 80k hadden ook zo'n prijs gewonnen. wel knap hoeveel suggestie je in 1 post weet te krijgen, chapeau!quote:Op zondag 7 december 2014 15:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
VAG kan uitstekend motoren bouwen en heeft genoeg motor van het jaar prijzen gewonnen.
De 2.0 TFSI is bv een geweldig blok, waar veel uit te halen is terwijl deze probleemloos blijft functioneren.
Zelf heb ik de 5.0 TFSI V10 die getuned naar ruim 750 pk en over een zeer groot deel van het toerenbereik tegen de 900 Nm levert en die geeft geen krimp.
Dat gezeik over VAG slaat simpelweg nergens op. Die spaarmotoren zijn ontwikkeld om het vermogen vroeg in de toeren te leveren en voor de meeste gebruikers is dat ook waar ze het meest aan hebben.
Als je wil boenderen met een golf, koop dat gewoon de GTI. Wat echt een uitstekende auto is.
Ach, dat is ook een verhaal wat vooral overdreven is. Natuurlijk zijn er missers gemaakt. De 2.0 TFSI heeft een kleine serie last gehad van kantelende zuigers, maar dat neemt niet weg dat het gewoon op die serie na een uitstekend blok is.quote:Op zondag 7 december 2014 15:37 schreef SuperFood het volgende:
de tsi blokjes die van ellende uit elkaar vielen bij 80k hadden ook zo'n prijs gewonnen. wel knap hoeveel suggestie je in 1 post weet te krijgen, chapeau!
vag is lang niet zo betrouwbaar meer als vroeger. tuurlijk het is niet allemaal bagger, maar er zijn zeer veel problemen geweest afgelopen jaren en niet enkel omdat ze groter zijn geworden, ook omdat er verkeerde keuzes zijn gemaakt en de kwaliteits controle onvoldoende was (danwel dat het ze niet boeide, ik werk er niet dus geen idee welke het is).quote:Op zondag 7 december 2014 16:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach, dat is ook een verhaal wat vooral overdreven is. Natuurlijk zijn er missers gemaakt. De 2.0 TFSI heeft een kleine serie last gehad van kantelende zuigers, maar dat neemt niet weg dat het gewoon op die serie na een uitstekend blok is.
VAG maakt extreem veel auto's en dan heb je er ook wel eens een misser bij. De stelling dat VAG het niet kan is derhalve bullshit.
Er is een aardige groep die oo het internet VAG af schildert als bouwer van onbetrouwbare rotzooi, terwijl dat gewoon aantoonbaar onjuist is. Allemaal napraterij.
Die 1 litertjes van ford moeten zich nog bewijzen. Downsizing heeft inherente nadelen. Daar is VAG tegenaan gelopen (maar hebben wel geleerd van hun pioniersrol) en daar gaat de rest ook tegenaan lopen. Wat dat betreft heb ik niets op met die trend, maar dat is weer een heel ander verhaal.
De grote internet-fanbase van VAG heeft dat wel een beetje op zichzelf afgeroepen door continu af te geven op andere, voornamelijk niet-Duitse fabrikanten. Als VAG dan zelf eens een flink probleem met een model of motor heeft wordt dat gelijk groot uitgemeten en met beide handen aangegrepen om die 'VAG-fanboys' het zwijgen op te leggen.quote:Op zondag 7 december 2014 16:39 schreef DS4 het volgende:
Maar ondertussen scoorde het huidige model A6 recent in de duurtest van AMS de titel null fehler auto. Omdat deze in die 100.000 km die de test duurt nul keer een probleem had en dat was nog nooit vertoond.
Het is gewoon zinloos gebash.
Corsa vind ik ook minder dan de Fiesta inderdaad. Diesels vind ik zelf erg fijn vanwege het koppel. Dashboard waren we ook niet heel erg over te spreken, inderdaad een beetje te. Maar zit gelukkig wel degelijk in elkaar.quote:Op zondag 7 december 2014 16:51 schreef Mano_ het volgende:
OT: leuke auto, die Fiësta, zeker in ST-trim. M'n pa heeft sinds kort een 1.6 diesel, veel leuker dan de Corsa die hij hiervoor had. Stuurt leuk, vrij dynamische motor voor een diesel en het ziet er heel aardig uit. Alleen been beetje jammer van het dash, dat vind ik een beetje te speels.
Oh, en volgens het boekje moet 'ie 179km/u doen. Op de autobahn getest: exact 179 op de GPS
Wat overigens wel vreemd is, is de automatische verlichting. Als dat aanstaat en je zet de motor af en de deur open om uit te stappen gaat 'ie vrolijk piepen dat de lampen aan staan. Ze gaan wel gewoon uit, maar piepen doet 'ie toch. Klein dingetje, maar toch slordig van Ford.
Dat heb ik nog bij mijn ''oude'' atmosferische 1.4quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:26 schreef Kriegel het volgende:
Da's toch wel het probleem met veel van die kleine turboploffertjes tegenwoordig, het zijn gewoon net diesels. Het meeste koppel onderin meteen beschikbaar, het volle vermogen vrij snel daarna en bovenin de toeren is er vervolgens niemand thuis, de begrenzer zou net zo goed bij 5000 al kunnen ingrijpen.
Het rijdt natuurlijk heel gemakkelijk, maar mist toch wat beleving in de zin van dat lekkere ouderwetse doorhalen, van voor de bocht een versnelling terug en zodra je eruit komt het gas vol erop, brullende motor en een plotseling vrijkomend vermogen dat je eigenlijk niet gewend bent, zoiets waarmee je zelfs in een simpele auto al lol kunt hebben.
Al begrijp ik natuurlijk wel dat het merendeel van de bestuurders gemak een stuk belangrijker vindt.
Alles hangt af van de setup. Ik denk dat de meeste kopers in het huis tuin en keuken segment juist zo'n saaie motor willen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:13 schreef Fer het volgende:
Het ging ook over moderne blaasbenzine's zoals deze Fiesta.
Ik ben van mening, dat een blaasbenzine nog saaier is dan een diesel, tegenwoordig. Diesel komt er vanaf 2000 toeren hard in en trekt als een malle tot 4000 toeren en dan, afgelopen.
Een blaasbenzine komt er heel vroeg in, 1200 toeren al. Dan lekker optrekken, maar koppel blijft constant of vlakt iets af richting 6000 toeren. Het is gewoon saai.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |