abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 december 2014 @ 10:47:29 #1
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_147212315
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
  dinsdag 2 december 2014 @ 10:51:47 #2
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_147212407
quote:
kwakz0r
Ik zet s nachts ook de wekker nog op max 6 uur na t begin van de laatste voeding (zoon 5,5 week).

Heb wel t idee dat hij clustert vooraf waardoor hij zo'n ruk van 6 uur die hij af en toe maakt wel kan hebben. In totaal komen we per dag op 8-12 voedingen, gemiddeld 10.
Gisteravond heeft ze om half tien een voeding gehad en om half 12 dus weer met nog 60ml bijvoeding (ik heb 2 weken geleden een epileptische aanval gehad waardoor ik bv opnieuw moest opbouwen). Van de bijvoeding is ze, op de bijvoeding na de laatste voeding op een dag, verder helemaal af. Dus ze heeft in ieder geval genoeg binnen gekregen voordat ze ging slapen.
pi_147212417
Als je kindje goed groeit dan ga ik er vanuit dat je genoeg melk hebt, ook met minder voedingen, en anders zal je baby wel gaan regelen denk ik?

Heerlijk zulke lange nachten!

Al mag ik met 1 nachtvoeding (op een sporadische tweede na) al sinds we thuis zijn ook niet klagen hoor.
Kwak
pi_147212446
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:51 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Gisteravond heeft ze om half tien een voeding gehad en om half 12 dus weer met nog 60ml bijvoeding (ik heb 2 weken geleden een epileptische aanval gehad waardoor ik bv opnieuw moest opbouwen). Van de bijvoeding is ze, op de bijvoeding na de laatste voeding op een dag, verder helemaal af. Dus ze heeft in ieder geval genoeg binnen gekregen voordat ze ging slapen.
Oh als je de bv nog aan t opbouwen bent zou ik de wekker dan weer wel zetten s nachts :@

Volle borsten geven een signaal dat je minder melk moet makendus dan wil je dat eigenlijk voorkomen, zeker omdat de prolactinespiegel s nachts t hoogst is.

Het zou ook kunnen dat de baby sneller wakker wordt voor een voeding als hij/zij wel dichterbij je slaapt, dan slapen moeder en kind vaak allebei lichter... Maar goed, ik snap ook heel goed als mensen daar niet voor kiezen.
Kwak
  dinsdag 2 december 2014 @ 11:08:48 #5
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_147212750
Tot anderhalve week geleden sliep ze ook nog bij ons op de kamer. Maar haar wiegje werd al een beetje aan de kleine kant dus hebben we toen maar besloten dat ze vanaf dat moment beter in haar ledikantje kon gaan slapen. En dat gaat eigenlijk prima :)

Het is natuurlijk ook maar de vraag of ze vanaf nu iedere nacht doorslaapt of dat het nu eenmalig het geval was. Even in de gaten houden de aankomende nachten. Donderdag inloopspreekuur bij het consultatiebureau dus dan daar maar eens informeren.
pi_147212778
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:08 schreef dutchdevil het volgende:
Tot anderhalve week geleden sliep ze ook nog bij ons op de kamer. Maar haar wiegje werd al een beetje aan de kleine kant dus hebben we toen maar besloten dat ze vanaf dat moment beter in haar ledikantje kon gaan slapen. En dat gaat eigenlijk prima :)

Het is natuurlijk ook maar de vraag of ze vanaf nu iedere nacht doorslaapt of dat het nu eenmalig het geval was. Even in de gaten houden de aankomende nachten. Donderdag inloopspreekuur bij het consultatiebureau dus dan daar maar eens informeren.
Die hebben vaak niet zulk goed bv advies :X

Overigens dat doorslapen heeft die van ons ook 1 keer per ongeluk gedaan, ik had toen geen wekker gezet. Daarna idd niet meer :P
Kwak
  dinsdag 2 december 2014 @ 11:12:47 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_147212832
Dat valt wel mee hoor kwak, niet alle cb-verpleegkundigen zijn bv-n00bs :D maar idd, als je de productie echt op moet krikken zou ik óf nachtvoeden, óf nachtkolven.
disclaimer
pi_147212952
Op mijn CB werken 2 prima verpleegkundigen die heel deskundig zijn en juist van dingen als borstvoeding een pak meer verstand hebben dan de arts (lees: invalarts nummer 500 :') )
:)
pi_147213095
JufM, vergeet bij het wassen ook niet je beddengoed mee te nemen. Ik deed om de dag het beddengoed op 60c, elke dag redde ik wastechnisch niet. En als er gespuugd is op een shirt oid, liefst dat shirt ook op 60c en anders heet strijken.
Sterkte!
pi_147213919
Oh mooizo! Dan hoef ik er niet heen in mn protesttuinbroek! :+
Kwak
pi_147233411
Ja... dus ook spruw hier... krijg morgen de medicatie, maar de melk in de vriezer kan ik dus weggooien denk ik? en melk uit de koelkast? ik geef het nooit vers gekolfd want zoveel kolf ik niet in 1 keer bij elkaar dus spaar 24 uur op in de koelkast en dat wordt dan de volgende dag gebruikt.

kleding en spuugdoekjes op 60 graden
beddengoed op 60 graden
beha elke dag wassen
kolf, spenen en flesjes elke dag uitkoken
compressen verschonen na elke voeding
nystatine na elke voeding
miconazol hoe vaak? en voor de voeding eraf vegen? :?

en hoe lang dit volhouden? :@

Ik heb net gespeeld met mijn nieuwe kolf (ardo calypso to go set), nog geen geweldige opbrengst (40 cc totaal), tsr is snel op (zag wel straaltjes rechts, links niet) en komt moeilijk terug. maar goed, dat was begin van de avond, nadat M een paar keer kort op elkaar gedronken had, en met hem op bed en alleen een foto voor mijn neus. oefening baart kunst!

de kolf staat nu klaar in de slaapkamer om vanavond de late voeding en morgen de vroege voeding mee te kolven met drinkende M. wel handig dat er ook een handvat bij geleverd wordt zodat je er ook mee kunt handkolven.

M heeft net bij papa O+ een fles van 120 cc O+ leeggelurkt (want snel wakker en ik had net gekolfd, gelukkig stond er een volle fles in de koelkast) de medela slowflow speen is de beste tot nu toe, hij was helemaal happy ermee en weinig kramp erna, alleen iets meer boeren.
Kwak
  dinsdag 2 december 2014 @ 22:52:43 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147234516
He Kwak en JM ook spruw, wat een ellendig iets toch -O-

Ik smeerde miconazol na elke voeding en hoefde het er volgens mij niet af te poetsen.
pi_147238116
Ik begreep bij de apotheek (bij poging 2) dat de miconazol in principe gewoon intrekt, en je het alleen hoeft af te poetsen als er weinig tijd tussen de voedingen zit. Wat dan de grens is weet ik niet, toen er gister ipv 3 of meer uur steeds 2 a 2 1/2 tussen zat heb ik maar ff geveegd.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147238137
Ik heb dat ook nooit helemaal begrepen JM, bij mij zeiden ze het volgende:

Huisarts: dik smeren zodat bij een volgende voeding de baby ook wat in de mond krijgt
Lactatiekundige: dun smeren, hoef je niet weg te vegen voor een volgende voeding
Apotheek: smeren maar voor elke voeding eerst weg vegen

:?

Ik heb uiteindelijk maar gekozen het advies van de lk aan te houden, het leek me dat die er het meest verstand van had maar verwarrend is het wel al die verschillende adviezen.
  woensdag 3 december 2014 @ 06:40:46 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_147238249
Sterkte met de spruw kwak! En de rest natuurlijk ook!

Misschien een rare vraag, maar ik heb om 22:30 voor het laatst gevoed. Om 05:45 kwam ze weer, maar ik had géén stuwing of lekkages. Eerder zat er minder tijd tussen en had ik dat wél. Is dit iets zorgelijks? Of is het normaal? Niet dat mijn productie ineens naar zn grootje is ofzo :')

Morgen is ze acht weken.
disclaimer
pi_147238759
Maar je had wel volle borsten en was ze lekker aan het drinken?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 3 december 2014 @ 09:20:54 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_147239746
En was ze daarna weer net zo tevreden als ze tot nu toe was?
Bij voeden op verzoek zal het wel los lopen.

Slaap lekker!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_147240137
Is ze gestopt met plassen en poepen en huilt ze 24/7 van de honger, terwijl ze je borst nooit meer loslaat? ;) Loopt wel los hè, geen zorgen!
pi_147240307
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 22:15 schreef kwakz0r het volgende:
Ja... dus ook spruw hier... krijg morgen de medicatie, maar de melk in de vriezer kan ik dus weggooien denk ik? en melk uit de koelkast? ik geef het nooit vers gekolfd want zoveel kolf ik niet in 1 keer bij elkaar dus spaar 24 uur op in de koelkast en dat wordt dan de volgende dag gebruikt.

kleding en spuugdoekjes op 60 graden
beddengoed op 60 graden
beha elke dag wassen
kolf, spenen en flesjes elke dag uitkoken
compressen verschonen na elke voeding
nystatine na elke voeding
miconazol hoe vaak? en voor de voeding eraf vegen? :?

en hoe lang dit volhouden? :@

Ik heb net gespeeld met mijn nieuwe kolf (ardo calypso to go set), nog geen geweldige opbrengst (40 cc totaal), tsr is snel op (zag wel straaltjes rechts, links niet) en komt moeilijk terug. maar goed, dat was begin van de avond, nadat M een paar keer kort op elkaar gedronken had, en met hem op bed en alleen een foto voor mijn neus. oefening baart kunst!

de kolf staat nu klaar in de slaapkamer om vanavond de late voeding en morgen de vroege voeding mee te kolven met drinkende M. wel handig dat er ook een handvat bij geleverd wordt zodat je er ook mee kunt handkolven.

M heeft net bij papa O+ een fles van 120 cc O+ leeggelurkt (want snel wakker en ik had net gekolfd, gelukkig stond er een volle fles in de koelkast) de medela slowflow speen is de beste tot nu toe, hij was helemaal happy ermee en weinig kramp erna, alleen iets meer boeren.
Balen zeg!! :( Je kan de melk pasteuriseren. Hoe lang het staat of dat het vanuit de koelkast komt of uit de vriezer, maakt niet uit. Niet meer zo geven zolang de behandeling loopt, maar altijd eerst pasteuriseren.

En 40 cc in de avond na een aantal drinksessies van M. is echt een prima/ normale opbrengst hoor! Veel meer is het bij mij ook nooit geweest in de avond en dan zat er ongeveer een uurtje tussen laatste keer drinken en kolven.

Nog even een opmerking: ook al heb je net gekolfd, je borsten zijn nooit echt 'leeg'. Je kan M. best laten drinken als je dat wil. Maar heel fijn dat hij de fles nu goed pakte en ook weinig last van krampen had!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147245042
Meuh pasteuriseren... Dan raak je alle goeie antistofjes ook kwijt of niet?

Bah.
Kwak
pi_147245490
Balen Kwak!

Zijn er hier mensen die op hun werk kolven, maar iets van telefoondienst/callcenter werk doen? Ik doe meestal administratie maar vaak ook wel een dagdeel telefoondienst. Dan moet je al vervanging zoeken als je even een frisse neus van 5 minuten wil halen, laat staan kolven van drie kwartier. Ik heb vannacht enorm liggen piekeren, toen ik mijn leidinggevende gister had verteld te willen kolven, over hoe dat moet met telefoondienst.

Met mijn andere taken loopt het wel los, maar bij telefoondienst zou ik dan voor driekwartier een collega moeten vragen, die dan zijn targets door mij weer niet haalt. Voor 5 min moest ik al iemand vragen, toen ik in de zwangerschap vaker van mijn bureau weg moest en daar zag ik zo tegen op dat ik dat al vaak niet heb gedaan :@ Maar laat staan drie kwartier. Ik kan en wil de kolfbeurt niet overslaan, niet ingepland worden de komende maanden in de telefoon zullen ze ook wel niet willen, dus ik weet geen oplossing en mijn leidinggevende denkt ook niet bepaald mee... :{
  woensdag 3 december 2014 @ 13:22:13 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147245742
Ehm, wel callcenter maar dan zo massaal dat t totaal niet boeide of ik er wel of niet zat.

Maar even bot gezegd: het is het probleem van jouw leidinggevende wie er jou vervangt en of diegene zn targets dan moet halen. Niet jouw probleem en zeker niet van je kind.

Heel moeilijk om zo rechtlijnig te blijven als je je best flexibel wilt opstellen, maar je hebt rechten waar je op terug kunt vallen!
  woensdag 3 december 2014 @ 13:23:13 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147245770
Wat LB zegt ^O^
KuikenGuppy
  woensdag 3 december 2014 @ 13:29:59 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147245953
Oh en miconazol moet je idd dun smeren, dus dat is als het goed is ingetrokken voor een volgende voeding.
pi_147246071
dat pasteuriseren, doe je dat voor t invriezen, of nadat het ontdooid is?
Kwak
pi_147246205
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:34 schreef kwakz0r het volgende:
dat pasteuriseren, doe je dat voor t invriezen, of nadat het ontdooid is?
Kan beide volgens mij. Wat al ingevroren is zou ik na ontdooien pasteuristeren en wat je nu kolft voor het invriezen. Minste werk dan denk ik (wel goed bijhouden welke al gedaan is en welke niet).

Ja, er gaan antistoffen verloren, maar weggooien is nog vervelender denk ik? Weet niet om hoeveel het gaat natuurlijk.

Volgens bv.com:

Behandelen van spruw-melk
Spruwmelk is na verhitten boven de 60 graden veilig om in te vriezen en gebruiken. Moedermelk is eerder fungistatisch dan fungicidaal: het doodt niet, maar voorkómt vermeerdering en vermindert de activiteit van de schimmel. Verse moedermelk is dus een slecht medium voor schimmelvoortplanting ondanks het hoge suikergehalte, vanwege die schimmelwerende bestanddelen. Maar de sporen die in de melk zitten kunnen deels wel overleven en later voor besmetting zorgen. Daarom luidt het officiële advies dus: weggooien. Maar je kan de melk ook behandelen, het is en blijft een perfect voedingsmiddel, hoewel een deel van de beschermende stoffen vernietigd zijn.

• Pasteuriseren: 10 minuten op 62 graden.
• Flash-heating: 15 seconden op 72 graden en vervolgens snel koelen; beter behoud beschermende stoffen dan gewoon pasteuriseren.
• Even tot net aan het kookpunt brengen; is het makkelijkst, geen kookthermometer nodig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147246374
bedankt voor de tips/instructie!

quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Kan beide volgens mij. Wat al ingevroren is zou ik na ontdooien pasteuristeren en wat je nu kolft voor het invriezen. Minste werk dan denk ik (wel goed bijhouden welke al gedaan is en welke niet).

Ja, er gaan antistoffen verloren, maar weggooien is nog vervelender denk ik? Weet niet om hoeveel het gaat natuurlijk.
weinig. ik ga hem vanavond nog het nu ingevrorene geven om te zien of hij het uberhaupt lust (ik pasteuriseer t maar meteen, want dan kan ik dat meteen testen).

ik moet 9 december een hele middag weg, en aangezien ik nog geen hele voeding per keer kolf zal ik toch echt moeten sparen om dan 3 of 4 volle flesjes te hebben voor M als ik weg ben. Vanmorgen heeft hij 150cc uit een flesje gedronken, en anderhalf uur daarna had hij weer honger -O-

Hoop dat hij t gepasteuriseerd wel lust.

we hebben geen vaatwasser en ik word nu al gek van de afwas van t kolven en het steriliseren in pannetjes de hele tijd :'(
Kwak
  woensdag 3 december 2014 @ 13:49:12 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147246439
Magnetronsterilisator een optie? Of een afwasmachine aanschaffen ;).
KuikenGuppy
pi_147246444
Lastig Hilmo, je hebt je rechten zoals de rest ook zegt.
Maar zou je het willen/zie je het zelf zitten.
Wat wil jij en wat het bedrijf wil is gewoon pech.

Zo heb ik besloten niet op het werk te kolven omdat ik het zelf niet zie zitten (basisonderwijs). Als ik het wel had gewild, had ik het gewoon geëist.
  woensdag 3 december 2014 @ 13:50:57 #30
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147246474
Whoaaaa Kwak, zo herkenbaar! Die pan vol met kolfspulletjes en flesjes.... -O-

Magnetronsterilisator is inderdaad een verademing!! _O_ Kost ook niet zoveel.
pi_147246492
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:49 schreef Burdie het volgende:
Magnetronsterilisator een optie? Of een afwasmachine aanschaffen ;).
voor allebei geen plek in de keuken. (niet eens voor een magnetron elders in huis, serieus) -O-

ik wil ZO graag verhuizen. niet ivm borstvoeding, maar gewoon vanwege rommel en ruimtegebrek en stom vies slecht onderhouden huurhuis.
Kwak
pi_147246537
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:45 schreef kwakz0r het volgende:
bedankt voor de tips/instructie!

[..]

weinig. ik ga hem vanavond nog het nu ingevrorene geven om te zien of hij het uberhaupt lust (ik pasteuriseer t maar meteen, want dan kan ik dat meteen testen).

ik moet 9 december een hele middag weg, en aangezien ik nog geen hele voeding per keer kolf zal ik toch echt moeten sparen om dan 3 of 4 volle flesjes te hebben voor M als ik weg ben. Vanmorgen heeft hij 150cc uit een flesje gedronken, en anderhalf uur daarna had hij weer honger -O-

Hoop dat hij t gepasteuriseerd wel lust.

we hebben geen vaatwasser en ik word nu al gek van de afwas van t kolven en het steriliseren in pannetjes de hele tijd :'(
Lastig -O-. Het is op zich logisch dat je nog geen hele voeding per keer kolft, dat komt meestal pas als je echt in plaats van een voeding gaat kolven in plaats van tussendoor. Het maakt het wel extra vervelend nu inderdaad.

Smaak van ontdooide melk vs ontdooid>gepasteuriseerd is volgens mij wel anders nog. Dus geen garantie dat M. ontdooide melk goed drinkt als hij nu de gepasteuriseerde versie blieft.

Wat betreft steriliseren/afwassen: I feel your pain! Wij hebben dan wel een vaatwasser, maar ik deed kolfonderdelen en flesjes toch altijd met de hand en steriliseren in een pannetje. In de vaatwasser kregen de flesjes vieze aanslag (na het eten van pasta opeens een rode waas over de flesjes :')) en hij draaide ook niet voldoende om de kolfonderdelen op tijd schoon te hebben.

Heb je wel een magnetron? Dan kan je ook zo'n magnetronsterilisator kopen, hebben ze volgens mij zelfs bij de hema. Ik heb het nooit gedaan omdat krenterig, maar na de kraamweek heb ik nooit meer dagelijks uitgekookt. Meestal maar 1x per week (nooit spruw gehad, gelukkig). Oh bummer :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147246611
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Lastig -O-. Het is op zich logisch dat je nog geen hele voeding per keer kolft, dat komt meestal pas als je echt in plaats van een voeding gaat kolven in plaats van tussendoor. Het maakt het wel extra vervelend nu inderdaad.
Nou ja, als t niet lukt dat krijgt hij gewoon een flesje kunstvoeding. Dan kolf ik wel op lokatie (als daar gelegenheid is) of als ik thuiskom de druk eraf/nakolven.

quote:
Smaak van ontdooide melk vs ontdooid>gepasteuriseerd is volgens mij wel anders nog. Dus geen garantie dat M. ontdooide melk goed drinkt als hij nu de gepasteuriseerde versie blieft.
weet ik. ik wilde eerst testen of hij ontdooide melk lust, maar we testen nu gewoon eerst gepasteuriseerd ivm spruw.

quote:
Wat betreft steriliseren/afwassen: I feel your pain! Wij hebben dan wel een vaatwasser, maar ik deed kolfonderdelen en flesjes toch altijd met de hand en steriliseren in een pannetje. In de vaatwasser kregen de flesjes vieze aanslag (na het eten van pasta opeens een rode waas over de flesjes :')) en hij draaide ook niet voldoende om de kolfonderdelen op tijd schoon te hebben.

Heb je wel een magnetron? Dan kan je ook zo'n magnetronsterilisator kopen, hebben ze volgens mij zelfs bij de hema. Ik heb het nooit gedaan omdat krenterig, maar na de kraamweek heb ik nooit meer dagelijks uitgekookt. Meestal maar 1x per week (nooit spruw gehad, gelukkig).
nope, en ook geen plek voor. en ik moet nu ook veel vaker wassen :') niks voor mij. ik heb zelfs maar 1 voedingsbeha eigenlijk :@ die was ik om de paar dagen op de hand nu en trek m de volgende dag weer aan, maar nu moet ie eigenlijk elke dag in de was.
Kwak
  woensdag 3 december 2014 @ 14:00:55 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147246703
Oh irritant Kwak! Geen vooruitzichten voor een groter huis anytime soon?

En die (al dan niet rode :') ) waas op de flesjes uit de vaatwasser ja :r
pi_147246914
Hihi ja hier ook elke dag uitkoken, want geen vaatwasser en geen magnetron. Wel ruimte, maar niet nodig. Het uitkoken doe ik nog steeds elke dag trouw, mijn borstschelpen en eventueel speentje, en het flesje waarin in gelekte melk overdag bewaar. Ook de fles als hij daaruit gedronken heeft. Ik weet dat de meningen verschillen erover, maar er zijn dus ook mensen die het niet meer doen?

Ja ik weet het, ik vind het eigenlijk te zonde van mijn doorzetten om te stoppen, dus ik wil doorgaan met bv en ook kolven inderdaad. Ik moet dat nog maar aankaarten, de eerste dag als ik weer ga werken (eerder spreek ik mijn leidinggevende niet) hoe dat moet met telefoondienst. Ik zal wel even moeten verharden, want ik zal van mijn collega's ook wel de volle laag krijgen (zijn kolven niet gewend, is nog nooit gebeurd in mijn team en zal wel absoluut overdreven worden gevonden). Goede les in schijt hebben ~O> Maar moeilijk vind ik het wel, want ik wil graag door iedereen aardig gevonden worden :@ :')
pi_147246992
Misschien helpt het om voor het belang van je kind te gaan staan in plaats van voor jezelf het aan te kaarten? Klinkt misschien gek, maar vaak vinden mensen het veel makkelijker om voor een ander te zorgen...
Dus +1 op LB!
pi_147247039
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:09 schreef Hilmo het volgende:
Hihi ja hier ook elke dag uitkoken, want geen vaatwasser en geen magnetron. Wel ruimte, maar niet nodig. Het uitkoken doe ik nog steeds elke dag trouw, mijn borstschelpen en eventueel speentje, en het flesje waarin in gelekte melk overdag bewaar. Ook de fles als hij daaruit gedronken heeft. Ik weet dat de meningen verschillen erover, maar er zijn dus ook mensen die het niet meer doen?

Ja ik weet het, ik vind het eigenlijk te zonde van mijn doorzetten om te stoppen, dus ik wil doorgaan met bv en ook kolven inderdaad. Ik moet dat nog maar aankaarten, de eerste dag als ik weer ga werken (eerder spreek ik mijn leidinggevende niet) hoe dat moet met telefoondienst. Ik zal wel even moeten verharden, want ik zal van mijn collega's ook wel de volle laag krijgen (zijn kolven niet gewend, is nog nooit gebeurd in mijn team en zal wel absoluut overdreven worden gevonden). Goede les in schijt hebben ~O> Maar moeilijk vind ik het wel, want ik wil graag door iedereen aardig gevonden worden :@ :')
Kan je het niet eerder aankaarten per e-mail of zo? Het lijkt me juist extra vervelend om als leidinggevende hiermee geconfronteerd te worden en het dezelfde dag nog op te moeten lossen. Als het je zo dwarszit, is het ook wel prettig voor jezelf om dit eerder duidelijk te hebben denk ik?

(onder het werk door posten en dan onder elke post 'Groeten, Phaidra' willen zetten :'))
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147247457
Gister had ik de leidinggevende hier op bezoek (kraamvisite) en heb haar verteld over de bv, en toen zei ze, ga je ook kolven dan straks? Ik zo ja, dat was ik zeker van plan. En toen heb ik twee tijden genoemd. Dus daar weet zij (en haar collega, die was er ook bij) van. Alleen niet dat hoe dat moet met telefoondienst en vervanging.
Ik heb ook geen denderend contact met haar, dat helpt ook niet mee. Mail sowieso iemand van P&O even.

Belang van het kind voorop stellen, is inderdaad makkelijker ja. ^O^
pi_147247469
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:00 schreef LadyBlack het volgende:
Oh irritant Kwak! Geen vooruitzichten voor een groter huis anytime soon?

En die (al dan niet rode :') ) waas op de flesjes uit de vaatwasser ja :r
We gaan in januari praten over hypotheekopties. Ik krijg met terugwerkwnde kracht per 1 oktober een vast contract en J krijgt een contract voor drie jaar in januari.

Als daar uitkomt wat we hopen kan het snel gaan. Als dingen tegenzitten/tegenvallen dan wonen we hier nog wel even vrees ik -O-
Kwak
  woensdag 3 december 2014 @ 19:07:20 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_147256118
quote:
2s.gif Op woensdag 3 december 2014 07:56 schreef Franny_G het volgende:
Maar je had wel volle borsten en was ze lekker aan het drinken?
Mja, het voelde niet echt heel vol.
Kunnen griep of een vochttekort het eigenlijk beïnvloeden, weet iemand dat?
Ik weet dat ik het niet moet doen maar ik zie echt alweer hele doemscenario's voor me :') waar ik bijvoorbeeld eerder wel 150cc kon kolven in 15 minuten haalde ik net 40cc in 20 minuten :(
disclaimer
pi_147256967
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mja, het voelde niet echt heel vol.
Kunnen griep of een vochttekort het eigenlijk beïnvloeden, weet iemand dat?
Ik weet dat ik het niet moet doen maar ik zie echt alweer hele doemscenario's voor me :') waar ik bijvoorbeeld eerder wel 150cc kon kolven in 15 minuten haalde ik net 40cc in 20 minuten :(
Griep of ziek zijn in het algemeen gaf bij mij wel een productiedip inderdaad. Komt op zich vanzelf wel weer goed, lekker vaak aanleggen en misschien een paar keer nakolven als het je er dwars zit :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147257123
Oh en vochttekort kan ook zeker een factor zijn hoor! En idd stress, vermoeidheid, of je t koud hebt, etcetcetc kan allemaal van invloed zijn! :*
Tralalalaaa
  woensdag 3 december 2014 @ 19:33:40 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_147257207
Dan ga ik r zo maar weer veel aanleggen :) ze vraagt ook vaker nu, dus er zit wel degelijk een dipje!
disclaimer
pi_147258933
Als ik de melk gepasteuriseerd heb is die heet, als de melk afgekoeld is, hoe lang kan ik m dan op kamertemperatuur bewaren voor baby hem drinkt?
Kwak
pi_147259897
Spruw-update uit 't hoge noorden: tongetje van kleine meneer wordt al wat beter, ikzelf krijg juist meer last vandaag :{
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147260110
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:44 schreef JufMariska het volgende:
Spruw-update uit 't hoge noorden: tongetje van kleine meneer wordt al wat beter, ikzelf krijg juist meer last vandaag :{
Die nystatine kan je tepels irriteren. Smeer je t op je tepels voor de voeding, of in zn mond na de voeding? Miconazol kan ook irriteren trouwens...

Krijgt jouw L toevallig ook krampjes van de nystatine?
Kwak
  woensdag 3 december 2014 @ 21:16:44 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147261261
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mja, het voelde niet echt heel vol.
Kunnen griep of een vochttekort het eigenlijk beïnvloeden, weet iemand dat?
Ik weet dat ik het niet moet doen maar ik zie echt alweer hele doemscenario's voor me :') waar ik bijvoorbeeld eerder wel 150cc kon kolven in 15 minuten haalde ik net 40cc in 20 minuten :(
Nooooooit teveel uitgaan van wat je kolft! Let maar op je baby inderdaad, en als die wat vaker vraagt, dan gaat dat het dipje vanzelf al te lijf! ^O^
  woensdag 3 december 2014 @ 21:18:39 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147261340
E vond die nystatine héérlijk!!!

Was ik echt een eeuwigheid bezig geweest om haar wakker te houden aan de borst, en dan veerde ze helemaal op als ze dat goedje proefde! :( :')
pi_147262472
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 20:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Die nystatine kan je tepels irriteren. Smeer je t op je tepels voor de voeding, of in zn mond na de voeding? Miconazol kan ook irriteren trouwens...

Krijgt jouw L toevallig ook krampjes van de nystatine?
In z'n mond na de voeding, het zal de miconazol (weer 6 pogingen nodig om dat correct te typen, pfff) zijn dan :{ Ik mis m'n kokosolie ;(

En geen krampjes hier, hij vindt 't wel lekker inderdaad en ik merk niet echt effect qua buikje.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147262767
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:45 schreef JufMariska het volgende:

[..]

In z'n mond na de voeding, het zal de miconazol (weer 6 pogingen nodig om dat correct te typen, pfff) zijn dan :{ Ik mis m'n kokosolie ;(

En geen krampjes hier, hij vindt 't wel lekker inderdaad en ik merk niet echt effect qua buikje.
Je mag ook purelan smeren als de miconazol is ingetrokken dus kokosolie moet ook kunnen!
Kwak
pi_147271103
Kokosolie mag ook ja. Sommigen gebruiken dat zelfs om de schimmel te lijf te gaan, dus verder geen medicatie, maar dat zou niet mijn advies zijn.

SQ, komt goed. Je hebt een prima blauwdruk gelegd met goede productie, dus hier kom je zo doorheen. Als je ziek bent, stopt je lijf ook energie in het beter worden en kan je productie wat lager worden. Lekker veel aanleggen, wat je zelf al zegt. En niet panieken ;)
pi_147271205
Even *O* bolletoetemellie lust gepasteuriseerde diepvriesmelk. Gisteren zelfs 100 cc genomen uit een flesje dat ik gaf! Eerder wild ehij geen fles van mij nemen.

Toen hij daarna sliep heb ik voor de tv dubbelzijdig gekolfd en er 100cc uitgekregen (elke kant 50) in 20 minuten dus dat schept perspectief!

Borsten voelden niet erg vol dus io hoop dat ik t vanavond kan herhalen ook al drinkt hij dan die voeding daarvoor gewoon bij mij.

Zulke cijfers geven toch wat minder een 'sprokkel' gevoel dan wat ik eerst deed.
Kwak
  donderdag 4 december 2014 @ 09:19:35 #53
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_147271243
Kwakzie, wat fijn! Maar waarom pasteuriseer je je melk? Heb ik daar overheen gelezen?

Sq hier ook dips bij ziek! Trekt wel weet bij. Bovendien zitten er rond 6 w regeldagen die er flink in kunnen hakken.

Hier afgelopen maandag 9 maanden bv *O* O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 4 december 2014 @ 09:35:04 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147271474
Oja, hier ook negen maanden :s).
KuikenGuppy
pi_147273644
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:19 schreef Kimpossible het volgende:
Kwakzie, wat fijn! Maar waarom pasteuriseer je je melk? Heb ik daar overheen gelezen?

Sq hier ook dips bij ziek! Trekt wel weet bij. Bovendien zitten er rond 6 w regeldagen die er flink in kunnen hakken.

Hier afgelopen maandag 9 maanden bv *O* O+
*O*spruw *O* melk die ik nu kolf en wil bewaren moet ik dus pasteuriseren. En bewaren moet ik ivm sparen omdat ik geen hele voedingen kolf en een middag weg moet.
Kwak
pi_147276179
Vanmorgen in plaats van micodinges kokosolie gesmeerd en nu weer fijne pijnloze tepels ipv branderig rood, maar een beetje afwisselen dus. Voeden is ook weer een stuk beter te hachelen zo. En tongetje is weer bijna helemaal roze dus we gaan de goede kant op *O*

En hoera voor Makkelijke Mellie!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147276639
Fijn JM!

Hoera Kim en Burdie! Ik vind het leuk dat er in 'mijn' lichting weer een paar langvoedsters zitten (voor Nederlandse begrippen in elk geval ;) )!
  donderdag 4 december 2014 @ 13:54:15 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147277679
Fijn, juf *O*.

@Wup, niet gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik vind het ook leuk :D. Het einde is in elk geval nog lang niet in zicht wmb O+.
KuikenGuppy
pi_147278201
Hoe weet ik of spruw voorbij is? Twee weken geleden kwam de lk erachter dat I en ik spruw hadden. We zijn toen direct begonnen met behandelen met nystatine bij de baby en miconazol bij mij. Inmiddels zie ik geen witte plekken meer in de mond bij de baby en gaat ook het drinken aan de borst weer hartstikke goed, met alleen nog bij het aanhappen even tien seconden pijn, die daarna snel wegtrekt. Mijn tepels zijn echter nog wel vaak rood en branderig. Betekent dit dat de spruw er nog is, of kan dit ook 'gewoon' gevoeligheid zijn?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_147278475
Fijn JM!!

Sorry DaD, ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee.

En nog even jompelen voor mezelf *G* *G*

1 jaar en een week en een dag :P borstvoeding!!

pi_147278563
Mabawa *O*
Home is where the O+ is...
  donderdag 4 december 2014 @ 14:28:02 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147278638
Mabawa wat een fantastische foto O+

DaD, is er niet bij gezegd hoe lang je moest behandelen? Of is die periode nu juist voorbij? Het is wel even wennen voor je tepels ja, maar of rood en branderig ook normaal is..... ik weet t niet?
pi_147278726
DaD, mij werd verteld dat ik best een poosje moest doorgaan nadat de symptomen weg waren. Week ofzo, weet niet meer zeker. Ik zou denk ik nog even door gaan met smeren. Toen de spruw hier wegging heb ik nog even aanhappiin gehad, end ie was daarna ook weg. Hopelijk gaat dat bij jou ook zo!
  donderdag 4 december 2014 @ 14:41:37 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147279048
Mabawa O+
KuikenGuppy
pi_147279132
Wat een mijlpalen dames!!

Burd & kim 9 maanden! O+ *O*

Maba 1 jaar en een beetje! O+ *O*

Pijnloos voeden voor de Juf *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147279734
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 14:44 schreef bitterend het volgende:
Wat een mijlpalen dames!!

Burd & kim 9 maanden! O+ *O*

Maba 1 jaar en een beetje! O+ *O*

Pijnloos voeden voor de Juf *O*
+1!!!

*O* *O* *O*

Wat een toffe foto Mabawa! O+
pi_147280073
Toffe foto, Mabawa! En goeie mijlpalen! O+.

Ik moest twee weken smeren en die zijn nu dus om. Maar ik bedenk me net dat het vandaag donderdag is (hallo, tijdsbesef tijdens verlof) en dan belt als het goed is de lk vanmiddag nog even, dus dan kan ik het direct vragen!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_147282199
DaD benieuwd naar haar advies! Ik ben na ff proberen nu overtuigd dat mijn tepels juist -O- worden van die creme..
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 4 december 2014 @ 20:12:55 #69
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_147288463
Oh ja, spruw -O- meh, dat het maar snel over mag zijn!

Mabawa *O* O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_147291750
Kennen jullie dat verhaal van die vriezer die vol ligt met 2 maanden bv a 3 zakjes per dag, 180ml per stuk...

Nou die vriezer is dood en de bv ligt in de kliko.

Mennn wat heb ik staan janken vanavond :'(
pi_147291801
Noooooo Blue :'(
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147291816
Oh zo herkenbaar blue! :'(
(Had hetzelfde een paar dagen geleden :( )
pi_147291874
Ohhh wat klote!
Kwak
pi_147292393


[ Bericht 100% gewijzigd door Kursor op 04-12-2014 22:11:06 (Foutje ;)) ]
pi_147292407
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:09 schreef Kursor het volgende:
Boeh Blue :'(. Alles weg. En Loj ook al :'(.

Verder wel mooie *O* voor zoveel lang voedende moeders.

En alle spruw moet maar eens vertrekken vind ik.
pi_147292465
Ah blue :'( dat is ook om te janken :(
pi_147292472
Oh, wat erg, Blue!! :{ .

En *O* voor al het goede nieuws en de mijlpalen. + een mooie foto van Mabawa. O+ .

Ik ben nu over de tien maanden heen en ik merk dat het zo zachtjes aan begint af te lopen. I heeft eigenlijk nog twee momenten op de dag dat ze echt graag wil: als ze thuis komt na een dag kdv. En een nachtvoeding (soms twee). Op overige momenten van de dag drinkt ze net zo lief een flesje kv (is ze gewend van het kdv) of ze krijgt ander drinken.

En ik heb daar eigenlijk ook vrede mee. Merk aan mezelf dat ik ook voel dat ik ernaar toegroei om ermee te stoppen. Ik gun haar nog heel erg haar bijkom-momentje na een dag kdv en ook 's nachts is het fijn, maar verder vind ik het prima. Ik heb toen I drie maanden was voor mijzelf besloten dat ik het mooi zou vinden als ik bv zou geven tot ze 1 jaar is, en ik denk dat ik dat net wel of net niet zal halen. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 4 december 2014 @ 22:52:48 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147294230
Blue :'( :'( :'( ik zou daar ook kapot van zijn...

(Wij hebben zo'n grote vrieskist die zeker twee volledige dagen ijskoud blijft als de stroom er af zou gaan. Wat ben ik daar dan toch blij mee.)
KuikenGuppy
pi_147295012
Ooohhh Blue wat erg! Ik zou ook janken :{
Tralalalaaa
pi_147304258
Blue ;( Ik lees dat echt te vaak de laatste tijd ;(

Mooie mijlpalen dames O+

En hele mooie foto Mabawa! O+
pi_147304989
:W
Gebruikt iemand hier toevallig borstvoedingsthee van Weleda? Eén van de nieuwe mamma's wellicht?

Ik heb het destijds (veel) gedronken, maar helaas is de borstvoeding nooit voldoende op gang gekomen (verschillende factoren).

Van 1 van de doosjes heb ik nog 12 zakjes over en ik vind het zonde om weg te gooien, of zomaar op te drinken als er hier iemand is die het misschien wel graag gebruikt?

Het zijn dus 12 zakjes met een houdbaarheidsdatum tot februari 2016.
Tegen verzendkosten stuur ik ze graag op naar iemand die er wat aan heeft :)
  vrijdag 5 december 2014 @ 12:44:18 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_147305020
wat doet het, dyre?
disclaimer
pi_147305064
Ik heb het destijds aangeraden gekregen van de lactatiekundige (naast de neusspray,medicatie en warme washandjes, ik pakte alles aan :P) om de "melkbevorderende werking".

quote:
Weleda Borstvoedingsmix, voor het zetten van borstvoedingsthee, een lekkere mix van biologisch geteelde kruiden en zaden met een melkbevorderende werking.

Deze borstvoedingsmix, te gebruiken als thee, is speciaal bereid voor moeders die hun kindje borstvoeding geven. De planten in deze kruidenmix zijn bekend om hun melkbevorderende, rustgevende en harmoniserende werking. Daarnaast geven ze bovendien een lekker smaak af. Borstvoedingsmix kan gedronken worden aan het einde van de zwangerschap en tijdens de volledige borstvoedingsperiode. Weleda Borstvoedingsmix bevat uiteraard geen suiker of synthetische aroma’s. Alle gebruikte planten zijn van biologisch teelt en dragen het bio keurmerk “Agriculture Biologique”, dit betekent dat ze gekweekt zijn zonder gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen of pesticiden.
  vrijdag 5 december 2014 @ 13:04:02 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_147305453
Ah! Ik denk niet dat ik het nodig heb, maar als niemand wil probeer ik graag een keer een kopje binnenkort O-)

Het blijft me fascineren trouwens, als ik weer eens zo'n volle fles melk afkolf. Dat dat allemaal uit mijn lijf komt :o
disclaimer
pi_147305861
Ik zet hem ook nog even in V&A, en anders mag je gratis een sample proberen bij mij thuis :D
  vrijdag 5 december 2014 @ 15:14:01 #86
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_147309028
Ik gebruik die borstvoedingsthee wel maar heb nog een flinke voorraad. Dus dan kun je beter iemand anders er blij mee maken :)
pi_147310444
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 16:38 schreef JufMariska het volgende:
DaD benieuwd naar haar advies! Ik ben na ff proberen nu overtuigd dat mijn tepels juist -O- worden van die creme..
Ze (R.) belde gisteravond laat nog. Ze zei dat het vooral voor kan komen dat je tepels erg uitdrogen van miconazol. Dat was bij mij ook het geval, de vellen hingen er op een gegeven moment aan.

Volgens haar was het feit dat ik al sinds zaterdag alle voedingen pijnloos geef, voldoende bewijs dat de spruw hier voorbij is. De borstvoeding gaat nu dus voor het eerst sinds I er is goed. O+.

Blue, wat onwijs balen. ;(.

Oh en borstvoedende Groningers, hebben jullie suggesties voor plekken waar ik tijdens een dagje shoppen een beetje fijn en discreet kan voeden?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:25:58 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147312247
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:10 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ze (R.) belde gisteravond laat nog. Ze zei dat het vooral voor kan komen dat je tepels erg uitdrogen van miconazol. Dat was bij mij ook het geval, de vellen hingen er op een gegeven moment aan.

Volgens haar was het feit dat ik al sinds zaterdag alle voedingen pijnloos geef, voldoende bewijs dat de spruw hier voorbij is. De borstvoeding gaat nu dus voor het eerst sinds I er is goed. O+.

Blue, wat onwijs balen. ;(.

Oh en borstvoedende Groningers, hebben jullie suggesties voor plekken waar ik tijdens een dagje shoppen een beetje fijn en discreet kan voeden?
Musjes (zwanestraat)


KuikenGuppy
pi_147313881
Blue :'(

LE miss heb je het al laten weten maar hoe gaat het voeden van sticker nu :*?

Ik weet niet of ik het hier moet hooien maar ik denk dat er hier meer ervaringsdeskundige zijn.
Borstvoeding en bijvoeding..

Ik geef jibs nu zeker om de 3 uur de borst (in de nacht elk uur :') ). Aangezien het met mijzelf biet zo goed gaat (alsin vrijwel geen slaap/rust momenten en veel blijven afvallen) hoop ik dat ik de voedingen wat kan minderen.
Ik wil heel graag blijven voeden en hoop dus eigenlijk dat jibs op korter termijn meer gaat eten. Nu doet hij dat nog niet echt, 2 tot 10 hapjes of een stukje komkommer en een rijstwafel is het wel zo'n beetje. Vanaf wanneer at jullie baby wat meer 'normale' voeding ipv bv?
Zijn er tips? Want ik ben langzaam aan niet veel meer waard -O-
♥ J & S
pi_147314134
Ik drink die thee vaak ja. Als je het niet kwijt kan, dan wil ik het wel!

Dat is niet fijn klap. Ik heb geen tips voor je, mijn baby blijkt, net als grote zus, een vuilnisbakje. Ik vraag me af of je er ook echt in kan sturen? Misschien zijn er wel bepaalde dingen die hij erg lekker vindt en waar hij dan meer van eet. Wat bied je zoal aan?
  vrijdag 5 december 2014 @ 18:56:32 #91
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_147314405
Klap, hoe vaak bied je eten aan?
Wel naar dat je zo blijft afvallen. Ben je voor jezelf bij eem diëtist geweest hiervoor?
Eli schoof alles wat er in zicht was gretig naar binnen en Aviva begon pas echt te eten ruim na de eerste verjaardag. Terwijl we de bijvoeding op een vergelijkbare manier hadden aangepakt. Ik weet dus niet in hoeverre je echt kan sturen in hoeveel hij eet, maar je zou wel regelmatig kunnen aanbieden.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_147314652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:10 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ze (R.) belde gisteravond laat nog. Ze zei dat het vooral voor kan komen dat je tepels erg uitdrogen van miconazol. Dat was bij mij ook het geval, de vellen hingen er op een gegeven moment aan.

Volgens haar was het feit dat ik al sinds zaterdag alle voedingen pijnloos geef, voldoende bewijs dat de spruw hier voorbij is. De borstvoeding gaat nu dus voor het eerst sinds I er is goed. O+.

Blue, wat onwijs balen. ;(.

Oh en borstvoedende Groningers, hebben jullie suggesties voor plekken waar ik tijdens een dagje shoppen een beetje fijn en discreet kan voeden?
Zomers, Doppio, La Place (boven), Concerthuis O+

En wat goed dat 't goed gaat! *O*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147316242
Ik geef hem nu nog geen vaste tijden wat aan eigenlijk (dat gaan we vanaf dit weekend doen). Ik geef hem meestal als ik ook ga eten.

Brood ligt wel altijd op de salontafel zodat hij altijd kan pakken als hij er behoefte aan heeft.

Ik hoor idd dat er na het eerste jaar wat kan veranderen, dat we nu vaste tijden gaan aanhouden zou ik vast wat helpen maar wie weet hebben jullie nog meer 'heb je dit al geprobeerd' suggesties :).

Wup, brood lijkt hij het lekkerst te vinden dus dat ligt daarom altijd klaar, anders eet hij 2 kleine stukjes en is het klaar.
Appel precies hetzelfde. Een banaan lukt soms helemaal maar dat wil ik niet te vaak geven. Komkommer geven we vaak omdat hij daar nog het meest van binnen krijgt. Avondeten in wat voor vorm dan ook is na een hap of 5 klaar.

15e heb ik mijn intake bij de diëtiste, hoop dat daar ook wat hulp komt voor mezelf. Weeg nu inmiddels 59 kilo op 183cm. Iets er bij zou geen kwaad kunnen zeg maar :+ .
♥ J & S
  vrijdag 5 december 2014 @ 20:41:18 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147317464
Ik zou wel echt op vaste momenten gaan aanbieden, klap. Dus echt elke ochtend gaan zitten voor fruit, elke dag lunchen, laat hem zelf lekker hapjes brood van het kinderstoelplateau pakken, variëren met beleg, etc. En door gaan/voortborduren op wat hij lekker vindt. Komkommer zit overigens niks in, dus daarmee ga je het verschil niet merken.
Wat vindt hij van crackers, matzes, wafels, etc? Of iets als pap of (geiten)yoghurt?

Het schransen begon hier vanaf een maand of zeven/acht. Als het aan kuiken ligt, drinkt hij nog vier/vijf keer op een dag, maar dat vind ik te weinig dus ik bied vaker aan. Sinds kort vindt hij het ook hip om overal een slokje water bij te drinken.
KuikenGuppy
pi_147319319
klap, je verhaal is heeeeel herkenbaar, een maand of 8 geleden stelde ik hier dezelfde vragen. Ik vond het heel lastig om te gaan sturen in voedingen, omdat wij daarin ons kind willen volgen, en niet onze door tijd gestuurde ideeen over voeding en ritme aan hem willen opleggen. Dat gezegd hebbende, het moet wel haalbaar blijven. En als je wordt opgegeten door je kind (zo voelde het hier..) en je niet aan rust toe komt, dan ga je toch wel een paar grenzen over.

Eerste stap hier was het overdag voeden aan banden leggen, vanaf dat hij ongeveer een jaar was. Hij had de mogelijkheid om ander eten en drinken tot zich te nemen, de noodzaak om elke drie uur aan de borst te gaan was er imo dus niet meer (tenzij ziek of Groot Verdriet, uiteraard). Ik had bedacht dat hij dan logischerwijs vanzelf meer bijvoeding tot zich zou nemen, dit was niet het geval. Hij nam her en der wat hapjes, wat stukjes, wat slokjes, maar hele boterhammen en maaltijden zoals ik hier wel eens las, echt niet. Was hij enorm niet aan toe. Hoe moeilijk ik het ook vond, we kozen ervoor om het los te laten en ook daarin hem te volgen, binnen de grenzen van wat voor mij toelaatbaar was. Het resulteerde in een tijdje weer wat slechtere nachten (inhalen?), maar het zorgde er ook voor dat ik op adem kon komen, met name fysiek gezien. In minder dan twee maanden na het stoppen met overdag voeden (behalve de voeding voor zijn ochtendslaapje overigens) was ik zes kilo aangekomen. (Ik ben nog steeds niet op gewicht trouwens, ik vermoed dat dat pas gebeurt als ik ook van de nachtvoedingen af ben.)

Dat bijvoeden kwam 'laat' op gang (geen waardeoordeel, puur even afgezet tegen het tempo waarmee anderen van zijn leeftijd het deden) en ik heb ervaren dat je daarin niet veel anders kan doen dan veel aanbieden, veel verschillende dingen, hem bij de maaltijd betrekken (ook als hij niets eet erbij zetten aan tafel) en wat hier echt key was/is: hem de regie geven. Vanaf dat hij 16 maanden (?) is eet hij echt net als wij volledige maaltijden, de nachten gaan wat beter (soms zit er zelfs 4 uur tussen!)

Praktische tips: zorg voor veel eetmomenten op een dag. Voor jou goed, maar voor hem ook: steeds een klein beetje eten is bij elkaar toch heel wat, wellicht. En think outside the box: jouw eetpatroon is mogelijk niet een waar hij perse gelukkig van wordt. (Sticker zijn idee van een awesome tussendoortje is een bordje gekookte aardappelen, om maar iets te noemen :+ ) Zorg voor goede vetten voor jezelf (volle producten, roomboter op je brood, noten, advocado; enfin, zulke dingen zal de dietisten ook vertellen :) ), en neem rust waar je maar kan. Als de nachten rot gaan: spreek met je vriend/moeder/wiedanook af dat je een middagje wil bijslapen. Flesje afkolven desnoods, en je even terug trekken. Als je er doorheen zit kun je dat best structureel doen. Wij deden altijd in het weekend om en om uitslapen: daar laadt je echt enorm van op.

Ik vond het een vervelende situatie: je wil graag borstvoeding geven, juist omdat je ziet hoe waardevol het is voor je kind, maar wat als je er zelf onder 'lijdt'? Waar ligt de grens, wanneer geef je wat prioriteit, enzo? Mijn verhaal is mogelijk niet heel bemoedigend, sorry, ik hoop in ieder geval dat jullie een manier kunnen vinden waar jullie beide wel bij varen :*
pi_147327602
Klap, hier dezelfde ervaring als LE toen mini ca. 7/8 maanden was. Mijn weerstand was ook heel laag en ik was om de haverklap ziek (dus weer een kilo gewichtsverlies dat ik er niet meer bij kreeg). Niet leuk. Ik ben bij een diëtiste geweest en die heeft me heel waardevolle tips gegeven. Idd meer vetten, en daarbij ook 'smokkelen': klontje boter door de Brinta, klontje boter door de groenten, altijd boter op brood. Volle melkproducten, elke dag een toetje zoals vla, kwark, yoghurt, pudding. Verplicht een grote koek bij de koffie/thee. Ik dronk veel water en thee, dat moest ik vervangen door bijvoorbeeld sapjes (ik heb daadwerkelijk alle pakken sap naast elkaar gehouden om die met de meeste kcal per glas eruit te halen, hier was dat dubbeldrank). Ik had namelijk het idee dat ik al hele dagen aan het eten was en dat simpelweg een boterham extra niet meer ging passen. Zo kon ik toch extra kcal sprokkelen zonder dat ik het idee had mezelf te overvoeren. En idd nootjes als tussendoortje, een handje is zo weggewerkt en tikt toch aan. Maar dit alles op basis van mijn bestaande eetpatroon, dus wellicht niet zomaar voor jouw situatie toepasbaar.

En hoezeer ik ook voorstander ben van rapley, mijn baby ging echt beter eten en slapen als we zijn avondeten geprakt gaven. Rapley hebben we rond de 13 maanden weer opgepakt toen hij weigerde om gevoerd te worden. Dat was wel weer een klein stapje terug in de nachtvoedingen, maar toen dronk hij overdag al veel minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 06-12-2014 13:21:00 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147328041
Oh wat 'Fijn' om te lezen L-E. Het klinkt idd zoals hier. Ik wil hem heel erg volgen qua behoeftes maar ik merk dat als ik dat doe (tenminste dat denk ik :') ) eet hij alsnog niet veel.

Ik probeer al heel gevarieerd dingen aan te bieden dus wat burdie al aangeeft. Om idd te zoeken naar wat hij lekker vind tot nu toe dus met weinig resultaat. Haha grappig dat je begint over aardappel ik ben vanmiddag idd al heel vroeg begonnen met wat stamppot om te kijken of hij dat misschien eerder wilde.

De vaste tijden gaan we doorzetten, variëren blijven we doen en tja, die voeding van overdag durf ik dus niet zo erg los te laten ik merk dat hij het gewoon nog nodig heeft. Misschien komt het met de tijd z'n vader is ook een slechte eter dus uhm ja :+ .
Ik ga er aan werken! Bedankt voor de input.
♥ J & S
pi_147328093
Zie ik heel je post over het hoofd phaidra!

Vind het wel fijn om te lezen dat we biet de enige zijn.
Voeren wil nu al niet meer lukken, als ik met een lepel aankom draait hij z'n hoofd weg dus we zijn nu nog erg met rapley bezig. Van ellas eet hij wel de fruitpakhuis als een malle leeg dus die geef ik ook erbij zodat er iig wat binnenkomt :P .

Nogmaals bedankt voor jullie verhalen en aanpak! Daar kunnen we wat mee :*
♥ J & S
pi_147330214
Ha klaprooss, hier ook herkenning, zoals je wellicht wel weet, heb ik ook veel moeite op gewicht te blijven. En I was/is ook niet een erg grote eter, dat gaat in kleine stapjes en het verschilt ook echt per dag.

Op vaste momenten gaan zitten, lijkt mij ook goed. Vooral ook het samen eten. Ik merk dat I heel erg kijkt naar mij en als ze mij ziet eten (het liefst hetzelfde als zij) dan stimuleert dat haar echt.

I ging vanaf acht maanden beduidend beter eten. Nu eet ze met plezier maar wel kleine beetjes. Voor mij persoonlijk is het van belang geweest om bv te combineren met kv. Ik werk in het onderwijs en ik verbruik zoveel energie tijdens mijn werk dat het voor mijn eigen welzijn steeds moeten kolven gewoon niet haalbaar was. Ik weeg ook nog steeds niet veel ( nu 50 bij 1.70), maar ik ben in ieder geval stabiel en gelukkig niet vaak ziek. Ik ben niet bij een diëtist geweest, wel bij de huisarts en uit bloedonderzoek bleek dat ik 100% in orde was en geen tekorten had of verminderde weerstand. Dat is wellicht ook een idee voor je: om dat uit te zoeken. Ik vond dat wel een geruststelling. Verder zou ik je niet aanraden om ook bv met kv te combineren, want dat is zo'n persoonlijke keuze, dat moet je echt voor jezelf bepalen. Ik wil je alleen meegeven dat zoiets ook een optie is.

Verder is het wel een idee om op een geven moment het om te draaien: dus in plaats van eerst voeden en dan eten: eerst gewoon eten aanbieden en dan de borst.
Verder vraag ik me af: als hij 's nachts elk uur komt, heeft hij dan echt honger? Of vindt hij het moeilijk weer in slaap te komen als hij een beetje wakker wordt? Is het een idee om te kijken of hij ook weer kan gaan slapen zonder gevoed te worden? Of probeer je dat al? Het lijkt mij namelijk ook niet te doen, als je zo vaak moet voeden 's nachts...
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147331201
Hier weer nieuws over het kolven op het werk. Ik had P&O gemaild en ze zeiden dat er inderdaad geen ruimte is, maar ze gaan wat regelen met een bord op de deur oid, dus dat vind ik top! Zij denken tenminste mee. :) ^O^

Ze gaf ook de tip om mijn leidinggevende te mailen om het te hebben over mijn werkzaamheden (telefoonwerk vooral is problematisch) maar ik kreeg nogal een botte mail terug. Mijn werkzaamheden gaan ze niets aan veranderen en ze verwachten dat ik me gewoon aan de werktijden hou. Eerder naar huis of later beginnen zit er niet in, maar ik had zelf ook voorgesteld om om 10.00 en 14.00 te kolven, drie kwartier lang. Ik heb maar ruim genomen en met mijn handkolf en onder stress gaat het sowieso niet snel. Maar ik moet dus zelf elke keer een collega vragen (die zijn targets dan niet haalt :{ ) om mij drie kwartier te vervangen en dan niet de tijdsdruk te voelen..(heb me al voorgenomen om gewoon rustig drie kwartier te gaan kolven en de tijd te nemen en niet te denken, ik wil extra vroeg terug zijn) Ach, ik had het kunnen weten dat ze niet mee zou denken, waarom zou ze ook, ik ben alleen maar vervelend.. :(
Ik heb een mail opgesteld voor de collega's, dat ik hoop op hun medewerking en dat ik vervanging móet zoeken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 6 december 2014 @ 13:29:33 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_147331253
Ik zou ze voor proberen te zijn en alvast naar iets anders uitkijken Hilmo. Dit klinkt echt niet leuk :*
disclaimer
  zaterdag 6 december 2014 @ 13:29:40 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147331257
Misschien niet eens zo slecht als je daar niet meer hoeft te werken straks, Hilmo :@.
KuikenGuppy
pi_147332055
Wat een rotsituatie Hilmo :(

Hier net even een :'( moment. Ik ging mijn verzamelde melk van gisteren pasteuriseren en toen is t flesje omgevallen in t pannetje. Blijkbaar was t niet goed genoeg afgesloten want melkwater en watermelk. Kon t weggooien. :'(

Had er twee kolfsessies over gedaan om die ene voeding bij elkaar te sprokkelen. Bah bah bah. Nu ligt er maar 1 voeding in voorraad, en ik vermoed dat ee nog max. twee bijkomen dus J gaat zometeen een bus melkpoeder halen want dat hebben we dinsdag wel nodig als ik weg ben van half een tot eind van de middag...
Kwak
pi_147332162
AH neeeee kwak :'(
pi_147332240
En ik vind t heel moeilijk om uit te leggen, maar het voelt zo alsof die kv het begin van het einde is. Rationeel vind ik t geen ramp, een flesje kv tussendoor, echt niet.

Maar van binnen voelt het alsof het vechten voor de bv zoals ik dat nu voor mijn gevoel doe dan allemaal voor niks is geweest en ik net zo goed bij flesjes kan blijven. Als je leest hoe slecht kv voor de darmpjes is, en hoe belangrijk bv... Dan kan ik me alleen maar schuldig voelen. Zelfs die nystatine die hij krijgt voelt niet goed op een of andere manier, vieze zoete bijvoeding...

En als ik t dan toch al daarmee verpest heb, waarom dan nog zo stoeien en pijn verbijten sn sprokkelen met die stomme kolf voor als ik eens even weg wil?

-O- slaat nergens op, weet ik ook wel...
Kwak
  zaterdag 6 december 2014 @ 14:21:53 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_147332443
ah kwak wat zuur -O-

Maar waar lees je dat kv ontzettend slecht voor darmpjes is? Als het zo slecht voor darmpjes was dan waren er legio baby's met verpeste darmen. En 1 nederlaag is geen verloren oorlog! Kop op! :*
disclaimer
pi_147332533
Kwak, ik heb ook moeten bijvoeden in het begin. Kreeg domweg niet genoeg bij elkaar gekolfd. Inmiddels ruim 22 maanden verder dus het begin van het einde was het zeker niet.

Maar goed, ik heb mijn oudste natuurlijk ook al compleet verpest ;)

Maar wat kun je je beroerd voelen als je moedermelk moet weggooien hè. Echt niet tof :N
  zaterdag 6 december 2014 @ 15:34:21 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147333919
Kwak, laat anders J. zo'n setje met drie zakjes mee nemen. Dan heb je niet gelijk een hele bus in huis.
:*.
KuikenGuppy
pi_147334550
:Y ik weet ook dat het geen ramp is. Was een beetje post-melkweggooitranen induced...

En hij had net heel hard aan mn tepels getrokken waarna ik hem huilend aan zijn papa has gegeven dus ik had even een bv dipje. Gaat nu alweer beter.

Jullie zijn lief :*
Kwak
pi_147334763
Kwak, kv slecht voor de darmpjes? Misschien is dat zo, maar ik hoor het voor het eerst eigenlijk... Met bv had ze vaak krampjes (de gebruikelijke denk ik) wat ook weg ging tijdens laatste fase bv. En die zijn ook weggebleven bij de kv.

Ik snap je heel goed hoor. Schuldgevoel ten top. Had ik ook ( ook toen ik wilde combineren) Maar eenmaal een drempel over, was en is kv de beste oplossing voor ons. Niet dat ik wil praten voor jouw situatie of dat ik kv wil verheerlijken, in tegendeel. Wil alleen zeggen dat het niet zo moeilijk is als het lijkt.
pi_147337265
Nou, vooral dat kv niet de beschermende werking voor de darmen heeft die bv heeft bij het opbouwen van de darmwand, en het opbouwen van darmflora voor later.

Maar goed, nieuwe twist, ik heb net een totale breakdown gehad bij J en daarna de LK gebeld. Ik trek het niet meer met zoveel pijn nog steeds/weer. Dikke kans dat ik door de pijn ook zo verkramp dat M relatief weinig melk krijgt en dus extra vaak komt, wat weer meer pijn oplevert. 's nachts gaat het wel goed, maar dan heb ik ook hele volle borsten en drinkt hij echt zijn buikje vol.

Dus ik ga nu 48h fulltime kolven (elke drie uur, s nachts alleen als ik t op kan brengen/volle borsten heb). M. krijgt wat ik kolf, aangevuld met KV als nodig (hij heeft net al een flesje gehad en ligt nu spontaan lekker te slapen).

Mijn mama ook gebeld, en die was heel lief, dat ze vond dat ik het eigenlijk best wel zwaar had gehad de afgelopen weken met een baby die zo vaak wil drinken en met zoveel pijn, en dat ze heel trots op me is. :'( O+ Nu voel ik me een heel stuk beter, we zullen wel zien hoe het gaat.

Mochten mijn tepels na 48 uur rust nog steeds zo gevoelig zijn of ik t om andere reden niet meer op kunnen brengen dan heb ik er in elk geval alles aan gedaan voor mijn gevoel.
Kwak
pi_147337774
Klinkt als een helder plan Kwak. En ik heb ook echt respect voor jou en andere bv-mama's waarbij het zo moeizaam loopt allemaal! Ik vind bv zo nu en dan al pittig, terwijl het bij ons (om de spruw heen in elk geval) toch behoorlijk van een leien dakje gaat.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147338447
Kwak :*. Goed om een plan te hebben en hopelijk helpt het tegen de pijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147338585
Kwak, goed van je dat je de lk hebt gebeld. Goed plan ook ^O^
Pijn maakt het echt zwaar, ben ik helemaal met je eens.
pi_147340778
net 120 cc gekolfd, begin is er! dit kan hij lekker drinken als hij wakker wordt. om half elf weer aan de masjien. (M slaapt dus alweer twee uur sinds zijn flesje kv :o )
Kwak
pi_147341029
Fijn dat er plan is Kwak. Is het wel duidelijk waar de pijn steeds vandaan komt?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_147341849
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 20:32 schreef Morretje het volgende:
Fijn dat er plan is Kwak. Is het wel duidelijk waar de pijn steeds vandaan komt?
ik word nu behandeld voor spruw, maar eerlijk gezegd denk ik dat t een combinatie is van mijn behoorlijk platte tepels wat goed aanhappen lastig maakt en ook erg veel rek op de spiertjes zet, en vasospasme. Mijn tepels zijn eigenlijk altijd wit kort na de voeding en na het douchen, en tegenwoordig ook als ik t gewoon koud heb, en dat doet zo vreselijk veel pijn.... heb ook last van winterhanden dus kan syndroom van raynaud zijn... doe je weinig aan.

ik heb de afgelopen zes weken eigenlijk nooit echt pijnvrij gevoed en het neemt nu weer toe en begint echt aan me te vreten, ik merk dat ik aggressief en boos ben tijdens het voeden. ik reageer het af op mijn vriend, niet op de baby, maar zo wil ik niet zijn.

ik hoop dat 48 uur pauze verlichting geeft.

er heeft twee keer een LK meegekeken en op zich hapt hij netjes aan, maar zelfs als hij netjes hapt doet t gewoon vreselijk pijn af en toe.
Kwak
pi_147342465
Ach kwak, kinderen zijn net pannenkoeken. Je eerste mislukt altijd een beetje ;)
Dikke zoen. :*

Er is ergens een schemaatje van per dag/week bv met wat je je kint al gegeven hebt, kan hem zo snel niet zoeken nu maar misschien weet iemand anders wat ik bedoel? Nouja goed, met elke voeding die je geeft heb je hem al zo vreselijk veel meegegeven. Heus, hou je vast aan wat je al gegeven hebt, en niet teveel vooruit willen kijken, je doet t haske goed :)

En mijn meiden hebben allebei een screwed up darmstelsel, om er maar even een drogreden bij te slepen :+ :v
:)
pi_147342583
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 20:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik word nu behandeld voor spruw, maar eerlijk gezegd denk ik dat t een combinatie is van mijn behoorlijk platte tepels wat goed aanhappen lastig maakt en ook erg veel rek op de spiertjes zet, en vasospasme. Mijn tepels zijn eigenlijk altijd wit kort na de voeding en na het douchen, en tegenwoordig ook als ik t gewoon koud heb, en dat doet zo vreselijk veel pijn.... heb ook last van winterhanden dus kan syndroom van raynaud zijn... doe je weinig aan.

ik heb de afgelopen zes weken eigenlijk nooit echt pijnvrij gevoed en het neemt nu weer toe en begint echt aan me te vreten, ik merk dat ik aggressief en boos ben tijdens het voeden. ik reageer het af op mijn vriend, niet op de baby, maar zo wil ik niet zijn.

ik hoop dat 48 uur pauze verlichting geeft.

er heeft twee keer een LK meegekeken en op zich hapt hij netjes aan, maar zelfs als hij netjes hapt doet t gewoon vreselijk pijn af en toe.
Pijn is ook ruk, gewoon punt.
Heb je dit artikel over Raynauds wel eens gelezen? Misschien zijn er nog tips uit te halen, als je de moed hebt om het door te zetten straks.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_147342629
Raynaud is naar idd :X
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147342648
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 20:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik word nu behandeld voor spruw, maar eerlijk gezegd denk ik dat t een combinatie is van mijn behoorlijk platte tepels wat goed aanhappen lastig maakt en ook erg veel rek op de spiertjes zet, en vasospasme. Mijn tepels zijn eigenlijk altijd wit kort na de voeding en na het douchen, en tegenwoordig ook als ik t gewoon koud heb, en dat doet zo vreselijk veel pijn.... heb ook last van winterhanden dus kan syndroom van raynaud zijn... doe je weinig aan.

ik heb de afgelopen zes weken eigenlijk nooit echt pijnvrij gevoed en het neemt nu weer toe en begint echt aan me te vreten, ik merk dat ik aggressief en boos ben tijdens het voeden. ik reageer het af op mijn vriend, niet op de baby, maar zo wil ik niet zijn.

ik hoop dat 48 uur pauze verlichting geeft.

er heeft twee keer een LK meegekeken en op zich hapt hij netjes aan, maar zelfs als hij netjes hapt doet t gewoon vreselijk pijn af en toe.
ah dat sucks wel echt heel erg. Dat is heel pijnlijk. Er zijn meer fokkers die gevoed hebben met raynauds, misschien hebben die nog tips? Ik dacht dat davinia t ook had?

En er is ook zoiets als nursing agitation/breastfeeding agitation. Komt vaak voor bij moeders die zwanger zijn van een tweede bijv, gevoeligere tepels en hormonen, maar komt ook onder andere situaties voor. Misschien heb je er wat aan om daar eea over te lezen?
:)
pi_147342760
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 21:12 schreef mignonne het volgende:
Ach kwak, kinderen zijn net pannenkoeken. Je eerste mislukt altijd een beetje ;)
Dikke zoen. :*

Er is ergens een schemaatje van per dag/week bv met wat je je kint al gegeven hebt, kan hem zo snel niet zoeken nu maar misschien weet iemand anders wat ik bedoel? Nouja goed, met elke voeding die je geeft heb je hem al zo vreselijk veel meegegeven. Heus, hou je vast aan wat je al gegeven hebt, en niet teveel vooruit willen kijken, je doet t haske goed :)

En mijn meiden hebben allebei een screwed up darmstelsel, om er maar even een drogreden bij te slepen :+ :v
Ik lolde O+
Kwak
pi_147342845
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 21:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

ah dat sucks wel echt heel erg. Dat is heel pijnlijk. Er zijn meer fokkers die gevoed hebben met raynauds, misschien hebben die nog tips? Ik dacht dat davinia t ook had?

En er is ook zoiets als nursing agitation/breastfeeding agitation. Komt vaak voor bij moeders die zwanger zijn van een tweede bijv, gevoeligere tepels en hormonen, maar komt ook onder andere situaties voor. Misschien heb je er wat aan om daar eea over te lezen?
Heb ik wel over gelezen. Ook over dysforische tsr. Maar het lastige aan die dingen vind ik dat ik ook voedingen en dagen heb gehad die heel fijn en rustig waren en waar ik van genoot. Het lijkt me dus meer iets fysieks/pijngerelateerds.

Enneh, ik gun mijn tepels gewoon even rust en daarna zien we wel :Y
Kwak
pi_147342910
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 21:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Heb ik wel over gelezen. Ook over dysforische tsr. Maar het lastige aan die dingen vind ik dat ik ook voedingen en dagen heb gehad die heel fijn en rustig waren en waar ik van genoot. Het lijkt me dus meer iets fysieks/pijngerelateerds.

Enneh, ik gun mijn tepels gewoon even rust en daarna zien we wel :Y
goed zo :Y ik hoop dat het snel over is, lijkt me niks leuk.
:)
pi_147343612
Misschien vind je het drie keer niks en ik denk ook niet dat ik het zelf zou doen :@ maar op zich, ik heb kneiterveel melk in de vriezer liggen en je mag van mij zo een litertje hebben?
pi_147343694
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 21:36 schreef WupWup het volgende:
Misschien vind je het drie keer niks en ik denk ook niet dat ik het zelf zou doen :@ maar op zich, ik heb kneiterveel melk in de vriezer liggen en je mag van mij zo een litertje hebben?
nah, thnx but no thnx, ik heb nog cola.

:+
:)
pi_147344056
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 21:36 schreef WupWup het volgende:
Misschien vind je het drie keer niks en ik denk ook niet dat ik het zelf zou doen :@ maar op zich, ik heb kneiterveel melk in de vriezer liggen en je mag van mij zo een litertje hebben?
Heel lief, maar dat hoeft idd. niet. Staat me een beetje tegen :@ sorry. Maar hej, ik heb net in een half uurtje 120 cc gekolfd dus wie weet hou ik t gewoon wel bij, de vraag. :Y
Kwak
pi_147344268
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 21:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

nah, thnx but no thnx, ik heb nog cola.

:+
o|O :')

Kwak, zoals ik al zei, zou het zelf ook niet gauw doen :D Niet van een onbekende in elk geval. Heb in de kraamweek wel wat melk van Twinkly gebruikt <3
pi_147344384
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 21:52 schreef WupWup het volgende:

[..]

o|O :')

Kwak, zoals ik al zei, zou het zelf ook niet gauw doen :D Niet van een onbekende in elk geval. Heb in de kraamweek wel wat melk van Twinkly gebruikt <3
wat?! :+

T wordt weer tijd voor thee een keertje *O*
:)
pi_147344778
Ja, met melk _O-
pi_147345625
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 21:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

nah, thnx but no thnx, ik heb nog cola.

:+
_O-
  zondag 7 december 2014 @ 07:35:37 #132
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_147353275
*O* Ik kolf nu minimaal 100cc (dat is 1 voeding voor hem, zelfs vannacht om 3 uur met de handkolf lukte dat) per keer dus ik kan de vraag bijhouden *O* vanmorgen zelfs 40cc meer, dus dat is t beginnetje van een voorraadje.

Ik mis hem wel echt vreselijk aan de borst :@ vanmorgen om 6u heb ik t flesje gegeven dat was al iets beter, maar ik mis hém gewoon.

Goed, net flesje van 6.15-6.30 gegeven, daarna kolfspullen afgewassen en van 7 tot 7.30 gekolfd dus ik ga nog even terug naar bed. Borsten waren zo vol datbik even elektrisch wilde ipv in bed met de hand zoals vannacht dus ik moest eerst tweese kolfset etc afwassen :')

*gaap*
Kwak
  zondag 7 december 2014 @ 07:37:47 #133
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_147353282
Ook nog een vraag: heb t idee dat ik met kolven echt mijn borsten niet leeg krijg. Vooral vannacht en vanmorgen, dan zijn ze gewoon zo vol dat ze na een hald uur kolven nog steeds zwaar zijn...

Is die achtergebleven melk geen risico in de zin dat t mijn productie zal remmen? Moet ik vaker kolven om die reden? (Niet dat ik daar op zit te wachtem :@ )
Kwak
pi_147354122
Misschien helpt het om borstcompressie toe te passen tijdens het kolven? Als je een hand over hebt dan :+ Het klopt wel dat een baby de borst beter leeg kan krijgen, dus dat gevoel is niet gek. Met vaker kolven gooi je misschien je productie omhoog, ik weet niet hoe snel jouw lijf daar op reageert. Aan de andere kant, als je bang bent dat je M niet bij kan houden qua productie is dat misschien geen gek idee?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 7 december 2014 @ 10:46:07 #135
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_147354284
Als ik zie hoe tevreden hij nu is na flesjes, terwijl hij overdag na 1 uir alweer huilde om de borst, terwijl hij nu drinkt wat ik kolf, denk ik noet dat het aan mijn productie ligt.

Lk had het over verkrampen door de pijn. Ze heeft ook borstcompressie bii me geprobeerd maar er zat echt niks meer. Tijdens t kolven heb ik niet echt een hand over :+ maar vriendje heeft t gisteren geprobeers en dat maakte weinig verschil.

Ik heb door s nachts meekolven mijn productie in de nacht een week gelesen heel snel omhoog gebracht. We zullen zien wat t doet.
Kwak
pi_147387236
Ik heb inderdaad Raynauds gehad. (Nog steeds wel verbleking soms, maar het doet iig geen pijn meer.) En soms waren mijn tepels nog witter dan die op de foto. En dat deed dan wel verrekte zeer.

Ik had alleen geen pijn tijdens het voeden. Op andere momenten wel. Op een gegeven moment zelfs als mijn man langs liep en er dus een beetje tocht langs mijn onderbenen kwam. :')
En uit de douche komen was iedere keer een overwinning zo ongeveer.

Als de LK geen tips verder heeft, zou ik het ook niet weten...
Ik kan je wel de tip geven om na het douchen direct de handdoek op je borsten te doen flink duwen op je tepels, dan koelen ze het minst af.
En meteen zoogcompres op de borst zodra M het idee heeft dat hij misschien zou willen afkoppelen.

En wollen zoogcompressen. Ze zijn gigantisch groot, maar wel goed warm.
Volgens mij was er ook een vitamine die je kan aanvullen. (En nog iets, maar ik ben vergeten wat en kan het niet op de site van bv.com vinden.)
Maar dit kan je beter aan je LK vragen.

Succes iig!

(DaviniaHR dus. Ik ben mijn inloggegevens kwijt, dus ben op nieuwe apparaten via deze account bezig.)
Trotse mama van 2 :)
  maandag 8 december 2014 @ 12:49:31 #137
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147387811
Gisteren bij M ook spruw geconstateerd. Nu neig ik naar dat violetspul te gaan gebruiken ipv dat van de huisarts.

Wil alleen niet wachten met bestrijden en de hele fles medicijnen moet op als je er aam begint. What to do?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 8 december 2014 @ 13:29:30 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147388756
Jemig ook al spruw :{ wat een kloteinfectie is dat toch!

Ik heb geen antwoord op je vraag Away, maar wel sterkte ermee gewenst!
pi_147389201
Is het 'normaal' dat op een bepaald moment die kleintjes je tepel steeds klemmen tussen de kaakjes :X
Mijn tepels gaan gewoon zeer doen ervan en ik zei net kennelijk iets te hard auw (deed serieus zo zeer) dat hij schrok en ervan huilen ging.
Dat was nou ook weer niet de bedoeling.
  maandag 8 december 2014 @ 14:09:13 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147389851
Op wat voor moment doet hij dat, Blue? Ik zou er goed op letten dat hij groot aanhapt, en direct afkoppelen als hij bijt (hier was altijd: bijten, klieren, etc. = afkoppelen en borst opbergen. Hij had heel snel door dat hij dat dus niet moet doen als hij honger heeft).
KuikenGuppy
  maandag 8 december 2014 @ 14:15:17 #141
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_147390015
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:49 schreef AwayTL het volgende:
Gisteren bij M ook spruw geconstateerd. Nu neig ik naar dat violetspul te gaan gebruiken ipv dat van de huisarts.

Wil alleen niet wachten met bestrijden en de hele fles medicijnen moet op als je er aam begint. What to do?
Wij hebben gv gebruikt en t werkte hier goed. Je mag het een week gebruiken en na die week was het biiijjjna weg. Toen nog 2 dagen nystatine gebruikt en dat was einde spruw. Ik vond het vooral handig dat je gv maar 1x per dag hoeft te doen (je tepels krijgen er wel een awesome kleurtje van :') )
  maandag 8 december 2014 @ 14:16:24 #142
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_147390041
O ja, ze verzenden de gv heel snel, had het een dag na bestellen in huis
pi_147400298
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 13:46 schreef BlueEyes het volgende:
Is het 'normaal' dat op een bepaald moment die kleintjes je tepel steeds klemmen tussen de kaakjes :X
Mijn tepels gaan gewoon zeer doen ervan en ik zei net kennelijk iets te hard auw (deed serieus zo zeer) dat hij schrok en ervan huilen ging.
Dat was nou ook weer niet de bedoeling.
Mijn beide dames deden het, ja. Ik heb ook altijd gewoon au geroepen, want dat is het nu eenmaal :D Meestal was het een kwestie van geen honger meer, dus einde voeding.
pi_147416460
Afkoppelen en auw zeggen dus.
Ga het uitproberen en hopen dat het beter gaat!
Thanks
pi_147417071
*klopt af* mijn borsten zijn voller, hij drinkt beter, bkijft langer weg en het doet geen pijn meer. Hoop dat t zo doorzet!
Kwak
pi_147418525
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:58 schreef kwakz0r het volgende:
*klopt af* mijn borsten zijn voller, hij drinkt beter, bkijft langer weg en het doet geen pijn meer. Hoop dat t zo doorzet!
*O*
vraag me wel erg af wat nu de onderliggende oorzaak is van het niet voldoende effectief drinken. (Verborgen) tongriem?
  dinsdag 9 december 2014 @ 12:18:56 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147418568
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:17 schreef WupWup het volgende:

[..]

*O*
vraag me wel erg af wat nu de onderliggende oorzaak is van het niet voldoende effectief drinken. (Verborgen) tongriem?
Kan M niet ook last hebben gehad van de spruw?

Hoe dan ook superfijn dat t nu beter gaat Kwak! O+
pi_147418650
Oh ja tuurlijk! Het was me ontschoten dat kwak spruw had.
pi_147422860
Ik vind het best knap dat ik zit te kolven op een plee van een cafe waar steeds mensen aan de deur rammelen en dat ii er desondanks wat uit krijg. :')

Ze hadden aan de tel gezegd dat er wel een plek was om te kolven tijdens de receptie. Enige damestoiket dus :')

Wel schoon in elk geval.

Ben voor t eerdt een middag bij mellie weg.
Kwak
pi_147423915
Jeetje, kwak. Dat is best belachelijk. ;( . Hadden ze echt nergens even een ander plekje voor je?

Best gek he, zonder Melle? :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147425975
op de wc kolven :o ik had geweigerd en de EHBO ruimte gevraagd.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147426120
Ja weet je, t was zo druk dat ik t er maar bij heb gelaten. Wel gemeld dat ik dus echt 20 minuten minimaal een toilet bezet ging houden.

Misscien trof ik net de verkeerde. Heb 60cc in een kwartier gekolfd met de handkolf. Best een record in die tijd. Leg m vanavond wel extra aan om in te halen. Heb geen vervelende stuwing ofzo, alleen kriebelend gevoel. Nu naar huis!

Bij t weggaan zag ik trouwens een duer openstaan naar een berghok waar ik prima had kunnen zitten, en zo te zien waren er boven ook zalen. Zal volgende keer assertiever zijn.
Kwak
pi_147426207
Snap het! je weet ook niet wat je kan verwachten met kolven en bv. Zie bijv. veel vragen op fb komen "waar kan ik in de stad voeden"
Tja overal :P

Fijn dat je iig goede opbrengst heb gehad!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147426478
Ik stelde die vraag hier laatst ook, bitterend. :@. Ik heb nog nooit gevoed in het openbaar en zou dat dan toch wel graag willen doen op een plek waar ik enigszins discreet kan zitten (al was het maar omdat ik op zo'n moment liever geen leerlingen tegenkom, bijvoorbeeld).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_147426716
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik stelde die vraag hier laatst ook, bitterend. :@. Ik heb nog nooit gevoed in het openbaar en zou dat dan toch wel graag willen doen op een plek waar ik enigszins discreet kan zitten (al was het maar omdat ik op zo'n moment liever geen leerlingen tegenkom, bijvoorbeeld).
Dat snap ik heel goed! eerste keer dat ik in de Hema voedde voelde ik me zooo ongemakkelijk. Ik was bang om mijn borst zo maar uit te halen :o ik weet nog dat het zweet brak me uit :') maar toen ik het eenmaal deed en ik had gemerkt dat niemand het in de gaten had ging het veel beter ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147427162
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:16 schreef bitterend het volgende:

[..]

Dat snap ik heel goed! eerste keer dat ik in de Hema voedde voelde ik me zooo ongemakkelijk. Ik was bang om mijn borst zo maar uit te halen :o ik weet nog dat het zweet brak me uit :') maar toen ik het eenmaal deed en ik had gemerkt dat niemand het in de gaten had ging het veel beter ^O^
Herkenbaar!
En de eerste keer zat ik te stunten en nu gaat het ongemerkt en heb nog nooit iemand er echt naar zien kijken.
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:42:51 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147427444
Zo voedde ik laatst in het pannenkoekenrestaurant in de Efteling. Niemand zag het, tot het ding achter ons ineens begon te draaien en muziek te maken. Kuiken liet nieuwsgierig los, de melk stroomde uit zijn mondje en mijn tiet was vol in beeld... :+.
Och, er zaten alleen twee oude vrouwtjes naast ons aandoenlijk te kijken O+.
KuikenGuppy
pi_147427785
Hmm, mijn vriend en ik willen een overlijdensverzekering afsluiten. Netjes naar waarheid alle gegevens ingevuld, moet ik voor een keuringsonderzoek omdat ik ondergewicht heb. En dan ben ik misschien een gezondheidsrisico. Terwijl ik er ook bij had geschreven dat ik heel recent nog onderzocht ben en dat het enigszins verband houdt met borstvoeding geven. Ik vind het maar overdreven, maar goed.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147428453
Hè jasses Kwak, wat balen dat ze je geen betere ruimte gaven!

Ik ben vandaag naar zo'n saunacomplex geweest, verjaardagscadeau van m'n man O+ En daar hadden ze dus een prima kolfruimte die door hun eigen mensen ook werd gebruikt, was er zo blij mee!

Op mijn werk verschilt het per locatie, sommige kantoren hebben het beter geregeld dan andere. Gelukkig is het perfect geregeld op de locatie waar ik het meeste ben, met lekkere stoel, eigen koelkast, warm water, afwasmiddel, etc. Ik ben iets minder blij met de locatie waar ik elke keer langs de bewaking moet om de sleutel van het kamertje te vragen en waar die vent me dan elke keer heel betekenisvol aankijkt :')

Franny wateren onzin als je verder helemaal gezond bent!
  dinsdag 9 december 2014 @ 21:29:49 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147435258
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik stelde die vraag hier laatst ook, bitterend. :@. Ik heb nog nooit gevoed in het openbaar en zou dat dan toch wel graag willen doen op een plek waar ik enigszins discreet kan zitten (al was het maar omdat ik op zo'n moment liever geen leerlingen tegenkom, bijvoorbeeld).
Ohja dat van die leerlingen snap ik wel...

Maar weetje, de meeste mensen (zeker pubers) zullen echt niet zien dat jij een baby aan de borst hebt. Die zien een baby die bij zn moeder op de arm ligt.

En (kom ik weer met mn stokpaardje); voor mij was voedingskleding echt key! Boven E's hoofd zat nog een stukje stof, dus het viel ook écht niet zo op! En zeker een stuk minder dan klooien met een grote sjaal of hydrofiel oO<
  woensdag 10 december 2014 @ 13:04:02 #161
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_147450404
Voeden in het openbaar heb ik nog niet gedaan. Zou me daar ook ongemakkelijk bij voelen. Maar mocht het ooit moeten dan ga ik wel ergens in een hoekje zitten of zo.

Nu een paar niet zo fijne dagen. Grieperig/enorm verkouden dus alles is zwaar. Maar wel gewoon doorgegaan met borstvoeding geven. Onze kleine meid lijkt er geen last van te hebben.

Volgende week gaat ze een ochtend proefdraaien op het kinderdagverblijf. Nu moet ik afgekolfde melk meegeven. Maar hoeveel? Geen idee hoeveel ml/cc ze normaal gesproken van mij krijgt via bv. Ervaringsdeskundigen hier die mij misschien advies kunnen geven?
pi_147450938
Zo groot als het vuistje van de baby is het maagje ook. Maar das wat lastig meten in ml. De stelregel is geloof ik 120/150cc x lichaamsgewicht : Aantal voedingen per 24u
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 10 december 2014 @ 14:16:59 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147452774
Ik zou proberen om wat ijsklontjeszakjes te vullen en die mee te geven, dan kunnen ze op het kdv kijken hoeveel ze wil (en hoeven ze je gekolfde melk niet weg te gooien, of iig niet zoveel).
pi_147452850
Ik ben uitgegaan van acht voedingen en 5kg voor M toen ik laatst een poosje kolfde. Nu wil het toeval dat er ook steeds ongeveer 100cx uit mijn borsten kwam, en hij met die hoeveelheid ook prexies acht voedingen vroeg waarvan hij meestal 100cc soms 90 op dronk.
Kwak
  woensdag 10 december 2014 @ 14:20:38 #165
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_147452899
Bedankt! ^O^
  woensdag 10 december 2014 @ 14:44:15 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_147453656
Ik raad iedereen die mijn baby de fles geeft aan om eerst 75 cc uit de koelkast op te warmen. Wil ze meer, warm dan nogmaals 50 op. In de koelkast blijft het vijf dagen goed, dus wat vandaag niet op komt, komt morgen wel ;)
disclaimer
pi_147454376
Kijk wel uit dat die ijsklontzakjes goed waterdicht zijn. Ik had de mijne voor de zekerheid in een schaaltje in de koelkast gelegd toen ik ging ontdooien. Gelukkig maar, zullen we maar zeggen. Maar durfde dat wat er uit was gelekt toch niet te geven, omdat er zoveel gesmolten ijs bij zat.
We hebben dus maar een extra pakje peperdure medela-zakjes gekocht }:|
  woensdag 10 december 2014 @ 15:09:49 #168
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147454474
Ik geef bakjes met 120-150 cc mee, 'gewoon' 1 kolfbeurt in mijn geval. Dit drinkt ze en hier heeft ze genoeg aan, ze laat vaak 10-20 cc staan. Ik heb het gewoon geprobeerd, genoeg meegegeven en het kdv laten opschrijven wat ze elke x dronk, hier kwamen we op uit :)
pi_147454542
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 15:07 schreef Roomsnoes het volgende:
Kijk wel uit dat die ijsklontzakjes goed waterdicht zijn. Ik had de mijne voor de zekerheid in een schaaltje in de koelkast gelegd toen ik ging ontdooien. Gelukkig maar, zullen we maar zeggen. Maar durfde dat wat er uit was gelekt toch niet te geven, omdat er zoveel gesmolten ijs bij zat.
We hebben dus maar een extra pakje peperdure medela-zakjes gekocht }:|
Ik heb lansinoh zakjes, die zijn vergelijkbaar maar veel goedkoper.
Kwak
pi_147456420
Ik heb Elanee. Die waren de laatste keer dat ik vergeleek het goedkoopst. http://www.moedermelknetw(...)ermelkzakjes-elanee/
pi_147457255
Oh, ik heb net dure van Ardo gekocht. :'). Maar goeie tips!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_147457525
Ik vroeg me af...
Afgelopen nacht heeft Js van tien tot 8 geslapen. Super natuurlijk, maar vanochtend was het niet erg comfortabel ;)

Had ik dan het best vannacht wat druk eraf kunnen kolven?
En hoe doe je dat? Moeten ze dan leeg, of alleen even de harde plekken weg?

Ik hoef geen productie op te krikken (ben juist heel langzaam ietsje aan het afbouwen omdat ik bv/kv wil/hoop (te) gaan combineren.
pi_147459091
Bij afbouwen zo lang mogelijk niks doen. Bij zeer oncomfortabel of dreigende ontsteking ed alleen druk afkolven.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 10 december 2014 @ 17:52:53 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_147459150
Zijn die zakjes voor eenmalig gebruik? Ik heb namelijk die bakjes van Avent gekocht, die lijken tnt erg fijn, of zitten er bepaalde voordelen aan zakjes?
disclaimer
pi_147459402
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ik raad iedereen die mijn baby de fles geeft aan om eerst 75 cc uit de koelkast op te warmen. Wil ze meer, warm dan nogmaals 50 op. In de koelkast blijft het vijf dagen goed, dus wat vandaag niet op komt, komt morgen wel ;)
Mijn baby drinkt de melk koud uit de koelkast, dat is zo makkelijk! Stop die fles maar vol, en als 'ie niet opgaat kan 'ie gewoon terug de koelkast in.

Heb ook die Avent Via potjes en vind ze best handig maar moeilijk af te lezen. En later ook bruikbaar voor vaste voeding. Ik hoorde alleen dat ze nu een nieuwe versie met andere schroefdraad en dop hebben en dat die niet uitwisselbaar zijn met de oude versie.
pi_147464018
Die zakjes zijn voor eenmalig gebruik. Ze nemen minder ruimte in in de vriezer.
pi_147465116
Hmm misschien heb ik een veelvraat. Mijn baby van 11,5 week drinkt op het kdv drie voedingen van 150 ml. Best jammer aangezien ik maar 300-330 ml kolf op een werkdag. Hij krijgt dus 1 voeding kv daar.

Het flesje gaat schoon op. Gisteren heeft hij voor het eerst kv daar gehad en ze hadden een flesje van 120 ml gemaakt en toen dat op was was hij boos. Pas tevreden na nog eens 30.

Valt deze hoeveelheid dan ook onder normaal? Of ben ik mijn baby aan het overvoeren? Hij spuugt niet dus ik denk van niet? Maar als ik jullie hoeveelheden lees ga ik toch weer twijfelen :?
pi_147467122
Mijn jochie drinkt 3x 180ml op het KDV al sinds week 13/14 geloof ik.
Doet hij nogsteeds a 3uur, ik vind het prima, hij lijkt er tevreden mee met zijn 5 maanden.
En soms rest hij wat, ook prima, onze regel is hij mag het, niet moet.

Ik vries zakjes a 180ml in dus ook, in Spectrazakjes (zie vosmedisch site)
Kunnen tot 200ml ingevroren worden.
Bevallen mij prima.
pi_147467594
Fijn dat jij het herkent blue!
pi_147468534
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:52 schreef Stormqueen het volgende:
Zijn die zakjes voor eenmalig gebruik? Ik heb namelijk die bakjes van Avent gekocht, die lijken tnt erg fijn, of zitten er bepaalde voordelen aan zakjes?
Die zakjes had ik ook! ze kunnen plat in de vriezer dus makkelijk. De avent bakjes gingen paar keer open in mijn leren tas en kolf tasje...je moet echt goed opletten bij die krengen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147468741
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:11 schreef bitterend het volgende:

[..]

Die zakjes had ik ook! ze kunnen plat in de vriezer dus makkelijk. De avent bakjes gingen paar keer open in mijn leren tas en kolf tasje...je moet echt goed opletten bij die krengen!
^^ ja dat! Ik ben er een telefoon en 6 maanden aan babyfoto's door kwijtgeraakt ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147468908
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:50 schreef Morretje het volgende:
Bij afbouwen zo lang mogelijk niks doen. Bij zeer oncomfortabel of dreigende ontsteking ed alleen druk afkolven.
Tnx voor het advies :)

En mijn ideale situatie zou zijn dat hij van 19.00 tot 7.00 aan m'n borst mag/kan drinken en overdag kv krijgt.
Zou ik dan beter 's nachts wel wat kunnen doen denk je?
pi_147469204
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:15 schreef Phaidra het volgende:

[..]

^^ ja dat! Ik ben er een telefoon en 6 maanden aan babyfoto's door kwijtgeraakt ;(.
En ik ging al janken bij de verspilde moedermelk.

Bakje bij de deksel optillen is ook geen goed idee trouwens :X

Ik had later ook de Elanee zakjes. Kon ik ook nog andere dingen in mijn diepvries kwijt :+

Die goeie ouwe tijd :D
pi_147469276
Oh Phaidra!! :o :'( :*

De goede oude tijd ja...dat ik om 4 uur snachts in een koude kamer stond te kolven omdat mijn 2 maanden oude baby doorsliep en mijn borsten stonden op knappen...270cc was de opbrengst in een kwartier...pfff :X
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 10 december 2014 @ 22:29:49 #185
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147469313
Ik heb zojuist mijn handkolf laten vallen en dat vond ie niet zo tof :') Stukje afgebroken dus onbruikbaar. Nu moet ik al een gek op zoek naar een nieuwe kolf. Aangezien ik vanaf januari naar alle waarschijnlijkheid 3 dagen per week ga werken, wil ik een elektrische kolf kopen die je ook handmatig kan gebruiken. Heeft iemand tips welke fijn is? Denk dat een superdeluxe a 200 euro misschien wat over the top is maar met de handkolf kolf ik toch wat weinig en duurt het vrij lang. Hoop dat de opbrengst wat beter is met een elektrische.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 10 december 2014 @ 22:30:48 #186
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_147469347
Loj, heb je nog nachtvoedingen?
Hoe oud is je kindje?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_147469356
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:29 schreef Chanty het volgende:
Ik heb zojuist mijn handkolf laten vallen en dat vond ie niet zo tof :') Stukje afgebroken dus onbruikbaar. Nu moet ik al een gek op zoek naar een nieuwe kolf. Aangezien ik vanaf januari naar alle waarschijnlijkheid 3 dagen per week ga werken, wil ik een elektrische kolf kopen die je ook handmatig kan gebruiken. Heeft iemand tips welke fijn is? Denk dat een superdeluxe a 200 euro misschien wat over the top is maar met de handkolf kolf ik toch wat weinig en duurt het vrij lang. Hoop dat de opbrengst wat beter is met een elektrische.
Een avent! Ik zag een nieuwe op fb voor 50 euro's (was 150)

**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147469425
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:31 schreef bitterend het volgende:

[..]

Een avent! Ik zag een nieuwe op fb voor 50 euro's (was 150)

[ afbeelding ]
Die gebruikte ik ook! Fijn ding :)
pi_147469451
Ik heb nog de oude versie van die Spees ook heeft. Kan elektrisch of als handkolf. Erg handig.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147469558
Ik vind de ardo calypso die ik heb fijn. Wel een luxe set van 200 euro incl tas, koeltas met elementen, handkolfopzetstuk, 6 flesjes...

Ben alleen niet zo dol op de activiteit kolven op zich ;)
Kwak
pi_147469626
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:19 schreef Loj het volgende:

[..]

Tnx voor het advies :)

En mijn ideale situatie zou zijn dat hij van 19.00 tot 7.00 aan m'n borst mag/kan drinken en overdag kv krijgt.
Zou ik dan beter 's nachts wel wat kunnen doen denk je?
Ja, denk ik idd wel. Hoop voor je dat t lukt.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 10 december 2014 @ 22:40:19 #192
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147469665
Ik zit naar deze te kijken idd kwakz http://www.ikbenmama.nl/a(...)17.html#omschrijving of een avent. Bitterend heb je een linkje naar de fb-advertentie?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 10 december 2014 @ 22:42:50 #193
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147469754
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:37 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind de ardo calypso die ik heb fijn. Wel een luxe set van 200 euro incl tas, koeltas met elementen, handkolfopzetstuk, 6 flesjes...

Ben alleen niet zo dol op de activiteit kolven op zich ;)
Ik vind het niet erg maar baal wel dat het me zoveel moeite kost om wat te kolven terwijl Lucas het veel gemakkelijker uit mijn borsten haalt. Maar moet altijd wat melk kolven voor de medicatie en straks dus tijdens werk. Vandaag een dag proefles gegeven en dus om 11 uur bv gegeven en toen pas weer om 19 uur :') Het kan! Het viel me nog mee hoe vierkant ze zijn, maar als ik echt aan het werk ga wil ik de productie wel omhoog houden dus toch wel een keer kolven op acht uur. Zat ook te denken om af te gaan bouwen maar toen ik vanavond dat gelukzalige gezicht zag van mijn ventje… O+ Nee toch maar niet.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_147469855
Kolven vond ik ook niet zo leuk in het begin maar op werk vond ik het heerlijk! rust momentje met mijn telefoon of een tijdschrijft in alle rust zitten kolven <3

Chanty het staat in een gesloten fb groepje (ik moet je denk ik toevoegen op fb om jou in het groepje te kunnen toevoegen) maar ik heb deze gevonden voor je:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147469891
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:40 schreef Chanty het volgende:
Ik zit naar deze te kijken idd kwakz http://www.ikbenmama.nl/a(...)17.html#omschrijving of een avent. Bitterend heb je een linkje naar de fb-advertentie?
Met de twintig euro voor de handkolfadapter erbij zit je dan al bijna aan de prijs voor de to go set. Die heb ik om die reden genomen (en omdat er dus een koeltas met zes flesjes en een tas bij zat).

Hier krijg je voor vijf euro meer wat extras
http://www.moedermelknetw(...)calypso-dubbel-plus/

Hij is wel echt lekker stil. De handkolf voelt minder luxe dan die van medela die ik ook heb (lang verhaal), maar ik vind hem fijner kolven.
Kwak
pi_147469990
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:45 schreef bitterend het volgende:
Kolven vond ik ook niet zo leuk in het begin maar op werk vond ik het heerlijk! rust momentje met mijn telefoon of een tijdschrijft in alle rust zitten kolven <3

:Y

Maar thuis eigenlijk ook wel. Dat was echt mijn momentje (als er nog iemand thuis was en ik even boven kon zitten iig, anders was het meer een uitdaging).

Over kolven gesproken, als ik nu een nachtje weg wil (zo'n 24/36 uur weg), zou ik dan moeten kolven eigenlijk :?
  woensdag 10 december 2014 @ 22:50:16 #197
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147470000
tnx ladies! Ik ga er ff een nachtje over slapen!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_147470094
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 22:50 schreef Kyara het volgende:

[..]

:Y

Maar thuis eigenlijk ook wel. Dat was echt mijn momentje (als er nog iemand thuis was en ik even boven kon zitten iig, anders was het meer een uitdaging).

Over kolven gesproken, als ik nu een nachtje weg wil (zo'n 24/36 uur weg), zou ik dan moeten kolven eigenlijk :?
Hmm misschien verstandig hand kolf mee te nemen? kan je iig de druk afkolven! ik ben nooit 24 uurvan R weg geweest maar in April was ze 2.5 jaar en ik ben van 8 uur tot 22.00 uur weg geweest zonder kolf en dat voelde ik wel :X dus voor 36 uur zou ik wel even kolven!
Nu drinkt ze soms alleen in de avond en dat voel ik ook maar ik heb sinds 15 maanden geen kolf meer aangeraakt eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door bitterend op 10-12-2014 22:58:37 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147470227
Laatste keer dat ik kolfde was bij ons vorige bijslaapnachtje weg :D

Neem ook wel een kolf mee. Heb geen handkolf dus wel elektrische dan. Kunnen ze weer een keer extra pannenkoeken eten :Y)
pi_147470458
:D ^O^ :Y) O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147475380
Chanty, for what it's worth: ik heb bij m'n eerste dochter een Ameda dubbelzijdige kolf gebruikt, goed betaalbaar en prima dingetje. Nu heb ik een Medela Freestyle en hoewel die eerste echt wel prima was, is dit wel echt zoveel fijner kolven. Met deze kennis zou ik zelf bij de eerste toch voor de dure zijn gegaan. Mooi cadeautje voor je nieuwe baan toch? ;)
  donderdag 11 december 2014 @ 09:58:28 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147476332
Kyara, ik was in september een hele dag + nacht weg, en heb toen om 22:30 ofzo even wat geprobeerd met de handkolf. Er kwam nauwelijks wat uit, maar t verlichtte wel.

Ik zou m idd maar gewoon meenemen, dan kun je wat als het nodig is.
  donderdag 11 december 2014 @ 09:59:06 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147476345
De avent kolf maakt in verhouding tot andere kolven veel herrie.
KuikenGuppy
pi_147476438
Ik had eerst een Ardo Calypso en vind dat nog steeds zo'n fijn ding! Daarna een Ameda en die vond ik minder.
Die Ardo is echt stil trouwens. Toen mn zus de eerste keer aan het kolven was met haar Medela schrok ik me rot. :')
Bij een volgende ga ik denk ik een nieuwe Ardo aanschaffen. Of eerst een medela proberen, voor t zelfde geld kwam het door de kolf dat ik zo belabberde opbrengst had.
pi_147477331
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:03 schreef Mabawa. het volgende:
Ik had eerst een Ardo Calypso en vind dat nog steeds zo'n fijn ding! Daarna een Ameda en die vond ik minder.
Die Ardo is echt stil trouwens. Toen mn zus de eerste keer aan het kolven was met haar Medela schrok ik me rot. :')
Bij een volgende ga ik denk ik een nieuwe Ardo aanschaffen. Of eerst een medela proberen, voor t zelfde geld kwam het door de kolf dat ik zo belabberde opbrengst had.
Dat is iets waar je alleen maar naar kunt gissen. Ik zit nu ruimer in m'n kolfopbrengst dan na dochter1, maar komt dat door de kolf of heb ik gewoon meer productie?
pi_147477479
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:44 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat is iets waar je alleen maar naar kunt gissen. Ik zit nu ruimer in m'n kolfopbrengst dan na dochter1, maar komt dat door de kolf of heb ik gewoon meer productie?
Ja dat is ook zo. Nu zal ik daar niets meer aan hebben. Maar ik zou tzt wel kunnen vergelijken evt. Dat ik ze beide huur ofzo.
Mja dikke kans dat ik daar dan geen zin in heb. Dat denk ik nu. Ik wil volgende keer gewoon geen kolfstress hebben. Maarja... iets met geen garanties enzo :')
pi_147478091
Ik had bij de oudste geen enkele moeite met kolven, kolfde met een handkolf van medela zo binnen 10 minuten 150-200 cc. Met de avent handkolf kolfde ik minder, dat borstschild vond ik ook niet prettig.
Bij de jongste kolfde ik helemaal voor geen meter, zowel met mn vertrouwde handkolf niet als de avent handkolf hoewel die toen wel iets beter ging dan de medela, maar ook dubbelzijdig electrisch niet. Een uur en dan 15 cc hebben ofzo :') omstandigheden doen ook een hoop natuurlijk wat betreft kolven en productie. Huren kan altijd, en is best wijs als je gaat kijken naar wat je prettig vindt qua geluid/gebruik/schilden enz. Maar verder zal t gissen en achteraf kijken zijn.
:)
  donderdag 11 december 2014 @ 12:14:46 #208
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147479397
Heb de ardo calypso double besteld :) Toch diverse mensen hier die er enthousiast over zijn en wat ik erover lees klinkt ook goed.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 11 december 2014 @ 12:22:10 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_147479576
Goede keuze!
disclaimer
pi_147480001
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:59 schreef Burdie het volgende:
De avent kolf maakt in verhouding tot andere kolven veel herrie.
Ja? ik heb nooit een andere kolf gehoord dus ik kan niet vergelijken maar hij deed het 15 maanden prima. Wel als er ooit een tweede komt zou ik voor een dubbelzijdig gaan want dat is sneller :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147480023
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:14 schreef Chanty het volgende:
Heb de ardo calypso double besteld :) Toch diverse mensen hier die er enthousiast over zijn en wat ik erover lees klinkt ook goed.
Veel goede kolf momenten gewenst ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147481289
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:14 schreef Chanty het volgende:
Heb de ardo calypso double besteld :) Toch diverse mensen hier die er enthousiast over zijn en wat ik erover lees klinkt ook goed.
Goeie keus!

Voor andere Ardo-gebruikers: welk borstschild gebruiken jullie en waarom? Ik bedacht me pas dat ik min of meer willekeurig een heb gekozen (volgens mij de kleinste "stevige", niet de soort siliconen versie die er ook bij zit). Maar misschien kan ik die andere ook wel eens proberen, wat zijn jullie ervaringen?
  donderdag 11 december 2014 @ 13:34:15 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_147481369
Ik gebruik die siliconen unit. Voelt erg comfortabel aan!
disclaimer
pi_147485001
Ik heb beide geprobeerd, maar kokf het beste met de 26mm met de 22mm verkleiner insert erin.
Kwak
pi_147486442
Tnx dames, ik ga gewoon wat proberen, ben benieuwd of het uitmaakt qua opbrengst, comfort. Fijn hoor, nog wat te leren/proberen na 14 maanden borstvoeding/kolven ;)
  donderdag 11 december 2014 @ 17:01:53 #216
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_147487046
Ik kolf met 26mm, voelt het fijnste. met die siliconen dingen krijg ik geen vacuum
  donderdag 11 december 2014 @ 20:33:41 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147494085
Heb ik weer. Wil ik eens een flesje geven, wil kuiken alleen live drinken... :').
KuikenGuppy
pi_147494394
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:33 schreef Burdie het volgende:
Heb ik weer. Wil ik eens een flesje geven, wil kuiken alleen live drinken... :').
Who can blame him ;) :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 11 december 2014 @ 21:08:32 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147495453
O+.
KuikenGuppy
pi_147510207
Zijn er mensen hier mer ervaring met borst ontsteking ?

Ik heb een fikse ontsteking en heb antibiotica gekregen vanmorgen. Zo ziek als een hond, koorts, spierpijn, alles doet pijn en borstvoeding geven is een hel. Ik probeerde net te kolven maar bijna geen productie. Uit twee borsten 90cc terwijl ik normaal dat met gemak uit 1 haal -vaak meer-

Iemand tips om me wat beter te voelen? Ik zit er echt zwaar doorheen.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147510673
Oh balen LT!

Wat bij mij hielp: voor de voeding de ontstoken borst voorverwarmen met een warme vochtige doek (vochtig was belangrijk volgens lk, weet niet meer waarom). Dan voeden en met de hand nakolven. Daarna de borst koelen. Zorgen dat je niet meer koelt een half uur voor de volgende voeding.

Morretje heeft mij destijds heel goed geholpen, misschien heeft zij nog tips?

Sterkte, een borstontsteking is heel, heel k*t
pi_147510693
O en gebruik je wel pijnstilling? Paracetamol of ibuprofen? Helpt misschien om je wat beter te voelen.
  vrijdag 12 december 2014 @ 12:26:16 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147510815
Ai.... beterschap LT! Geen ervaring hier, maar wel sterkte!
pi_147511353
Thnx!

Ja vanmorgen twee paracetamol op voor de koorts. En dan die antibiotica nog.

Met de hand kolven ik denk dat ik dan ter plekke sterf. Ii zit al tegen t plafond als m'n haar er op hangt :@ is dat noodzakelijk ? Ik masseer wel tijdens het kolven richting de tepel. Voor zover ik het trek. En dan bijt ik op een Spuugdoek :X

Dankje Lb :*
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147511379
Oh ik geef de gekolfde melk met een breast flow fles
Born to Lose, but Built to Win.
  vrijdag 12 december 2014 @ 12:49:51 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147511440
Geen ervaring mee, maar sterkte LT -O-.
KuikenGuppy
pi_147511672
Oi LT :{
Klinkt echt enorm pijnlijk.
De meeste tips zijn al gegeven, verwarmen voor het voeden, koelen na het voeden, paracetamol, ibuprofen en antibiotica. Je baby kan je borst beter leegkrijgen dan een kolf, en je productie kan in de aangedane borst tijdelijk teruglopen. Je kan proberen met de achterkant van een elektrische tandenborstel de plek te masseren, als je dat trekt. Dan trilt de ontsteking soms los. Heb je misschien ook een melkblaar?
Hoe gaat het met de andere borst?

Sterkte! Hopelijk werkt de ab snel, dan voel je je hopelijk ook weer beter.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_147512663
Wat naar LT :X ;(. Een borstontsteking is zo enorm pijnlijk! Vaak wordt een ontsteking veroorzaakt door een verstopping, en het kan zeker helpen als je die los kan krijgen door kolven, drinken of masseren. Als je Elin zelf laat drinken, kan je proberen om haar kin zo veel mogelijk richting de verstopping te leggen (als je weet of en waar er een verstopping zit). Altijd eerst de borst met ontsteking laten drinken, de andere borst kan je eventueel kolven als Elin aan 1 borst voldoende heeft. Beterschap en sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147512683
Ik ga het proberen :@ mag het met tepelhoed?

O goed idee van die tandenborstel ! Andere borst is pijnlijk maar minder. Nee ik heb geen melkblaar en geen kloven. Alleen een rode gezwollen borst. / borsten.

Dankjewel :*
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147512805
Thnx Pha :) dat ga ik ook proberen als ze wakker is. Hoe lang zou ze moeten drinken ongeveer? Soms kan ze een half uur soms laat Elin na tien minuten los.

Zou ik het ook insmeren met purelan of doet dat niks?
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147513065
Liever niet met tepelhoed, want dat drinkt ze je borst minder goed leeg. Maar als het qua pijn niet te houden is moet je wat he.
Je dochter gewoon zo lang mogelijk effectief laten drinken, vooral niet korter oid. Het gaat er nu om dat je borsten beide goed geleegd worden. Is ze al heel snel klaar, en voel je dat ze nog lang niet leeg zijn zou je nog wat kunnen proberen te kolven. Even niet naar cc's kijken, alles wat er komt is er in elk geval uit. Je wilt de verstopping kwijt die de ontsteking veroorzaakt, dus zo vaak mogelijk legen is nu belangrijk.
Purelan doet waarschijnlijk niets, maar als het masseren bv daarmee fijner voelt zou ik het niet laten.

Ik las in het babytopic dat je je laat verzorgen door je ouders, heel goed! ^O^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_147513081
oi, wat balen, LT!
Purelan werkt alleen voor droge huid / tepels, dus zal niet veel doen op het rode deel van de borst.

Beterschap! Hopelijk helpt de ab snel! :*
Trotse mama van 2 :)
pi_147513170
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:28 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Thnx Pha :) dat ga ik ook proberen als ze wakker is. Hoe lang zou ze moeten drinken ongeveer? Soms kan ze een half uur soms laat Elin na tien minuten los.

Zou ik het ook insmeren met purelan of doet dat niks?
Als ze kort drinkt, zou ik nog even kolven erna (kan sowieso geen kwaad).

Purelan smeren helpt niet tegen de pijn of ontsteking denk ik, maar wellicht wel prettig om de borst wat vettig te hebben als je gaat (mee)masseren.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147513758
Bedankt allemaal :) :*
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147515277
Tenen krommend en huilend 2 minuten vol gehouden... Ik trek het echt niet als ze er aan zit... Toen maar gaan verder kolven. En dat ging iets beter. Moet wel zeggen dat ik een goede kolf heb. Die medela symp ( van 2K )

Die warmte is fijn. Kou is even doorbijten
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147515599
;( Ruk zo zeg!
Als je nou morgen nog helemaal geen verbetering merkt, bel je dan je LK? Die heeft vast nog wel meer tips dan wij, en kan meekijken.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_147515662
Ja is Misschien wel slim. Ik wil geen abces kweken..
Born to Lose, but Built to Win.
  vrijdag 12 december 2014 @ 17:41:43 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_147520416
Sterkte en beterschap LT :*

Vraagje :D Ik ga vanavond dus uit eten met wat mensen en ik wil misschien wel weer een biertje drinken. Hoe zit dat dan met kolven? Zeg maar, hoe lang na het biertje moet ik dan afkolven en de melk weggooien? En wanneer kan ik mijn kind dan weer aanleggen? Ik heb echt geen idee :')
disclaimer
pi_147520487
Dit is wel handig om te lezen SQ. http://www.borstvoeding.com/aanverwant/alcohol/alcohol.html

En veel plezier!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 12 december 2014 @ 17:44:51 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147520498
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:41 schreef Stormqueen het volgende:
Zeg maar, hoe lang na het biertje moet ik dan afkolven en de melk weggooien?
Niet :) Alcohol gaat uit je bloed, dus ook weer uit je melk. Eén glas alcohol is na ca 2 uur weer uit je lichaam, elk volgende glas duurt langer. Dus twee glazen = bijvoorbeeld 5 uur wachten.
KuikenGuppy
  vrijdag 12 december 2014 @ 17:45:53 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_147520525
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:44 schreef Franny_G het volgende:
Dit is wel handig om te lezen SQ. http://www.borstvoeding.com/aanverwant/alcohol/alcohol.html

En veel plezier!
oh kijk! Dat geeft de burger moed :D Thanks!
disclaimer
pi_147520589
Oh man, ik herinner me mijn eerste glas wijn na de bevalling nog met vriendinnen. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 12 december 2014 @ 17:48:47 #243
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147520611
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:47 schreef Franny_G het volgende:
Oh man, ik herinner me mijn eerste glas wijn na de bevalling nog met vriendinnen. *O* .
Na drie slokken teut :s)
KuikenGuppy
pi_147520656
Ja, terwijl je bij de eerste slok nog dacht: whaa, dit is net als vroeger, alleen heb ik nu een baby thuis!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 12 december 2014 @ 17:56:08 #245
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147520835
hahaha ja.

ik wil nog wel even als extra note geven dat je waarschijnlijk wel een ander beeld hebt bij en glas wijn dan waar ze mee meten.

40 cl van 5% bier; 14,8 cl van 11% wijn = 1 glas. (dat vind ik soms meer een slok :+ )
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 12 december 2014 @ 18:12:27 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_147521355
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:56 schreef Moppert het volgende:
hahaha ja.

ik wil nog wel even als extra note geven dat je waarschijnlijk wel een ander beeld hebt bij en glas wijn dan waar ze mee meten.

40 cl van 5% bier; 14,8 cl van 11% wijn = 1 glas. (dat vind ik soms meer een slok :+ )
15 cl valt toch wel mee? Da's een normaal glas wijn :) Of dronk jij het pre-kind direct uit de fles :P
Ik sta te kijken van de 40 cl bier. Dat is bijna een pul :Y)
disclaimer
  vrijdag 12 december 2014 @ 18:14:12 #247
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147521403
Hehehhe ik dronk geen wijn maar aan wat ik achterover gooide pre kinderen kan je idd omschrijven als flessen :')
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 12 december 2014 @ 18:16:41 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_147521477
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:14 schreef Moppert het volgende:
Hehehhe ik dronk geen wijn maar aan wat ik achterover gooide pre kinderen kan je idd omschrijven als flessen :')
oh, jij ging voor het ruigere werk c_/
disclaimer
  vrijdag 12 december 2014 @ 18:47:03 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147522218
OMG mijn baby maakte net duidelijk dat hij wilde drinken door het gebaar voor 'lekker' te maken en daarna naar mij toe te kruipen O+ *smelt* O+.
KuikenGuppy
pi_147523376
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:47 schreef Burdie het volgende:
OMG mijn baby maakte net duidelijk dat hij wilde drinken door het gebaar voor 'lekker' te maken en daarna naar mij toe te kruipen O+ *smelt* O+.
Echt super lief O+
pi_147524417
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:47 schreef Burdie het volgende:
OMG mijn baby maakte net duidelijk dat hij wilde drinken door het gebaar voor 'lekker' te maken en daarna naar mij toe te kruipen O+ *smelt* O+.
Oh zoet!
  vrijdag 12 december 2014 @ 20:59:51 #252
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147526658
Mijn kolf is binnen. Stomme vraag misschien maar hoe Maak je die slangetjes goed schoon? In de gebruiksaanwijzing staat afvegen met een doek :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_147526979
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:59 schreef Chanty het volgende:
Mijn kolf is binnen. Stomme vraag misschien maar hoe Maak je die slangetjes goed schoon? In de gebruiksaanwijzing staat afvegen met een doek :')
Ik heb ze de eerste keer uitgekookt, maar er komt in principe geen melk mee in contact, er gaat alleen lucht doorheen. Dus dsn is afvegen van de groene doppen ws. genoeg tussem gebruik door. Bij mij wel althans.
Kwak
  vrijdag 12 december 2014 @ 21:18:22 #254
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147527433
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb ze de eerste keer uitgekookt, maar er komt in principe geen melk mee in contact, er gaat alleen lucht doorheen. Dus dsn is afvegen van de groene doppen ws. genoeg tussem gebruik door. Bij mij wel althans.
Aaaaaahhhhh dat verklaart een hoop! Heb ze idd ook uitgekookt. Kan zo de kolf gaan testen :9
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_147527478
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:18 schreef Chanty het volgende:

[..]

Aaaaaahhhhh dat verklaart een hoop! Heb ze idd ook uitgekookt. Kan zo de kolf gaan testen :9
Ik dacht precies t zelfde toen ik m uitpakte :P maar realiseerde me bij t eerste gebruik pas dat er helemaal geen melk doorheen ging :+
Kwak
  vrijdag 12 december 2014 @ 21:37:36 #256
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147528349
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik dacht precies t zelfde toen ik m uitpakte :P maar realiseerde me bij t eerste gebruik pas dat er helemaal geen melk doorheen ging :+
Ik voel me echt heel blond :+ eigenlijk heel logisch maar op de een of andere manier zat ik in mijn hoofd met hoor dat bij koeien gaat en daar gaat de melk Door een slang :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_147528627
Mooh ):O

Maar het ligt niet aan jou Chanty, ik had het ook. :Y
  vrijdag 12 december 2014 @ 22:00:43 #258
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_147529444
LT, ik bedacht me nog wat dingen.
Het kan heel goed zijn dat je productie nu een knauw heeft gekregen, dus wees niet verbaasd als je weer meerdere nachtvoedingen hebt de komende tijd.
Verder, als je kolft, wel van achter richting tepel masseren, maar dat is wellicht overbodig om te noemen.
Als je bij het kolven ineens een soort drabje in je kolf hebt, is dat meestal (een deel van) de melk uit de verstopping. Dit lucht vaak al een boel op.
Als je live voedt, merk je dit doordat je baby zich ineens verslikt.

Succes iig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_147529629
Bij de meeste kolven mogen de slangen niet uitgekookt of zelfs maar uitgespoeld worden. Zorg dat ze kurkdroog zijn voor je gaat kolven, anders kan er vocht in de motor komen.
  vrijdag 12 december 2014 @ 22:18:16 #260
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_147530139
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:04 schreef WupWup het volgende:
Bij de meeste kolven mogen de slangen niet uitgekookt of zelfs maar uitgespoeld worden. Zorg dat ze kurkdroog zijn voor je gaat kolven, anders kan er vocht in de motor komen.
Daarom zit er zeker nog steeds condens in m'n slangen? }:| :') /fail
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_147530458
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 decembery 2014 22:18 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Daarom zit er zeker nog steeds condens in m'n slangen? }:| :') /fail
+1 :@ :') maar bij mij is er ook wel eens melk het slangetje ingezogen doordat het "flapje" waar de melk doorheen gaat niet openging. Moet je het toch schoonmaken...

Sterkt LT, het klinkt echt vreselijk naar. Hopelijk slaat de AB snel aan!

Ik post hier nooit want het gaat allemaal zo gemakkelijk met I. Maar ter ere van ruim een half jaar volledig bv - we zijn net met Rapley begonnen - hier 2 foto's waar ik heel blij mee ben/van word.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147530496
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Cantare op 12-12-2014 22:28:34 (foutje) ]
pi_147530802
Ooh Cantare van die oogjes die je zo aankijken als ze drinken O+
  vrijdag 12 december 2014 @ 22:37:29 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_147530817
Mooie foto's cantare O+

Mijn dochter wil dus weer niet uit de fles drinken. Dat deed ze de eerste weken wel. Iemand nog geniale tips? :')
disclaimer
pi_147530848
Warmere melk proberen, koudere melk proberen?
Andere fles?
  vrijdag 12 december 2014 @ 22:40:19 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_147530905
Ja, andere fles ga ik morgen eens kopen... Er is zo veel keuze alleen.
disclaimer
pi_147530941
Ja dat had ik ook dat ik die keuze zo moeilijk vond.
Gelukkig wordt de MAMfles hier goed geaccepteerd evenals de MAMspeentjes
pi_147531083
SQ hier pakt ie de medela slowflow goed. Die kan gewoon op de flesjes die bij de ardo kolf horen. Met zo'n ringdop.
Kwak
  vrijdag 12 december 2014 @ 23:28:13 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_147532589
Hoe zie je trouwens of een speen op een bepaalde fles past? Staat dat op de verpakking?

Ze hangt nu weer aan de borst. Klakken als een malle :? Waar dat nou weer vandaan komt...
disclaimer
  vrijdag 12 december 2014 @ 23:42:29 #270
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147533064
Wat is haar haar al lang O+

Eerste kolfsessie geslaagd. Was wel een hele puzzel om dat ding in elkaar te zetten. Nog even uit proberen wat de beste borstschelp is voor mij. Iig 100 ml gekolfd dat lukt me niet met de handkolf.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_147537431
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:27 schreef Cantare het volgende:

Ik post hier nooit want het gaat allemaal zo gemakkelijk met I. Maar ter ere van ruim een half jaar volledig bv - we zijn net met Rapley begonnen - hier 2 foto's waar ik heel blij mee ben/van word.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zijn jullie mooi samen! En wat Chanty zegt: lange haartjes! Mooi. O+ .
En wat heerlijk dat het allemaal zo ongecompliceerd gaat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147537450
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:37 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik voel me echt heel blond :+ eigenlijk heel logisch maar op de een of andere manier zat ik in mijn hoofd met hoor dat bij koeien gaat en daar gaat de melk Door een slang :P
ik ben opgegroeid op een boerderij met melkkoeien. En ik vond het geluid van de kolf echt zo herkenbaar :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zaterdag 13 december 2014 @ 11:33:07 #273
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147538721
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 09:46 schreef Skoap het volgende:

[..]

ik ben opgegroeid op een boerderij met melkkoeien. En ik vond het geluid van de kolf echt zo herkenbaar :')
:D _O- die ik heb is echt heel stil gelukkig
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 13 december 2014 @ 12:18:51 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_147539445
En de oefenfles van vandaag werd ook weer geweigerd :') gillen en krijsen, en net 10cc er in kunnen persen. Tot twee weken terug dronk ze dus wel gewoon uit de fles. Dit belooft wat, ik ga verdimme per 5 januari weer 32 uur aan het werk ;(
disclaimer
  zaterdag 13 december 2014 @ 12:19:21 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147539458
Was je er zelf bij SQ?
KuikenGuppy
  zaterdag 13 december 2014 @ 12:23:03 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_147539538
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:19 schreef Burdie het volgende:
Was je er zelf bij SQ?
Ja, maar ik krijg er meer in dan hij. Ik blijf stoïcijns, doodstil door proberen :@ maar als ik er niet ben doet ze het dus ook niet.

Anyway, ik twijfel dus of het aan de speen ligt, of aan het hele fenomeen "fles". Gaat een andere speen / fles het probleem verhelpen, of is er een andere aanpak nodig? Wat zijn jullie ervaringen?

[ Bericht 13% gewijzigd door SQ op 13-12-2014 12:31:58 ]
disclaimer
pi_147539873
Cantare, wat een bos haar :o

*O* voor je opbrengst Chanty!

SQ mijn oudste ging flesweigeren zodra ik ging solliciteren :') Terwijl ze toen al maanden dagelijks een fles kreeg. Álle trucs geprobeerd. Koud, warm, vers, vriezer, koelkast, mama, papa, oma, zitten, lopen, fles 1 t/m 346... en niks hielp. Maar toen ik eenmaal ging werken, dronk ze hem spontaan weer prima :')
pi_147539935
Cantare, wat een mooie foto's! O+ En wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. *O* voor 6 maanden bv!
  zaterdag 13 december 2014 @ 12:51:47 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_147540073
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:41 schreef WupWup het volgende:
Cantare, wat een bos haar :o

*O* voor je opbrengst Chanty!

SQ mijn oudste ging flesweigeren zodra ik ging solliciteren :') Terwijl ze toen al maanden dagelijks een fles kreeg. Álle trucs geprobeerd. Koud, warm, vers, vriezer, koelkast, mama, papa, oma, zitten, lopen, fles 1 t/m 346... en niks hielp. Maar toen ik eenmaal ging werken, dronk ze hem spontaan weer prima :')
hm. Stug vol blijven houden dus? En nóg kleinere flesjes maken... Steeds alles weggooien is ook zoiets...
disclaimer
  zaterdag 13 december 2014 @ 13:03:13 #280
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147540264
Oh wat frustrerend sq. Helaas geen advies. Maar huh zit je verlof er alweer bijna op? :o
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 13 december 2014 @ 13:13:11 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_147540435
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:03 schreef Chanty het volgende:
Oh wat frustrerend sq. Helaas geen advies. Maar huh zit je verlof er alweer bijna op? :o
pff, ja. Nog drie weken ;(
disclaimer
  zaterdag 13 december 2014 @ 16:29:48 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_147544202
M.aud 1 - 0 Calma. Morgen weer een poging. Dan gaan we oefenen met melk uit ijsblokzakjes, hoeven we niet steeds 50cc weg te gooien :') ;(
disclaimer
pi_147544984
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 16:29 schreef Stormqueen het volgende:
M.aud 1 - 0 Calma. Morgen weer een poging. Dan gaan we oefenen met melk uit ijsblokzakjes, hoeven we niet steeds 50cc weg te gooien :') ;(
de calma is ook een hele moeilijke, die pakt die van mij ook niet...

de slow flow van medela is een gewone simpele speen, past op standaard smalle flesjes met ringdop.

(avent, difrax en breast flow hebben eigen fles/speen combinatie, van dr brown zijn twee breedtematen, de medela kolfflesjes en die van ardo enzo zijn standaard smalle).
Kwak
  zaterdag 13 december 2014 @ 17:08:55 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_147545035
Mja, het ligt denk ik gewoon niet aan de speen ;)
zei ik heel nuchter na een hysterische huilbui :')
disclaimer
pi_147545921
Hee SQ, 5 januari lijkt heel dichtbij maar het duurt echt nog wel even. En zoals WupWup al schrijft: het is niet gezegd dat het zo bij de opvang ook zal gaan. Gewoon relaxed af en toe blijven proberen, het komt vast goed. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 13 december 2014 @ 17:44:40 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_147545960
Ja, dat is ook wel zo :) maar jeetje, dat zo'n klein babietje zó dr kont tegen de krib kan gooien zeg :')
disclaimer
pi_147546256
SQ
En als je de speen vd fles een tijdje tussen je borsten draagt?
pi_147547418
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:08 schreef Stormqueen het volgende:
Mja, het ligt denk ik gewoon niet aan de speen ;)
zei ik heel nuchter na een hysterische huilbui :')
SQ, ik hoor om me heen alleen maar dramaverhalen over die calmaspeen en A. snapte 'm ook ineens niet meer. Zou dus zeker een andere proberen! Medela Slow Flow of Avent Classic of Dr Brown ofzo, iets met zo'n standaard speen:


pi_147547792
SQ, ze heeft wel gedronken uit de fles, dus ze kan het wel?
Dan is ze gewoon te slim, en weet ze dat ze bij mama the real deal krijgt. Een andere speen lost dat niet op denk ik. Andere houding misschien wel, dat ze het niet zo associeert met bv. Op je knieën bijv, half opgetrokken? Of juist haar rug tegen je buik?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_147549212
Ik heb R nooit de fles gegeven. Vond ik stom...ik heb toch zelf melk dacht ik? ze weigerde de fles ook thuis. Ze dronk op het kdv wel uit een breast flow :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147551599
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:18 schreef Stormqueen het volgende:
En de oefenfles van vandaag werd ook weer geweigerd :') gillen en krijsen, en net 10cc er in kunnen persen. Tot twee weken terug dronk ze dus wel gewoon uit de fles. Dit belooft wat, ik ga verdimme per 5 januari weer 32 uur aan het werk ;(
Otje heeft maandenlang max. 60cc op een dag gedronken op dagen dat ik werkte, bij mij heeft ze überhaupt nooit een fles geaccepteerd, en ze groeide netjes volgens het lijntje. Werd live meer dan goedgemaakt. M.a.w. het komt echt goed. :*
pi_147553460
Ik heb bij I niet geoefend met de fles, wegens geen zin in. :@ Ik had toch geen werk en ook geen behoefte haar door een ander te laten voeden.

Met 4,5 maand kreeg ik ineens weer een baan. Toen had ik niet echt tijd meer om te oefenen en eerlijk gezegd heb ik er ook niet veel moeite voor gedaan. Ze moest het toch van de oppas accepteren. Het bleek geen probleem. Op de eerste dag bij de oppas dronk ze 60 cc, met name omdat ze geen melk uit de vriezer bliefde (tegenwoordig wel) en er maar 60 cc in de koelkast stond. Vanaf toen zorgde ik dat er altijd genoeg verse melk was. Op de tweede dag dronk ze rond de 180 cc. Nu met 6 maanden drinkt ze ongeveer 350 cc op een werkdag.Moraal van het verhaal: zonder enige voorbereiding is het allemaal goedgekomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cantare op 13-12-2014 21:54:16 ]
  zaterdag 13 december 2014 @ 22:18:23 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_147554733
Tnx mensen, dat geeft weer wat moed :) O+
disclaimer
pi_147577535
Sinds een jaar valt R niet meer aan de borst in slaap s'avonds. Maar sinds een week of 2 wil ze in de middag niet meer slapen en dat betekend dat ze binnen 10 minuten zzzz aan de borst is O+ kan ik dr makkelijk op bed leggen en slaapt ze veder! zo fijn om mijn baby (peuter :+ ) weer zo gezellig in slaap te voeden in de avond *;
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 14 december 2014 @ 19:56:45 #295
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147580007
O god, dat meen je niet bitterend!!! :D Ik heb net met E weken van worsteling achter de rug, omdat ze idd niet meer aan de borst in slaap valt 's avonds. Maar dat kan dus gewoon weer terug komen? _O-

(Ach nee, ik denk niet eens dat ik 's avonds nog ga voeden, maar de timing van dit berichtje is echt hilarisch :D _O_ )

Het is wel heel lief he, als ze zo fijn in slaap vallen O+ E doet t 's middags nog wel.
pi_147580301
Ja we hadden moeilijkere perioden waarin ze probeerde het naar bed gaan uit te stellen...5 boekjes lezen, liedjes, handjes vast houden...toen miste ik het wel dat haar bedje op ons kamer stond. Kon ik iig comfortabel zitten tijdens het ritueeltje :D
2 maanden geleden dronk ze bijna niet meer en dacht ik dat het afgelopen was..nu is het helemaal terug O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 14 december 2014 @ 22:25:07 #297
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147586766
Mijn peuter (jongen) doet schijnbaar ook aan borstvoeden. Mijn sm vertelde vandaag dat ze een popje had gevonden op zolder en toen ze die mee naar beneden had genomen om mee te spelen deed V heel braaf de knoopjes van zijn shirtje open en zei 'drinken'!!

:D
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 14 december 2014 @ 22:26:29 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_147586813
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 22:25 schreef AwayTL het volgende:
Mijn peuter (jongen) doet schijnbaar ook aan borstvoeden. Mijn sm vertelde vandaag dat ze een popje had gevonden op zolder en toen ze die mee naar beneden had genomen om mee te spelen deed V heel braaf de knoopjes van zijn shirtje open en zei 'drinken'!!

:D
_O- O+
disclaimer
  zondag 14 december 2014 @ 22:27:26 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147586850
Hihi herkenbaar, E had gisteren haar Playmobil-Sinterklaas aan de borst :') O+
  zondag 14 december 2014 @ 22:34:43 #300
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147587177
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 22:27 schreef LadyBlack het volgende:
Hihi herkenbaar, E had gisteren haar Playmobil-Sinterklaas aan de borst :') O+
Oei oude mannen aan de borst, als ze dat later maar niet voortzet :D .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 14 december 2014 @ 22:35:00 #301
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147587191
En dicht..
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')