abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_147390372
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
[..]

En als dit niet werkt moet je je adblocker uitzetten voor FOK! ;)
Werkt ondertussen, geen idee waar het in zat. Maar bedankt voor de tips.
pi_147390619
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
En als dit niet werkt moet je je adblocker uitzetten voor FOK! ;)
Ow ja, dat kan ook nog _O-
pi_147594630
Oh, for f*ck sake... #teundebeun

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer positief: De afgelopen dagen lekker opgeschoten en zowaar een slaapkamer (de logeerkamer) ver genoeg weten af te ronden om er komend weekend te gaan wonen! Met een beetje mazzel is dan ook de badkamer ver genoeg af om te kunnen douchen en de woonkamer hoeven alleen nog maar plinten aan de muur :) Kleine kanttekening daarbij is dat er nog wel een kruipruimteluik gemaakt moet worden deze week in de woonkamer en het nog even afwachten is wat daar voor verrassingen uit naar voren gaan komen... Maar, zaterdag sowieso verhuizen!

[ Bericht 29% gewijzigd door ErikHnl op 15-12-2014 10:15:19 (Aanvullingen.) ]
pi_147594676
Leuk, ik ga je topic volgen!
Werkte er ooit in de buurt en ging soms tussen de middag even tussen die lieve huisjes wandelen.
pi_147835533
Yay! Afgelopen weekend verhuisd. Eindelijk klaar met dat traplopen naar mijn oude appartement zonder lift. In de buurt een ladderlift gehuurd en twee aanhangers maakten de klus goed te doen. Weinig tot niets gesneuveld en voor het avondeten over :) Zo'n lift is wel fantastisch :P De logeerkamer doet tijdelijk dienst als primaire slaapkamer, de keuken is soort van klaar op de vloer na, we kunnen douchen (yay!) en de woonkamer is ingericht en dankzij de vele handjes hulp zelfs voorzien van kerstboom! Dat douchen was nog even spannend nadat de keukenboer de tegels had gedeeld door 8 per doos, terwijl er maar 6 in bleken te zitten... :( Gelukkig redelijk snelle nalevering. Komende twee weken, naast een beetje rust, hopelijk flink wat meters maken met de resterende klussen.

pi_149203449
Whoeps, hoog tijd voor een update. Na de verhuizing is het even wat rustiger geworden en met een paar dagen bijkomen rond kerst, schoot eea. wat minder hard op. Maar we gaan ondertussen gestaag verder. De badkamer is nagenoeg af. Enkel nog het plafond sausen en wat houtwerk verven. De woonkamer is voor de helft ingericht bij de verhuizing en er stond zelfs een kerstboom :) Om onder de vloer te kunnen komen is een kruipluik in het parket gemaakt en een begin gemaakt met een 'tunnel' graven naar de andere kant van de kamer. Er staat alleen nog een muurtje in de weg, waar ik nog een gat uit moet bikken tussen twee balken om verder te komen. Aan de andere kant hoop ik een vochtprobleem op de overgang naar de aanbouw te kunnen verhelpen en de vloerverwarming van de de keuken te kunnen 'onderscheppen' voor een regelklep.

De slaapkamer is fors gestript en voorzien van een nieuwe en geisoleerde voorzetwand onder de schuine kap, een nieuwe radiator voor de muur, ipv. erin.. en nieuwe inbouwkasten. Momenteel ligt de vloer open. Er kraakte een deel en bij het oplossen daarvan kwam ik de electraleidingen naar de meterkast tegen welke recht onder de slaapkamer zit. Dit geeft de mogelijkheid wat slordigheden op te lossen, dus hier eerst maar mee verder voordat er een nieuwe vloer in de slaapkamer komt.

Ook is er een EvoHome thermostaat geplaatst en zijn diverse radiatoren hiervoor omgeklust naar thermostaatkranen. Leuk klusje met hier en daar wat uitdagingen qua ruimte - maar in 1x waterdicht en het systeem goed draaiende. Wel moeten de vloerverwarmingen nog van een elektrisch ventiel voorzien worden.

De werkkamer wordt nu gebruikt voor gereedschap en verfopslag, maar moet later ook nog op de schop aan 1 kant. De leidingen lopen daar als 1 pakket ongeisoleerd door de muur, dus koud water komt dankzij de verwarmingsbuizen lauw uit de kraan... *zucht*.

In de keuken zijn ondertussen de koelkast en oven vervangen. De koelkast was redelijk versleten en verspilde wat onnodige energie en de oven was ook hoog nodig aan vervanging toe. Nu nog op zoek naar een jonggebruikte Miele vaatwasser mét besteklade. De huidige heeft een mandje en dat kan écht niet, aldus mijn vriendin :)

Plan voor de komende tijd: elektrisch fixen tussen meterkast en bovenverdieping, nieuwe vloer in slaapkamer, overloop en hal beneden. Beneden is een steenkoude beton-op-zand vloer, dus hier gaat folie op, 2cm XPS blauwplaat als isolatie, ondervloer en laminaat op. Hopelijk is dat iets warmer aan de voeten ;) Met de nieuwe vloer op z'n plaats kunnen de deuren van de inbouwkast geplaatst worden en is het op de slaapkamer alleen nog schilderen. Daarna de garage isoleren, gereedschap daar naar toe verhuizen en dan is de werkkamer aan de beurt :)

Foto's!

Badkamer:

Kruipluik zagen (komt met nette afwerking onder de eettafel):

Slaapkamer na strippen oude voorzetwand en inbouwkast:

Nieuwe voorzetwand maken:

Isoleren natuurlijk (met extra alufolie daar waar de radiator komt):

En na flink wat klussen met MDF. Nog niet klaar, maar begint er op te lijken.:

Vloer eruit en open (gat zat er al...):

Leidingellende in de werkkamer:

Afijn, hoef mij nog niet te vervelen.. :P Meer plaatjes met bijschrift op Flickr.

PS: Ik probeer deze update al een dag te plaatsen, maar krijg steeds het volgende:

"FOK!forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen nog een keer.

(2006)"

Is hier iets over bekend? Na een korte tekst-only post en editten lukt het wel.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 11:11:02 #32
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149203655
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 11:03 schreef ErikHnl het volgende:
"FOK!forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen nog een keer.

(2006)"

Is hier iets over bekend? Na een korte tekst-only post en editten lukt het wel.
DDOS aanvallen denk ik.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_149212075
Iemand trouwens nog tips waar ik op moet letten bij het stuccen van de wedi-plaat? (Het stuk grijs tegen de linker dakkapelwang op deze foto:

Moderator zondag 8 februari 2015 @ 19:37:15 #34
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_149502754
Afgelopen week helaas weinig opgeschoten en vooral op bed en de bank gelegen ziek te zijn :( Wel een stukje voortgang geboekt: het elektrisch tussen meterkast en werkkamer opgeruimd en wat extra kabels gelegd. In plaats van 2 groepen door 1 pijp, loopt er nu 4x 3G2.5 YMvK. Omdat ik door 2 vloerbalken moest boren maar voor de kabels gekozen, inplaats van PVC-buizen met VD-draad. Nu 4x12mm in plaats van 4x18mm moeten boren.

Van de 4 kabels zijn 2 spares, aangezien ik vanuit de werkkamer veel makkelijker overal in huis kan komen dan door de straks dicht gelegde laminaatvloer van de slaapkamer. De bestaande PVC-pijp is hergebruikt voor UTP en CV-bedrading. Ook is de meterkast nu, via de kruipruimte, naar de waterput, verbonden met de aardpen. Hiermee kan het elektrisch systeem vanaf daar geaard worden in plaats van overal lukraak aan water- of CV-leidingen :)

Ohja, en de CV-ketel hield er vrijdag opeens mee op. Niet zo raar; hij stond half vol water omdat de condensafvoer dicht zat met 8 jaar aan zut. Borrelde nogal en wilde niet ontsteken. Onderhoud, helemaal zo gek nog niet! :P Dit voorjaar maar eens een nieuwe uitzoeken.

[ Bericht 14% gewijzigd door ErikHnl op 09-02-2015 11:27:44 (CV) ]
pi_150494946
Tijd voor een update:

Laminaat ligt in de hal beneden, de overloop en de slaapkamer :) Wat een verschil! Gaaf. Ondertussen ook de kastdeuren geplaatst, de balken geschilderd, het stukje wediplaat gestuct en de ramen recht gehangen in de kozijnen zodat ze zonder geweld open en dicht kunnen. Hoog tijd om eens een bed uit te gaan zoeken welke onder de schuine kap past. Het hoofdbord is nu veel te hoog om te passen.

Verder salon en eettafel binnen, afvoer van de CV door de vloer gelegd, wat kleine enkelglasruitjes van isolatiefolie voorzien, plinten voor de woonkamer en hal binnen gekregen en in de tuin kunnen zitten :) Dat is relaxed na 12 jaar op een flat zitten!

De panoramafoto's lijken nogal krom en hakkelig, maar het ligt er echt strak in en is netjes geschilderd :P

[ Bericht 7% gewijzigd door ErikHnl op 10-03-2015 14:20:02 ]
pi_150495017
Ook leuk, afgelopen week werden een oude foto en de bouwtekeningen van mijn straat en huis uit een stoffig archief getrokken :)

pi_153550049
Na lang niet reageren (tikje klusmoe en wat andere dingen tussendoor waardoor het werk nagenoeg stil kwam te liggen), toch weer even een update: de slaapkamer is AF! Sinds vorige maand slapen we niet meer op de logeerkamer maar in een nieuw bed (bye bye rugklachten) in een strak afgewerkte kamer :)

*kleine note: panoramafunctie vd iPhone geeft wat hakkelig beeld.. in het echt is het allemaal netjes strak :P
pi_153576013
Leuk huisje! en mooie wijk ook. Er is een website met allerlei bouwtekeningen, aanvragen e.d. van 't Tuindorp. Wellicht staat die van jou er ook tussen: http://www.hengelo.nl/tuindorp
pi_153581578
Drie posts terug had ik de bouwtekening al staan ;) Maar bedankt voor de tip!
pi_155922387
We hebben niet helemaal stil gezeten:

- er ligt 2.240Wp aan zonnepanelen op het garagedak
- daar zijn kabels voor getrokken
- de garage wordt geïsoleerd
- er worden loden waterleidingen vervangen en een regenwaternet aangelegd
- Teun de Beun's werk wordt hier en daar hersteld
- de kruipruimte is nu overal tenminste 22cm diep en er kan binnenkort geïsoleerd worden

Maar foto's zeggen meestal meer, dus bij deze ;)

Knusse kruipruimte (er was 10cm tussen balken en zand) :

Wat puin eruit gehaald:

Kuubje zand emmer voor emmer (4 personen, hele middag) eruit:

Zonnepanelen op 't garagedak:

Kabels trekken:

#teundebeun geluidsisolatie van het riool:

6m^3 EPS HR++ korrels voor de kruipruimte en 8m^3 glaswol voor de garage:

Garage isoleren:

[ Bericht 30% gewijzigd door ErikHnl op 08-09-2015 14:07:27 ]
pi_155922438
Psst je foto's O-)
pi_155922565
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 14:03 schreef Puala het volgende:
Psst je foto's O-)
Ja? :P (Flickr's 'share'link werkt niet hier...)
pi_155923171
Mooi huis :)
pi_155941138
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 14:43 schreef gunpowder het volgende:
Mooi huis :)
Dank :) 't Is flink wat klussen, maar ben er erg blij mee. Na 10 jaar, 3 hoog, geen lift, in een appartementje is dit een verademing :P
pi_155941606
Creatieve isolatie _O_

Maar tof hoor wat je doet :Y
  woensdag 9 september 2015 @ 10:16:15 #47
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155942324
Wow, die kruipruimte, zit je daar echt in of heb je er alleen schoenen ingezet?
Ik zou in paniek raken als ik daar in moest gaan :o

Die geluidsisolatie :')
Ach, je kunt zeggen van Teun wat je wil, maar ik weet zeker dat die doeken wel hielpen :7

Ik ben benieuwd naar de warmtefoto's na de isolatie!
🦄🦌 De ontwerpen van Dearest Bambi vind je onder andere bij TOON Amsterdam in West 💖
  woensdag 9 september 2015 @ 10:18:31 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_155942364
Leuk topic. Mooie buurt daar, heb er wat familie wonen (in die winkelwoningen recht tegenover het Lansink). Succes!
I don't know why I'm so afraid of clowns. Maybe it goes back to when I went to the circus as a little boy and a clown killed my father.
pi_155944049
quote:
11s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:16 schreef Saisai het volgende:
Wow, die kruipruimte, zit je daar echt in of heb je er alleen schoenen ingezet?
Ik zou in paniek raken als ik daar in moest gaan :o
Dat is maatje 38 werkschoen van mijn vriendin, ik zelf pas alleen diagonaal door dat gat :P Nu na 2 nachten 'verplicht' op m'n rug slapen zijn mijn spieren het weer een beetje eens met me. Ik prijs mij gelukkig met een aantal niet claustrofobische vrienden die net als ik voor hun lol in knusse onderwatergrotten duiken. Die kruipruimte is dan luxe ;)
  woensdag 9 september 2015 @ 11:55:29 #50
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_155944146
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:51 schreef ErikHnl het volgende:

[..]

Dat is maatje 38 werkschoen van mijn vriendin, ik zelf pas alleen diagonaal door dat gat :P Nu na 2 nachten 'verplicht' op m'n rug slapen zijn mijn spieren het weer een beetje eens met me. Ik prijs mij gelukkig met een aantal niet claustrofobische vrienden die net als ik voor hun lol in knusse onderwatergrotten duiken. Die kruipruimte is dan luxe ;)
Haha als je mij in zo'n ruimte stopt ook nog onder water, begeeft mijn hart het :D
Ik krijg het al Spaans benauwd als ik op expeditie robinson mensen door een dichte buis zie zwemmen :')
🦄🦌 De ontwerpen van Dearest Bambi vind je onder andere bij TOON Amsterdam in West 💖
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')