abonnement Unibet Coolblue
pi_148420324
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:08 schreef SeLang het volgende:
Frontcontract WTI $48.47 8)7

Overigens heeft die jarenlange >$100 me een stuk meer verbaasd dan dit.
Nu de aandelen nog. Dat is zo'n beetje het enige dat niet "crisis" schreeuwt.
De termijnprijs lag dan ook een whopping 30$ lager dan de spot.
Nu ligt ie bijna 20$ hoger.

Levering in 2019 is in een jaar van 76$ naar 66$ gedaald.
Reken het om in euro, en..... juist :)

Als iets had moeten verbazen, was waarom er een enorme backwardation in de prijs was.
In de tussentijd lopen de voorraden nauwelijks op, van een "oil glut" is nauwelijks sprake.
Als er een kleine % productie verdwijnt - lijkt me niet zo moeilijk met jaarlijkse depletatie van tussen de 3% (conventioneel) en 50% (shale), roepen we allemaal weer om moeder.

OPEC heeft zijn hand niet overspeelt, een aantal speculanten zijn gecalled. En ik heb ook stellig de indruk dat het daarom te doen was. Zou wel grappig zijn als SA en Rusland aan de andere kan t van het contract staan als short :D
so long and thanks for all the fish
pi_148422584
Wauw.

Zakke zakke zakkeeeeehhhhhhhh
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_148429686
Ik baal nu dat ik al getankt heb ;(
  woensdag 7 januari 2015 @ 15:30:57 #104
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_148429962
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:23 schreef tjoptjop het volgende:
Ik baal nu dat ik al getankt heb ;(
Ik tank pas weer over een paar maanden. Deflatie. _O_
Bedankt Hans.
pi_148432612
Ik heb gisteren de eerste jerrycan vuller gespot. Er zal een deze weken/maanden wel weer een tuinhuisje/garage/hok de lucht in gaan. :')
pi_148436302
Had ik die olietank toch niet moeten laten verwijderen? :(
so long and thanks for all the fish
pi_148449836
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148476651
Ja, daar zijn de tankerverhalen :)

http://finance.yahoo.com/(...)s-top-161022997.html
so long and thanks for all the fish
pi_148481189
Ook de gasprijs daalt op de internationale markt met name door minder vraag vanuit Azië en de gestage toename van LNG capaciteit. Dit is voor Europa van groot belang omdat we dan veel minder afhankelijk zijn van russisch gas geographisch gezien.

Add Natural Gas Prices to Putin’s Long List of Problems

quote:
Lower oil prices will start to fully feed into Russia’s long-term gas contracts as early as April, Citigroup Inc. said in a Dec. 15 report. Almost half of Europe’s wholesale gas contracts are linked to oil, with the impact showing up with a lag of six to nine months.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148493470
Vandaag de kosten van 1 exploratieput in het bekken van mijn studie gehoord...

Ik laat jullie raden; 1 exploratieput, in water van 200-250 m diep. Hoeveel kost alleen het boren van de put; het platform er krijgen en boren. Alle extra kosten van permits; royalties, het ondersteunend werk, studies als de mijne, al het werk na de al dan niet ontdekking van een veld, etc. niet meegerekend.

Doe een gok.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148493625
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 04:32 schreef El_Matador het volgende:
Vandaag de kosten van 1 exploratieput in het bekken van mijn studie gehoord...

Ik laat jullie raden; 1 exploratieput, in water van 200-250 m diep. Hoeveel kost alleen het boren van de put; het platform er krijgen en boren. Alle extra kosten van permits; royalties, het ondersteunend werk, studies als de mijne, al het werk na de al dan niet ontdekking van een veld, etc. niet meegerekend.

Doe een gok.
¤375.-
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 9 januari 2015 @ 08:21:38 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_148494033
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 04:32 schreef El_Matador het volgende:
Vandaag de kosten van 1 exploratieput in het bekken van mijn studie gehoord...

Ik laat jullie raden; 1 exploratieput, in water van 200-250 m diep. Hoeveel kost alleen het boren van de put; het platform er krijgen en boren. Alle extra kosten van permits; royalties, het ondersteunend werk, studies als de mijne, al het werk na de al dan niet ontdekking van een veld, etc. niet meegerekend.

Doe een gok.
enkele tientallen miljoenen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_148494078
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

enkele tientallen miljoenen?
Ik noem 8 geen enkele meer, maar totale kosten 1 put kost 200 fucking miljoen petrodollars... :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:15:40 #114
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_148494743
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:26 schreef El_Matador het volgende:
Ik noem 8 geen enkele meer, maar totale kosten 1 put kost 200 fucking miljoen petrodollars... :')
En hoeveel vaten worden er verwacht uit die put?
censuur :O
pi_148509753
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En hoeveel vaten worden er verwacht uit die put?
Dat is mijn werk dus. Ziet er niet best uit, ik zou de licentie lekker verkopen als ik hun was.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148513663
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 08:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik noem 8 geen enkele meer, maar totale kosten 1 put kost 200 fucking miljoen petrodollars... :')
En dan is het toch nog niet eens in de categorie diep water waar dat ongeluk mee gebeurt was zat op 1500 meter diepte.

http://www.forbes.com/sit(...)ls-offshore-oddball/

Hier schrijft men dat diepwaterboringen in de golf van mexico op 250 miljoen zitten.
pi_148516705
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dan is het toch nog niet eens in de categorie diep water waar dat ongeluk mee gebeurt was zat op 1500 meter diepte.

http://www.forbes.com/sit(...)ls-offshore-oddball/

Hier schrijft men dat diepwaterboringen in de golf van mexico op 250 miljoen zitten.
klopt, maar er is wel een deep water rig nodig. Alleen die kosten zijn dus al 80 miljoen.

De klant net uitgezwaaid, beter investeren in een studie als dit dan al dat geld. Uiteindelijk een goed technisch maar slecht economisch resultaat. Sja, zo is het leven soms.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148531360
Olieprijs is meer dan gehalveerd sinds de zomer en Shell noteert op dit moment maar 13% lager dan de top in Juli-Augustus. Dit heeft toch gewoon enorme consequenties voor de winstgevendheid? Je main product gaat qua prijs door de helft en toch staat de koers nog op ¤27. Ik zie dat het dividend in euro's hoger is door de sterkere dollar, maar dit is toch mispricing? Ik krijg het idee dat mensen zich blind staren op het dividendrendement, maar dat is bij een eventuele langere periode van lage olieprijzen ook niet vol te houden door Shell. Mijn handen jeuken om wat puts te kopen, zie ik wat over het hoofd?
pi_148534872
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:45 schreef Lol_broke het volgende:
, zie ik wat over het hoofd?
Haalt shell een groot gedeelte van hun omzet niet uit technologie verkoop?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:33:44 #120
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_148535383
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:45 schreef Lol_broke het volgende:
Je main product gaat qua prijs door de helft
Shell koopt zelf ook veel olie in. De tijd dat "De Zeven Zusters" zelf eigenaar waren van de oliebronnen is allang voorbij, een heel groot deel van de opbrengst gaat nu naar de landen waar de olie wordt opgepompt.

En natuurlijk zijn aandelenprijzen gebaseerd op "wat de gek er voor geeft"...
censuur :O
pi_148535853
Het echte antwoord is natuurlijk

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:30 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

De termijnprijs lag dan ook een whopping 30$ lager dan de spot.
Nu ligt ie bijna 20$ hoger.

Levering in 2019 is in een jaar van 76$ naar 66$ gedaald.
Reken het om in euro, en..... juist :)
Of dachten jullie dat Shell elke dag de vaatjes die ze opgepompt hebben op een karretje naar de dagmarkt brengt?

Daarnaast is Shell een dollar company, weliswaar met een euro notering. Dus als de waarde van Shell zakt, kan de euro aandelenkoers best stabiel lijken.

En nu, het dividendsprookje zal tegen het eind van dit decennium uitgeblazen zijn, maar dat gaan ze nog heel lang proberen te rekken door minder te investeren in het op peil houden van productie en bijlenen.danwel andere crea bea financieringsconstructies.

Maar het echte antwoord is dus. Welke olieprijs, die dit jaar gezakt is en die de krantkoppen haalt, en die relevant is voor speculanten? Of de termijnolieprijs waarop majors zaken doen?
so long and thanks for all the fish
pi_148604766
$46.80 8)7
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_148605083
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Shell koopt zelf ook veel olie in. De tijd dat "De Zeven Zusters" zelf eigenaar waren van de oliebronnen is allang voorbij, een heel groot deel van de opbrengst gaat nu naar de landen waar de olie wordt opgepompt.

En natuurlijk zijn aandelenprijzen gebaseerd op "wat de gek er voor geeft"...
7? Het zijn er toch 5?
pi_148606364
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Haalt shell een groot gedeelte van hun omzet niet uit technologie verkoop?
Raffinage en chemische industrie.
Maar welk percentage heb ik niet uitgezocht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_148625944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 00:45 schreef Lol_broke het volgende:
Olieprijs is meer dan gehalveerd sinds de zomer en Shell noteert op dit moment maar 13% lager dan de top in Juli-Augustus. Dit heeft toch gewoon enorme consequenties voor de winstgevendheid? Je main product gaat qua prijs door de helft en toch staat de koers nog op ¤27. Ik zie dat het dividend in euro's hoger is door de sterkere dollar, maar dit is toch mispricing? Ik krijg het idee dat mensen zich blind staren op het dividendrendement, maar dat is bij een eventuele langere periode van lage olieprijzen ook niet vol te houden door Shell. Mijn handen jeuken om wat puts te kopen, zie ik wat over het hoofd?
Nou, groot feest natuurlijk als je grondstof steeds goedkoper wordt!

Blijft maar gaan.
Nu ik dit tik $45.72

http://www.marketwatch.co(...)oil%20-%20electronic
Life is what happens while planning other things
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')