abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 december 2014 @ 16:18:07 #126
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_148099602
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:40 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]

Simpel erwtensoepje. Uitje fruiten, afblussen met sake, pak erwtjes uit de diepvries erbij, beetje kippenbouillon. Doorkoken, blenderen, op smaak brengen, klaar. Met wat zachtgekookte kwarteleitjes, zwart zout en erwtenscheuten.
Mooi! Toevallig kocht ik gisteren ook kwarteleitjes. Ik heb ze in t verleden alleen nog maar gebakken. Hoe lang kook jij ze voor zachte eitjes?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 29 december 2014 @ 16:33:17 #127
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_148100188
Dat zoek ik ook altijd weer even op, bij mezelf, want het komt nogal nauw! :-)


Softboiled Quail Egg

Als ze uit de ijskast komen, dan 2:30 exact. In reeds kokend water du.
En als ze niet uit de ijskast komen korter. Ik deed ze laatst 2:30 terwijl ze dus op kamertemperatuur waren en dat was te lang. Nog niet geprobeerd wat het dan wel precies is, maar ik gok 2 minuten of 2:10 of zo.
pi_148100652


Bruna kakor, Zweedse koekies. In de sneeuw. *)

Deze zijn met cacao-nibs en stroop en donkerbruine suiker. :9
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 29 december 2014 @ 22:44:42 #129
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_148117476
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 16:33 schreef RobinOok het volgende:
Dat zoek ik ook altijd weer even op, bij mezelf, want het komt nogal nauw! :-)

[ link | afbeelding ]
Softboiled Quail Egg

Als ze uit de ijskast komen, dan 2:30 exact. In reeds kokend water du.
En als ze niet uit de ijskast komen korter. Ik deed ze laatst 2:30 terwijl ze dus op kamertemperatuur waren en dat was te lang. Nog niet geprobeerd wat het dan wel precies is, maar ik gok 2 minuten of 2:10 of zo.
Dankje :)
Ik raak geïnspireerd ook door je foto's. Herinner mij nu ook weer dat ik ooit nog eens die gemarmerde thee-eieren wilde maken. Vooral omdat het er zo mooi uit ziet want ik hou niet zo heel erg van hardgekookte eieren. ( Jammer dat we hier net door de grote hoeveelheid eieren heen zijn. En de kippen willen de laatste dagen ook niks leggen. Had net weer wat eieren gekocht, maar die zitten door het briochedeeg dat nu staat te rijzen).
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 29 december 2014 @ 22:46:21 #130
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_148117542
Och jeetje wat gezellig die koekjes in de sneeuw. Jij weet van geen ophouden he minilot O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_148127531
Eigenlijk is dit de mooiste foto's en presentatie (voor mij persoonlijk) die ik ooit heb gemaakt. Ik ben gewoon geen talent en de foto is misschien niet a la het gemiddelde niveau hier, maar goed...



(Deze stond inderdaad ook al in het kersttopic).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2014 07:58:50 ]
pi_148127588
Ziet er erg mooi en lekker uit!
pi_148147460
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 08:10 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ziet er erg mooi en lekker uit!
Dankje (a)!
pi_148150416
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 14:40 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]

Simpel erwtensoepje. Uitje fruiten, afblussen met sake, pak erwtjes uit de diepvries erbij, beetje kippenbouillon. Doorkoken, blenderen, op smaak brengen, klaar. Met wat zachtgekookte kwarteleitjes, zwart zout en erwtenscheuten.
*noteer
het ziet er eenvoudig maar heerlijk uit :Y)
pi_148237816
Japanse nieuwsjaarshap gemaakt: datemaki, zoet omeletrolletje met surimi, sake en mirin



Enneh, irish coffee fudge, met espresso en Bowmore single malt :9



Tot slot, ontbijt vanmorgen was zacht zureroom-brood met sesamkorst, deeg gisteren al gemaakt:



Een goed bestede nieuwjaarsdag dus *)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 02-01-2015 10:39:04 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_148240792
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 07:58 schreef Unites het volgende:
Eigenlijk is dit de mooiste foto's en presentatie (voor mij persoonlijk) die ik ooit heb gemaakt. Ik ben gewoon geen talent en de foto is misschien niet a la het gemiddelde niveau hier, maar goed...

[ afbeelding ]

(Deze stond inderdaad ook al in het kersttopic).
^O^

Wat is het gele precies voor sausje? :)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 2 januari 2015 @ 13:55:28 #137
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_148242100
Niet zelf gemaakt maar wel zelf een foto van genomen ;)

Bietjespuree met een pecorino koekje
Pecorino cookie by modaser, on Flickr
пусть всегда будет солнце
pi_148243031
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:59 schreef minilot het volgende:

[..]

^O^

Wat is het gele precies voor sausje? :)
Een beurre blanc saus, weliswaar mislukt, maar de smaak was goed.
pi_148243042
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:55 schreef MoChe het volgende:
Niet zelf gemaakt maar wel zelf een foto van genomen ;)

Bietjespuree met een pecorino koekje
[ link | afbeelding ]Pecorino cookie by modaser, on Flickr
Leuk! Lijkt me lekker ook!
pi_148243068
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:31 schreef minilot het volgende:
Japanse nieuwsjaarshap gemaakt: datemaki, zoet omeletrolletje met surimi, sake en mirin

[ afbeelding ]

Enneh, irish coffee fudge, met espresso en Bowmore single malt :9

[ afbeelding ]

Tot slot, ontbijt vanmorgen was zacht zureroom-brood met sesamkorst, deeg gisteren al gemaakt:

[ afbeelding ]

Een goed bestede nieuwjaarsdag dus *)
Oeeeh! Mooi! Zou ik misschien een receptje mogen van de 'irish coffee fudge'?
pi_148243209
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:31 schreef Unites het volgende:

[..]

Oeeeh! Mooi! Zou ik misschien een receptje mogen van de 'irish coffee fudge'?
Heel simpel! Nauwelijks een recept te noemen eigenlijk *)

500 gram goede pure chocolade in kleine stukjes hakken. In een pannetje met dikke bodem doen, er een heel blikje gecondenseerde melk en zakje espressopoeder (ongeveer twee volle theelepels) bij doen. Eventueel een klontje boter nog erbij. Roeren tot de chocolade helemaal gemengd en gesmolten is. Pan van vuur af. Er twee eetlepels whisky en een scheutje vanilla-extract doorheen roeren. Goed mengen.
Alles in een ovenschaal gieten waar je een bakpapiertje in hebt gedaan. Eventueel versieren met strooisel/gehakte nootjes/whatever naar keuze. Paar uur laten opstijven in de koelkast en dan in blokjes snijden. :)
Ook in de koelkast bewaren.

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 02-01-2015 15:34:04 ]
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:51:05 #142
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_148243446
Blikje gecondenseerde melk of een blikje gecarameliseerde gecondenseerde melk?
pi_148243481
Blikje gecondenseerde melk.
Geen dulce de leche dus. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_148244141
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Heel simpel! Nauwelijks een recept te noemen eigenlijk *)

500 gram goede pure chocolade in kleine stukjes hakken. In een pannetje met dikke bodem doen, er een heel blikje gecondenseerde melk en zakje espressopoeder (ongeveer twee volle theelepels) bij doen. Eventueel een klontje boter nog erbij. Roeren tot de chocolade helemaal gemengd en gesmolten is. Pan van vuur af. Er twee eetlepels whisky en een scheutje vanilla-extract doorheen roeren. Goed mengen.
Alles in een ovenschaal gieten waar je een bakpapiertje in hebt gedaan. Eventueel versieren met strooisel/gehakte nootjes/whatever naar keuze Paar uur laten opstijven en dan in blokjes snijden. :)
Super, bedankt! *O*

Ik heb al een paar keer fudge proberen te maken, maar het is nog nooit echt gelukt. Of moet ik gewoon niet verwachten dat het hetzelfde gaat smaken en aanvoelen als de fudge van Lonka? :P
pi_148244390
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:15 schreef Unites het volgende:
Ik heb al een paar keer fudge proberen te maken, maar het is nog nooit echt gelukt. Of moet ik gewoon niet verwachten dat het hetzelfde gaat smaken en aanvoelen als de fudge van Lonka? :P
Neeeee, da's heel ander spul. Dit is meer te vergelijken met wat je in een chocoladetruffel kunt vinden. Ik geloof dat het is wat vooral Amerikanen fudge noemen.

Het toffee-achtige van Lonka wat jij bedoelt lijkt hier niet op, daarvoor zul je toch echt suiker moeten gaan karamelliseren. Een zeer geslaagd recept dáárvoor heb ik een pagina eerder al eens eerder gepost, naar aanleiding vanmijn kerst-toffees:
http://lecremedelacrumb.c(...)ometer-required.html (en ook even naar boven bladeren in dit topic voor op- en aanvullingen :))
Let me see you stripped down to the bone
pi_148244463
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Neeeee, da's heel ander spul. Dit is meer te vergelijken met wat je in een chocoladetruffel kunt vinden. Ik geloof dat het is wat vooral Amerikanen fudge noemen.

Het toffee-achtige van Lonka wat jij bedoelt lijkt hier niet op, daarvoor zul je toch echt suiker moeten gaan karamelliseren. Een zeer geslaagd recept dáárvoor heb ik een pagina eerder al eens eerder gepost:
http://lecremedelacrumb.c(...)ometer-required.html (en ook even naar bovenbladeren in dit topic voor op- en aanvullingen :))
Bedankt voor de uitleg :-) en voor het recept, maar ik ga eerst maar eens de irish coffee fudge maken morgen. Dat lijkt me zooooo hemels :o
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:25:19 #147
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_148244491
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Heel simpel! Nauwelijks een recept te noemen eigenlijk *)

500 gram goede pure chocolade in kleine stukjes hakken. In een pannetje met dikke bodem doen, er een heel blikje gecondenseerde melk en zakje espressopoeder (ongeveer twee volle theelepels) bij doen. Eventueel een klontje boter nog erbij. Roeren tot de chocolade helemaal gemengd en gesmolten is. Pan van vuur af. Er twee eetlepels whisky en een scheutje vanilla-extract doorheen roeren. Goed mengen.
Alles in een ovenschaal gieten waar je een bakpapiertje in hebt gedaan. Eventueel versieren met strooisel/gehakte nootjes/whatever naar keuze Paar uur laten opstijven en dan in blokjes snijden. :)
Jaa zo'n soort fudgerecept zoek ik al tijden *O* Heb je meer varianten hiervan toevallig? :D
pi_148244528
Nope, had het zelf ook nog niet eerder zo gemaakt.
Maar Foodgawker staat voor zoiets altijd paraat! *)
http://foodgawker.com/?s=fudge

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 02-01-2015 15:34:13 ]
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:05:40 #149
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_148245752
Waarvoor dank :)
pi_148291629
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:31 schreef minilot het volgende:
Japanse nieuwsjaarshap gemaakt: datemaki, zoet omeletrolletje met surimi, sake en mirin

[ afbeelding ]

Enneh, irish coffee fudge, met espresso en Bowmore single malt :9

[ afbeelding ]

Tot slot, ontbijt vanmorgen was zacht zureroom-brood met sesamkorst, deeg gisteren al gemaakt:

[ afbeelding ]

Een goed bestede nieuwjaarsdag dus *)
*kwijl* in het kwadraat! Fudge is zo fijn, zo simpel om te maken met geweldig resultaat. En dat brood ziet er echt heerlijk uit.
Mijn Turkse recepten: www.mijnmixedkitchen.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')