Whoeps, hoog tijd voor een update. Na de verhuizing is het even wat rustiger geworden en met een paar dagen bijkomen rond kerst, schoot eea. wat minder hard op. Maar we gaan ondertussen gestaag verder. De badkamer is nagenoeg af. Enkel nog het plafond sausen en wat houtwerk verven. De woonkamer is voor de helft ingericht bij de verhuizing en er stond zelfs een kerstboom

Om onder de vloer te kunnen komen is een kruipluik in het parket gemaakt en een begin gemaakt met een 'tunnel' graven naar de andere kant van de kamer. Er staat alleen nog een muurtje in de weg, waar ik nog een gat uit moet bikken tussen twee balken om verder te komen. Aan de andere kant hoop ik een vochtprobleem op de overgang naar de aanbouw te kunnen verhelpen en de vloerverwarming van de de keuken te kunnen 'onderscheppen' voor een regelklep.
De slaapkamer is fors gestript en voorzien van een nieuwe en geisoleerde voorzetwand onder de schuine kap, een nieuwe radiator voor de muur, ipv. erin.. en nieuwe inbouwkasten. Momenteel ligt de vloer open. Er kraakte een deel en bij het oplossen daarvan kwam ik de electraleidingen naar de meterkast tegen welke recht onder de slaapkamer zit. Dit geeft de mogelijkheid wat slordigheden op te lossen, dus hier eerst maar mee verder voordat er een nieuwe vloer in de slaapkamer komt.
Ook is er een EvoHome thermostaat geplaatst en zijn diverse radiatoren hiervoor omgeklust naar thermostaatkranen. Leuk klusje met hier en daar wat uitdagingen qua ruimte - maar in 1x waterdicht en het systeem goed draaiende. Wel moeten de vloerverwarmingen nog van een elektrisch ventiel voorzien worden.
De werkkamer wordt nu gebruikt voor gereedschap en verfopslag, maar moet later ook nog op de schop aan 1 kant. De leidingen lopen daar als 1 pakket ongeisoleerd door de muur, dus koud water komt dankzij de verwarmingsbuizen lauw uit de kraan... *zucht*.
In de keuken zijn ondertussen de koelkast en oven vervangen. De koelkast was redelijk versleten en verspilde wat onnodige energie en de oven was ook hoog nodig aan vervanging toe. Nu nog op zoek naar een jonggebruikte Miele vaatwasser mét besteklade. De huidige heeft een mandje en dat kan écht niet, aldus mijn vriendin

Plan voor de komende tijd: elektrisch fixen tussen meterkast en bovenverdieping, nieuwe vloer in slaapkamer, overloop en hal beneden. Beneden is een steenkoude beton-op-zand vloer, dus hier gaat folie op, 2cm XPS blauwplaat als isolatie, ondervloer en laminaat op. Hopelijk is dat iets warmer aan de voeten

Met de nieuwe vloer op z'n plaats kunnen de deuren van de inbouwkast geplaatst worden en is het op de slaapkamer alleen nog schilderen. Daarna de garage isoleren, gereedschap daar naar toe verhuizen en dan is de werkkamer aan de beurt

Foto's!
Badkamer:
Kruipluik zagen (komt met nette afwerking onder de eettafel):
Slaapkamer na strippen oude voorzetwand en inbouwkast:
Nieuwe voorzetwand maken:
Isoleren natuurlijk (met extra alufolie daar waar de radiator komt):
En na flink wat klussen met MDF. Nog niet klaar, maar begint er op te lijken.:
Vloer eruit en open (gat zat er al...):
Leidingellende in de werkkamer:
Afijn, hoef mij nog niet te vervelen..

Meer plaatjes met bijschrift op
Flickr.
PS: Ik probeer deze update al een dag te plaatsen, maar krijg steeds het volgende:
"FOK!forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen nog een keer.
(2006)"
Is hier iets over bekend? Na een korte tekst-only post en editten lukt het wel.