abonnement Unibet Coolblue
pi_147296473
Over Sinterklaasperikelen enzo ;)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_147296716
Ik ben zowaar al klaar! We vieren morgen Sinterklaas met ons gezin en overmorgen met mijn kant van de familie. Ik heb er zin in!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 5 december 2014 @ 06:54:57 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147299783
Ik ben wel jaloers als ik jullie hoor over het vieren van Sinterklaas in grote kring en met surprises en gedichten. Dat deden wij vroeger ook, we waren echt de hele avond bezig met veel vileine gedichten en zo. Nu zijn we binnen een half uur klaar en dat is voor mijn jongste dan nog zeker 25 minuten te lang.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147299798
Wij hebben pakjes avond bij de in-laws al 2 wk geleden gevierd :')
Wij wilden eens niet wat Livelink beschrijft.
Want daar duurt het altijd om en nabij 7 minuten. En dan was alles open. Alles afgezeken door de neefjes. En klAr.
Dit jaar heeft mijn man geprobeerd om het te rekken door er een dobbel spel van te maken.
Resultaat: oma half over de flos (dit duurt te lang kunnen we niet met 2 dobbel stenen spelen????)
Neefje ongeduldig. (Pak mijn cadeau, pak mijn cadeau)

Vanavond minimaal bij ons. Er is 1 cadeau voor elk kind.
pi_147299799
Moonah, hier gaat het gewoon samen : surprises maken en vier kinderen die nog geloven. Ze roepen regelmatig uit dat Jantje of Pietje dat zo mooi heeft gemaakt. Maar dan roep ik gewoon keihard er over heen dat SINT dat idd heel mooi heeft gedaan. :D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_147299809
Ik was er vroeger heilig van overtuigd dat mijn moeder hele goede connecties met Sint had. Ze wist altijd precies voor wie wat was als weer eens niets op stond of het gedicht eraf was gevallen. En dan stuifde ze opeens naar boven omdat er nog een pakje in de zak moest terwijl we al lang bezig waren. :')
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  vrijdag 5 december 2014 @ 07:17:07 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147299875
Ha, ha, heel herkenbaar Flowerbox. Dat soort chaotische taferelen inderdaad. Of toen we al ouder waren en dat er op de dag dat we Sinterklaas vierden overal briefjes op deuren hingen met 'niet binnenkomen!' erop. Alleen mijn moeder mocht overal naar binnen om nog op het laatste moment surpriserampen tot een goed eind te brengen en antwoord te geven op 'wat rijmt er op ......?'.

Ik heb alle gedichten van de latere jaren trouwens bewaard. Best leuk om ze af en toe nog eens na te lezen en te zien dat ze nog steeds van toepassing zijn oO/

Oh Amaranta, dat klinkt als een hele nare Sinterklaasviering. Ik heb nog nooit meegemaakt dat pakjes afgekraakt worden, dat klinkt ook als een ernstig gebrek in de opvoeding. Ik zou me kapotschamen als mijn kinderen dat ook deden. Mijn jongste heeft heel veel moeite met het krijgen van cadeautjes, maar dat doet hij zelfs niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147299926
Ze steken de teleurstelling niet onder stoelen of banken. Met nm de oudste (nu 10) maar dat heeft hij altijd gedaan en is daar volgens mij nooit echt in gecorrigeerd.
De jongste (8) is wat diplomatieker.

Voor ons was er dit jaar trouwens niks bij mijn schoonmoeder.
Ik had voor iedereen wat gekocht. Zelfs de nieuwe vriendin van mijn zwager.
Voor mijn man en mij was er alleen een chocolade letter.
Beter nog altijd dan iets wat je niet nodig hebt. Maar het zag er wat triestig uit. Iedereen had pakjes behalve wij.
Misschien volgend jaar afspraken over maken.

Kopen jullie trouwens dan een cadeau voor neefjes/nichtjes? Als je het samen viert?
Wij kopen elk jaar namens ons ook een cadeau voor de neefjes. Maar mijn zwager doet dat eigenlijk nooit voor onze kinderen.
  vrijdag 5 december 2014 @ 07:33:16 #9
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147299968
Het verhaal wordt alleen maar triester, Amaranta.

Wij kochten op een gegeven moment wel allemaal voor iedereen wat, maar toen waren er zoveel cadeautjes dat het gewoon decadent werd en we het ook bijna niet meer in 1 avond konden redden.
Toen hebben we de afspraak gemaakt dat iedereen in principe alleen een cadeau kocht voor zjin/haar lootje en voor de aanwezige kinderen. Mijn ouders kochten dan nog wel voor iedereen een cadeau en wij kochten allemaal ook nog iets voor mijn ouders. Toen was het te behappen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147300047
Wij vieren het vanavond met z'n 4-en met veeeeel te veel cadeautjes :')

Zondag bij schoonouders. Heb voor schoonmoeder en haar man en voor zijn ouders ewn amaryllis bol. Voor stiefzwager en zijn vriendin een doos chocola en voor stiefneefje een klein cadeautje.
Geen idee of er ook wat voor ons is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_147300054
En wat triest amaranta... dat ondankbare vind is zo verschrikkelijk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 5 december 2014 @ 07:51:16 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_147300055
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 07:33 schreef livelink het volgende:
Het verhaal wordt alleen maar triester, Amaranta.

Wij kochten op een gegeven moment wel allemaal voor iedereen wat, maar toen waren er zoveel cadeautjes dat het gewoon decadent werd en we het ook bijna niet meer in 1 avond konden redden.
Toen hebben we de afspraak gemaakt dat iedereen in principe alleen een cadeau kocht voor zjin/haar lootje en voor de aanwezige kinderen. Mijn ouders kochten dan nog wel voor iedereen een cadeau en wij kochten allemaal ook nog iets voor mijn ouders. Toen was het te behappen.
Ik kan een goedlopende dramasoap schrijven over mijn schoonfamilie :')
  vrijdag 5 december 2014 @ 07:57:16 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_147300095
Enerzijds stoort het me enorm. En anderzijds, elk jaar gaat het zo. En er wat van zeggen helpt niks. Want dat hebben we al geprobeerd.

Het zijn de enige neefjes van mijn kinderen. En ze vinden oma heel lief. Dus ik neem het maar voor lief.
pi_147300191
Ik weet niet of ik het het jaar erop nog zou vieren als het zo moet amaranta. Dan maar lekker met mijn eigen familie hoor :W

Wij hebben nu ook de afspraak dat we allemaal wat voor de kinderen kopen (4 in totaal) en lootjes trekken voor de volwassenen. Dat doen we ook pas als de kinderen op bed liggen. We vieren het morgen trouwens.

Ik ben 1x zo'n ondankbaar kind geweest. Ik was een jaar of 9 denk ik. Het was op dat moment helemaal hip om een 10 - kleuren pen te hebben. En die kreeg ik dus. Alleen was het een hele andere dan de pen ik die ik graag wilde. Ik was ook echt diep teleurgesteld weet ik nog. Mijn ouders merkten dat en hadden gelijk zoiets van 'als je hem niet wil geef je hem maar aan je neef' (beetje geïrriteerd waren ze wel geloof ik :D ).
En dat heb ik gedaan. Mijn 15 - jarige neef helemaal blij haha.

Achteraf schaam ik me nog voor mijn ondankbare houding.
pi_147300316
Amarabta je schoonfamilie wat triest zeg
Groofs is het nog gelukt met de radio?

Ik kreeg zelden dat wat ik wilde mijn ouders kennen mij niet zo goed denk ik.

Vanavond hebben we hier pakjesavond en morgen surprises bij mijn ouders en ik weet nu al dat ik niet dat krijg wat op mijn lijstje staat.

Vorig jaar kochten wij ook voor mijn neefje iets maar die kreeg zo'n groot cadeau van mijn zus dat dat van onze kinderen in het niet vielen. Daarom dit jaar alleen cadeaus van mijn ouders voor de kleinkinderen in een surprise verstopt en de rest enkel voor zijn lootje.
  vrijdag 5 december 2014 @ 09:22:40 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_147300922
Gisteren kwam er een leerlinge naar mij toe.
Juf, denk je dat de Sint wat tegen mij heeft?
Ik zeg, nee dat denk ik niet. Hoezo?
Zegt ze, ik heb pas zes keer iets in mijn schoen gehad!
Ik zeg. Nou dat is toch best vaak. Mijn kinderen hebben maar 1 keer iets in hun schoen gehad. Waarop ze toch wel zoiets had van..Oh.....
pi_147301014
Wij doen Sint met z'n zessen gewoon thuis. Lijkt me heerlijk, een familie om samen Sint mee te doen. Zie helemaal zo'n gezellige volle kamer voor me. Als ik dat hier lees is dat niet echt hoe het bij de meeste mensen gaat?

Wij hebben wel familie hoor, maar helaas niet zo leuk allemaal. Dus dan liever gewoon met mijn eigen gezin.
Met een meidenkwartet
pi_147301069
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:22 schreef amaranta het volgende:
Gisteren kwam er een leerlinge naar mij toe.
Juf, denk je dat de Sint wat tegen mij heeft?
Ik zeg, nee dat denk ik niet. Hoezo?
Zegt ze, ik heb pas zes keer iets in mijn schoen gehad!
Ik zeg. Nou dat is toch best vaak. Mijn kinderen hebben maar 1 keer iets in hun schoen gehad. Waarop ze toch wel zoiets had van..Oh.....
Echt? Oeps. Hahaha.
Mijn buurmeisje had mario voor de Wii in haar schoen. Hier een velletje stickers. Tja.
Met een meidenkwartet
pi_147301077
6x :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 09:44:41 #20
5428 crew  miss_sly
pi_147301237
Wij vieren het met drietjes. Met veel te veel cadeaus O+ Een berg poppengedoe voor S, want dat is haar liefste wens, zegt ze. Eens kijken of het ook werkelijk zo blijkt te zijn ;)

Met mijn familie vieren we geen Sinterklaas, juist omdat we al dat enorme gedoe en te veel cadeaus en stress in te korte tijd niet leuk vinden allemaal. Als de jongsten dadelijk niet meer geloven, willen we wel met z'n allen surprises doen.
Met de schoonfamilie hebben we een aantal keren Sinterklaas gevierd. De aanloop verliep altijd wat moeizaam, omdat wij vaak toch iets andere ideeën hadden. Vervolgens ging het toch altijd zoals de schoonfamilie in gedachten had, en deden wij maar gewoon mee.
Dit jaar hebben ze het ons niet eens gevraagd, want wij doen toch altijd moeilijk en het leek hun voor de onderlinge verhoudingen beter om onze contacten ( :') ) buiten iets als Sinterklaas om te doen. Aldus zijn zus.

Op zich vind ik het prima, wat mij zelf betreft, maar ik vind het wel heel verdrietig voor B en S.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147301266
Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij met de sintvieringen hier. Bij beide families een lootje voor de volwassenen waarbij mijn (schoon)ouders nog een kleinigheidje voor iedereen haalt. En iedereen een kleinigheidje voor de kinderen.


Hoe vaak vieren jullie sinterklaas? Hoorde dat neefje/nichtje 3x uitpakfestijn hebben, Thuis, familie en schoonfamilie (en school). Lijkt me zoveel...
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 09:48:15 #22
5428 crew  miss_sly
pi_147301287
Onder andere daarom doen wij dus niet met mijn familie aan Sinterklaas :) Zoveel cadeautjes, uitpakgedoe, snoepen....het kan ook te gek in een paar weken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147301355
Hier was Sint gisteren op school. Bij mijn man zijn werk twee weken geleden, altijd heel erg leuk. En vanavond thuis.
Je weet op een gegeven moment toch ook niet meer wat je moet kopen?
Met een meidenkwartet
pi_147301391
oh, sinterklaasperikelen. die was vanochtend bij ons op school en niet geheel nuchter meer. om 9 uur 's ochtends :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 5 december 2014 @ 09:54:33 #25
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147301393
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Onder andere daarom doen wij dus niet met mijn familie aan Sinterklaas :) Zoveel cadeautjes, uitpakgedoe, snoepen....het kan ook te gek in een paar weken.
nu de avond bij schoonfamilie afvalt kan het met jouw familie dan weer wel ;)

Maar sneu hoe dat dan gaat. Vooral voor je dochter.
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 09:58:49 #26
5428 crew  miss_sly
pi_147301473
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 09:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

nu de avond bij schoonfamilie afvalt kan het met jouw familie dan weer wel ;)

Maar sneu hoe dat dan gaat. Vooral voor je dochter.
Ja, ach, nog twee jaar max en dan kunnen we surprises doen!
Verder hebben we toevallig dit jaar zelf nogal uitgepakt met cadeautjes, voor deze ene keer ;)
Maar inderdaad, vooral voor S en ook wel voor B (zijn ouders, broer, zus) vind ik het echt sneu. S heeft er nog niet naar gevraagd, Sint met de familie, en ik hoop dat dat zo blijft. Anders denk ik toch dat er eens een leugentje over mijn lippen gaat komen en dat ik zeg dat dat dit jaar niet gevierd wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:05:19 #27
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147301607
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 08:18 schreef danic het volgende:
Ik weet niet of ik het het jaar erop nog zou vieren als het zo moet amaranta. Dan maar lekker met mijn eigen familie hoor :W

Wij hebben nu ook de afspraak dat we allemaal wat voor de kinderen kopen (4 in totaal) en lootjes trekken voor de volwassenen. Dat doen we ook pas als de kinderen op bed liggen. We vieren het morgen trouwens.

Ik ben 1x zo'n ondankbaar kind geweest. Ik was een jaar of 9 denk ik. Het was op dat moment helemaal hip om een 10 - kleuren pen te hebben. En die kreeg ik dus. Alleen was het een hele andere dan de pen ik die ik graag wilde. Ik was ook echt diep teleurgesteld weet ik nog. Mijn ouders merkten dat en hadden gelijk zoiets van 'als je hem niet wil geef je hem maar aan je neef' (beetje geïrriteerd waren ze wel geloof ik :D ).
En dat heb ik gedaan. Mijn 15 - jarige neef helemaal blij haha.

Achteraf schaam ik me nog voor mijn ondankbare houding.
Haha! Hier ook zoiets. Ik was 7 of 8 denk ik en had wat zitten loeren naar de naam op een supergroot pak, ik dacht dat het mijn naam was dus ik zat de hele avond te wachten op mijn supercadeau, want groot. Toen het naar mijn moeder ging was ik flink kwaad, overstuur zelfs :') Het was ook niet iets dat alsnog leuk geweest was voor mij, een strijkplank, maar het verpeste de avond wel :@
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:06:49 #28
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147301640
Wij vieren maar 1x Sinterklaas. Ik heb jongste vandaag thuisgehouden van school en de vieringen van het werk slaan we over.

Ik kan me wel herinneren dat ik 1x heel erg teleurgesteld ben geweest met Sinterklaas. Ik denk dat ik een jaar of 5, 6 was, maar ik kan het me nog steeds herinneren. Er was een pak, waaraan je zelfs met verpakking al kon zien dat het een poppenhuis was. Ik was een echt poppenkind, dus ik ging er volledig van uit dat het voor mij was. Bleek het voor mijn zus te zijn :'(
En mijn zus speelde nooit met poppen :(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147301691
O ik weet nu al dat mijn oudste een paar minuten gaat zeuren want haar zus krijgt Frozen poppen. En zij niet. Dat ze heel gave andere dingen krijgt is dan even niet interessant.
Met een meidenkwartet
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 10:09:56 #30
5428 crew  miss_sly
pi_147301700
Bij mij op het werk doen ze niets met Sinterklaas, en bij B op het werk is het altijd erg leuk. Er lopen wat pieten rond, er zijn wat spelletjes te doen, Sint komt even langs, en dan mag iedereen zijn pakje ophalen. Duurt maar iets van 2-2,5 uur, maar is precies goed. Er is veel vrijheid voor de kinderen om te knutselen, spelen, zingen, schminken, etc. Dit jaar hadden ze ook een fotograaf waarbij je een foto kon laten maken op het dak. Wonder boven wonder kwam er nou eens een foto uit waar we alle drie echt leuk op staan O+ Goede fotograaf :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147301714
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:06 schreef livelink het volgende:
Wij vieren maar 1x Sinterklaas. Ik heb jongste vandaag thuisgehouden van school en de vieringen van het werk slaan we over.
Zul jij blij zijn morgen!
Heeft je oudste nog leuke Sint op school?
Met een meidenkwartet
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 10:11:56 #32
5428 crew  miss_sly
pi_147301734
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:09 schreef Cathmar het volgende:
O ik weet nu al dat mijn oudste een paar minuten gaat zeuren want haar zus krijgt Frozen poppen. En zij niet. Dat ze heel gave andere dingen krijgt is dan even niet interessant.
Maar dat is het op dat moment ook niet, denk ik. Ik denk ook dat je tot een bepaalde leeftijd daar ook echt niet te moeilijk over moet doen, of boos over moet worden. het wordt heel oprecht zo gevoeld en dat wij als volwassenen dat een erg ondankbare en onprettige reactie vinden, is een volwassen iets. Ik zou er denk ik vooral niet te veel aandacht aan schenken, zeker niet op dat moment. Misschien later nog eens over praten.

Overigens geen advies of opmerking naar jou toe, hoor, gewoon, mijn gedachten naar aanleiding van een paar opmerkingen hier :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147301758
Helemaal mee eens. Ik weet nu ook dat het zo werkt en laat dat lossss.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:13:01 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147301759
Bij N op het werk Sinterklaas gevierd en vanavond komen mijn oudste zoon en zijn vriendin om het hier te vieren.
Dat zou vooral cadeautjes voor Soneal worden (die dankzij z'n verjaardag afgelopen zondag toch al niks tekort kwam), maar toen zag ik dinsdag iets wat een perfect cadeau voor de vriendin van de oudste is, dus ik heb gisteren voor de oudste en N ook nog eea gehaald :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:18:32 #35
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147301874
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:10 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Zul jij blij zijn morgen!
Heeft je oudste nog leuke Sint op school?
Mijn oudste viert het inderdaad vandaag op school met surprises. Ik hoop heel erg dat het leuk wordt voor haar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147301908
Hier vorig weekend al Sint bij mijn ouders gedaan. Op kosten van mijn ouders voor alle kinderen 3 cadeautjes geregeld. Mijn zusje voor haar kinderen en ik voor de onze. Maar wel in overleg over type cadeautjes.
We hadden twee pietjes geregeld, en die hebben in 45 minuten alle cadeautjes uitgedeeld aan de jongens.

Morgen nog Sinterklaas bij mijn schoonouders. Dan 5 cadeautjes. 3 op kosten van mijn schoonouders, en 2 op eigen kosten. Wel in overleg met schoonzus over soort cadeautjes.

Bij allebei verder niks voor de groten, behalve een chocoladeletter. En ook niks voor de andere kinderen. Alles in overleg, dat blijkt een hoop gedoe te schelen ;)

En dan vanochtend nog sint op school/peuterspeelzaal.

Dus maar besloten om er thuis niks aan te doen dit jaar. We gaan wel Bennie Stout kijken vanavond..

En daarna op naar Daan zijn verjaardag. Nieuw verlanglijstje bouwen. :P
  † In Memoriam † vrijdag 5 december 2014 @ 10:25:52 #37
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147301995
bij L. gaan ze film kijken met de mentor.
het is de film sint (die griezelfilm) en L. ziet dat helemaal niet zitten. dat vindt hij veel te spannend.

van het weekend zat hij trouwens vreselijk te gniffelen bij zo'n ranzige aflevering van southpark.
mijn ding is dat helemaal niet, maar ach, verbieden wil ik het ook niet. ik vind het wel een beetje bij de leeftijd horen.
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 10:27:13 #38
5428 crew  miss_sly
pi_147302017
Overleg en een beetje flexibiliteit kunnen heel veel gedoe schelen :Y

Waarom zou je erover denken dat de verbieden, lady?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † vrijdag 5 december 2014 @ 10:28:29 #39
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147302036
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:27 schreef miss_sly het volgende:
Overleg en een beetje flexibiliteit kunnen heel veel gedoe schelen :Y

Waarom zou je erover denken dat de verbieden, lady?
vanwege de platvloerse sexscenes :D
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 10:30:07 #40
5428 crew  miss_sly
pi_147302062
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:28 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

vanwege de platvloerse sexscenes :D
Van tekenfilmfiguren? :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:34:03 #41
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147302123
Bij ons mogen ze nog geen Southpark kijken, het gaat er toch wel erg grof aan toe af en toe, al vind ik het geniale humor. maar bij L's leeftijd vind ik het ook wel kunnen. Vervelend zo'n enge film, hoe lost ie dat nou op?

Livelink, dus ze doen op de middelbare school soms ook nog wel aan surprises, leuk.

Wij zijn tot diep in de nacht bezig geweest met inpakken en dichten, we gaan ons altijd schandalig te buiten. Maar ik vind het nog steeds erg leuk, en 't is hier echt een sport om bij elk pakje een gedicht te hebben.
in de haak.
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:35:43 #42
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147302152
miss_sly, kijk je wel eens southpark?
in de haak.
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 10:37:40 #43
5428 crew  miss_sly
pi_147302175
Tuurlijk :D
Ik vind het wel aardig, maar ben zelf geen groot fan. Kan echter wel begrijpen waarom anderen dat wel zijn en ik vind het wel echt bij pubers/tieners passen. Ik zou er S nog niet naar laten kijken, dat dan weer niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:37:57 #44
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_147302179
Ik heb het heel bescheiden gehouden dit jaar, alles past in 1 zak. Behalve een groot cadeau, maar dat is dan voor iedereen :)
Aan de schoonouders heb ik een bijdrage gevraagd. Mijn ouders hadden zelf al wat gehaald. Een tas vol spullen alleen voor Bep want die jongens worden toch veel te groot om klaas te vieren :')
Nou ja, het is al een hele verbetering ten opzichte van een paar jaar geleden, toen kreeg m`n oudste 4 krasloten en de middelste een pak safaripasta :')

Ik hoef zeker niet te zeggen dat ik sinterklaas vroeger een straf vond? Ik kreeg nooit iets leuks :')
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_147302372
Oh my.. Taartjesfee, dat zijn toch geen cadeau's.. :')
Hier nog geen neefjes/nichtjes en vieren t dus gewoon lekker met zijn viertjes. 4 cadeautjes per kind en voor iedereen een letter. Dat is bij elkaar toch een volle zak. Zoon is nu op school sint aan het vieren. Hij wilde eerst thuis blijven want hij vind het heel erg spannend/eng maar wilde uiteindelijk toch naar school. Juf heeft nog niet gebelt dus het gaat goed. :P
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:47:10 #46
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147302401
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:34 schreef trui het volgende:
Bij ons mogen ze nog geen Southpark kijken, het gaat er toch wel erg grof aan toe af en toe, al vind ik het geniale humor. maar bij L's leeftijd vind ik het ook wel kunnen. Vervelend zo'n enge film, hoe lost ie dat nou op?

Livelink, dus ze doen op de middelbare school soms ook nog wel aan surprises, leuk.

Wij zijn tot diep in de nacht bezig geweest met inpakken en dichten, we gaan ons altijd schandalig te buiten. Maar ik vind het nog steeds erg leuk, en 't is hier echt een sport om bij elk pakje een gedicht te hebben.
Ja, en het is ook wel grappig om dan toch totaal andere surprises te maken dan op de lagere school. Op de lagere school zijn de hobbies toch wel allemaal sport- en knutselgerelateerd is mijn ervaring. Mijn oudste had nu een lootje waar de hobbie selfies maken was :D
Dus we hebben een selfie stok in elkaar geknutseld met een gedicht waarin Sinterklaas zich maar verbaast over dit alles omdat voor hem een telefoon iets is om mee te bellen.

Ik vond het zelf wel leuk, maar ik hoop dat het ook goed valt in zo'n klas met pubers. Ik maak me er wel een beetje zorgen over.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:52:57 #47
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147302507
Superleuk hoor, waarom zou 't daar niet goed vallen?
in de haak.
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:53:25 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147302518
En TF, amai.... safaripasta! :{
in de haak.
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:56:19 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_147302573
Wij hebben zondag al sinterklaas gevierd, na schooltijd gaan de jongens richting hun vader en daar zullen ze het vanavond gok ik nog een keer over doen.

Moet alleen nog gaan bedenken wat ik ga doen. Lekker uitgebreid eten ofzo :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_147302585
Leuk idee, livelink :)

Mijn oudste kreeg een keer een pak aangebroken koekjes voor zijn verjaardag :D Van een tante (oud tante voor hem).
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:56:58 #51
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_147302591
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:53 schreef trui het volgende:
En TF, amai.... safaripasta! :{
Jup. Knallende ruzie en een half jaar geen contact waren het gevolg *O*
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:57:45 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147302616
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:52 schreef trui het volgende:
Superleuk hoor, waarom zou 't daar niet goed vallen?
Omdat ze er gisteren achter kwam dat de populaire groep in de klas besloten had dat ze helemaal geen surprises gingen maken en alleen een cadeau hadden gekocht. Zij had natuurlijk net 1 van die groep en die hebben dus nu al een statement gemaakt dat het hele surprisegebeuren niet cool is.
Ik begrijp ook niet waarom school daarin niet ingrijpt. Ik ben dus heel bang dat het helemaal niet leuk zal zijn vandaag en dat iedereen die wel een surprise heeft gemaakt belachelijk zal worden gemaakt.

Heb ik al verteld dat ik de middelbare school helemaal niet leuk vind? Ik vond het zelf vroeger al vreselijk en mijn ervaringen tot nu hebben me nog niet milder gemaakt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147302656
Ik heb echt medelijden met sommige kinderen als ik dat zo lees. Pak aangebroken koekjes.. :') Geef dan niks. Ik was gelukkig wel gezegend met een oma sint die wist wat ik leuk vond. Had een beste verzameling fabuland bijeen gespaard met dank aan de sint <3
  vrijdag 5 december 2014 @ 10:59:32 #54
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147302666
oh amaranta, ik lees nu pas van jullie 'gezellige' familie-pakjesavond. :o wat akelig als 't zo moet.
hier doen we 't alleen met ons vieren. met kerst verwennen we de rest van de familie, vandaag onszelf. :)
in de haak.
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 10:59:41 #55
5428 crew  miss_sly
pi_147302671
O livelink, dat klinkt heel niet fijn, inderdaad. Vreemd dat school daarin niet ingrijpt. Ik hoop dat het allemaal grote woorden waren en het toch een leuk feestje wordt!

TF :o Dan valt het bij ons wel mee, gewoon niets :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147302685
Gedichten doen we gelukkig niet aan. Zou ook een ramp zijn in een gezin met allemaal dyslecten.
Op de middelbare school moest het wel. ik vond het voorlezen een straf, dat kon zelfs een cadeautje niet goed maken.

Hopelijk grijpt school wel in. Was een surprise verplicht?

[ Bericht 13% gewijzigd door Elleska op 05-12-2014 11:06:02 ]
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:00:43 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147302702
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:57 schreef livelink het volgende:

[..]

Omdat ze er gisteren achter kwam dat de populaire groep in de klas besloten had dat ze helemaal geen surprises gingen maken en alleen een cadeau hadden gekocht. Zij had natuurlijk net 1 van die groep en die hebben dus nu al een statement gemaakt dat het hele surprisegebeuren niet cool is.
Ik begrijp ook niet waarom school daarin niet ingrijpt. Ik ben dus heel bang dat het helemaal niet leuk zal zijn vandaag en dat iedereen die wel een surprise heeft gemaakt belachelijk zal worden gemaakt.

Heb ik al verteld dat ik de middelbare school helemaal niet leuk vind? Ik vond het zelf vroeger al vreselijk en mijn ervaringen tot nu hebben me nog niet milder gemaakt.
he wat stom zeg. :( heeft ze wel wat leuke kinderen ook in de klas?
in de haak.
pi_147302723
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:57 schreef livelink het volgende:

Omdat ze er gisteren achter kwam dat de populaire groep in de klas besloten had dat ze helemaal geen surprises gingen maken en alleen een cadeau hadden gekocht.
Nou, lekker dan :{
Ik hoop dat het grootspraak is geweest...
  † In Memoriam † vrijdag 5 december 2014 @ 11:02:00 #59
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147302724
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:34 schreef trui het volgende:
Bij ons mogen ze nog geen Southpark kijken, het gaat er toch wel erg grof aan toe af en toe, al vind ik het geniale humor. maar bij L's leeftijd vind ik het ook wel kunnen. Vervelend zo'n enge film, hoe lost ie dat nou op?

Livelink, dus ze doen op de middelbare school soms ook nog wel aan surprises, leuk.

hij gaat niet :) ik neem aan dat hij dat wel met zijn mentor besproken heeft.
hij zou vroeg naar huis komen, maar tot op heden is hij er niet.

we doen verder niets aan sinterklaas hoor. we gaan gewoon lekker samen gamen met chips en limonade en thee (voor mij, want ik hou niet zo van limonade en hij niet van thee :) )
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:06:06 #60
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147302800
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:00 schreef trui het volgende:

[..]

he wat stom zeg. :( heeft ze wel wat leuke kinderen ook in de klas?
Ja, ze heeft gelukkig ook wel vriendinnen in die klas en ik geloof ook dat ze niet echt gepest wordt, maar ze heeft de 'fout' gemaakt dat ze aardig deed tegen het pispaaltje van de klas en sindsdien is het allemaal minder leuk. Dat meisje om wie het gaat gaat na de vakantie naar een andere klas omdat het uit de hand liep. Nou ja, dinsdag hebben we een 10-minuten gesprek met haar mentor en ik hoop dan een beter beeld te krijgen van hoe het nou werkelijk is in die klas.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † vrijdag 5 december 2014 @ 11:08:02 #61
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147302833
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:57 schreef livelink het volgende:

[..]

Omdat ze er gisteren achter kwam dat de populaire groep in de klas besloten had dat ze helemaal geen surprises gingen maken en alleen een cadeau hadden gekocht. Zij had natuurlijk net 1 van die groep en die hebben dus nu al een statement gemaakt dat het hele surprisegebeuren niet cool is.
Ik begrijp ook niet waarom school daarin niet ingrijpt. Ik ben dus heel bang dat het helemaal niet leuk zal zijn vandaag en dat iedereen die wel een surprise heeft gemaakt belachelijk zal worden gemaakt.

Heb ik al verteld dat ik de middelbare school helemaal niet leuk vind? Ik vond het zelf vroeger al vreselijk en mijn ervaringen tot nu hebben me nog niet milder gemaakt.
als dat al zou gebeuren, dan zou ik de mentor even stevig aan zijn of haar jasje trekken.
school hoort naast als het leergebeuren ook nog een soort van veilig en leuk te zijn.
en als de mentor niet thuis geeft, heb je toch ook nog een leerjaarbegeleider, onderbouw begeleider en een sociaal begeleider op school?

ik was daar bij L. ook zo vreselijk bang voor en idd heeft hij het het eerste halfjaar in de brugklas behoorlijk zwaar gehad qua pesten enzo. maar met een daadkrachtige mentor was het vrij snel opgelost en tot op heden hebben we het elk jaar getroffen met mentoren die meedenken en de boel goed in de gaten houden.
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:15:11 #62
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147302995
Soms denk ik wel dat het gewoon beter is als school zich gaat beperken tot alleen maar schoolzaken en al het andere afstoot. Feestjes zijn voor thuis.
Al die extra's en als leuk bedoelde zaken leveren volgens mij voor een heleboel kinderen extra stress op en het lijkt me ook niet altijd even fijn voor de leerkrachten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † vrijdag 5 december 2014 @ 11:21:05 #63
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147303121
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:15 schreef livelink het volgende:
Soms denk ik wel dat het gewoon beter is als school zich gaat beperken tot alleen maar schoolzaken en al het andere afstoot. Feestjes zijn voor thuis.
Al die extra's en als leuk bedoelde zaken leveren volgens mij voor een heleboel kinderen extra stress op en het lijkt me ook niet altijd even fijn voor de leerkrachten.
dat ben ik niet helemaal met je eens, maar het moet natuurlijk wel goed gaan
en met een prettige onderlinge sfeer moet zoiets als surprises toch wel goed kunnen verlopen?
dan ligt daar dus een taak voor de mentor
  † In Memoriam † vrijdag 5 december 2014 @ 11:29:45 #64
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147303325
ik had vanmorgen vroeg mijn moeder aan de telefoon en die was weer behoorlijk wazig. :{
de gezondheid van haar vriendin holt nu echt achteruit en dit keer gaat het echt fout.
dat houdt haar behoorlijk bezig en ook de sterfdag van mijn vader komt er weer aan (2e kerstdag)
en dan baal ik dat ik niet zomaar even langskan. ik ga zondag heel even langs om iets langs te brengen, maar ik heb geen tijd voor een uitgebreid bezoek omdat ik weer door moet naar een andere afspraak :{
en ik vind het ook moeilijk om haar te steunen. mijn moeder kropt alles op. die heb ik nou echt nog nooit zien huilen. hoe zouden jullie zoiets aanpakken?
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:34:49 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147303442
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:06 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, ze heeft gelukkig ook wel vriendinnen in die klas en ik geloof ook dat ze niet echt gepest wordt, maar ze heeft de 'fout' gemaakt dat ze aardig deed tegen het pispaaltje van de klas en sindsdien is het allemaal minder leuk. Dat meisje om wie het gaat gaat na de vakantie naar een andere klas omdat het uit de hand liep. Nou ja, dinsdag hebben we een 10-minuten gesprek met haar mentor en ik hoop dan een beter beeld te krijgen van hoe het nou werkelijk is in die klas.
Wordt alleen het pispaaltje naar een andere klas gezet en blijft de rest van de groep gewoon bij elkaar? Dus ook de pesters die elkaar waarschijnlijk aanvullen en versterken?

Al even afgezien van het feit dat het kind dat gepest wordt zelf wellicht graag naar een andere klas wilde, maar toch.... over het algemeen stellen pesters een stuk minder voor als ze hun eigen roedel niet om zich heen hebben, dus ik zou beginnen de pesters te verwijderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:39:58 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147303570
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:29 schreef lady-wrb het volgende:
ik had vanmorgen vroeg mijn moeder aan de telefoon en die was weer behoorlijk wazig. :{
de gezondheid van haar vriendin holt nu echt achteruit en dit keer gaat het echt fout.
dat houdt haar behoorlijk bezig en ook de sterfdag van mijn vader komt er weer aan (2e kerstdag)
en dan baal ik dat ik niet zomaar even langskan. ik ga zondag heel even langs om iets langs te brengen, maar ik heb geen tijd voor een uitgebreid bezoek omdat ik weer door moet naar een andere afspraak :{
en ik vind het ook moeilijk om haar te steunen. mijn moeder kropt alles op. die heb ik nou echt nog nooit zien huilen. hoe zouden jullie zoiets aanpakken?
Sommige mensen zijn heel open in hun verdriet en pijn, en andere mensen zie je alleen als het goed met ze gaat omdat ze zich opsluiten in hun grot als ze kwetsbaar zijn, en die kwetsbaarheid niet willen/kunnen tonen aan anderen, ik denk dat het lastig is vanuit de ene persoonlijkheid te bevatten hoe de andere persoonlijkheid er mee omgaat.

Bij iemand die opkropt zou ik gewoon af en toe een lief berichtje doen, een kaartje sturen, even iets van je laten horen zonder er aan te gaan lopen trekken.
En misschien vragen of ze iets wil gaan doen wat jullie vroeger leuk vonden om samen te doen?
Winkelen, ergens koffie met een gebakje doen, of gewoon een spelletje Monopoly.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:41:28 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147303600
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:06 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, ze heeft gelukkig ook wel vriendinnen in die klas en ik geloof ook dat ze niet echt gepest wordt, maar ze heeft de 'fout' gemaakt dat ze aardig deed tegen het pispaaltje van de klas en sindsdien is het allemaal minder leuk. Dat meisje om wie het gaat gaat na de vakantie naar een andere klas omdat het uit de hand liep. Nou ja, dinsdag hebben we een 10-minuten gesprek met haar mentor en ik hoop dan een beter beeld te krijgen van hoe het nou werkelijk is in die klas.
Je kind zou maar het 'pispaaltje van de klas' zijn... ;(.
KuikenGuppy
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:47:20 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147303734
ja, intriest! ik hoop dat er iemand goed bovenop zit.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:07 schreef lily het volgende:
Hehe, Leah vroeg net of zwarte piet ook zwarte billen had.
Nadat ik zei; wel als hij zijn billen ook gesminckt heeft; zei ze; ooh, zwarte piet is nep? Wat een gekkerd.
wij hebben vanaf 't begin gezegd dat iedereen zwarte piet kan worden als ie dat later wil. ongeacht de eigen huidskleur, dus de pieten die van zichzelf wit zijn, zijn uiteraard geschminkt. :) daar is niks neps aan!
in de haak.
  † In Memoriam † vrijdag 5 december 2014 @ 11:47:46 #69
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147303749
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn heel open in hun verdriet en pijn, en andere mensen zie je alleen als het goed met ze gaat omdat ze zich opsluiten in hun grot als ze kwetsbaar zijn, en die kwetsbaarheid niet willen/kunnen tonen aan anderen, ik denk dat het lastig is vanuit de ene persoonlijkheid te bevatten hoe de andere persoonlijkheid er mee omgaat.

Bij iemand die opkropt zou ik gewoon af en toe een lief berichtje doen, een kaartje sturen, even iets van je laten horen zonder er aan te gaan lopen trekken.
En misschien vragen of ze iets wil gaan doen wat jullie vroeger leuk vonden om samen te doen?
Winkelen, ergens koffie met een gebakje doen, of gewoon een spelletje Monopoly.
o maar dat doe ik al hoor. ik bel regelmatig, ik stuur regelmatig kaarten met foto's van mijn dieren (dat vindt ze leuk :) ) en ik maak elk jaar een kerstpakket voor haar met lekkere dingetjes en iets zelfgemaakts. maar ik vind het steeds moeilijker dat ik zo ver van haar weg woon. ze wordt nu zo echt oud, een mens van de dag.
ik heb me zo schuldig gevoeld dat ik dr moest vertellen van alle sores hier, ze trekt het zich zo aan allemaal en ze heeft al ellende genoeg nu ze dr vriendin gaat verliezen
  vrijdag 5 december 2014 @ 11:52:20 #70
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147303853
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:41 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je kind zou maar het 'pispaaltje van de klas' zijn... ;(.
Ja, erg he. Ik ben zelf vroeger in twee klassen het pispaaltje geweest, dus ik heb er wel een gevoel bij. En ook vanuit die positie weet ik hoe erg dit soort 'leuke' dingen kunnen zijn als je aan de verkeerde kant van de sociale ladder staat. Ook wij hadden in de brugklas nog surprises en ik hoorde binnen een dag dat mijn grootste pester ervoor gezorgd had dat hij mijn lootje in handen kreeg zodat hij nog eens extra uit kon halen. En niemand die daar wat tegen doet en die je daartegen beschermt en ze dwingen je gewoon om met het lood in de schoenen naar dat soort dingen te gaan.

En inderdaad gaat alleen het pispaaltje naar een andere klas volgens mij. Maar ik hoor alles uit de tweede hand natuurlijk en ik weet ook niet of alles wel helemaal zo is als ik nu denk. Daarom ook dat ik dinsdag wijzer hoop te worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 5 december 2014 @ 12:17:12 #71
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147304320
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 10:57 schreef livelink het volgende:

[..]

Omdat ze er gisteren achter kwam dat de populaire groep in de klas besloten had dat ze helemaal geen surprises gingen maken en alleen een cadeau hadden gekocht. Zij had natuurlijk net 1 van die groep en die hebben dus nu al een statement gemaakt dat het hele surprisegebeuren niet cool is.
Ik begrijp ook niet waarom school daarin niet ingrijpt. Ik ben dus heel bang dat het helemaal niet leuk zal zijn vandaag en dat iedereen die wel een surprise heeft gemaakt belachelijk zal worden gemaakt.

Heb ik al verteld dat ik de middelbare school helemaal niet leuk vind? Ik vond het zelf vroeger al vreselijk en mijn ervaringen tot nu hebben me nog niet milder gemaakt.
jemig wat vervelend! Dat is zeker niet leuk. Ik deel die ervaring helemaal niet. :o bij mijn middelste is surprises gewoon verplicht en een gedicht ook. (Tweede klas) bij oudste doen ze niet aan sinterklaas omdat: het kind van de mentor dan jarig is :{w dat is pas belachelijk.
Ik vind de middelbare een verademing. Maar nu is dit ook wel een erg leuke school. Mijn kleintje is afgelopen woensdag naar een doemiddag geweest en die kan nu niet wachten.
Allerschattigst was toch dat ie aan wie het maar horen wilde had gezegd dat zijn broers hier allang zitten hoor! O+ mijn snoetje
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 5 december 2014 @ 12:24:00 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147304473
Het kind van de mentor jarig.... darn, dat is echt een absurde reden.
Buuf... je kleintje al proeven aan de middelbare :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 december 2014 @ 12:24:32 #73
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147304485
En dan is mijn jongste en was mijn oudste wel echt de pispaal op de basisschool. Jongste kreeg prinsessepennen (als een toverstafje) in zijn surprise. Ik vind het heel pijnlijk. En ook nog een rommelige afgeraffelde surprise. Maar hij ervaarde dit Zelf niet als 'pesten' maar een grapje. :?
Ik weet niet wat ik er mee moet. Volgens mij gaat het niet echt lekker. Maar ja, het os of een halfjaar doorbijten of een halfjaar doorbijten met extea kanjertraining :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 5 december 2014 @ 12:28:32 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147304597
Ik denk dat het wel heel sterk van hem is als hij pesten niet als zodanig ziet maar als een grapje, daarmee haal je de pesters al een heel groot deel van de wind uit de zeilen.
Afgezien van hoe erg pesten is, denk ik dat het effect op de lange duur vooral afhangt van hoe de gepeste het zelf ziet, dus als hij het als grapje afdoet zou ik dat voorlopig als een zegen zien.
Wel in de gaten blijven houden uiteraard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 december 2014 @ 12:32:21 #75
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147304698
Nou ja, het is niks nieuws. Hij steekt natuurlijk nogal af. :') we duimen nu maar keihard dat hij de enige zal zijn die naar die specifieke klas gaat.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 5 december 2014 @ 12:35:18 #76
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147304770
Ah, ik zou niet weten wat je hier dan mee moet, buurvrouw :{

Knap van jongste om het als grapje af te kunnen doen. Als het dan echt als pesten is bedoeld heeft de pester er in ieder geval minder voldoening van. Fijn dat de middelbare school hoop biedt voor een leukere schooltijd. Ik heb wel een beetje moeite met kanjertrainingen. Niet dat dat niet waardevol kan zijn, maar het geeft zo'n gevoel dat het altijd de schuld van het slachtoffer is.

Mijn oudste werd een paar weken geleden ook even heel naar gepest op de sociale media, maar is toen zelf direct naar de mentor gegaan. Dat is toen wel meteen in de kiem gesmoord. Diegene moest excuses aanbieden en werd gedreigd met schorsing. Het is ook meteen gestopt daarmee, maar ik was ook wel bang dat het als klikken werd gezien en dat het daarom alleen maar erger zou worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 5 december 2014 @ 12:43:25 #77
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147304997
Ik zie kanjertrainingen als hetzelfde inderdaad. En kaart dat ook aldoor aan. De gepeste zit namelijk altijd in de slachtofferrol ook. Klinkt toch stukken negatiever dan een 'meeloper'.
Maar ik merk dat ik er geen zin meer in heb. Ze zoeken het maar uit met z'n allen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 5 december 2014 @ 13:17:03 #78
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147305761
Mijn middelste is echt zo gevoelig en sociaal awkward dat ik mij nu al zorgen kan maken over de toekomst. Ik vind ook kanjertrainingen niet de juiste manier :N

en feestdagen en de schoonfamilie is hier ook een no-go :N ze willen zich niet aanpassen aan de kinderen dus dan hoeft het voor mij niet. Wat hun dan weer niet snappen want het is toch al 20 jaar zo dat ze alleen maar gourmetten. :') ik ga echt niet 4 uur tafelen met mijn dronken schoonmoeder.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 5 december 2014 @ 13:18:34 #79
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_147305792
Ik kom al met al nog goed weg lees ik al.
pi_147308389
Max wordt ook gepest sinds kort :{ gruwelijk vind ik het. Maargoed, heb t al besproken met leerkracht, die heeft iig al gemerkt dat M erg gevoelig kan zijn en heeft wat tips gegeven (eindeloos 'stop' zeggen helpt niet, dan duidelijk maken dat het geen grapje is, geen spelletje en dat ie er geen zin in heeft. Nouja, om mee te beginnen lijkt het me goed, maar ik hoop dat het voor de toekomst genoeg is) 't komt vast goed.

Sint vieren doen we lekker met z'n drietjes, veel leuker toch? Familie met kinderen is hier ook niet, Max is de enige :D Maar al zou dat er wel zijn, ik vind het veeeel meer relaxed als t allemaal gewoon in eigen omgeving, eigen tijd en eigen mensen kan. Lijkt me veel te chaotisch anders.

Deden we vroeger ook nooit trouwens, maar ik heb ook niet veel neefjes/nichtjes.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 5 december 2014 @ 14:51:34 #81
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_147308417
Als ik al die verhalen lees, vraag ik mij af waarom Sinterklaas nog gevierd wordt....!

Ik heb gelukkkig hele andere ervaringen.
Sinterklaas met familie is bij ons geen verplichting, maar dat wordt gevierd, of niet. Bij mijn familie dit jaar wel (niet elk jaar), maar bij mijn schoonfamilie niet meer. Als niemand het leuk vindt, dan vier je het toch niet?!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_147308419
Wat houdt zo'n kanjertraining precies in?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 5 december 2014 @ 15:29:29 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147309384
Soneal is hier het enige minderjarige kleinkind aan de ene kant, en het enige kleinkind aan de andere kant, ik vind het dus meer dan prima het gewoon zonder opa's oma's en andere familieleden te vieren, en de oudste en zijn vriendin vinden het weer heel leuk om het hier met zo'n kleintje te vieren, dus dat komt mooi uit.

Vorig jaar hebben we wel enorm gelachen toen Soneal bij letterlijk ieder cadeautje (ongeacht formaat of ontvanger) zei "Wat zou er inzitten? Zou het een auto zijn?".
Ik verwacht dat hij dit keer ook erg hulpvaardig zal zijn met uitpakken.... misschien die Hema Sinterklaasdobbelsteen toch maar gebruiken >:)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 december 2014 @ 15:34:19 #84
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147309487
Pesten :r Ik ben ook serieus gepest en dat laat zn sporen na hoor -O-
Ik hoop zo dat mijn kinderen van zich af kunnen bijten.. Ik kon dat nooit :N

Sinterklaas vieren we met ons vieren. Vorige week onverwacht bij mijn ouders O+ Daar wisten mn man en ik ook niks van :D

Met de schoonfamilie doen we (sowieso) niks en vanaf volgend jaar met mijn familie was de bedoeling. Maar dat staat nog op losse schroeven. We deden kerst met lootjes, maar mijn J en mn vader wilden niet meer -O- VINDIKSTOM!

Dus nu alleen daar eten :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 5 december 2014 @ 15:36:32 #85
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147309541
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:29 schreef Leandra het volgende:
"Wat zou er inzitten? Zou het een auto zijn?".
O+ O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 5 december 2014 @ 15:42:05 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147309689
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:36 schreef Moppert het volgende:

[..]

O+ O+
Zojuist, toen ik hem vertelde dat ik zijn nieuwe oranje met doorzichtig groene hotweels auto zo mooi vond dat ik m wel wilde hebben:
"Dat kan niet, die is te oud voor jou" :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 december 2014 @ 15:44:23 #87
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147309736
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zojuist, toen ik hem vertelde dat ik zijn nieuwe oranje met doorzichtig groene hotweels auto zo mooi vond dat ik m wel wilde hebben:
"Dat kan niet, die is te oud voor jou" :')
:D

ik heb net mijn sinterhuisspeurtocht georganiseerd. In elke kamer hangen briefjes met een aanwijzing naar waar de zak toch kan zijn. Hopelijk vinden ze de briefjes niet eerder dan de bedoeling is. En dan duimen voor een gezellig avondje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 5 december 2014 @ 15:46:48 #88
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147309798
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zojuist, toen ik hem vertelde dat ik zijn nieuwe oranje met doorzichtig groene hotweels auto zo mooi vond dat ik m wel wilde hebben:
"Dat kan niet, die is te oud voor jou" :')
:D wat flauw -O-

Ik mag ook nooit meespelen. En nu we iets nieuws hebben waar hij helemaal fan van is mag ik het wel opbouwen maar daarna snel wegwezen.. ook iets lanceren ofzo zit er niet bij :')

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 5 december 2014 @ 15:50:41 #89
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147309914
Ha, dan kom ik beter aan mijn trekken. Ik heb de hele middag met de lego raceauto's gespeeld. Schans gebouwd van een kartonnen doos, met kapla verdere obstakels gebouwd en uiteindelijk gebowld, waarbij we een wedstrijdje deden welke auto de meeste kapla-houtjes kon omkegelen.

En ik geef toe dat ik er zelf ook grote lol mee had.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 5 december 2014 @ 15:59:02 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147310128
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:46 schreef Moppert het volgende:

[..]

:D wat flauw -O-

Ik mag ook nooit meespelen. En nu we iets nieuws hebben waar hij helemaal fan van is mag ik het wel opbouwen maar daarna snel wegwezen.. ook iets lanceren ofzo zit er niet bij :')

[ afbeelding ]
Oh........... die is GAAF!!!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 december 2014 @ 16:01:26 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147310199
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:50 schreef livelink het volgende:
Ha, dan kom ik beter aan mijn trekken. Ik heb de hele middag met de lego raceauto's gespeeld. Schans gebouwd van een kartonnen doos, met kapla verdere obstakels gebouwd en uiteindelijk gebowld, waarbij we een wedstrijdje deden welke auto de meeste kapla-houtjes kon omkegelen.

En ik geef toe dat ik er zelf ook grote lol mee had.
Oh, over Lego race-auto's gesproken....

Heeft iemand een idee hoe stevig die Shell Ferrari's in elkaar zitten als je ze gebouwd hebt? Ik heb er hier al 3, maar ik heb ze nog niet gegeven omdat ik twijfels heb of ze wel kleuter-proof zijn.
Als ik 6 keer daags op zoek moet naar 1 klein stukje dat weer afgebroken is heb ik er nog geen zin in :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 december 2014 @ 16:06:51 #92
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147310355
Dat is nieuw en het heet stacktrack (van chuggington) O+ Het is als een racebaan en je kan dus ook omhoog bouwen :D met liftjes en takels en weet ik het :D ook lanceer mogelijkheden :D

Ik vind het leuk dat hij zo wel bezig is met zijn grote liefde (treinen) maar ook iets meer uitdaging er in heeft zitten dan recht toe recht aan tracks.

En ik vond vanmiddag een koopje in de speelgoedwinkel *O*


Je hebt ook sets zonder stacktrack maar dat vind ik dan weer niet leuk aangezien we echt alles hebben wat je maar kan bedenken van thomas :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147310437
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, over Lego race-auto's gesproken....

Heeft iemand een idee hoe stevig die Shell Ferrari's in elkaar zitten als je ze gebouwd hebt? Ik heb er hier al 3, maar ik heb ze nog niet gegeven omdat ik twijfels heb of ze wel kleuter-proof zijn.
Als ik 6 keer daags op zoek moet naar 1 klein stukje dat weer afgebroken is heb ik er nog geen zin in :')
Het is net zo stevig als normale lego. Als mijn 7 jarige er mee speelt dan verdwijnen er weleens stukjes. Maar dan rijdt hij hem bewust van de keukentafel af, of botst er 2 hard tegen elkaar. Met gewoon rijden blijven ze wel in elkaar zitten..
  vrijdag 5 december 2014 @ 16:11:43 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147310473
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:10 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Het is net zo stevig als normale lego. Als mijn 7 jarige er mee speelt dan verdwijnen er weleens stukjes. Maar dan rijdt hij hem bewust van de keukentafel af, of botst er 2 hard tegen elkaar. Met gewoon rijden blijven ze wel in elkaar zitten..
En je kunt de kleinste stukjes er ook altijd al zelf afhalen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 5 december 2014 @ 16:12:37 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147310497
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:10 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Het is net zo stevig als normale lego. Als mijn 7 jarige er mee speelt dan verdwijnen er weleens stukjes. Maar dan rijdt hij hem bewust van de keukentafel af, of botst er 2 hard tegen elkaar. Met gewoon rijden blijven ze wel in elkaar zitten..
Het ging me eigenlijk vooral om de constructie, het ene bouwwerk is nou eenmaal wat fragieler dan het andere, maar gewoon rijden zal geen probleem zijn....
Nou, als hij dan wil botsen of van een tafel af wil storten dan zet ik wel een tafeltje midden in de kamer :')
Die kunnen mooi onder de boom dus, thnx.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 december 2014 @ 16:14:12 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147310533
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:06 schreef Moppert het volgende:
Dat is nieuw en het heet stacktrack (van chuggington) O+ Het is als een racebaan en je kan dus ook omhoog bouwen :D met liftjes en takels en weet ik het :D ook lanceer mogelijkheden :D

Ik vind het leuk dat hij zo wel bezig is met zijn grote liefde (treinen) maar ook iets meer uitdaging er in heeft zitten dan recht toe recht aan tracks.

En ik vond vanmiddag een koopje in de speelgoedwinkel *O*
[ afbeelding ]

Je hebt ook sets zonder stacktrack maar dat vind ik dan weer niet leuk aangezien we echt alles hebben wat je maar kan bedenken van thomas :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wow, wat een baan O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 5 december 2014 @ 16:22:02 #97
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147310709
Mijn oudste heeft toch een leuke sinterklaas gehad op school. Er waren uiteindelijk 3 kinderen die geen surprise hadden gemaakt, de rest wel. En de surprise van K. met gedicht was goed in de smaak gevallen. Zelf had ze ook een leuke surprise gehad, dus gelukkig allemaal fijn gegaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 5 december 2014 @ 16:46:07 #98
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147311310
Dat is fijn!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 5 december 2014 @ 16:59:58 #99
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147311640
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, over Lego race-auto's gesproken....

Heeft iemand een idee hoe stevig die Shell Ferrari's in elkaar zitten als je ze gebouwd hebt? Ik heb er hier al 3, maar ik heb ze nog niet gegeven omdat ik twijfels heb of ze wel kleuter-proof zijn.
Als ik 6 keer daags op zoek moet naar 1 klein stukje dat weer afgebroken is heb ik er nog geen zin in :')
R. (Bijna 5) heeft ze na vanavond allemaal :) hij zet alles zelf in elkaar, speelt er vijf minuten mee, sloopt het en bouwt er totaal iets anders mee. Hij laat niks heel maar bedenkt zelf dingen :Y

Maar het is gewoon echte Lego en niet van die bende zoals de BP toen had. Dat viel bij de minste aanraking alweer uit elkaar en daarom heb ik het vliegtuig ook gewoon helemaal vast gelijmd met secondelijm })
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:00:51 #100
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147311663
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:22 schreef livelink het volgende:
Mijn oudste heeft toch een leuke sinterklaas gehad op school. Er waren uiteindelijk 3 kinderen die geen surprise hadden gemaakt, de rest wel. En de surprise van K. met gedicht was goed in de smaak gevallen. Zelf had ze ook een leuke surprise gehad, dus gelukkig allemaal fijn gegaan.
Oh wat fijn! ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:08:42 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147311871
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:22 schreef livelink het volgende:
Mijn oudste heeft toch een leuke sinterklaas gehad op school. Er waren uiteindelijk 3 kinderen die geen surprise hadden gemaakt, de rest wel. En de surprise van K. met gedicht was goed in de smaak gevallen. Zelf had ze ook een leuke surprise gehad, dus gelukkig allemaal fijn gegaan.
Wat fijn O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147316358
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:59 schreef Vlindur het volgende:

[..]

R. (Bijna 5) heeft ze na vanavond allemaal :) hij zet alles zelf in elkaar, speelt er vijf minuten mee, sloopt het en bouwt er totaal iets anders mee. Hij laat niks heel maar bedenkt zelf dingen :Y

Maar het is gewoon echte Lego en niet van die bende zoals de BP toen had. Dat viel bij de minste aanraking alweer uit elkaar en daarom heb ik het vliegtuig ook gewoon helemaal vast gelijmd met secondelijm })


:+
Dat spul was wel ellende ja
  zaterdag 6 december 2014 @ 09:28:49 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_147327263
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:51 schreef pinquit het volgende:
Wat houdt zo'n kanjertraining precies in?
Pinq, kijk eens uit naar een Rots Water cursus in de buurt.
http://www.rotsenwater.nl/
http://www.steviginjeschoenen.nu/

Ik heb er al diverse kinderen van onze school naar verwezen (en Thies heeft het ook gedaan). Stuk voor stuk zijn ze enthousiast. Het is niet specifiek gericht op 'pesten', maar meer op jezelf stevig voelen, je een houding kunnen geven bij spannende situaties. Soms maak je je sterk als een rots, een andere keer ben je meegaand als water. Ik merk aan Thies dat hij er echt baat bij heeft en het goed kan toepassen.

Pesten is een groepsproces. De leerkracht/mentor heeft daar een belangrijke taak in. Helaas is niet iedereen even sensitief op pedagogisch vlak. Plus je voelt continu de druk van het volgepropte lesprogramma. Het kost veel tijd en energie om pesten echt uit te roeien, maar het kan wel. Maar ik heb collega's die hun kop in het zand steken omdat het écht een hele klus is. Triest. En zeer fout, vind ik.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 6 december 2014 @ 10:23:17 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147327855
Ik weet dat het kan, Moonah. Op de basisschool was het in de klas van mijn oudste ook helemaal fout gegaan en leerkrachten hadden het laten lopen. In groep 7 kreeg de leerkracht een groep die binnen de school al eigenlijk afgeschreven was. Zij heeft toen besloten de eerste 7 weken tot aan de herfstvakantie alleen maar te besteden aan het herstellen van de sfeer en veiligheid in de groep.

Er waren ouders boos omdat dat ten koste ging van het leren, maar ze wist iedereen in een vergadering ervan te overtuigen dat het met leren sowieso niet goed zou gaan als er niks veranderde aan de groep.

En het heeft ook echt fantastisch gewerkt. Na die 7 weken was het ineens een hele leuke groep geworden. Het was zo'n succes dat besloten is dat diezelfde leerkracht meeging met de groep naar groep 8. En ze scoorden bijna allemaal op de cito-toets hoger dan verwacht, dus die 7 weken geen les was ook niet zo rampzalig, achteraf.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 6 december 2014 @ 10:35:48 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_147328035
En wederom is bewezen dat het allemaal met elkaar te maken heeft en dat een groep niet bijster goed zal scoren als de sfeer in de groep slecht is.

Misschien zouden leerkrachten dat eens aan ouders moeten meedelen, want ik kan me zo voorstellen dat geen van de ouders zit te wachten op lagere cijfers omdat er gepest wordt in de groep.

(Of denk ik dan weer te rooskleurig :?)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_147328893
Wat jammer dat die lessen rots en water in 's Hertogenbosch zijn, beetje uit de richting hiervandaan ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 6 december 2014 @ 11:38:59 #107
56471 pinquit
oh my lama!
pi_147328976
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 09:28 schreef Moonah het volgende:

[..]

Pinq, kijk eens uit naar een Rots Water cursus in de buurt.
http://www.rotsenwater.nl/
http://www.steviginjeschoenen.nu/

Ik heb er al diverse kinderen van onze school naar verwezen (en Thies heeft het ook gedaan). Stuk voor stuk zijn ze enthousiast. Het is niet specifiek gericht op 'pesten', maar meer op jezelf stevig voelen, je een houding kunnen geven bij spannende situaties. Soms maak je je sterk als een rots, een andere keer ben je meegaand als water. Ik merk aan Thies dat hij er echt baat bij heeft en het goed kan toepassen.

Pesten is een groepsproces. De leerkracht/mentor heeft daar een belangrijke taak in. Helaas is niet iedereen even sensitief op pedagogisch vlak. Plus je voelt continu de druk van het volgepropte lesprogramma. Het kost veel tijd en energie om pesten echt uit te roeien, maar het kan wel. Maar ik heb collega's die hun kop in het zand steken omdat het écht een hele klus is. Triest. En zeer fout, vind ik.
Dankje Moonah! Ik ga het eens uitzoeken :)

Hier op school zijn ze in periodes heel actief bezig met anti-pesten. Met hele campagnes enzo (steuntje in de rug heette dat, heel filmpje voor gemaakt en de hele school is er een hele dag heel positief actief mee bezig geweest), maar of het echt helpt? De kinderen worden er bewust van gemaakt dat pesten niet oké is, en iedereen is het met elkaar eens.
Maar ik vind het zo jammer dat er onderscheid is tussen plagen en pesten. Wat voor de een plagen is, kan voor de ander pesten zijn, dat vind ik lastig. Bij plagen hebben beide partijen er lol in, maar dat weet je pas als er een reactie van t lijdend voorwerp is, en dat is te laat.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator zaterdag 6 december 2014 @ 12:01:19 #108
5428 crew  miss_sly
pi_147329365
Dat Rots en Water werd hier door de BSO aangeboden. Ook Kiezel en Druppel, voor de jongere kindjes, geloof ik. Ik zal eens kijken of ze dat dit jaar weer doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 6 december 2014 @ 12:38:07 #109
11682 Moonah
Jolie femme
pi_147330068
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 10:23 schreef livelink het volgende:

En het heeft ook echt fantastisch gewerkt. Na die 7 weken was het ineens een hele leuke groep geworden. Het was zo'n succes dat besloten is dat diezelfde leerkracht meeging met de groep naar groep 8. En ze scoorden bijna allemaal op de cito-toets hoger dan verwacht, dus die 7 weken geen les was ook niet zo rampzalig, achteraf.
Hulde voor de dame! _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 11:38 schreef pinquit het volgende:
Hier op school zijn ze in periodes heel actief bezig met anti-pesten. Met hele campagnes enzo (steuntje in de rug heette dat, heel filmpje voor gemaakt en de hele school is er een hele dag heel positief actief mee bezig geweest), maar of het echt helpt? De kinderen worden er bewust van gemaakt dat pesten niet oké is, en iedereen is het met elkaar eens.
Dat zeg je heel goed. Iedereen wéét wel dat het erg is en niet hoort. Maar je moet graven naar de oorzaken en de groepsdynamica aanpakken. En dat lukt niet meet een projectje.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 11:34 schreef Nijna het volgende:
Wat jammer dat die lessen rots en water in 's Hertogenbosch zijn, beetje uit de richting hiervandaan ;).
Oh, maar die zijn er in heel Nederland hoor! Sterker nog, inmiddels over de hele wereld! (is een Nederlander die dit heeft ontwikkeld).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_147330709
mijn broertje heeft ook veel gehad aan de rots en water training.

is er eigenlijk ook een soort training voor pesters? of is de rots en water training daar ook geschikt voor? ik zie namelijk dat de gepeste kinderen vaak allerlei trainingen krijgen, maar de pester hebben net zo goed hulp nodig met sociale en communicatieve vaardigheden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 06-12-2014 15:08:35 ]
  † In Memoriam † zaterdag 6 december 2014 @ 14:22:54 #111
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_147332469
Mooie docu over Rots en Water, en over Freerk Ykema die het programma ontworpen heeft:
http://www.npo.nl/2doc/29-07-2014/VPWON_1192782

Ik denk dat ook pesters er veel aan hebben, omdat kinderen door Rots en Water steviger worden en ervaren dat ze er mogen zijn zoals ze zijn. Ik ga er dan wel van uit dat een pester altijd iets te 'overschreeuwen' heeft, een gemis in zichzelf of in zijn omgeving.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zaterdag 6 december 2014 @ 15:05:08 #112
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147333327
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

wow! indrukwekkend _O_\
respect!
  zaterdag 6 december 2014 @ 15:10:10 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_147333422
Moonah O+ _O_
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zaterdag 6 december 2014 @ 15:26:15 #114
5428 crew  miss_sly
pi_147333741
Moonah O+ Wat een geluk dat dit groepje, en zeker deze leerling, jou kreeg als leerkracht dit jaar!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 6 december 2014 @ 15:26:37 #115
11682 Moonah
Jolie femme
pi_147333750
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:22 schreef Macka66 het volgende:
Mooie docu over Rots en Water, en over Freerk Ykema die het programma ontworpen heeft:
http://www.npo.nl/2doc/29-07-2014/VPWON_1192782
:Y
quote:
Ik denk dat ook pesters er veel aan hebben, omdat kinderen door Rots en Water steviger worden en ervaren dat ze er mogen zijn zoals ze zijn. Ik ga er dan wel van uit dat een pester altijd iets te 'overschreeuwen' heeft, een gemis in zichzelf of in zijn omgeving.
Ook :Y

En ik postte mijn voorbeeld omdat ik er zo verdrietig en boos van kan worden als mensen dit laten liggen. Als leerkracht heb je nl heel veel invloed op de sfeer in de klas. Maar je moet het belangrijk vinden. En er het gevoel voor hebben. En als je dat niet hebt, sta dan iig open voor hulp van buitenaf ipv de deuren van je klas potdicht te houden en een hele groep de dupe te laen worden van jouw desinteresse. Want ik kan het niet anders interpreteren dan zo.
De jongen in kwestie was voor vaderdag een cadeautje aan het knutselen terwijl zijn vader nota bene in Afghanistan is vermoord... 8)7 Dan hoor je toch niet voor de klas te staan???
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † zaterdag 6 december 2014 @ 15:52:36 #116
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_147334319
Moonah, van hoe je met die klas aan het werk bent gegaan krijg ik een heel positief gevoel, van het verhaal over die leerkracht (hoezo, kracht?) en dat vaderdagcadeautje krijg ik het ijskoud! Arme beschadigde kinderen ;(
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_147334706
Treurig dat dat soort mensen voor een klas staan. Gun je je (of andermans) kinderen toch niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 6 december 2014 @ 16:52:18 #118
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_147335349
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hulde voor de dame! _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Dat zeg je heel goed. Iedereen wéét wel dat het erg is en niet hoort. Maar je moet graven naar de oorzaken en de groepsdynamica aanpakken. En dat lukt niet meet een projectje.

[..]

Oh, maar die zijn er in heel Nederland hoor! Sterker nog, inmiddels over de hele wereld! (is een Nederlander die dit heeft ontwikkeld).
:'( wat had ik jou graag als leerkracht gehad!
Wat ben jij een mooi mens! :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 6 december 2014 @ 16:54:09 #119
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147335384
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 16:17 schreef Vanyel het volgende:
Treurig dat dat soort mensen voor een klas staan. Gun je je (of andermans) kinderen toch niet.
Ik denk dat een groot deel van de leerkrachten die zo zijn toch ook ooit eens vol enthousiasme en bevlogenheid zijn begonnen, maar ik denk dat het een erg, erg zwaar vak is. Waarvoor je juist enthousiasme en bevlogenheid moet kunnen opbrengen, maar niet altijd kunt opbrengen...
  zaterdag 6 december 2014 @ 17:40:12 #120
11682 Moonah
Jolie femme
pi_147336303
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 16:54 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik denk dat een groot deel van de leerkrachten die zo zijn toch ook ooit eens vol enthousiasme en bevlogenheid zijn begonnen, maar ik denk dat het een erg, erg zwaar vak is. Waarvoor je juist enthousiasme en bevlogenheid moet kunnen opbrengen, maar niet altijd kunt opbrengen...
Dat klopt Gao. Maar ik vind dat je dan eerlijk zou moeten zijn. En hulp/coaching zou moeten zoeken/aanvaarden. Je hebt als leerkracht immers een enorme invloed op het welzijn van kinderen.
En ja, het ís een zwaar vak. Ik lig regelmatig 's nachts te bedenken hoe ik eea zal aanpakken/organiseren, wat ik de afgelopen dag heb (moeten) laten liggen, me druk te maken over de citonormen die gehaald moeten worden. Maar ik bedenk me altijd dat vóór alles het kind komt. Echt, met stip bovenaan. :)

Oh, en dank voor de complimenten. :@ Dat is heel lief, maar niet de bedoeling van mijn posts hoor. Ik ben nu eenmaal een juf met hart en ziel, dit is hoe ik mijn vak uitoefen, ik kán gewoon niet anders. De nare keerzijde is dat ik ook vind dat 'ze' dat allemaal zouden moeten doen. :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 6 december 2014 @ 17:43:26 #121
35189 Troel
scherp en bot
pi_147336368
Ik heb duizend maal liever een leerkracht voor kinderen die misschien niet aan alle stof toekomt, maar wel ervoor zorgt dat de kinderen een goede basis hebben, dan zo'n leerkracht die baalt dat ie nog niet met pensioen mag of enkel werkt voor het geld.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 6 december 2014 @ 17:51:04 #122
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147336515
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:40 schreef Moonah het volgende:
Dat klopt Gao. Maar ik vind dat je dan eerlijk zou moeten zijn. En hulp/coaching zou moeten zoeken/aanvaarden. Je hebt als leerkracht immers een enorme invloed op het welzijn van kinderen.
Oh ik ook hoor, helemaal. En ik vind ook dat een schoolleiding daar een taak in heeft. Maar ik denk dat dan vaak cito normen beter meetbaar zijn dan het welzijn van een kind (hoewel ik er ook van overtuigd ben dat er zonder geborgenheid weinig en alleen maar oppervlakkig geleerd wordt).
pi_147341030
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:40 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat klopt Gao. Maar ik vind dat je dan eerlijk zou moeten zijn. En hulp/coaching zou moeten zoeken/aanvaarden. Je hebt als leerkracht immers een enorme invloed op het welzijn van kinderen.
En ja, het ís een zwaar vak. Ik lig regelmatig 's nachts te bedenken hoe ik eea zal aanpakken/organiseren, wat ik de afgelopen dag heb (moeten) laten liggen, me druk te maken over de citonormen die gehaald moeten worden. Maar ik bedenk me altijd dat vóór alles het kind komt. Echt, met stip bovenaan. :)

Oh, en dank voor de complimenten. :@ Dat is heel lief, maar niet de bedoeling van mijn posts hoor. Ik ben nu eenmaal een juf met hart en ziel, dit is hoe ik mijn vak uitoefen, ik kán gewoon niet anders. De nare keerzijde is dat ik ook vind dat 'ze' dat allemaal zouden moeten doen. :o
Je komt echt over als een juf met hart en ziel! Dat straalt gewoon van je posts af, zoals je kan vertellen over jouw klas! En ik denk dat jouw klas het erg getroffen heeft met jou! En ik hoop dat jij met zoveel liefde en ik hoop ook plezier dat kan blijven doen. En wellicht inspireer je ook nog wel mensen om je heen met je bevlogenheid :* .

Na de ontzettend bevlogen juf van vorig jaar van M. moest ik even wennen aan de juffen die ze nu heeft. En ik denk ook dat zij even hun tijd nodig hadden om M. echt te leren kennen. Maar ik heb er nu een goed gevoel bij.
Hoe ze haar helpen met spelen in de pauze en sowieso de aandacht die er ook voor het sociale stukje is ^O^ .
We hebben het wederom getroffen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 7 december 2014 @ 10:54:04 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_147354365
Het onderwijs bij ons op school is opbrengst gericht. Ik heb al een paar keer in de clinch gelegen omdat ik het kind voorop zet ipv het te behalen resultaat.
Kind kan goed rekenen, maar haalt geen I+ op de cito. Van mij mag hij extra rekenwerk. Ik ken het kind en werk er dagelijks mee. Ib-er over de zeik want alleen I+ leerlingen mogen extra werk.
Maar andersom ook.
Leerling heeft 'toevallig' I+ gescoord. En moet meedoen van ib-er met plusprogramma. Ik geef aan dat dat kind het echt niet aankan. Dat die I+ toeval was. Van de ib-er moet het.
Achteraf blijk ik gelijk te hebben. Mag ik gaan vertellen dat ze uit de plusgroep moet.
Met als gevolg een boze ouder en een enorme aanvaring met diezelfde ouder.
Van de directie mag ik niet meer met mijn hart denken maar met mijn hoofd.
Best triest.
En ja, ik zou ander werk kunnen gaan zoeken, maar dat doe ik niet.
Ik blijf lekker met mijn hart denken en als ik vind dat een kind iets wel/niet kan dan weet ik zeker dat ik dat beter zie dan de ib-er die het vanaf haar bureau roept zonder het kind te kennen.
  zondag 7 december 2014 @ 10:54:36 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_147354372


[ Bericht 100% gewijzigd door amaranta op 07-12-2014 10:54:55 ]
pi_147355832
Pffff Amaranta :{ dat lijkt me best funest voor je passie en bevlogenheid zeg maar...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 9 december 2014 @ 11:07:07 #127
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_147417211
over naar kerst denk ik maar? :-) . Wat doen jullie? Thuis eten, buiten de deur, wat staat er op t menu? Hoe vullen jullie de kerstdagen in? Familie, gezin, vrienden?
  dinsdag 9 december 2014 @ 11:08:59 #128
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147417245
de 24ste moeten we met de midi het ziekenhuis in met allemaal onderzoeken dus dan doen we op kerstavond helemaal niets. 1ste kerstdag gaan we naar mijn ouders en 2e kerstdag naar de dierentuin O+ Mits de midi zich een beetje oke voelt anders gaan we alleen naar mijn ouders.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147417726
Kerstavond bij mn schoonouders. 1ste kerstdag bij de gehele schoonfamilie in de kroeg. Spelletjes, filmpjes, babbelen en snoepen. En 2de kerstdag bij mijn ouders die dan in Valkenburg zijn.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 13:08:07 #130
5428 crew  miss_sly
pi_147419593
1e kerstdag komen mijn ouders en mijn zus en haar gezin naar ons. We maken een kerstdiner (mijn oudste neef (10) wil graag mee koken) en de hele bubs blijft slapen :o O+
Tweede kerstdag zijn we met drietjes O+ Misschien gaan we naar de bios 's middags en verder gewoon lekker rustig aan.
Derde kerstdag komen onze vrienden uit Antalya naar ons en waarschijnlijk nog een vriend.

Ik heb er zin in O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147419647
Derde kerstdag O+ Dan lopen we in het sprookjesbos in Valkenburg O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 december 2014 @ 13:11:47 #132
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_147419694
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:09 schreef Tally het volgende:
Derde kerstdag O+ Dan lopen we in het sprookjesbos in Valkenburg O+
sprookjesbos O+ daar heb ik jaren gewerkt in t seizoen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_147419718
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:11 schreef Ynske het volgende:

[..]

sprookjesbos O+ daar heb ik jaren gewerkt in t seizoen
Toen ik klein was gingen we er vaak heen. Minstens 1 keer in de maand. Mijn ouders vonden het daar erg leuk. En volgens mij had ik het er ook wel naar mijn zin. :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 december 2014 @ 13:14:28 #134
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_147419776
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:12 schreef Tally het volgende:

[..]

Toen ik klein was gingen we er vaak heen. Minstens 1 keer in de maand. Mijn ouders vonden het daar erg leuk. En volgens mij had ik het er ook wel naar mijn zin. :P
ik ben benieuwd hoe het er nu is, ze hebben ook verbouwd daar. Wildwaterbaan en schip zijn er niet meer en boven zou veel opgeknapt zijn.

Ben benieuwd hoe je kinderen te vinden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_147419927
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:14 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik ben benieuwd hoe het er nu is, ze hebben ook verbouwd daar. Wildwaterbaan en schip zijn er niet meer en boven zou veel opgeknapt zijn.

Ben benieuwd hoe je kinderen te vinden
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. De oudste is natuurlijk enorm verwend omdat we dit jaar maar liefst 7 keer naar de Efteling zijn geweest (inclusief een heel weekend) en einde van het jaar nog een hele week gaan :')
Dus ik ben erg benieuwd hoe die het gaat vinden.

Ik laat het je weten! ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 13:22:31 #136
5428 crew  miss_sly
pi_147419989
In Valkenburg ben ik vroeger ook eens geweest naar dat Sprookjesbos. Toch ook eens met S heen. Ze vindt Sprookjeswonderland in Enkhuizen ook leuk. En de Efteling natuurlijk! Wij gaan ook nog oudjaarsdag als het goed is O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 december 2014 @ 13:24:21 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_147420050
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:20 schreef Tally het volgende:

[..]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar. De oudste is natuurlijk enorm verwend omdat we dit jaar maar liefst 7 keer naar de Efteling zijn geweest (inclusief een heel weekend) en einde van het jaar nog een hele week gaan :')
Dus ik ben erg benieuwd hoe die het gaat vinden.

Ik laat het je weten! ;)
graag!

Aah op de plattegrond staat wel het schip nog.

Oeh een weekend in de Efteling.

Het lijkt me echt leuk om te zien hoe je eigen kinderen iets vinden wat je zelf vroeger leuk vond.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_147420145
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:22 schreef miss_sly het volgende:
In Valkenburg ben ik vroeger ook eens geweest naar dat Sprookjesbos. Toch ook eens met S heen. Ze vindt Sprookjeswonderland in Enkhuizen ook leuk. En de Efteling natuurlijk! Wij gaan ook nog oudjaarsdag als het goed is O+
In Enkhuizen had ze het ook geweldig naar haar zin. Dat vond ze ook zo tof. Laatst vroeg ze nog wanneer we daar weer eens heen gaan. :') Maar we zijn de laatste tijd meer in pretparken dan thuis :D
En oudjaarsdag dan zie ik je/jullie misschien nog ;) Wij verblijven van 29 december tot en met 2 januari in de Efteling. O+
Als het kon ging ik er wonen :@

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

graag!

Aah op de plattegrond staat wel het schip nog.

Oeh een weekend in de Efteling.

Het lijkt me echt leuk om te zien hoe je eigen kinderen iets vinden wat je zelf vroeger leuk vond.
Dat vind ik ook leuk. Daarom maak ik ook echt mega veel foto's :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 13:33:45 #139
5428 crew  miss_sly
pi_147420318
O, ik ga je niet herkennen, denk ik, en je meisjes ook niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147420361
Ik jouw waarschijnlijk ook niet :D Je meisje wel als ik haar zie. En mijn oudste is dat ene Roodkapje (die woont in dr Roodkapjejurk) met blonde krullen :P En de jongste is diegene die de hele tijd NEE! roept met zo'n gezicht }:|

;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_147427026
Beide kerstdagen lekker thuis, geen gedoe met visite enzo.
1 keer gourmetten en 1 keer iets van stamppot.
Geen opzitten en pootjes geven met kerst, heerlijk ^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_147427094
24e jarig maar dat vier in de 21e.
1e kd bij zusje en zwager, 2e kd thuis met zn 4-en.
heb nog vrijkaarten voor Blijdorp.

*O* *O* vanmiddag vakantie geboekt! *O* *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:31:05 #143
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_147427121
Wij krijgen één kerstdag schoonfamilie te eten, maar twijfel zo of we thuis gaan blijven of ergens naartoe.... tips in Drenthe mss??
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:54:50 #144
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_147427750
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:30 schreef Vicky het volgende:
24e jarig maar dat vier in de 21e.
1e kd bij zusje en zwager, 2e kd thuis met zn 4-en.
heb nog vrijkaarten voor Blijdorp.

*O* *O* vanmiddag vakantie geboekt! *O* *O*
Oeh waar naar toe?
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 9 december 2014 @ 18:15:08 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147428301
Sprookjesbos O+



Mijn kind was niet weg te slaan bij de fonteintjes. Twee keer geweest, twee keer uren hier rondgehangen.
maar dat zal met de Kerst vast minder zijn
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 9 december 2014 @ 18:24:40 #146
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_147428566
Ik heb eigenlijk nog geen idee wat we doen met kerst :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 december 2014 @ 18:46:13 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_147429102
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:24 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb eigenlijk nog geen idee wat we doen met kerst :P
goh ik ook niet :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_147429194
Ik ben uitgenodigd om op kerstavond uit eten te gaan met mn O+ . We gaan vast nog naar mijn ouders en schoonouders toe met kerst.
  dinsdag 9 december 2014 @ 18:58:57 #149
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147429453
Voor Kerst heb ik ook nog geen plannen. Ik denk dat we wel een dagje naar mijn ouders gaan, maar we hebben nog niks afgesproken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147437123
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:54 schreef laziness het volgende:

[..]

Oeh waar naar toe?
Turkije!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 22:22:41 #151
5428 crew  miss_sly
pi_147437382
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:18 schreef Vicky het volgende:

[..]

Turkije!
Waar in Turkije en wanneer?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147437437
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waar in Turkije en wanneer?
Konakli en eind juli. 2w all-in. Hotel complex met 4 zwembaden en 8 glijbanen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 22:31:59 #153
5428 crew  miss_sly
pi_147437801
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:23 schreef Vicky het volgende:

[..]

Konakli en eind juli. 2w all-in. Hotel complex met 4 zwembaden en 8 glijbanen.
Klinkt heerlijk! Lekker vooruitzicht.

Wij hebben twee weken Frankrijk geboekt, twee verschillende campings. Aftellen naar de zomer!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 december 2014 @ 22:44:22 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147438289
Ik denk dat we eerste kerstdag de verplichte nummers doen qua bezoeken aan ouders, en daarna het kerst-thuismenu van de Oranjerie, en tweede, derde en vierde kerstdag doen we lekker waar we zin in hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 december 2014 @ 22:46:07 #155
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_147438356
Ik weet nog niet wat wij doen. Ik voel me zo beroerd dat ik neig naar 1e dag gourmetten en 2e dag afhaalchinees :')
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_147440326
Leuk vooruitzicht Vicky!

Helemaal in kerststemming ben ik. In Londen met mijn oudste nu O+

Eerste kerstdag naar Kinderen voor Kinderen in het theater. 26e eind van de middag gezellig wat drinken met familie. Verder geen gedoe met eten en zo.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 12 december 2014 @ 16:55:57 #157
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147519285
Wat lijkt me het heerlijk om de kerstsfeer in Londen op te snuiven. Hoe oud is je oudste, Cathmar?

Ik heb hier een hoog oplopende discussie over de kerstboom. Mijn kerstboom is elk jaar nogal bont en er zit geen enkel beleid achter. Ballen in alle kleuren en maten aangevuld met alle door de kinderen gemaakte knutsels over de jaren.

Dit jaar kwam jongste weer trots thuis met allemaal mooie knutsels die hij op school gemaakt had en oudste begon meteen te roepen dat ze dit jaar eens een keer een mooie boom wou met allemaal ballen in één kleur en dat die knutsels er echt niet in komen. Jongste helemaal teleurgesteld.

We hebben nog geen boom en ik ben nu naar compromissen aan het zoeken. Ik heb oudste nu beloofd dat ze in ieder geval nieuwe ballen mag gaan uitzoeken voor in de boom en dat ik alleen de mooiste knutsels erbij zal hangen. En jongste heb ik verzekerd dat de knutsels van dit jaar in ieder geval in de boom komen. Ik ben benieuwd naar het resultaat dit weekend.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147519314
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 16:55 schreef livelink het volgende:
Wat lijkt me het heerlijk om de kerstsfeer in Londen op te snuiven. Hoe oud is je oudste, Cathmar?

Ik heb hier een hoog oplopende discussie over de kerstboom. Mijn kerstboom is elk jaar nogal bont en er zit geen enkel beleid achter. Ballen in alle kleuren en maten aangevuld met alle door de kinderen gemaakte knutsels over de jaren.

Dit jaar kwam jongste weer trots thuis met allemaal mooie knutsels die hij op school gemaakt had en oudste begon meteen te roepen dat ze dit jaar eens een keer een mooie boom wou met allemaal ballen in één kleur en dat die knutsels er echt niet in komen. Jongste helemaal teleurgesteld.

We hebben nog geen boom en ik ben nu naar compromissen aan het zoeken. Ik heb oudste nu beloofd dat ze in ieder geval nieuwe ballen mag gaan uitzoeken voor in de boom en dat ik alleen de mooiste knutsels erbij zal hangen. En jongste heb ik verzekerd dat de knutsels van dit jaar in ieder geval in de boom komen. Ik ben benieuwd naar het resultaat dit weekend.
Twee bomen?
Krijg je dat voor elkaar met je jongste?

Mijn oudste is 7.
Met een meidenkwartet
pi_147519575
wij hadden vroeger een eigen klein, traag groeiend, kerst boompje waarin we helemaal zelf mochten weten wat erin kwam.
boompje ging na de kerst weer terug de tuin in. jaar later was het boompje weer iets groter.
  vrijdag 12 december 2014 @ 17:17:41 #160
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147519870
Londen lijkt me superkerstig nu Cathmar.

Twee bomen idd, livelink. Lukt dat?

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:07 schreef Elleska het volgende:
wij hadden vroeger een eigen klein, traag groeiend, kerst boompje waarin we helemaal zelf mochten weten wat erin kwam.
boompje ging na de kerst weer terug de tuin in. jaar later was het boompje weer iets groter.
Leuk!

Wij hebben al jaren een heel bonte boom (nep, 14 jaar oud inmiddels; echt is wel te krijgen maar zo snel kaal dat het zonde is), maar vooral ook met ballen e.d. van over de hele wereld, met een hoog 'weet je nog wel' gehalte. Met de nieuwe poezels waarvan de een een uitstekende klimmer is, en de ander speels en niet zo heel erg verstandig, heb ik dit jaar een paar dozen onbreekbare ballen gescoord. Als 'ie dan om gaat, dan is het niet zo erg....
  vrijdag 12 december 2014 @ 17:35:19 #161
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147520274
Twee bomen had ik ook al voorgesteld, maar dat werd niet gewaardeerd. We komen er wel uit, hoor. Stiekem hou ik ook het meest van de echte bonte bomen. Ik ben niet zo van de verantwoorde kerstboom, maar ik kan me het gevoel van mijn oudste ook wel voorstellen.

Het idee van de eigen kerstboompjes die elk jaar terug gaan in de tuin vind ik wel heel erg leuk, Elleska. Ik probeer het ook elk jaar, maar tot nog toe heeft nog maar 1 kerstboom het overleefd in de tuin. De rest heeft dan toch al te veel geleden kennelijk door het binnenstaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147520675
kleintje traag groeiende boompjes die uit de tuin zijn gespit slaan een stuk beter aan dan de gekochte normale kerstbomen. de grote boom van mijn ouders werd ook altijd in de tuin geplant maar dat lukte bijna nooit. 1 kerstboom heeft een aantal jaren in huis gestaan totdat hij te groot werd. boompje staat er nog steeds en is inmiddels groter dan het huis :o

en eerst een paar dagen acclimatiseren in de schuur, dan pas in huis. terug ook eerst weer een paar dagen in de schuur en dan pas in de tuin.
pi_147520943
De meeste kerstbomen die in de pot gekweekt zijn redden het niet als ze eenmaal uit hun pot in de grond zijn gestopt.

- Rob, eigen huis en tuin 8-)
pi_147526033
Een goedenavond allen :W

Is het al vakantie? Ik zit er alweer lekker doorheen :') . Echt, hoe leuk ik het ook allemaal vind hè, sint, twee verjaardagen, kerstdiners en dat soort dingen in een tijdsbestek van twee weken is niet aan mij besteed.

[ Bericht 26% gewijzigd door groofskendezoveelste op 12-12-2014 22:06:07 ]
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 december 2014 @ 20:49:30 #165
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_147526178
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:35 schreef livelink het volgende:
Twee bomen had ik ook al voorgesteld, maar dat werd niet gewaardeerd. We komen er wel uit, hoor. Stiekem hou ik ook het meest van de echte bonte bomen. Ik ben niet zo van de verantwoorde kerstboom, maar ik kan me het gevoel van mijn oudste ook wel voorstellen.

Het idee van de eigen kerstboompjes die elk jaar terug gaan in de tuin vind ik wel heel erg leuk, Elleska. Ik probeer het ook elk jaar, maar tot nog toe heeft nog maar 1 kerstboom het overleefd in de tuin. De rest heeft dan toch al te veel geleden kennelijk door het binnenstaan.
en half/half?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 13 december 2014 @ 09:38:36 #166
381212 Gulara
From the future
pi_147537396
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:49 schreef Sjeen het volgende:

[..]

en half/half?
En dan de pot op een lazy Susan, zodat je em naar behoefte kan draaien. O+
  zaterdag 13 december 2014 @ 10:47:23 #167
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147538053
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Een goedenavond allen :W

Is het al vakantie? Ik zit er alweer lekker doorheen :') . Echt, hoe leuk ik het ook allemaal vind hè, sint, twee verjaardagen, kerstdiners en dat soort dingen in een tijdsbestek van twee weken is niet aan mij besteed.

Ze zouden een soort tijdslot op geboortes moeten zetten. Geen geboortes meer mogelijk tussen 1 november en 1 februari :*
Ik herken het gevoel, Groofsken, maar tot mijn grote schande (en verdriet van in ieder geval 1 kind) vier ik de verjaardagen al een aantal jaren niet meer. Die kon ik er net niet bijhebben in deze periode.
Sterkte, is er niet iets wat jij kunt afstoten van al dit? Een gecombineerde verjaardag bijvoorbeeld?

Sjeen, het wordt inderdaad gewoon half/half. Tja, leren dat je ook compromissen moet sluiten hoort er nou eenmaal bij. En de kerstknutsels van jongste (die hij ineens in grote getalen aan het maken is) kunnen we ook elders nog volop een plekje geven. Het zijn dit soort dingen, hij heeft de techniek op school geleerd en hij is er helemaal weg van. Maar die kunnen ook mooi voor het raam natuurlijk.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147538178
Wat een mooie ster is dat Livelink! Is daar ergens een werkbeschrijving van te vinden?
pi_147538224
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:35 schreef livelink het volgende:
Twee bomen had ik ook al voorgesteld, maar dat werd niet gewaardeerd. We komen er wel uit, hoor. Stiekem hou ik ook het meest van de echte bonte bomen. Ik ben niet zo van de verantwoorde kerstboom, maar ik kan me het gevoel van mijn oudste ook wel voorstellen.

Het idee van de eigen kerstboompjes die elk jaar terug gaan in de tuin vind ik wel heel erg leuk, Elleska. Ik probeer het ook elk jaar, maar tot nog toe heeft nog maar 1 kerstboom het overleefd in de tuin. De rest heeft dan toch al te veel geleden kennelijk door het binnenstaan.
Ik zou inderdaad ieder kind een klein kerstboompje geven voor op de eigen kamer. En die mogen ze versieren naar eigen inzicht. Ieder jaar een foto van nemen, dan heb je meteen een leuke inzage in hoe hun smaak en creativiteit zich ontwikkelen door de jaren heen. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 13 december 2014 @ 11:05:32 #170
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147538267
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 10:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat een mooie ster is dat Livelink! Is daar ergens een werkbeschrijving van te vinden?
Dit is het basisidee. Veel vierkante vouwblaadjes, veel knippen en veel lijmen eigenlijk.

Op zijn school hebben ze sinds vorig jaar een aparte leerkracht voor handenarbeid. Dat zijn dus echt lesuren buiten de klas. Als ik zie hoe enthousiast hij nu thuiskomt met dingen die hij op school maakt, denk ik wel eens hoe goed het zou zijn als dit op het reguliere onderwijs ook weer terugkwam.

[ Bericht 18% gewijzigd door livelink op 13-12-2014 11:11:50 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147538350
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:05 schreef livelink het volgende:

[..]

Dit is het basisidee. Veel vierkante vouwblaadjes, veel knippen en veel lijmen eigenlijk.
Wat een werk :o daar moet je veel geduld voor hebben! Maar wel mooi zeg O+
  zaterdag 13 december 2014 @ 13:51:58 #172
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147541205
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:05 schreef livelink het volgende:

[..]

Dit is het basisidee. Veel vierkante vouwblaadjes, veel knippen en veel lijmen eigenlijk.

Op zijn school hebben ze sinds vorig jaar een aparte leerkracht voor handenarbeid. Dat zijn dus echt lesuren buiten de klas. Als ik zie hoe enthousiast hij nu thuiskomt met dingen die hij op school maakt, denk ik wel eens hoe goed het zou zijn als dit op het reguliere onderwijs ook weer terugkwam.
Wat mooi! Leuk dat hij er zo'n lol in heeft. Ik kan me voorstellen dat hij daar een plekje voor wil :)

Bij ons staat de boom en is de eerste kat de boom al uitgeplantenspuiterd ;)
  zaterdag 13 december 2014 @ 16:32:28 #173
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147544267
Laten de katten zich een beetje wegspuiteren? Ik heb geen successtory te vertellen op dat punt.

Taartjesfee, gaat het nog steeds zo beroerd of voel je je al weer iets beter?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147544430
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:32 schreef livelink het volgende:
Laten de katten zich een beetje wegspuiteren? Ik heb geen successtory te vertellen op dat punt.
Nee, dat hoef ik ook niet te proberen.
De enige kat hier die de boom interessant vindt, is tegelijk ook extreem dol op water.
pi_147544450
En die papieren ster ziet er heel kunstig uit zeg! Knap hoor.
  zaterdag 13 december 2014 @ 17:09:05 #176
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147545038
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:32 schreef livelink het volgende:
Laten de katten zich een beetje wegspuiteren? Ik heb geen successtory te vertellen op dat punt.
Degene die erin zat houdt niet van water, maar ook degene die rustig onder de kraan gaat staan en de gootsteen het leukste plekje van de keuken lijkt te vinden schrikt zo van de plantenspuit dat ze onmiddellijk begrijpt wat de bedoeling is ;) Ik gebruik het alleen als uiterste redmiddel, als ze iets blijven doen en er al heel vaak zijn weggehaald (dit was ook de derde keer in de boom :P ). Meestal pas ik de situatie aan hun aan :)
pi_147550515
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 10:47 schreef livelink het volgende:

[..]

Ze zouden een soort tijdslot op geboortes moeten zetten. Geen geboortes meer mogelijk tussen 1 november en 1 februari :*
Ik herken het gevoel, Groofsken, maar tot mijn grote schande (en verdriet van in ieder geval 1 kind) vier ik de verjaardagen al een aantal jaren niet meer. Die kon ik er net niet bijhebben in deze periode.
Sterkte, is er niet iets wat jij kunt afstoten van al dit? Een gecombineerde verjaardag bijvoorbeeld?

Sjeen, het wordt inderdaad gewoon half/half. Tja, leren dat je ook compromissen moet sluiten hoort er nou eenmaal bij. En de kerstknutsels van jongste (die hij ineens in grote getalen aan het maken is) kunnen we ook elders nog volop een plekje geven. Het zijn dit soort dingen, hij heeft de techniek op school geleerd en hij is er helemaal weg van. Maar die kunnen ook mooi voor het raam natuurlijk.

[ afbeelding ]
Oh, ik ben het helemaal met je eens, geen geboortes in deze maanden! Enne, die tweede verjaardag die vier ik al eigenlijk niet hoor (de mijne) en de mensen die me graag iets willen geven kunnen dat prima op R's feest doen. Maar hey, het feest zit erop. En het was gezellig en drukker dan ik verwacht had (mensen die hadden afgezegd of niets hadden laten weten, kwamen toch <3), dus alles meegevallen. Nu alleen nog de kerstdiners (en hapjes daarvoor) en dan heb ik het zo ongeveer gehad geloof ik. Kerstvakantie in het teken van rust!
  zaterdag 13 december 2014 @ 20:49:33 #178
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_147551313
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:32 schreef livelink het volgende:
Laten de katten zich een beetje wegspuiteren? Ik heb geen successtory te vertellen op dat punt.

Taartjesfee, gaat het nog steeds zo beroerd of voel je je al weer iets beter?
Vandaag was de eerste dag dat ik me weer iets beter voelde. Ben sinds gister aan de ab en dat wil wel :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 13 december 2014 @ 20:49:57 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147551327
Fijn dat het feest geslaagd was! Ik ben ook aan het aftellen naar de kerstvakantie, maar heb tegelijkertijd helemaal geen zin in de kerstvakantie en/of de kerst zelf. Vandaag zou ik naar een kerstmarkt gaan, maar ik heb er gewoon geen zin in dit jaar. Ik ben verder verwijderd van de kerststemming dan ooit en daar is geen eens een reden voor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 13 december 2014 @ 20:49:58 #180
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147551329
Dat zouden ze ook moeten verbieden :{w
Ik stond vrijdag in het donker, slagregen en westerstorm nog takken te knippen (ik kreeg accuut de slappe lach) voor een bloody kerststukje om die vervolgens bijna onaangeroerd weer terug te krijgen }:|
Volgende week nog wat gedoetjes en dan is het af! Af! AF! Laatste drukke kerstweken <3 volgend jaar alleen de kerstmarkt op de middelbare nog. Maar daar hoef ik alleen maar aan te treden. Gezellig.

Wel leuk dat het feestje feestelijker was dan gedacht. Mooie meevaller O+ nog gefeliciteerd met je verjaardag en die van zoon.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 13 december 2014 @ 20:51:15 #181
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147551366
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 december 2014 20:49 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Vandaag was de eerste dag dat ik me weer iets beter voelde. Ben sinds gister aan de ab en dat wil wel :)
Fijn, soms is het gewoon noodzakelijk om hulpmiddelen in te schakelen. Hopelijk gaat het nu in een rechte lijn omhoog.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147551479
TF, hopelijk zet de stijgende lijn nu door. :*
  zaterdag 13 december 2014 @ 20:58:50 #183
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_147551633
Ik heaup het ook! December is al druk zat als je up and running bent :)

Groof nog gefeliciteerd met jou en zoon! En livelink wat een mooie knutsel! Ik snap wel datJongste daar trots op is :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 13 december 2014 @ 21:00:05 #184
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147551692
Ja! Die ster. Wat een werk joh :o
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_147551727
Ja, die zag ik ook! Geweldig ding.
  zondag 14 december 2014 @ 09:06:56 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_147563303
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 20:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Oh, ik ben het helemaal met je eens, geen geboortes in deze maanden! Enne, die tweede verjaardag die vier ik al eigenlijk niet hoor (de mijne) en de mensen die me graag iets willen geven kunnen dat prima op R's feest doen. Maar hey, het feest zit erop. En het was gezellig en drukker dan ik verwacht had (mensen die hadden afgezegd of niets hadden laten weten, kwamen toch <3), dus alles meegevallen. Nu alleen nog de kerstdiners (en hapjes daarvoor) en dan heb ik het zo ongeveer gehad geloof ik. Kerstvakantie in het teken van rust!
Dat was een mooi cadeau, dat onverwachte bezoek.
  maandag 15 december 2014 @ 17:57:02 #187
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147608545
Wat zet je nou op een kerstkaartje naar je schoonouders waarvan je schoonmoeder kanker heeft? -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 15 december 2014 @ 18:19:12 #188
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147609126
Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie veel steun en liefde bij elkaar en de rest van de familie mogen vinden in deze periode.

Zoiets? Ik schrijf een soortgelijk kerstbrief aan iemand die deze kerstdagen in een hospice ligt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 15 december 2014 @ 18:26:30 #189
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147609295
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:19 schreef livelink het volgende:
Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie veel steun en liefde bij elkaar en de rest van de familie mogen vinden in deze periode.

Zoiets? Ik schrijf een soortgelijk kerstbrief aan iemand die deze kerstdagen in een hospice ligt.
Voor naar mensen die een beetje warm zijn zou ik dit schrijven. Maar mijn schoonouders zijn niet 'warm'
(elkaar feliciteren met gestrekte arm bijvoorbeeld)

"Heel veel sterkte voor komend jaar" Dat komt al meer in de buurt. Maar dat vind ik weer zo kort -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 15 december 2014 @ 18:30:07 #190
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147609382
Maar jouw warmte hoeft toch niet af te hangen van hun warmte? :? Ik zou lekker bij mezelf blijven. Als jij van de warme insteek bent dat gewoon lekker doen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 15 december 2014 @ 18:38:04 #191
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147609605
quote:
14s.gif Op maandag 15 december 2014 18:30 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar jouw warmte hoeft toch niet af te hangen van hun warmte? :? Ik zou lekker bij mezelf blijven. Als jij van de warme insteek bent dat gewoon lekker doen.
Bij hun bekoelt je eigen warmte wel hoor :D

Ik laat J. wel wat bedenken. Zijn ouders :{w
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 15 december 2014 @ 18:46:48 #192
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_147609911
Zo, nu ga ik eerst de TT eens veranderen. No more sinterklaas dit jaar :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 15 december 2014 @ 18:51:09 #193
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147610052
Thx TF ^O^
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 15 december 2014 @ 18:57:34 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147610272
Ik zou toch ook iets liefs schrijven in zo'n situatie, vlindur. Kleine moeite, en wie weet brengt het jullie wel een beetje dichter bij elkaar. Daar is Kerst nou juist een mooie gelegenheid voor. Als zij er niks mee wensen te doen is dat hun probleem, toch.
in de haak.
  maandag 15 december 2014 @ 18:59:38 #195
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147610352
En wie weet hoe dat toch gewaardeerd wordt, ineens, Mensen kunnen soms verrassend anders reageren dan je denkt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 15 december 2014 @ 19:05:59 #196
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_147610577
Ik zou er ook een klein lief tekstje in schrijven. Ongeacht hoe ze zelf zijn. Misschien waarderen ze het juist wel enorm en zaten ze al lang op toenadering te wachten. Ge wit nie he :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 16 december 2014 @ 07:55:20 #197
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147628014
Nog vier dagen! *zichzelf en kinderen voortsleept* waarom is het dit jaar zo'n tergende kwelling om tot de vakantie te komen?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_147628199
Hier ook zo. Mijn schoolgaande kindjes zijn zo moe dat er bij alles gehuild moet worden :{
Met een meidenkwartet
pi_147628282
Hier ook een beetje toe aan vakantie.. Sowieso al die kerstdingen op school. Bij Chris in de klas doen ze ook nog een musical vandaag. Dus daar zijn ze ook al 2 weken druk mee (waarvan juf een halve week ziek).
En dan gaan we ook nog verhuizen 2e week van de vakantie. Naar een andere stad, dus Chris moet van alles en iedereen afscheid gaan nemen. Dat is wel heftig voor zo'n kereltje.
Hij slaat zich er eigenlijk nog best dapper doorheen gezien de situatie..
  dinsdag 16 december 2014 @ 08:41:05 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147628525
Oh, dat is inderdaad ook wel erg veel Deepfreeze. Succes met verhuizen.n
Ook mijn grote jongens zijn moe. Die moet ik echt uit bed slepen. En jongste vertelde net dat zijn vriend wilde logeren dit weekend maar dat ie later in de vakantie heeft afgsproken omdat hij eerst wil (uit) slapen.
En mijn kinderen zijn Van het type 'waakhond' :D ik moet er aan wennen. ;)

Maar goed. Ik mag me ook wel eens over de kerstrecepten gaan buigen. Het is gewoon volgende week al. :o
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_147628657
Hier is ook iedereen moe.
Ikzelf heb helaas geen vakantie ( alleen de twee kerstdagen) dus dat is wel balen, maar ja.
En komende maandag nog de verjaardag van de jongste natuurlijk.
pi_147628667
Het jaar is omgevlogen trouwens..boh
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 09:01:45 #203
240917 Mula
pi_147628730
quote:
15s.gif Op maandag 15 december 2014 17:57 schreef Vlindur het volgende:
Wat zet je nou op een kerstkaartje naar je schoonouders waarvan je schoonmoeder kanker heeft? -O-
*kankerpatient meldt*

Ik zou er precies hetzelfde op zetten als wat je er op zou zetten als ze geen kanker zou hebben. Als ze niet overdreven emotioneel en warm is en dat door de kanker ook niet is geworden, waarom zou je haar dan wel zo behandelen alleen omdat ze kanker heeft? Ik heb toevallig kanker, maar ben nog wel steeds mezelf en wil ook graag zo behandeld worden.
  dinsdag 16 december 2014 @ 09:11:32 #204
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147628853
Vandaar ook de tip om bij jezelf te blijven. Maar ik snap wel dat het lastig is. Als ik de schoonouders van Vlindur een beetje inschat kan ik die vergelijken met de mijne en die staan er nog best 'ouderwets' in.

En snel is het gegaan Lily! Vind ik ook. Bizar gewoon. Jammer dat je niet meer vrij hebt. Al is twee dagen ook al heel lekker. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 09:43:17 #205
5428 crew  miss_sly
pi_147629361
Ik geloof dat ik bij ons degene ben die het meest moe is en toe aan vakantie :D S heeft het wel vreselijk druk (toneelstuk op school, kinderfeestje, lichtjeswandeling, kerstdiner, toneelstuk bij BSO), maar ze geniet er ook van. Ik denk wel dat ze ook wel lekker zal uitrusten in de vakantie.
B is gewoon druk, en omdat hij zo druk is, ben ik ook drukker. Vooral de aanblik van de zolder waar op de slaapbank ongeveer 7 schone wassen liggen en op het rek nog wat hangt. En de zolder moet over een week opgeruimd zijn, want dan krijgen we loge's :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147629547
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:43 schreef miss_sly het volgende:
Vooral de aanblik van de zolder waar op de slaapbank ongeveer 7 schone wassen liggen en op het rek nog wat hangt. En de zolder moet over een week opgeruimd zijn, want dan krijgen we loge's :')
Oh bah. Ik haat die eeuwig terugkerende was.
(En loge's ook :P )
pi_147629743
Wassen op zich gaat wel, maar het allemaal weer in de kast krijgen. Niks aan. En sokken, dat is in mijn huis echt een drama. Van alles nog maar 1 te vinden. En drie verschillende kinder sok maten en alles is roze en paars enzo. Mijn man snapt er niks van. Hij zegt: koop dan gewoon 15 paar dezelfde sokken, voor alle kinderen een andere kleur. Tja.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:08:44 #208
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147629843
Wel fijn dat al die 7 wassen al schoon zijn Miss_Sly!

Ik vouw alles altijd meteen op als ik de was afhaal, en maak stapeltjes per persoon/kledingsoort op het logeerbed op zolder. Dan is 't nog enigzins te overzien. Die stapeltjes groeien soms wel uit tot flinke stapels voor ik alles weer in de kasten opberg. Alleen de dingen die echt per se gestreken moeten worden houd ik apart. (en dat strijken stel ik wel zo lang mogelijk uit :P ). Maar de rest van de zolder is bij ons ook echt uitgegroeid tot 1 groot rommelhok. Dat moet deze kerstvakantie dus ook eens grondig uitgemest worden.

Mula, ik snap je punt, maar vind ook dat een extra hartelijk woordje nooit kwaad kan, zeker niet als iemand door een zware tijd gaat. Maar ik sprak gisteren nog met een nicht van me die borstkanker heeft en vertelde dat ze af en toe zo baalt van alle extra aandacht (terwijl ik 't gevoel had veel te weinig van me te laten horen). En daar kon ik me ook wel weer wat bij voorstellen.
in de haak.
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 10:09:07 #209
5428 crew  miss_sly
pi_147629853
Wassen is het punt niet: in de machine proppen en aanzetten. Maar daarna :')

Ik vind de loge's wel leuk, hoor. Mijn ouders en mijn zus, vrouw en kinderen komen eerste kerstdag. We maken een kerstdiner (mijn neefje en ik) en iedereen blijft slapen :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147630044
Ik heb geen aparte ruimte voor 'waszaken'. Al onze slaapkamers (en ook de zolder want daar slapen wij) zijn bezet.
De wasmachine staat in de kelder (daar is het oud en steenkoud) dus daar iets doen is ook geen optie.
Wel lastig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:09 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de loge's wel leuk, hoor. Mijn ouders en mijn zus, vrouw en kinderen komen eerste kerstdag. We maken een kerstdiner (mijn neefje en ik) en iedereen blijft slapen :D
oh, brrrrr ;)
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:42:18 #211
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_147630518
Meeleven oke maar geen medeleven daar kreeg ik enorme jeuk van.
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:44:03 #212
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147631900
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:01 schreef Mula het volgende:

[..]

*kankerpatient meldt*

Ik zou er precies hetzelfde op zetten als wat je er op zou zetten als ze geen kanker zou hebben. Als ze niet overdreven emotioneel en warm is en dat door de kanker ook niet is geworden, waarom zou je haar dan wel zo behandelen alleen omdat ze kanker heeft? Ik heb toevallig kanker, maar ben nog wel steeds mezelf en wil ook graag zo behandeld worden.
Bedankt dat je reageert!
Dus als ik er gewoon op schrijf "fijne kerstdagen en we wensen jullie een beter nieuw jaar toe" is dat niet raar?

(Ze heeft de kanker nu vooral in de lever. Het Noorden heeft dr opgegeven maar het AvL heeft nog wel een oplossing voor dr. Want ze heeft een gen waardoor ze de chemo afstoot en het AvL gaat haar nu iets anders geven volgens mij)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:47:34 #213
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147631986
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik geloof dat ik bij ons degene ben die het meest moe is en toe aan vakantie :D S heeft het wel vreselijk druk (toneelstuk op school, kinderfeestje, lichtjeswandeling, kerstdiner, toneelstuk bij BSO), maar ze geniet er ook van. Ik denk wel dat ze ook wel lekker zal uitrusten in de vakantie.
B is gewoon druk, en omdat hij zo druk is, ben ik ook drukker. Vooral de aanblik van de zolder waar op de slaapbank ongeveer 7 schone wassen liggen en op het rek nog wat hangt. En de zolder moet over een week opgeruimd zijn, want dan krijgen we loge's :')
Heb je geen vriendin om de hoek die even kan helpen? Dat is echt ideaal :D Gewoon doorkletsen terwijl je de was aan het vouwen bent. 2x zo snel klaar :)

Hier zijn we alle vier amper 's ochtends uit bed te krijgen. Elke dag nèt op tijd op school :X Volgende week eerst grondig uitslapen :Y
Wedden dat ze dan weer om 07:00 staan te stuiteren naast het bed? :') :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 11:57:10 #214
5428 crew  miss_sly
pi_147632201
Nope, geen hulp naast de deur, maar behalve dat ook gewoon even echt geen tijd om er zelf aan te gaan zitten/staan. Komt wel, in het weekend of zo. Ik heb even gezorgd dat S voldoende schone kleren heeft voor de komende dagen :P Nog even drie dagen volhouden!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 11:57:59 #215
5428 crew  miss_sly
pi_147632221
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:18 schreef lily het volgende:
Ik heb geen aparte ruimte voor 'waszaken'. Al onze slaapkamers (en ook de zolder want daar slapen wij) zijn bezet.
De wasmachine staat in de kelder (daar is het oud en steenkoud) dus daar iets doen is ook geen optie.
Wel lastig.

[..]

oh, brrrrr ;)
O, ik vind het leuk O+

En de zolder is bij ons gezamenlijke ruimte, maar met drietjes is dat ook gemakkelijk genoeg te regelen, natuurlijk ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 december 2014 @ 12:01:51 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147632319
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:42 schreef Rottdog het volgende:
Meeleven oke maar geen medeleven daar kreeg ik enorme jeuk van.
ik ben wel heel benieuwd hoe 't nu met jou is, Rottdog!
in de haak.
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 12:25:17 #217
240917 Mula
pi_147632853
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:44 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Bedankt dat je reageert!
Dus als ik er gewoon op schrijf "fijne kerstdagen en we wensen jullie een beter nieuw jaar toe" is dat niet raar?

(Ze heeft de kanker nu vooral in de lever. Het Noorden heeft dr opgegeven maar het AvL heeft nog wel een oplossing voor dr. Want ze heeft een gen waardoor ze de chemo afstoot en het AvL gaat haar nu iets anders geven volgens mij)
Ik zou dat helemaal niet raar vinden. Ik zou het eerder raar vinden om ineens een enorm emotioneel verhaal te krijgen van iemand waar ik normaal niet zo mee omga. Persoonlijk zou ik de patient volgen in zijn of haar manier met dingen omgaan. Sinds ik ziek ben hebben mensen heel erg de behoefte om me te knuffelen of zoenen. Heel leuk hoor, maar ik ben geen knuffelig en zoenig type en het feit dat ik kanker heb verandert dat echt niet.

Sterkte met je schoonmoeder!
  dinsdag 16 december 2014 @ 12:29:20 #218
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_147632968
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:25 schreef Mula het volgende:

[..]

Ik zou dat helemaal niet raar vinden. Ik zou het eerder raar vinden om ineens een enorm emotioneel verhaal te krijgen van iemand waar ik normaal niet zo mee omga. Persoonlijk zou ik de patient volgen in zijn of haar manier met dingen omgaan. Sinds ik ziek ben hebben mensen heel erg de behoefte om me te knuffelen of zoenen. Heel leuk hoor, maar ik ben geen knuffelig en zoenig type en het feit dat ik kanker heb verandert dat echt niet.

Sterkte met je schoonmoeder!
Nee, dat zou ik ook wel snappen. Op van die wildvreemden of gewone kennissen die je ineens omarmen gaan. Zou me ook niks lijken.
Zo zijn hun dus ook echt niet en ik vind online alleen maar van die jankgedichtjes dus het schoot niet op :)

Bedankt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 16 december 2014 @ 13:10:55 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147634074
gedichtjes? dat klinkt sowieso al erg riskant.
in de haak.
  dinsdag 16 december 2014 @ 13:20:43 #220
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147634353
Oh ja. Wassen vouwen -O-
Laat ik dat eerst eens doen. En dan een uurtje bijslapen ofzo. Mijn middelste is zo moe dat hij vanochtend eerst niet opmerkte dat hij te vroeg was. Sowieso langer was blijven liggen, douchen, toen er weer achter kwam dat het eerste uur vrij was en is toen nog voor 20 minuten terug gekropen. :o
Maar ja, groeispurt. :') als ik hem niet een bak brinta geef voor het slapen gaan is ie 's ochtends gewoon misselijk van de honger.

Het kan ook zijn dat we zaterdag allemaal gevloerd liggen met griep ofzo :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_147636561
Kim is ook duidelijk moe, vanmorgen pas 7.50 wakker. Ik heb haar bewust laten liggen, dan maar wat sneller aankleden en eten. Precies op tijd op school.

Ik heb nog een hele andere vraag ;)

Heeft er iemand ervaring met de hema zorgverzekering?
Ik ben druk aan het rondkijken, ik moet een hogere tandartsverzekering omdat ik ivm een kies die laatst was afgebroken tzt een kroon moet.
Ik vind het maar lastig om uit te zoeken, zoveel keus en informatie!
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 14:55:00 #222
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147637727
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:01 schreef Mula het volgende:

[..]

*kankerpatient meldt*

Ik zou er precies hetzelfde op zetten als wat je er op zou zetten als ze geen kanker zou hebben. Als ze niet overdreven emotioneel en warm is en dat door de kanker ook niet is geworden, waarom zou je haar dan wel zo behandelen alleen omdat ze kanker heeft? Ik heb toevallig kanker, maar ben nog wel steeds mezelf en wil ook graag zo behandeld worden.
en wat zet je in een kaart voor iemand waarvan je niet eens weet of het het volgende jaar wel haalt?
het is de vriendin van mijn moeder die nu het terminale stadium heeft bereikt en af en toe behoorlijk opstandig is vanwege het steeds verder falende lichaam ;(

kan prettige feestdagen? gelukkig nieuwjaar vind ik ook al zo wrang.

ik weet het niet en helemaal niets sturen vind ik laf. maar wat wel?
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 14:57:14 #223
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147637791
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:03 schreef Cathmar het volgende:
Wassen op zich gaat wel, maar het allemaal weer in de kast krijgen. Niks aan. En sokken, dat is in mijn huis echt een drama. Van alles nog maar 1 te vinden. En drie verschillende kinder sok maten en alles is roze en paars enzo. Mijn man snapt er niks van. Hij zegt: koop dan gewoon 15 paar dezelfde sokken, voor alle kinderen een andere kleur. Tja.
L en ik hebben tegenwoordig dezelfde maat sokken.
voor het gemak draag ik witte en hij zwarte :')
(ik draag toch altijd laarzen, dus dat ziet niemand)
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:58:26 #224
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147637834
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:55 schreef lady-wrb het volgende:
en wat zet je in een kaart voor iemand waarvan je niet eens weet of het het volgende jaar wel haalt?
het is de vriendin van mijn moeder die nu het terminale stadium heeft bereikt en af en toe behoorlijk opstandig is vanwege het steeds verder falende lichaam ;(

kan prettige feestdagen? gelukkig nieuwjaar vind ik ook al zo wrang.

ik weet het niet en helemaal niets sturen vind ik laf. maar wat wel?
Wat wil je tegen haar zeggen? Als je haar fijne feestdagen wilt wensen, wens je haar fijne feestdagen :)
pi_147637946
fijne feestdagen kan sowieso.
dat wens je iedereen toe toch? zelfs iemand bij wie het heel slecht gaat wil je graag dat ze fijne feestdagen hebben.
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 15:03:31 #226
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147638046
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:58 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wat wil je tegen haar zeggen? Als je haar fijne feestdagen wilt wensen, wens je haar fijne feestdagen :)
ja je hebt wel gelijk. ik vul het teveel voor mezelf in denk ik.
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 15:03:46 #227
240917 Mula
pi_147638057
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:58 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wat wil je tegen haar zeggen? Als je haar fijne feestdagen wilt wensen, wens je haar fijne feestdagen :)
:Y
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2014 @ 15:07:14 #228
37843 lady-wrb
kortaf
pi_147638184
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:22 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim is ook duidelijk moe, vanmorgen pas 7.50 wakker. Ik heb haar bewust laten liggen, dan maar wat sneller aankleden en eten. Precies op tijd op school.

Ik heb nog een hele andere vraag ;)

Heeft er iemand ervaring met de hema zorgverzekering?
Ik ben druk aan het rondkijken, ik moet een hogere tandartsverzekering omdat ik ivm een kies die laatst was afgebroken tzt een kroon moet.
Ik vind het maar lastig om uit te zoeken, zoveel keus en informatie!
met een aanvullende verzekering ben je sowieso qua kroon ook behoorlijk aan de beurt.
ik heb twee weken geleden een kroon laten zetten.
dat was 450 euro, waarvan ik zelf nog 200 euro bij mag leggen.
pi_147638473
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:03 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja je hebt wel gelijk. ik vul het teveel voor mezelf in denk ik.
Ik zou zeggen de beste wensen. Hoe het ook loopt, je wenst iemand altijd (meestal dan) het beste toe.
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:43:32 #230
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_147639398
Trui, het gaat hier gewoon goed vier bijna mijn 3-jarige kankrvrije jaar. Afgelopen sept. een gastric bypass ondergaan (verkleinen maag en de rest omgeleid op de dunne darm) en voel me fantastisch heb weer conditie kan de wereld weer aan.
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:49:34 #231
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_147639594
Wat fijn om te horen Rottdog!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:03:09 #232
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147639991
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:22 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim is ook duidelijk moe, vanmorgen pas 7.50 wakker. Ik heb haar bewust laten liggen, dan maar wat sneller aankleden en eten. Precies op tijd op school.

Ik heb nog een hele andere vraag ;)

Heeft er iemand ervaring met de hema zorgverzekering?
Ik ben druk aan het rondkijken, ik moet een hogere tandartsverzekering omdat ik ivm een kies die laatst was afgebroken tzt een kroon moet.
Ik vind het maar lastig om uit te zoeken, zoveel keus en informatie!
Ik ben verzekerd bij HEMA. In feite ben je verzekerd bij Menzis, het loopt via HEMA. Ik kan je alleen niet helpen wb de tandarts verzekering want die heb ik niet. Ik had afgelopen jaar het meest uitgebreide pakket ivm zwangerschap en bevalling en alles is prima bevallen (no pun intented). En de korting in de winkel is ook lekker :P
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:20:02 #233
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147640574
heerlijk Rottdog, ben echt heel blij dat te lezen!
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 16 december 2014 @ 16:24:11 #234
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_147640688
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:22 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim is ook duidelijk moe, vanmorgen pas 7.50 wakker. Ik heb haar bewust laten liggen, dan maar wat sneller aankleden en eten. Precies op tijd op school.

Ik heb nog een hele andere vraag ;)

Heeft er iemand ervaring met de hema zorgverzekering?
Ik ben druk aan het rondkijken, ik moet een hogere tandartsverzekering omdat ik ivm een kies die laatst was afgebroken tzt een kroon moet.
Ik vind het maar lastig om uit te zoeken, zoveel keus en informatie!
Houd er even rekening mee dat bij een tandartsenverzekering (aanvullend) je geweigerd kan worden voor de verzekeringen met een hogere vergoeding als je op het moment van afsluiten al iets hebt.
dan kun je vaak alleen de goedkoopste nemen, en die vergoed lang niet alles. Daarbij is het meestal zo dat je bij een kroon een behoorlijk deel zelf moet betalen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_147641069
Ik moest vorig jaar ook een kroon. Ik heb dus wel mijn verzekering omhoog gezet en ik eerlijk geantwoord bij de vraag of ik dat verzekeringsjaar 2 of meer kronen nodig zou hebben met nee. Ik had er maar een nodig. Die werd helemaal vergoed maar dit jaar ga ik hem weer naar beneden zetten ik heb alleen die kroon nodig gehad.
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 16:47:59 #236
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147641547
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

Houd er even rekening mee dat bij een tandartsenverzekering (aanvullend) je geweigerd kan worden voor de verzekeringen met een hogere vergoeding als je op het moment van afsluiten al iets hebt.
dan kun je vaak alleen de goedkoopste nemen, en die vergoed lang niet alles. Daarbij is het meestal zo dat je bij een kroon een behoorlijk deel zelf moet betalen.
Dit wilde ik ook zeggen :Y

Ik heb ook een kroon nodig en wilde mijn verzekering ophogen maar dat kan alleen als je een verklaring hebt van de tandarts dat het komende jaar niks groots verwacht wordt. Tja dat gaat niet lukken dus :')

Nu overgestapt naar een andere verzekering wegens zwangerschapswens. Hopelijk blijft mijn kies even normaal :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_147641934
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dit wilde ik ook zeggen :Y

Ik heb ook een kroon nodig en wilde mijn verzekering ophogen maar dat kan alleen als je een verklaring hebt van de tandarts dat het komende jaar niks groots verwacht wordt. Tja dat gaat niet lukken dus :')

Nu overgestapt naar een andere verzekering wegens zwangerschapswens. Hopelijk blijft mijn kies even normaal :X
Mijn man heeft vorig jaar een hogere tandartsverzekering genomen omdat ie een kroon moest. Deden ze niet moeilijk over. Komend jaar doet ie weer een stapje naar beneden.

Oh wassen.. ik word er soms zo moe van. Zo ben je helemaal klaar, je knippert 1x met je ogen en hoppa.. wasmand vol.
Ik heb 2 wasvouwavonden. Ik vouw op woensdag en zondag. Ik heb 4 wasmanden staan. Mijn man keert alles dat binnenstebuiten zit goed en sorteert per mand. 1 mand met kleding voor ons, 1 voor Amber, 1 voor Tess en 1 voor handdoeken enzo. Ik sorteer daarna op de grond op kledingstuk. Leg het in de desbetreffende wasmand en het ligt binnen 2 minuten in de kast :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 16 december 2014 @ 17:14:55 #238
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_147642405
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:59 schreef Vicky het volgende:

[..]

Mijn man heeft vorig jaar een hogere tandartsverzekering genomen omdat ie een kroon moest. Deden ze niet moeilijk over. Komend jaar doet ie weer een stapje naar beneden.
was bij dezelfde verzekeraar zeker, dan zijn ze wat coulanter bij sommige verzekeraars dan bij overstappen naar nieuwe maatschappij
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_147642734
Ik zit al jaren bij VGZ.
Nu heeft een van mijn kinderen een beugel nodig maar toen ik de verzekering wilde wijzigen kreeg ik inderdaad de vraag of ik nu al wist of ik binnen 2 jaar orthodontie nodig had. Ja dus :{
Nu moet ik na al die jaren maar overstappen. Wel balen want hier krijg ik korting vanuit werk.
pi_147642807
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:14 schreef Ynske het volgende:

[..]

was bij dezelfde verzekeraar zeker, dan zijn ze wat coulanter bij sommige verzekeraars dan bij overstappen naar nieuwe maatschappij
ja
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_147644675
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:59 schreef Vicky het volgende:


Ik heb 2 wasvouwavonden. Ik vouw op woensdag en zondag. Ik heb 4 wasmanden staan. Mijn man keert alles dat binnenstebuiten zit goed en sorteert per mand. 1 mand met kleding voor ons, 1 voor Amber, 1 voor Tess en 1 voor handdoeken enzo. Ik sorteer daarna op de grond op kledingstuk. Leg het in de desbetreffende wasmand en het ligt binnen 2 minuten in de kast :D
Wat een structuur. Hulde!!
Met een meidenkwartet
  dinsdag 16 december 2014 @ 18:44:05 #242
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_147645028
Wassen vouwen en strijken is geen probleem. Ik ben bijna altijd bij. Maar vervolgens ligt het dan de rest van de week in de manden in onze slaapkamer. Zodra ik klaar ben kan ik het niet in de kasten stoppen omdat ik bang ben dat de kinderen dan wakker worden. En dus blijft het maar liggen...
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_147645193
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

Houd er even rekening mee dat bij een tandartsenverzekering (aanvullend) je geweigerd kan worden voor de verzekeringen met een hogere vergoeding als je op het moment van afsluiten al iets hebt.
dan kun je vaak alleen de goedkoopste nemen, en die vergoed lang niet alles. Daarbij is het meestal zo dat je bij een kroon een behoorlijk deel zelf moet betalen.
Bedankt allen!

Enne oef! Wel handig om te weten. Ik kan wel zonder medische acceptatie naar een pakket met vergoeding tot 500,- Maar of dat handig is betwijfel ik. Dan lijkt het mij dat je dan dus in 1x het bedrag vergoed krijgt. Vervolgens het hele jaar niks meer, maar de premie loopt wel door.
Pfff, nog maar ff verder uitzoeken dus!
pi_147645313
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 18:33 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Wat een structuur. Hulde!!
ja he.. soms word die zondag ook wel eens een maandag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:37:57 #245
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147646714
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 18:49 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Bedankt allen!

Enne oef! Wel handig om te weten. Ik kan wel zonder medische acceptatie naar een pakket met vergoeding tot 500,- Maar of dat handig is betwijfel ik. Dan lijkt het mij dat je dan dus in 1x het bedrag vergoed krijgt. Vervolgens het hele jaar niks meer, maar de premie loopt wel door.
Pfff, nog maar ff verder uitzoeken dus!
euh, die logica snap ik niet? Je betaald over het algemeen meer premie dan je vergoedingen krijgt? En die aanvullende is dan vaak bovenop de controles, de kronen zijn extra naast controles etc.
Ik vind het logisch dat je gewoon premie betaald ook nadat de vergoedingen op zijn. Dat is de essentie van een verzekering.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_147646828
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:37 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

euh, die logica snap ik niet? Je betaald over het algemeen meer premie dan je vergoedingen krijgt? En die aanvullende is dan vaak bovenop de controles, de kronen zijn extra naast controles etc.
Ik vind het logisch dat je gewoon premie betaald ook nadat de vergoedingen op zijn. Dat is de essentie van een verzekering.
Ja, misschien leg ik het niet goed uit. Stel het is tot 500,- vergoed. En de kroon kost 500,- Dan heb je dus meteen geen vergoeding meer de rest van het jaar. Uiteraard betaal je dan wel gewoon premie. Moet je dan nog 2x voor controle, kun je dat ook nog eens zelf betalen. En dan maar hopen dat er verder niks aan de hand is.
Maar misschien zie ik het raar, kan ook. Ik probeer uiteraard voor mezelf een zo gunstig mogelijke verzekering te vinden. Ik heb het geld niet om veel bij te moeten betalen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:43:54 #247
35189 Troel
scherp en bot
pi_147646892
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:42 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ja, misschien leg ik het niet goed uit. Stel het is tot 500,- vergoed. En de kroon kost 500,- Dan heb je dus meteen geen vergoeding meer de rest van het jaar. Uiteraard betaal je dan wel gewoon premie. Moet je dan nog 2x voor controle, kun je dat ook nog eens zelf betalen. En dan maar hopen dat er verder niks aan de hand is.
Maar misschien zie ik het raar, kan ook. Ik probeer uiteraard voor mezelf een zo gunstig mogelijke verzekering te vinden. Ik heb het geld niet om veel bij te moeten betalen.
Ja, ik denk dat je het raar ziet. Als je een verzekering afsluit voor 500 euro, dan mag je daar het hele jaar over doen om de premie te betalen, maar als je 500 euro op is, is het op ja. Niets raars aan.

En ik denk dat iedereen zo gunstig mogelijk een verzekering probeert af te sluiten, ongeacht of men geld heeft of niet. Maar soms is het prioriteiten stellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_147647012
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:42 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ja, misschien leg ik het niet goed uit. Stel het is tot 500,- vergoed. En de kroon kost 500,- Dan heb je dus meteen geen vergoeding meer de rest van het jaar. Uiteraard betaal je dan wel gewoon premie. Moet je dan nog 2x voor controle, kun je dat ook nog eens zelf betalen. En dan maar hopen dat er verder niks aan de hand is.
Maar die ¤ 500 vergoeding is dan meer dan je in het hele jaar aan premie betaalt. Zou je de verzekering niet hebben dan ben je meer geld kwijt.
pi_147647035
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:43 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat je het raar ziet. Als je een verzekering afsluit voor 500 euro, dan mag je daar het hele jaar over doen om de premie te betalen, maar als je 500 euro op is, is het op ja. Niets raars aan.

En ik denk dat iedereen zo gunstig mogelijk een verzekering probeert af te sluiten, ongeacht of men geld heeft of niet. Maar soms is het prioriteiten stellen.
Ik vind dat ook niet raar, maar meer zonde ofzo. Maar ik denk dat ik het gewoon niet goed uit kan leggen.
pi_147647052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:46 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Maar die ¤ 500 vergoeding is dan meer dan je in het hele jaar aan premie betaalt. Zou je de verzekering niet hebben dan ben je meer geld kwijt.
Dat is ook zo ja!
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:49:09 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_147647118
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:47 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ik vind dat ook niet raar, maar meer zonde ofzo. Maar ik denk dat ik het gewoon niet goed uit kan leggen.
Er zijn ook verzekeringen waar je voor het hele jaar ineens kan betalen, wellicht is dat dan meer iets voor je :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_147647566
Ik zou dan het liefst een verzekering willen tot 750 euro, waardoor er dus nog genoeg vergoeding overblijft voor de ´gewone´ tandartskosten. Het probleem is dat ik niet bijvoorbeeld zo ineens zelf 200,- kan bijbetalen.
Maar misschien denk ik te moeilijk ;)

Enne dankzij de was opmerkingen ga ik nu maar eens de was opvouwen die na 2 dagen hangen vast wel droog is. :P
  dinsdag 16 december 2014 @ 21:28:24 #253
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147651617
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:59 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik zou dan het liefst een verzekering willen tot 750 euro, waardoor er dus nog genoeg vergoeding overblijft voor de ´gewone´ tandartskosten. Het probleem is dat ik niet bijvoorbeeld zo ineens zelf 200,- kan bijbetalen.
Maar misschien denk ik te moeilijk ;)

Enne dankzij de was opmerkingen ga ik nu maar eens de was opvouwen die na 2 dagen hangen vast wel droog is. :P
vaak is de vergoeding van kronen los vn de vergoeding voor controles enzo. Dus een aanvulling op de aanvulling. Dat zou je nog na kunnen kijken in de voorwaarden,
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_147653838
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:28 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

vaak is de vergoeding van kronen los vn de vergoeding voor controles enzo. Dus een aanvulling op de aanvulling. Dat zou je nog na kunnen kijken in de voorwaarden,
Tnx! morgen maar rustig verder kijken.
  woensdag 17 december 2014 @ 20:32:49 #255
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_147680971
ok, weinig leuks te vinden op tv, vind ik. Iemand tips voor op netflix??
  woensdag 17 december 2014 @ 20:39:30 #256
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147681229
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:32 schreef mikoxx het volgende:
ok, weinig leuks te vinden op tv, vind ik. Iemand tips voor op netflix??
Sherlock! of Lie to me. Die twee vind ik echt geweldig. Robin Hood...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_147681763
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:32 schreef mikoxx het volgende:
ok, weinig leuks te vinden op tv, vind ik. Iemand tips voor op netflix??
Modern family, Downton Abbey, Call the midwife, Nashville. En wat buuf zei: Sherlock!!
Met een meidenkwartet
pi_147681801
Daar ben ik weer ik heb net dit hele topic gelezen en wiet gerookt. Ik eet met kerst weer anushaar
  woensdag 17 december 2014 @ 20:59:54 #259
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_147682152
Leuk voor je. Wel goed flossen daarna, dat spul blijft zo tussen je tanden hangen :{
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_147682180
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:53 schreef b1001 het volgende:
Daar ben ik weer ik heb net dit hele topic gelezen en wiet gerookt. Ik eet met kerst weer anushaar
Gefriteerd? Of gebakken? Gekookt? Uit de wok?
pi_147682216
Netflixtip
Once Upon a time em drop dead diva
pi_147682496
Captain Hook uit Once Upon a time is echt mjammie.
  donderdag 18 december 2014 @ 07:48:45 #263
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_147696997
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:06 schreef amaranta het volgende:
Captain Hook uit Once Upon a time is echt mjammie.
Jammergenoeg vind ik die prince Charming totáál niet charming.
pi_147697146
Idd. Echt een gewone saaie suffe jongen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_147697438
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:53 schreef b1001 het volgende:
Daar ben ik weer ik heb net dit hele topic gelezen en wiet gerookt. Ik eet met kerst weer anushaar
Beter dan je moeder dr poes zoals vorig jaar, die geur hangt nog steeds om je heen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 18 december 2014 @ 17:28:37 #266
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147711119
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:06 schreef amaranta het volgende:
Captain Hook uit Once Upon a time is echt mjammie.
Agreed!! :9~
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147711502
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:32 schreef mikoxx het volgende:
ok, weinig leuks te vinden op tv, vind ik. Iemand tips voor op netflix??
Lost!
  donderdag 18 december 2014 @ 19:32:05 #268
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147714929
Oh oudste heeft met net Once upon a time laten downloaden. "Is meer appropriate dan Downton Abbey mama". Nou, daar vertrouwen we dan maar op :P
  donderdag 18 december 2014 @ 22:44:31 #269
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147724231
Ik had gehoopt op wat leuke kerstfilms op tv om wat in de stemming te komen. Helaas...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 19 december 2014 @ 09:38:51 #270
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_147733763
Ik zit thuis zonder internet dus kan niets downloaden of netflixen. Mweh ;(
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 19 december 2014 @ 09:46:53 #271
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_147733936
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:32 schreef Gaoxing het volgende:
Oh oudste heeft met net Once upon a time laten downloaden. "Is meer appropriate dan Downton Abbey mama". Nou, daar vertrouwen we dan maar op :P
i
Ik ben verliefd op kapitein haak.
Zijn fans schijnen zichzelf hookers te noemen.

En repelsteeltje heeft echt de leukste rol.
  vrijdag 19 december 2014 @ 09:48:24 #272
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_147733972
Hook is een lekker soepje ja :9
Ik vind de evil queen ook geen straf om naar te kijken. Ze past echt goed in die rol :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 19 december 2014 @ 09:51:01 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_147734026
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 december 2014 09:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hook is een lekker soepje ja :9
Ik vind de evil queen ook geen straf om naar te kijken. Ze past echt goed in die rol :)
Ja. Prachtige vrouw.
pi_147735052
Vertel eens even over once upon. Is dat per aflevering een sprookjes verhaal? Of loopt het door elkaar of... ?
Volgende week misschien eens proberen. Ee staan alleen nog zoveel andere series op mijn lijstje
Met een meidenkwartet
pi_147735999
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:36 schreef Cathmar het volgende:
Vertel eens even over once upon. Is dat per aflevering een sprookjes verhaal? Of loopt het door elkaar of... ?
Volgende week misschien eens proberen. Ee staan alleen nog zoveel andere series op mijn lijstje
Loopt in elkaar over. Worden stukjes gebruikt uit verschillende sprookjes.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator vrijdag 19 december 2014 @ 11:20:11 #276
5428 crew  miss_sly
pi_147736067
De sprookjes worden toch ook niet vertolkt? Het gaat over de sprookjesfiguren, maar niet direct de sprookjesverhalen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147736130
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:20 schreef miss_sly het volgende:
De sprookjes worden toch ook niet vertolkt? Het gaat over de sprookjesfiguren, maar niet direct de sprookjesverhalen.
Oké kijk, misverstand uit de wereld. Ik ga eens een aflevering kijken volgende week.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:30:00 #278
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147779807
Ik vind het met Kerst zo gezellig om die geurkaarsen te hebben. Niet dat ik echt veel van de geur merk als ik ze aansteek, maar het gaat ook om het idee.

Zit ik net bij Bol te kijken en zie ik toch hele rare prijzen

Deze lavendel theelichtjes kosten 19,99 voor 30 stuks 8)7 , maar gelukkig kosten de vanilla, magnolia en sugar&spice maar 6,99, hoewel de wild cranberry dan weer 12,75 kost. Ik denk dat ze bij Bol of Bolsius de weg een beetje kwijt zijn.

Gelukkig waren ze weer in de bonus bij de AH. Ik kan ze niet weerstaan :@
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_147782633
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:30 schreef livelink het volgende:
Ik vind het met Kerst zo gezellig om die geurkaarsen te hebben. Niet dat ik echt veel van de geur merk als ik ze aansteek, maar het gaat ook om het idee.

Zit ik net bij Bol te kijken en zie ik toch hele rare prijzen

Deze lavendel theelichtjes kosten 19,99 voor 30 stuks 8)7 , maar gelukkig kosten de vanilla, magnolia en sugar&spice maar 6,99, hoewel de wild cranberry dan weer 12,75 kost. Ik denk dat ze bij Bol of Bolsius de weg een beetje kwijt zijn.

Gelukkig waren ze weer in de bonus bij de AH. Ik kan ze niet weerstaan :@
Is een lampe berger niks voor je?
Of scented chips?
pi_147782963
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

Is een lampe berger niks voor je?
Of scented chips?
Lampe berger O+ Ik ben groot fan en dankzij mij mijn zussen en vader ook.
E.
pi_147784177
Ik ben nog zoekende naar een lekker geurtje.
Ik heb nu zeep (savon). Maar die is wat overheersend.
  zaterdag 20 december 2014 @ 21:20:24 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147785987
Lampe Berger kende ik niet, maar nu dus wel. Ik ga daar eens aan ruiken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 21 december 2014 @ 00:49:26 #283
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_147789756
Ik ben meer van de waxmelts van yankee candle of de soyscents van pearlmania.nl.
Hou van afwisseling :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 21 december 2014 @ 08:37:42 #284
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147793881
Er gaat een hele geurwereld voor me open. Alles wat jullie tot nog toe genoemd hebben, kende ik nog niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 december 2014 @ 08:49:56 #285
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_147793932
Ik gebruik aroma druppels in een lamp
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_147794650
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 20:26 schreef amaranta het volgende:
Ik ben nog zoekende naar een lekker geurtje.
Ik heb nu zeep (savon). Maar die is wat overheersend.
Ik heb ocean breeze en die is heel lekker vind ik, ook veel complimenten over gekregen.
Voor de kerst had ik orange de canelle gekocht maar daar ruik ik alleen maar aceton in -O-
E.
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 12:43:48 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147797591
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dit wilde ik ook zeggen :Y

Ik heb ook een kroon nodig en wilde mijn verzekering ophogen maar dat kan alleen als je een verklaring hebt van de tandarts dat het komende jaar niks groots verwacht wordt. Tja dat gaat niet lukken dus :')

Nu overgestapt naar een andere verzekering wegens zwangerschapswens. Hopelijk blijft mijn kies even normaal :X
1 dag na deze post kreeg ik kiespijn :') Moet woensdag voor een wortelkanaalbehandeling. Heb mijn aanvullende verzekering voor aankomend jaar dus maar omhoog gegooid aangezien ik woensdag een halve behandeling krijg en in het nieuwe jaar de tweede helft. Nu hopen dat ik daarmee geen gedoe krijg met mijn nieuwe verzekering (ik was al overgestapt voor ik dit wist).
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 23 december 2014 @ 08:49:03 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_147871458
Vaak krijg je 1 factuur achteraf.
  dinsdag 23 december 2014 @ 09:06:45 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147871619
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 08:49 schreef amaranta het volgende:
Vaak krijg je 1 factuur achteraf.
Met daarop de exacte behandeldata.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147871932
oh balen Majo!

Zo, de dames gaan een dagje knutselen en meiden dingen doen op de opvang. Wij gaan shoppen!
Moet nog een paar cadeautjes voor onder de kerstboom, ik wil een zwarte broek en een leuk jurkje en ik moet nog een jurkje van Tess.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 december 2014 @ 11:52:43 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147875252
Sabbies breishop heeft de 5000 likes gehaald. *O* dus een week lang 30% korting op alles!
in de haak.
  dinsdag 23 december 2014 @ 14:07:13 #292
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_147879521
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:52 schreef trui het volgende:
Sabbies breishop heeft de 5000 likes gehaald. *O* dus een week lang 30% korting op alles!
*O*

Oh, ik mag geen garen meer van mezelf kopen -O- Ik moet hobbies minderen :(
  dinsdag 23 december 2014 @ 15:02:42 #293
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147881448
de voorraad valt erg tegen, dus ik heb misschien toch te vroeg gejuicht.

[ Bericht 1% gewijzigd door trui op 23-12-2014 21:38:25 ]
in de haak.
  dinsdag 23 december 2014 @ 15:05:33 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147881510
oops, het was het verkeerde topic, zie ik nu pas. :D sorry mensen!
in de haak.
  dinsdag 23 december 2014 @ 15:48:40 #295
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_147882817
Maar ik vind het handig dat je hier postte! :Y
  dinsdag 23 december 2014 @ 16:14:08 #296
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147883560
Het is SC, dus het viel niet uit de toon, Trui.

Ben je van haken overgestapt naar breien?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 23 december 2014 @ 21:38:58 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_147895522
livelink, nee hoor, je kunt met 'breigaren' prima haken. :)
in de haak.
pi_147898220
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:07 schreef Gaoxing het volgende:
Ik moet hobbies minderen :(
Misschien moeten we bij elkaar in de leer?
Ik moet hobbies 'meerderen'..
  dinsdag 23 december 2014 @ 22:33:21 #299
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147898404
Een hobbyswap. Goed idee!

Ik zou eens wat meer aan mijn hobbies moeten doen. Of hobbies die nu (te) veel tijd vergen wat minderen. Of professionaliseren. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_147898488
Ik zou uberhaupt eens wat tijd aan mezelf moeten besteden maar het lukt gewoon niet :{
  dinsdag 23 december 2014 @ 22:40:19 #301
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_147898739
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:35 schreef lily het volgende:
Ik zou uberhaupt eens wat tijd aan mezelf moeten besteden maar het lukt gewoon niet :{
Is ook niet makkelijk om die omslag te maken. Ik ben er ook mee bezig, maar het lukt mij ook nog niet. Ach ja, je weet wat ze zeggen: bewustwording is de eerste stap :')
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')