Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
[..]
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) CruisinDen, hiker regio Amsterdam Dalenbart, hiker regio Amersfoort driekeerdrie, hiker regio Den Haag (Autoreset) Drilboor, hiker regio Breda Fleauris, hiker regio Rotterdam Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) Hojdhopper, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset) trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch Wave103, hiker regio Utrecht wtr12, hiker regio Apeldoorn (Autoreset) yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle
dery1990, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Dimitri_, privéchauffeur regio Breda DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem invine, privéchauffeur regio Amsterdam Jieuwst, privéchauffeur regio Nijmegen Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, privéchauffeur regio Utrecht Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur/Lijnbus chauffer Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor nieuwe chauffeurs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vreemd allemaal, ik heb zelf ook helemaal geen mail gehad..
Als dit allemaal doorgaat ben ik erg benieuwd hoe dat dan precies gaat uitpakken. Wat is precies het minimumloon wat ze dan gaan betalen, en hoeveel ga je ongeveer krijgen voor de uren dat je de rit uitvoert? Misschien is dat wel substantieel meer waardoor je er op een gemiddelde werkdag nog net zoveel aan over houdt.
Nu was ik sowieso al van plan om mogelijk iets anders te zoeken voor erbij, misschien iets op de universiteit. Toen ik begon bij AR was ik 18, komend voorjaar word ik 21 maar dan verdien ik nog net zo veel als toen ik begon. Er zijn gewoon baantjes waar je een stuk meer mee kan verdienen.
Op vrijdag 5 december 2014 09:55 schreef Sarasi het volgende: Ach, we miepen nu allemaal een beetje en straks blijft iedereen gewoon bij Outstanding zitten en over een halfjaar heeft niemand het er meer over.
Ik heb de mail zojuist ontvangen, er zit ook een nieuwe uitzendovereenkomst bij die voor iedereen persoonlijk is, dus waarschijnlijk doen ze het in etappes.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe dit er in de praktijk uit gaat zien.
Och ik zou niet klagen, je hebt werk en verkeer regelen is nog niet eens zo erg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan me toch echt vrij veel dingen bedenken die ik niet zou doen voor geld, en zeker niet tegen minimumloon. Verkeersregelaar op zich is niet zo erg, maar niet na een voetbalwedstrijd of een concert of watdanook. Kunnen ze vergeten. Ik ga ook geen heggen snoeien en ik ga ook geen auto's poetsen met de hand. Allerlei administratief rotwerk mogen ze ook lekker zelf doen. Het grote voordeel aan hiken vind ik juist dat ik lekker in m'n eentje op weg ben, zodra dat wegvalt mogen ze echt wel fiks meer gaan betalen wil ik de opdracht nog aannemen.
Verkeer regelen hoeft niet zo'n ramp te zijn. Vorige winter tijdens de NSS gedaan, 2x een hele ochtend een beetje gechilld bij een tankstation, 2x een hekje neergezet als er iemand belangrijk langs moest en voor de rest niks gedaan. Wel leuk 150¤ mee verdiend.
Ik heb de mail nog niet ontvangen maar ik vind het zacht gezegd vrij bijzonder dat ze gewoon de volledige arbeidsvoorwaarden in 1x veranderen en we er dus gewoon hard op achteruit gaan.
We weten nog helemaal niet of we erop achteruit gaan. Vast een beetje, anders zouden ze het niet omgooien, maar ik denk dat het allemaal uiteindelijk best meevalt. Misschien dat het voor de jongere hikers anders is, omdat hun uurloon boven minimum ligt en het loon over hun reisuren dus vrij hard omlaag schiet, maar verder denk ik dat het een beetje een storm in een glas water is nu. Wat betreft de arbeidsvoorwaarden verandert er eigenlijk niks, alleen dat we nu zwart op wit hebben dat we opdrachten mogen afwijzen, een variabel uurloon krijgen (lijkt het) en de reseveringen op de reisuren vervallen. De hele uitzendconstructie zoals die hiervoor ook al gold, was natuurlijk al niet de meest vriendelijke manier van omgaan met de werknemers, maar daar verandert verder niks in en daar heeft iedereen bij sollicitatie ook gewoon (hopelijk bij vol verstand) voor getekend.
Oh, ik heb met m'n brakke kop ritjes geaccepteerd voor maandag. Nijverdal, dus half uur lopen. Breda, dus netjes aankleden. En ik heb alleen Vans & een spijkerbroek meegenomen naar m'n ouders.
He-le-maal niet over nagedacht. Maar even pogingen doen om kleding te lenen dan
Overigens Den-Haag-Nijverdal met een Up! en Hengelo-Breda met een Golf
Op vrijdag 5 december 2014 19:13 schreef Schaapje96 het volgende: Oh, ik heb met m'n brakke kop ritjes geaccepteerd voor maandag. Nijverdal, dus half uur lopen. Breda, dus netjes aankleden. En ik heb alleen Vans & een spijkerbroek meegenomen naar m'n ouders.
He-le-maal niet over nagedacht. Maar even pogingen doen om kleding te lenen dan
Overigens Den-Haag-Nijverdal met een Up! en Hengelo-Breda met een Golf
Breda heb je eigenlijk helemaal geen contact met de mensen van de LM, gewoon binnen kopietjes maken en de auto parkeren. Ik zou me daar niet speciaal voor netjes proberen aan te kleden. Waarschijnlijk merken ze het niet eens dat je binnenloopt om te kopiëren. Alhoewel, jij bent een vrouw dus dan misschien ook weer wel
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'