abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_423962
Een koekie van eigen deeg, dat is wat je als Big Brother nu krijgt opgediend.
Als je mensen laat tekenen voor deelname aan een structuurloos programma,
dat je real-live-soap noemt, om vervolgens die structuur steeds te wijzigen naar gelang JOUW behoefte van kijkcijfers.
Dan kan je binnen dat gegeven ook een keer rebellie, anarchie en verzet verwachten - casting of geen casting.

Maar O Wee - wat zijn de andere ratjes in je kooi dan aangedaan !

Ratje Hieke : zij was al dagen gedemotiveerd, maar wél aardig geprogrammeerd in het systeem van: 1 d'r uit, 1 ander d'rin.
En....populair blijven jongens, geen indruk wekken, een 'opgeefster' te zijn, ook al weet je van binnen heel goed dat je d'r een bent.
Verbergen dus, en niet praten over je wanhoop. Gewoon stoer doen, en veel zwijgen.
Dan steekt Ed een bom af, en het probleem is daar ! Hoe zal Nederland die bom vinden ? Aan welke kant moet ik staan ?
Is Ed voor nederland een leuke vuurwerk-afsteker ? Dan moet ik voorzichtig met hem meeheulen. Baalt nederland ervan, dan moet ik
tegen Ed in, maar dat is een sterke jongen, dat zag ik van dag 1 dat ie binnenkwam, dus dat red ik nooit !
En kijk nou: ze zitten allemaal beduusd, niemand neemt het voortouw om hem eruit te zetten. Zelfs BB niet, dat is nog het allerergste,
mijn enige constante zekerheid van optreden, de Regie, doet ook niks !!!
Ik MOET ze prikkelen, en als vrouw kan ik dat 't beste onder de gordel: ik pleeg zelfmoord, en zeg dat IK eruit ga als Ed blijft.
Dan heb ik in ieder geval Bianc mee, en Annette ook, want die willen me niet kwijt. En Desiree en Kimmie volgen dan vanzelf wel,
die zijn niet zo belangrijk.
Kijken of dat werkt !
Wel effe peilen, hoe Annette reageert op mijn wanhoop, en effe intrekken wat ik gezegd heb, want anders denkt ze dat ik tóch een opgeefster ben. Nou, dat valt weer tegen, Annette heeft nog niet eens gezien wat een slappelingen er hier rondhangen.

Ratje Bianca : dit is nou weer typisch die burgermaatschappij. De commandant zei het al: ze zijn veel te rommelig, als er geen regels meer zijn, is de basis eruit! Dit KAN DUS NIET ! Gelukkig is Hiek goed bezig, ken ik effe freewheelen.
Jammer van de vent, in bed had ie best lekker kunnen zijn, maar ja, dat valt nu buiten de opties.

Ratje Annette : nog maar net bekomen van de schok, dat zij er NIET uithoeft, en plotseling wordt alles héél ingewikkeld !
Gelukkig - Ed huilt, kan ik effe lekker om 'm heen hangen, goed voor mijn rolletje als troost-moeder.
Hieke snap ik niet echt, maar ze is sterk, dus meelullen maar. Ja hoor, ik heb Ed zelf horen zeggen dat ie nog 'n paar
weken wil blijven. (Is wel niet zo, maar het ondersteunt in ieder geval Hiekes woede - ja toch, niet dan ?)

Ratje Kim : jeemig de peemig, wat kijken ze allemaal woest, ik krijg 'n stijve nek van zoeken uit welke hoek de wind waait.
OK, ik tel 3 dames met 1 mening, zal ook ff mompelen dat het niet kan wat Ed doet, dan hoor ik er weer bij.

Ratje Desiree : nee - ik snap hem !!! En zij snappen hem niet. Hee jongens - hij heeft een nieuwe houding gevonden, ik weet niet hoe ie 't doet, al sla je me dood, maar ik snap z'n recept ! Zie je wel - en nou zegt ie dit, en nou dat, kijk dan toch, het klopt, het klopt zoals ie doet ! Maar vraag me niet, om 't uit te leggen. Maar IK snappum ! IK snappum ! Effe dimmen, meid, want anders vinden ze straks dat ik er nèt zo een ben, en dat moet ook weer niet. Zal hem maar effe liefies aankijken, best lekker ding is het toch wel, vinnik.

Rat Koos : die snoeshaan Ed heeft weer wat, wat een huisvader zeg, dat heeft dan 3 kinderen !
Nou ja, het zal zo'n vaart niet lopen, laat eerst die dames maar effe uitrazen, kan toch allemaal niet volgen waarover ze nou weer kwaad zijn. Ik ben ook kwaad, maar ik hou me in! Gelukkig, Ed praat weer rustig, zie je wel, het loopt zo'n vaart niet - zei ik toch ?

Rat Ferdie : wat 'n smeerlap, die Ed ! Ik hou me in, maar als ie ook maar 1 verkeerde move maakt, kill ik 'm.
Maar laat ze niet merken hoe ik kook, effe 'm verrot schelden met wat creatieve scheldwoorden, binnensmonds en tussen neus en lippen door gezegd, dan heb ik in ieder geval een mening. Maar als ie ook maar iets verdachts doet, kill ik 'm, dan hou ik mezelf niet meer.
Rustig, Ferdie, koest houwen, dat ging toen ook zo fout die ene keer, dat mag niet nóg 'n keer gebeuren ! FF geen alcohol nu.

Rat Georgie : tot 10 tellen maar weer.... kijk ze toch 'ns tekeer gaan, alleen mijn Kimmie blijft tenminste rustig, heerlijk rustige meid toch!
Zal mij benieuwen, hoe lang 't weer duurt, voor dit is overgewaaid, best wel geinig gezicht eigenlijk zo, maar ja... wie ziet dat ?
FF meeschelden met Ferdie, want die heb ik nog nodig voor later.

Rat Robin : geen slimme gozer, die Ed, zoals ie 't aanpakt, maar wat een lef ! Kijk, dat noem IK nou lef, zo zou ik ook kunnen zijn, als ik in zijn schoenen stond. Met zulk lef kan je winnen, laat ik maar goed op letten, misschien nog bruikbaar voor de eindstrijd.
En OH wat zijn ze weer warrig allemaal, laat ik 't dan NOG maar weer 'ns 'n keer uitleggen, kinders. Neehee, luister nou,
trek het je nou niet zo persoonlijk aan ! Wat een kleuters, allemaal.


Zo - Hummelepum, dat is je rœntgen-foto : doe het er maar mee. You had it coming....
Nou heeft een groot deel van je markt-sector gezien, wat er voor vlees in je Almere-kuip zit.
Dat bekort je mogelijkheden van schijn-profilering van deze of gene, meissie !
Je zal effe 1 graadje geraffineerder moeten met dat kluppie, ligt er nog ergens een plan B ? Je moet nog een stel weken, voor de sponsors!

Jaja, BB betekent ook voor jou nu: Billen Bloot. En niet je tot onpopulaire maatregelen laten verleiden,
alleen maar subtiel pesten hoor ! Denk aan Seki, hou die dames hun hoofd koel, en let op de heren hun hormonen...

Had je niet gedacht hè, dat Ed zou zeggen: "DIT is OOK BB !"
Hij maakt jouw bewoners veel te wijs !
Vooral die Robin, die moet nu onder dagelijks toezicht !
En niet teveel kruit verschieten - uitsmeren over 3 dagen dat akkefietje - denk aan de edit-termijn voor de snijtafel-jongens.
Pffff - wat een vak hè ?

  zaterdag 28 oktober 2000 @ 04:10:35 #2
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_423965
quote:
Op 28 oktober 2000 04:05 schreef Moor het volgende:

Had je niet gedacht hè, dat Ed zou zeggen: "DIT is OOK BB !"
Hij maakt jouw bewoners veel te wijs !
Vooral die Robin, die moet nu onder dagelijks toezicht !


Laten we het hopen!
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_423971
Moor,

Een prima verwoordig van een groep die door de mand gevallen is. Met enige weemoed denk ik terug aan de bewoners van BB1. Ook daar speelden de zelfde belangen, maar om een of andere reden waren die bewoners interessanter om naar te kijken. Ik vraag me af hoe deze bewoners in werkelijkheid zijn.

pi_423990
Erg raak imho Moor, met name je stukjes bij Hieke, Ferdie en Robin, die slaan volgens mij voor 100% de spijker op de kop.

Het is inderdaad zeer interessant om te zien hoe de 'groep' reageert op dit alles van de laatste dagen. Zo leuk zelfs, dat ik eigenlijk zit te hopen dat er nog een bewoner vrijwillig opstapt, zodat er weer een nieuw iemand in moet komen, want ik ben zeer benieuwd naar hoe de groep nu, na de ervaring met Ed, zou reageren op een nieuw persoon. Zouden ze die nu met even groot gemak allemaal nomineren? Zouden ze zich even 'open' opstellen naar de nieuweling?

Ik mag hopen dat het nog zo ver komt....

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 08:36:46 #6
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_424014
Moor, wil je een wekelijks (dagelijks?) stukkie in deze trant schrijven? Dan hoef ik niet meer te kijken en krijg ik toch precies de spijker op z'n kop.

He bah, wat een geslijm, want zo leuk vind ik je helemaal niet , maar dit is welhaast de realiteit voorbij.

Ben te zaai voor een signature
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 09:16:48 #7
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_424032
.
Helder en

.

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 09:43:09 #8
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_424058
Very Sharp man!

Precies wat ik gisteren dacht bij de uitzending. Hieke door de mand, je zag ineens hoezeer ze er naar uit had gezien dat Ed op zou pleuren...die wanhoop. "Waaat?? dat kan toch niet? Als we allemaal zo gaan doen is het geen leuk spelletje meer! Wake up, tutje hola! Er is geen spelletje.

This is tv, man!

Klasse, Moor

Nou doe je het weer!
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 12:31:56 #9
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_424296
Je bent de grootste RAT vergeten.

Rat Ed

Heeft dit allemaal van te voren in zijn zieke brein bedacht. Hij wist dat hij moest vertrekken. Maar hij was zo publiciteitsgeil dat hij niet zonder nog een keer op te vallen zou gaan. Wilde een statemant maken dat dan ook werkelijk helemaal nergens op sloeg, voelde zich al helemaal een martelaar. Haalde de hele wereldpolitiek erbij. Wilde als voorbeeld dienen voor alle onderdrukte in de wereld.

Ja ja...en dan nu de werklijke reden?

Gewoon enorm graag in de picture staan, aandacht voor zichzelf.

  Moderator zaterdag 28 oktober 2000 @ 13:13:04 #10
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_424371
quote:
Op 28 oktober 2000 12:31 schreef marky het volgende:

Ja ja...en dan nu de werklijke reden?

Gewoon enorm graag in de picture staan, aandacht voor zichzelf.


Erg hè! Nou neem maar van mij aan dat iedereen die zich vrijwillig op laat sluiten in een huis vol camera's, in de picture wil staan.

Ook Ed, inderdaad. Alle bewoners, van zowel BB1 als BB2, deden dat echter keurig netjes onder regie van Big Brother. Big Brother bepaalt wanneer, waar, wie en waarom. Big Brother is de kooi. Ed zag in dat die kooi eigenlijk van plastic folie is ipv gehard glas. Je kunt er zo doorheen prikken, als je het lef maar hebt.
Natuurlijk is het een spelletje. Maar betekent dit, dat je je slaafs moet schikken naar de nukken van big brother, en alles maar moet pikken wat ze verzinnen daar in de regie-kamer?

Ed vanochtend, vlak voor zijn vertrek:

-"Annet, straks gaat Big Brother roepen dat jij moet stoppen met roken. Wat doe je dan?"
Annet, zonder één seconde twijfel: "Dan stop ik."

I rest my case.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 28-10-2000 13:14]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 13:20:25 #11
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_424391
quote:
Op 28 oktober 2000 13:13 schreef Gert het volgende:
Erg hè! Nou neem maar van mij aan dat iedereen die zich vrijwillig op laat sluiten in een huis vol camera's, in de picture wil staan.

Ook Ed, inderdaad. Alle bewoners, van zowel BB1 als BB2, deden dat echter keurig netjes onder regie van Big Brother. Big Brother bepaalt wanneer, waar, wie en waarom. Big Brother is de kooi. Ed zag in dat die kooi eigenlijk van plastic folie is ipv gehard glas. Je kunt er zo doorheen prikken, als je het lef maar hebt.
Natuurlijk is het een spelletje. Maar betekent dit, dat je je slaafs moet schikken naar de nukken van big brother, en alles maar moet pikken wat ze verzinnen daar in de regie-kamer?

Ed vanochtend, vlak voor zijn vertrek:

-"Annet, straks gaat Big Brother roepen dat jij moet stoppen met roken. Wat doe je dan?"
Annet, zonder één seconde twijfel: "Dan stop ik."

I rest my case.


Natuurlijk zijn ze allemaal beeldbuisgeil. Geen twijfel. Anders doe je er niet aan mee.

Deze groep is al veel opstandiger dan de makke schapen van vorig jaar. Ze hebben ook al eens een weekopdracht aan BB terug gegeven. Dat hebben ze vorig jaar nooit gedaan.

  zaterdag 28 oktober 2000 @ 13:25:22 #12
2705 cynix
is verdwaald
pi_424407
Goed stukkie, Moor!
Ouderwets idd.
  zaterdag 28 oktober 2000 @ 13:25:35 #13
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_424408
Moor, give us more!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')