abonnement Unibet Coolblue
pi_153647751
Vandaag een nieuw boek gekocht:



Er staan echt super leuke,duidelijke patronen in!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_153768091
Heb net te horen gekregen dat er eindelijk plaats is bij de naailes waar ik me heb opgegeven.
In september (duurt lang) ga ik starten, ben heel erg benieuwd!!!

Nu nog een naaimachine gaan zoeken.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 12:07:49 #278
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_153771135
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:38 schreef Koningin het volgende:
Heb net te horen gekregen dat er eindelijk plaats is bij de naailes waar ik me heb opgegeven.
In september (duurt lang) ga ik starten, ben heel erg benieuwd!!!

Nu nog een naaimachine gaan zoeken.
Een tip als je budget niet heel hoog is, ga voor een oude mechanische machine. Heb je meer en langer plezier van dan een nieuwe in dezelfde prijsklasse.
Er zit vast een dealer in de buurt die ook occasions heeft staan, ga erheen en lekker veel machines uitproberen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  woensdag 1 juli 2015 @ 22:46:23 #279
446119 madebyhelga
Hobby naaister
pi_153990320
ik heb zelf in maart een Husqvarna gekocht... ;) ben zelf ook net begonnen... ben er erg blij mee :)
pi_153999508
Ik wil toch over naar een elektronische machine. Van de week even langs een winkel geweest, en de prijzen vielen me erg mee.Van wat ik tot nu toe gezien heb, lijkt een Pfaff Smarter 260c me interessant, of (een prijsklasse duurder) de Pfaff passport 2.0. Heeft iemand hier ervaring met een van die machines? Of met een andere elektronische? Wat zijn dingen om op te letten?
pi_154441189
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dank voor het meedenken. 195 steken vond ik zelf dus ook wel erg veel van het goede. Ik vind vooral de krachtige motor van de mechanische een pre. Ik heb nu een tweedehands, maar daar zit ik zo mee te klooien dat ik nu liever een hele nieuwe koop (tja, zit in mijn hoofd, dat weet ik ook wel...). Ik vind het op zich niet erg om het geld uit te geven, maar er is zo veel keus in het prijssegment ¤500-700 dat ik er keuzestress van krijg :P. Het is ook niet altijd heel duidelijk waar het verschil in zit.
In mijn zoektocht naar een naaimachine stuitte ik op deze post. Ik zoek in hetzelfde prijssegment en denk erover om de Pfaff Ambition 1.0 aan te schaffen, maar nu ben ik wel benieuwd welke machine jij uiteindelijk hebt gekozen.
pi_154441964
Ik heb inmiddels de pfaff passport 2.0 gekocht, en ben er helemaal gelukkig mee. Werkt zoveel fijner dan mijn oude! Toen ik terugging naar de winkel, was de uitverkoop net begonnen, kreeg er 100 euro korting op. Toen was ik om. En mijn oude heb ik via marktplaats voor 50 euro verpatst, dus dat was ook wel fijn.
pi_154442174
ambition 1.0 heb ik ook bij staan kwijlen. maar nog iets aan de dure kant :(
als ik een nieuwe naaimachine koop wil ik graag iets met een lettertype. dan kom ik helaas al snel in een duurdere prijsklasse dan ik voor ogen had.

leendingetje bevalt prima maar blijft wel leen en zal toch een keer een eigen moeten kopen.
pi_154445202
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 17:37 schreef Bladergroen het volgende:

[..]

In mijn zoektocht naar een naaimachine stuitte ik op deze post. Ik zoek in hetzelfde prijssegment en denk erover om de Pfaff Ambition 1.0 aan te schaffen, maar nu ben ik wel benieuwd welke machine jij uiteindelijk hebt gekozen.
Ha! Ik ben uiteindelijk, na heeeel lang wikken en wegen voor de Pfaff select 3.2 gegaan. En het is liefde!! Het enige dat ik wel eens mis is het kleine beetje gemak van een elektrische (automatische steekbreedte bij een bepaalde stand, draadinsteker, geen gefrot met onderdraad ophalen) maar hij loopt als een zonnetje. En IDT-systeem is echt wel heel handig. Door komst van baby 2.0 naai ik momenteel veel te weinig, dus veel steken heb ik nog niet uitgeprobeerd. Maar elke keer verbaas ik me erover hoe ontzettend soepel hij naait. Elke cent waard!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154445304
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 18:13 schreef Bleie het volgende:
Ik heb inmiddels de pfaff passport 2.0 gekocht, en ben er helemaal gelukkig mee. Werkt zoveel fijner dan mijn oude! Toen ik terugging naar de winkel, was de uitverkoop net begonnen, kreeg er 100 euro korting op. Toen was ik om. En mijn oude heb ik via marktplaats voor 50 euro verpatst, dus dat was ook wel fijn.
Fijn als zo'n aankoop dan ook goed bevalt! En een mooie deal met korting + geld van de oude. Dat scenario lijkt mij ook wel wat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 18:23 schreef Elleska het volgende:
ambition 1.0 heb ik ook bij staan kwijlen. maar nog iets aan de dure kant :(
als ik een nieuwe naaimachine koop wil ik graag iets met een lettertype. dan kom ik helaas al snel in een duurdere prijsklasse dan ik voor ogen had.

leendingetje bevalt prima maar blijft wel leen en zal toch een keer een eigen moeten kopen.
Ik vind hem ook wel duur, maar dat display vind ik geweldig, de 3 ledlampjes geven precies de juiste verlichting en de grootte van het werkblad vond ik ideaal. Het naait ook soepel een paar lagen weg. Wat me nog tegenhoudt zijn die 130 steeksoorten. Daar moet ik ook voor betalen, terwijl ik de meeste vermoedelijk niet ga gebruiken.
pi_154445775
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ha! Ik ben uiteindelijk, na heeeel lang wikken en wegen voor de Pfaff select 3.2 gegaan. En het is liefde!! Het enige dat ik wel eens mis is het kleine beetje gemak van een elektrische (automatische steekbreedte bij een bepaalde stand, draadinsteker, geen gefrot met onderdraad ophalen) maar hij loopt als een zonnetje. En IDT-systeem is echt wel heel handig. Door komst van baby 2.0 naai ik momenteel veel te weinig, dus veel steken heb ik nog niet uitgeprobeerd. Maar elke keer verbaas ik me erover hoe ontzettend soepel hij naait. Elke cent waard!
Dank voor je reactie!
Die select 3.2. is zo te zien eigenlijk de mechanische versie. Die zou ook voor mij vermoedelijk prima voldoen. Maar de begeerte naar het luxe schermpje neemt de overhand :@
Dus dat IDT-systeem is echt een toegevoegde waarde? Ik heb dat al vaker gelezen. De proefnaailapjestest was te korstondig om daarover echt een idee te vormen.
Maar ook hier: leuk dat het gelukt is en dat je geniet van je aankoop!
pi_154446311
al die steken ga ik ook niet gebruiken dus best wel zonde ja.
ik heb nu alleen basis steken en daar red ik me prima mee. enige steek die ik dan mis zijn letters om iets te personaliseren, dat is met de hand best een rotklusje. lijkt me in de toekomst ook handig voor naamlabels in bijvoorbeeld gymkleding. dat kan je natuurlijk mooie naamlabels bestellen, maar een simpel lettertype op de naaimachine doet de truc ook.

groot werkblad is idd fijn. maar er zijn ook merken waar een groter werkblad opgeklikt kan worden. zoals de husqvarna classic die ik nu leen.
IDT-systeem hoor ik ook goede dingen over ja. heb nu soms met meerdere lagen dat de bovenstof niet gelijk loopt met de onderstof, ondanks het vele spelden. er zijn ook andere merken waar je een (dure!)losse boventransporter bij kan kopen maar of dat nu hetzelfde werkt??

electronisch heeft ook meerdere voordelen ten opzichte van mechanisch. lees vaak dat mensen die zijn overgegaan niet terug willen naar mechanisch.
pi_154447580
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 20:49 schreef Elleska het volgende:
electronisch heeft ook meerdere voordelen ten opzichte van mechanisch. lees vaak dat mensen die zijn overgegaan niet terug willen naar mechanisch.
Check! (En ik heb het ding dus pas een week!) In dezelfde prijsklasse hebben mechanische wel vaak een sterkere motor geloof ik, maar omdat ik vooral kleding maak met vrij dunne stoffen (weinig denim, bijvoorbeeld), vind ik dat minder belangrijk. Als je vaak dikke quilts of leren tassen of zo maakt, kan ik me voorstellen dat je meer power wilt.

IDT vind ik ook fijn, ja. Stoffen blijven veel netter op elkaar liggen.


Oh, en ik maakte gisteren dit jurkje voor mijn dochter. (boeh, tinypic draait mijn foto - hij staat echt goed op mijn laptop).
pi_154458168
Mechanische heb ik idd vooral gekozen vanwege de power. Ik vond dat ik teveel moest inleveren en de elektrische van mijn naailes kon dikkere stoffen niet goed genoeg aan. IDT is voor dikke stoffen en meerdere lagen ideaal!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_154463079
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 10:35 schreef Phaidra het volgende:
Mechanische heb ik idd vooral gekozen vanwege de power. Ik vond dat ik teveel moest inleveren en de elektrische van mijn naailes kon dikkere stoffen niet goed genoeg aan. IDT is voor dikke stoffen en meerdere lagen ideaal!
Deze info neem ik mee, dank je!
Ik vind power wel heel belangrijk. Mijn huidige machine heeft altijd een duw nodig bij een dubbele zoom. En dan maar hopen dat de naald niet breekt.
Die naailesmachine die minder goed presteert, is dat ook een Pfaff?
pi_154483918
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 14:30 schreef Bladergroen het volgende:

[..]

Deze info neem ik mee, dank je!
Ik vind power wel heel belangrijk. Mijn huidige machine heeft altijd een duw nodig bij een dubbele zoom. En dan maar hopen dat de naald niet breekt.
Die naailesmachine die minder goed presteert, is dat ook een Pfaff?
Nee, dat is een brother. Maar het vermogen van de elektrische machines was redelijk vergelijkbaar, ik herinner me dat het echt een enorm verschil was met een mechanische.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 20 juli 2015 @ 13:04:39 #293
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_154484958
Ik heb zowel een mechanische als een computergestuurde staan :@ Allebei van Husqvarna dus voetjes zijn wisselbaar. De mechanische stikt sneller en is motorisch sterker, zelfs nog sterker dan de hele dure Bernina machine van mijn moeder. Dus voor hele zware projecten gebruiken wij het liefst de mechanische.
Het fijnste werken vind ik toch wel mijn computergestuurde, omdat ik de naaldpositie kan verstellen, de naald beneden kan laten stoppen en hij heerlijk gaat piepen als er teveel druk komt op de naald. Het is toch iets preciezer werken. Toch merk ik qua het dagelijkse naaiwerk weinig verschil in de sterkte van de machine. Ook voor knoopsgaten is een computergestuurde makkelijker. Al hebben sommige mechanische ook een 1-stapsknoopsgat.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_154487021
wat noem je dan hele zware projecten?
mijn leen husqvarna heeft idd genoeg power, soms wel iets te. even 2 steken willen naaien (omdat ik te vroeg ben gestopt) gaat niet, dat moet dan met het handwiel. zo zijn er vast nog wel meer dingen maar daar kom ik vast pas achter wanneer ik een computergestuurde zou hebben.
  maandag 20 juli 2015 @ 14:32:29 #295
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_154487269
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 14:22 schreef Elleska het volgende:
wat noem je dan hele zware projecten?
mijn leen husqvarna heeft idd genoeg power, soms wel iets te. even 2 steken willen naaien (omdat ik te vroeg ben gestopt) gaat niet, dat moet dan met het handwiel. zo zijn er vast nog wel meer dingen maar daar kom ik vast pas achter wanneer ik een computergestuurde zou hebben.
Mijn computergestuurde pakt wel 3 of 4 lagen spijkerstof, rustig naaien en goed opletten eventueel werken met nivileerstukje etc. Mijn mechanische trekt het veel makkelijker. Maar mijn mechanische pakt ook dikke meubelstof. Je merkt toch wel dat de mechanische er met iets meer kracht de naald in de stof steekt. Mijn computergestuurde gaat iets voorzichtiger.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_154487694
valt me nog mee. dat zal bij mij niet vaak voorkomen.
pi_154490520
Vanaf volgende week bij de Lidl:

http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=14912


Een singer van ¤100,-
Is dat wat?
pi_154490642
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:40 schreef Koningin het volgende:
Vanaf volgende week bij de Lidl:

http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=14912

[ afbeelding ]
Een singer van ¤100,-
Is dat wat?
Heb bijna dezelfde, hij is denk ik niet heel krachtig, maar prima om op te beginnen. Misschien kan je naar de kringloop/naaiwinkel om te orienteren voordat je naar de lidl gaat want zo'n oude mechanische is dan mss beter ook?
  maandag 20 juli 2015 @ 17:52:45 #299
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_154492579
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:40 schreef Koningin het volgende:
Vanaf volgende week bij de Lidl:

http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=14912

[ afbeelding ]
Een singer van ¤100,-
Is dat wat?
Voor dat geld zou ik een oude mechanische machine aanschaffen. Heb je veel meer plezier van!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_154493787
Het loont denk ik wel de moeite om te kijken naar die gaatjes/drukkertjestang voor 3,99 die is 18¤ ofzo van prym. (Als ie een beetje universeel is tenminste)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')