abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_147294189
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:51 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je iets anders met ego dan ik ermee zou aanduiden :P
Yup
pi_147294246
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar geef eens een voorbeeld (in Nederland) wat duidelijk laat zien dat de gemiddelde mens zich laat leiden door die primitiviteit?
Zowel op macro- als op microniveau. Heel veel voorbeelden, veel teveel om op te noemen. Een klein voorbeeldje van vandaag, ik steek te fiets over op een kruispunt, een jong meisje op een bromfiets die meer met iets anders dan met het verkeer bezig is (met haar telefoontje aan het spelen) probeert mij in te halen terwijl er een tegenligger in. Het meisjes moet op de rem omdat zij dit te laat in de gaten heeft en ze begint tegen mij te schelden. Zelf, ook gehinderd door dit primitieve deel van ons mensen (dat geldt voor bijna iedereen van ons), erger me vervolgens aan haar. Allemaal onnodig ego. Een simpel voorbeeldje ter illustratie.

quote:
Ik bedoel, het is waar hoor , het is immers wetenschappelijk bewezen.
Wat is bewezen is dat onze motivatie en instincten in het deel van het brein zitten wat het meest primitief is, wat nauwelijks ontwikkeld is en wat niet superieur is in vergelijking met die van andere diersoorten. De mens onderscheidt zich doordat de neocortex meer ontwikkeld is, dat deel zorgt voor de ratio, niet voor motivatie, instinct en emotie en zo.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147294338
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:51 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je iets anders met ego dan ik ermee zou aanduiden :P
Het is niet goed te duiden zonder pagina's vol te schrijven dus noem ik het maar ego waar in bepaalde kringen precies dat mee wordt bedoeld wat ik er nu mee bedoel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147294340
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zowel op macro- als op microniveau. Heel veel voorbeelden, veel teveel om op te noemen. Een klein voorbeeldje van vandaag, ik steek te fiets over op een kruispunt, een jong meisje op een bromfiets die meer met iets anders dan met het verkeer bezig is (met haar telefoontje aan het spelen) probeert mij in te halen terwijl er een tegenligger in. Het meisjes moet op de rem omdat zij dit te laat in de gaten heeft en ze begint tegen mij te schelden. Zelf, ook gehinderd door dit primitieve deel van ons mensen (dat geldt voor bijna iedereen van ons), erger me vervolgens aan haar. Allemaal onnodig ego. Een simpel voorbeeldje ter illustratie.

[..]

Wat is bewezen is dat onze motivatie en instincten in het deel van het brein zitten wat het meest primitief is, wat nauwelijks ontwikkeld is en wat niet superieur is in vergelijking met die van andere diersoorten. De mens onderscheidt zich doordat de neocortex meer ontwikkeld is, dat deel zorgt voor de ratio, niet voor motivatie, instinct en emotie en zo.
Gewoon een Tokkie-meid dus.
pi_147294445
Ik ben persoonlijk iemand die wel oprecht na gaat denken , zeker als het om belangrijke beslissingen gaat. Maar ik vind overrationalisaties ook "gevaarlijk", dan kun je namelijk niet meer genieten van het leven.

Moet je je voorstellen dat je bij alles moet nadenken in het leven.
pi_147294823
Gewoon alles doen zonder na te denken, yolo-stijl.
pi_147295536
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 23:05 schreef Mitsu het volgende:
Gewoon alles doen zonder na te denken, yolo-stijl.
In mijn geval is het dan yolod: you only live one day.
pi_147295978
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 23:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In mijn geval is het dan yolod: you only live one day.
Eigenlijk was ik gewoon sarcastisch.
pi_147296006
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 23:33 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Eigenlijk was ik gewoon sarcastisch.
En eigenlijk speelde ik daar slechts op in.
  donderdag 4 december 2014 @ 23:40:24 #135
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_147296213
Kan iemand even een plaatje van een stokstaartje posten wanneer het weer over interessante onderwerpen gaat?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_147297062
Deze week was ik in Assen en daar zag ik ze weer, die primitieve mensen. In de Action. Simpele mensen met van die klassieke Drentse koppen, maar met uitdrukkingsloze ogen. Ik liep daar rond en probeerde die mensen te begrijpen, op dezelfde manier als dat ik me probeer te verdiepen in het geestelijk leven van dieren. Want als taal niet je eerste vervoermiddel is om je te uiten, omdat het je gewoon niet gegeven is om een zinnetje te zeggen, dan beweeg je je op een heel andere manier door de wereld dan wij. En dan zit ik even later bij dat clubje in het Concertgebouw moeilijke dingen over Mahler te leren en dan denk ik, denkend aan wat ik een paar uur daarvoor had gezien: iedereen noemt zich ook maar mens tegenwoordig.
pi_147297110
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:01 schreef Anoonumos het volgende:
Deze week was ik in Assen en daar zag ik ze weer, die primitieve mensen. In de Action. Simpele mensen met van die klassieke Drentse koppen, maar met uitdrukkingsloze ogen. Ik liep daar rond en probeerde die mensen te begrijpen, op dezelfde manier als dat ik me probeer te verdiepen in het geestelijk leven van dieren. Want als taal niet je eerste vervoermiddel is om je te uiten, omdat het je gewoon niet gegeven is om een zinnetje te zeggen, dan beweeg je je op een heel andere manier door de wereld dan wij. En dan zit ik even later bij dat clubje in het Concertgebouw moeilijke dingen over Mahler te leren en dan denk ik, denkend aan wat ik een paar uur daarvoor had gezien: iedereen noemt zich ook maar mens tegenwoordig.
_O-
pi_147297176
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:01 schreef Anoonumos het volgende:
Deze week was ik in Assen en daar zag ik ze weer, die primitieve mensen. In de Action. Simpele mensen met van die klassieke Drentse koppen, maar met uitdrukkingsloze ogen. Ik liep daar rond en probeerde die mensen te begrijpen, op dezelfde manier als dat ik me probeer te verdiepen in het geestelijk leven van dieren. Want als taal niet je eerste vervoermiddel is om je te uiten, omdat het je gewoon niet gegeven is om een zinnetje te zeggen, dan beweeg je je op een heel andere manier door de wereld dan wij. En dan zit ik even later bij dat clubje in het Concertgebouw moeilijke dingen over Mahler te leren en dan denk ik, denkend aan wat ik een paar uur daarvoor had gezien: iedereen noemt zich ook maar mens tegenwoordig.
Hehehe :D
pi_147297203
"uitdrukkingsloze ogen", dat zouden zomaar eens bèta's kunnen zijn.
pi_147297247
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:01 schreef Anoonumos het volgende:
Deze week was ik in Assen en daar zag ik ze weer, die primitieve mensen. In de Action. Simpele mensen met van die klassieke Drentse koppen, maar met uitdrukkingsloze ogen. Ik liep daar rond en probeerde die mensen te begrijpen, op dezelfde manier als dat ik me probeer te verdiepen in het geestelijk leven van dieren. Want als taal niet je eerste vervoermiddel is om je te uiten, omdat het je gewoon niet gegeven is om een zinnetje te zeggen, dan beweeg je je op een heel andere manier door de wereld dan wij. En dan zit ik even later bij dat clubje in het Concertgebouw moeilijke dingen over Mahler te leren en dan denk ik, denkend aan wat ik een paar uur daarvoor had gezien: iedereen noemt zich ook maar mens tegenwoordig.
Ik ken mensen die met lof geslaagd zijn voor een universitaire opleiding die veel primitiever zijn dan de modale timmerman of lasser. Het heeft weinig of niets met intelligentie te maken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 5 december 2014 @ 00:34:18 #141
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_147297988
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ken mensen die met lof geslaagd zijn voor een universitaire opleiding die veel primitiever zijn dan de modale timmerman of lasser. Het heeft weinig of niets met intelligentie te maken.
Gast _O-
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_147298056
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:34 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Gast _O-
Ja, het is een open deur maar blijkbaar was dat het voor hem niet gezien zijn argumentum ad ridilicum waarbij hij iets gebruikte wat in strijd was met waar ik het over had.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 5 december 2014 @ 00:37:56 #143
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_147298071
LOTR op TV _O_
pi_147298086
Bram, ik heb medelijden met je man.
  vrijdag 5 december 2014 @ 00:39:43 #145
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_147298105
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, het is een open deur maar blijkbaar was dat het voor hem niet gezien zijn argumentum ad ridilicum waarbij hij iets gebruikte wat in strijd was met waar ik het over had.
Verdorie. Jij bent een troll hè? _O- Wij lopen hier gewoon al maanden met open ogen in :D Buup, ben jij het?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_147298118
Ik weet nou even niet wie ik nog serieus moet nemen in dit topic? Sommige meningen zijn vrij apart.
pi_147298133
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:40 schreef Mitsu het volgende:
Ik weet nou even niet wie ik nog serieus moet nemen in dit topic? Sommige meningen zijn vrij apart.
neem je zelf sireus.
pi_147298153
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:41 schreef tailfox het volgende:

[..]

neem je zelf sireus.
Dat al helemaal niet.
pi_147298155
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 december 2014 00:39 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Verdorie. Jij bent een troll hè? _O- Wij lopen hier gewoon al maanden met open ogen in :D Buup, ben jij het?
Al die lange verhalen? Dan is het de ijverigste troll die ik ooit heb gezien _O-
  vrijdag 5 december 2014 @ 00:42:59 #150
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_147298157
Die anonieme trollt, dat is duidelijk, maar van Bram weet ik het nu niet meer :D
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')