abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_147217335
Na een hoop meelezen in dit fantastische subforum is het nu toch tijd om een eigen topic aan te maken. Samen met mijn vriendin heb ik een woning uit 1926 gekocht in tuindorp 't Lansink in Hengelo (O). Gezien de leeftijd is het niet raar dat er hier en daar wel wat te klussen valt en ook voorgaande bewoners hebben niet altijd alles even degelijk aangepakt en soms behoorlijk bezuinigt op de verkeerde dingen ;) Met dit topic hoop ik wat terug te kunnen doen voor alle moeite die jullie in de vele topics hier hebben gestoken en waar ik flink wat van heb opgestoken. Tijd is beperkt, maar ik hoop in ieder geval de leuke, leerzame en verrassende dingen met foto's online te kunnen zetten.

We zijn nu een ruime week bezig en de grote projecten zitten vooral in de badkamer vervangen (20+jaar oud), alles wat beter geïsoleerd krijgen (deels spouw, deels steens), de vrijstaande garage isoleren, veel schilder en sauswerk, flink aantal groepen bijmaken (nieuwe meterkast), zonnepanelen, regenwateropvang voor toiletten, wasmachine en tuin, flink stuk home automation, ...

Met 20 december als verhuisdatum al vastgelegd, zijn we rap begonnen met de sloop van de oude badkamer en de eerste verrassingen al tegengekomen :)

Foto's!

Voorzijde:

Achterkant:

Garage:

Badkamer oude staat:

Work in progress:

Oeps :) Ietsje te fanatiek op een wel erg dunne (5cm) muur. Foto is van naast gelegen logeerkamer:

Verrassing 1: Vochtellende:

Verrassing 2: Elektra-ellende:

Verrassing 3: Leidingspagetti! Is in aangrensende kamer achter een klein luikje. Net buiten beeld zit nog een thermostaatkraan voor de vloerverwarming (dafuq?). Alles komt hier samen; riool, koud- en warmwater, CV, elektra, afvoer condens CV-ketel via tuinslang... you name it! :P

En als afsluiter nog een plaatje van hoe beroerd de isolatie er her en der voor staat nu:

Later meer :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Vonkenboer op 02-12-2014 19:55:24 ]
pi_147218070
Leuk huis! Ben benieuwd naar wat het gaat worden!
pi_147218122
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:08 schreef ErikHnl het volgende:

En als afsluiter nog een plaatje van hoe beroerd de isolatie er her en der voor staat nu:
[ afbeelding ]

Dat is gaaf! Hoe doe je dat?
pi_147218166
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:37 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat is gaaf! Hoe doe je dat?
Ben ik ook wel benieuwd naar.
pi_147218518
Queller en Degodvader, met een FLIR i7 warmtebeeldcamera waar ik een paar dagen over kan beschikken. Leuke speeltjes, maar nogal prijzig helaas. De nieuwe E4 is te softhacken naar het meest luxe model (a 5000 euro) en met ongeveer 1000 euro nog redelijk aantrekkelijk en staat hoog op mijn verlanglijstje ;)
pi_147218613
De witte vlek tussen dakkapel en badkamerraam midden onderin de warmtebeeldfoto komt door de spoelbak van het toilet.. die zit IN de spouwmuur geklust. Daar is gewoon een gat in de binnenmuur gehakt :P Toch maar wat isolatiemateriaal toegevoegd bij de nieuwe.

@fh101: dank! Dat wordt nog wel even afwachten vrees ik :P

Kan ik als newbie niet editten trouwens? Of kijk ik finaal over dat knopje heen?
pi_147221640
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:53 schreef ErikHnl het volgende:
Queller en Degodvader, met een FLIR i7 warmtebeeldcamera waar ik een paar dagen over kan beschikken. Leuke speeltjes, maar nogal prijzig helaas. De nieuwe E4 is te softhacken naar het meest luxe model (a 5000 euro) en met ongeveer 1000 euro nog redelijk aantrekkelijk en staat hoog op mijn verlanglijstje ;)
:o

Dan sla ik even over. Maar geweldig leuk plaatje ^O^
pi_147221656
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:57 schreef ErikHnl het volgende:


Kan ik als newbie niet editten trouwens? Of kijk ik finaal over dat knopje heen?

Rechts bovenaan je post, tweede van rechts?

Misschien moet je even in de balk bovenaan de post gaan staan voor de icons verschijnen.

Om de icons vast te zetten: http://forum.fok.nl/user/edit_prefs (laatste tabblad, onderste optie)

[ Bericht 20% gewijzigd door Queller op 02-12-2014 16:56:54 ]
pi_147241766
Afgelopen weekend en gisteravond druk geweest in (oa.) de keuken. De keuken was ooit voorzien van gelakte houten deurtjes, maar enkele jaren terug gefacelift door de deuren wit te laten spuiten. Hierbij waren ze alleen de afzuigkap vergeten en ook de vloer en inbouwapparatuur kan wel wat moderner. Eigenlijk zouden we de hele keuken wel willen vervangen, maar dan gaan we ook muren moeten verzetten en het budget houdt ergens een keer op, dus misschien over een paar jaar ;) Ook gaat de deur naar de bijkeuken toe open, waardoor je in een onmogelijk krappe hoek komt te zitten. Daarnaast moet ik nog op zoek naar de kraan van de vloerverwarming. Er ligt een aantal meter tyleen in de vloer, maar dat wordt lokaal bijna 40 graden! Eens kijken hoe we dat gaan oplossen ;)

Brengt het volgende lijstje klussen:

- Afzuigkap vervangen
- Deur omkeren
- Inbouwspul vervangen
- Vloerverwarming tunen
- Nieuwe (PVC-)vloer
- LED-spots

Oude situatie:

Afzuigkap er uit:

Deurkozijn aanpassen:
Hopelijk hangt na vanavond de deur er weer goed in :)

En ondertussen klust de aannemer door in de badkamer:
Plieger Compact stortbak IN de spouwmuur, daar zat de oude ook, dus waarom niet? :)

Nisje waar het bad tussen komt:

Mbt. de isolatie onder de schuine kap: van binnen naar buiten is dat straks stucwerk/gips, dampdichte folie, glaswol, dampopen folie, luchtspouw, lelijke dakplaat? Het was: gips, glaswol, dakplaat. En de condensatieschade is duidelijk zichtbaar :S Tips?
pi_147244991
Nog een leuk plaatje uit de keuken. Wie raad waar je naar kijkt? :)

pi_147245050
Gootsteenkastje..... Quooker ofzo?
(Of een afvalbak met broeiende inhoud? :P )

Wel een leuk huisje om te zien! Succes met klussen!
pi_147245060
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 12:52 schreef ErikHnl het volgende:
Nog een leuk plaatje uit de keuken. Wie raad waar je naar kijkt? :)

[ afbeelding ]
onder keuken kastje,
gokje : vuilnisemmer?
pi_147245529
Close-in-boiler?
pi_147245821
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:14 schreef DarkE het volgende:
Close-in-boiler?
Winnaar :) De warmte (rood/wit) is goed te zien op de slang naar de warmwaterkraan. Deze dan ook even voorzien van wat isolatiemateriaal. Hiermee gaat het standbyverbruik ongeveer 1/3e omlaag (van 0,5 naar 0,3kWh/dag). Toch snel bijna 20 euro per jaar voor 50ct aan isolatiemateriaal.
pi_147249950
Leuk huis en project :)
Is het huis van buiten ook monumentaal beschermd of val je daar net buiten?
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
pi_147250065
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:50 schreef Arnax het volgende:
Leuk huis en project :)
Is het huis van buiten ook monumentaal beschermd of val je daar net buiten?
Dankje! Het valt onder beschermd stads en dorpsgezicht. Niet zomaar klussen aan voor- en zijgevel dus. Maar denk dat het voor de wijk een pluspunt is. Wel jammer dat daardoor bepaalde verbouwingen, zoals aan raampartijen, fors duurder worden door vergunningen, maar dat zij zo. De achterkant is wel vrij en zal dan ook voorzien gaan worden van enkele zonnepanelen op de garage en mogelijk de woning zelf.
pi_147266480
Deur er weer in :) hoop gepruts, maar het werk zeker waard. Nu hoef ik mijzelf tenminste niet meer 'in te sluisen' om bij het toilet te komen :P

pi_147271681
En nog even de status van de badkamer van gisteren. Goede hoop voor de Kerst er in te kunnen :)
Gaatje in de rechterachterhoek was de zwaluwplaat doorgeroest. Toch maar even vervangen voor er een nieuwe laag beton op komt.



[ Bericht 10% gewijzigd door ErikHnl op 04-12-2014 11:14:09 ]
pi_147272408
Schiet lekker op dus. :)
pi_147273534
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:23 schreef usernaamvergeten het volgende:
Schiet lekker op dus. :)
De eerste tegels zitten al aan de wand :)
  Moderator zondag 7 december 2014 @ 10:58:13 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147354398
Hey ! Deze verbouwing is nog relatief dicht bij mij in de buurt ook !
Er moet nog wel het nodige gebeuren; maar hier is vast en zeker wat moois van te maken ! ^O^
pi_147384132
Weer een weekend voltijd klussen erop zitten :) Schieten lekker op, maar komen ook nog genoeg verrassingen tegen. Een hoop saus- en schilderwerk verder, de hal ge-egaliseerd (hier lag marmer koud op de beton-op-zand vloer gelijmd en komt 2cm isolatie en een laminaatvloer voor terug) en de opbergkast bij de achterentree flink aangepakt. Deze kast zit in een halfsteens aanbouw van 1x2m bij de achterdeur en creëert een mooie koudebuffer - tenzij het dwars door het dak heen tocht :S
Het halletje was wel okee afgewerkt, maar de kast was afgewerkt met pvc-schrootjes en via een gat in het plafond was de afsluiter voor de buitenkraan bereikbaar, maar dit gat was tevens windtunnel :P
Bij het slopen bleek dat hier en daar wat glaswol op het plafond lag en je tussen de muur en de pannen door naar buiten kon kijken. Stap 1 was uiteraard alle PVC-schrootjes wegtrekken en vervolgens de boel opnieuw opbouwen.

De ergste tochtgaten zijn gedicht met wat PUR-schuim, de afsluiter is naar beneden gehaald zodat deze makkelijk bereikbaar zit en al het elektrisch heb ik voor zover mogelijk maar weer opnieuw aangelegd. Vervolgens 2cm blauwplaat tegen de buitenmuren en OSB-plaat er over om straks de planken weer stevig te kunnen ondersteunen. Vanavond nog wat nieuwe, strak gelegde glaswoldekens op het plafond, dampdichte folie ertegen en nog een mooi gipsplaatje en wat verf er tegenaan en dan lijkt het weer heel wat ;)

Spulletjes inslaan 'met haast':

Nog eentje voor Vonkenboer :)

Oude afsluiter en isolatie:

Nieuwe afsluiter en aftap (work in progress..):
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 13:51:03 #23
45833 crew  Fogel
pi_147389332
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:46 schreef ErikHnl het volgende:

En ondertussen klust de aannemer door in de badkamer:
Plieger Compact stortbak IN de spouwmuur, daar zat de oude ook, dus waarom niet? :)
[ afbeelding ]

Goed bezig, leuk topic!
Maar, wat is dat voor een geribbelde rioolbuis? Lijkt op iets wat aan een afzuigkap hoort?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_147390159
Schijnt flexibele rioolbuis te zijn, dus je zit er niet ver naast. Gelukkig wel iets steviger :) Kende het ook niet en ben benieuwd hoe snel dat verstopt raakt. Gelukkig relatief makkelijk ontstoppen nog, mocht het ooit moeten. Scheen een nogal onmogelijke hoek te zijn naar de bestaande afvoer.
  maandag 8 december 2014 @ 14:26:21 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147390310
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 16:46 schreef Queller het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Rechts bovenaan je post, tweede van rechts?

Misschien moet je even in de balk bovenaan de post gaan staan voor de icons verschijnen.

Om de icons vast te zetten: http://forum.fok.nl/user/edit_prefs (laatste tabblad, onderste optie)
En als dit niet werkt moet je je adblocker uitzetten voor FOK! ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')