abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 12:27:14 #1
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_424292
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 28 oktober 2000 05:32 schreef Miracle het volgende:
Acinom, ik zou het zeer op prijs stellen als jij je streamverslagen objectief zou willen houden. Een emoticon trek ik prima, maar om de zin je mening geven niet.
--------------------------------------------------------------------------------

Bullshit! Heb het nog 's nagelezen Miracle en vind dat je aan 't miereneuken bent. Overigens vind ik zelf de stream-verslagen leuker en levendiger, leesbaarder als de geest van de streamer af en toe doorklinkt. Moet vaak lachen om de toegevoegde commentaren.
Alsjeblieft niet TE objectief!
My 2p


Mijn voorstel nu is om hier de meningen van een ieder te peilen over de streamverslagen.

- is het objectief ?
- moet het zo objectief mogelijk ?
- mag er een persoonlijke noot van de streamer in voorkomen ?
- is een emo ( ) geoorloofd ?


Graag reakties !!

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_424299
Een emo kan nog.....
Laten we het verder zo objectief mogelijk houden....
Er zijn tenslotte voldoende Topics om je mening/commentaar te geven.....
pi_424302
Mijn mening:

Een streamverslag lees ik het liefst zo obejctief mogelijk. Maar een persoonlijke noot van de streamer mag er best in voorkomen.
Persoonlijk vind ij het beste voorbeeld de streamverslagen van QT. Over het algemeen zijn ze behoorlijk objectief. Is er wel een persoonlijke noot, dat zet ze/hij de opmerking cursief of in een andere kleur. Dat geeft een duidelijke scheiding van verslag en eigen mening.
Emoticons kunnen wat mij betreft wel. Het is wellicht een optie om ze tussen haakjes oid te zetten, waardoor ook duidelijk wordt dat het ook een persoonlijke noot van de streamer is.

pi_424317
Hallo!!! Zullen we gewoon even blij zijn dat er Uberhaupt mensen zijn die streamen! Want wat is het BB-Forum zonder hen? Complimenten jongens (en meiden) en doe met je streams wat jullie willen.
Ik vind het top!
Saving the world in style...at least they say....
  Moderator zaterdag 28 oktober 2000 @ 12:47:10 #5
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_424318
Het leuke van objectieve streamverslagen is dat je ze zelf kunt interpreteren.

Zelfs als je als verslaggever zo objectief mogelijk bent en daar echt heel erg je best voor doet, dan nog is het verslag gekleurd. Aleen al door de keuze van wat jij wel of niet belangrijk vindt om in je verslag te vermelden.

Wat ik in de spaarzame keren dat ik eens een tijdje verslag doe, wel merk, is dat het erg moeilijk is om nooit eens je eigen interpretatie te geven. Als je alleen maar koud als een robot mag intypen wat er gebeurt, gaat de lol van het stream-verslaan er snel af.
Zeker bij mensen als Qt en Harry, die uren en uren de streams aan het verslaan zijn, voor ons, moet je daarom denk ik zo mild mogelijk zijn in kritiek op hun werk.

Daarnaast heb je nog de overduidelijk subjectieve streamverslagen. Sommigen, ik noem ff geen namen, hebben het de afgelopen dagen gepresteerd om letterlijk om de drie zinnen iets neer te zetten in de trant van:

- Ed heeft weer eens het hoogste woord
- Wat is Ed toch een lul!
- Ed heeft het natuurlijk ook al eens meegemaakt. GAdver kan die eikel niet oprotten?!!

enz..

Tja, da's altijd jammer, als je van zo'n stream-verslaggever afhankelijk bent om op de hoogte te blijven.

Over het algemeen vind ik het niveau echter uitstekend, en is het heerlijk om 's ochtends het 'streamkrantje' door te nemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 28-10-2000 12:49]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_424410
In het begin toen Darius nog in het huis zat....streamde ik zelf ook regelmatig omdat ik toen vakantie had.
Ik walgde af en toe van Darius en stak dat in mijn verslagen niet onder stoelen of banken...ik ben hier echter wel voor op mijn vingers getikt???????
Ben benieuwd of er een moderator is die in dit topic wil reageren.....
Verder mijn complimenten aan de mensen die het zo lang vol weten te houden om deze o zo saaie groep te verslaan

[Dit bericht is gewijzigd door cos-micV op 28-10-2000 13:30]

pi_424509
quote:
Op 28 oktober 2000 12:47 schreef Gert het volgende:
Zelfs als je als verslaggever zo objectief mogelijk bent en daar echt heel erg je best voor doet, dan nog is het verslag gekleurd. Aleen al door de keuze van wat jij wel of niet belangrijk vindt om in je verslag te vermelden.
Wat ik in de spaarzame keren dat ik eens een tijdje verslag doe, wel merk, is dat het erg moeilijk is om nooit eens je eigen interpretatie te geven. Als je alleen maar koud als een robot mag intypen wat er gebeurt, gaat de lol van het stream-verslaan er snel af.
Zeker bij mensen als Qt en Harry, die uren en uren de streams aan het verslaan zijn, voor ons, moet je daarom denk ik zo mild mogelijk zijn in kritiek op hun werk.
Over het algemeen vind ik het niveau echter uitstekend, en is het heerlijk om 's ochtends het 'streamkrantje' door te nemen.
Mooi gesproken Gert!
Heb zelf paar keer gestreamd en heb daardoor veel respect gekregen voor de diehard-streamers als Qt cs. Tis hard werken.
  Admin zaterdag 28 oktober 2000 @ 14:02:45 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_424524
Ik heb het grootste respect voor de mensen die streamen!!

Ik heb het gisteren even gedaan omdat de boel even stil lag, maar ik heb bemerkt dat het verschrikkelijk moeilijk is, ik neem dus m'n petje af voor iedereen die hier aan mee werkt.


ik meen dat ik er gisteren ook wel wat smiley's aan heb toegevoegd, maar dat zal volkomen onbewust zijn geweest, omdat ik heel vaak smiley's gebruik in m'n stukjes.
Het was op geen manier bedoelt om te dissen.

Maar als ik de Tv kijk met een live verslag op de verschillende zenders krijg ik ook altijd een ander verhaal, ik denk dat iedere verslaggever wel iets van zichzelf in zijn/haar verslag stopt.

Het wordt anders als het verslag alleen maar bedoelt is om iemand af te kraken, dan ben je niet meer objectief bezig.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 14:04:41 #9
5955 Miracle
Been there, done that
pi_424532
Dit is precies wat ik bedoelde. Juist omdat mensen als QT en Harrie er zo fanatiek en op een goede manier mee bezig zijn, is het des te irritant als anderen middels korte posts tussendoor hier onder het mom van streamen de topic als podium gebruiken om mensen af te kraken.
Is overigens wel echt een uitzondering hoor, over het algemeen vind ik het klasse. Leek me echter wel handig er even op te wijzen.
Dat we blij moeten zijn dat er uberhaupt mensen streamen vind ik ook, dat we er daarom niets van mogen zeggen vind ik nou weer helemaal niet John Steed!

[Dit bericht is gewijzigd door Miracle op 28-10-2000 14:07]

Doordevil: Het is verdomme net de Kelly family die uitrust van een uitputtende tournee
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 14:59:01 #10
215 misterDre
Paint it black!
pi_424636
quote:
Op 28 oktober 2000 12:46 schreef John Steed het volgende:
Hallo!!! Zullen we gewoon even blij zijn dat er Uberhaupt mensen zijn die streamen! Want wat is het BB-Forum zonder hen? Complimenten jongens (en meiden) en doe met je streams wat jullie willen.
Ik vind het top!
Helemaal mee eens! Doe lekker zoals je het zelf wil het is vaak al saai genoeg.

Ik heb verleden jaar ook een tijdje gestreamd tot dezelfde discussie als nu opkwam toen ben ik genokt want je moet er natuurlijk wel plezier aan beleven. Als je precies wil weten wat er gebeurt is kijk dan lekker zelf!

Nogmaals complimenten aan alle streamverslaggevers!

[Dit bericht is gewijzigd door misterDre op 28-10-2000 15:01]

pi_424671
Objectieve verslagen? Kan dat dan? Misschien een beetje filosofisch misschien maar niets is toch ooit echt objectief? Wees liever duidelijk in je mening, dan weten de lezers ook vanuit welke hoek er geschreven wordt.

Als iemand die op dit moment volledig afhankelijk is van de streamverslagen ben ik heel blij met de mensen die het doen en ik geef ze een groot compliment voor het harde werk. Ik ben juist blij als er een persoonlijke mening bij staat. Het fleurt het verslag op en geeft mij extra leesplezier. Dus ga vooral zo door!

Oops...
pi_425070
Leuk topic! Hoop dat veel lezers hier hun mening gaan geven. Zat me van de week ook af te vragen hoe je het leesbaar houdt. En of er nu niet teveel van Qt zelf in de verslagen staat.

Soms is het zooo saai, of hoor je 10 keer hetzelfde verhaal. Dan is de verleiding om tussendoor commentaar te geven gewoon te groot Ook staan er opmerkingen voor de andere verslaggevers. Vaak heb ik het te druk met andere dingen om voor elk wissewasje de commentaren erbij te pakken. Een optie is natuurlijk om die dingen later te editen.

Moet vaak wel lachen om de persoonlijke noot van de diverse streamers. Vergeet zelf ook nog wel eens om eigen interpretaties schuin te zetten trouwens. Spelfouten probeer ik te beperken, maar ik kan me er niet erg druk over maken. Gelukkig lijken bijna alle Fokkers die mening te hebben Wat ik lastig vind, is de keus tussen samenvatten en citeren. Dat laatste is voor mij bijna niet te doen als er veel bewoners door elkaar kleppen. En als het geluid tussendoor wegvalt krijg je al snel onleesbare verhalen. Meestal maar een mixje dus.

Vinnut leuk om in de commentaren te zien dat de verslagen gelezen en gewaardeerd worden. Geeft je soms een zetje om door te gaan als er weinig gebeurd. Heb nu nog meer bewondering voor bv Oliebol, die hier vorig jaar prachtige stukken schreef. Als er weinig verslagen wordt, zie je de rest van het BBforum ook langzaam een beetje instorten. Daarom sluit ik me aan bij degene die schreef dat je niet al te kritisch moet kijken. Dat haalt de lol er misschien vanaf bij mensen. En hoe meer verslaggevers, hoe beter natuurlijk

Helemaal objectief lukt mij gewoon niet. Al heb ik geen voorkeur voor een bewoner en is er ook niet een persoon die ik het irritantst vind. De bewoners hebben allemaal leuke en minder leuke kanten. Als een bewoner mijn irritatiegrens bereikt, staat 't er meestal wel bij. Dan weet je dat de objectiviteit op de helling staat

Momenteel vind ik het jammer dat Ed is vertrokken. Vrees voor eeuwig durende breisessies, klaverjasavonden en stemmetjes van de diverse handpoppen. Ik kijk het voorlopig nog ff aan. Als er niet iets verandert in de groep, denk ik dat ik (net als vorig jaar) voortijdig afhaak. Dat de bewoners zo braaf 'de regels' volgen, is wel te begrijpen. Het maakt het echter ook erg saai. Maar ja, dat is weer een hele andere discussie

Om weer ontopic te komen, voor mij zijn de streamverslagen hier over het algemeen best duidelijk. En die prachtige plaatjes erbij maakten het weer af vandaag!

*Qt sluit af met een voor alle dames en heren verslaggevers

Sometimes, to be silent is to be most eloquent
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 21:00:43 #13
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_425395
Heerlijk vind ik het om verslagen te lezen met wat opmerkingen van de schrijver erbij.

Kheb ook alle bewondering voor de streamers die de hele nacht maar zitten te luisteren en te typen.

Ik kan me voorstellen als de schrijver constant jouw favoriet zit af te kraken dat het dan niet zo leuk lezen is. Mijn favoriet @ is er nu helaas uit, dus iedereen mag afgekraakt worden.

Alle streamers, vreselijk bedankt, vooral de laatste dagen heb ik genoten van de verslagen.

eurobilltracker.com
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 21:16:34 #14
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_425492
Het praten over het niet trekken van de mening om de zin is nog minder de bedoeling, want daar is het commentaren op de streamverslagen topic voor. Zelf doe ik het ook zo min mogelijk, gewoon af en toe is juist goed anders is het gewoon saai om te lezen, als je het echt 100% goed wil horen/weten moet je zo'n kassie van casema/mrzap nemen
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_425807
ik probeer over het algemeen zo objectief mogelijk te zijn, en ik heb mijn bijdragen er op nagelezen, en het valt me op dat ik gister inderdaad een keer subjectief ben geweest t.a.v. Ed, met dat ge-orakel van hem. Mijn excuses.
Ik ergerde me echt zo erg, dat mijn objectiviteit inderdaad ver te zoeken was. Ik heb bij de weg nog niet kunnen ontdekken hoe ik cursief in kan voeren, dus over het algemeen los ik het op door af en toe iets redactioneels toe te voegen met het woordje "red."
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 22:35:28 #16
5886 LionHeart
lid van BBAnonymous
pi_425820
cursief : [ i]tekst[ /i]

en dan zonder de spaties.

pi_425854
Nou Acinom zoooo erg is die subjectiviteit nou ook weer niet, (wat mij betreft)

En cursief doe je dus zo: [ i]tekst[ /i]
( zonder de spatie na de [ voor meer info zie het feedback forum )

[Dit bericht is gewijzigd door Num op 28-10-2000 22:45]

  maandag 30 oktober 2000 @ 13:15:04 #18
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_428384
Mijn mening ;

Over het algemeen hebben we een aardig beeld van hoe een BB-dag verloopt.
Complimenten voor ons zelf !

Iedere stremer heeft zijn / haar stijl, en dat moet zo blijven vind ik.
Dat de meesten hun eigen oordeel over een situatie ergens verwoorden is niet erg.
Het moet leuk blijven om dit te blijven doen !
Wel zou ik het waarderen als het dan d.m.v. een cursief / rood / emo-teken duidelijk wordt gemaakt, zodat we hier enigszins kunnen lezen wat er objectief plaats heeft gevonden.
B.v. : R. vindt D. een trut
of, R. vindt D. een trut

Verdere commentaren of een mening over een bewoner kunnen in betreffende topics.
Teveel 'extra' info. maakt het snel maar serieus lezen van de verslagen er voor mij niet leuker op.

Door omstandigheden heb ik momenteel de tijd en de 'drive' om mezelf zo goed als mogelijk te informeren over BB2, en wil dit delen met de andere enthousiaste mensen hier. Ook met het idee om met het beschrijven van feiten en situaties andere topics te voeden.


Harry

Het komt goed.... En anders maar niet.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 01:28:30 #19
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_430434
Niques ?
Het komt goed.... En anders maar niet.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 01:49:24 #20
4972 Niques
*** aka Qty ***
pi_430448
quote:
Op 31 oktober 2000 01:28 schreef Harry het volgende:
Niques ?

Ja Harry


I'm back

Ik heb op dit moment niet echt de fut om serieus in dit topic te reageren. Ik ben ook nog niet "bijgelezen" na een weekend afwezig zijn op het forum. Zodra ik tijd heb zal ik mijn visie spuien!!

Niques

*** Denk verkeerd, als je dat wilt. Maar denk in elk geval zelf!! ***
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 09:44:36 #21
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_430711
Ok, even mijn mening dan...

Het spreekt voor zich dat de streamverslagen wel dát moeten zijn, nl: Verslagen van hetgeen er zich op de steams afspeelt. Lange overdenkingen van de streamer over een persoon of een situatie horen daar dus niet thuis, maar die heb ik er ook nog nooit gelezen.
Het is m.i. juist essentieel dat er af en toe opmerkingen van de streamer tussendoor staan, omdat soms uit het pure verslag van gesprekken de sfeer waarin het gezegd wordt niet helemaal duidelijk wordt. Dus opmerkingen als b.v. Volgens mij is Hieke helemaal niet blij of Desiree zit nu wel heel erg te zeuren en Ferdi kijkt ongeïnteresseerd, voegen juist iets toe aan een goed streamverslag. En buiten dat maakt het het geheel ook nog een stuk vermakelijker om te lezen. Goed toch?

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 22:37:24 #22
4972 Niques
*** aka Qty ***
pi_433450
quote:
Op 31 oktober 2000 01:28 schreef Harry het volgende:
Niques ?

Jaahaa


Een streamverslag lees ik het liefst met zo min mogelijk tierelantijntjes erin. Toch zijn in sommige gevallen de emo's en opmerkingen van de streamer himself nodig om een goed beeld te kunnen vormen van de gebeurtenissen in het huis. Deze zie ik het liefst cursief geschreven (of tussen haakjes; red.), zodat je ze er wel uit kunt filteren. Om de haverklap een opmerking geven vind ik niet nodig, dat moet bijzaak blijven.

Soms gaat alles in zo'n rap-tempo, zodat het moeilijk wordt om de streams zo compleet mogelijk te verslaan. Dit vind ik heel jammer, maar hier ontkom je niet aan. Gelukkig vullen de andere streamers het dan aan, zodat er toch een duidelijk beeld van de gebeurtenissen ontstaat.

De meeste verslagen lezen lekker weg, zodat je weer snel op de hoogte bent van het BB-gebeuren. Helaas heb ik de laatste tijd weinig tijd om mijn bijdrage te leveren bij het streamen. Ik vind het altijd wel prettig om te weten dat je niet alleen zit te streamen. Vooral als het tempo hoog ligt, want dat is het heel vermoeiend om alles (zo compleet moglijk) te verslaan.

Niques

*** Denk verkeerd, als je dat wilt. Maar denk in elk geval zelf!! ***
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 22:50:46 #23
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_433491
Als ik zie dat het heel lang stilvalt met streamen en ik heb niets te doen zal ik nog weleens streamen, maar ben niet van plan elke keer cursief een klein opmerkinkje te plaatsen, meestal is het wel duidelijk wat een interpetatie van een streamer is. Wat in commentaren op de streamverslagen kan wordt daar altijd al netjes in gezet btw.

En zoals al eerder is gezegt wees blij dat er gestreamed wordt.

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 22:52:20 #24
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_433497
Ik ben erg blij met wat voor streamverslag dan ook. Ik lees ze hier en ook op een ander forum, kijk zelf regelmatig de streams en je hebt de uizendingen op de TV. Alles bijelkaar kan je dan toch een redelijk beeld krijgen van hoe een situatie nu werkelijk verliep. Zo kan je je eigen mening vormen en kan je de tussenopmerkingen van de streamers laten voor wat ze zijn.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 23:12:55 #25
4972 Niques
*** aka Qty ***
pi_433550
quote:
Op 31 oktober 2000 22:50 schreef Machiel het volgende:
Als ik zie dat het heel lang stilvalt met streamen en ik heb niets te doen zal ik nog weleens streamen, maar ben niet van plan elke keer cursief een klein opmerkinkje te plaatsen, meestal is het wel duidelijk wat een interpetatie van een streamer is. Wat in commentaren op de streamverslagen kan wordt daar altijd al netjes in gezet btw.

En zoals al eerder is gezegt wees blij dat er gestreamed wordt.


Tuurlijk zijn we blij dat er gestreamt wordt!! Mijn waardering is dan ook erg hoog!! Hardstikke fijn ook dat je gaat streamen als het even stil ligt. Het komt misschien een beetje streng over (mijn texie), maar zo is het zeker niet bedoelt
Ik heb zo ie zo nog geen verslagen gezien waar ik me aan erger ofzo. Het verslag waardoor dit topic is aangezwengelt heb ik ook gemist. Misschien was het beter geweest als ik dat eerst had doorgelezen, dan was ik beter op de hoogte geweest

* Niques geeft iedere streamer een dikke

*** Denk verkeerd, als je dat wilt. Maar denk in elk geval zelf!! ***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')